- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Egérpad topik
- Házimozi belépő szinten
- 80% vs. 100% – Tönkreteszed az aksit, ha mindig feltöltöd? – Tech Percek #6
- Egyedi rögzítőt kínál pár hűtőjéhez a Noctua
- SJCAM SJ4000 FullHD Action Cam
- Milyen TV-t vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Dark Archon #88 üzenetére
Már rég a csak a GAMEPOD felhasználók szólnak hozzá a hardver témákhoz.
-
xuldar
addikt
válasz
Dark Archon #88 üzenetére
A hét kommentje
-
-
Nagyon érdekes, hogy újonnan egész versenyképes AMD-s árakról csiripelnek a madárkák
Ha ez igaz, akkor teljesen felforgatja az otthoni HEDT-piacot.
-
trufa12
addikt
Hány csilliárdért vesztegetnek egy alap i9-majd?
-
A blizzard külön állatfaj: egyrészt az öszvissz két mag hajkurászása, másrészt egy régi bnet fórumon olvastam, hogy a szálkezelésen túl is túlzottan intelbarát a SC2 (WoW-ot, Diablot és egyebeket nem tudom - szálakból azok se kezelnek többet). De mindenképp, nekemis a SC2 a referencia, ha kevésmagos teljesítményről van szó
-
jokeph
nagyúr
Nagyon is az. Az viszont tény, hogy a max 2 magot használó stratégia járékok (mint. pl. starcraft 2+blizzard összes) vitathatatlanul jobban fut az összes Core gen-es Intel Cpu-n 1.-től 7. gen-ig, mint az FX CPU-kal
Még akkor is, ha az FX szenesre van húzva (FX8320e 3,2 GHZ@4,5 GHZ) - saját tapasztalat.
A jelenlegi G4560 Pentium CPU-m állva hagyja az FX-et (DOOM 2016-nál ott nem.
)
-
válasz
Silverchain #73 üzenetére
Bocsi, de már megint csak kötekedést és kötekedést látok, zéró relevanciával, háttérben elnyomott "ha-ha, ezt cáfold meg" nyammogással.
Eddig is voltak mindig olyan programok, amikkel akár a legerősebb procikat is meg lehetett fektetni megfelelő beállítások mellett. Szóval most az, hogy XY játékban, Ultra felbontás és látótávolság mellet, félmillió objekt és 128 vs. 128 játékos multiplayernél szaggat, az visszafogottan releváns.
Eddig is voltak ilyesmire példák, a TW: W esetében is a fórumok tele vannak olyanokkal, akik i7-es procik mellett is panaszkodnak arra, hogy nagy csatáknál beesik az asztal alá az FPS. Sőt, a DSOGaming tesztjéből röviden: "All in all, Total War: WARHAMMER suffers from major CPU optimization issues." Szükséges lefordítani?
Szóval akkor mit is igazolsz valójában?
-
Ribi
nagyúr
válasz
Silverchain #73 üzenetére
Milyen VGAval?
-
Silverchain
csendes tag
-
1. A 3570K az nem 2500K.
Tovább nem folytatom, értem amit mondasz. Nagyjából egyről beszélünk, csak Te egy kis túlzással állítod be ezt a dolgot.(#66) DonToni: Nem öngól. Ha elévül a cpu-m, nem igazán érdekel (nyilván valamennyire fog), de nem fog emelkedni a vérnyomásom. Egyelőre nincs a piacon olyan game ami miatt érdemes lenne bármilyen újításba gondolkodnom (és nem is úgy néz ki, hogy a közeljövőben lenne). Ha meg mégis, akkor meg ne az legyen, hogy +10% teljesítményért kell +~100K-t ráfizetni, hogy adott szituációkban ne csökkenjen le az fps 30-35 alá mert akkor már élvezhetetlen a game. Baromira kiszámolják a fejlesztők, pláne az új gaméknél, hogy éppen elmenjen kompromisszum nélkül egy játék normálisan. Persze a legdrágább hardvereken...
Szvsz 1,5-2x annyi magszámú processzorokkal ezt nehéz lesz elsütni. Vagy ha mégis akkor az a játékfejlesztő céget minősíti. Így marad az, hogy hosszútávra "jó befektetés" egy erősebb konfig utána meg max vga-t kell cserélni, ha úgy adódna... -
Hidd el, sok mindent kipróbáltam már. Úgy látom, hogy a FreeSync / G-Sync jelent majd megváltást nekem (amik persze alsó határon 30Hz/FPS-t tudnak), de nem fogok rohanni, hogy emiatt lecseréljem a 39"-os LCD TV-met (amit monitornak használok). Vannak olyan FreeSync-es monitorok, amikre lecserélném, de annyit nem áll szándékomban költeni rá.
Én hobbi játékos vagyok, kikapcsolódásból, szórakozásból játszom, ha hajdanában-danában 120-180-as pinggel tudtam élvezetesen játszani még a betárcsázós nettel, akkor el lehet képzelni, mi a véleményem a "120 FPS és 1ms válaszidő alatt nincs élet" mentalitásról. Aki professzionális játékos, és ez az élete-halála, csinálja. Ha egy játékban meg ilyenek miatt leszek ingyenfrag, akkor egyszerűen nem játszom vele (nem véletlenül nem játszom multit a Battlefield-sorozat újabb részeivel).
-
válasz
CsigaGyilkos #67 üzenetére
Már megbocsáss, de ott volt egy "majdnem" abban a bizonyos mondatomban.
Aki Battlefield 1 multi alatt konstans 144FPS-t szeretne a GTX 1080-as videokártyája mellett, annak nyilván kevés lesz a 2500K. De lássuk be, ez ismét nem az átlag elvárások esete.
Nálam a 3570K és az R9 290 csaknem minden ultrán, FHD felbontás mellett ment csaknem konstans 60FPS-en, ennél többnek nem is látnám értelmét, lévén ugye ennyi tud a kijelzőm és engem zavar a screen-tearing, tehát V-Sync-el játszom.
Aki BF multiban 120 vagy a fölött FPS-t szeretne, annak tényleg kevés ma már a 2500K. De az ilyenek miatt tettem abba a bizonyos mondatba a "majdnem" szót...
-
Kékes525
félisten
válasz
CsigaGyilkos #67 üzenetére
Igazad van. Az ilyen kijelentések kísértetiesen hasonlítanak Bill Gates 1981-ben a legenda szerint elhangzott híres mondására: 640 k ought to be enough for anyone Ezért én is az ilyen kijelentésektől tartózkodnék.
-
Bocsánat, hogy beleszólok. "De ez a i5 2500K majdnem mindenre elég" kijelentés már nagyon régóta nem állja meg a helyét. A multi játékoknál már igen csak gyengék a Sandy bridge processzorok és ez régóta van így! Haswell/Devil's Canyon generációra igaz még, hogy mindenre elég lehet egy jó i7/5.
-
DonToni
aktív tag
válasz
CsigaGyilkos #4 üzenetére
Azt azért ugye érzed, hogy ez a kijelentésed mekkora "öngól" volt...?!
-
jokeph
nagyúr
Pontosan.
Mai napig is van bőven app és game ami max 2 magot használ, de abból brutál legyen nagyon.
Csak hogy sarkalatos példával éljek, SC2 alatt egy Q6600 határeset, egy Core 2 Duo E8400. 8500 (vagy XEON E3110, 3120) vagy egy Pentium Dual Core E6700 sokkal megfelelelőbb, elkeni a régi QUAD-at mint a huzat.
Viszont ha a DOOM 2016-ot veszem figyelembe, akkor meg feltámad a QUAD.
-
xuldar
addikt
Azért azt is vegyük figyelembe, hogy a szoftverfejlesztésnek is vannak korlátai. Pénzből él a fejlesztő is, tehát záros határidőn belül szeretné kiadni a portékáját, hogy a fejlesztésre szánt pénz megtérüljön. Az újabb és újabb játékok egyre bonyolultabbak és egyre nagyobb méretűek, vagyis egyre nehezebb optimalizálni. Ugye abban egyetértünk, hogy egy 100 soros programot könnyebb átlátni és optimalizálni mint egy 10000 sorosat? A fejlesztői erőforrások száma véges, a hardver teljesítménye pedig - még ha apránként is - de folyamatosan nőtt.
A szoftverfejlesztőknek is fel kell készülni az új hardverek képességeire. Nem annyi, hogy eddig egy szálra írtunk, csak az órajel számított, holnaptól meg több szálra. A játékok nem statikus, kötegelt terhelést jelentenek, mint egy renderelés, videófeldolgozás, hanem igencsak dinamikusat a játékos döntésétől függően. Most egy újabb paradigmaváltás előtt állunk, lassan el fog jönni a sokmagos procik kora is, amikor már nem lesz elég 2 mag az élvezetes játékhoz. Ahhoz képest, hogy mikor jelentek meg a többmagos procik,még igen lassan is változtak a hardverkövetelmények.
Én sem szeretem feleslegesen költeni a pénzem, de már nekem is 3,5 éves a gépem. Amíg semmi gondom vele, biztosan nem fogok hozzányúlni. Mivel nem játszom az újabbnál újabb játékokkal, ez jó ideig még nem is fog bekövetkezni. -
#16939776
törölt tag
Tippelném hogy ezzel, és a +100;+300Mh-el teszik a 210 dollárral drágább 8/16-ost, a "sweet-spot"-ba.
Amúgy durván a legalja lehet az a csipp, ha 140W TDP-vel csak 4Ghz-et és DDR4-2400-at viszi natívan.
4/8 ashoz képest (ha elmegy 4,5-ig KW-ok nélkül) nagyon jó vásár lehet +50 USD-ért.Nekem amíg architektúrát nem váltanak, nem kell ilyen vergődés, max. használtan valami alacsony órajeles xeon.
-
kromatika
veterán
Igen csak rohanós az intel.
-
bunfi
őstag
Ahogy észreveszem a PC játékok is kifáradtak, nem nagyon tudnak újat mutatni, se grafikában, se játékélményben, ötlettességben
Felmerül a kérdés, hogyha nem érdekelnek az új játékok, mert semmi újat nem tudnak mutatni, akkor mire ez a hosszas (és véleményem szerint számos ponton vitatható) polemizálás? A 2500K legalább még egy évtizedig elegendő tartalékkal rendelkezik a mindennapi (böngészés, videónézés, office) használathoz.
-
MZsoltee
veterán
Az utóbbi 6 éveben az intel nagyon jól megélt a 2011-es és azelőtti fejlesztéséből a 2gentől a 7ik genig mint processzorokban, mint chipsetekben nem kellett semmit beletenni.
Azért élt meg jól, mert nem volt konkurencia, az AMD 2017-re ért el oda, hogy az Intelnek valamit elő kell venni a 2011 utáni fejlesztésekből. Félreértés ne essék az Intel nem tétlenkedett, fejlesztett, gondolom mivel nem volt nyomás a lehető legköltséghatékonyabb módon és nem kapkodva. A mostani 10+ magos procik nem az utóbbi fel évben születtek meg, hanem már lehettek volna minden bizonnyal ilyenek akár a 4-5. Gen-ek is, de minek.De valóban kellett ez nekünk, szükség van erre, kell ez a PC játékoknak? Vagy csak el kell adni az új hardvert és ehhez kell okot találni? Ez lesz az új játék. De az új játékot meg lehetne írni úgy hogy elfusson kevesebb szálon is? Eddig meg lehetett, amíg nem volt versenyhelyzet, nem kellett nagyobbat dobni. Az nem biznisz, hogy árral versenyezzenek és mondjuk olcsóbb legyen egy gamer pc-be való CPU. De az kinek jó? Az intelnek és az AMD-nek tuti nem. Azt a szilíciumlapkát jobb eladni drágábban az "új" (3? éves) technológiával...
Van-e fejlődés a PC játékok piacán és ha van, akkor ahhoz a fejlődéshez feltétlen szükséges-e az erősebb hardver? Ugye nem biztos hogy igen. Ahogy észreveszem a PC játékok is kifáradtak, nem nagyon tudnak újat mutatni, se grafikában, se játékélményben, ötlettességben (utóbbiban gyengébbek sokan, mint 10 éves társaik). Utóbbi kettőhöz pedig komolyabb hardver nem kell, csak ráfordított idő.
Annyira nem mennék tovább, hogy az AMD és az Intel összejátszott volna (bár teljesen logikus lenne), de ez sem kizárt. Mindenkinek jól jön ez most. Kicsit fellendül a PC piac. Cél a profit. Ennél hétköznapibb piacokon is vannak tisztességtelenül viselkedő piaci szereplők. Egy kétszereplős piacon nem is olyan nehéz ezt elintézni, de ez már tényleg összeesküvés elmélet.
-
MZsoltee
veterán
Abban ugye egyetértünk, hogy a szoftver és hardvergyártók nem egymás ellenségei? Egészen véletlenül akár gazdasági érdekeik is hasonlóak, esetleg közösek?
Én arra akartam felhívni a figyelmet, hogy a nagy örömmel a fejlődés oltárán elköltött forintok után lehet tekinteni, látni az orrunknál tovább.
A fejlődés az lenne szerintem, ha az új technológiát csak olyan programoknál (játékoknál) kellene használni, ami a régivel nem lenne megoldható. Ez egy valós technikai korlát.
Az nekem nem fejlődés ha arra használják a szoftvereket, hogy lenyomják a fogyasztók torkán az új hardvereket ahelyett, hogy úgy írnák meg a programot, hogy az a régebbi technológián is elfusson. Ez pedig egy kreált technikai korlát. Ezt én lehúzásnak tartom.
Van fejlődés egy quake 1 és egy Battlefield 1 között. Azon a gépen, amin elment a quake 1 azon szerintem nem elvárható, hogy elmenjen a BF1. De egy BF3 és BF1 között már nem feltételen tudnám ezt kijelenteni.
Számomra ezt jelenti a fejlődés, ha számodra nem, akkor tényleg a fejlődés ellen vagyok. -
W.Wilson
aktív tag
Másik kérdés. Szerinted 6 évig miért nem akart "mesterségesen keltett igényekkel" megfejni az Intel és a játékfejlesztők gonosz konspirációja? Eddig nem lett volna nekik ebből profit a te gondolatmeneted szerint? Most, hogy megérkezett a Ryzen, hirtelen összefogtak az AMD-vel, és mesterségesen igényeket növelnek?
-
W.Wilson
aktív tag
Szerinted csak akkor kéne új hardvert kiadni, amikor a játékfejlesztők (abba ne is menjünk bele, hogy nem csak játékok léteznek) csutkára járatták a régit, és már nem lehet semmit kipréselni belőle? Sajnos te a fejlődés ellen vagy, bármennyire is próbálod megmagyarázni az ellenkezőjét.
-
MZsoltee
veterán
Nem mindegy, hogy valami ok vagy okozat. De látom ez nem érthető.
"Ez egy mesterségesen felállított korlát, vagy valóban a technikám korlátja?"
És persze, hogy mint felhasználó, a lehető legkevesebbet és a lehető legkevesebbszer szeretnék fizetni. Az lenne a legjobb, ha ingyen kapnám a gépet és sose kellene hozzányúlni egész életemben kiszolgálna. Így járnék a legjobban, így örülnék neki a legjobban. De ez egy elméleti végpont.
Nekem, mint végfelhasználónak a fejlődés nem azt jelenti, hogy több mag dübörög a prociban, hanem hogy szebb gyorsabb élvezetesebb játékot kapok. És itt jön a kérdés, hogy a szebb élvezetesebb, gyorsabban (több fps-sel) futó játékhoz valóban kell a gyorsabb hardver, vagy csak ezt lenyomják a torkunkon és mesterségesen kreálnak igényt az új hardverre (pénzköltés-->profit), úgy hogy ezzel még a program optimalizálást is megspórolják (programozó költsége)?
Azzal, hogy a HEDT-ben megjelennek az egyre több magos procik húzzák a tovább a többi kategóriát:
i3 valós 4mag 4 szál, i5 4mag 8 szál és így tovább az i7-ig. -
Ha nem jöttek volna ezek a procik és az átlag gépében 4mag 4szál lenne, akkor a 2018-as gémek is elfutnának kitűnően 4 mag 4 szálon.
"Ha nem jöttek volna"?!? Ember, a hírben említett procik a HEDT piacra jönnek, ez nem az átlag user gépe, eddig sem volt az! Az átlag embernek pentiumja vagy i3-ja volt eddig is, te vagy én a mi "K" végű i5-ösünkkel már az átlag felett álltunk! Pláne akkor, amikor megvettük ezeket a procikat!
Nézz rá egy Steam Survey-re. 2017 májusában ~45%-a a felhasználóknak 2 magos procival bír. ~49%-a négymagossal.
Ha igaz lenne, amit itt előadsz, akkor már most is 4 magos procija lenne az "átlagnak" (vagyis az elsöprő többségnek), holott a Steam felhasználók alig felének van ilyen procija.
Amit állítasz itt, akkor valósulna meg, ha mindenki elkezdene rohanni a boltba, hogy legalább Ryzen 5-öt vagy Core i5-öt vásároljon. De miért is tenné ezt? Folyamatosan teszem fel a kérdést, hogy hol láttál olyat, hogy az i5-2500K kevés lenne. Miután zéró reakció volt erre, gondolom sehol sem találkoztál ezzel. Akinek 4 magos procija van, hol találkozik azzal, hogy kevés lenne játékhoz? Jelenleg sehol, és eddig nem voltak arra utaló jelek, hogy na, innentől kezdve majd lerohannak minket a 6-8-10-12-16 szálat megkövetelő játékok.
Van egy réteg, aki persze, hogy váltani fog, mert nem érdekli, csak az, hogy legújabb, legerősebb, legjobb legyen. Ennek a rétegnek egy szerény részét alkotják azok, akik valóban ki is használják a hardware-t, de ők is inkább felhasználói programokban és nem játékokban!
Szóval majd ha tényleg azt fogjuk látni, hogy az átlag kismiska is 4 mag / 8 szálas géppel fog World of Tankozni (ami egyébként mindössze egy éve jutott el oda, hogy egyáltalán kihasználjon 2 magnál többet!), és akinek csak 4 magos procija van, az valóban hátrányba kerül, akkor majd lehet vakarni a fejet, és nyafogni, hogy jajj, a 2011 januárjában kijött procim már kevés...
-
MZsoltee
veterán
Nem érted, vagy nem akarod érteni? Ha nem jöttek volna ezek a procik és az átlag gépében 4mag 4szál lenne, akkor a 2018-as gémek is elfutnának kitűnően 4 mag 4 szálon. Mivel növekedni fog a 8 szálas processzorral rendelkező userek száma, így egyre inkább el fog tolódni a programok hardverkövetelménye ebbe az irányba. Avultatják a hardvereket, hogy vásárolj újra. Vegyél lapot, ramot, procit... Ez kb olyan, mint a villanykörte klasszikus példája. Ellene az 100 évig is, csak az nem éri meg a gyártónak... Valóban többet kapok, vagy csak olyan hardverkövetelmények kreálnak munka helyett a profit növelése érdekében, amit a jelenlegi technikám nem tud kiszolgálni? Ez egy mesterségesen felállított korlát, vagy valóban a technikám korlátja? Nem azt mondom, hogy ma is 386-osokat kellene használni, az a másik véglet. Nem vagyok a fejlődés ellen, csak nem örülök ha pénzt húznak ki a zsebemből.
-
Az mindenképp pozitív a platformban, hogy idővel fejleszthető: első körben kevesek vesznek majd 14-18magos csodákat, viszont ezekre idővel lehet majd váltani, ha az áruk mérséklődik (bár ehhez persze további verseny kell).
#47: ha a videófeldolgozó progik (pl Vegas) 80% feletti hatékonysággal használnák ki az extra magokat, már nagyon boldog lennék
-
Akkor most már ugrásszerűen megnő a sok magot igénylő játékok száma is? Veszik a fáradtságot a fejlesztők, hogy 6-8-10-12 magra is optimalizáljanak? Még egy ideig kétlem...
-
Én rendelkeztem egy középkategóriás géppel, de most költhetek pénz, hogy megmaradjak a középkategóriában.
Akkor még egyszer: hol volt kevés eddig a 2500K?
Én továbbra is állítom, hogy esélyesen még 1-2 évig, ha nem is mindent csúcsra húzva, de bőven ellehet lenni azzal a procival.Ennek nem örülök, nem szeretek pénzt költeni. Főleg ha nem kapok érte semmit, vagy nem sokat.
Kijelentő mód. Miért a kijelentő mód?
Miért kellene pénzt költened?
Ha cserélned kell, mert állításod szerint kevés lesz a 2500K, akkor az azt jelenti, hogy többet kapsz, hiszen az adott játék futni fog, úgy, ahogy szeretnéd. Tehát kaptál valamit.
Szóval én továbbra sem értem a sirámodat.
-
Az ütősebb darabokat későbbre hagyják - nyilván megvárják, mit lép az AMD Threadripper fronton. Feltételezhető, hogy első körben az se megy 4GHz fölé - így a gyakorlatban nem lesz komoly előnye a 10magos Sky-X-el szemben. Ha mégis, akkor "meglepő módon" időben előkerül majd az a 18magos modell...
De legalább van verseny
Anélkül továbbra is 1800$-t perkálnánk egy 10magos HEDT prociért, ami a gyakorlatban ~30-40%-al hoz többet, mint egy húzott Haswell i7...
-
MZsoltee
veterán
"Mióta vagy a PC fronton?
Ez megy már vagy 30 éve."
Tudom, hogy ez meg. Ettől még nekem örülni nem kell ennek ugye?Tudom, hogy volt erősebb proci is, de a legmagasabb elérhető hardverre nem túl profitbilis szoftver fejleszteni. Kicsi a piac, aki megengedheti magának. De most emelnek egyet a téten, ráduplázunk a szálakra a középkategóriában. Én rendelkeztem egy középkategóriás géppel, de most költhetek pénz, hogy megmaradjak a középkategóriában. Ennek nem örülök, nem szeretek pénzt költeni. Főleg ha nem kapok érte semmit, vagy nem sokat.
És csodálkozom hogy ennek mások örülnek...
-
Most hogy van erősebb, felhasználják ezt "fejlesztésre", ami nem valódi fejlesztés, hanem erőforrás pazarlás, optimalizálásra fordított munka megspórolása.
Még 1x: eddig is volt erősebb processzor. Pont az volt a probléma, hogy nem volt érdemes 4 magnál többel bíró procit vásárolni, mert legalábbis játék fronton nagyítóval kellett keresni, ami kihasználta volna. Sőt, nem is olyan rég már az is meglepő volt, ha egy játék egyáltalán képes volt 4 darab magot kihasználni.
Tehát fizetsz a semmiért, fejlesztesz a semmiért (nagyobb profit a proci gyártónak és a szoftvergyártónak).
Mióta vagy a PC fronton?
Ez megy már vagy 30 éve.
Vettél egy Adlib hangkártyát, majd cserélhetted le SoundBlaster 16-ra, mert sokkal több minden támogatta. Vettél GUS PnP-t, mert sokkal jobban szólt, de két év után megdöglött a gyártó és a kártya támogatása a béka feneke alá zuhant, tehát válthattál vagy SB AWE32-re, vagy Aureal Vortex 2-re. Az utóbbi jobb hangminőséget és térbeli hangzást biztosított, de a Creative felvásárolta a gyártót, a kártya onnantól gyakorlatilag dettó elveszett, mert a Creative ügyködésének hála normális térhangzás csak EAX alatt volt.Lehet sorolni a példákat, MMX, 3Dfx/Glide, S3 Savage 2000 esete a HW T&L-el, a PS2.0 támogatás kanosszajárása, DX9/DX10, DX11, huhúúúú... Még felsorolni sem tudom a példákat.
Szóval az, hogy amiatt siránkozol, hogy egy több, mint 6 éves, és amúgy még ma is igen jól teljesítő proci feltehetően 1-2 év múlva már nem lesz a toppon, legalábbis nem a legjobb AAA címek alatt, számomra legalábbis furcsa...
Ez alapján azt prognosztizálom, hogy jövőre a 4 mag 8 szál alap lesz.
Ez kb. olyan rémhírkeltés, mint anno az eset valamelyik AC (talán az Unity?) esetében, ahol az Ubisoft 6GB RAM-ot írt elő és i5-2500K. Mindenki kongatta a harangot, hogy na, innentől kezdve minden játék 6GB ramot fog kérni, és 4 magos procit. Holott kb. 2 évre rá kezdtek el valóban általánosak lenni az ilyen elvárások.
Szóval én meg úgy vélem, hogy mivel a jövőre érkező i3 procik lesznek 4 szálasok, talán jövőre jutunk el oda, hogy 4 szál általános elvárás lehet.
akkor felhasználói élményben nem köszön majd vissza a különbség.
Mit tekintesz felhasználói élménynek? Elég a fent említett AC Unity-re gondolni. Nyújtott annyival többet, mint az AC első része?
Na ugye...
Ha valaki a legújabb játékokkal a legnagyobb felbontás és a legjobb képminőség mellett a legmagasabb FPS szám mellett akar játszani, az majd megveszi ezeket a csúcs procikat. Nem biztos, hogy a játékok ki fogják használni őket, de ezek a procik akkor sem a hétköznapi játékosoknak fognak szólni...
-
bunfi
őstag
Ez a dolog nem ilyen fekete-fehér, hogy vagy az erőforrás követelményeket növeled vagy optimalizálsz. Főleg nem a játékok esetében, ahol a futásteljesítmény kritikus (értsd. egy videorenderelésnél holt mindegy, hogy a feldolgozásban, kódolásban vannak tüskék vagy épp 10 perccel tovább tart).
Elkezdődött az átmenet, mint anno a 2 mag - 4 mag között és néhány év múlva a minimum 4, de inkább 8 mag lesz a standard. De az nem egyik napról a másikra lesz. A 2500K-val még vidáman elleszel addig, mint ahogy pl. én is elleszek a 4690-el. De addig ki kell hozni ezeket a procikat és a fejlesztők is számolni fognak azzal, hogy kérhetnek többet. Erre persze tekinthetünk úgy is, hogy kib@szás, meg úgy is, hogy kikényszerítik, hogy növekedjen a 8 szálas processzorral szerelt gépek aránya.
szerk: Eddig sem volt opció a fejlesztésre, mert az első i5-nél még i7-et sem tehettél a lapba, aztán pedig tik-tak és foglalatváltás. ÉS nem volt nagy differencia a Sandy-Ivy, Haswell-Broadwell vagy épp Skylake-Kaby Lake procik között. De most még pofátlanabbak, mert már foglalatváltás sincs, mégsem lehet majd a Z270-es lapba Coffee Laket rakni, pedig alapvetően a hozzá való Z370-es chipset csak egy minimálisan kozmetikázott Z270.
-
ttt
senior tag
Meg még a 486DX/DX2/DX4 húzta sokáig. A Pentiumok árazása elég visszatartó volt, de amúgy teljesen igaz.
Mára a konzolok is egy éves kifutásra kezdenek skálázódni. Addig még nem nagy baj, míg az áruk értelmes szint körül tud mozogni. Viszont attól tartok, hogy valamelyik nagyot akar majd dobni és annak nagy lesz az ára is. Egyszer a Sony már eljátszotta (PS3) és most megint pont ők a sorosak. Remélem azért tanultak a PS3-ból és nem akarják ismét új alapokra helyezni a konzol processzoraikat. Vagy ha mégis, azt nem csillagászati áron próbálják - ami ugye kizárható, mert egy teljesen új architektúra bevezetése csak nagy költségekkel lehetséges.
-
MZsoltee
veterán
Lehet kicsit sarkosan fogalmaztam, de ugyanazt akarom mondani, mint Te. Nem mindegy, hogy a technológia fejlődése húzza rendszer követelmények emelkedését, vagy a rendszerkövetelmények emelkedése húzza technológiát.
Másképp megfogalmazva, ha a felhasználóknak úgyis van több szálú processzora és az "átlag" (célközönségen belül) gépen elfut megfelelően a programom, akkor minek optimalizáljak tovább rajta. Ha pedig nem is kapható olyan hardver, amin elfutna... Ha nem fut el, akkor muszáj pachelni. Nem mondhatom azt mindenkinek, hogy vegyél új gépet, nekem kell optimalizálni a programon.Egy-két AAA játékkal majd elkezdik felhúzni az igényt és ha már amiatt úgyis megvette a felhasználó a procit, akkor már a többi cím is kérhet több szálat.
Szóval eddig örültünk, mert csak vga-t kellett cserélni, most meg jöhet lap (bodlog lehet, aki vett egy drága Z170-es lapot), sokaknak (akinek nem 1151-es foglalata van) memória (40k 16GB DDR4) és procit is.
-
Rasiel
senior tag
Csak az a gond, ha mondjuk ezen i5-ök alá teszel egy erős, felsőkategóriás VGA-t, akkor ott már kevés lehet játékok alatt a CPU, hiába van tuningolva akár 4 GHz fölé. Tapasztalatból mondom ezt úgy, hogy nekem egy 4,2-ön járatott 2500K-m van már megjelenése óta, tehát kb. 6 éve.
-
bunfi
őstag
A Crysis főleg GPU limites volt, a BC2 pedig főleg CPU limites. A példával azt akartam kihozni, hogyha a vásárlóbázis nagyobb része rendelkezik 8, ne adj isten 12 szálas processzorral, akkor fel fogják használni azokat az erőforrásokat a következő játékmotorral.
Ameddig csak a 4 mag a mainstream, addig nincs mit csodálkozni rajta, hogy nem nagyon igyekeznek a többet kihasználni, mert egyszerűen nem térül meg a befektetés.
(#34) hunluki
De valami mégis történt, ha most ugyanerről beszélünk 4 vs. 8 mag korrelációban.(#35) MZsoltee
Most hogy van erősebb, felhasználják ezt "fejlesztésre", ami nem valódi fejlesztés, hanem erőforrás pazarlás, optimalizálásra fordított munka megspórolása.Ez a gondolatmenet nem egészen így van, mert lehet, hogy pazarolják az erőforrásokat, de egyszer azok is elfogynak és akkor optimalizálni kell. pl. hogyan optimalizálnál egy GTA V-öt 2 magra?
-
MZsoltee
veterán
Azt vetem össze, hogy évekig nem volt előrelépés a processzoriparágban, vettél egy procit 2011-ben és érzékelhető fejlődés nem volt, így a processzor kiszolgált. Ha megnézed a legerősebb vga-kat is kiszolgálta akár egy 2 gen i7 is emberi felbontáson. Nem volt szűk keresztmetszet a processzor. Most hogy van erősebb, felhasználják ezt "fejlesztésre", ami nem valódi fejlesztés, hanem erőforrás pazarlás, optimalizálásra fordított munka megspórolása. Tehát fizetsz a semmiért, fejlesztesz a semmiért (nagyobb profit a proci gyártónak és a szoftvergyártónak). Ennek én mint felhasználó, vásárló nem örülök. Veszek majd egy 2-3. gen i7k-t, talán azoknak is kúszik majd le az áruk. Ez a legolcsóbb megoldás, de akkor is fizetnem kell.
Cifu:
Azt várnám, hogy akkor kell erősebb procit venni, ha azt a technológia igényli és nem akkor, ha mesterségesen növelik a számítási teljesítmény igényét, vagy inkább nem optimalizálják a program futását. Ez alapján azt prognosztizálom, hogy jövőre a 4 mag 8 szál alap lesz. Ha pedig megnézzük majd a hardver követelmény növekedését és összehasonlítunk egy idei (4 mag 4 szálon jól futó játékot), illetve egy új (4 mag 8 szálra "optimalizált") játékot, akkor felhasználói élményben nem köszön majd vissza a különbség. -
hunluki
senior tag
Régebben határozottan jobb választás volt egy magasabb órajelű 2 magos proci mint egy alacsonyabb órajelű négymagos, az áráról nem is beszélve.
Játékok akkor 2 magot kértek viszont azt keményen, 4 magból igazából azok profitáltak akik virtualizáltak, videót kódoltak, esetleg programot fordítottak.
-
Lesz nagyobb teljesítmény, amit majd a játékgyártók "felhasználnak"
Vagy nem. Eleve ott a probléma, hogy nagyon ritka az a játék, amely akár a te 2500K-dat is 100%-osan le tudná terhelni. Egy több, mint 6 éves processzor, ami a megjelenése pillanatában se volt a legerősebb (lévén ott voltak a i7-es procik).
Félreértés ne essék, én is örülök annak, hogy az i5-3570K-m ilyen jól tartja magát, de ahogy kinéz, gyakorlatilag még évekig elég lehet, hiszen továbbra is csak néhány AAA játéknál fordulhat elő, hogy 4 fizikai mag 4+ Ghz-en futtatva kevés lenne. Márpedig azok jó része (legalábbis engem) nem érdekel.
Szóval nem értem a problémádat.
Az, hogy jönnek erősebb procik? De hát eddig is voltak erősebb procik (az X-es végű Intelek Core procik ugye), mégse szálltak el a játékok igényei CPU terén.
Érdekes módon úgy tűnik, hogy ma azon a szinten vagyunk, hogy egy Sandy/Ivy Bridge proci akár 6-8 évig is kihúzhatja erőlködés nélkül. Gyakorlatilag hasonlóan "tartós" procik a játékra használt PC-k történetében alig-alig akadnak, talán a 386DX-et lehetne felhozni példának.
Szóval nem értem a problémádat... Ma, amikor már egy játékkonzol sem húzza ki 10 évig, mégis mit vársz...
-
Kékes525
félisten
Drága, de legalább leszorítja a régiek árait és előbb utóbb olcsóbbá fog válni. Remélem előbb, mint utóbb. Persze kérdés, hogy ezt milyen alkalmazások tudják igazán kihasználni a játékokon kívül?
-
bunfi
őstag
Amikor annó vaciláltam az E8200 és a Q6600 között, akkor ugyanezt mondták, hogy 2 magas órajelű mag többet ér. Aztán jött a Bad Company 2 és bizonyította, hogy nem.
(#24) GreatL
A 7640K/7740K a Kaby-Lake i5 és i7 csúcsmodellek magasabb TDP kerettel, IGPU nélkül. Az i9 lineup pedig kompletten Xeonok "desktoposított" változatai, már amelyikről vannak konkrétumok.(#27) MZsoltee
Most üt az vissza, hogy nem volt az elmúlt 8 éveben tényleges előrelépés. -
MZsoltee
veterán
Érdekes, hogy mindenki örül ezeknek az erős prociknak. Én egy csöppet sem. Lesz nagyobb teljesítmény, amit majd a játékgyártók "felhasználnak" ---> nagyobb rendszerkövetelémény, kevésbé optimalizált programok. Személy szerint én örültem az AMD bénázásának. Van egy 2500k-m, valós 4 mag, eddig mindenre elég volt, mert az i5 7400- sem gyorsabb (ott ugye no tuning itt meg 4,3-4,4Ghz), most majd jöhet a csere jövőre, mert hát ez már csak egy i3 szint...
-
carl18
addikt
Youtubon bárkinek elérhetőek a videók, csak rá kell keresni és meglátod egyre több játék van ami sok szálból is profitál. Pár éve nem volt, de hogy írják pár példát. Syndicate, watch dogs 2, esetleg egy Battlefield Multiplayer.
Itt egy videót 8/16 szál milyen jól skálázodik a Assasin Syndicate alatt. [link]
Hamis az állításod hogy 4 mag fölött nincs a játékokban élet. -
GreatL
őstag
válasz
CsigaGyilkos #4 üzenetére
Jah... eddig semmit nem csinált az Intel, most is csak a kabátujjából rázta ki ezeket ugye?
-
Dr. X
aktív tag
A több mag mitől lesz jobb? Egy játék futása úgyis a videókártyán múlik négy mag fölött. A 18 mag mitől lesz jobb?
-
Lacika112
aktív tag
mostanság ezek az intel hírek csak kapkodásról szólnak
kicsit alábecsülték a ryzent, azért tök érdekes hogy eddig intel nyomta a 2 magosokat hogy több nem kell az embernek netenzi stb most meg hirtelen 4 mag +ht kell a böngészéshez
ideje volt kicsit pofára esnie megint
minőségről lehet regélni de mindkét gyártónak voltak kapkodásai
athlon tbird-barton időbe egész p3 szériát kellett visszahívniuk mert megfőttek hogy lefőzzék azok teljesítményét
939 x2 athlon idejébe kb ugyan ez
most meg a 3. felvonást látjuk -
Manbal
senior tag
teljesen egyet értünk, nekem is nagyon fontos zaj mentesség. Én most nyáron platformot akarok váltani, mert a Z170+6700k már nem sokáig eladható jó áron. akarok egy olyan alaplapot, ami még sokáig fejleszthető marad (X299-est néztem ki), de nem mind1 hogy egy 7820X-es (ez az a proci ami ár/teljesítményben jónak igérkezik) milyen paraméterekkel fog működni... én nagyon hárklis vagyok a hőmérsékletre és a zajra. a jelenlegi konfigomat tökéletesítettem ebből a szempontból és a platform váltás után is szeretném ezt megőrizni...
-
Peter13
senior tag
Mindenki azt vesz amit akar
A kolléga egyébként szerintem a VGA drivekre gondolt: azt Intelék valóban nem nagyon szokták túl komolyan venni. De hagy' mondjak rügtön ellent is magamnak: a napokban elhunyt szeretett HD7850-em (így 5 év után), és kénytelen voltam a 2500K beépített HD3000-ét használni, amíg megjött az utód (NV 1060 3GB lett). És láss csodát: a BIOS átállítása után egyből ismerte felfele a W10, egy percen belül leszedte a drivert (ami nem is volt annyira őskövület, azt hiszem 2016 végéről jött), és egy restart után hibátlanul ment két monitorral (játék kicsit nehezebben, de az asszony tudta tolni a RIFt-et 720p minimumon, ami több volt mint amit vártam).
Egyébként nekem az AMD kártyával sem voltak gondjaim (2 monitor plusz projektor felállásban sem), mondjuk AMD procim a 939-es vonal óta nem volt, arról nem tudok nyilatkozni
-
hunluki
senior tag
Szerintem ez valahol szerencse kérdése is hogy milyen alkatrészeket fogsz ki. Nyilván érdemes kerülni a teszkós cuccokat, de meg lehet harapni a "minőségi" termékekkel is. Felváltva voltak AMD és intel konfigjaim, mindegyikkel totál meg voltam elégedve, nem volt driver hiszti egyik oldalon se, mindegyik régebbi konfigomat el tudtam adni és picit hozzárakva venni az újat, semmi nem ment tönkre pedig nyúztam őket rendesen... lehet csak jól álltak a csillagaim.
Amúgy nyomassa csak az intel meg az AMD is szépen az újdonságokat, tessék fejlődni és versenyezni a kegyeinkért. Most ha új gépet kéne vennem szerintem AMD alapon építeném, de még bőven ráérek cserélni, gyönyörű szépen elketyeg a 4690k egy kis OC-val. Jó hogy most jönnek a sokmagos procik, majd pár év múlva vadászok HWaprón egy 4790k-t bele, azzal is elvagyok még majd egy darabig, aztán majd ha az is kevés lesz szépen körbenézünk hogy ki ad jobb áron jobb teljesítményt.
-
mákos bejgli
csendes tag
Értem én, hogy X széria meg minden. Viszont mi az anyám pettyes hátizsákjáért vegyek mondjuk négy magos i5-öt hetvenezerért? Hol itt az innovésön? A megemelt TDP és az extra felárat leszámítva.
-
Cythyel
senior tag
na akkor én vagyok az ellenpélda
több100 amd proccos és vga-s asztali és laptop fordult már meg a kezem alatt, laposokat leszámítva semmi bajom sem volt soha az alaplapi, extra procc vagy akár vga driverrel... ellenben intel igp, alaplap és geforce vga driver... na az mindig is rémálom volt a támogatás és elírt azonosítók miatt...
-
ttt
senior tag
Erre írtam, hogy ha _fejlesztés_lesz_. A 100W is kályha, de a fölött sokszor csak pazarlás. Nem beszélve az általad is említett "a platform vége" érzésről, ami nem csak a húzhatóságot jelzi előre. (Nagyon régen jártam úgy, hogy ilyen gyárilag hajtott procit vettem, ami csak papíron tudta a rászitázott teljesítményt és mit szívtam vele mire vissza tudtam kapni érte a pénzem. Uh. sose többet ilyet.)
Nyilván játéknál ez nem szempont, de a zaj - nálam - igen. Aminek csökkentésére újbóli százezreket lehet költeni valami likvid megoldással.
(Mellékesen az én ősrégi procim egy I5_760, 95W TDP-vel 2,8 GHz-n. Simán megy 3,6GHz-t pont ezzel a ~140W-nyi fogyasztással. Viszont a plusz kb. 5% teljesítményért nem éri meg húzni, gyak. csak elfűti.) -
zzola
titán
Némi igzság van benne, de érdekes módon az én processzorom nem melegszik túl, a driverek nem fagynak ki, nem áll le és/vagy indul újra a gép. Minőségi alkatrészeket kell használni, majd normálisan kell telepíteni és konfigurálni! Nekem nincsen problémám...Ellenben amikor AMD processzorom és VGA-m volt, akkor volt anyázás rendesen. Nos ezeket már elfelejtettem...az AMD-vel együtt. Őszinte leszek, én is terveztem a Ryzennel, de inkább maradtam Intel vonalon és nem bántam meg!
-
-
Manbal
senior tag
amíg 14nm van ne várj semmi féle fogyasztás csökkenést... majd egy év múlva a kövi gen valszeg már 10nm-en jön. 12 magtól felfele baromság 14nm-en gamer procit venni, a TDP az egekben lesz, nincs ami lehűtse, a tuning eleve felejtős. nagyon beállt az ipar 14nm-en, sztem igen csak nyögve nyelős innentől a fejlődés... 7nm jövőre a TSMC-nél??! hát persze, meg a Mikulás is létezik!
-
válasz
CsigaGyilkos #4 üzenetére
Abszolút egyetértek veled! Mindenesetre ez nekünk felhasználóknak kedvező helyzet, legalábbis kedvezőbb mint volt.
-
tibaimp
nagyúr
Nem lesz olcsó az biztos, de ez a kategória soha nem erről volt híres. Mondjuk az amd Ryzen-je annyit már legalább elért, hogy a korábbi 10 magoshoz képest, ebben a platformban "csak" 1000 Dollár lesz a 10 magos, nem 1700!
-
Jaj de nagyon sietős lett az Intelnek!
Míg AMD nem lépett addig meg sem mozdultak olyan irányba, hogy esetleg a magokat is növeljék
-
ttt
senior tag
Igen megvárom míg a tíz magos fogyasztását 100W körülire hozzák - akkor hiszem el, hogy volt valami fejlesztés is
-
zzola
titán
Hurrá! Jó drága...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph Az LGA2066-os tokozású megoldások több részletben lesznek bevezetve, de a nyáron számos modell érkezik.
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Elmondta a Nintendo, hogy mennyi Switch 2-t vihetnek haza az emberek
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- PlayStation 5
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Egérpad topik
- BestBuy topik
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...
- AMD Ryzen 7 3800XT (AM4)
- AMD Ryzen 9 3900X 12-Core 3.8GHz (64M Cache, Up to 4.6GHz) AM4 Box Processzor!
- AMD Ryzen 7 3700X 8-Core 3.6GHz (32M cache, up to 4.4GHz) AM4 Processszor!
- Intel Core i9-9900K 8-Core 3.6GHz LGA1151 (16M Cache, up to 5.00 GHz) Processzor!
- Intel Core i9-9900KF 8-Core 3.6GHz LGA1151 (16M Cache, up to 5.00 GHz) Processzor!
- Samsung Galaxy A13 4G 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- Kingmax 1x2GB DDR2 800 RAM eladó
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40A9 docking station
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest