Hirdetés

Hozzászólok Aktív témák

  • aginor

    addikt

    No, lassan a Fuji is eljut odáig, hogy komolyan vegyem. Örvendetes tény. :K

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • vakablak93

    junior tag

    Ahogy ránézek eszembe jutnak a pindúr pandúrok: cukor só s’ minden mi jó, és az X-vegyszer :DDD , jelen esetben T30 bele egy markolatos T200-ban , az új film szimek ééés az ibis......

    [ Szerkesztve ]

    Aggodalomra semmi ok , nincs Instám

  • arn

    nagyúr

    vegre... ezt vartam :) akkor lehet megsem valtok ff vazra.

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • Amerigo57

    senior tag

    Hasonló tudású Nikon vagy Canon géphez viszonyítva , jó áron van.

  • sheratan

    titán

    válasz aginor #1 üzenetére

    Igen, és mellette meg oda, hogy a korábbi rajongóik csalódjanak :( Ez kb egy A6500, amire Fuji üvegek mennek.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz sheratan #5 üzenetére

    Ezt már én is fejtegettem a MILC-es topikban: Nem aggódnék nagyon, mert a Fujifilm egy niche piacon nagyon erős és ezt nem fogja feladni, nem gondolom, hogy amiért az X100, X-T4 vagy a X-T30 szerethető, azt kukába dobnák.

    Viszont muszáj azokat is beinvitálni a rendszerbe, akik eddig pont attól idegenkedtek, amit mi annyira szeretünk. Aki ránéz egy X-T4-re kezdő vagy tapasztalatlanabb fotósként, egyszerűen egy űrhajó kezelőpaneljét látja, csak mert előre fel vannak címkézve számokkal a tárcsák.

    Tárcsák meg itt is vannak, csak te döntöd el mit rendelsz hozzá. Filmszimulációk szintén vannak. Frankó X-Trans szenzor szintén pipa és 1000 euróért odaadják végre az IBIS-t is. Kell egy ilyen X-T40-ben is és akkor mindenki boldog lesz.

    ---                                                                                                                                                                                                                       "If I knew how to take a good photograph, I'd do it every time." - Robert Doisneau

  • arn

    nagyúr

    Fujis felhasznalokent nagy selling point volt szamomra, hogy regimodi Dedikalt tarcsak vannak, nem is hasznalom a kijelzoket az ellenorzesre, hogy eppen milyen beallitason vagyok. Maga a kezeles itt sem valtozik, azt allitasz be, amit akarsz a tarcsakra, a leolvashatosag lesz mas. Ezert az arert szvsz elfogadhato kompromisszum.

    Bar igazabol az xt4 van rohadtul tularazva mar... negy generacio alatt masfelszeres ar. Venni akarok meg egy 23asat melle, aztan ott vagyok, hogy a fene marad fujin, hasonlo arban kicserelem ff vazra.

    [ Szerkesztve ]

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • Dr. Akula

    nagyúr

    Ugyan nem írták, de ennyi pénzbe belefért az időjárásállóság?

    Emellé van értelme még egy X-T40-et is kihozni?

  • sheratan

    titán

    válasz Stauffenberg #6 üzenetére

    Igazából nekem már a kicsit felesleges XT4 is ide tartozik a vlogger kijelzőjével, sürgősen ki kellett adni, mert Olimpia, aztán közbejött a vírus, és nem tudnak eladni eleget, kell a nyitás más piacok felé. Csak kérdés, hogy a Fujinak van-e elég erőforrása vinni ezt is és a klasszikus vonalat is. T40 nem nagyon lesz egyelőre, jövő tavaszig elvileg már csak az E4 jön (középkategóriába legalábbis), utána meg H2 majd valamikor gondolom.

    Ráadásul a most 2 éves T3-ra alig adtak ki valamit kaizenben, mert mindig volt valami kifogás. Kellenek a Pro3 eladások, azért nem kapja még meg. Aztán kellenek a T4 eladások, azért nem. Aztán majd jövőre a H2 eladások kellenek és azért nem? Közben meg már 3-4 éves gépnél lassan mondhatják, hogy milyen régi, nem adnak már rá semmit. Persze most jött új fw, amiben javult az AF teljesítmény. Pont az, amivel semmi bajom nem volt eddig sem. Nyilván jobb a -6EV, de eddig sem ütköztem korlátokba a jelenlegivel. Bezzeg egy rakás funkciót megkaphatna, mert ugyanaz a processzor, mit a Pro3 mondjuk, de azt már nem adják.
    Még az E3-ban van némi reménységem, de ha az is ilyen hülye szelfi kijelzővel jön, akkor nem nagyon veszek új Fuji vázat, mert nem lesz mit.

    Dr. Akula: Nem WR ha jól tudom.

    [ Szerkesztve ]

  • arn

    nagyúr

    válasz Dr. Akula #8 üzenetére

    Nem az.

    szvsz nem lesz t40, ezt szantak annak nemi piackutatasi cellal. Bar erdekes lenne, ha kiadnak ugyanezt tarcsafeliratokkal :D

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • Matska

    senior tag

    válasz arn #7 üzenetére

    Gondolkoztam FF Nikonon, Sony-n, de minek? A 35 1.4-et lecserélem 55 1.8-ra, ugyan ott tartok kb., cserébe drágább, nagyobb, a váz nem ad annyival többet zajban, de legalább kidobnék egy rakás pénzt az ablakon, olyan rendszerekre, amiket sosem vinnék magammal/nem szívesen használnék.

    https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/

  • arn

    nagyúr

    válasz Matska #11 üzenetére

    Jo, nalam meg mindig az xt1 van, ami lassan magatol szetesik :) gyk nulla az erteke. Ff vazra meg nem is terveztem mast, mint a 35+50 kombot.

    De raerek, a 2020 tobb szempontbol sem sult el tul jol, igy igazabol tavasz-nyar elott ugysem lesz mar semmi. mar kicsit banom, hogy tavaly osszel skippeltem a z6ot, de tul nagynak tunt - nem gondoltam volna, hogy ilyen draga lesz az xt4.

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • wms

    aktív tag

    válasz sheratan #9 üzenetére

    Október 28-án jön frissítés a T3-hoz, és megkapja a T4 fókuszát és egyéb csecsebecséit. :C

  • sheratan

    titán

    válasz wms #13 üzenetére

    Mármint pontosan annyit kap, egyéb csecsebecséket nem: [link]
    Lesz gyorsabb AF, jobb face/eye AF, meg a -6EV fókuszálást megkapja (-7 az 50/1-gyel). Ennyi, semmi más érdemlegest. Classic Neg és egyéb film szimuláció testreszabás? Colour Chrome Blue? Grain testreszabás? Ilyesmikre gondoltam.

  • Ijk

    nagyúr

    válasz Matska #11 üzenetére

    FF-en rettenet hiányoznak a kisebb méretű f2.8, f4-es fix objektívek.

    /人◕ ‿‿ ◕人\

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz sheratan #9 üzenetére

    Nem csak vloggerek, de általában véve a videósok is szeretni szokták a teljesen kihajtogatható LCD képernyőt, most ez a trend, így jön ki nagyjából minden kicsit is videóra kihegyezett váz.

    Csakhogy a Fujinak volt egy nagyon jó megoldása az X-T100 vázon, amit aztán egyetlen másik modellre sem örökítettek át. Szembe is lehetett forgatni, de fel-le dönteni is kihajtás nélkül, senki nem csinált még ennyire jól kitalált zsanért sem előtte, sem azóta, csak ugye az X-T100 egy elég gyenge eresztés lett, nem is vállaltam be. Én ezt az LCD mozgató mechanizmust nagyon siratom.

    A Kaizenről meg már az első perctől fogva tudni lehetett, hogy nem lesz fenntartható hosszabb távon a tejben-vajban fürösztés, de még így is messze bárki más előtt járnak utólagos okosításban. Ha a konkurenciánál is követőkre talált volna ez a szellemiség, akkor a Fuji is jobban belehúzna.

    ---                                                                                                                                                                                                                       "If I knew how to take a good photograph, I'd do it every time." - Robert Doisneau

  • Matska

    senior tag

    válasz arn #12 üzenetére

    Szintén a méret miatt skippelném a Z6-ot, Sony-t, a leírtakon kívül.
    T1-ek még mindig olyan 80-100 körül mennek. Jó, nem cserélsz szőrén Z6-ra meg T4-re, de sokkal lejjebb már nem megy az ára, amíg az utóbbi kettőnek igen :)

    A kivárással nekem az a bajom, hogy idénre pl simán vettem volna T2-t a T20 mellé vagy helyett. Nem sokkal többért viszont ott a T3. Erre most bejelentették, hogy jön a 70-300 amit megvárok, meg az E4 amiben bízok, hogy WR lesz. És mindig jön valami új, jobb amire lehet várni és bízni benne, hogy na majd az tökéletes lesz. :))

    https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/

  • arn

    nagyúr

    válasz Matska #17 üzenetére

    A vazmerettel nem volt gondom, a rendszerhez tartozo obikkal volt nagy. Sony jobb volt ilyen szempontbol.

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • hibavissza

    addikt

    265-ös euróval és egészséges 8%-os àfàval egész jó vétel lenne itthon is. Így 400 ezer felett lesz valahol a vàz papírforma szerint. 60p UHD nélkül nem lesz akkora kedvenc. Kérdés mennyire lesz crisp a fHD.

  • sheratan

    titán

    válasz Stauffenberg #16 üzenetére

    Igen, csak mostanában egyre inkább csak a videósokra gyúr a Fuji sajnos. Kivéve a Pro3-at, ami a legdrágább APS-C vázuk, és mint a Pro vonalnak korábban is, ennek sem megy lejjebb az ára. Azon kívül viszont az egész felső és középkategóriát lassan a videónak rendelik alá, ez az ami nem tetszik. Mármint nem irigykedek miatta, legyen jó a videósoknak is, de itt most inkább azt érzem, hogy az eddigi jó designt és funkciókat elrontják a videósok miatt.

    A T100 megoldás tényleg korrekt, csak ott ugye nem lehet azt hiszem billenteni és előre fordítani egyszerre. De ettől függetlenül tényleg nem értem miért nem vitték tovább, mert az egy nagyon kellemes megoldás és jó középút lett volna.

    Kaizenből meg ott van most éppen a CaNikon, ők (bár kényszerből) elárasztották a tavalyi MILC felhozatalt frissítésekkel, szóval van konkurencia éppen. Illetve nem közvetlen konkurencia, mert akármilyen drága a T4, annyiért még mindig nem kapsz azonos tudású FF-et, csak gyengébbet.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz sheratan #20 üzenetére

    De hogyan kéne jobban gyúrni a fotósokra vázfejlesztésben? Van jó AF rendszer, amit reszelgetnek is, vannak jó filmszim. módok, van jó szenzor, van IBIS, vannak jó (főként fotós orientációjú) kezelőszervek.

    Nyilván az elmúlt években a Fujinál főleg a videózás ugrott nagyot, de volt is honnan feljönni (nagyjából a béka segge alól, most meg ott vannak a piac legjobb ajánlatai között ezen a téren is).

    Nem szarkasztikusan kérdezem, hanem tényleg érdekel, én pár éve kiszálltam a Fujizásból (de úgy érzem nem végleg), hogy mik azok a fotósok felé megtehető gesztusok, amik neked hiányoznak és az adott árkategóriában a konkurenciához mérten elmaradást érzel? Lehet én siklom el valami felett.

    ---                                                                                                                                                                                                                       "If I knew how to take a good photograph, I'd do it every time." - Robert Doisneau

  • sheratan

    titán

    válasz Stauffenberg #21 üzenetére

    Árkategóriát nehéz belőni szerintem, mert rendre nem a többi APS-C rendszerhez mérik a Fujit egy ideje, hanem a FF-ekhez, és azokhoz képest persze olcsóbb, de most ettől kicsit elszakadva inkább csak funkciókat mondok, amit szívesen látnék.
    Hardveresen például a normális kijelző meghagyása (a flippy helyett, ami most az új vázaikban divat kezd lenni), a rendes kezelőszervek meghagyása (a felirat nélküli tárcsák helyett, ami eddig csak alsó kategóriában volt, most már középben is, és sejtem, hogy a H2 is inkább az S10 tárcsáit kapja majd a H1 helyett), nagyobb dinamikájú és/vagy még kevésbé zajosodó érzékelő a nagyobb felbontás helyett (bár ez tudom a Sony-n múlik, mert tőlük veszik).
    Szoftveresen meg további film szimulációk akár, vagy a jelenlegiek backportolása is jó lenne, in-camera HDR, esetleg valami 8 bitesnél jobb (nem RAW) formátum támogatása, akár TIFF, akár HEIF lassan elférhetne. Aztán mondjuk ez nem kimondottan fotós dolog, de imádnám, ha az evf/lcd módoknál menüben meg lehetne adni melyikeket akarom egyáltalán váltogatni a gombbal, nem kellene mind a 6-7 mód között lapozgatni, amikor kettőt használok csak. Akkor egy normális mobil app, ami át tud vinni teljes felbontású vagy esetleg RAW képeket is.

    Biztos lehetne még sorolni. Én ezek bármelyikének jobban örülnék, mint az összes videós funkciónak együttvéve. Persze ettől még nyilván ki kell szolgálni a videósokat is, de ne feledkezzenek meg a fotósokról, és ne egy szál Pro3-mal legyen már kiszúrva a szemünk, ami már téynleg FF árban megy :U

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz sheratan #22 üzenetére

    "Hardveresen például a normális kijelző meghagyása"

    Miközben egyre több a hibrid fotós-videós is. Én is ilyen vagyok és persze attól még ezt a hagyományos oldalra kiforgatós megoldást én sem szeretem, de hát ilyen kisebbségben élni. Kimatekozták, hogy kevesebben kapnak agyérgörcsöt tőle, mint ahányan kedvelik vagy teljesen semlegesek a kérdésben.

    "a rendes kezelőszervek meghagyása"

    Ez egyelőre egyetlen váz alapján levont következtetés, ráadásul pont egy olyan vázról, ami pont azt a réteget akarja megszólítani, amely egyébként sem fog X-T4-et vagy bármilyen más hagyományos X-vázat venni, mert attól idegenkedik. Ez inkább egy közel Sony A6400 árban mért A6600 alternatíva. Én nem aggódnék azon, hogy nem lesz majd a jövőben már olyan Fuji váz, ami pont olyan, amilyennek megszerettük. Pont azért, mert egy nagyon elkötelezett rajongótábor szerette meg.

    "esetleg valami 8 bitesnél jobb (nem RAW) formátum támogatása, akár TIFF, akár HEIF lassan elférhetne"

    Na ebben egyetértünk, újabb szöget verne bele a RAW használatba, miközben bármennyire is jó 8-bites Jpeg kimenetet tudnak a Fuji vázak, azért egy fejlettebb tömörített formátum mégis flexibilisebb, meg nincs azzal állandó szívás, hogy egyik-másik RAW konverternek más és más a demosaic algoritmusa vagy a színkezelése.

    ---                                                                                                                                                                                                                       "If I knew how to take a good photograph, I'd do it every time." - Robert Doisneau

  • sheratan

    titán

    válasz Stauffenberg #23 üzenetére

    Én mindig is masszív kisebbségben voltam a csak állóképes mentalitással, szóval ez nem újdonság, csak még jobban perifériára szorulok az idő múlásával :)

    Igen, ez tényleg csak spekuláció, de ha együttesen nézed az összes ilyen kis dolgot, akkor ez egyre inkább egy irányvonalat kezd formálni a gyártón belül, ami remélem inkább a jelenlegi paletta mellé jön, de aztán a gazdasági mutatók sok mindent befolyásoltak már. Inkább csak ilyen aggódás jelenleg.

    Viszont legalább úgy tűnik, hogy a Classic Neg jön T3-ra, ezzel kicsit eloszlatta a Fuji a haragomat :K

  • vakablak93

    junior tag

    válasz sheratan #24 üzenetére

    ha megengedsz egy kérdést, te tulajdonképp attól félsz hogy a videó előtérbelépésével a csak fotósokat akkor teljesen magukra hagyják?

    remélem a kistesó is megkapja azt, akkor nem kéne csak amiatt rawozni.

    [ Szerkesztve ]

    Aggodalomra semmi ok , nincs Instám

  • sheratan

    titán

    válasz vakablak93 #25 üzenetére

    Lényegében igen. Illetve hogy a videós igényeknek lesz alárendelve minden, a design, a funkcionalitás, stb.

  • vakablak93

    junior tag

    válasz sheratan #26 üzenetére

    simán lehet hogy hülye vagyok ,de az x-Pro sorozat amiket te is említettél eléggé csak fotó orientált nem? azzal mi gond? nem tettszenek? - mármint nekem totál úgy néz ki a dolog mintha eggyenlőre az abszolút csúcs gépük mintha csak a fotóról szólna az x-Pro 3 személyében legalábbis, de lehet félreértem...

    mondjuk ez az alárendelnek mindent annak dolog nekem se tettszik, én pl kifejezett rühellem az ilyen markolatokat.....mint ami erre a gépre került

    [ Szerkesztve ]

    Aggodalomra semmi ok , nincs Instám

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz sheratan #24 üzenetére

    Szerintem meg csak arról van szó, hogy az utóbbi években elég keményen ráfeküdtek a videózásra, mert értik jól, hogy enélkül lehúzhatják a rolót idővel. Lehet így a fotós aspektus kevesebb figyelmet kapott, de nem érzem ezt valamifajta háttérbe szorulásnak.

    Az X-H1 pedig annak idején egy kifejezetten videó orientált váznak készült, így ha az X-H2 esetén erre még jobban rágyúrnak, az még nem jelent semmit.

    ---                                                                                                                                                                                                                       "If I knew how to take a good photograph, I'd do it every time." - Robert Doisneau

  • sheratan

    titán

    válasz vakablak93 #27 üzenetére

    Jó lenne amúgy, csak nekem az OVF nem szükséges, de megdobja az árazást. A Pro3 valami 2000€-n nyitott, ami elképesztően sok. És a T4 árazással voltak odáig az emberek, hát igen, de a Pro vonal akkor? Egy Pro2 (most jelenleg csak ebay-en látok) annyi használtan, mint egy T3, pedig generációs különbség van köztük. A Pro3 a legdrágább Fuji APS-C váz jelenleg, és az elődeihez méltón gondolom nem is nagyon megy le a közeljövőben, szóval jónak jó lenne, csak elérhetetlen.

    Stauffenberg: Meglátjuk majd. A H2 az sorozatban a harmadik videócentrikus vázuk lenne már, hogy közben fotóra semmit nem csinálnak. De persze jön még egy E4 addig, kíváncsi vagyok milyen lesz. Szerintem ott meglátjuk merre akarnak menni.

    [ Szerkesztve ]

  • vakablak93

    junior tag

    válasz sheratan #29 üzenetére

    oké hogy az nem hivatalos forrás de szürkén már csak 1300 amíg a T4 1380 így nekem ez nem tűnik annyira gáznak már, de persze ha sok az sok, ez már egyénfüggő ki mit enged meg magának.

    [ Szerkesztve ]

    Aggodalomra semmi ok , nincs Instám

  • sheratan

    titán

    válasz vakablak93 #30 üzenetére

    Igen, most néztem, hogy egészen lement már, de ahhoz képest, hogy az lényegében egy T3 belső, elég sok pénzbe kerül. Amúgy amikor megjelent, akkor a T4 1699$ volt hivatalosan, a Pro3 pedig 1799 a feketéért és 1999 a másik két színért.

  • vakablak93

    junior tag

    válasz sheratan #31 üzenetére

    hát akkor reménykedj, hogy lesz ami megfelel neked, majd csak lesz olyan is ;)

    [ Szerkesztve ]

    Aggodalomra semmi ok , nincs Instám

  • aginor

    addikt

    válasz sheratan #5 üzenetére

    Ezt nem tudom megítélni reálisan, mert nem tudom, hogy agy Fuji fan mit keres pontosan egy vázban. Én azt tudom, hogy én (és ez csak rám igaz, nem reprezentál semmit) nem vennék már vázat szigetelés, korrekt ibis és normális markolat (akár opciós) nélkül. Amúgy tetszene a Fuji zajszintje, és általános építési minősége, és a tárcsás kezelés is, de egyelőre úgy gondolom, hogy a szűrőit nem használnám, az ergonómiája sok váz esetében nem szimpatikus, árak kissé magasak nekem, így nem is nagyon ugrálok, de az ilyen vázakat látva, lehet egyszer eljön az idő, amikor átugrok erre a rendszerre. Tehát én "örülök" a bejelentésnek. :B

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • sheratan

    titán

    válasz aginor #33 üzenetére

    Nálam az két selling point a Fuji rendszerben: a váz ergonómiája (retro nézet, mindennek külön gomb és tárcsa), és a film szimulációk. Illetve plusz pont még, hogy gyakorlatilag csak MILC APS-C rendszerre tervezett üvegeik vannak, nem ilyen régi SLR-ről meg FF-ről áttervezett dolgok.
    Emellett viszont (engem személyesen) teljesen hidegen hagy az IBIS (sőt inkább kicsit hátrány, ha mozog az érzékelő), a WR jó, de nem kritikus (a nem WR vázaik is egészen jól elvannak nedves időben, de a WR sem bír ki egy vödör vízbe mártást), a nagy markolat meg inkább taszít, mert növeli a méretet és súlyt (és amúgy is lehet kapni extra markolatot mindegyik vázhoz).

    Az ár meg hát ilyen, gyakorlatilag APS-C fronton nincs konkurenciájuk, így ők határozzák meg az árakat.

  • arn

    nagyúr

    válasz aginor #33 üzenetére

    lehet nem fan, csak fotozni szeretne :D

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • aginor

    addikt

    válasz sheratan #34 üzenetére

    Hát ugye, egyéni preferenciák. Én sokat mozgok természetben és egy szigetelt váz elég nagy biztonságot ad. Ahogy nem szeretem a túl apró, markolat nélküli vázakat, egyszerűen nem kényelmesek számomra, pedig próbáltam már többet is. Ez nem azt jelenti, hogy azokkal nem lehet fényképezni, hanem csak azt, hogy ész szeretem, ha van mibe kapaszkodni, már kicsi objektívnél is.
    Az IBIS egyáltalán nem hátrány. Ha nem tetszik kikapcsolod, és akkor nem ficánkol a szenzor, de anélkül nem tudnék kitartani 150mm-en 1/13 záridőt, bármennyire is pro vagyok. J

    „APS-C fronton nincs konkurenciájuk” – ebben van valami, pedig a Nikon Z50-ben lenne potenciál, de az üdvösséghez kellene a képstab és hogy legyen mit feltekerni rá. Ebből a két problémából a másodikat érzem súlyosabbnak, mivel azt lehet csak lassanként pótolni, míg egy új vázat megtervezni nem olyan nagy kunszt, mint egy teljes objektívparkot.

    arn: bocsi, de ezt most nem értem ennyire, bár sejtem, hogy valami trollkodás lehet (akkor mondjuk értem, csaknem értek vele egyet). ;)

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • sheratan

    titán

    válasz aginor #36 üzenetére

    Bár a Fuji megoldását nem ismerem annyira, de a helyzet az, hogy egy csomó problémát behoz az IBIS. Érdemes megnézni ezt a videót, most félretéve hogy a csávó stílusa mennyire jön be, de elég sok jó dolgot mond.
    Persze, kikapcsolhatod az IBIS-t, de attól még az érékelőd ugyanúgy lebegni fog, csak a mechanika nem a kézremegésre fog kompenzálni, hanem próbálja egyhelyben tartani a cuccot, mintha rögzített lenne. Illetve szenzor takarításnál könnyebb véletlen úgy hozzányúlni, hogy sérülést okozz benne. A mechanikáján használt kenőanyaggal is lehetnek gondok... Szóval amíg nem muszáj, én inkább olyat választok, amiben nincs.

    Amúgy meg 150mm-en (még ha ekvivalens is) nincs már olyan objektív, amiben nincs OIS. Persze a kettőt együtt használva még jobban ki tudod tartani biztosan, vagy ha régi manuált használsz. De összességében elég jól el lehet szerintem lenni nélküle :K Mondjuk én amiket fotózok, ott 1/100 alá nem nagyon szoktam menni sebességben, mert ott már stabilizálás ide vagy oda, bemozdul a téma.

    Igen, a Nikon baja pont ugyanaz, mint a Sony APS-C vonalnak, hogy nem nagyon van rá üveg, és az azonos bajonett miatt kb azt várják, hogy majd a FF üvegeket használja az ember. Ami működik persze, de jóval drágább tud lenni, nagyobbak és nehezebbek is tudnak lenni, ráadásul a lefedés nem ugyanaz a crop miatt (főleg nagylátónál gond).

  • nozs23

    őstag

    válasz sheratan #37 üzenetére

    Ez a csavo konkretan totalis baromsagokat hord ossze, erre kerlek ne alapozz.

  • arn

    nagyúr

    válasz aginor #36 üzenetére

    en szeretem a fuji rendszeret, de a fotozas az elsodleges, es veszek masikat, ha az megfelelobb :) nem tudok azonosulni a "fansaggal".

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • válasz aginor #33 üzenetére

    Elsősorban a kezelhetőség és a méret miatt választottam az X100-at (tudom az kompakt, de nézelődtem már cserélhetős obis gépek körül is, annak idején volt egy Nikon D80-am és imádtam, szóval lehet egyszer még visszatérek és akkor a Fujit választanám, igaz anyagilag fájdalmas, mondjuk melyik nem az, csak talán van kevésbé fájdalmas lehetőség)

    Amúgy amiért továbbra is a Fujit tartom izgalmasnak az, hogy ...
    -Nem túl nagy, de nem is egy agyon miniatürizált rendszer (FF és m4/3 között egy pont jó méretű szenzor)
    -Ergonómia (retro kinézet, mindennek külön gomb és tárcsa)
    -Film szimulációk
    -Szerintem a piacon a legjobb fotógépből kieső JPEG képek
    -Baromi jó üvegek

    Nem mondom, hogy az IBIS nem hiányzik néha, de nem hiszem, hogy egyhamar bekerül a 100-asba. Amúgy meg 35mm, nem is nagyon kell. Az 5. széria meg még bőven elvan 6400-as ISO-n is. Én is néha felmegyek addig ha nagyon nincs más (3. generációs), de nem szívesen teszem. Ha cserélhetősöm lenne és ahhoz vennék telét akkor meg valami OIS-t választanék és ennyi.

    Tegnap kezembe akadt egy Canon 5D, eléggé el voltam tévedve rajta :D úgy éreztem magam mintha egy űrhajót kellene irányítani, ehhez képest az én Fujim kezelhetőségre egy automata váltós autónak tűnt. Meg egy batár nagy állat.

    re: nozs23
    Pl? Mondjuk én nem tudtam hogy így oldják meg az IBIS-t azt hittem lebeg, pl mágnessel tartják egy bizonyos magasságban. Ha úgy van ahogy mondja akkor a büdös életben nem kell nekem se IBIS.

    [ Szerkesztve ]

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • nozs23

    őstag

    válasz benedekco #40 üzenetére

    Jol helyen vagy. Valamilyen magneses modon "lebegegtetik" de gyartonkent eltero, amirol altalaban tudsz olvasni az adott gyarto oldalan. Ez meg valami zsírrol magyaráz, ami melegben majd rafolyik a szenzorra. Te jo eg. Az is baromsag, hogy gyors zaridonel eletlenek lesznek a fotok, ugy nagyjabol az egesz mondokaja kuka.

  • aginor

    addikt

    válasz sheratan #37 üzenetére

    A csávó borzasztó irritáló, ráadásul szerintem több esetben is butaságot beszél, fél információk, illetve a saját fantazmagóriái alapján, de mind minden baromságban, ebben is van itt-ott némi igazság.
    Tény, hogy az Ibis egy roppant bonyolult berendezés, ami nem megfelelő működés esetén „mókás” hibákat tud produkálni, és plusz meghibásodási forrás is lehet, valamint nem is mindenható (pl: sokan javallják állványon kikapcsolni). DE szerintem, az utóbbi évtized egyik legjelentősebb fejlesztése, és csak kevés másik tudta ennyire átformálni a fényképezési szokásainkat. A mostani rendszerek hatékonysága bámulatos, és meglepően kevés hibával dolgoznak. Abban igaza van a csókának, hogy minél kisebb a szenzor, annál könnyebb jó hatásfokú, és strapabíróbb ibis-t építeni. Ez tisztán látszik azon is, hogy az FF megoldások nem olyan hatékonyak, ami nem csak a lemaradásukra vezethető vissza.
    Az optikai stabilizálás közel sem ilyen hatékony szuper tele gyújtótávig, mint a vázstabi, és jóval nehezebb több tengelyre kiépíteni, és az általad linkelt videó több kritikája erre a megoldásra is igaz lehetne. Nyilván jobb, mint a semmi (sokkal jobb), de az a tuti ha van mindkettő, és tudnak együtt dolgozni. No az igazán szép eredményeket tud villantani.
    Nálam pl még gyors záridőnél sem szokta elcseszni a képeket a képstab, viszont ha valaki emiatt izgul, akkor a reciprok szabálynál gyorsabb expó esetén nyugodtan kikapcsolhatja a modult. Cserébe a hétvégén erdőben lőttem gombákról még elfogadhatóan éles képet 1/20-adon 150mm-es gyújtótávval (ekv.300mm), de az 1/60-ad abszolút kifogástalan (ált. erre szoktam törekedni).
    Én sokat „makrózok” de nem szeretem sem a műfényt, sem az állványt, így a képstab nekem igazi áldás, és annyira megszoktam már, hogy én nem akarnék nélküle ellenni, persze ez csak egyéni preferencia. :B

    A Sony/Nikon dolgot tök jól látod. Én azt érzem, hogy megcsinálták ezeket a vázakat, mert kellett valamiért, de nem, hogy szívvel-lélekkel nem állnak mögé, hanem lényegében semennyire sem (ez amúgy igaz a Canonra is). Azért nagy kár, mert amúgy lenne bennük potenciál, nem mindenkinek jön be a Fuji, és nem is mindenki akar FF rendszert, ők biztosan örülnének, ha lenne tisztességes választék a jó kompromisszumot nyújtó APSC szenzorméretre is és még fizetőképes is lenne ez a kereslet (pont a Fuji rá a jó példa). Mindegy, nem mi hozzuk a döntéseket, nincs beleszólásunk a dologba sajnos.. :U

    arn: értem, én tök másra gondoltam, de alapvetően egyetértek veled, bár nálam azért ennél jóval összetettebb a kérdés. :B

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • sheratan

    titán

    válasz nozs23 #41 üzenetére

    A mozgatás történik elektromágneses módon, de a szenzor nincs rögzítve kikapcsolt állapotban sem. [link] [link] Illetve nem látszik rendesen a videóban, de ebből a rugózásból úgy tűnik, hogy valamilyen rugókon felfüggesztve mozog, és azt húzogatják elektromágnesek, amikor a kamera bekapcsolt állapotban van.
    Egy régebbi modellben meg konkrétan úgy néz ki, hogy síneken mozog, de gondolom ezt a 3 tengelyes stabilizálás miatt módosították arra a fenti megoldásra.
    Mozgó alkatrészeknél meg amúgy szokás használni kenőanyagot, hogy ne a fém a fémet karistolja.

    aginor: Ja tényleg, a Canon is csinál APS-C vázat :D Teljesen el is felejtettem, annyira kevés figyelmet kap. De ráadásul ők még azzal is elrontották, hogy más bajonettet használ és kevés obit adnak ki rá. Bár volt olyan rumour is, hogy esetleg az újabb M vázakra rátennék az RF bajonettet, de akkor meg a korábbi vázakat és obikat teljesen megölnék (ráadásul nem mintha RF-re lenne bármilyen kicsi, könnyű és megfizethető obi).
    Amúgy a film szimulációk nem csak szűrők. Illetve ha de, akkor pont úgy szűrők, mint amit utólag Lightroomban vagy akármiben ráteszel egy képre. Gyakorlatilag a Fuji jpeg motorjának különböző presetjei.

    [ Szerkesztve ]

  • aginor

    addikt

    válasz benedekco #40 üzenetére

    Nem vitatkozni akarok veled, tök relevánsak az érveid, csak én egy kicsit árnyaltabban és itt-ott máshogyan látom a dolgot, de ez tök jó, mert nem szeretném, ha minden, és mindenki ugyanolyan lenne. ;)

    -„Nem túl nagy, de nem is egy agyon miniatürizált rendszer” – ez mondjuk viszonylag objektív és igen, ez szerintem is így van, különösen a lencsék esetén tud érvényesülni a kisebb szenzorméret (mondjuk ez az m43-ra még fokozottabban igaz tud lenni, csak nem az 1.2-es fixeket kell nézni).

    -„Ergonómia” – ez elég szubjektív, és nekem pont ez az egyik bajom a Fujival, mert számomra nem jó fogásúak azok a vázak, amikhez szerencsém volt (jellemzően markolat nélküli modellek), de ettől még el tudom fogadni, ha valaki másként gondolja, és neki is legalább annyira igaza lesz a kérdésben, mint nekem.

    - „Film szimulációk” – elfogadom, ha valakinek ez fontos, nekem az ilyen szűrők irrelevánsak

    - „Szerintem a piacon a legjobb fotógépből kieső JPEG képek” – azért az Olympus sem rossz, és a Nikont is dicsérik mostanában, így ez is talán inkább ízlés kérdése lehet, de mivel nem fotózom jpg-ben, így nem tudok érdemben hozzászólni a kérdéshez

    - „Baromi jó üvegek” – ez érv a rendszer mellett, de szerintem nem kizárólagos, mert jó üvegeket más is gyárt. Vagy úgy is mondhatnám, hogy más rendszerre is érhetőek el baromi jó üvegek. Nekem m43 rendszerem van, így leginkább arról tudok nyilatkozni, de az is tele van príma lencsékkel abszolút és relatív értelemben egyaránt.


    Engem is kérdeztek már meg, hogy melyik a legjobb rendszer. Nekem az az általános véleményem, hogy jelenleg lényegében csak jó rendszerek vannak a piacon, és ezekből az a legjobb, ami az igényeidet és a pénztárcádat is figyelembe véve a legjobban megfelel számodra. Bármelyik rendszert veszed a kezedbe, azzal remek fotókat lehet készíteni, a kérdés csak az, hogy melyik „esik a legjobban a kezedre”.

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • aginor

    addikt

    válasz sheratan #43 üzenetére

    Régebben a két tengelyes stabik síneken futottak, de ott sem zsíroztak össze semmit. A mostaniak még precízebb szerkezetek, rugós és mágneses mozgatással. Ha érdekel a téma, akkor itt egy egészen jó anyag róla.
    Ez a csóka ezt a zsírozós dolgot arról az ominózus Nikon esetről vezette le, amikor a TÜKÖR mechanikájának kenőanyagát a tükör ráfröcskölte a szenzorra amikor exponáláskor le-fel csapkodta. Ezért írtam korábban, hogy csávó félinformációkat képzel tovább, hogy kényszeredetten igazolja a saját álláspontját (egyszer valahol hallotta, hogy a szenzor olajos lett valami gépben, de már nem is emlékszik rendesen az esetre, ebben mozgó alkatrész van, akkor biztos ezt is teleöntik olajjal, következéspépen ez is olajos lesz..).
    A szenzormodul felépítése alapján számomra elég valószínűtlennek tűnik, hogy bármi a szenzorra jusson normál körülmények között, de persze semmi sem kizárt.

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • sheratan

    titán

    válasz aginor #45 üzenetére

    Köszi, ez érdekes videó :R
    Viszont annyi továbbra is igaznak tűnik ebből is, hogy nincs "nulla" vagy "fix" állása, hanem folyamatosan mozog az érzékelő ilyen felállásban. Gondolom ha kikapcsolt állapotba állítod az IBIS-t a vázon, akkor nem a giroszkóp alapján fogja húzni a mágnes az egészet, hanem egy kalibrált középpontra. Viszont ennél még továbbra is ott lehet a probléma, hogy ha ez elmászik (pl kosz kerül oda, vagy sérül a felfüggesztés), akkor nem fog normális képet adni a váz.

  • aginor

    addikt

    válasz sheratan #46 üzenetére

    Nagyon szívesen! :) Amúgy szerintem lenyűgöző a rendszer, annak kifinomultsága, a teljesítménye. Azzal szoktunk viccelődni, hogy lassan már olyan jók lesznek, hogy ha leejted a gépet, akkor közben is csinálja az éles képeket. :DDD
    Mondjuk jól láthatóan elértük azt a szintet, amit a technika mai színvonalán lényegében el lehet. Az Oly is csak ilyen fél fényértékeket tud már csak javítani a szenzorstabin, további előnyt az optikába épített lencsével közösen tudnak csak felmutatni. Más gyártók még tudnak fejlődni, de az lényegében amiatt van, hogy több éves lemaradásban vannak az Oly/Pana páros mögött, de pár generáció alatt szerintem felzárkóznak, amennyire az adott szenzorméret engedi.

    "kosz kerül oda, vagy sérül a felfüggesztés" - Ez jogos felvetés, de kosz szerintem ritkábban kerül oda (kis szemcséjű por nem okoz problémát, nagyobb szemcséjű dolog, ami megszorulhat pedig már régen rossz, ha a gép belsejében van). Egyszer azt nyilatkozta egy mérnök, hogy szándékosan nem rögzítik a szenzort kikapcsolt állapotban (régebben ez így volt, de a Pana g85-nél már pl. jól hallható ahogy kikapcsolt állapotban "lötyög" a szenzor), mert mert akkor érzékenyebb lenne a mechanika a gyorsulásra, viszont ellenben ez a flexibilis rögzítés állítólag jól bírja a rázkódást, ütődést. Hogy ebből mi igaz, azt nem tudom, de viszonylag kevés hibával találkoztam ami az ibis-t érintette volna. Meglepő módon, sokkal gyakoribb Olympus-os körökben a zárhiba (megszorul a zár).

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • sheratan

    titán

    válasz aginor #47 üzenetére

    Hát, ahogy kinéz az Oly már nem nagyon csinál semmit :U

    Ha megnézed a videóban azokat a kis kerámia golyókat, amin az egész gördül, akkor ha oda kerül be valami, az elég negatív hatással lehet a működésre (kb ahogy egy régebbi egérnél a golyó, amikor bekoszolódik). Gondolom a zár is ilyesmik miatt mehet tönkre/kezd szorulni.
    Volt fent amúgy olyan videó is, hogy Sony A7-3 érzékelője beakadt egy végállásban valamiért, szóval ez azért csak hibaforrás. Ha valaki nem használja, akkor nem feltétlen érdemes erőltetni.

    Igazából a turistáskodáshoz lehet leginkább jó szerintem az IBIS, csomó egyéb helyzetben nem feltétlen kritikus, vagy egyenesen haszontalan. Mondjuk eseményt fotózva (vagy mindent, ahol mozgás van) amúgy is érdemes rövid záridőre törekedni (max 1/100, de inkább gyorsabb), különben a téma mozdul be. Tájképnél általában állványozik az ember, termékfotónál szintén gondolom az van. Makrónál is állványt meg körvakut láttam legtöbb helyen (más kérdés, hogy te személy szerint például nem szereted használni). És így tovább. Múltkor egyszer végig gondoltam az összes olyan helyzetet, ahol fotózni szoktam, és kb az jött ki, hogy sokra nem mennék azzal sem, ha lenne IBIS-em, akkor meg inkább ne legyen, és kevesebb hibaforrás.

  • nozs23

    őstag

    válasz sheratan #48 üzenetére

    Ilyen hozzallassal eleg sokmindent ki lehetne hagyni gepekbol, mondjuk kukazzuk az elektronikus keresot, mert azert egy kijelzo megis nagyobb hibaforras, mint egy optikai? Arra kell torekedni, hogy minel jobb legyen a technologia. Itthoni es kulfoldi forumokat olvasgatva sem sem jelentik tomegesen az ibisbol adodo meghibasodasokat.
    Tekintve, hogy -nagyon helyesen- minden gyarto nyit a videos funkciok fele az ibis megkerulhetetlen lesz. De a fotosok nagyresze is orommel fogadja. Az osszes korabbi Fuji-s tesztnel is azon ment a hiszti, hogy miert nincs stabilizalas. Arra pedig nem erdemes alapozni, hogy a te felhasznalasodhoz felesleges. Masnak nem az. Vannak olyan szituaciok, amikor jol jon, hogy le lehet menni a zaridovel. Emelett is van benne fotos potencial: sensor shiftes high res mode (Panasonic pl.). Akar olyan lassu zarido elerese kezbol, hogy az emberek csak motion blur, de a kornyezet eles (mft-s ibis-el ez siman hozhato).

  • aginor

    addikt

    válasz sheratan #48 üzenetére

    Az még nem lefutott meccs, meglátjuk mi sül ki belőle. :U

    Ha te csak olyan helyzetekben fényképezel, amikor van elég fény, akkor neked valóban csak egy felesleges hibaforrás, az emberek maradék 98%-ánek azért néha lehet, hogy jól jön. De ha vegyünk ki mindent a gépből, ami hibaforrás lehet, akkor marad a lyukkamera, abban nem tud semmi elromlani. :P ;)
    Komolyra fordítva, azért mert te nem igényelsz egy funkciót, attól még általánosságban nem baj, ha benne van, hátha egyszer neked is jól jön majd.
    A múltkor pl. egy keresztelőt fényképeztem és törekedtem a minimum 40-ed 60-ad záridőre, mert azzal már elég jól el lehet boldogulni, de be volt kapcsolva a képstab, mert ugyan a témát nem fogja meg, de folyamatos mászkálás közben az ember nem tud annyira figyelni a tartására és nyugalmat adott, hogy legalább a saját szerencsétlenkedésemet megfogja. :B
    Én pont szeretem, hogy mobilis vagyok a rendszerrel, nem kell mindenhova állványt cühölnöm (lőttem már naplementét is kézből :B ), de kinek a pap, kinek a papné. Viszont a makróra visszatérve én szeretem, ha természetes fények vannak a képen, így vakut ritkán használok, viszont állványozni nem szeretek, és sokszor nincs rá idő/lehetőség, mert a lepke pl. nem várja meg.

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

Hozzászólok Aktív témák