Hirdetés
- ZIDOO médialejátszók
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- MediaTek alapokon dolgozik a Honor Pad V9 is
- Vezetékes FEJhallgatók
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Blu-ray lejátszók
- Hordozható PlayStation 5 bukkant fel a sufni ajtajában
-
PROHARDVER!
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
félisten
Elvileg bármelyik jó nincs ACEA előírás. Azért ACEA C5, C6ot ne.
Én olyat vennék ami tudja az API SPt.
Városi használat esetén ennél a motornál én javaslom max 10.000kmenként cserélni.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Mi idén februárban kifutó CHR GRre megkaptuk cégesként a 20% kedvezményt. 10.8 volt metálfénnyel mindenestül. 13 lett volna listaáron.
Mikor átvettük néztem az új CHR GR listaárat. Metállal 16.@Tom1939
Van ilyen szabályom, hogy mennyiért vehetek autót. A pedig max egy év fizetésem. Innen a 18misis RAV4 fixen kiesik nemhogy ha 26ért adják az újat. Ha lehuzzák a RAV4 Selection + Skyview + JBL árát metálfénnyel 18ról 15 alá = ~20% kedvezmény listaárból akkor. Ja mindezt nem cégesként. Nem sok esélyem van RAV4re.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Tom1939 #22075 üzenetére
Ha nem kell a hátsó üléssort használni azaz két ember használná szerintem jó döntés a CHR. Csak hátra ne kelljen ülni. Meg az a két ember ne legyen 1.95m+.
Két emberrel ledöntött üléssel 600+literes csomagér az azért elég.Ránéztem csomagtartóra, katalógus alapján Corolla Cross 1.8 csomagtér 478liter. 2.0val 383 liter. Ránézésre is ennyi volt a difi. El kell engedni.
A RAV4 meg mindenestül (nem executive) ~18misi. Szeretem a Toyotat azt nézem először de 18ért már van "minden".
pl a hasonló méretű Tesla Y is ~18.
Közben kolléga 13ért hozott el új Skoda Superbet. És ha zaj zavar, kell a minőségérzet az egyértelműen jobb mint a RAV4. TDI eljár 5.5literrel. 15ért PHEVet is adnak belölle.
A Corolla Crosst fenti miatt kihúztam. Jövőre jön új RAV4. Ha adnak kifutoból 20%ot az lesz. Ha nem x.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz peetie1 #22071 üzenetére
A 2.0ban az a jó, hogy nem eszik töbet mint az 1.8 viszont jóval erősebb, ami ekkora kasztnihoz már kellemesebb.
Az átka, hogy amikor tavaly néztem 2.0val a csomagtartó jóval kissebb volt mint 1.8al.A Rav4 hasonlóra extrazva ahogy írod jóval drágább.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Megvolt ~8év után a hütőfolyadékcsere. Állagát tekintve teljesen reális, hogy elég 10évente. Valószínűleg a yarisomnak az utolsó cseréje 10év múlva már 28 éves lesz.
Ment egy kört deszt vizzel aztán ment bele a Pink.
Coolant Capacityre 5litert írnak, annyit is vettem ez kb üresen jöhet össze. Úgy, hogy teljesen kicsöpögtettem, tágulásit is leeresztettem és még mellé is ment 2.7 liter ment bele úgy hogy tágulási F jel felett van rendesen. Szóval megmaradt még 2.3 liter 99% pár hét múlva mégegyszer leengedem, feltöltöm.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz polonic #22055 üzenetére
Nem az a kérdés, hogy van e különbség.
Hanem, hogy jobb e.
És nem az adalékolástól érdemes indulni hanem az alapolajtól. Nagyon nem mindegy, hogy szintetikus vagy ásványi.
Teljesen máshogy kell adalékolni egy Group 2 és Group 5 alapolajat.
És szintetikusban is jópár féle van. Még grouponként is.
Persze aki maximalista nem elég neki az 0w16 ILSAC 6B és utánannéz az meghúzhatja, hogy legyen legalább Group 5 az alapolaj. De pl adaéloklásban, hogy mi hogy hat az adott alapolaj kombóval átlaghalandónak az totál x.
Közben ott az általam néha emlegetett 1szfe/2szfe amibe bele lehetett önteni API SJ (ásványi) 5W30at ami 2024es olajstanderek alapján egy katasztrófa aztán elment nagyon lazán vele 500.000km+okat és gyári a lánc, soha nem kellett megbondtani....don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Nekem a Lexus Buda volt a kedvencem.
Vettünk ugye egy CHRt. De volt akcióban UX250 "csak 2-3"misivel volt több az UX250, mondtam édesanyának nézzük meg azt is. Piros bőr vagy akármi... lehet megtetszik neki anyagilag belefér.
Háromszor írtam és jelentkeztem tesztvezetésrea Lexus Budanál. Egyszer se válaszoltak.
Fel is hívtam őket, hogy mennénk. Visszahívnak. Nem hívtak.Itt aztán el is engedtük a Lexust.
A történetet kulturáltan megírtam, véleménynek a google mapson.
Letiltották!
Arra van energiájuk, hogy egy google maps hszt letiltsanak, de arra, hogy egy potenciális vevőnek visszaírjanak, megkeressék arra nincs.Egyéni saját tapasztalat de ahol már az eladáskor ilyen a customer care azt a céget el kell engedni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Paxker315 #21993 üzenetére
Egyéni vélemény volt évi 6.000kmenként is lehet évente akár időjárásnak megfelelően akár 8-10*is cserélni. Nagy eső jön és akkor mész épp egy nagyobb 100kmet mehet fel vmi jó esőgumi.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Én két-három hét múlva cserélem édesanya CHRén a nyárit amivel a CHRt kapta februárban, Michelin CCre. 7.000km van benne, azaz évi kb 10.000kmet megy. Onnan 4-5évente csere, sajna a 225/45 R19 többet nem bír.
Nem akarok senkit rábeszélni de aki max évi 10.000kmet megy, nem TS/GRje van, nem hegyen lakik... annak szerintem jó döntés egy prémium négyévszakos.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Gumicserénél (nyári lesz cserélve 4évszakosra) TPMS vonalon kell vmire figyelni?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Vhol olvastam, hogy csere dugatyuk pár éve nagyobb olajfuratokkal jönnek és mindha lehuzógyürű is nagyobb lenne. De lehet tévedek.
Egész szürreális, hogy Toyota ~30éve újra és újra belefut ugyanabba a hülyeségbe.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Villa7 #21852 üzenetére
Bármelyik motor hajlamos olajfogyasztásra ha nem volt időben karbantartva.
Az 1NR-FE ahogy az 1KR-FE is kifejezetten kényes. Még 10.000kmes 0W20as olajcserénél is van, hogy elkezdi enni az olajat 200.000km környékén. Ha ne adj isten nem volt "időben karbantartva" akkor sokkal elöbb.
Ha kifogsz egy szervizelt, keveset futott példányt bele lehet ugrani de ne várd tőle az örökélet+1napot.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
"42k-ba fájt egy első fényszóró izzócsere"
Fennakad az ember szeme.... Yarisba most cseréltem drága OSRAMot. 2000Ft volt. Meg 10 perc szívás. Nah 40.000Ft sporolásért belefér az a 10perc.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz blueye #21704 üzenetére
Februárban vettük édesanyának GR CHRt. Összességében tökéletesen bevált. Édesanya 168cm, hátul unokának gyerekülés. bőven elférnek. Csomagtartó se gond yarisos a bevásárlás elfér, több nem kell.
Kivülről pedig nagyon tetszik neki, belülről is kellemes az alcantara...Én két hétig használtam az első héten annyira tetszett, hogy majdnem lecseréltem a 16éves yarisom, aztán a második héten elkezdett masszívan szembejönni mennyire nem praktikus.
Nincs hátul hely, sötét klausztofobb bunker élmény, csomagtartóba érdemben nem nagyobb mint yarisén, nem tologatható, az infotaiment "nem stabil" pár naponta van vmi nyüge...A kedvencem az volt, hogy beültem, gyerek meg szólt nem tud beülni. Szálhattam ki mehettem hátra másik oldal, nyithattam neki.
Értem ezt javították már de nem lehetett volna már elsőnél normális magasságba rakni a kilincset... Értem dizájn de na...
Végül anyagiakat végiggondolva végül kihagytuk... marad a 16éves yaris az évi 5.000km ovijáratra.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Tom1939 #21700 üzenetére
Nem is az, hogy egy bunker hátul a CHR hanem, hogy 178cmmel magam mögött a térdem nyomja hátul a széket. Igazi X akta hogy hozták össze a 40cmmel rövidebb Yarisban beférek magam mögé.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz leslien #21660 üzenetére
Igazából tök 8 mert 13évesen cserélni kell. A PH egyre jobban elmegy ami nem tesz jót a tömítéseknek, aztán már iszapos lesz aztán egyszer megáll a hűtés.
Pinket rakass bele.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
OBD+ pl torque mobil appal biztos lehet. Avval mindent is.
Ha elég jól szeretnéd tudni meddig nem érdemes padlózni, az jó lehet, hogy egy hétig indítgatod a torquet és már tudod, hogy mennyi idő míg olaj ~80C felett van. Sima benzinesnél a 10perc ökölszabály még télen is elég jó, nyáron meg bőven.
De én melegen se szoktam padlózni... mert minek.Aki erre a témára nagyon rá van csavarodva az ugyanolyan motor melegítőt használnak mint Finnek, Norvégok. 60-70Cs állapotában indul a motor, nincs hidegindítás, azzal egy jobb Toyota, WV, Renault... motor aztán tényleg örökélet+1nap... és télen azonnal jön a meleg.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
2024.02es 1.8as (CHR) hibridbe mi könyv szerint az olaj előírás? 0W20/0W16? ACEAból vmi meg van adva?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Nem tudsz mit tenni a dizájn adja el az autót ezért nagyok és egyre nagyobbak a kerékjárati ívek.
És ebbe a nagy kerékjárati ívbe ahova be kell férnie a 255/40 R21nek nagyon bénán fog kinézni az olcsó, sokat bír nagy oldalfalu olcsó R14, R15, R16 de még az R17 gumi is.
De nézd az előnyét. Nem csak a nagy peres gumi szivás hanem még a nagy kerkjárati ív is elvesz helyet az utastérből, csomagtartoból...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Mit csináljanak?
Be lehet rakni a b* nagy keréjárai ívbe egy 175/R14et is.... ami olcsó lesz csak irtózatosan hülyén néz ki.A nagy peres felni+gumi szép/divat. De drága. Nagyon drága. Nyáron néztem GR CHRre 4db négyévszakost 300Kft. Ugyanaz 185/65 RT15 4db 110Kft.
És a peres gyorsabban kopik.
Külön téma a peres gumival, hogy a magyar utakon nem csak a felni+gumi megy tönkre hanem a felfüggestést is szét tudja verni.És persze a nagy felni+peres gumi a fogyasztáson is ront.
@g0dl Aszem itt állapította meg vki, hogy MOra az ideális gumi az egy nyári télre meg egy télies 4évszakos pl CC2 és nem a nyári + téli.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Amúgy a yaris 2be még tologatható a hátsó üléssor. 3 clicket hátra tolva amivel még egy 10évesnek is kényelmes a hátsó sor befér egy nagy babakocsi persze összecsukva és egy 16"os gyerekbicikli koppra.
Az azért nem rossz egy városi mindenhova befér 3.75m hosszú kocsitól.
Valahol kár, hogy a dizájn crossover/suv vonal mennyire megette a célszerűséget.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
MOon 5éves korig nehezen elképzelhető, hogy öreg lenne. Gen 3 meg nem lehet 5évnél idősebb.
És sok esetben 7-8éves gumik is elég jók, nincsenek felkeményedve, kirepedezve....és a gumisok se maguk ellenségei meg értenek hozzá ha azt mondják jó nem kell cserélni és kellene az erősen meglepő lenne.
más: A dB(A) témáról annyit, hogy az nagyon szubjektív dolog. Nekem pl a kiamba ha felkapcsolom a lámpám vmi halkan "visít" tuti 12khz felett. Ez engem baromira zavar. Feleségem nem is hallja...
@_drk:
Amiket leírtam azok saját megfigyelések, osztrák munkatársaktól illetve hugomtól direkt infok. Nagyon tényszerűnek érzem őket és nem felszopásnak.Avval egyetértek hogy mindennek megvan az oka.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Ezt szerintem nem lehet a trafira fogni mert "mindennel" így van.
MOon 20-30cmel mennek el a biciklisek mellett. Ausztriában 1m+
Zebra blindra MOon oroszrulett 10ből 2en el fognak ütni. Ausztriában 100esetben lehet egyszer és akkor se mert nem lett volna előzékeny. Vki sétál zebra felé már megállnak. MOon uez le se szarjuk.De nem csak autó vonalon. Úgy érzed egy társadalom része vagy ahol fontos vagy és nem agyaroszágban mint MOon.
pl Osztrák kolléga kiégett. Nem az első felénk. Van rá direkt profi burn out kezelésük megy hegyekbe túrázni vagy mi... 3+1hónapos. Fizuja 100%át megkapja. 3hónap után visszaállt melóba. MOon burn outolt kolléga háziorvos elküldte pszihologushoz kapott időpontot 8hónap múlvára. Elment magánba de az egyrészt baromi drága másrészt nem egy fenti profi komplett csomag. Ja táppénze a fizujának a 40%a. És 10hónap táppénz után kirúgták.
Érzed a difit a két ország közt?
Vagy amit hugom mesélt, Svájc kantonfőváros. Az 5+éves gyerekek gyalog mennek ovi/pre schoolba. Nem hittem el. Én ezt mint magyaroi lakos nem tudom felfogni. Nem tudom elképzelni, hogy működhet. Nem tudom érelmezni. MOon a 8éves gyerekem nem merném egyedül elengedni suliba mert teljesen reális, hogy egy hülye elüti hiába van zöldje a zebránál.
Vagy az, hogy ha hugom aki 7éve dolgozik kint ha kirúgnák akkor egy évig kapná a fizuja 100%át? Moon feleségem kirúgták 9év meló után. 3 hónapig kapott vmi 198K nettot.
Érzed a difit a két ország közt?don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz ncc1701 #21254 üzenetére
A japán motorgyártás egyik csúcsa volt. És hirtelen belegondolva egy benzines motor se jut eszembe az elmúlt ~10évből ami ilyen megbízható/tartós motor lett volna. 600.000kmnál teljesen átlagos, hogy 0 az olajfogyasztás, lánc, vízpumpa... originál. Mindez úgy hogy rakhatsz bele 0W20at, 5w30at és bírja az ovijáratot és ez volt a Toyota "olcsó" autóba való "olcsó" motorja.
3-4 évente kiöntöm a küszöböt üregvédővel az hibátlan. Ellenben
erre rákérdezek lakatosnál. Vastagnak elég vastag anyagnak tűnik, de lehet megcsiszolom, kap rozsda átalakítót, meg dinitrol 1000+482öt. A lakatolás drága.Meg bal oldalon sárvédőívnél ezt kell megnézem. Felületesen megnézve nincs érdemi gond de tél elött meg kell oldanom.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz venom8888 #21249 üzenetére
használt ~10éves dizellel általában az a baj, hogy akkor veszik ha min 25-30.000km/évet megy de inkább többet. Jóval többet. Lehet a motor még bírná de minden kopik..
ovijáratnál jellemzően soha nem melegedik be a dizel. Ez ha nincs DPF akkor is gond felvizesedik/dizelessedik az olaj.Hogy rosszabbat mondja az új 1.0 2015ig nem az igazi (utána nem tudom), az 1.33as motorról van elég horrorstory a neten.
A régi bármit kibír 1.0 1szfe pedig min 19éves a mident kibír 1.3 2szfe pedig 15. A régi motorok amúgy jóval nyomatékosabbak, erősebbek, annak érződnek alacsony rpmen mint az újak.
Ha van szimpi 2szfes a közeledben érdemes megnézni. [link]
Ha osztrák, német nagyon meg kell nézni az alját 10évesen is örületesen tudnak rohadni. Kivülről hibátlan nem volt törve alulról meg botrány. És ezen a vonalon toyota még elég jó nissan, honda érdemben rosszabb. Mazdát meg én alváz rohadás miatt én nem is nézek. 99%ben nagyon durván rohadnak és még a magyarok is.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Mások a preferenciák.
5C alatt én béléses farmert húzok. Ez hibátlan nem fázok, nincs melegem. Ez a default mert pl ha hirtelen gyerek után kell futni és hideg a térdem rendszeresen megfájdul. Béléses farmer mellett nekem nem kell igazából z ülésfűtés nem fázik a seggem.
De kesztyűt az elfelejtődik az iskolatáska megvan, tornacucc megvan, lepedő, takaró, kispárna, bagoly, hátizsák... mellett. Meg fel kell venni és lent miközben pakolom be a cuccokat és az egyik nem akar beszállni mert nem baglyot hanem unikornist akar alvósnak az oviban amit persze leszarok de fenthagytam a kesztűt amit detto leszarok de aztán 5Cben már zavar a kormányhő, 0C alatt meg ujjbegyel fogom a kormányt... de inkáébb a kormányfűtésessel megyek...De kinek mi.
Viszont az, hogy Lexusokban nincs vagy csak a legdrágább 20misi+os UX300ban, miközben a februári 11misis CHRben ott van az értelmezhetetlen.
De uilyen az is, hogy CHRben nem lehet a csomagtartót szintbe hozni. Mennyi lett volna úgy csinálni? Miközben kényelemre nem mindegy.
Tartóságra, minőségre motorikusan, váltóra... műszakilag a Toyota az egyik de inkább legjobb ami létezik de ezek a kis dolgok amik sokba nem kerülnének meg kimaradnak. De itt másik pldanak az infotaiment rendszer amivel a fél topik küzd.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz GalaHU #21199 üzenetére
Ez inkább Lexusnál fura.
Ránéztem katalógus szerint legdrágább 15milliós LBXben sincs. Párjában a yaris crossban meg 11ért van.UX300ban csak a legdrágább felszerelstégben van 20+ért. A februárban újan 11ért vett GR CHRben meg van. Ráadásul több sznten állítható az erőssége.
Ha jól rémlik 2018 RXbe 30misiért nem fért bele. A 2018ban vett 4.5misis új automban igen.
@BaLee Télen az egy dolog ami hiányzik amikor kidobálom gyerekeket iskola/ovodanal a yarisból az a kormányfűtés. Amikor elkezd zavarni leállok a másikkal a teremgyarázsba és azt használom pedig az kevésbé városos futkározós.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz polonic #21191 üzenetére
Lexus vonalon vannak a gondok. Régen nem volt de még az (akkor csak 30milliós) csúcs RXben sem. De most is ránéztem mindha MOon nem lenne 0C soha. pl UX300ba raktak de csak a legfelső Luxus felszereltséghez.
Télen a 0C és alatt elég kellemes amikor direkt két kézzel fogod a kormnyt mert meleg. Ha választhatnom kellene, hogy ülésfűtés vagy kormányfűtés szerintem a kormányfűtésre szavaznék...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
-
Dare2Live
félisten
válasz ncc1701 #21078 üzenetére
Ráfutásos kocc, műanyag minimálisan sérült javítható, de szenzor sikít, kalibrálni kell. 30perc. Kiszámláznak 3ht.
Kötelező, nem opció. Nem tudsz nélküle autót venni.Más kérdés, hogy nélküle nem 5kmh lett volna sebességdifi hanem 30kmh ami lebontotta volna az autó elejét... és pl a 350k/db lámpatestet is cserélni kellett volna.
Egyik nagy kedvencem, hogy csak gyári infotaiment mehet az autókba. Kia/Hyundai vonalon 2év lejárt onnan nincs rá gari. Új+csere 2misi+ és nem lehet a márkaszervízt megkerülni. Közben más tipusnál uez a mutatvány 600K ami még mindig istenverte sok pénz de jól látszik hogy az első esetben a Kia/Hyundai oda áraz ahova akar mert nem tehetsz mást mint pengetsz.
Régi autóba ez nincs illetve fentihez képest egy marék zizi.
Ez van.
Befektetés vonalra reflektálva:
Annyira elmentek az új autó árak, hogy rendszeres, hogy aki 2018-2020közt vett autót az 2024ben drágábban tudná eladni 40K-100kkmel mint amennyiért 4-6éve megvette. És ez igaz használtra is. A 10éve vett yarisomat most ugyanannyiért lehet eladni/megvenni mint 10éve... wtfdon't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz ncc1701 #21065 üzenetére
"Keep it simple, stupid."
Ez az egész nagyon kihalóban van. Vagy kötelező vagy nem lehet nélküle új autót eladni. Durván több hibaforrás, csak szakszervízben szereltethető...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz pècsimunkás #21014 üzenetére
Régebbi tipusoknál nem mondanám problémának, elsőre 3perc volt a csere. A "titkos" ajtónyítóval szétfeszíted elem ki be, összepattintod és kész.
Új tipusoknál nem ismerem...don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz honeker #20972 üzenetére
Dobsz egy linket? 50Kt megérne egy új mert ami most van az kuka.
Kábelgate vonalon Toyota (ha lassan is) de nem ismerte el a hibát és gariba nem cseréli? És ugye itt jön be a "magyar probléma" hogy nálunk nem 10+év a gari hanem 3.
@polonic Szerintem az van, hogy meg kell nézni új autónál is, hogy mit veszel van e nyüge... és ez tényleg nehéz, sok idő... és persze új tipusoknál évek mire kiderül a "kábelgate" és tsai. Rav4nél legalább tudjuk, hogy a 2.5es hibrid jó, váltó jó... kabelből meg vagy nem awd vagy új. Ez alól tőlünk nyra van feloldozás Toyotanal a 10+év garival ha azt korrektül csinálják. (A Kia, Hyundai 7/5év gari pl egy jó nagy átverés.)
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Azért az a gáz csak elment vhol.
De a Mayernél az én tapasztalataim alapján is nagyon lelkesen cserélnek.
...."Mayer 5éve nálam fékbetét+tárcsát akart cserélni de mondtam most nem jó.... aztán megnéztem jónak tűnt, jó is volt, hangja se volt... elfelejtettem... azóta ugyanavval a betét+tárcsával elment az autó ~30.000kmet annak túlnyomó részét városban... Amikor 1éve műszakin kérdeztem azt mondták még jó.... "
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Kia/Hyudai műszakilag, korrektség vonalon lényegesen gyegébb "nem túl jó". Az 5/7év gari pedig ott kb átverés. Nah kellemetlen amikor az infotaiment 2.5év után megadja magát gari nincs, bontoból nincs új beszereléssel 2.4millió.
DCT kb szerencse kérdése de az is 1misitől indul, GDIk kokszosodnak, jópár modellnél nincs hidrotőke lapkás, 100.000kmnál előjel nélkül ugró láncok, olajfogyasztás, kis bosszantó kormánycsillag, ablaklehuzó kapcsoló oxidálódik... szériahibák...
és amikor ezeket összeadod nekem jobb vételnek tűnik a Toyota de akár sok francia/német... is.Toyota műszakilag ehez képest messze jobb. És korrektebb. Ha vmi szériahiba van nem ritka, hogy jön a levél és nem a KIA/Hyundai márkakereskedésbe tolják eléd a kisbetűt, hogy arra se vonatkozik a gari.
Amit nagyon sajnálok/bosszant, hogy MOon a Toyota nem adja a ~valós 10-12év garit. Pedig a kocsi műszakilag uaz...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz galervin93 #20757 üzenetére
az szép...
Én rögzíteném... rögzítő szalagból levágsz egy darabot meghajlítod vagy akár nagy alátét vagy... ezért 100% nem hagynám ki a nyaralást...
Mondjuk belegondolva én is átmenetileg rögzítettem 6-8éve aztán azóta is úgy van. Vmikor ránézek.A hang jellege miatt én elsőre végignézném a kipufogó vonalat. vki megfelelő fordulaton tartja te meg vastag kesztyűben óvatosan végigfogdosod....
vagy + tipp ha félsz mert nyaralás. Ha még nincs 12éves és még van idő esetleg elviheted Toyotahoz egy olajcsere+gépre dugásra. 38.000Ft lesz de rádugják gépre meg megnézik mi csörög és kapsz egy év Toyota Assistancet. Az annyiért jó bolt.
Nem mellesleg válaszolnak rá hogy mehetsz e nyaralni. 99% igen de tutiamifix.
[link]szerk: már látom kész de akkor már itthagyom...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Szerintem rosszabb a helyzet... tippre ennek a 99%ával nincs tisztában a 99%.
És még amikor cserélni kell a gumit és szembe jön hogy mennyibe kerül és fele annyi km után elkopott vagy felüti és kuka a drága gumi de még a gyönyörű de nem kicsit drága felni is márha a felfüggesztés nem kapott túl nagyot... akkor se jut el a 90% ide.
Ez van. A dizájn mindent visz.Gumit néztem nemrég GR CHRre (225/45 R19). Ugyanaz a márka kevesebb mint fele annyi az én méretemben 185/65 R15 és a 185/65 R15 sokkal több kmet fog kibírni, sokkal kellemesebb, nem fogja a felnit/felfüggesztést szétverni.
Nah nem mindegy, hogy 320.000Ft a 4 gumi vagy 130.000Ft. És a 320.000Fts a szarabb."Azt viszont semmikepp nem gondolnam, h itt lenne parhumar"
Hát ez matek. Ha a 20as nagy felni, nagy guminak be kell férnie, akkor akkora kerékjárati ívet rajzolnak/terveznek. Nagy kerékjárati ív = kevesebb hely bent.
"a kisebbel nez csak ki igazan butan es aranytalanul."
Ez izlés kérdése.... de az tény hogy egy dizájn Crossover/SUV amikor az R20/R21nek van hely baromi hülyén néz ki egy R15el.
Moon a 6-8éves gumi még áldásos...
@galervin93:
Jó volt a tippem... így lenne 5ösöm a lotton. Azt hiszem megérte alánézni.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Tom1939 #20740 üzenetére
? A nagy peres gumi crossover/suv vonalon dizájn elem.
Jóval drágább, gyorsabban kopik, többet fogyaszt, jobban ráz, terepen rosszabb, a felnit sokkal könnyebb felütni, felfüggesztést sokkal könnyebben szétveri. Nem mellesleg nagy helyet igényel úgy is tervezik az autót... sok minden mellett így van az, hogy egy közepes-nagyautós méretű 4.4 méteres CHRben nincs hely hátul, csomagtartó kifejezetten kicsi.
De jól néz ki azt meg kell hagyni. És az mindent üt.
Próba alapján ahol az 1.8 már visít ott a 2.0as motor még tök kulturált. Amúgy nekem összességében az 1.8 is elég volt.
@blueye Ha a 2.0 mellett a csomagtartó nincs szintben az mondjuk érdemi +20-40liter lehet az elöző genhez képest. Az előrelépés nincs meg akkor a 2.0 ezen hátránya.. Erre nem is figyeltem amikor megnéztem ~jan végén az újat.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz galervin93 #20732 üzenetére
Ez így szertinem elég x. Lehet pöty, lehet csere. Meg kell nézni pontosan. Nálam pl a hővédő egyik csavarjánál a hővédő vékony lemeze kiszakadt. Rögzítettem és megszűnt a cicergés. 5perc és 0Ft volt.
Soksok autószerelő tuti elkérne ezért az 5perces kemény, hosszú... munkáért 20-30Kt. Márkaszervíz lehet többet...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz tasiadam #20668 üzenetére
1.0 meg 1.3ból is volt több...
1szfe 2szfe yaris 1-1 10éves emlékeim szerint csereszabatos... yaris 2nél x.
Még az ugrott be, hogy 2embernek 2teljes napos meló. Ha nem rutinosak akkor akár három. Nem olcsó.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
2007es yarison se világbajnok a légkondi városon belűl ha 14:00kor beleülök amikor a kormányt meg se bírom fogni mert ráég a bőröm (vizezni szoktam kormányt, sebváltót meg tudjam fogni) és ajtó nyitáskor dől ki a 70-80Cs levegő a tető tippre 90C+... be se kapcsolom a légkondit mert hiába szellőztetek majd kapcsolok légkondit 20perc alatt nem hűti le a belteret. Tippre 30 alatt sem. Csak fullventin tolja be a ~15Cs levegőt a durván izzadt testemre. Egészséges az biztos.
Ha menni kell vele nagyobbat ha tehetem időztek illetve leparkolok árnyékba/garázsba. Egy 35Cs belteret 10perc alatt lehűt és ha az megvan onnan már tartja is.
Legalábbis elöző héten csütörtökön 15:00kor ez volt és biztosan mondom nem volt hideg. Annyi hogy csak én ültem benne meg 5bicikli + 2 rig + tetőn surfdeszka...
[link]Az aksi meg gondolom 80Cra hevülve jelzi, hogy őt csak ne terheljék a levegő hűtés meg sose volt az aksik nagy barátja... ellenben olcsó.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Szigorú SZVSZ
EU több országában is brutál sóznak az EUs gyártók ezen a vonalon vszeg ezért a legjobbak.De MOon ha Toyotad van nem kell túllihegni. Toyota ezen a vonalon az egyik hanem legjobb ázsiai gyártó.
Én csak a neuralgikus pontokkal törődnék. Az töredék költség. pl küszöb. "Kiöntöd" üregvédővel pl dinitrol 1000 6-7évente. Ha megcsinálod kb soha nem fog elrohadni.
Sárvédő ivet kitisztítod. Patent le 7-8év után kissebb vödör! föld ki tud jönni. Rendesen kitakarítod nitro higítóval kitörlöd majd vékonyan dinitrol1000 24h száradás után meg rá való ha jól rémlik 482 "rücsi".Jellemzően az problémás ami nem kapott ciknfürdőt+min alapot. Tipus + rust rákeresel. Ha van gyenge pont csak azt lekezeled.
Persze lehet mindent is lefújni de minek... és el kell fogadni azt, hogy 20-30 éves távon vmiért jön a gtk.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
A Michelin Energysaver az erősen egy fogyasztásra + kopásra/életartalmra összerakott gumi. Én ~-3dlt mértem ki és 9év folyamatos használat =90.000km + csillaggarázs után cseréltem mert oldala berepedezett, kezdett felkeményedni és az nem megengedhető. De kopásra még mindig ok volt
Akinek ezek a dologok prioritás azoknak egy yaris/p2/p3 kaliberű autóra szerintem kitünő vétel. Annál erösebbre Michelintől a Primacy való és mégfeljebb lépve ott a Pilot Sport. De persze yarisra is lehet rakni pilot sportot... GR jött is azzal.hankook, kumho vonal az nálam is felejtős.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz polonic #20432 üzenetére
Nem a motor veszteséghőjéből megy a fűtés? Mert ha igen akkor mért okozna magasabb fogyit?
Nekem minden autóm annál kevesebbet eszik minnél melegebb van. A legjobb fogyikat nyáron országúton 35Cben amikor betonon felett van 45C hozom pedig ugye ott erősen megy a légkondi is és a motor termikus hatásfoka is elvileg kissebb.
Nem értem mért de nem egy év mérése.hamár: Ami érdekes, hogy olajcsere is dob 2-3dlt a fogyin. Kell ~2.000km mire visszaáll. Új autónál nekem 15.000km volt mire beállt a fogyim. Lehet utána is de ott már OBDs eszköz kéne a kimérésére...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz polonic #20349 üzenetére
1KRFE végig márkaszervizes 80.000kmnél kezdte csipegetni olajat. 100.000kmnél jobban. Aztán zabálta. 100.000kmnél Toyota szerint nem ette eléggé, itt elment a gari lehetősége.
Utánakérdezve, olvasva tömeges a jelenség.1NRFE detto olajzabálós csak késöbb kezdi.
btw ezek a legendásan tartós 1SZFE/2SZFEt váltották. Nem sikerült jól a csere.
1.6/1.8ak letapadt olajlehúzó, olajfogyasztás. Itt 2005 fele volt sorozat ahol Toyota elismerte a hibát kitolta a garit.
dizeleket nem sorolom.
Inkább abbahagyom Toyota topikban vagyok lesz kapsz.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz dragon1993 #20343 üzenetére
? Ha a márkaszervízbe hordás a lényeg akkor adják 10év garival.
Máshogy: Nálunk flottás a CHR. Nem biztos 3év gari után márkaszervízbe fog menni. Ha 10év garival adták volna akkor viszont 10évig 101% márkaszervízbe hordtuk volna.
Mi elég Toyotasok vagyunk és vannak gondok itt is bőven...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Februári CHR vásárlásnál uez volt. Magánként adták a listán lévő 6% kedvezményt, flottasként 1dbra 20%ot.
Nem tudom mi a logika benne.Hasonló, hogy MOon 3év garit adnak míg EU jórészén 10-12évet. Pedig az szerintem tényleg lendítene az eladásokon, márkaszervizbe hordáson.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz katona.jozsi #20277 üzenetére
Az új motor valószínű 0W20as kell bele... de nézd meg gépkönyvet.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz katona.jozsi #20273 üzenetére
"Ha egy kicsit rálépek a hátsó dobra azonnal megszűnik a rezonancia alapjáraton."
Akkor első körben nem cseréltetnék vezérlést 800.000Ftért.
Nálam a hővédő egyik rögzítési helyen megadta anno magát annak volt csúnya hangja. Rögzítettem megszűnt. Ha nálad a dob tartása megszűnteti a problémát akkor akna fogd meg kesztyűben, nézd meg verődik e, hova... remélhetőleg meglesz mi laza, verődik.
Lehet szarul rakták fel az újat x.
Nem vagyok autószerelő csak tipp.
Ha egy tippet elfogadsz olajat 1év max 10.000kmenként cserélj az 1krfe elég kényes.jut eszembe Mayer 5éve nálam fékbetét+tárcsát akart cserélni de mondtam most nem jó.... aztán megnéztem jónak tűnt, jó is volt, hangja se volt... elfelejtettem... azóta ugyanavval a betét+tárcsával elment az autó ~30.000kmet annak túlnyomó részét városban... Amikor 1éve műszakin kérdeztem azt mondták még jó....
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Theodorci #20233 üzenetére
Ha megnyugtat húzd ki melött viszed az olajszint jelző pálcát töröld le zsepivel piszkos olajos lesz. Jegyezd meg/fotozd le.
Csináld meg ugyanezt szervíz után még aznap. Teljesen átlátszó tisztának kell lennie a zsepin az olajnak.Ennél többet nem tudsz tenni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Első körbenézésre a legtöbb helyen 10év/160.000kmell adják.
UK mert angolul tudnak legtöbben.
[link]"The Additional Warranty is a warranty which is activated automatically on completion of a scheduled full or interim vehicle service at an Authorised Toyota Repairer ("Service"). By keeping to their vehicle’s recommended service schedule;
a) Customers can gain an additional 12 months/10,000 miles (whichever comes first) warranty from each Service, year after year, until the 10-year/100,000-mile (whichever comes first) limit is reached.
b) Customers whose vehicles have a 24-month service interval are required to get their vehicle serviced every 24 months instead of every 12 months, can gain additional 24 months/20,000 mile (whichever comes first) warranty from each Service, every two years, until the 10year/100,000-mile (whichever comes first) limit is reached. "
PDFben legörgetsz ott van az is, hogy mire érvényes... lényegében mindenre. (Ez nem Koreai, hogy ami tönkremehet arra nem él az 5/7év gari miközben a marketing fullba megy.)Akinek jobban megy a német: [link]
Érdekes Németeknél 15év/250.000km van és odaírják ha "csak" 160.000km
Federung: Vordere und hintere Federn; Drehstäbe; Längs- und Querlenker; Hilfsrahmen, Achsschenkel, Radlager (bis 160.000 Km); Radnaben; Distanzscheiben; Sicherungsmuttern; Manschetten an Kugelköpfen (bis 160.000 km);[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Tom1939 #20145 üzenetére
Nem új modell. Cégesként 20% kedvezményt adtak GR CHRre, yaris cross GRre 6%ot. Februári vásárlás.
Két hétig használtam nagyon kellemes autó a hibrid rendszer az alcantra kagykó ülés, android auto... bejött. Az aktív matrix ledes világítása brutál jó. El is gondolkodtam, hogy cserélem a 17éves yarist de többek közt a lábtér kissebb benne + gyerek az ajtót nézi nem lát ki + csomagtartó akkora mint a yarisban miatt végül elvetettem.
Ami még durva az a dugós városi fogyasztása. 4.3literrel eljártam ott ahol az 1.3as yaris ~8at eszik. Ha nem az értelmetlen peres (225/45 R19) hanem egy 17"es lett volna rajta szerintem 4liter alá belöktem volna. wow
Országúton/pályán hasonlóan evett mint yaris ~5/6.5liter.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Tom1939 #20134 üzenetére
hybrid 116les. Valószínűleg közrejátszott, hogy CHR volt elötte utána tesztvezetve. Ahoz képest csúnya volt a hangja, sokkal hangosabb volt, nem indult érdemben meg. De nem csak a motorhang jött be hanem a kerék és szélzaj is.
Végül cégesként a GR CHR olcsobbra jött ki!! mint a GR yaris cross így nem nagyon volt kérdés melyik lesz megvéve.
Ami nekem nem tetszett CHRben, hogy nagyon kicsik hátul az ablakok nem lehet kilátni kb egy sötét lyuk és detto hátul kvázi nincs lábhely. A csomagtartó kb vicc. De mivel egyszemélyes kocsi lesz 70+os édesanyámnak teljesen mindegy mekkora a csomagtér vagy mekkora a hely/kilátás hátul.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz xEon1337 #20128 üzenetére
yaris crosst teszteltem a 3hengeres motor szörnyű volt. Rálépsz a gázra nem is lőzésnél csak egy pirosnál való elindulásnál és nem az, hogy felbőg hanem hogy a csúnya 3hengeres hangon bőg fel.... ééés levillognak olyan sebességgel indul el.
Az 2.0as motor is bőg ha rálépsza pedálra de sokkal szebben és sokkal kevésbé kell és megindul ahogy kell... de UXnek megnézted a csomagtartóját? Jóval kissebb mint a V40é.
Ebben a kategóriában hamár volvod van akkor pl XC60ra, meg persze németekre is rá kell nézni pl BMW X1/X2...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz pècsimunkás #20118 üzenetére
Ez legalább akkora hülyeség, pénzidobás mint időn túl cserélni.
"régebbi" yaris motor vonalon vagyok elég tájékozott ott egy jól sikerült 1szfe/2szfenel aki rendesen cseréli max 15.000kmenként olajat = 0w20/0W30/5w30 ott a lánc, vezérlés túlnyomó részt 500.000km után is gyári. Aki elhuzza annak akár már 100.000kmnál becsörög... aztán lehet cserélni.
Nem nagyon kérdés megéri e időben cserélni az olajat.Rosszabb féle 1nrfe/1krfenel meg a kérdés az, hogy 100.000kmnél már erősen eszi az olajat és 150.000kmnél kuka/generál kell vagy 200.000-250.000kmnél kezdi enni és 300.000-350.000kmnél kuka a motor.
Itt se kérdés megéri e időben cserélni az olajat.....
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Amíg volt assistance = évekig hordtam 4+ban és mindig gyárit raktak olajszűrőből, légszűrőből is. Olajszűrőn ugye látszik, légszűrőnél meg a gyári nem passzol vágni kell belölle így ha nem voltam bent se volt nehéz észrevenni. (Bezzeg az utángyártott az mmre passzol )
Viszont vízpumpa cserénél ha nem vagyok ott visszatöltötték volna a felfogott hűtővizet... miközben a leírásban anno ott volt hogy tartalmazza a hűtőfolyadékot. Miután szóltam nekik, hogy na ne már... gyári előkevert pinket raktak bele. Most múlt el 9éve, hogy hűtőfolyadék volt cserélve már meg is rendeltem az új hűtőfolyadékot... kiváncsi vagyok milyen lesz állagra leeresztésnél.
Amúgy eléggé megdrágult a 4+. Olajcsere... egész jó árban van de 10éve 130K volt a kuplungcsere. Most 285K...
szerk: Olajtémában én is arra húzok, hogy olcsó API SPs olaj persze betartva az ACEAt is ha van és sürített csere.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz ncc1701 #20027 üzenetére
@ncc1701
klímatisztító flakont használok csővel évek óta. Annyi, hogy anno az össztételt kb összenéztem de amit találtam kb mindben ~uaz volt.Biztos van más összetételű légkonditisztító is ami feloldja a tömítéseket.
"a folyadék ráfolyik valami elektronikára"
Ezért nem szabad azonnal indítózni. Én ezt meg is teszem de a márkaszervízben amikor ott voltam nem.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Flashback #20026 üzenetére
[link]
Ha erős mocsárszag van akkor én ezt a félét ajánlom. Ez nem habzik fel úgy mint a gyári toyota. Miután befújtad a cső kihúzásával várj egy percet és készíts oda egy kis vödröt mert lesz visszafolyás, sok mocsokkal/gombával.Haverom a motult használja évek óta. Azt nem tudom használ e mert neki sose volt mocsászagú az autója.
és persze meg lehet venni a gyári toyotat is, amikor márkaszervízben láttam a folyamatot ott is ezt használták.
[link]Mindhárom verzióra érvényes, hogy miután kész várni kell min 15percet indítás elött. Annyi idő míg "eltűnik" a hab. Szakszervízben ezt a15percet nem tartották be.
Felelőséget persze semmiért nem vállalok, az utolsó toyotasért sem. Tuti, hogy el lehet szúrni egy ennyire egyszerű dolgot is...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Azt nem mondták hogy sikerült tönkrevágni?
Én nagyon sokadik toyotan csinálom a linkelt bedugossal, még csak nem is a gyári légkondi tisztítóval tolom (összetételre kb tökuaz) és eddig koppkopp semmi hiba.
A bomba szerintem semmire se jó. Ad egy kis kellemes szagot de gomba.... ellen mint halottnak a csók.
Ózon az ér vmit, de ha már érdemi mocsárszag van akkor csak átmenetileg szűnteti/csökkenti a szagot. Amit szeretek benne, hogy az egész kocsit fertőtleníti.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Dare2Live #19978 üzenetére
btw másnak is feltűnt, hogy az 1.8assal jóval nagyobb a CHR, Corolla Cross csomagere mint a 2.0assal?
Engem tökre meglepett.Yaris crosst is néztük de az 1.5 hangra nagyon otromba volt az 1.8, 2.0hoz képest. És a környezeti zajból is sokkal több bejött, érzésre egyértelműen "alacsonyabb" kategóriás autó CHRhez képest. Ha jól rémlik ilyen 8%adtak cégesként kvázi annyira jött volna ki végül mint a CHR.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Tom1939 #19976 üzenetére
Kinézett CHR kifutó modellre magánszemélyként 1misit ~8.5% kedvezményt adtak. Ez fenn is volt honlapon ennél többet akárhogy próbáltam nem tudtam kialkudni. Cégeként azonnal 2misi+t 19.5% és kis beszélgetés után még kiegészítőt. Durva difi.
Nekünk cégesként jobban megérte.RAV4re érdeklődtem ott 800K volt a honalpon és nem tudtam többet belealudni. Cégesként 1.5misit azonnal adták és detto nem sikerült többet kiharcolni.
Corolla Crossból érdemben nem engedtek. Amit kinéztem az 13misi+ volt. Viszont nagyon nehéz volt indokolni az árdifit egy scrosshoz képest amibe 5misivel olcsobban panorámatető is volt, 13+misiért corolla crossba meg nem. Végül magamnak nem vettem semmit.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz KubanitoS #19972 üzenetére
Be kell próbálkozni de erős a gyanum, hogy parasztvakítás.
Ha jól sejtem céges vonalon még megy az, hogy tipusfüggően 8-20%ot engednek. 20% a kifutó CHRből volt.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz polonic #19955 üzenetére
4+nál hálisten fix munkadíjak vannak meg lehet nézni előre [link] éves karbantartás így hogy ad assistancet+hibridnél garit kifejezetten olcsó.
A többi viszont márkaszervizes ár...Persze mindent összevetve a legolcsobb ha magának csinálja az ember. Úgy egy olaj+olajszürőcsere ~6.000Ft a yarisomba.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz polonic #19949 üzenetére
6db márkaszervizre 250.000Ft = 41.000Ft/szervíz
Gondolom a szokásos olajcsere+fékfolyadékcsere lehet benne ennél többre már nagyon olcsó lenne.
És kapsz még +ba 1év assistancet (10-20K körül van amúgy)
És hibridnél garit is ad!Kia/Hyudani vonalon ez 400-500.000Ft+ lenne úgy, hogy nem jár hozzá 1 év ingyen assistance meg +garit se ad.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz sakal83 #19880 üzenetére
Én toyotanal(VW, Renault, BMW) azt láttam, hogy vannak motorjaik amik tartósak meg vannak amik szarok. Benzinesnél ilyen a régi 1szfe/2szfe vs 1krfe 1nrfe. Az elöbbi kettőnél ha időben cserélték az olajat, szűrőket, gyertyát... általános hogy 500.000km után nem eszik olajat még 0W20at sem (5W30 az előírás) sött akár gyári a vezérlés az utobbi kettőt meg hiába dédelgeted cseréled az olajat idő elött akkor is 200.000kmnél már túlnyomó részt csipegeti majd erősen eszi az olajat.
Dizelnél tipikus plda az 1.4 vs 2.0/2.2 d4d.Az új motorokról fogalmam sincs, az 1.8as CHRre én adtam az áment az egy kifort atkinsonnak tűnik, nincs direkt befecskendezés, kokszosodás. A Toyota CVTk megbízhatóak bár használat miatt fog kapni 60-100kkm közt olajcserét.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Dare2Live #19926 üzenetére
Hátha mást is érint. ~2001-2004tól a pink HOAT az ajánlott hűtőfolyadék Toyotakba. Reddel kompatibilis annyi hogy jóval tovább bírja.
A gyári toyota hütőfolyadéék kvázi aranyárban van 5000ft+ litere a pre mixednek. Én vszeg mannoil AF12+t fogok rakni a 2007es yarisomba [link] ebből 4 liter 2500Ft.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Dare2Live
félisten
2023as még nem az új gen CHR hez gépkönyvet/linket tudna vki adni?
közbe megtaláltam, hogy 0W16 API SP kell bele. Viszont ACEA nem volt megadva.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
2008as yarsiba régi 1.3as (2szfe) motorú autóba milyen hütőfolyadék kell?
(Azt ovastam, hogy a "red" és a "pink" csereszabatos és ha anno ebbe az autóba még redet is írtak de akkor is pinket rakjak mert akkor nem kell 2-3évente cserélnem.)
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
van egy harmadik lehetőség. Pont akkor elvakította a nap, megfájdult a hasa... Pont akkor/nemrég történt.
Analógiának olyan mint a féktávolság. Tök8 mért satuzott. Ha azt mondja látott egy nyuszit ami kiugrott elé és azért (de már elfutott) vagy azt hitte vki le akar lépni járdáról, vagy furán ment azt hitte rámegy útra, vagy... tök8 milyen baromság. Aki nem tartott féktávolságot az lesz a hibás.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Újabban már kb csak a kemény fékezés, vészfék ami nem táplál vissza. Ez probléma is mert aki ilyet nem csinál ott kb végtelenségig nincs cserélve a "vészfék".
Gyorsításra meg elektromosaknál az energia fogyi nem urgik úgy mint belsőégésüeknél.
A Leafos vszeg nem ezért töttyögött. Ha igen nem sporolt vele annyit mint egy benzines. Főleg, hogy 500-800Ftból megy 100kmet és nem 2800-4000ftból.Benzinesnél ennél sokkal többet lehet sporolni.
Sebességhatárokat betarva ha "előrelátóan" vezetsz. Amikor gurulni kell hagyod gurulni, amikor motorfékezni célszerű akkor motorfékezel, országúton nem mész 130al, híg olajat raksz, keréknyomás min az előirt értéken...don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Dare2Live
félisten
válasz titetoyz #8315 üzenetére
Eddig E5öst raktál bele és tönkrement? Ha nem nem hiszem... de ha tutira akarsz menni akkor préium. Ez van.
Nem úgy volt cseréled? Napi 100kmre vmi ultra kis fogyasztású kéne....
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz diablo1984 #8309 üzenetére
1szfe + 2szfe kezd legenda lenni. Olyan van nekem.
Ha az ember kifog egy ami megkapta olajcserét meg kell venni. 10-12 évesen mondjuk 1misi. Nem 4+. És a köv 10év 300.000kmben motorikusan (is) kevesebb baj lesz vele mint az pl új 3hengeres 1krfevel. Ez a durva.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz diablo1984 #8307 üzenetére
hát őőő szeintem az a toyota egyik szégyene. Párszor kifejtettem már a véleményem... [link]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz diablo1984 #8303 üzenetére
milyen motor van yarisban?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz theuprising #8302 üzenetére
én meghirdetném hahun 400ért aztán ha nem viszik el pl 2hónap alatt lejjebb rakod az árát.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz diablo1984 #8300 üzenetére
nemrég volt egy nagyobb köröm amikor pár tipusra szükítve használt autókat néztem. Magyar használt nagyon nem volt mind külföldi.
Gyors átnézéssel motorral kapcsolatban mit tudok megnézni?
ha volt szervízkönyv mikori utolsó bejegyzés. Utána olaj/légszürő állapot. Az esetek 70%ban itt elbukott az egész. Volt amikor hasonló koromfekete légszürőt találtam. Tippre szénbányában élt vagy 80.000km+el korábban lett cserélve.
Olaj nivo 1/3nál. Miközben 2000kmel korábban volt olajcsere. vagy olaj nivo minimum alatt. vagy olaj nivo felénél és olyan korom hogy olyat még nem láttam.Eközben ment a duma, hogy normális, hogy a kinézett 100.000futott szívó megeszik ~1l olajat 2000km alatt. Hát nem. K*ra nem normális.
Persze voltak a kiglancolt darabok. Nagyon változatos okból mind bukott. Egy kettőnél jutottam el a na akkor szervíz autószerelő átnézni biztos nem volt törve mert ha igen és nekem 20.000be kerül mérges leszek jött a hát őőő vagy a vigyem csak aztán autószerelő megemelte 10perc után mutatta hol volt csúnyán törve... hálisten nem kérte el érte a megbeszélt 20kt.
Lehet nekem jött szembe a szemét mind külföldi volt, de 10ből 8 szívás ha megveszem. Kettő csak akkor ha komolyan csattanok és megnyaklik.
A legkeményebb, hogy pár hónap múlva a tényleg legkehésebb darabok se voltak már fenn hahun...
szerk: ja 2-3misi közt venga/ix20 volt a csapásirány. Szóval nem a 800ks kategória....
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz diablo1984 #8298 üzenetére
Nem akartam mondani, hogy ez mindha olajos lenne... lehet vmi fekete poros, szénbányás helyen jársz vagy tudomisén.
Ennyitől nem fogy az olaj. Gondolj bele ha 1dl fogyna/lenne rajta amit kb nem veszel észre akkor tisztta olaj lenne szürő.... ez meg annyira tuti nem.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz diablo1984 #8294 üzenetére
légszürő mitől lett ilyen?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
csak mint érdekesség, sokan nem tudnak róla ahogy látom videó készítője sem. A VVTInek szokott lenni egy külön kis szürője. Ha ilyen eset áll fenn, hogy ennyire mocskos, darabos azt is érdemes lenne tisztítani vagy cserélni mert az is tömve lesz oil sluggal. [link]
@rob210 ehez nem kell autószerelőnek lenni. Sztem senki se gondolta itt, hogy kizárólagosan elektronikusan megy az állítása. Illetve nem tudom elképzelni.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
"De ugyanakkor arra is volt nem egy példa a jelek szerint, amikor garanciaidőn belül, gyári szervízbe hordott némelyik 1ZZ motoros Toyota 100e km alatt elkezdte enni az olajat. Ezt nem lehet félrelökni annyival, hogy a gonosz gazdi ellógta az olajcserét."
Erre volt extended waranty. 3 helyett 8éves korig ingyen javította Toyota. Rengeteg ave van ami úgy is volt hirdetve, hogy toyota javította sött motort cserélt benne. Hasonló a probléma az 1.33hoz.
Amúgy vettél egy 1.6os toyotat... ami nem megy úgy mint egy turbos, nem is fogyaszt annyira jól, annyira nem is volt olcsó és annyira nem is kényelmes.... mért vetted? Tartossága miatt? Mert ott pont sztem vírat az 1.6. vigyázol rá cseréled a 0W20at jó esélyed van arra, hogy 500.000km+ig nem lesz vele baj.
Mondjuk ilyeneket nem lenne szabad neked írnom... most majd gondolkozol, hogy mi mással jártál volna jobban.szerk: Első keresés. [link]
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
"Ja, "csak" ennyit... plusz hibaforrás, plusz költség a javításban. Erről beszélek."
Mivel már alapból van max itt nagyobb így olyan nagy +hibaforrásnak én nem tartom. Vagy talán a te autódon nincs?
Szerintem egy elég elegáns megoldás ami valós fogyi csökkenést hoz minimális +költséggel.Én így látom.
"Értem, tehát a dízel kevésbé káros, a tudósok meg hülyék..."
Itt azért sok lett. Nem értesz hozzá és belebeszélsz. Nem arról van szó a tudosok hülyék vagy a dízel kevésbé káros. Arról van szó hogy azonos autó, felhasználás mellett a dizel 15-20 grammal kevesebb CO2t pöfög ki. És ez 2020tól nagyon nagyon sokat számít. Ennyit mondtam, nem azt, hogy a tudosok hülyék vagy kevésbé káros.
Én nem látom, hogy érvelnél. Jellemzően nem érted meg amit írok belemagyarázol vmit ami nincs ott ls utána még te jösz scopozással. Ld pl feljebb. Nem érted miről beszélek, belemagyarázol vmit amit nem mondtam és neked áll feljebb. grat.
"Az eredeti állításaim tartom, miszerint nem rosszabbak vagy kevésbé megbízhatóak a mai motorok, mint a régiek"
Én meg azt látom kikönyököl a részecskeszürő 3évesen! 60.000kmnél!, újabb check engine 5évesen 100.000kmnél..... és visszasírja a 20éves szívóját mert annak nem ártott az, hogy 99%ban 3-8km megy városban. Max a végén 400.000km után csipegette az olajat.
Ezek az új motorok meg ezt nem bírják. És nekem nem jut eszembe egy DPF/DI/turbos se amire azt tudnám mondani, hogy bírja. Jah nem kevésbé megbízható, meg nem kevésbé költséges a fentartása. Aha.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest