Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • rudi

    nagyúr

    válasz mikk2000 #301 üzenetére

    A textúrázás az általad megfogalmazottnál sokkal komplexebb dolg. Egy objektumra nem csak a mintája kerül rá textúra formájában, hanem például fények, árnyékok hatása, rücskösség stb. Ezeknek a hatásoknak a többsége azért van textúrában, mert így kisebb a számolásigénye, ugyanis az aktuális kép kiszámolásakor nem kell őket újragenerálni (számolni) hanem egyből felpakolhatóak a felületre.

    Egy textúrázó művele memóriaolvasást/írást igényel, ami nagyságrendekkel lassabb mint egy regiszterekből dolgozó számolás. A mai nagy számítási teljesítményű GPU-k már kevésbé lassulnak attól, hogyha minden pixelre újra és újra kiszámolják a korábbn textúrában tárolt fény, árnyék vagy egyéb paramétereket, mint attól, ha ezeket a dolgokat textúrából olvassák ki. A DX9 kódolási irányelvek az ilyen jellegű textúrázási mennyiség csökkentésére vonatkoznak.

Új hozzászólás Aktív témák