-
PROHARDVER!
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#53366784
törölt tag
válasz
Ixion77 #25649 üzenetére
Kitben vettem a gépet, van mellé a 28-70 minden másra, mint nem fényerős obi.
Azzal a gondom a fényerőn kívül, hogy a végén (70mm) erősen lágyul a kép közepe (is), emiatt jött a 85-ös objektív, ami ráadásul kiesik a kit mm határain is.
A makróval az a helyzet, hogy az eddigiek alapján az élesség volt az, ami szerelmet okozott, bár ugye az f2.8 csak végtelenben igaz, és itt jön az, amit olvastam, hogy a 85 1.8 is brutál éles.
Sajnos nincs bolt, ahol bérelni lehetne, szívesen kipróbálnám, a javaslatotok alapján főleg. -
Ixion77
addikt
válasz
#53366784 #25647 üzenetére
Mindhárom jó obi, de ha különbséget kell tenni közöttük, én az alábbiak alapján tenném:
55F18: Ha csak portréra kell, akkor inkább a másik kettő közül választanék - azok látószöge megfelelőbb.
85F18: Top ár/érték arányú obi, éles nyitva is, bokeh is rendben. Tipikusan A portré objektív spórolósoknak
90F28: Ha makrózol is, belefér a keretbe a mérete és az ára akkor ezt kell venni. Kegyetlenül éles, kiváló képű obi. Kicsit lassabb AF mint a 85F18, de azért a sigmánál gyorsabb. -
#53366784
törölt tag
Új A7III tulajként kérem a segítségeteket.
Objektívet szeretnék vásárolni a vázhoz, korábban, a tükrös gépemhez a Sigma 50mm 1.4 Art-ot használtam.
Főleg a kislányomról készítettem portrékat és életképeket.
Hasonló rajzolatú, képminőségű lencsét vásárolnék - ez az objektív jelenleg olyan nehéz, mint az A7III váz, így elég komoly súlyt képviselne a szett, ami jelenleg, markolat nélkül nem cél.
Sonyból, saját lencséből mit javasoltok?Külső forrásokból 3 szimpatikus maradt:
SEL 85F18 - komolyabb ellenérzést nem olvastam róla
SEL 55F18Z - állítólag erősen jelen van a purple fringing
SEL 90M28G - ezzel fényerőt és "látószöget" veszítenék, de imádom a makrót (is) a portrék mellett.Amúgy az említett Sigma - ha használ valaki - miként dolgozik ezzel a vázzal (teljesen nem dobtam el még ezt a lehetőséget)?
Köszönöm!
-
-
Ixion77
addikt
Létezik az hogy az A7III a GPS koordinátát csak a JPG fájlokba írja bele, az ARW-kbe nem?
-
Mirman
őstag
válasz
robi1979 #25641 üzenetére
Azonos szenzor generáción belül kijelenthető hogy közelítőleg 1 fényértéket buksz MFT-re váltással APS-C-ről. Ebből világosan látszik hogy oké hogy van 2.8as zoom MFT-re , de az elkészült kép zajszitnjet és háttér mosását nézve ugyanott vagy mintha APS-C-n használnál egy F4-es zoomot.
-
-
robi1979
aktív tag
Tényleg komolyan kérdeztem. Mennyivel rosszabb egy Panasonic 4/3-as egy Sony 6300-nál? Azt tudom hogy kisebb a szenzor, de a képminőség, AF, ISO érzékenység, HSS támogatás mennyivel másabb?
Gondolkodom hogy eladom az a6300-at + a két fix Sigmát aztán inkább G9 az objektív választék miatt, ahogy nézem eszméletlen jól el van látva a Pana vonal fényerős zoomokkal, elérhető árban. Sony APSC-re meg az egyetlen fényerős zoom a Tamron 28-75 2.8... Bár ez FF.
Lugosi: ezt látom én is. Utólag.
-
válasz
robi1979 #25624 üzenetére
Én úgy vettem annak idején gépet, hogy szétnéztem hogy azokból az obikból, amiket használnék, milyen minőségűek, milyen választékban vannak néhány népszerű rendszeren, és így választottam a micro 4/3-ot és azon belül panasonic vázat. Például olyan objektív, mint a stabis 100-400 (ekv. 200-800) Leica zoom, olyan minőségben, méretben és árban nincs más rendszerre szerintem. De megkockáztatom, hogy ha arra a tartományra a minőség-méret-ár hármasból egyet elveszek, akkor sem lesz pl. hasonló obi. Így nekem az a rendszer volt jó.
De másnak persze másik lesz. -
Rapid136
őstag
válasz
#53366784 #25631 üzenetére
Próbálj az előnyökre koncentrálni, meg különben is ki komponál a hátsó lcd-n
jó a lehetőség persze, de azért a képeim nagyrésze keresőben készül.
Én is meglepődtem a múltkor hogy Molnár Piroska lila ruhája kék volt az LCD-n, de igazából mindegy, a kész képen legyen jó.
És majd próbáld ki hogy b&w módban milyen amikor fekete-fehérben látod a világot -
grigo
őstag
Nem az volt a cél amúgy. Csak hogy mindig van amikor bezuhan az ár, aztán visszamegy és utána megint egy évet kell várni.
Legközelebb ha ilyen van előtte csinálhatnál egy árkommandót.
Én jövőre tervezem az A7I-et III-ra cserélni, bele kell ugranom majd valami tuti lehetőségbe.Bocsánat a duplázásért, valamiért úgy láttam már írt fölém valaki.
-
grigo
őstag
válasz
Kaci84 #25634 üzenetére
Ajóistenáldjonmeg, te olyan balfasz vagy mint én szoktam vásárlások előtt. Oda vissza meggondolom magam 80x 3 nap alatt.
Miért nem viszed vissza azt a szerencsétlen 6300-at és mondod hogy ki se bontottad, oldják már meg hogy ráfizetsz egy A7 sorozat valamelyikére, mert elkapkodtad a vásárlást. Szerintem készségesek lennének, főleg ha obit is akarsz venni.
Lehet kimaradtam a történeted elejéről, de mire akarod használni? Minimum költségvetésű obit szeretnél az A7II mellé?
-
válasz
#31733248 #25632 üzenetére
Úgy voltam vele amíg nem bontom ki nekem ennyiért megéri eladni (és venni egy A7M2-öt aztén hetekig gyötörni titeket Obi ügyben)
SEL50F18 ebből hány féle van? Van a síma meg van az F végű, gondolom full frame-re. Láttam viszont SEL50F18/BC végződésűt is. Sehol nem láttam arra utalást, hogy miben külömbözhet.
Az OSS a képstabit jelenti, igaz? Van képstabi nélküli is egyébként E50F18, E35F18 ezekből?
Majd írom a sztorit, hogy miért kérdem.
-
-
#53366784
törölt tag
Sziasztok!
Visszaolvastam, kerestem, de ilyen bejegyzést nem találtam, szóval kérdezni szeretnék:
Tegnap vásároltam egy a7iii gépet, és megdöbbentő volt tapasztalni tükrös gép után, hogy az lcd kijelző mennyire vöröses tónusú.
Ez normális ennél a típusnál, vagy kifoghattam egy rossz szériát?
Konkrétan a szoba árnyékos részei a kijelzőn halvány pirosak.A jpg a gépből viszont rendben van.
-
robi1979
aktív tag
Mondjuk az érdekes hogy a 12-35 Panasonic 2.8ból meg 24-70-nek megfelelő ful frame a 2x szorzó miatt... És az ára...EUR €549.00. Nincs valami átjárhatóság a micro 4/3 és a Sony APSC között? Egyébként mennyivel rosszabb a Pana rendszere egy G8-9 esetében a Sonyhoz képest?
-
Rapid136
őstag
válasz
konyi79 #25619 üzenetére
Nem az baj hogy nem érti és nem is a használatával van a gond, hanem hogy tényként leír valamilyen féligazságot félrevezetve másokat...
A fórum itt van.
@HUNgabus itt folytathatjuk, hogy mi is a gond. -
konyi79
addikt
válasz
HUNgabus #25612 üzenetére
Már sokszor lefutott téma itt a PH-n, hogy a gyújtótávolságokat a crop faktort alkalmazva szorzónak a kisfilmes mérethez viszonyítva 35mm ekvivalens értéken hasonlítgatjuk.
Ez persze a nem kikezdhetetlenül pontos megfogalmazás esetén adhat okot félreértésre, generálhat vitát, de nem itt, mert nem témája a topiknak.
Ha valaki nem érti miért így hasonlítgatjuk a látószöget, miért használjuk így, mindig lesz biztos vagyok benne, aki szívesen elmagyarázza, de az értelmét megvitatni nem itt fogjuk.
Ha ez valakinek probléma, az hozzon létre rá topikot! Ott győzze meg a közösséget elméletéről, utána itt is átvesszük. -
krmcz
tag
válasz
Bubukain #25616 üzenetére
Egy 85 mm-es gyújtótávolságú FF objektív látószöge Sony APSC vázon meg fog egyezni egy ~127 mm-es gyújtótávolságú FF objektív látószögével FF vázon. A 18-135-ös üvegem látószöge APSC gépen megegyezik egy FF gépre tekert 27-202 mm-es gyújtótávolságú objektív látószögével, az 1,5x-ös crop faktor miatt. Teljesen mindegy tehát, hogy APSC vagy FF üveget teszel APSC gépre, mindenképp szoroznod kell 1,5-el a fizikai gyújtótávolságot. Ebből fakad, hogy a FF 24-70-es objektívek párja APSC vázakon a 16-50-es.
-
válasz
HUNgabus #25612 üzenetére
Ha ugyanazt az objektívet rárakod két eltérő méretű szenzorral rendelkező gépre, akkor ugye más képet kapsz. Kisebb szenzor esetén olyan, mintha kivágnád a közepét a képnek és csak azt látnád.
Ha azt szeretnéd tudni, hogy ugyanazt a képet milyen lencsével kell előállítani, na akkor kell szorozgatni. Egyszerűen ugyan ahhoz a képhez két eltérő lencse kell, ha eltérő a szenzor méret. Ettől függetlenül a lencse az lencse marad, meg ugyanúgy hívják a paramétereit, függetlenül attól, hogy mire rakod rá éppen. Történelmileg úgy alakult, hogy a 35mm-es szenzorméret volt az első elterjedt, ezért ahhoz hasonlítgatunk, az a full frame.
-
kovsol
titán
válasz
Bubukain #25613 üzenetére
Igen, ha azonos látószöget akarsz elérni különböző szenzor méretű kamerákkal akkor jön szóba a crop faktor.
Sony APS-C esetében ez 1,5x. A szorzó faktor alapja (1x) meg a Full frame szenzor méret.
Létezik ennél nagyobb szenzor méret is pl a Medium format ott ez 0,78x.Az objektív gyártok meg szokták adni a Angle of View értéket is fokban, néha több mérető szenzorra is.
sony 85 weblapjaANGLE OF VIEW (35 MM)
29°
ANGLE OF VIEW (APS-C)
19° -
Bubukain
senior tag
válasz
kovsol #25611 üzenetére
köszönöm a választ
akkor azt jól értelmeztem, hogy ha egy full Frame vázzal hasonlítanám össze, akkor a látószög valóban egyezne egy full Frame vázra rakott 135 mm-es obival?
tehát egy apsc-re rakott 85mm FF obi megegyezik látószögben egy full Frame-re tett 135mm FF obival? -
HUNgabus
senior tag
válasz
Rapid136 #25599 üzenetére
Üdv
ha már meg "lettem" szólítva, lehet hülyeséget írtam ( bár nem írtam sehol hogy gyújtótávolság ), de nekem így mondták, sőt sok helyen így van leírva is
csak hirtelen :
https://www.gyakorikerdesek.hu/elektronikus-eszkozok__szorakoztato-keszulekek__4220332-hogyan-szamoljuk-ki-a-vegleges-kep-latoszoget-a-gyujtotavolsagbol-dslr-gepeken
ebből Nekem az jön le hogy egy FF objektív ( 28-70 ) aps-c vázon szorzandó 1.5 vagy 1.6 attól függ Canon, Nikon, Sony, stb. akkor ez most nem így van? ( hogy a kapott értéket hogy hívjuk azt nem tudom, akkor legyen látószög? )
tényleg komolyan kérdezem nem kötözködés, MLZphoto, Pixinfón is többször így olvastam, értelmeztem, lehet akkor rosszul...
-
kovsol
titán
válasz
Bubukain #25610 üzenetére
A crop faktor az nem az objektívből adódik hanem a szenzor méret.
A full frame objektív és az aps-c objektív között az az eltérés, hogy mekkora szenzorra vetítik ki a képet.
Ezért van az, hogy a full frame szenzorméretet kirajzoló objektív pont ugyan olyan látószöget ad a te esetedben, mint az azonos APS-C objektív, mivel azonos mérető szenzoron hasonlítod őket.Ezen a képen látszik mitől is van a crop faktor.
Az A7 gépeknek van crop módja, ebben az esetben csak a szenzor közepéről veszi a képet, és azonos lesz így egy APS-C géppel a szenzor méret amit használ.
Ha ráraksz egy APS-C objektívet egy FF gépre, és FF módban használod ilyen képet fogsz kapni mivel nem képes akkora mérető képet vetíteni a szenzorra:
-
Bubukain
senior tag
na egy kicsit én is összezavarodtam ezzel az apsc vs full Frame témával
ha valaki helyretenné bennem a dolgokat azt megköszönöm
adott egy a6400 apsc + 18-135 obi hozzá ami ugye apsc obi
vettem egy full Frame 85 f1.8 obit portrézni
ezt rárakva az apsc vázra, ugyanazt a látószöget adja, mint a 18-135 obi 85mm-re tekerve
én azt gondoltam hogy ha ráteszem a fix 85 obit a vázamra akkor az 135mm lesz a 1.5 szorzó miatt.
bár lehet hogy ha egy full Frame vázzal hasonlítanám össze, akkor a látószög valóban egyezne egy full Frame vázra rakott 135 mm-es obival? -
rgranc
aktív tag
válasz
robi1979 #25606 üzenetére
Egy Samyang 12 hasonló nagylátószögű portrékhoz (kint,bent) illetve tájképekhez jobb választás lehet mint egy Sigma 16 1.4?
A Sigma sokkal jobb minőségű, a Samyang UWA ("ultranagy látószögű"), azzal azért már kábé tényleg senki nem portrézik. De szerintem a 16mm-est se "portréra" veszik elsősorban.Manuál fókusznál is ugyan úgy tudom változtatni a képmezőn a fókuszpontokat?
Ennek a kérdésnek így nincs értelme, bocs. Manuális fókusznál nincs "fókuszpont". -
kovsol
titán
válasz
robi1979 #25606 üzenetére
"Tehát a háttérmosás fényerős fixeknél attól is függ hogy mennyire tudom elkülöníteni a modellt a háttértől?"
Először is fix vagy zoom egyre megy. Ugyan azok a szabályok vonatkoznak rájuk.A háttérmosás a következőktől függ:
- szenzor méret: nagyobb jobban mos, kisebb kevésbé
- blende érték: f1.8 jobban fogja mosni ugyan olyan körülmény között a hátteret, mint egy f4 érték
- minél nagyobb a gyutáv: ezért van az, hogy egy 400mm-es objektív már f6.3 mellett is tud gyönyörű háttér mosást, de 35mm f6.3 nem. Zoom esetében minél jobban bele zoomolsz annál jobban előjön a háttér mosás.
- minél közelebbre fókuszálsz annál szűkebb lesz a mélységélesség: tegyük fel egy beállítás mellett 50 centiről fotózva lehet már csak 2cm éles zónád van, de ugyan az a beállítás ha 20m -re lévő dolgot fotózol vele már több méteres éles részt is adhat. (csak kitalált számok a példa kedvéért, nem pontosan kiszámolt)
Macro fotózásban nem ritka az f8 vagy akár még nagyobb értékek használata is, mert a közeli fókuszpont miatt a mélységélességet már milliméterekben lehet mérni, nem is centikben.
- a tárgy és a háttér közötti távolság pl: ha egy bokor előtt áll közvetlen akkor a bokor nem lesz olyan elmosott, mintha három méterre állna a bokortól a modell.Portré fotó esetében azt is figyelembe kell vegyed, hogyha szeléslátóval fotózol közelről személyeket akkor az torzít, mert a közelebbi részek nagyobbnak fognak tűnni. Pl az orr nagyobbnak tűnik, mint a valóságban, de a fül meg kisebbnek.
Ha közeli portrét akarsz, és a modell nem pont szembe néz veled akkor f1.4-1.8 esetén megeshet, hogy a közelebbi szeme éles, de a távolabbi már nem. Ilyenkor érdemes lehet kísérletezni, hogy milyen érték mellett éred el a számodra kívánatos élességet. Pl ha azt akarod az egész arca, haja éles legyen akkor lehet f2.8 ig is el kell menj. Ha több ember is van a képen, és nem teljesen egy vonalban állnak akkor is felejtős tud lenni az f1.4, mert az egyik arc éles, a másik mosott lesz.
-
robi1979
aktív tag
válasz
rgranc #25605 üzenetére
Köszönöm! Ez a DOF szimulátor tényleg nagyon hasznos! Ha pontos akkor egy Sigma 30 1.4 American Shotra, azaz félalakos portréra bent már 1,5m-től használható. Tehát a háttérmosás fényerős fixeknél attól is függ hogy mennyire tudom elkülöníteni a modellt a háttértől?
Egy Samyang 12 hasonló nagylátószögű portrékhoz (kint,bent) illetve tájképekhez jobb választás lehet mint egy Sigma 16 1.4? Jól gondolom hogy OK, hogy a Sigma 1.4, de itt már olyan közel kell menni, hogy a háttérmosás lényegtelen? Amennyire meg kell ennél a gújtótávolságnál mosni, annyira meg mos a Samyang 12 is és még látószögben 4*1,5mm nyereség is van? Mennyire "nehéz" a Samyanggal manuál fókuszban fotózni? Manuál fókusznál is ugyan úgy tudom változtatni a képmezőn a fókuszpontokat?
Béci: azért a kitobi (minimális utómunkával) és a kitobiból kiindulva szerintem a "kittele" is használható, attól függ milyen igényeid vannak.
-
Rapid136
őstag
válasz
robi1979 #25596 üzenetére
A háttérmosás nem csak a rekesztől függ hanem a tárgy és a háttér távolságától.
https://dofsimulator.net/en/
de ha MILC-ed van akkor elvileg a mélységélesség változása rekeszeléskor követhető a keresőben. -
-
Bogyó bá'
nagyúr
Ebben én sem tudnék, nekem a 18-105/F4 van: az nem változtatja a hosszát zoomoláskor (a másik az igen), motoros zoomos (videónál különösen jól jöhet), és fix 4-es fényerejű végig. Tesztek szerint a képminőségük kb. azonos, van aki egyiket szereti jobban, van aki a másikat. Ha kell a hosszabb gyújtótávolság, akkor a 135-ös a jobb választás.
szerk: az automata módról szokjál le, használd "A"-ban: a blendét te választod a téma függvényében, a záridőt a gép adja hozzá.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- World of Tanks - MMO
- PlayStation 5
- E-roller topik
- Építő/felújító topik
- Gyúrósok ide!
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Oázis Computer - Prohardver nyereményjáték egy Acer gamer monitorért
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- További aktív témák...
- Apple Watch 9 45mm LTE
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A12/Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A32/Samsung Galaxy A52
- PROHARDVER matricás ház ingyen elvihető
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest