- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- 80% vs. 100% – Tönkreteszed az aksit, ha mindig feltöltöd? – Tech Percek #6
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen alaplapot vegyek?
- Asztrofotózás
- Egérpad topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Androidos fejegységek
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
szmörlock007
aktív tag
És? Ha ők 30%-ot kérnek akkor annyit, ha nem tetszik nem kötelező használni a telefonjukat. Ez olyan, mintha holnap a Ubisoft beperelné a sonyt meg a microsoftot, hogy miért nyúlnak le 30%-ot a játék bevételekből a konzolos áruházakban. WTF? Az epic elfogadta a feltételeket, majd megszegte, tehát pont az Epic aki előírást sértett. Egyértelmű kínai nyomulás van, ugye az epic 48%-a kínai kézben van, de pont ezért biztos, hogy az Epic ellen fog dönteni a bíróság. Nem fognak egy olyan cégnek ítélni a mostani helyzetben az Usa-ban aminek majdnem fele kínai kézben van. Megjegyzem, ha ezt levesszük, akkor sincs igaza az Epicnek csak azért mert divat az apple haterkedés.
-
Strezi
őstag
Epicnek visszanyal a fagyi
Mégis mit gondoltak, amikor látványosan nagy arccal szerződészegést követtek el? Google is azonnal intézkedett ellenük, szóval az alma eljárása nem precedens nélküli. Hogy ők platformtulajdonosként tovább is elmehetnek, hát ilyen az élet ...
Bármilyen jogi vita is lesz, ez Epic kezdése a tudatosan szerződészegő appokkal egy igen erős fekete pont (dealing in bad faith angol jogban)! -
Aha, mert egy szint a kettő már elsős kortól. Az a baj, hogy nevelheted majd a gyereked, ha már körülötte mindenki más azt nyomja. Az a baj, hogy fel se tudod fogni, hogy mekkora gondot okoznak. De majd ha már van gyereked, akkor az unokádon meg fogod tapasztalni ne aggódj.
ezekiell vicces vagy. Nem a játék a gond, hanem a mértéke. Tudod egy kis gyereknek te nem fogod megmagyarázni, hogy mindenkinek van csak neki nincs telója.
-
Ezekiell
veterán
-
#56573440
törölt tag
Ja régen meg ültem egy sarokban napi 8 órát és toltam a legót meg a puzzle-t. Akkor is sipákolt a felső nyugger néne anyámnak, hogy most tett tönkre. Ami nyilván nem igaz, mert csak sokkal később sikerült ez neki
Egyébként meg mind? Az összes? Make love not warcraft, 10. évad 8. rész sp, tessék megnézni az legalább vicces
-
exedoc
senior tag
Ebben egyet kell, hogy értsek. Tudom ez a szülők hibája is, de sajnos ez ilyen világ. Mikor Pistike alsó tagozat elsőbe azt látja, hogy minden gyerek ezt csinálja csak ő nem, persze, hogy elkezd sírni apunak meg anyunak, hogy ő most miért nem. Ha szülő tartja magát és nem vesz, akkor Pistike úgy kezdi érezni, hogy ő más, innentől picit nehezebb dolguk lesz bizony...
-
jerry311
nagyúr
válasz
CharlieDrop #81 üzenetére
Ha lopásnak akarod nevezni a számlák nem fizetését, akkor nevezd. Ha ez tesz boldoggá én nem állok az utadba.
-
Gery9112
őstag
válasz
Tigerclaw #56 üzenetére
Nem vagyok fejlesztő így csakis felhasználó szempontból tudom véleményezni a dolgot. És ha már felhasználás azért is kirakatcirkusz számomra az egész mert vicces egy olyan cégnek a szabadságharcos képében tetszelegni, amelyik a PC-re elhozta az ideiglenes platform exkluzívokat és csakis nyers erőre (pénzre) támaszkodik és nem azon van, hogy a store képességeiben is elérje a 2015-ös szintet. Itt csakis a pénzről van szó, semmi másról és az EPIC ugyanúgy nem hátrál meg ha piszkosan kell játszani..... mindkét fél ugyanolyan sáros.
Természetesen nem ennyire fekete-fehér a kép, nyilván fejlesztői szempontból jobb, hogy az EPIC kevesebbet kér, valamint támogatják olyan játékok fejlesztését is, amelyek lehet nélkülük nem történtek volna meg. -
jerry311
nagyúr
Ja, mert kicsi a példa.
De mi történt az Epic esetében?
Előfizetett egy fejlesztőcég egy szolgáltatásra, aztán most úgy gondolta, hogy nem tartja be a szerződést. A szolgáltató kikapcsolta szolgáltatást, mire az előfizető rájuk borította az asztalt egy per formájában. Erre válaszul az szolgáltató azt mondta, hogy hát akkor viszlát, megleszünk mi nélküled is.A legnagyobb különbség a szolgáltatási díjban, illetve a szolgáltatás használatával elért haszonban van, mert nem vérpistike havi ötezres szolgáltatás lett lekapcsolva, amin keresztül olcsó weblapokat épített, hanem két milliárdos bevétellel bíró cég.
-
Úgy, hogy ez a platform nem gaming platform. Én nagyon helyesnek találom ezt, a streaminges játékot meg főleg ne lehessen mobilon használni. De úgy alapból is gusztustalan az egész játékfelhozatal mobilon, pláne az ingyenesek a reklámjaikkal. És itt nem az epic ellen vagyok, hanem a mobilos, streamelős gamek ellen. Aki gamelni akar, annak tessék más platformra menni, van számtalan lehetőség.
-
makkmarce
őstag
mondom a titkot, se az UE, se a unity nem fut rendesen OSX-en(talán az UE lehet, hogy vmennyire de unity HDRP a crash-en kívül sokra még nem jutott).. ios-en még csak csak, de OSX-en egy komolyabb shader a metal-ban egy merénylet a rendszer ellen. Namost ezeket kivadászgatni apple és spec toolok nélkül szinte lehetetlen szerintem.
-
jerry311
nagyúr
Igen, pontosan erről van szó, ha az ügyfél faszparaszt, akkor lekapcsolják az összes szolgáltatását. Láttam már ilyet. Nem kellett volna folyamatosan késni a számlafizetésekkel és üvöltve lekurvázni az ügyfélszolgálatosokat és akkor nem szüntetik meg az összes szolgáltatását a "kedves" előfizetőnek.
-
Samott
addikt
Ne menjuk bele szemelyeskedesbe. Az alma visszael a piaci erofolenyevel, hiszen az o eszkozeire csak az o boltjabol telepitheto program. Ezugyben csak ido kerdese volt, hogy mikor lepnek a hatosagok, ezt surgette meg az epic a huzasaval. Valoban kockaztat, de mindannyunk erdekeben. A monopoliumokat meg kell torni. Ja es a ketharmadat atengedte a megsporolt jutaleknak a sajat vasarloinak. Vagy ez neked kimaradt?
Es ne feledjuk: kiraktak a programjukat a storebol, megkaptak a buntetesuket a lazadasert. Majd a birosag eldonti ez mennyibe kerult az almanak. Ettol fuggetlen a mostan zsarolas hogy a jatekmotorjuk fejleszteset is ellehetetlenitik. Komolyan gyartjak a beismero vallomast az almanal. Vegtelenul elbizakodottak.
Ott a masik tortenet: a cloud gaming mondvacsinalt okokkal torteno "betiltasa", az se vet jo fenyt rajuk. Fel nem foghatom, hogy lehet vedeni ezt a tetu ceget...
-
Reggie0
félisten
Viszont a feltetelekben a torvenytelen reszek automatikusan semmisek, ezt pedig perrel lehet igazolni. (De azokat is lehet tamadni, amelyek aranytalanok, egyoldaluak.) Tehat onkent es dalolva alairhat olyat is, amirol tudja vagy sejti, hogy ugysem kell betartani, ami igy, hiaba onkent es dalolva irta ala, tenyleg nem kotelezo.
-
Alexios
veterán
Ok, de pont ez a monopólium valahol, hogy kénytelen önként és dalolva elfogadni, mert nincs más, ezért is perelték be őket.
Illetve most úgy tűnik, hogy ha azt nem fogadja el, akkor máshonnan is kitiltják, hiszen a storeból már amúgyis levették a fortniteot, de azon felül büntetik őket. -
azbest
félisten
válasz
Tigerclaw #56 üzenetére
Ha pereskedni akart az epic, akkor azt megtehette volna úgy is, hogy nem tol ki a saját felhasználóival. Vagy, ha így akart bizonyítékot gyártatni, akkor pedig gyorsan visszatáncolhat, hogy ne a felhasználói szívjanak. Attól a pereskedés mehet.
A platform feltételei pedig teljesen nyilvánosak. A jól menő, nagyot kaszáló appok bevételeiből tartják fenn a storet és teszik lehetővé, hogy ingyenesen is lehessen terjeszteni appokat. Pont a régi nagy kiadók számára volt szívás, hogy akár függetlenként is meg lehetett jelenni és a platform kiváltotta a hagyományos kiadó terjesztői szerepét.
Ezen kívül pedig minden vállalkozás célja a profit. Csak sokak fejében valami nagyon eltorzult világkép van, ami szerint mindenki másnak ingyen kéne dolgozni, csak maguknak jár a magas fizetés.
(#51) Samott
ahogy az xbox-on az ms-nek, a playstationon a sony-nak ... egy termékként eladva a hardvert és szoftvert nem lehet ilyen fajta monopóluiumra hivatkzni. Az ms is úgy telepiti előre a böngészőt és az officet a saját Surface pécéjére, ahogyan csak akarja - őt sem ezért ítélték el.
A konzolos store-okból is kerülnek ki játékok, különböző okok miatt. -
jerry311
nagyúr
Az Epic önként és dalolva elfogadta az AppStore használati feltételeit, aztán amikor úgy érezte, hogy elég nagyra nőtt az Apple felhasználókat is megfejve, akkor úgy gondolta, hogy jól jön a részvényeseknek +30% bevétel anélkül, hogy a végfelhasználónál árat emelnének.
A szerződés másik tagja meg azt mondta, hogy kösz nem, viszlát és kizárta őket az AppStore-ból.Szerinted ha hirtelen nem fizetsz a kedvenc szolgáltatódnak, majd bemész az ügyfélszolgálatra és asztalborítás közben kijelented, hogy márpedig te ezentúl ingyen használod a szolgáltatást, akkor mi fog történni? Elárulom: az ÁSzF-ben adott 30 napos határidővel felmondják a szolgáltatásaid, mert ilyen ügyfélre egyáltalán nincs szükségük. Még az is lehet, hogy élnek az ÁSzF nyújtotta rendkívüli felmondási lehetőségekkel és mire hazaérsz nagy büszkén már ki is van kapcsolva a szolgáltatás.
-
Marvinyo
aktív tag
-
Darmol
senior tag
Elöljáróban: Se az Epicet, se az Apple-t nem kedvelem, de ellenszemvem sincs egyik felé sem. Egyszerűen mindkettő kívül esik a magánszférámon.
Én úgy látom ez egy teljesen szürreális történet. Tegyük fel, hogy megnyerik az Apple ellen a pert (szerintem elbukják, a Google ellen pedig úgy látom nagyrészt mindenki egyetért, hogy csak alibi keresetet adtak be, de tegyük fel, hogy nyernek). Az Epic-nek nyilván nem éri meg csak a saját cuccosa miatt perelni, ők az AppStore-t akarják kiszorítani azzal, hogy náluk bármely fejlesztő részére is kedvezményes értékesítési lehetőséget kínálnak azzal, hogy aláígérnek az Apple-nek.
Tudtommal az Apple marketingjének a része a zárt rendszer. Zárt kert? Védett kert? Vagy hogy a fenébe hívják. Ha az Epic meg is tudja szüntetni az integritást a minimum, hogy ezért kártérítést kell fizetnie az Apple részére. Annyit, amennyit az egész Epic nem ér. Vagy garantálnia kell ugyanazt a biztonságot, aminek ígéretével az Apple szerzi a felhasználóit. Tudja ezt? Van rá pénze? És ez csak egy szempont ami brutális költségekbe verheti az Epic-et, még akkor is ha megnyerik a pert. Az egész tuti, hogy nem éri meg az Epic-nek, de egészen valószínűtlen hogy ennyire ostobák. Mégis, ha eldobáljuk a konteókat, akkor bármilyen valószínűtlen is, ami marad az az igazság. Vagy az egyik konteó.
És a fentiektől függetlenül nekem tetszik a reklám paródia, ütős a hangulat és a mondanivaló. Persze ne beszéljünk az Epic valódi céljairól. -
Tigerclaw
nagyúr
Ti meg sajnos tovabbra se latjatok a fatol az erdot. Lehet szidni az Epic-et, akar indokoltan is, de ami ellen lazad az negativan erinti az osszes fejlesztot. Az Epic tud perelni, mert van penze, mig a millionyi kicsi cegnek eselye sincs erre.
Ha te fejlesztenel, teged is zavarna hogy az Apple talan tobb penzt keres az appodon, mint amennyit te keresel...raadasul o abbol a bevetelbol is alig adozik, mert off-shore paradicsomokba kerul a profit.
Lehet hogy ket milliardos ceg vitajarol van szo, lehet mindkettot utalni, de az egyik a te partodon is van es nem az Apple az a ceg.
-
azbest
félisten
Amúgy ios/apple fejelsztésben valóban nincs sok tapasztalatom, én androidos vonalon dolgoztam és a kollégák csinálták a másik platformot. És nem ue játékon dolgoztunk.
Viszont eddig mindig úgy volt, hogy amikor valamit fejlesztettünk, valamilyen szolgáltatást felhasználtunk, akkor mindig a saját (akinek dolgoztunk) cégünk kulcsait, fiókját, azonosítóit és a saját céghez tartozó api kulcsokat kellett megadnunk. Nem pedig a tool készítőjének kulcsaival történt ez.
(#55) jerry311
az nem az appletől függ... összemostok dolgokat... az epic ennek örül(#53) Reggie0
a kis fejlesztők ürülnek, ha csak 30% költség ez. Amikor már meggazdagodtak rajta a készítők, akkor üt be a kapzsiság, hogy az a százalék már akkora pénz, amit sajnálnak odaadni, mert inkább ők költenék el maguknakHa a tescoban lenne egy polcom a termékemmel, ami olyan felkapottá válna, hogy milliárdos lennék belőle... s ezután közölném a tescoval, hogy a polc marad, de saját pénztárost állítok be, nem a főpénztárnál lehet fizetni és a helyért sem fognak látni a továbbiakban egy fillért sem.... azt hiszem egyértelmű, hogy másnapra már nem lenne ott polcom
-
-
-
-
jerry311
nagyúr
A ~15%-os piaci részesedés milyen erőfölény?
-
jerry311
nagyúr
Az Epic kínál egy csomó fejlesztőeszközt, amivel közvetlen tud egy harmadik cég UE-vel játékot fejleszteni iOS-re, ráadásul jóval könnyebben, mint nélküle.
Ha mindez nem elérhető, vagy jelentősen megnehezül / megdrágul vele a fejlesztés, akkor a fejlesztők inkább keresnek olyan engine-t, amivel nincs ilyen probléma.
Ezt kockáztatja most az Epic.
Nem igazán az a kérdés, hogy megoldható vagy lehetetlen a fejlesztés UE-ben, hanem hogy ez milyen akadályokkal van tele és mennyibe kerül (akár pénzben, akár időben). -
azbest
félisten
igen... ez szívás. Viszont nem arra gondoltam, hogy a motort a felhasználóinak kéne fejlesztenie a motort. Hanem arra, hogy az epic attól, hogy nem tud a platformra kiadni játékot, még nincs ellehetetlenülve. A motor fejlesztése nehezebb lehet, de nem lehetetlen. Tudtommal nem apple-n keresztül kell kiadnia az unreal fejlesztőkörnyezetet, hogy azzal készíteni lehessen rá épülő dolgokat, hanem azt ő maga adja ki függetlenül.
Például nem lennék olyan biztos benne, hogy ugyanazon fiók alól csinálják a fejlesztéseket, amint amivel a saját termékeiket kiadják a platformon. De akár pillanatok alatt lehet regisztrálni 99 dolcsiért másik fiókot. Vagy alvállalkozóval vagy leányvállalattal csinálni azt.
Azt viszont tényleg nem néztem meg, hogy egy cég regisztrálhat-e több fiókot. Android esetén emlékszem olyan cégre, aki mindent külön fiók alatt adott ki.A kiadói tevékenysége során elkövetett szerződésszegése nem feltétlen van bármilyen hatással a fejlesztői tevékenységére. Ha eddig előjogai voltak, akkor legfeljebb azt veszítheti el a szerződésszegése miatt. -> a saját hozzáállása miatt
Legfeljebb, ha az ügyfelei felé sem teljesíti a szerződésben foglaltakat, akkor majd ők meg az epic-et perelik be.
-
callmeakos
veterán
Amennyire láttam a híreket, egyáltalán nem tudom sajnálni az Epicet. Okosak akartak lenni ahogy kiakarták játszani a Apple féle szabályokat, ráadásul tudták hogy lefognak bukni ezért előre felkészültek hogy ebből balhé lesz, és szentül hitték/hiszik hogy nekik van igazuk és még a végén erőfitogtatásban majd túltesznek az almán. Csak azért mert náluk van a világ jelenleg leghíresebb és legértékesebb játéka, nem jelenti azt hogy mindenki teraszára odasz*rhatnak következmény nélkül.
-
Ha utálnád, akkor be is húzhatnád az ingyenes játékokat, hogy támogasd a fejlesztőket (mert attól, hogy az epic ingyen adja, attól még fizet érte a kiadónak).
grabber: és szerinted hogy ott tartanak, ahol az minek köszönhető? Értem én hogy utálni kell mindent, de azért na.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Lehet UE-re fejleszteni, csak ha valami problémád van vele, akkor a magad ura vagy. Az Epic nem tud rajtad segíteni. A fejlesztők elsődlegesen azért használnak kvázi kész motorokat, mert nem akarnak azon bíbelődni, hogy bugokat foltozzanak a leképezőben például. Ha valakinek ilyen ambíciói vannak, az ír magának egy motort. De a mobil piacon ez úgy néz ki, hogy letöltik az UE-t vagy a Unity-t. Találnak benne valami bugot. Jelentik, majd készül hozzá egy javítást, amit felhasználnak és örülnek. Netalántán még kötnek olyan licencet is a motor tulajdonosával, hogy kapnak 24/7-es supporot, akkor egy ilyen lejelentett bugot akár pár napon belül is javítanak. De a lényege ennek az, hogy nem a licencelő végzi a hibakeresést, ugyanis se ideje, se kapacitása nincs rá. Főleg azért fizetnek a kiemelt supportért, hogy ezzel ne kelljen foglalkozniuk. Ha az Epic erre azt mondja, hogy már nem tudják ezeket javítani, de ti igen, mert elérhetitek az Apple eszközeit, meg ott a forráskód, akkor felteszi magának a kérdést a fejlesztő, hogy mi a tökért is fizet az Epicnek a kiemelt supporttal kapcsolatban? Innen egyszerűbb Unity-re menekülni, mert ott viszont megkapják a fejlesztők, amit akarnak.
-
azbest
félisten
Ha a normál fejlesztőknek elérhető eszközökön kívül az epicnek kiváltságai voltak és olyan információkhoz, eszközökhöz is kapott hozzáférést, amihez más fejlesztő nem, akkor ennek szerződésszegés miatti elvesztése kellemetlen lehet.
De ettől függetlenül még nem lehetetlenül el a munka, hiszen más fejlesztőknek nincsenek előjogaik és mégis tudnak dolgozni. Amit bármelyik fejlesztő elérhet eszközöket, azok továbbra is elérhetőek maradnak.A lényeg, hogy bőven nem arról van szó, hogy ne lehetne unreal engine-re fejleszteni akkor, ha kivágják az epic dev fiókját.
(#41) Ezekiell
nono, megint ködösítést érzek. A developer accounthoz járnak azok a dolgok - felhős szolgátatások az appletől. De másik cég a saját appjaihoz a saját dev accountjával továbbra is használhat mindent.Természetes, hogy ha nem vagy tag, akkor te nem használhatod az apple felhős erőforrásait.
Saját magának kell fenntartania olyat, vagy fizetnie más hasonló szolgáltatásért.Szóval, tényleg kellemetlen, ha a fejlesztési folyamatban nagy változások kellenek az adaptálódáshoz. De ne ezzel akarja kizsarolni az együttérzést az epic.
-
Ezekiell
veterán
Apple informed Epic that upon termination from the program, a lengthy list of tools and features would no longer be available to it, including software development kits (SDKs), application programming interfaces (APIs), and a host of other tools. Epic would also no longer be able to conduct "Engineering efforts to improve hardware and software performance of Unreal Engine on Mac and iOS hardware; optimize Unreal Engine on the Mac for creative workflows, virtual sets and their CI/Build Systems; and adoption and support of ARKit features and future VR features into Unreal Engine by their XR team."
Rohadt nehéz ám fejleszteni, ha az APIkhoz se férsz hozzá... Szóval nyugodtan lehet szidni az Epicet, nekem se a szívem csücske, meg minden, de szakmai dolgokban legalább legyünk kicsit tárgyilagosak. Az UE fejlesztése (beleértve a bugfixeket) lehetetlen lesz. Ha mégis fejlesztik, mert megkerülik ezt valahogy, azzal törvénysértést követnek el.
Lényeg: ebben az egyben az Epic nem bullshitel.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És azt le is tudja profilozni egy friss Metal system trace-szel? Mert ebből is van nem kevés verzió. Az Epic például olyan fejlesztőeszközöket is használhat, amelyeket az Apple közvetlenül a visszajelzéseik alapján alakított ki. Ezek a többiek számára elérhető profilozókban csak hónapok múlva jelennek meg.
Annak aki élvonalbeli technológiát csinál, szüksége van arra, hogy az Apple-lel együtt csinálja. Nem tudja összerakni csak saját maga, mert az Apple ismeri a saját hardverét, és csak ők tudnak bizonyos felmerülő problémákra reagálni. Emiatt vannak kiemelt fejlesztők, Unity, Epic, stb. ... nekik külön van az Apple-ön belül olyan kapcsolat, amely csak a Unity és az Unreal Engine motor problémáival törődik, kapnak egyedi fejlesztőeszközöket, stb. Ezért van az, hogy amikor hoz valamit az Apple, akkor arra gyakorlatilag azonnal van egy béta support a Unity-ben, illetve az Unreal Engine-ben. Ha ettől megfosztják őket, akkor az Unreal Engine a kiemeltből a futottak még kategóriába kerül a motorok szempontjából az Apple platformjain.Ezért dobják ki őket csak 28-án. Van idejük átgondolni, hogy ezt vállalják-e. Addig valószínűleg a partnerek egy része megnézi, hogy mit kínál a Unity, mert futottak még szintjén az UE nem jó üzlet.
-
azbest
félisten
nem az app storeba kerül ki az unreal engie... Kiad az ea egy pakkot, amit aztán a fejlesztő frissít az ő oldalán és újrabuildeli vele a játékát és azt adja ki ő.
Vagy arról van szó, hogy van egy központi unreal engine, amit kiadnak a store-ban és az függősége minden ue alapú játéknak és külön telepíteni kell és a játékok nem tartalmazzák a motort? Ez fura lenne, mert nem így szokták. Én eddig mindig azt láttam, hogy magába az appba intergrálódik minden függőség.
Szerintem keveredik a konkrét termékek és az egésztól teljesen független engine kiadás. Ami nem ugyanott és nem ugyanúgy történik.
-
Ezekiell
veterán
Akkor leírom, hogy működik ez valójában:
- X cég fejleszt egy játékot, amihez licenszeli az UE-t az Epictől
- X cég kiadja a játékot
- X cégnek jelzi a user, hogy talált egy bugot
- X cég kivizsgálja a bugot, megállapítja, hogy ez bizony az UE-ben bug
- X cég jelzi az Epicnek, hogy itt egy bug, fixáljátok pls
- Epic fixálja a bugot
- Epic releaseel egy új verziót az UE-ből, amivel X cég frissíti a játékát (patch ugye), és mindenki örül <- ez nem fog menniAz Epicnek release-elnie kell az engine-t/patchet ahhoz, hogy a játékfejlesztők használni tudják. Ez a release lehetetlen Apple Developer account nélkül. Tehát a jelenlegi UE verziót nyugodtan használhatja a jövőben is bárki, de új verzió/patch NEM tud belőle készülni Macre.
Remélem így érthető. -
Gery9112
őstag
Pontosan. Bár számomra ebben az egészben az egyetlen zavaró dolog, hogy az EPIC a játékát felhasználva manipulálja a játékosokat......teledumálják az arra fogékonyak fejét, hogy ez valami szabadságharc pedig az egész ügy semmi másról nem szól csak dollármilliárdos X izmozik dollármilliárdos Y-nal.
-
azbest
félisten
Mondom, bárki készíthet bármit developer fiók nélkül is. Ez nem akadály.
Ráadásul a másik cég, akinél kijön a bug, annak továbbra is lehet developer fiókja, ő kigyűjtheti az exceptionokat az éles környezetből és jelentheti a hibákat az epic felé, pont úgy mint ahogyan eddig is.
Az epic eddig sem férhetett hozzá adatvédelem miatt a többi cég által gyűjtött adathoz közvetlenül. Legfejlebb az epic saját kiadású ue motoros játékaiból tudott éles környezetből adatokat gyűjteni.
Full kamu az epic ködösítése.
(#33) Ezekiell
nem az enginet adják ki, hanem a játékot, ami tartalmaza az enginet. Nem minden ue játékot az epic ad ki.Az epic fejleszti az ue enginet. De nem kell hozzá dev acc a fejlesztéshez. Az engine meg tudtommal nem egy önálló entittás, azt nem kell publikálni a platformra. A vele készült játékokat egyénileg lehet kiadni. [link]
-
joey04
titán
helyes. kína kapna ezzel egy újabb pofont.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A bugokat nehezen tudják javítani fejlesztőeszközök nélkül, így ha valamelyik partnerük belefut valami hibába, és azt lejelentik, akkor az Epic maximum csak nézni tud boci szemekkel, hogy "hát igen ez pont olyan hiba, aminek a javításához jó lenne a hozzáférés az Apple fizetős devcsatornájához".
-
azbest
félisten
"egy adott motorverzió valamilyen formában problémásan viselkedik az Apple operációs rendszerein."
Mi köze az unreal engine-nek MÁS játékkiadó cégek appjaihoz? Nem úgy rémlik, hogy egy központi unreal engine appot kéne telepíteni az epic-től, hogy utána majd minden játék erre hivatkozna. Legjobb tudomásom szerint minden app maga tartalmazza a futásához szükséges library-kat és külön-külön kerülnek be az appstoreba.
Legfeljebb az epicnek okozhat kellemetlenséget, ha nem a központi eszközökkel kezelhetik a tesztjeiket. De mintha egy ideje már lehetne akár developer fiók nélkül is appokat készíteni, csak azokat nem lehet publikálni a storeban fiók nélkül. Szóval az unreal engine felemlegetése inkább egy fajta nyomásgyakorlás, hogy minden azt használó fejlesztő az epic mellett álljon ki attól függetlenül, hogy igaza van -e. Mert azzal fenyegetőznek, hogy akkor majd nem adnak ki fixeket, ha nem szabad csalnia.
Szóval, ha letiltják az epic developer fiókját, az semmilyen hatassán nincs arra, hogy képesek-e az unreal engine-t fejleszteni. Arra pedig végképp nincs hatással, hogy mások kiadhatnak-e unreal motoros appokat.
Egyetlen módon lehetséges az, hogy az unreal engine-t úgy általában kizárják a platformról: ha kötelezővé teszi az epic, hogy az ue -t használó appoknak az ő fizetési rendszerét kellene használniuk a platform által megkövetelt helyett. Ezt meg ne állítsuk be úgy hogy más hibája, ez tisztán az epic sara lenne.
(#32) Marvinyo
semmi problémát nem látok vele. Az epic ködösít megint. -
jerry311
nagyúr
A szolgáltatás kell, a bérleti díjat meg nem akarják fizetni.
Személyes vélemény: egy csöppet sem sajnálom ha a Fortnite megy a kukába, az Unreal Engine-t már igen.
-
strogov
senior tag
"Viszont az epic is kulon leanyvallalatokra bonthatja a portfoliojat es akkor mar nem tudja miert kitiltani az egyes cegeket az apple."
Bárkivel indok nélkül megtagadhatja az együttműködést bármelyik cég, így az apple is. Szabdalhatja bármeddig magát az epic, mindegyikkel megtagadhatja az együttműködést. Normális országban nem kell megindokolni, hogy miért nem akarok partneri viszonyt valakivel.
-
exedoc
senior tag
-
Sinesol
veterán
Pletykaltak par napja arrol, hogy a Fortnite-ra is lecsaphat a banhammer, csak azert irtam. Persze csak pletyka, de ma mar eleg hamar valosag lesz a legvadabb pletykakbol is, főleg ha Kinanak is köze van a tiltandó cucchoz.
De siman lehet, hogy csak a szokasos Epic parasztsag, azt hiszik övek a vilag es mindenkinek nekimennek. Steam eseteben is mekkora elmeny volt, hogy a bejaratott jo rendszerről egy bugos felkesz hulladekra kellett belepni, mert fű alatt behuztak pár játékot... -
nubreed
veterán
Igazából egyiknek sem drukkolok. Hiába (volt) ingyenes a hétvégén a Remnants from the Ashes az Epicnél, ami már régóta fent van a listámon, még sem csináltam továbbra sem fiókot és töltöttem le. Csak ennyire utálom őket és a nyomulásukat. Az Apple a másik fele, bár ebből a csatából csak az Apple jöhet ki győztesen, kilóra megvehetné az Epicet ha akarná.
-
Reggie0
félisten
Viszont az epic is kulon leanyvallalatokra bonthatja a portfoliojat es akkor mar nem tudja miert kitiltani az egyes cegeket az apple.
(#11) Abu85: Attol meg, hogy jogot formal, nem biztos, hogy legalis az a feltetel, siman tamadhato a birosagon. Azert egy ilyet jol meg kell indokolni, hogy miert nem lesz tole egyoldalu a szerzodes es miert nem erofolennyel visszeles.
-
Norb79
őstag
Sherman Act egy adott piacon történő versenyzés megakadályozása ellen szól. Innen kezdve viszont értelmezési vita van, ahogy itt és a többi topikban is látszik.
Van akik szerint az iOS egy önálló piac, és ha így van, akkor az apple valóban akadályozza a versenyt és el fogják meszelni.
És van aki szerint a mobiltelefonok és a hozzájuk kapott operációs rendszerek (és kapcsolódó szolgáltatások) egy piac, akkor viszont tökre nincs szó ilyesmiről és az epic nem fog nyerni.
A felfüggesztési végzést meg technikailag meg tudja kerülni az apple. Behozza az iOS15öt, de már nem iOSnek hívja, hanem másnak és akkor az iOS-hez kapott developer hozzáféréssel lehet iOS-re fejleszteni, az új rendszerhez meg új hozzáférés kell, amit mindenki megkap kivéve az epic, az apple userek meg úgyis két hét alatt átállnak az új operációs rendszerre, és kalapkabát.
Az eipcnek valóban ez az egyetlen esélye, hogy az amerikai legfelsőbb bíróság 15 év múlva úgy dönt, hogy az iOS egy külön, önálló piac, amit az apple monopolizált. Ami nem hiszem, hogy be tudna következni, mert akkor az príma precedens lenne mondjuk a plázák ellen, vagy bármilyen ingatlan bérbeadásból élő cégnél, pl a mcdonalds is komoly bajba kerülne. -
Ezekiell
veterán
Tudom, van ilyenem, utálom is
Nem mondtam, hogy az Epicnek igaza van, de az az agreement nem törvény, simán támadható bíróságon. Az Epic 4 dologgal érvel itt most:
- az Epicnek hátránya származna (tény, de kit érdekel)
- az Epic fog vszeg nyerni a perben, mivel az Apple megsérti a Sherman Act-ot (feltételezés, és nem is feltétlen igaz)
- a balance of equities az Epic felé áll (ebben mondjuk lehet igazság)
- közérdek (ebben is van igazság, mert nem csak a Fortniteot érinti a dolog, de ahogy írtad is, az Unreal Engine-t is, ami nem sértett ToS-t).Az utolsó pont az, ami miatt egyátalán esélyük van erre a temporary restriction orderre - és sztem meg is fogják kapni. Ha nem, akkor jön az, amit te írtál.
De a felfüggesztésről döntés hamarabb lesz nyilván, mint a végleges ítélet, szóval még nem tartunk a "ki bírja tovább" résznél. -
Tigerclaw
nagyúr
Mar regen ideje lenne ennek, de sajnos evente milliardokkal tomik a politikusok zsebet, igy kvazi vedve vannak. Hogy nekiugorjanak az USA-ban az ekkora cegeknek, ahhoz nagy csoda kellene. Most is csak alibi vizsgalatok folynak pl. a Facebook ellen es ott sem azt kifogasoljak, hogy pl. szemelyes adatot lop, hanem hogy beavatkozik-e a valasztasokba a hirdeteseken keresztul.
-
exedoc
senior tag
Most akkor megérte az Epic-nek keménykedni? Sejtettem, hogy megcsinálhatja ezt velük az Apple, de nem gondoltam, hogy meg is teszik. Sokat dolgozom az Unreal motorral, és bizony ez nagyon nem jó hír, de nemcsak nekem, senkinek sem. Ahogy a cikkben is írták, bizony vannak bug-ok a motorban, nem is kevés, aki minden nap dolgozik vele az tisztában van ezzel. Iszonyatosan monumentális már a motor, mivel elég sokrétű a felhasználása az automotive-tól az arch-viz-en át, már jóval túlmutat egy játék engine-en. Ha nem tudnak hibát javítani almás platformhoz ott tulajdonképpen kivégzik a felhasználhatóság 50%-át. Mert inkább azon a részen vannak gondok, bár a win/dx rész sem tökéletes.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Apple Developer Agreement egy külön szerződés, amit alá kell írnia annak, aki kap hozzáférést. Ebben ez áll: "Apple may terminate or suspend you as a registered Apple Developer at any time in Apple’s sole discretion."
Még ha az Epic nem is sérti meg az Apple-lel kötött szerződéseket, amit egyébként megtettek, akkor is jogot formál az Apple az indoklás nélküli letiltásra.
-
Landro
tag
A Tencent célja vajon mi lehet?
-
Sinesol
veterán
Az Epic meg akarja kerülni az Apple alkalmazásboltját.
pepeno1: Nem egészen ugyanaz a helyzet, mivel itt saját hardverről is szó van, amihez nem köteles semmiféle hozzáférést adni, ha nem akar. A Microsoftnál csak egy oprendszerről van szó, de itt egy teljes csomagról szól a történet, ráadásul az alkalmazásbolt épp az iOs-en kiemelten kezelt biztonság egyik sarokköve.
-
Ezekiell
veterán
Egy ideiglenes határozatot kérnek első körben a bíróságtól, amiben a döntés idejéig megtiltja az Applenek, hogy végrehajtsa ezt a törlést. Ezekről a bíróságok általában gyorsan döntenek, mivel time sensitive a dolog.
Szóval az ítéletig az idő nem számít, ha az ítéletig a bíró megtiltja az Applenek a törlést, és rendszerint ez szokott történni. -
pepeno1
tag
Remélem az Apple kap a nyakába egy jó kis monopóliumellenes pert, mint annak idején az IE miatt a Microsoft, és akkor majd lehet több áruház az iOS-en is.
-
Sinesol
veterán
Meg is érdemli ez Epic, undorító amit az utóbbi időben leműveltek.
Gondolom jön majd a szokásos jó magyar szokás szerinti sírás, csúnya gigacég, szegény kicsi Epic. -
Samott
addikt
Tok jo ahogy az apple bizonyitja az Epic vadjait, es gyartja maga ellen a bizonyitekokat.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph Augusztus 28-án le is csapnak vele, amivel elzárják a korábbi partnerüket az összes, Apple által tervezett fejlesztőeszköztől.
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Motoros topic
- Ömlenek majd az iPhone-ok az indiai futószalagokról
- Xbox Series X|S
- PlayStation 5
- Külpolitika
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Samsung Galaxy Z Fold6 - ugyanaz, sarkosan fogalmazva
- További aktív témák...
- Google Pixel 9 Pro készülékek 128gb / 256 gb / 512gb - Szép állapot, garancia, akár beszámítással
- Xiaomi Poco X7 Pro 5G 12/512gb - Makulátlan, garanciális, akár beszámítással
- Xiaomi 14T Pro 12/512gb - Makulátlan, akár beszámítással
- Samsung Galaxy S25 12/256gb - Újszerű, akár beszámítással
- Eladó Cooler Master Masterliquid ML240L V2 RGB
- Apple iPhone 11 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Újszerű Apple Macbook Air 13 - M2 - 30 Ciklus - 100% Akkumulátor - 8GB/256GB SSD - MAGYAR - Éjfekete
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Alkatrészt cserélnél vagy bővítenél? Nálunk van, ami kell! Enterprise alkatrészek ITT
- LG 55C3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest