- Tajvani mintára alakíthatná át a chipgyártást Dél-Korea
- MoDT alaplapok 16-magos CPU-val, a Minisforum gondozásában
- Bemutatkozik az ASUS új, belépőszintű gaming notebookja, a V16
- Költséghatékonyságra törekszik a Patriot legújabb, PCI Express 4.0-s SSD-je
- Játékok futtatásán segít a legújabb GeForce driver gyorsjavítása
Új hozzászólás Aktív témák
-
Barbika24
friss újonc
Sziasztok hogyan tudom meg fogni a gyík kutyát?
-
TheProb
veterán
válasz DiamondBack #75 üzenetére
Már T3-on járok, de persze, becsatlakozhatsz, ha gondolod.
Csak bírd az OCD-m, próbálok clean és uniform buildelni.https://s.team/p/tfb-dnp/NMHTDQBT
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
TheProb
veterán
Hali!
Volna esetleg kedve vkinek coopozni?
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
okostibi2
lelkes újonc
Amúgy 1-2 tipp lehet Conveyor Liftet nagyon magasra csinálni csak a végoldalán kel 1 csatlakozás amire pontosan passzol a legegyszerűbb létrát Foundation -ra lerakni végig menni azt a magasságot ahová akarjuk majd alul felül 1 Conveyor Lift Floor Hole -t lerakni ugyanarra a pontra a Foundation -on és a létrán végig menni (leesés nélkül)
A másik viszont segít tervezésben [link] sima steamos progi amiben lehet tervezni a gyárakat
kiírja pl hány refineri kel 1 db 480-as belt vasra való feldolgozás esetén ami jelen esetben 14 és ha vaslemezt akarnánk csinálni belőle 24 + gép kel utána és 180 műanyag + ban. -
5150head
senior tag
Tegnap átépítettem az egyik állomást, így töröltem azt a menetrendet a vasúton.
Újból hozzáadtam ahogy volt, csak most kivettem a kivételeket és a be/kirakodásnál beállítottam, hogy rakodjon be/ki "AND" várjon 5 mp-et így jó. Valószínűleg előzőleg itt az OR-t állítottam és azért nem volt jó. -
5150head
senior tag
válasz okostibi2 #69 üzenetére
Köszi!
Közben a gyáron belül alkalmaztam több ponton is. Emeletek között, vagy kicsit messzebb lévő szegmenseknél, hogy ne kelljen futkosni. Szerintem jópofa.
A vonatnál most egy valamit nem nagyon értek:
Az olajmezőtől hozom vonattal a műanyagot meg a gumit. Hiába állítom be a vonaton a "wait until fully loaded/unloaded" opciót az aktuálisan az állomáson lévő cuccot pakolja csak be a vagonba. Olvasgattam ezzel kapcsolatban, de senki se írta le konkrétan, hogy ez hogy működik. Azt észrevettem, h ha a vonat docking módban van akkor a szalag se viszi az árut be az állomásra, szóval akkor hogy is működik ez? A fenti szerint nekem az lenne a logikus, h a vonat addig áll amíg meg nem tölti a szalag.
Az állomáson be van állítva a load/unload opció, meg még be is tettem h csak a fenti két cuccot pakolja ki/be. (bár arra most nem emlészek, hogy külön kell-e állítani a "teher" részen is az állomáson, vagy elég csak a végeken.
Jah igen: oda-visssza járat két motorkocsival a végeken.[ Szerkesztve ]
-
DiamondBack
senior tag
Sziasztok,
Kezd valaki újat 1.0-ban? Coophoz csatlakoznék, egyedül nincs erőm újrakezdeni
[ Szerkesztve ]
-
5150head
senior tag
válasz okostibi2 #67 üzenetére
Köszi. Most találtam messze egy szén+víz helyet, uh át tudtam állni szénre.
Közben az olaj is meglett uh megy a műanyag. Vontatot most fejlesztettem ki, uh majd azt is lehet építgetni.
A fene gondolta volna, hogy ekkora távokat kell bejárni, de elfogadom. Van traki, de az lassú, arra jó, hogy nem olyan messziről hordatom vele a cuccost. Most a ziplineolást akarom kipróbálni az erőmű-bázis-olaj háromszögben.
Láttam van tube is, de azt is ki kellene még fejleszteni/építeni.
Rég húzott be ennyire game, pár nap alatt pik-pak beleraktam egy rakás időt. -
okostibi2
lelkes újonc
Csak 1 "nagy" pálya van minden kezdőhelyre eltudsz menni benne, csak máshol vannak a mapon. Most 1.0 ban picit átalakultak a nyersanyagok helyei, de lesznek jól eldugva. Majd később néz körbe ha lesz autód és minimapod, lesznek szép helyen ahol xy dolgot könnyű megcsinálni még másikon másikat (pl víztől a szén 10-50m re, vagy szén és vas közel egymáshoz, lategame receptek alapanyagai közel egymáshoz)
-
5150head
senior tag
válasz scyllafren #64 üzenetére
Persze, ez igaz. Este már nem volt kedvem vele kínlódni.
Arra lettem volna kíváncsi, hogy ezek direkt vannak így "eldugva", hogy az ember rámpákat is építsen, vagy rng? -
5150head
senior tag
Skacok, a pályák random generáltak?
Most jutottam el a szénerőműhöz. Az egyik szénbánya egy megmászhatatlan sziklatömb tetején van kb 150m-re a másik legközelebbi meg 5-600m-re egy szakadék másik oldalán.
Ahogy néztem, oda se tudok átjutni.
Bioüzemanyaggal már nagyon nincs kedvem kínlódni ezért grindoltam a szenet erre meg beszopat. -
scyllafren
senior tag
1.0 kint van, ha hibauzenetet irna ki, hogy nem talaja az EXE-t, inditsd ujra steamet, es letolti a javitast.
Manualis javitas: a FactoryGameSteam.exe-t nevezd at FactoryGame.exe-re -
Tacsika
aktív tag
a legnagyobb változás hogy offline-ban lehet nyomulni
-
Komplikato
veterán
We're upgrading to UNREAL ENGINE 5
Érdekes, hogy nem a grafikai rész a legnagyobb változás, hanem pl. a fizika."Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Tacsika
aktív tag
Doglődik a szerver, multi nélkül se megy
-
Cray Tyler
senior tag
Megnéztem a mostani mentéseimet experimentalban, és semmiféle kuka nincs. Sőt, pl Mk3 miner egy olyan tier-be került exp.-ban, ami nincs unlockolva, de mivel a korábbi játék során egy másik tierben már unlockoltam, így hiába került be egy lockolt tier alá, mégis simán tudtam építeni Mk3 minert. Ez igaz volt a teljes nuclear tierre is. Tehát: amit most tudsz építeni, azt ez alapján U4 után is fogsz tudni.
Ami változott, hogy egyes endgame cuccok receptje módosult. Így pl a turbo motor üzem leállt, mert eddig kellett neki heat sink, most meg már cooling system kéne helyette, de a gyártósoron még a heat sink van bekötve neki. Így leállt a termelés. De ennyi. Ezeket meg ki lehet igazítani (a cooling system az = heat sink + rubber + water + nitrogen, tehát a turbo motor sor kapott egy plusz manufacturer lépcsőfokot).
Ami nekem jobban fájt, hogy ígérték, hogy az alumínium termelési láncon egyszerűsítenek, mert ott sok player elfárad és feladja. Ezzel szemben experimentalban nem nagyon láttam, hogy egyszerűsödött volna az alu lánc.
Viszont megérte megnézni, hogy hol lesz majd nitrogen node, hogy fel tudjak készülni a kitermelésre. Szerencsére az egyik a golden coast felett van nem sokkal (147/123 körül), az tökéletes lesz.
-
asuspc96
őstag
"most jön a rossz hir, ha kioldottad a tier 7-akkor ez a mentesed kuka"
És erről van valami hivatalos megerősített hír is amit ők adtak ki ?[https://discord.gg/satisfactory] itt azt írják, hogy:
szóval nem veszik el a teljes, maximum a production line-ből eltűnik pár gép...azért ez megnyugtatóbb
[ Szerkesztve ]
-
asuspc96
őstag
Helló!
Szeretnék érdeklődni, hogy vajon jól értelmezem-e itt a dolgokat...
Nos a problémám a következő, tegnap sikertesen megléptem a [Space Elevator] 3. szintjét. és utána nem is néztem hirtelenjébe, hogy mi kell a kövi szinthez, majd áthelyeztem, mert a nagy logisztikai átalakítások közepette útban volt.
Áthelyezés után belenéztem, hogy mi kell a kövi szinthez, és akkor látom, hogy:
Nos ha jól értelmezem a problémát, a hivatalos videójuk alapján ez majd csak ápr. 13.-án jön ki az early acces branchre ?
Mindaddig pedig csak experimentalban lehetne kipróbálni ?Köszi előre is!
-
Cray Tyler
senior tag
Megnéztem pontosan:
- 1db 600m3/min oil node-ból
- 1db minimum 660/min sulfur node-ból
- 1db minimum 660/min coal node-ból
- turbo heavy fuel alt. recepttel (hogy ne kelljen a package-eléssel tökölni)
- compacted coal alt. recepttel20 refinery (crude oil => oil residue + darálnivaló resin)
26,4 (vagyis 27) assembler (coal+sulfur => compacted coal)
21,33 (vagyis 22) refinery (residue+compacted coal => turbo heavy fuel)Az annyimint 640 turbo (heavy) fuel per perc.
Az 142,22 (143) fuel generatorral 21,3GW áram (a 600 oil/min-ből). Az nem rossz.
Ha csővel hozod az olajat és conveyorokkal a szenet meg a ként, akkor ez így betonstabil. Puffert azért raknék a crude oil és az első refinery-k közé. Meg a fuel generatorok elé is.
Mindkét puffert egy 4x4x2-es tömbbe rakva 32x2400m3 tűréshatár van (az 76800m3). Az a 4,5m3/min-ös generátor fogyasztással 119,34 percig bírja ki az első vonal, és utána kezdi csak el égetni a nyersolaj puffert. Az még 128 percig kitart, így lesz 4 óra tartalék a rendszerben.Annyi, hogy ezekhez pure node-ok kellenek, mert a normal még Mk3 minerrel sem tud csak 600/min anyagot felhozni. Nekünk meg 660 kell (coal is meg sulfur is). Az északi tájakon ez nem annyira gond (mindhárom pure sulfur ott van), de ha grasslanden kezdtél, akkor szép hosszú conveyorod lesz. Vagy hozod a ként vonattal, ahogy én is csináltam. Ha jól méretezed, akkor pont olyan megbízható, mint a conveyor.
[ Szerkesztve ]
-
Cray Tyler
senior tag
Nekem az volt a gondom az atommal, hogy a hulladékot valahol tárolni kell. Az meg nekem nem pálya. Valahogy unsatisfy érzés, hogy nem lehet megszabadulni tőle. Egy darabig divat volt, hogy a semmi fölé betonra parkoltatták a nukleáris hulladékkal teli kamionokat, aztán kivették alóluk a betont, a sok truck meg a hulladékkal együtt leesett a semmibe oszt kész. Na oszt olyan jól kész volt, hogy az engine a végtelenségig számolja a semmibe zuhanó kamionokat, ami fura teljesítmény-gondokhoz tud vezetni.
-
Nunder
őstag
válasz Cray Tyler #47 üzenetére
Jogos, én sima fuel setuppal mentem, nem bajlódtam vele sokat. Mentem nuclear-ra amint tudtam. Volt ott puffer meg minden, de egyrészt nem akartam mindent bedarálni, másrészt meg nem volt optimális a setup gondolom.
[ Szerkesztve ]
“It's the job that's never started as takes longest to finish.” // blackbird3dworks.hu
-
Cray Tyler
senior tag
Sima fuellel etetve nem is túl jó, ebben egyetértek. A turbofuel egész más világ. Nekem csúcsban 160 GW körüli teljesítményem volt velük (ehhez kellett a mapon lévő összes sulfur node ha jól emlékszem). Ennek kb a fele elég volt mindenre. 400 órás gigafactory sem evett többet soha 70 GW-nál. Ott már kezdett nagyon esni az FPS, de ez még így is jó eredmény. Ha vertikálisan tervezel (emeletek egymás fölé, jó magasra), akkor hamar elkezd laggolni, mert az egymás alatt-felett lévő elemeket valahogy azonos memóriaterületen tárolja (vagy valami ilyesmi, rég olvastam). Ezért jobbak a horizontálisan kiépített (széles-lapos) gyárak, mert kevésbé eszik meg a gépet. Még jobb, ha nem gigafactory-zol, hanem szétszórod a termelést. Helyben a node-ok mellett vagy azokhoz közel csinálod meg a feldolgozott anyagokat, és csak azok mennek tovább a factory-kba. Ennek eredménye viszont nem annyira "szép", mert szanaszét lesz a mapon mindenfelé mindenféle üzem, így kell egy jó közlekedési rendszer (hypertube vagy U4-től villanydrót).
Az én tippem az, hogy ha már gigafactoryzol, akkor széleslapos gyárhoz a legjobb hely a spire coast és a rocky desert felett lévő összefüggő vízfelület. Itt elég messze van a parttól az 5HP/sec-es damage border, így jó nagy területen be lehet betonozni a tenger fölé, oszt mehet a nagy munka. -
Amantius
senior tag
Nekem az üzemanyaggenerátorral az volt a bajom, hogy csak a dupláját tudta a szén generátor után, így ki is hagytam. Amikor megcsináltam az első két reaktort, tök jó volt, hogy megoldódtak az energia gondjaim. Jó, a 73 GW bőven sok, max 26-27 giga felhasználás szokott lenne, de akkor már sokminden megindul. 14-16 giga között megelékszik a "gyár" általában.
Nagy gáz, kis szerencse!
-
Cray Tyler
senior tag
Amint megvan a turbofuel és a compacted coal recept (ez a két leghasznosabb hard drive drop), onnan az atom tök felesleges macera. 600 crude oil/min-ből kényelmesen etethető turbofuellel 75 generator. Polymer resin-t le kell darálni. Folyadék ingadozásra (ha mondjuk vonattal hozod az olajat) puffer szekciót kell betenni a refinery-k elé. Ha pro vagy, akkor a generátorok elé is teszel jó nagy puffert.
[ Szerkesztve ]
-
elmebeteg
újonc
Persze, igazad van, még nincs kész, és én is remélem, hogy sokat fog változni sztori szinten. A gyártás és fejlődés oldalával nincs gondom, jó szabadjára engedni a képzeletet. Azért jó mert nincsenek kötelező sablonok, mindenki úgy oldja meg a problémákat ahogy akarja, és ahogy szerinte működnek a dolgok.
Nekem az üzemanyag generátorokat sikerült egyensúlyba hozni, igaz nem volt egyszerű, de a végére tökéletesen összeált, teljesen önfenntartó lett, semmilyen törődést nem igényelt.
Nálam nem volt cél a térkép beépítése, igyekeztem minél kevesebb "kárt" okozni a bolygónak. Először a lenti leszállópontra landoltam, szvsz a legxarabb hely. A legnagyobb egységem is ott volt, , plusz két kisebb egység távolabb, de a térkép 10%-át sem foglaltam el.
Ezért jó a játék, ki így, ki úgy gondolkodik, és munkálkodik a cél eléréséért. Főleg ha még a sztoriban is lesz előre lépés, maga lesz a kánaán . -
Nunder
őstag
válasz elmebeteg #43 üzenetére
Ne felejtsük, hogy ez még egy erősen fejlesztés alatt álló játék, sok minden fog változni, főleg ugye a story és a végkifejlett az, amit majd csak a végén fognak lelőni. Receptek között tényleg nem minden tűnik hasznosnak, de ha nézed esetleg azokat a YT-os emberkéket, akik konkrétan laggolásig építik a térképet, azok kivétel nélkül az alternatív receptekkel "spórolnak" gyártósorokat.
Atomenergia viszont nem macerás annyira, főleg most hogy elvitték a 8-as Tier-be. Ha megoldod a hulladék elszállítást/feldolgozást, fajlagosan sokkal kevesebb odafigyeléssel lesz stabil energiatermelésed. A Refinery/Fuel Plant kombóval az a baj, hogy baromira nehéz kiszámolni, hogy mi legyen a melléktermékkel, és ugye azt is vissza kell forgatni. A folyadék nehezen kezelhető és épp ezért az áramszolgáltatás is ingadozik ha nem figyelsz. Isten tudja hányszor döglött meg a grid mert éppen alul/túltermeltem az üzemanyagot mert épp egy hangyányit változtattam valamin.
“It's the job that's never started as takes longest to finish.” // blackbird3dworks.hu
-
elmebeteg
újonc
Ja, közben rájöttem a kutya dologra, inkább nem foglalkozom velük.
Csiga annyira nem mozgat, az előző játékban sem használtam csak kb 20-at. Atomreaktorral semmilyen szinten nem foglalkoztam, már az elején láttam, hogy több vele a macera, mint a haszon. Eljutottam úgy a nyolcadik szintig (ami ugye még zárt az alapban), hogy az össz teljesítmény 3000MW volt, de csúcsban sem használtam többet 1800MW-nál. Főleg üzemanyag generátorokat építettem, a felesleges pakura miatt. Három gejzírt is üzemeltettem.
Mondjuk azt nem értem, hogy miért nem lehet még mindig használni a FIF ércet, a bordó köveket, és zöld gömböket? Kénből csak a robbantó egységeket készítettem, egy bányát telepítettem, de le is állítottam, mert nem kellett.
Azt nem néztem, hogy a durván túltermelődő alumínium oxid és pakura kérdésen változtattak e? A merevlemezeknél is rengeteg a felesleges és használhatatlan alternatíva. Én kábé tizet találtam jónak, a többi kuka. Inkább valami rejtett feladatos, információ gyűjtögetős, titkos hely keresgélős adatvadászatra cserélném a kilencven százalékát. Ráadásul vannak roncsok, amiket nem lehet kinyitni, ha jól néztem még bétában sem, és sokban egyforma alternatívák vannak. Látszik, hogy sok helyen inkább a gyógyszer gurult el, mint a fantázia működött volna. Ettől függetlenül nagyon jó és kreatív játék, várom a folytatást.[ Szerkesztve ]
-
Amantius
senior tag
Én sajnos "feléltem" a csigákat, akkor döbbentem rá, hogy inkább több gépet kellett volna gyártani egy-egy folyamathoz (azóta persze úgy csinálom), de jó volt, hogy "kis" helyen is elfértem. Az updateben viszont növelték pár gépben (vagy sokban, nem tudom) a termelt eszközök mennyiségét, így sok Power Shard-ot visszakapunk.
#34Kinblee:
Jogos felvetés a plusz energiaigény, de 14 atomreaktorral már nem nézem.Nagy gáz, kis szerencse!
-
Nunder
őstag
A megszelídített Doggo-k random növényi és állati nyersanyagokat, emellett érceket és radioaktív hulladékot hozhatnak. Ezek ugye nagyrészt haszontalanok, és csak a nyűg van velük.
Ugyanakkor hozhatnak Power Slug-ot is, ami az egyetlen módja, hogy úgymond a semmiből állítsunk elő Power Shardokat, mert a játékban alapból csak véges számú csiga érhető el. Így viszont elméletben a Doggo-k végtelen mennyiségű csigát hozhatnak, ami nyilván elősegíti a termelést megafactory-k esetében.
Kötve hiszem, hogy sokan vannak azok akiknek nem elég a meglévő csigák száma, de hát mindig lesznek fanatikusok akik kihasználnak minden lehetőséget. Meg akkor is ha szvsz irdatlan szívás felkutatni, szelídíteni, haza szállítani és "karban tartani" őket. Nem beszélve a hulladékról amit generálnak.
Mondjuk a 4es update hoz erre is megoldást a Plutonium alapú üzemanyag kazetta formájában, de az nagyon endgame tech.
“It's the job that's never started as takes longest to finish.” // blackbird3dworks.hu
-
Kinblee
csendes tag
igen, mondjuk azt nem tudom mire jok azon kivul hogy tudják hozni a radiokatit uránt
experimentál van most nálam mert simába még nincs benne az update 4 de ebbe egy csomo minden bugos, pl nincs merevlemez a tároloba így nem tudok alternativ receptet kutatni. meg vannak ki nem vágható fák is meg a futoszalag is bugos mert simába nem tudsz két ellenkező irányu futoszalagot egymásba kötni -
elmebeteg
újonc
Nagyon köszönöm a segítséget, sikerült megoldani. Nem is értem miért nem jöttem rá, pedig baromi egyszerű. Most új játékot kezdtem, mert az előzőben már nem volt mit csinálni. A tapasztalatok alapján egyszerűbb egy másikba belevágni, mint a régit átfaragni. Ráadásul máshová landoltam, így még érdekesebb.
Több gyík kutyát is lehet üzemeltetni egyszerre? -
elmebeteg
újonc
Köszi, de nekem sehogy sem sikerült megfordítani a szállítás irányát. Akárhogy rakom, mindig a bemenet marad alul, elforgatni meg nem tudom. Még akkor is, ha közvetlenül a szalaghoz szeretném kötni. Ilyenkor egyszerűen nem engedi. Mindegy, így is megoldom, csak idegesítő.
Etetésnél ezek szerint a teljes adagot eldobja? -
elmebeteg
újonc
-
Amantius
senior tag
válasz elmebeteg #31 üzenetére
Átváltasz Experiencre a bétáknál. Én már vissza is váltottam az alapra, mert sok meló lesz áttérni az új cuccokra. Kicsit előre dolgozok.
Szerintem pár hét és benne lesz a normálban is.
Szerintem kicsit szebb is lett, szinte a végtelenségig ellátni, meg talán jobban is fut.Nagy gáz, kis szerencse!
-
Amantius
senior tag
Próbáltátok az újdonságokat?
Rendesen megkavarták a gyártást. Van jópár változás, így alaposan át kell rendezni a gyártósort.Nagy gáz, kis szerencse!
-
Tacsika
aktív tag
Március 16.
-
elmebeteg
újonc
Üdv Mindenkinek!
A kérdésem az lenne, hogy a frissítéseket hogyan kezeli a játék? Nem látom, hogy bármit is változna, pedig most is kijött egy update. A belépéskor is még a januári számokat (ekkor töltöttem le) mutatja: V0.3.5.6, build 140083. A legutolsó pedig már a V0.3.8.11, B145009. A steamen az automata frissítés van beállítva, tehát alapból működnie kéne.
A válaszokat előre is köszönöm! -
Cray Tyler
senior tag
Javaslom kezdésre a golden coast nevű területet. Ott tényleg minden van, és a legtöbb node jó minőségű. Érdemes továbbá nézni egy jó kalkulátort, ami segít a gyárakat megtervezni. Így is újra szokás építeni a fő gyártó részleget pár alkalommal (meg ha jön patch...).
Elsőként akkor építesz mindent újra, amikor átállsz szénre. Csak hogy aztán megint átépítsd mindent, amikor bejön az olaj. Én itt javaslok egy olyat, hogy sokkal érdemesebb elindulni hard drive-okért a dzsungelbe, és az alternatív receptek közül kikukázni a turbo fuel-t. Ennek sokkal jobb a hatásfoka, mint az atomnak, és nem kell bénázni a keletkező radiaktív hulladékkal sem.
Egy jó taktika a mapon 2-3 nagy nyersanyag gyűjtő gócpontot kialakítani, és egy jó magasan (NAGYON magasan) vezetett hosszújáratú vonat-rendszerrel visszajuttatni a bázisra a mindent. Pl a golden coast-tól eléggé messze van csak jó sulfur, satöbbi, ezeket a fentebb linkelt map alapján meg lehet szépen tervezni, egyik példa, másik példa. Én speciel egy M0-ás szerű körpályát csináltam vonatsínből az egész map köré, amin körbe-körbe megy a vonat, és erre csatlakoznak fel a begyűjtő szárnyvonalak. Átrakó állomásokon adják át a fő vonalnak a cuccost, ami a kör végén a gyárba viszi az összegyűjtött anyagokat. És ez így megy körbe-körbe, szépen magától összegyűjti nekem a mapról a mindent.
A truckok a vonatok megjelenése óta eléggé másodhegedűsök, a vonat megbízhatóbb és nagyságrendekkel többet is szállít. Cserébe kell neki a hely, ezért szokás jó magasra szerelni.A legfontosabb, hogy egy jó nyersanyag szállító/gyűjtő rendszer legyen. Ha már áramlik a gyár (helye) felé a soksok minden, akkor a meló 70%-ával készen vagy. Egy jól összerakott modulárisan bővíthető gyár megépítése innentől már színtiszta élmény (ezeket mega factory-nak hívjak, valóságos műalkotásokat lehet redditen találni).
Azért érdemes bővíthetőre tervezni a gyárat, vagy legalább a helyét, mert a készítők előszeretettel babrálnak bele a gyártási folyamatba a patchekkel. Régen pl bauxitból elég volt a smelterrel ingotot csinálni. Aztán bejöttek a pipe-ok, amire legfőképp az aluminium ipart húzták rá: egyetlen smelter helyett egy soklépcsős és viszonylag nehezen optimalizálható folyamattal kell ma már bauxitból aluminíumot gyártani.
De ha úgy építed meg a mapot, hogy a nyersanyag áramlás stabil és jó, azzal nem lesz babrálva vélhetően (báááár sokáig pl a max vihető tyutymák pipeon 300/min volt, és egy maxra csigázott pumpa ugye 600-at tud, és csak nemrég jött be a 600-as pipe, ami miatt megint cserélnem kellett a komplett csőhálózatot, plusz újra optimalizálni a pumpákat is).
Én pl. S.A.M. ore-t is hozatok bőséggel, igaz még nem kell semmire. De ha majd egyszer kell, akkor itt figyel a conveyor vége, csak be kell kötni és ömlik befele onnan is a cucc. -
Amantius
senior tag
válasz bmxbandita #23 üzenetére
A dobozon átmegy, meg annak már vége a következő karácsonyig.
Nekem 4 kicsi és 1 nagy teherautó hordta a cuccot, elég megbízhatóak voltak, de volt, hogy egyik másik elakadt, sőt, felborult. Rájuk kell pillantani néha.
Az vitathatatlan, hogy a szalag és a cső a tuti.Nagy gáz, kis szerencse!
-
bmxbandita
tag
Nekem az az álláspontom, hogy ahhoz, hogy te járkálj vele tök okés. Nekem eddig kb. 2-3szor történt olyan dolog amikor kénytelen voltam szétszedni, és újra összerakni, mert elakadtam/beszorultam valahova.
Viszont, hogy kiválts vele egy futószalagot és automatán menjen két állomás közt nekem annyira nem szimpi. Nem próbáltam még hosszabb úton, de nekem nem tűnik megbízhatónak. Pl. nem tudom olyankor mi történik, ha az útvonalára hullik egy ajándékdoboz[ Szerkesztve ]
-
MacFly
csendes tag
Jármű: látatlanban szkeptikus vagyok, hogy terepen mennyire válik be, lassan kell.e menni, hogy ne boruljion fel stb., de ahogy írtok róla, mintha nem lenne gond.
-
bmxbandita
tag
* Hupsz, az előző hozzászólásomban JOBB oldalon legyen az állat
Az épület visszabontásokkal meg jó vigyázni mert elég nagy a hatótávja. Építgettem alapokat úgy, hogy a háttérben kicsit arrébb volt pár szénerőmű meg vízszivattyú. Valószínűleg elbambultam amikor vissza akartam bontani valamelyik alapot, és a háttérben az egyik vízszivattyúhoz menő vezetéket bontottam vissza helyette utána 10-15-20 perccel meg csak azt láttam hogy elment az áram. Indult a nagy debugolás, hogy mi a tököm történt, mert eddig kb. 70% volt a max terhelés. És mint kiderült szép lasssan elfogyott a víz az erőművekben[ Szerkesztve ]
-
bmxbandita
tag
U ez a térkép nagyon jó, köszi! Rájöttem hogy nagyon sz@r helyen kezdtem, bal alsó zöld terület közepén kezdtem építeni a bázist, de ezt éreztem is, hogy messze van vason-mészkőn-rezen kívül szinte minden.
Közben lett egy jó technikám legyakni a legnagyobb állatokat is. Melléállsz valamilyen járművel úgy hogy a bal oldaladon legyen az állat, kiszállsz, csapkodsz bele párat, mire feleszmél már ugrasz is vissza a kocsiba. És ezt mindaddig amíg meg nem murdel Ez amúgy elég bugyuta, hogy a kocsit nem támadják, így semmi kihívás nincs benne. Bár ha jól láttam egyszer átrobogtam egy barlangon, ott a pókszerű fekete izék szaladtak nagyon a verda után. -
MacFly
csendes tag
Tegnap már nagyüzemben gyártottam a hidakat, először egy caterium patch felé, ott kiderült, hogy van rajta valami szikla (obelisk?), azt vettem ki, hogy azt biztos le kell robbantani, amihez kell majd sok sulfur, oda is vezettem egy kilométeres hidat, meg futószalagot.
Igen, jó a térkép, sokkal jobb, mint az elnagyolt, wikis változat. Itt is időbe tellett, míg beazonosítottam, hol is vagyok.
Kezdési pont: valószínűleg újrakezdem majd az eddig (még gyűjtés alatt álló) tapasztalatokkalMár közel a szénerőőmű, csak sokféle járulékos berendezést kell meg gyártani hozzá, meg vízközelség kell, úgy emlékszem.
Addig is, úgy láttam, hogya biofuel sokkal tovább kitart, de nem vagyok benne biztos, hogy a nyersanyag szükséglet (hány fa fű stb. kell neki) nem ugyanaz-e valójában. Mindenesetre talán stabilabb lenne mindenből biofuelt gyártani és azzal etetni. -
Nunder
őstag
Igen, a platform építés kissé macerás, de megéri mert úgy tudod a fő gyárhoz/bázishoz kapcsolni normálisan a lelőhelyeidet. Ha nincsenek egy szinten akkor lépcsővel, és railing-gel tudod áthidalni a szintkülönbségeket, majd pedig conveyor lift/pipe és pump.
Kezdésnek és főbázisnak sok helyen ezt ajánlják: [link] - A kis homokos terület a nagy kanyon mellett. Minden nyersanyag a kezed alatt, kivéve urán. Baromi messze van fenn északon de megéri hidd el.
Hasznos cucc ez az interaktív térkép, nagyon tudom ajánlani.
Energia: szénerőművet minél hamarabb ki kell fejleszteni, mert a Biomass burner nem valami hatékony. Megvan a szénerőmű optimális "etetési" képlete, keress rá. De a linkelt térképes oldalon van production planner is, ott is lehet kalkulálni.
Űrlift: mindenképp kell, ahogy DiamondBlack kolléga is írja. Jelenleg semmi másra nem használhatóak azok az elkészített elemek, amikkel a liftet kell etetni, de ez egy szükséges rossz minden szinten.
[ Szerkesztve ]
“It's the job that's never started as takes longest to finish.” // blackbird3dworks.hu
-
DiamondBack
senior tag
- a bordó asvány az "coming soon" ha jól tudom. Már évek óta
- járj járművel abban nem bántanak, ezekívűl elég fun ahogy a kerekek közé keverednek
- kezdj a sivatagos részen, minden van a közelben, kivéva az olaj de addira bőven lesz csőre való.
- szintén jó a sivatagos rész, mindig a vizesés alá építkezek, szén párszáz méterre a sziklák tövében
- az újabb tiereket csak úgy tudod majd feloldani ha megpakolod és felküldöd a liftet- apró segítség: satisfactroy-map
[ Szerkesztve ]
-
MacFly
csendes tag
Kösz a tippeket!
Szalag áthúzás: na de valahogy át is kell jutni, az nem megy. A platform híd jó lehet, (a no man's sky-nál is bevált) de pl. egy alacsonyabb szigetre úgy jutok át, hogy felette leszek. Egy szintben levőknél oké.
Van ez a kilövő katapult, meg landoló "zselé". Ez nem lenne alternatíva? Bár első kilövéskor még nem volna ott a fékezőzselé...Pár dolog még, ha már benne vagytok:
- valami bordó szinű "ásvány" (valamilyen WIP?), amire mondja is, hogy gyűjtsem be, de látszólag nem lehet vele mit kezdeni
- bár legyártottam a xeno basher-t, de szembe is jött egy nagyobb verziójú orrszarvú szerűség, ami ellen nem tudok elég gyorsan gyógyulni. Valami pisztoly készítés már karnyújtásnyira van, remélem az megoldás lesz rá
- még szoknom kell, hogy eddig kb. minden ott volt a közelben, de már kellene egy két olyan ásvány is, ami a "világ végén" van vagy akár még a scanner sem találja.
- energiaéhség: igen munkás dolog állandóan fát/virágot, levelet hordani az égetőkbe, remélem a szénerőmű felüdülés lesz. Bár látom, hogy az meg macerás, mert vízpart és vízhűtő rendszer is kell hozzá.
- mire is jó az űrlift? brutál munkaigényes nyersanyagokat vár, hogy küldjem fel -
bmxbandita
tag
Nunder válaszát kiegészítve, a "híd"-ra mégegyszerűbb megoldás, ha csak egy szalagot húzol át. Az a legegyszerűbb, csak nyilván ennek van távolsági korlátja. Hosszabbakra marad a platform.
-
Nunder
őstag
Röviden:
- Igen, platformokból építs "hidat" hogy elérj olyan nyersanyagokat/tárgyakat amiket amúgy nem érnél el.
- Lesz jetpack, de itt is az érvényes, hogy platfomot kell építeni fel/le ahol éppen szükséges. Van már létra is az új update-ben az néha megkönnyíti a dolgokat.
- Gázmaszk és filter is lesz a későbbi tier-ben, úgyhogy csak fejlessz.“It's the job that's never started as takes longest to finish.” // blackbird3dworks.hu
-
MacFly
csendes tag
Én még csak a Tier 5 környékén vagyok, de nem jötterm rá még:
- hogyan lehet a végtelen mélységgel elválasztott "szigetekre" átjutni, ott a szén a közelemben, de nem tudok vele mit kezdeni. Hidat kell építeni?
- némely power csiga olyan sziklán ücsörög, amire fel sem lehet ugrani. Lesz valami jetpack vagy nagyobb ugrás?
- néhol mérgező gázfelhő zár el utakat, ott később át lehet majd jutni? Védőfelszerelés vagy extra képességű fegyverekkel? -
Amantius
senior tag
válasz bmxbandita #10 üzenetére
Eleinte én is szállíttattam a műanyagot, gumit, buxitot, szenet, de ahogy fejlődik az ember, úgy "megy össze" a térkép. Később, már annyi nyersanyag lett, hogy leállítottam a gépeket és megépítettem a csöveket, szállítószalagokat.
[ Szerkesztve ]
Nagy gáz, kis szerencse!
-
DiamondBack
senior tag
válasz bmxbandita #10 üzenetére
Bekannázva igen, de az alternatív folyadékszállítás a következő tierben jön.
Amikor a sivatagban kezdtem én is kilóméteres csöveken hoztam át az olajat. Esetleg megcsinálhatod ott is a feldolgozót, conveyoron olcsóbb elhozni onnan a dolgokat, az olaj is maradhat még tárolóban ott. Aztán ha megvan az üzemanyag alalpú erőmű azt is oda tenném le és csak az áramot kötném be a hálózatba. -
bmxbandita
tag
Köszi az addont, később lehet kipróbálom, de egyelőre maradok teljesen Vanillánál, így is bonyolult átlátni még.
Egyébként nem tudom tudtátok-e, egy nagy térkép van csak, és a 3 biome amiből választhatsz az elején, hogy hol kezdesz, csak annyit jelent, hogy hova rak le a térképen
Most akarok olajkutat fúrni, legközelebbi olajmező 2,5 km-re van
Gondolom ilyen távra már sokkal jobb a traktor/teherautó, mintsem tonnányi nyersiből kihúzni egy vezetékrendszert ugye? Vagyis, jobban belegondolva a traki/teherautó tud egyáltalán folyadékot szállítani?[ Szerkesztve ]
-
Amantius
senior tag
válasz bmxbandita #7 üzenetére
Én is vagy háromszor futottam neki az építkezésnek. Az elejéből indultam ki, amikor még biomasszából állítottam elő energiát, hogy nem kell ezt túlzásba vinni. Később már a tucatnyi szénerőmű is kevés volt. Energiahiány nincs már (14 atomerőmű), de pár anyag gyártását alulbecsültem.
Nagy gáz, kis szerencse!
-
DiamondBack
senior tag
válasz bmxbandita #7 üzenetére
Most a szén kevés, utána a benzin lesz kevés Az atom majd elég lesz mindere de akkorra meg már nem kell annyi plusz energia
Ha nem használod javaslom a 100+ milestones [link] addont sokat tesz a játékhoz már tier 1-től is:Totals in this version:
+301 Milestones
+223 Automated Recipes
+180 Parts
+103 Prizes (28 of them WIP)
+8 Landmarks
+104 Usable Rewards
+91 Nodes (5 New Minable Node Type - 2 Fluids / 3 Solids)
+5 Engineer Logs (Storyline written by M.Frost)Steamesek és Epicesek tudnak már együtt játszani?
[ Szerkesztve ]
-
bmxbandita
tag
Én szilveszterkor vettem meg még leárazáskor, akkor volt ~20EUR, és játék rég nem kötött le ennyire. Azóta kb. 25 órám lehet benne, lehet nem tűnik soknak, de ezt nézzétek úgy, hogy a legtöbb amit egy Steames játékba tettem nincs 200 óra, és ezt több év alatt, tehát nem vagyok nagy gémer, de ahogy Nunder mondja én is ráfüggtem erősen erre
Most jutottam el viszont odáig, hogy a kezdeti össze vissza pakolok ahogy esik úgy puffan taktika kezd elég erősen hátba verni. Nagy nehezen még feloldottam a Tier 5-6ot, de már látom hogy a következőhöz nagy átszervezések és tervezés kell, mert anélkül nehezen fog menni. Plusz a konstans energiahiánnyal küzdök, pedig már vagy 6 szénerőművem megy.[ Szerkesztve ]
-
Nunder
őstag
válasz Cray Tyler #4 üzenetére
Én 10 éve nem voltam így ráfüggve egy játékra mint most erre. Kicsivel több mint egy hete van meg, már 25 óránál is több van benne. Kattog az agyam, szállítószalaggal álmodok.
Amúgy tényleg nem lenne rossz egy aktív PH közösség, volna pár dolog amit inkább itt beszélnék ki, sem mint Reddit-en.
Az hogy miért nem írnak ide szerintem az lehet az oka, hogy ez a topik sem egy hírből/tesztből származik, így aki nem kimondottan erre keres rá - ahogy tettem most én is - az nem talál ide.
[ Szerkesztve ]
“It's the job that's never started as takes longest to finish.” // blackbird3dworks.hu
-
DiamondBack
senior tag
Sziasztok,.
Az idősebb (35-40-es) korosztályból keresnék vállalkozó szellemű játékost gyárépítésre.
Jelenleg éppen valorant hype öntötte el a baráti körömet amiből én szeretnék kimaradni. helyette kipróbálnám ezt. Saját bérelt teamspeak szerver adott, lehetünk többen is. -
Cray Tyler
senior tag
Az mondjuk meglepő, hogy ennyire senkit nem mozgat meg. Vagy csak nem írnak ide
-
.OM.
aktív tag
Az EPIC kiadásában most a hétvégén futott le az elfa tesztelése a játéknak, ahol a játék mechanikát ki lehetett próbálni.
A bolygó nyersanyagait kiaknázni érkezünk a felszínre. Szerencsére a korai gyűjtögető szakaszt gyorsan felváltja az automatizált gyártás. Először önálló bányarobotokat tudunk lepakolni, amikből még kézzel kell hordani az olvasztóba az ércet, de hamar felépülhet az első bányagép-futószalag-kohó-futószalag-hengerelőgép kombó, ami már automatikusan dolgozik, amíg elő tudjuk teremteni a szükséges elektromos áramot.
A fejlesztésekkel valóban egyre szofisztikáltabb iparunk lehet.
Később elkészülhetünk az első traktorunkkal, amivel nem csak nagy mennyiségű nyersanyagot szállíthatunk akár automatizálva is, de öröm kivasalni az addig néha fejtörést okozó állatvilágot.
Az alfa tartalom végével felépíthetünk egy űrliftet, ami nem csak hatalmas és látványos, de segíthet a további fejlesztésekkel. Sajnos ezek feltárására már nem volt lehetőség az alfa alatt.ex .Oldman.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest