Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz #06658560 #79 üzenetére

    Minden nyelvet nem lehet megtanítani és akkor már inkább néhány frissebbet komolyabb szinten, mint sokat érintőlegesen, amiknek a fele haszontalan és igen biztos van aki pl. még dbase-t használ SQL nélkül, de a többség nem és inkább legyél versenyképes 10-ből 8 cégnél, mint a maradék kettőnél.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz dabadab #66 üzenetére

    Én inkább elit szakember-képzésnek mondanám és ha náluk gyorsabban, sokkal magasabb tudásszintet érhetsz el, ami ráadásul valódi a leendő munkahelyen azonnal hasznosítható tudást takar, akkor sokan inkább azt fogják keresni, mint azt hogy 4-5 évig ellegyenek a langyosban, és a papírjuk csak arra lesz jó, hogy regisztráljanak a munkaügyi kirendeltségen, mert a leendő munkaadónak nincs se ideje, se pénze hogy betanítsa a friss diplomás (nincs tapasztalatom és semmihez sem értek igazán) jelentkezőket.

    Egyébként nem mondom hogy van ilyen iskola, mert a legtöbb cég aki különböző pénzes tanfolyamokat szervez, szintén csak arra megy rá nálunk, hogy leadja az anyagot és felvegye a pénzt.

    Sok szakterületen nem kötelező a diploma, így azok a területek nyitottak egy esetleges elit szakember képzés felé.

    Ennek pont azért lehetne helye mert nálunk (tisztelet a kevés kívételnek) nem magas színvonalú a felsőoktatás. Elavult módszerek, elavult tantárgyak, alacsonyan képzett és/vagy kiégett oktatók, lusta motiváció nélküli diákok. Nagyjából ez ma itthon a felsőoktatás (persze vannak kívételek, de ez a mainstream)

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz nkmedve #63 üzenetére

    Nálunk a felsőoktatás mindig azt nézi, hogy épp milyen a finanszírozási rendszer azon az éven. Volt idő amikor tényleg úgy ment, hogy sokat felvenni aztén minél többet kiszórni még az első félévben, de lehetőleg még hamarabb. Sajnos nálunk a felsőoktatás reformja sose fog olyan szintre lemenni, amennyire szükség lenne rá, így itthon marad az a színvonal ami van.

    Kíváncsi lennék hogy mi történne ha elindulna pár nagyon komoly 1-2 éves képzést nyújtó valódi szakembert képző iskola, akik csak arra koncentrálnának, hogy az illető azon a szakterületen igazi ász legyen. Nem mindegy hogy valaki azt mondja hogy neki papírja van arról hogy tud valamit, vagy azt tudja mondani, hogy nézze meg, ez, ez és ez az én munkám az interneten, ezt ezt és ezt a mobil alkalmazást, játékot én írtam.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Szerintem az alapot, meg a gondolkodásmódot a középiskolában meg kellene tanítani, főleg ha azt veszem hogy ma már szinte általános iskola első osztályától van valamilyen fajta informatikai oktatás. Mit tanítanak 12 évig a diáknak informatikából? A közép iskolába nyugodtan beleférhetne legalább a műszaki középiskolák esetében néhány alapnyelv, de saját véleményem szerint az alapot ugyanúgy le lehet adni egy C++ vagy C# nyelvvel, mint turbo pascallal, vagy basic-el. Aki meg informatika szakra, netalán valami programozó szakra jelentkezik felsőoktatásba, ne ott kelljen már neki megtanítani, hogy mi az a változó, konstans vagy ciklus. A főiskola nem arra kell hogy szolgáljon, hogy a középiskolai hiányosságokat pótolja. Mit főiskolán tanultunk talán 9 különböző nyelvet, de a többségét csak érintőlegesen ami pont arra volt jó, hogy épp csak beleszagoljon az ember. Szerintem igenis a legmodernebb nyelveket és legmodernebb fejlesztőkörnyezeteket kellene tanítani és csak néhányat. Legyen benne némi webközeli nyelv, adatbázis-kezelés és valamelyik objektumorientált hagyományos fejlesztőeszköz, de ezt a keveset magas szinten kellene leadni és számonkérni. Szerintem ha valaki lediplomázik programozóként, elvárhatja hogy a tudásával azonnal elhelyezkedhessen programozóként, ha nem is azonnal játékfejlesztőként. Emellé opcionálisan felvehetne játékfejlesztést, vagy épp mobil alkalmazás fejlesztést.

    Meg kell érteni, hogy ma már olyan méretű tudás halmozódott fel, hogy ha mindig a kovakőtől kezdődik a tanítás, akkor 40-50 éves lesz az ember mire utoléri a fejlődést és onnan kellene neki is hozzátenni valamit a tudományhoz.

    Szerintem a felsőoktatásban már sokkal jobban tagolni kellene a tananyagot és mindenkinek csak kevés tárgyat leadni sokkal magasabb színvonalon. A töltelék tantárgyakat meg száműzni, vagy óraszámban redukálni amennyire csak lehet.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés