- Computex 2025: sok kilowattos táp a Seasonic standján
- Computex 2025: alulról karcolja a 15 GB/s-ot a Phison SSD-vezérlője
- Computex 2025: az űrben is megállja a helyét a Kingston Fury család
- Computex 2025: három új szerverprocesszort mutatott be az Intel
- Saját vezérlőpultot tervezett a Snadragon X IGP-jéhez a Qualcomm
- Saját vezérlőpultot tervezett a Snadragon X IGP-jéhez a Qualcomm
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Apple asztali gépek
- Milyen házat vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen videókártyát?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Házimozi haladó szinten
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
Szerintem az alapot, meg a gondolkodásmódot a középiskolában meg kellene tanítani, főleg ha azt veszem hogy ma már szinte általános iskola első osztályától van valamilyen fajta informatikai oktatás. Mit tanítanak 12 évig a diáknak informatikából? A közép iskolába nyugodtan beleférhetne legalább a műszaki középiskolák esetében néhány alapnyelv, de saját véleményem szerint az alapot ugyanúgy le lehet adni egy C++ vagy C# nyelvvel, mint turbo pascallal, vagy basic-el. Aki meg informatika szakra, netalán valami programozó szakra jelentkezik felsőoktatásba, ne ott kelljen már neki megtanítani, hogy mi az a változó, konstans vagy ciklus. A főiskola nem arra kell hogy szolgáljon, hogy a középiskolai hiányosságokat pótolja. Mit főiskolán tanultunk talán 9 különböző nyelvet, de a többségét csak érintőlegesen ami pont arra volt jó, hogy épp csak beleszagoljon az ember. Szerintem igenis a legmodernebb nyelveket és legmodernebb fejlesztőkörnyezeteket kellene tanítani és csak néhányat. Legyen benne némi webközeli nyelv, adatbázis-kezelés és valamelyik objektumorientált hagyományos fejlesztőeszköz, de ezt a keveset magas szinten kellene leadni és számonkérni. Szerintem ha valaki lediplomázik programozóként, elvárhatja hogy a tudásával azonnal elhelyezkedhessen programozóként, ha nem is azonnal játékfejlesztőként. Emellé opcionálisan felvehetne játékfejlesztést, vagy épp mobil alkalmazás fejlesztést.
Meg kell érteni, hogy ma már olyan méretű tudás halmozódott fel, hogy ha mindig a kovakőtől kezdődik a tanítás, akkor 40-50 éves lesz az ember mire utoléri a fejlődést és onnan kellene neki is hozzátenni valamit a tudományhoz.
Szerintem a felsőoktatásban már sokkal jobban tagolni kellene a tananyagot és mindenkinek csak kevés tárgyat leadni sokkal magasabb színvonalon. A töltelék tantárgyakat meg száműzni, vagy óraszámban redukálni amennyire csak lehet.
Új hozzászólás Aktív témák
- LG 32GP850-B - 32" NANO IPS / 2560x1440 / 180Hz 1ms / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync / HDR 400
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 8xxx 9xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T580 - i5-8G I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD Touch I HDMI I W11 I Cam I Gari!
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone 16, Apple iPhone 16e, Apple iPhone 16 Plus, Apple iPhone 16 Pro
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RX 6500 XT 4GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest