Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cray Tyler

    senior tag

    Az mondjuk meglepő, hogy ennyire senkit nem mozgat meg. Vagy csak nem írnak ide :U

  • Cray Tyler

    senior tag

    Javaslom kezdésre a golden coast nevű területet. Ott tényleg minden van, és a legtöbb node jó minőségű. Érdemes továbbá nézni egy jó kalkulátort, ami segít a gyárakat megtervezni. Így is újra szokás építeni a fő gyártó részleget pár alkalommal (meg ha jön patch...).
    Elsőként akkor építesz mindent újra, amikor átállsz szénre. Csak hogy aztán megint átépítsd mindent, amikor bejön az olaj. Én itt javaslok egy olyat, hogy sokkal érdemesebb elindulni hard drive-okért a dzsungelbe, és az alternatív receptek közül kikukázni a turbo fuel-t. Ennek sokkal jobb a hatásfoka, mint az atomnak, és nem kell bénázni a keletkező radiaktív hulladékkal sem.
    Egy jó taktika a mapon 2-3 nagy nyersanyag gyűjtő gócpontot kialakítani, és egy jó magasan (NAGYON magasan) vezetett hosszújáratú vonat-rendszerrel visszajuttatni a bázisra a mindent. Pl a golden coast-tól eléggé messze van csak jó sulfur, satöbbi, ezeket a fentebb linkelt map alapján meg lehet szépen tervezni, egyik példa, másik példa. Én speciel egy M0-ás szerű körpályát csináltam vonatsínből az egész map köré, amin körbe-körbe megy a vonat, és erre csatlakoznak fel a begyűjtő szárnyvonalak. Átrakó állomásokon adják át a fő vonalnak a cuccost, ami a kör végén a gyárba viszi az összegyűjtött anyagokat. És ez így megy körbe-körbe, szépen magától összegyűjti nekem a mapról a mindent.
    A truckok a vonatok megjelenése óta eléggé másodhegedűsök, a vonat megbízhatóbb és nagyságrendekkel többet is szállít. Cserébe kell neki a hely, ezért szokás jó magasra szerelni.

    A legfontosabb, hogy egy jó nyersanyag szállító/gyűjtő rendszer legyen. Ha már áramlik a gyár (helye) felé a soksok minden, akkor a meló 70%-ával készen vagy. Egy jól összerakott modulárisan bővíthető gyár megépítése innentől már színtiszta élmény (ezeket mega factory-nak hívjak, valóságos műalkotásokat lehet redditen találni).

    Azért érdemes bővíthetőre tervezni a gyárat, vagy legalább a helyét, mert a készítők előszeretettel babrálnak bele a gyártási folyamatba a patchekkel. Régen pl bauxitból elég volt a smelterrel ingotot csinálni. Aztán bejöttek a pipe-ok, amire legfőképp az aluminium ipart húzták rá: egyetlen smelter helyett egy soklépcsős és viszonylag nehezen optimalizálható folyamattal kell ma már bauxitból aluminíumot gyártani.
    De ha úgy építed meg a mapot, hogy a nyersanyag áramlás stabil és jó, azzal nem lesz babrálva vélhetően (báááár sokáig pl a max vihető tyutymák pipeon 300/min volt, és egy maxra csigázott pumpa ugye 600-at tud, és csak nemrég jött be a 600-as pipe, ami miatt megint cserélnem kellett a komplett csőhálózatot, plusz újra optimalizálni a pumpákat is).
    Én pl. S.A.M. ore-t is hozatok bőséggel, igaz még nem kell semmire. De ha majd egyszer kell, akkor itt figyel a conveyor vége, csak be kell kötni és ömlik befele onnan is a cucc.

  • Cray Tyler

    senior tag

    válasz Nunder #44 üzenetére

    Amint megvan a turbofuel és a compacted coal recept (ez a két leghasznosabb hard drive drop), onnan az atom tök felesleges macera. 600 crude oil/min-ből kényelmesen etethető turbofuellel 75 generator. Polymer resin-t le kell darálni. Folyadék ingadozásra (ha mondjuk vonattal hozod az olajat) puffer szekciót kell betenni a refinery-k elé. Ha pro vagy, akkor a generátorok elé is teszel jó nagy puffert.

    [ Szerkesztve ]

  • Cray Tyler

    senior tag

    válasz Amantius #48 üzenetére

    Sima fuellel etetve nem is túl jó, ebben egyetértek. A turbofuel egész más világ. Nekem csúcsban 160 GW körüli teljesítményem volt velük (ehhez kellett a mapon lévő összes sulfur node ha jól emlékszem). Ennek kb a fele elég volt mindenre. 400 órás gigafactory sem evett többet soha 70 GW-nál. Ott már kezdett nagyon esni az FPS, de ez még így is jó eredmény. Ha vertikálisan tervezel (emeletek egymás fölé, jó magasra), akkor hamar elkezd laggolni, mert az egymás alatt-felett lévő elemeket valahogy azonos memóriaterületen tárolja (vagy valami ilyesmi, rég olvastam). Ezért jobbak a horizontálisan kiépített (széles-lapos) gyárak, mert kevésbé eszik meg a gépet. Még jobb, ha nem gigafactory-zol, hanem szétszórod a termelést. Helyben a node-ok mellett vagy azokhoz közel csinálod meg a feldolgozott anyagokat, és csak azok mennek tovább a factory-kba. Ennek eredménye viszont nem annyira "szép", mert szanaszét lesz a mapon mindenfelé mindenféle üzem, így kell egy jó közlekedési rendszer (hypertube vagy U4-től villanydrót).
    Az én tippem az, hogy ha már gigafactoryzol, akkor széleslapos gyárhoz a legjobb hely a spire coast és a rocky desert felett lévő összefüggő vízfelület. Itt elég messze van a parttól az 5HP/sec-es damage border, így jó nagy területen be lehet betonozni a tenger fölé, oszt mehet a nagy munka.

  • Cray Tyler

    senior tag

    válasz Nunder #50 üzenetére

    Nekem az volt a gondom az atommal, hogy a hulladékot valahol tárolni kell. Az meg nekem nem pálya. Valahogy unsatisfy érzés, hogy nem lehet megszabadulni tőle. Egy darabig divat volt, hogy a semmi fölé betonra parkoltatták a nukleáris hulladékkal teli kamionokat, aztán kivették alóluk a betont, a sok truck meg a hulladékkal együtt leesett a semmibe oszt kész. Na oszt olyan jól kész volt, hogy az engine a végtelenségig számolja a semmibe zuhanó kamionokat, ami fura teljesítmény-gondokhoz tud vezetni.

  • Cray Tyler

    senior tag

    Megnéztem pontosan:
    - 1db 600m3/min oil node-ból
    - 1db minimum 660/min sulfur node-ból
    - 1db minimum 660/min coal node-ból
    - turbo heavy fuel alt. recepttel (hogy ne kelljen a package-eléssel tökölni)
    - compacted coal alt. recepttel

    20 refinery (crude oil => oil residue + darálnivaló resin)
    26,4 (vagyis 27) assembler (coal+sulfur => compacted coal)
    21,33 (vagyis 22) refinery (residue+compacted coal => turbo heavy fuel)

    Az annyimint 640 turbo (heavy) fuel per perc.

    Az 142,22 (143) fuel generatorral 21,3GW áram (a 600 oil/min-ből). Az nem rossz.

    Ha csővel hozod az olajat és conveyorokkal a szenet meg a ként, akkor ez így betonstabil. Puffert azért raknék a crude oil és az első refinery-k közé. Meg a fuel generatorok elé is.
    Mindkét puffert egy 4x4x2-es tömbbe rakva 32x2400m3 tűréshatár van (az 76800m3). Az a 4,5m3/min-ös generátor fogyasztással 119,34 percig bírja ki az első vonal, és utána kezdi csak el égetni a nyersolaj puffert. Az még 128 percig kitart, így lesz 4 óra tartalék a rendszerben.

    Annyi, hogy ezekhez pure node-ok kellenek, mert a normal még Mk3 minerrel sem tud csak 600/min anyagot felhozni. Nekünk meg 660 kell (coal is meg sulfur is). Az északi tájakon ez nem annyira gond (mindhárom pure sulfur ott van), de ha grasslanden kezdtél, akkor szép hosszú conveyorod lesz. Vagy hozod a ként vonattal, ahogy én is csináltam. Ha jól méretezed, akkor pont olyan megbízható, mint a conveyor.

    [ Szerkesztve ]

  • Cray Tyler

    senior tag

    válasz asuspc96 #55 üzenetére

    Megnéztem a mostani mentéseimet experimentalban, és semmiféle kuka nincs. Sőt, pl Mk3 miner egy olyan tier-be került exp.-ban, ami nincs unlockolva, de mivel a korábbi játék során egy másik tierben már unlockoltam, így hiába került be egy lockolt tier alá, mégis simán tudtam építeni Mk3 minert. Ez igaz volt a teljes nuclear tierre is. Tehát: amit most tudsz építeni, azt ez alapján U4 után is fogsz tudni.

    Ami változott, hogy egyes endgame cuccok receptje módosult. Így pl a turbo motor üzem leállt, mert eddig kellett neki heat sink, most meg már cooling system kéne helyette, de a gyártósoron még a heat sink van bekötve neki. Így leállt a termelés. De ennyi. Ezeket meg ki lehet igazítani (a cooling system az = heat sink + rubber + water + nitrogen, tehát a turbo motor sor kapott egy plusz manufacturer lépcsőfokot).

    Ami nekem jobban fájt, hogy ígérték, hogy az alumínium termelési láncon egyszerűsítenek, mert ott sok player elfárad és feladja. Ezzel szemben experimentalban nem nagyon láttam, hogy egyszerűsödött volna az alu lánc.

    Viszont megérte megnézni, hogy hol lesz majd nitrogen node, hogy fel tudjak készülni a kitermelésre. Szerencsére az egyik a golden coast felett van nem sokkal (147/123 körül), az tökéletes lesz.

Új hozzászólás Aktív témák