- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Richland bőven indok. Abból épp elég sokat adnak el.
(#181) Dare2Live: Az is gamer, akik integrált grafikus vezérlővel játszanak.
Kizárt, hogy lesz GCN only játék. Ez jelenleg nem érdeke az AMD-nek. Teljesen lerombolná a PC gamingbe vetett bizalmat. Az egy dolog, hogy a konzol is AMD, de jobb eredmények érhetők el, ha minden játéknak lesz DX/OGL portja.(#182) wednesday: Egyelőre sehol. Ha a Steam koncepcióját nézed, akkor kell neked egy Steamgép és egy Windows PC. Viszont ez még mindig jobb hozzáállás a Valve-tól, mintha kijelentenék, hogy a Sony és az MS bevette a nappalikat, így vesztettek. Nem sok reményük van arra, hogy a PS4 és az X1-et a Steam koncepciója verni fogja, de ha csak egy kis szeletet kiharapnak, akkor már megérte.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Dare2Live
félisten
Na igen ezért írtam a "Nem látom hosszabb 1+éves távon..." részt. Addig marad, hogy megkövetelt, hogy DXen is fusson.
másrészt még annyit a "Az AMD még sok terméket ad el nem GCN IGP-vel.", hogy gamer konfigba AMD ~2éve GCNt ad. 1év múlva 3. Ha egy év múlva van SDK akkor az első only GCN az talán jövő karácsony. 3év+látható előnyök + marketing/akció extra keseletet generálhat azoktól akik 3év után vmiért nem cserélnének és nem ellenszenvet.
AMD kezében most végre van vmi amivel döbtő fölényre tehet szert a VGA kártya piacon és.... mivel rohamosan bővülni fog a GCNt programozni képes szakemberek köre elérheti, hogy proci vonalon is eljöjjön az olyannyira várt áttörés.
Mért ne?don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
félisten
Mik ezek a nem-GCN termékek a Richland-en kívül?
mod: Az Origin nV barát lépésén nem lepődtem meg annyira, de a Valve nV-intel hardverén már sokkal jobban. Oké, hogy az AMD linux driverei újabban megint problémásak, de a Mantle birtokában nem ez az első szempont, mivel csupán az AMD döntésén múlik a linux driver ráncba szedése. Nem hiszem, hogy ha akarnák, 2-3 hónap alatt ne tudnák minimum nV minőségű szintre emelni.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát, ez meglepő. Én arra számítottam, hogy hardverrel vágnak majd vissza, de akkor azt majd későbbre tartogatják.
(#178) Dare2Live: Az AMD még sok terméket ad el nem GCN IGP-vel. Azokon ugyanúgy nem futna egy csak Mantle-re írt alkalmazás. Ezt még nem lehet felvállalni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Dare2Live
félisten
"A másik alternatíva, hogy az NV és az Intel az erőforrásait a nem tudatos vásárlókra koncentrálja. Ezzel rengeteg pénzt fizetnek majd azért, hogy a gépépítők/OEM-ek teljesen kihagyják az AMD-t a választható GPU-k opcióiból. Utóbbira szerintem meglehetősen nagy esély van, főleg az NV oldaláról, hiszen ha a kezükben tényleg nincs semmi ütőkártya, akkor mindenképp megér egy valag pénzt a Falcon Northwest, a Digital Storm, az Alienware vagy az Origin lefizetése, és ezzel annak megvásárlása, hogy Radeon ezekbe a gépekbe ne kerülhessen."
De ez nem lett volna jó 5.nek? uis ez uugy bukta mint pl 1. iúgy de viszi a pénzt + ha Mantle+GCN tényleg hozza AAAban az előnyöket sokáig nem is tartható.
Mégegy kérdés: Milyen lavinától tart AMD? Hogy "2*" akkora lesz a profit marginja mint most mert NVnek 2*akkora szilikon kell uahoz a teljesítményhez? Vagyhogy szükül a most igencsak nagy Intel cpubeli előny?
Nem látom hosszabb 1+éves távon miért ne kéne Mantle SDKt mindenki számára AMDnek elérhetővé tennie.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
janos666
nagyúr
Én néztem el.
Azt hittem, hogy az Origin PC az az Origin-t üzemeltető EA válasza szeretne lenni a Steam-et üzemeltető Valve féle Steam Box-ra. Félreértettem, pontosabban nem is olvastam végig a cikket, csak előre eldöntöttem a cím alapján, hogy valószínűleg miről szól. Gyermeteg baklövés volt.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
sh4d0w
félisten
Köszi.
janos666: ennek semmi köze az EA-hoz, ha jól látom, ez egy PC-gyártó - de legalábbis sem wikiédián, sem a honlapjukon nem találtam utalást ez EA-ra egy gyors átfutás során. Pláne azért sem lehetne köze hozzá, mert a BF4 EA játék és kéz a kézben megy a Mantle és a játék promózása.
[ Szerkesztve ]
https://www.coreinfinity.tech
-
janos666
nagyúr
Ezt most hogy? Látszólag egyelőre az EA volt legjobban benne a Mantle-ben.
Igaz, az EA részvényei biztos szarabbul állnak, mint az nV papírjai.Amúgy meg talán azt se felejtsük el, hogy nyakunkon a következő gazdasági világválság. Akkor az EA-nek talán már részvényei sem lesznek, nem hogy saját konzolgépük.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Prof
addikt
Khmm Origin PC kipipalva
-
janos666
nagyúr
elkezdik nagyon durván ütni a Khronos/MS-t, hogy most aztán be kell dobni egy gyártófüggetlen új alternatívát a PC-s grafikai problémáira
Szerintem én, mint végfelhasználó ezzel járnék legjobban.
Erre várni kéne ugyan, de egy hardware-generációnyi fejetlenség talán még nem dönt meg végleg piacokat és addig mindenki el lehet valahogy (ha amúgy is venne, hát épp AMD-t vesz, vagy épp most hagy ki egy váltást). Egy új konzolgeneráció amúgy is feltúrja kicsit a PC-s ügyeket.
Nekem úgy tűnik minden egyéb megoldás nagyobb és hosszabb negatív következményekkel járna a végfelhasználókra nézve.
És ez szerencsére még a lehetséges kosárban van, ha nem is a legvalószínűbb jelenleg.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Technológiai értelemben semmi. Sok dolgot tehetnek, de mindegyikből az AMD fog kijönni jól. Csak gondoljuk át a lehetséges opciókat:
1. Az Intel/NV megkéri a fejlesztőket, hogy ne építsék be a Mantle-t. A fejlesztő megkérdezi, hogy miért is? Ezután vagy kiderül, hogy van-e az a pénz, vagy lesz Mantle támogatás. De tegyük fel, hogy van az a pénz. Az AMD erre úgy fog kontrázni, hogy bemutatják, hogy annak a játéknak a PC-s portjából milyen effektek hiányoznak, amik konzolon elérhetők. Következmény, hogy a user vesz konzolt, ami az AMD-nek jó, de aki nem vesz konzolt, az előtt is világossá válik, hogy mit kínál a Mantle, vagyis az AMD ezeket a köröket megnyeri azzal, hogy az Intel/NV be lesz állítva úgy, hogy visszatartják a fejlődést.
2. Az Intel/NV csinálhatja azt, hogy nem figyel a Mantle-re, és megpróbálják meggyőzni a fejlesztőket, hogy DX/OGL portokhoz készítsenek legalább olyan jó minőségű grafikát. Ez nyilván lehetséges, csak nagyon melós, illetve tökéletes egyezés nem valószínű, de ilyenkor az AMD az apró részletekkel nem törődik majd, csak bemutatja, hogy a Mantle sebességben milyen előnyt jelent, vagyis ez a szituáció is nekik kedvez.
3. Az Intel/NV csinál Mantle kihívókat. Ezzel sebességben felnőnek a Mantle portokhoz, de grafikai minőségben még mindig a GCN tudása jelent előnyt, mert már nincs ott az API mint korlátozás. Ergo az AMD megmutatja, hogy a Mantle jobb API, mint a kihívók. Közben nyilván nem az, de a mögötte lévő hardver okosabb.
4. Az Intel/NV beáll a Mantle mögé, ezzel megpróbálva minimalizálni a károkat. Így talán elérhető, hogy a fejlesztők csak a Mantle-re figyeljenek, és a grafika szempontjából úgy legyenek kialakítva a shaderek, hogy azok mindegyik terméken fussanak. Ennek az opciónak a hátránya, hogy az AMD kontrollálja a Mantle API fejlesztését, tehát az Intel/NV csak reagálhat az új verziókra, vagyis a kárminimalizálás állandó versenyhátránnyal jár majd, mert nem tudják merre fejleszti az API-t az AMD.A fentiek közül egyik sem realitás. Mindegyikből az AMD jön ki nyertesen. Úgy gondolom, hogy két reális alternatíva van az NV/Intel előtt.
Az egyik, hogy elkezdik nagyon durván ütni a Khronos/MS-t, hogy most aztán be kell dobni egy gyártófüggetlen új alternatívát a PC-s grafikai problémáira, ami kiütheti a Mantle-t. Ez ugyan időbe telik, tehát rövidtávon az AMD-nek kedvez, de hosszútávon bármi lehet belőle.
A másik alternatíva, hogy az NV és az Intel az erőforrásait a nem tudatos vásárlókra koncentrálja. Ezzel rengeteg pénzt fizetnek majd azért, hogy a gépépítők/OEM-ek teljesen kihagyják az AMD-t a választható GPU-k opcióiból. Utóbbira szerintem meglehetősen nagy esély van, főleg az NV oldaláról, hiszen ha a kezükben tényleg nincs semmi ütőkártya, akkor mindenképp megér egy valag pénzt a Falcon Northwest, a Digital Storm, az Alienware vagy az Origin lefizetése, és ezzel annak megvásárlása, hogy Radeon ezekbe a gépekbe ne kerülhessen. A Maingear lekenyerezése nagy győzelem lenne bárkinek, mert ők ezen a piacon a legnagyobbak, persze ők mindig is abban gondolkodtak, hogy egyik gyártót se részesítsék előnyben, tehát mindenkire kínálnak alternatívát.
De egyébként ez a gépépítők lefizetése szerintem még mindig irreális alternatíva. Ilyet csak akkor lépne meg bárki, ha tényleg tele a gatya.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából az Intelnek és az NV-nek a Mantle-ből csak pár dolgot tud előnyre váltani. Ami lényeges előrelépés mindenkinek az a fejlesztők direkt kontrollja a VRAM nagy része felett és a többletterhelés csökkentése.
Egy ilyennel egyébként bármikor előjöhetnek, és szerintem támogatást is kapnának. A hardver oldalán viszont a Kepler és a Gen7.5 is nagyon messze van attól, amire képes a GCN, tehát nekik egy olyan irány, hogy a grafikus API tudása helyett használd azt, ami van a hardverben igen kedvezőtlen. A GCN-re egy az egyben áthozzák az olyan konzolra írt HLSL/PSSL kódokat, amelyek meg sem mukkannak az Intel és az NV hardverein, mert nincs bennük meg a futtatásukhoz szükséges tudás.
Ez a Mantle így sehogy sem jó a konkurenseknek. A kérdés, hogy a támadás vagy a védekezés lesz-e a kedvezőbb.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Általánosan reagálva a leírtakra.
Figyelembe kellene venni, hogy a mai GPU-k igen fejlettek. Ha ehhez hozzávesszük, hogy jönnek még az új generációs megoldások, akkor tudásban szinte mindenki szépen hagyja le a DX/OGL-t. A logikus alternatíva szerintem az MS szemében a C++AMP továbbfejlesztése. Mostani szinten nem az igazi, de tök logikus lenne erre építeni egy újszerű grafikus koncepciót. Nem is igazán grafikus API-ról lenne szó. Lenne egy vISA, amit mindenki támogat, és ez a legkedvezőbb alternatíva a széleskörű kompatibilitás megőrzésére. Aztán ki lenne adva a fejlesztőknek, hogy ott a hardver csinálj vele bármit egy magas szintű nyelvben. Sebességben sokkal előrébb lennénk, és a programozhatóság is kedvező.
Akinek meg ez nem kell. Nos, a DX/OGL fejlődhet tovább az új koncepció mellett.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #158 üzenetére
Szerintem attól torpant meg az AMD, hogy a bejelentés után pár indie fejlesztő úgy kezdett el tekinteni a Mantle-re, hogy átrakják rá a konzolportot és le van tudva a fejlesztés. Az fontos, hogy az indie fejlesztőknek nem a PC hozza a pénzt. Azt csak úgy megcsinálják némi keresetkiegészítésre, de folyamatosan sírnak, hogy elegük van a DX/OGL-ből. Azzal a piac nincs előrébb, hogy egy kontrollálatlan Mantle hozzáférés mellett tömegesen érkeznek a csak GCN-en futó indie címek. Ezeknek egyrészt nem kell a Mantle, mert grafikailag nem képviselnek magas technikai szintet, másrészt az AMD is számos terméket ad még el a régi architektúrával.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Legyen igazad!
És értem is a Mantle célját, de az nV és az intel szerintem nem fogja jó szemmel nézni, hogy az AMD kezében van egy ilyen ütőkártya, amit a piac letarolására is lehet(ne) használni. Én sajnos pesszimista vagyok e területen, és valami megelőző csapásra számítok valamelyik nagytól.
Valószínű, hogy nem úgy lesz, ahogy én leírtam, az csak egy szerintem lehetséges forgatókönyv.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
sh4d0w
félisten
Csak az intel vásárlói nem a játékosok, hanem legfőképpen az irodai gépek vásárlói. Megismétlem: az intel grafikában semmit nem tudna nyújtani a gyártóknak és a játékosoknak, hiába van pénze dögivel.
A Mantle nem arról szól, hogy az AMD szeretné learatni a piacot (szerintem egyébként hibás ez a fajta tartózkodás), hanem arról, hogy megkönnyítse az AAA játékgyártók számára a konzolról PC-re történő portolást. A DX/OGL meg nem fog tudni kínálni alacsony szintű hardverhozzáférést, mivel mindkettőnek az a célja, hogy minél több GPU-környezetet ki tudjon szolgálni. Ennek okán nagyon sok olyan layer van ezekben az API-kban, amelyek miatt jelentős a gyors GPU-k (nV, AMD) teljesítményvesztesége.
A különbség az eddigiekhez képest az, hogy most egy gyártó, aki jelen van a PC-piacon, szállítja a konzolok belsőségeit is. Az nV soha nem volt ilyen helyzetben, az intel meg sosem lesz, amíg fel nem vásárolják vmelyik GPU-gyártót - aminek viszont realitását nem látom.
[ Szerkesztve ]
https://www.coreinfinity.tech
-
félisten
Ők is kitalálhatnak valami drivert megkerülő alacsony szintű API-t, amitől megugrik a fatengelyes, halszálkamutatós GPU-juk.
És még van is egy érvük arra, hogy ez "mindenkinek jó": az ő igp-jük a legelterjedtebb, és így több júzerhez juthat el a játék.
Megfelelő pénz asztalra tételével ez egy erős érv.
Persze, lehet, hogy túl pesszimista vagyok, de az intel helyében én ezt csinálnám.mod: persze, nem arról lenne szó, hogy csak az intel IGP képessége lekorlátozná a grafikát, csak a lemaradást csükkentené jelentősen.
És nyilván nem a dGPU-k ellen menne a harc, hanem a Kaevri ellen, hiszen a Mantle szerintem elsősorban a Kaveri helyzetét hivatott javítani az Haswell-lel szemben.
Fordytott esetben a GCN Radeon sem biztos hogy tudna megfelelő előnyt tartani DX futószalaggal az intel alacsony szintű API-jával.
Így eltűnne az AMD APU előnye. Bár, ezzel ki is végezé az intel az AMD-t.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
sh4d0w
félisten
Az nV-nek ugyan van ilyen programja (TWIMTBP), de nem tudom, az intel mivel tudná meggyőzni a játékfejlesztőket, hogy az ő IGP-jüket használják, mert ha sikerülne, nagyjából 10 évet lépnénk visszafelé grafikai minőségben. PhysX nekik nincs, sem CUDA, HSA szóba sem kerülhet, GCN szintén zéró. Az intelnek nincs semmije, amivel a játékfejlesztőket rá tudná beszélni az ő technikájuk használatára.
https://www.coreinfinity.tech
-
félisten
Kérdés, hogy azok az IFA féknyomok mit váltanak majd ki belőlük.
Elkezdenek sutyiban ezerrel fejleszteni, vagy a pénztárcájukba nyúlnak, és meggyőzik az érintetteket, hogy "nem ezeket a droidokat (API-t) keresik".
Abban egészen biztos vagyok, hogy nem hagyják szépen megerősödni az AMD-t. Sajnos.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
sh4d0w
félisten
válasz janos666 #160 üzenetére
Az AMD nem ránthatja ki a talajt pl. a Microsoft alól, az indie fejlesztők játékai meg nem annyira erőforrás-igényesek, hogy az OGL/DX ne tudná kiszolgálni az igényeiket.
Konkurrens gyártók? Kétlem, hogy az AMD-nek figyelemmel kéne lennie rájuk, mint ahogy ők is magasról tesznek az AMD-re. Persze nem most, most szerintem egy-két IFA féknyom befigyelt a boxergatyóba mindkét konkurrensnél a Mantle bejelentésével.
https://www.coreinfinity.tech
-
janos666
nagyúr
Maga a Mantle igen. Azt a piaci szereplők széles körének tényleges kimondott (valós, vagy legalább is vélt) igényei hívták életre.
Az, hogy az AMD nem csak a konkurens gyártókat zárja ki (legalább is gyakorlatilag), hanem a tőlük függetlenül, az asztal másik oldalán ülő programozók közt is (tehát abban a kupacban, amikre az előző mondatban hivatkoztunk, akik mint egy nagy massza, szinte egyöntetűen tudták, vagy legalább is hitték, hogy ez kell nekik) önhatalműan és szűkmarkúan válogat, az szeirntem közel sem tekinthető természetes evolúciónak, sokkal inkább egy előre megszervezett elit kör kiváltágának, ami így még kellemetlenül is hathat azokra, akik nincsenek bent a jobbágypiramis felső harmadában (ők gyakorlatilag mégsem férnek hozzá valamihez, ami másoknak előnyt jelenthet, és hozzá is férhetnek).Én ebből most azt látom kirajzolódni, hogy észbe kéne kapni a Khronos Group-nak, és vagy agyonig megrefolmálni az OpenGL következő verzióját, vagy előállni (akár nekik, akár valaki másnak) egy Mantle-höz hasonló új API-val, ami teljesen nyitott. Sőt, akár a Microsoft is rácsaphatna a homlokára, hogy kéne gyorsan egy DirectX 12.0, vagy valami.
Másik verzió, hogy az nVidia is elkezdi beerőltetni a játékokba a CUDA-t, de nem úgy, mint a Physx-el, hanem keményen.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
sh4d0w
félisten
válasz janos666 #158 üzenetére
Ez pontosan természetes körforgás következménye. 5 éve téma, hogy a magas szintű API-k nagyban korlátozzák a PC-s teljesítményt, most kiváló alkalma nyílt az AMD-nek, hogy bemutasson vmit, mivel ő szállítja mindkét konzol belét.
Ha más cég került volna ilyen helyzetbe, ugyanúgy meglépte volna, csak az nV-t már állítólag nem érdekli a PC, az intel meg maximum grafikus lassítókat adhatott volna a piacnak.
[ Szerkesztve ]
https://www.coreinfinity.tech
-
janos666
nagyúr
Nem tudom, hogy kell-e neki, de talán szívesebben láttam volna, ha ezt az élet természetes körforgása dönti el, nem Lord AMD.
Azt viszont teljesen meg tudom érteni, hogy legalább a kezdeti időszakban nem akar potenciális negatív reklámot az AMD a Mantle-nek az eleve kudarca ítélt projektekből. Például olyat, hogy egy kis költségvetésű játék Mantle-t (csak / is) használ, és egy optimalizálatlan bughalmaz, ami sem grafikai szintben, sem ahhoz képesti sebességben nem mutat fel semmit (de legalább csakis AMD hardware-en fut / ráadásul talán OpenGL vagy DirectX rendererre váltva még jobb is valamilyen szempontból, mint Mantle-el).
Mindkét oldalt meg lehet érteni, mert ki ne örülne bárminek, ami elvileg kvázi-ingyen hatákonyabbá, sőt, esetleg lehetetlenből lehetővé teszi a munkáját. De az AMD-nek sem feltétlenül érdeke önzetlenül segíteni válogatás nélkül bárkin, főleg ha ezzel fel kell vállalnia azt is, hogy ez végül egyenesen negatívan érintheti majd (közvetlenül őt, a partnereit, a partnerein át megint csak őt...).
Csak az első hírek nem úgy tűntek, hogy ez egy ilyen elit dolog lesz. De eleve nagyon szkeptikus voltam vele szemben, és még ehhez képest is meglepett ez az új hír, hogy még kevésbé illatoznak a rózsák.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #155 üzenetére
Kérdés, hogy a köznépi parasztoknak kell-e a Mantle. Nekik csak annyit kínál ez az API, hogy olcsóbban megússzák a PC portot, viszont cserébe az AMD-hez pontosabban a GCN architektúrához kötik magukat.
Szerintem most még egyértelmű, hogy kontrollálni kell a piacot. Annak lesz Mantle, aki élni tud az előnyeivel, és itt nem az olcsó és gyors portolásra gondolok előnyként.
Egyébként nyilván, ha regisztrált fejlesztő vagy nem lesz nehéz megszerezni, de a jelen helyzetben biztos kötnek veled egy szerződést, hogy a Mantle mellé csinálj DX/OGL portot.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz janos666 #155 üzenetére
nem csak Benned, ld. #40. annyi különbséggel, hogy úgy fest, erre a felvetésre még az AMD sem tudja a választ (ezt érdemes elolvasni). lehet a parasztos változat is belőle, de én bízom benne, hogy ennél több eszük lesz
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
janos666
nagyúr
Csak bennem állt össze egy olyan konklúzió, hogy:
Emberek, itt van a Szent Grál, és tényleg gyógyítja az asztmát, ha porítva felrántod orrba, és elvileg jutna is belőle mindenkinek!
Na de a köznépi parasztoknak, akiknek ez váltaná valóra a lehetetlennek tűnő álmaikat, mégsem engedhetjük ezt meg, csak az arisztokrácia kaphatja meg egy új játékszernek a több mellé, mert a gyémánt, amit pénteken viselt az úrnő, az ma már nem elég fényes egy szombati vacsorához. A parasztlegénynek meg ugyan úgy az istállóban a helye, mint tegnap.
Vagy nagyot túloztam?TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
MaUser
addikt
válasz Dare2Live #145 üzenetére
Stroman totágast is állhat nem adják oda neki. Ennyi.
Tényleg akkor hátha így megérted. Az AMD az elmúlt 80 negyedévből kb 8ban volt nyereséges,a többiben masszívan veszteséges volt. A jelenlegi értékének a sokszorosát borították már bele. Aki itt 1-2évre pénzre játszott az nem 10 de inkább 20éve kiszált, azóta akik benne ülnek max tőkét nyomhattak bele vagy megszavazhatta a higítást.
Eeegen a fundok már csak ilyen jótékonysági intézmények. Kevered a dolgokat. Amibe sokat belenyomtak az arabok az a chipgyártó kapacitása volt az AMD-nek és az arabok ki is bulizták, hogy leváljon, mivel ők is akartak gyárat Abu Dhabiba. Csak éppen akkora a GF veszetesége még mindig, hogy a gyár felhúzását is eltolták későbbre.
AMD-nek pár fund a tulaja, nem a Ph! AMD funclub. Ők a befektetőiknek felelnek nem az AMD vásárlóknak. Olvasd már el a linkelt proxy statementet...
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
Dare2Live
félisten
Mivel AMD esetében lényegtelen.
"A fund mit nézne? Odamegy hozzá a stroman és átveszi a részvényeket."
Stroman totágast is állhat nem adják oda neki. Ennyi.
Tényleg akkor hátha így megérted. Az AMD az elmúlt 80 negyedévből kb 8ban volt nyereséges,a többiben masszívan veszteséges volt. A jelenlegi értékének a sokszorosát borították már bele. Aki itt 1-2évre pénzre játszott az nem 10 de inkább 20éve kiszált, azóta akik benne ülnek max tőkét nyomhattak bele vagy megszavazhatta a higítást.
"A 20% pedig egy valós példa, Németországban törvény volt rá a vw miat"
Nem mindha számítana a Volkswagen law AMDnél mert baromira nem. Pont. De hamár felhoztad mire is volt jó a Volkswagen law?
Hogy nemhogy 51%nál nincs meg a VW irányítása de még 70%nál sem. Éppenséggel a példádal (megint) magad ellen hozol pldát.Már a Mantle nem értednél abba kellett volna hagynom ami nem megy az nem megy.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
MaUser
addikt
válasz Dare2Live #143 üzenetére
Feltételesen írtam, ha pedig senki se akkor végképp lényegtelen amit írtál.
Klasszikust idézve: és ezt így hogy? Írsz valamit aztán meg "ja, mivel feltételesen írtam/mondtam, akkor irreleváns mit válaszolnak rá".
és ki írta, hogy nem?
Te: Ez a fund lényege nem a piacot nézed hanem a céget azaz nem is nézi, hogy belóbálsz e 0.00002%ot. A fund mit nézne? Odamegy hozzá a stroman és átveszi a részvényeket. Lásd Conti. A fund meg szól a befektetőinek, hogy tuti üzletet csinált. Vagy játszik arra, hogy megy feljebb az ár.
AMDnél és erről beszélünk én nem tudok semmi ilyen 20%ról. Te vmi bizonyíték?
Nem szeretném végigolvasni, de parancsolj, az AMD oldalán kint van az idei proxy statement, ebben benne szokott lenni. Ahogy a névről ismert tulajok, stb.
A 20% pedig egy valós példa, Németországban törvény volt rá a vw miatt, igaz fordítva (80%-os tulajdon is kevés lett volna a döntő befolyáshoz). Az EU aztán közbeszólt és lett 30% Frankfurtban a kötelező vételi ajánlat határa. Hogy most mennyi, nem tudom, de messze nem 50%. Ráadásul a szavazati jog, nem egyenlő a részvények százalékos tulajdonával.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
Dare2Live
félisten
"Lóbált be valaki? Senki."
Feltételesen írtam, ha pedig senki se akkor végképp lényegtelen amit írtál.
"A fund a befektetői érdekét nézi, szeritned mit nézne?"
és ki írta, hogy nem?
"Ha megnézed az AMD tulajait, akkor látod, hogy nagyjából ugyanazok, akik Intel, nV részvényekből is bőven betároltak."
Erre azt mondanám hasonlatnak, hogy Magnolia.
"Először is nem kell 51%, alapszabály rögzíti, sokszor 20 is bőven elég... "
AMDnél és erről beszélünk én nem tudok semmi ilyen 20%ról. Te vmi bizonyíték?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
félisten
Arról van infó, hogy a Mantle API hogy befolyásolja a GPU memória sávszél igényét?
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
MaUser
addikt
válasz Dare2Live #135 üzenetére
Óhátakkor már minden nagybüfinek ki kellett volna szállnia 1001db "0.00002%-ot belóbálsz"ot láttunk az elmúlt pár évben.
Aztán mégsem. hoppá.Lóbált be valaki? Senki. Egyszerűen nem éri meg megvenni az AMD-t. Még BB után is hajt pár fund, AMD után a kutya sem...
Amúgy a fundásokra nem jellemző, hogy csak úgy bedobják mert vki úgy döntött kiszáll. Ez a fund lényege nem a piacot nézed hanem a céget azaz nem is nézi, hogy belóbálsz e 0.00002%ot.
A fund a befektetői érdekét nézi, szeritned mit nézne? Te kevered őket valamivel de nagyon. Nagyjából nem érekli, hogy milyen a cég, amíg az profitot hoz. Ha megnézed az AMD tulajait, akkor látod, hogy nagyjából ugyanazok, akik Intel, nV részvényekből is bőven betároltak. AMD egyszerűen diverzifikálás miatt van nekik valszeg.
Az ideális ahol legalább az 51%át meg tudod venni. AMDnek nem, ill a jelenlegi ár sokszorosáért.
Először is nem kell 51%, alapszabály rögzíti, sokszor 20 is bőven elég... Másodszor a második kijelentésedre bármi link/bizonyíték?''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
atti_2010
nagyúr
válasz #65675776 #129 üzenetére
Igen itt a különbség hogy az AMD törekszik arra hogy valami inovativat letegyen az asztalra amíg Nvidia arra törekedett hogy "ha nekem nem jó másnak se legyen" .
[ Szerkesztve ]
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
félisten
válasz #32839680 #137 üzenetére
És szereinted a PH! műhelyben nem teszi tiszteletét majd mindegyik? Szerintem de.
Nem holnapra akarom, hanem, amikor majd megjelennek.
Biztos vagyok benne, hogy sokak látókörét tágítaná egy ilyen írás, és jobban átlátná a PH olvasótábor a mai hardverek lelki világát.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz Lomha 8V #133 üzenetére
Nyilván egy termék-igazgatótól nem azért hangzik el egy ilyen nagyképű kijelentés, mert az egész AMD tele van beképzelt fickókkal, hanem mert azt tanulta a mánáger-szkúl padjaiban, hogy ez a nyerő stílus, mert több embert nyernek meg vele, mint amennyit elveszítenek.
Gondolj bele, azok a gémer gyerkőcök, akik azt nézik, hogy melyik a "Naggyonn dúúúúrvaaaa" VGA, azok erre jobban felizgulnak, mint egy szerény és tárgyilagos kijelentésre.Más: arra leszek kiváncsi, hogy az R9 290X hol lesz DX progikban a Titanhoz képest, és arra, hogy azonos kártyán mennyit hoz a Mantle - nyilván mindkettő játékfűggő lesz.
Abunak, és minden tesztelőnek: Ezennel benyújtom az igényemet egy átfogó elemzéssel egybekötött GPGPU tesztre, amely tartalmazza a Kaveri, Maxwell, Iris Pro, stb. termékeket. Mindezt ne Bencs Márk tesztelő kisiparos segítségével, hanem valós GPGPU alkalmazásokkal szeretném.
Ezt kérem Karácsonyra, Szülinapomra, Nyuszira, Chanukára, Mikulásra, és a függetlenség napjára is.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Dare2Live
félisten
"A nagybüfi tipikusan fund, ha 0.00002%-ot belóbálsz ő már elad"
Óhátakkor már minden nagybüfinek ki kellett volna szállnia 1001db "0.00002%-ot belóbálsz"ot láttunk az elmúlt pár évben.
Aztán mégsem. hoppá.Amúgy a fundásokra nem jellemző, hogy csak úgy bedobják mert vki úgy döntött kiszáll. Ez a fund lényege nem a piacot nézed hanem a céget azaz nem is nézi, hogy belóbálsz e 0.00002%ot.
és igen ha vállság van akkor olcsón lehet venni. De akkor is csak akkor ha részvényesek hajlandóak eladni. Ha nem ott az üres könyv azt max berakod az ajánlatod oszt annyi, de ettől még nem lett tied a cég.
econet: és mire mentek vele? Semmire? A B Bux gyüjtőhelye azon cégeknek ahol az egész story nem szól másról mindhogy a benfentes nagybüfi(k) kifosztják a hülyéket. Csodaszép a Novotrade, Genesis.... vonal, de tény az econet, phylaxia, humet kör se kispályás.
"Ideális célpont szétszedésre bármely fund-nak."
Az ideális ahol legalább az 51%át meg tudod venni. AMDnek nem, ill a jelenlegi ár sokszorosáért.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Lomha 8V
addikt
Igazatok van, ezt nem is tagadom, de a kicsinyességre nem kicsinyességgel kéne válaszolni. Emelkedjenek felül ezeken az óvodás dolgokon. És ez az Nvidia-ra is vonatkozik, nem védem én őket sem.
Bár ha jobban meggondoljuk, ha anno nem nagyképű a Ferrari, akkor a Lamborghini meg sem születik.
-
#65675776
törölt tag
válasz Lomha 8V #123 üzenetére
Csak ugye az nV amikor nyeregben volt leginkább csak akadályozta a fejlesztést, de még az akkor aktuális architektúrák kihasználását is, mert abban jobb volt az AMD.
Az AMD most viszont pont arra törekszik, hogy az állóvizet felkavarja és tényleges fejlődés, és a lehetőségek valós kihasználása elérhető legyen. Szerintem elég jelentős különbség.
-
félisten
válasz Lomha 8V #127 üzenetére
Azért az nV elég keményen tolta a nagyképűséget és az AMD/ATi mocskolását, amikor ők voltak nyeregben.
Azaz, amikor fontosabb volt számukra a PC miac, mint most.
Tudtommal a részesedés, nyereség, és az egy GPU-s teljesítmény terén ők vezetnek most is.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Mantle az teljes DX/OGL kiváltó API, míg az NVAPI egy kiegészítés inkább azokra a funkciókra, amelyek nincsenek benne a DX-ben, de hasznosak és a hardver támogatja (plusz egyéb hardveres funkciók elérhetősége a tuningprogramokhoz). DBT-re meg hasonlóra használja majd a Battlefield 4 is, de csak az egyszerűbb dolgokat éri meg ebben megcsinálni, komplett futószalagokat nem fognak a GPU-k assembly szintjéhez közel leprogramozni.
Technikailag olyasmi az NVAPI, mint az AMD AGSL. Nem igazán grafikus API, csak egy kiegészítés.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
drkbl
őstag
Mindez hogy viszonyul az NVAPI-hoz?
-
Lomha 8V
addikt
Én még mindig azon csodálkozom, hogy egyesek tényként kezelik, hogy az Nvidia nem csinál semmit. Retardált analfabétaként ül és csöpög a nyál a szájából. Nekem semmi bajom az AMD-vel, volt tőlük egy valag cuccom, szerettem. Viszont rendkívül kicsinyesnek tartom ezt a nagyképű viselkedést az AMD részéről. Körberöhögi a Titan-t, mert az Ő cuccuk sokkal jobban vitt valami programot? És? Lehet, hogy az Nvidia fél év múlva előáll valamivel, ami miatt az AMD sírva ül vissza a stokira. Ezt nem lehet előre tudni, szóval egyik céget sem kell leírni. Az AMD-t is leírták már párszor, aztán most róluk beszél a világ. Egyszer fent, egyszer lent. Kívánom, hogy sikerüljön nekik valami nagyon jóval előállni, de ne legyenek nagyképűek, mert az rendkívül gusztustalan tulajdonság.
-
dezz
nagyúr
válasz Lacccca87 #115 üzenetére
Pontosítanám. A HSA a Heterogeneous System Architecture rövidítése. Ez lényegében egy követelményrendszer a HW-rel szemben (ami magában foglal egy API-t is). Többféle programnyelvvel is kihasználható, pl. OpenCL 2.0, a BOLT függvénykönytár által C++, később Java, .NET, stb. [link]
De a példád nagyjából helyes, azt hiszem.
(#120) MaUser: Köszi, én is el tudtam olvasni Abu 116-osát.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a baj, hogy csak becsüli, de annak messze több a valós értéke, amennyiért hajlandóak még csak elgondolkodni esetleg az eladásán.
A piac nem fogja fel, hogy milyen üzletet kötött az AMD a konzolokkal. Egy jó példa, hogy én csak a Barron's oldalán olvastam valahol egy olyan elemzést, ami feltette azt a kérdést, hogy mégis mit kínált az AMD az MS-nek és a Sony-nak azért, hogy hajlandók legyenek egy előnytelen OEM konstrukcióba belemenni? Mert az senki előtt nem lehet kérdés, hogy az AMD által lerakott koncepció volt messze a legdrágább, és mégis megnyerték vele a tendert, mindkettőt. Legutóbb az Xbox első verziója volt OEM konstrukció, és akkor mondta az MS, hogy ilyet soha többet, mert utáltak negyedévenként leülni bunyózni az Intellel, hogy ugyan adja már egy picit olcsóbban a procit.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
MaUser
addikt
Az IP-jük értéke benne van a TA-ban. Ennyire becsülik a cég "értéktárgyait" (szellemit és nem szellemit). A piac viszont valami miatt jóval kevesebbre már jó ideje. Normál esetben a TA jóval alacsonyabb. Continál pl. harmada.
dezz: Lehet az IP kötöttsége a megoldás. Pl. most az AMD kezében egy licence ér x-et, de úgy van megkötve a licence szerződás, hogy tulajváltás estén az érvényét veszíti. De ez csak tipp, mindenesetre valami oka biztosan van.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
Prof
addikt
válasz Lacccca87 #26 üzenetére
Elhiszem neked, de akkor is aki az iparban a jovovel is foglalkozik az keszul ra, ujabb pelda: Nvidia BattleBox program a 4k elmenyert
A 4K az egyik nagy eselye az Nvidia-nak, mivel a konzolok, APU-k nem nagyon tudnak vele mit kezdeni. Es latja a mobil, tablet, TV piacon meg megy a minel nagyobb felbontas annal inkabb faszabb a termek szindroma.
Az mas kerdes, hogy ilyen 4K monitor arakkal nem most karacsonyra lesz slagertermek a 4K-s kijelzo[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Konkrét infó nincs, de kb. 5 éve mindenkit foglalkoztat az a gondolat, hogy mi legyen a DX/OGL korlátokkal. Szerintem a munka akkor kezdődött meg, amikor Richard Huddy bedobta ezt a cikket. Ez szerintem egy nyílt felhívás volt a fejlesztőknek, hogy ha érdekeltek, akkor jelentkezzenek. Nick Thibieroz állítása szerint aktívan úgy két éve zajlik a Mantle fejlesztése. Ebben a DICE és még pár fejlesztő vett részt, de az AMD meghagyja mindenkinek, hogy maguk jelentsék be a Mantle támogatást.
A régi hardvereket szerintem hagyják. Itt az a lényeg, hogy a GCN sokkal többre képes mint ami kihasználható a DX/OGL alól és ezzel konzolon élni tudnak, de PC-n nem. A régi termékeknek lesz DX/OGL port.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert az AMD felvásárlását mindenki technikai oldalról közelíti majd meg. Mi az értéke a cégnek? Van egy rakás IP-jük, ami fontos lehet, és a GPU fejlesztésben, illetve az integráció elmélyítésében úgy 2-3 évvel mindenki előtt járnak. Na most a keresztlicenc addig van biztonságban, amíg az AMD-t nem veszi meg senki. Utána az érvényét veszti és újra kell tárgyalni. Ideiglenes megállapodást nyilván köt majd az új tulaj az Intellel, hiszen ez a szerződés azt is szolgálja, hogy az Intel is képes legyen termékeket eladni, de túl kockázatos egy évekig tartó egyezkedés, mert az Intel nem szereti ezt a HSA, Mantle és a "konzolokra építve láncoljuk magunkhoz a piacot" jövőképet.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Lacccca87
addikt
Ott a DX/OGL meg a következő generációik azok kompatibilisek, mást meg ne nagyon várj olyan felépítésű HW-re amit már nem fejlesztenek/visznek tovább.
#114) berVi
A HSA az egy magas szintű programozási nyelv, az a dolga hogy minden szaron fusson a megírt program, természetesen cserébe ha nem foglalkozol az optimalizálással akkor nem lesz teljesítmény bajnok.
A Mantle alacsony szintü szinte 1 HW felépítésre kitalált ahol direktbe éred el a rendszer kikerülve sok felesleges réteget.Hogy nagyon egyszerű példánál maradjunk.
Van egy művelet pl betonozás.
Mantle: Magyarúl mondod el egy Magyar munkásnak. Megérti egyből (jó esetben ) és kezdi a munkát.
HSA: Magyarúl elmagyarázod a feladatot a műszakvezetőnek aki megérti majd átadja ezt a Román vendégmunkásoknak Románul hogy megértsék.[ Szerkesztve ]
-
berVi
senior tag
En meg mindig nem ertem, hogy a HSA melle miert kell ez...
-
Chosen
addikt
Lehet, hogy volt már kérdés, de van arról infó, hogy meddig tartott a Mantle API kifejlesztése?
MS/AMD/Akárkitől lehetséges még olyan direkt API fejlesztés ami visszafelé (de legalább szélesebb körben, pl HD 5k+ és GTX 4xx+) kompatibilis?
-
jedis
senior tag
Igen, én is úgy gondolom, hogy most kezd beérni az AMD befektetése ! Ők már akkor előre "vízionálták" a jövőt, csak kicsit később érett be, mint ahogy akkor gondolták ! Jó kis stratégia, csak türelmesnek kell lenned ! Csinálnak valamit, ami akkor per/pill q.vára nem logikus, aztán rá 4-5 évre csak azt mondod Áááááá.... basszus !!!!
Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !
-
dezz
nagyúr
válasz Dare2Live #95 üzenetére
Másik topikban már én is próbálkoztam, de aki valamit nem akar megérteni, nem is fogja.
"Ha GCNre van megírva akkor kb egy az egyben kész van PCre is."
Ehhez viszont hozzátenném, hogy ha a HSA-t is használja, akkor már nem lesz olyan egyszerű. Bár ilyet csak a legdurvább játékok tesznek majd.
(#110) MaUser: "Ideális célpont szétszedésre bármely fund-nak. Nyilván van valami oka hogy nem lépnek, de hogy nem x86 vagy GCN-függő, az biztos."
Ha megmondod az okot, tudsz valamit.
[ Szerkesztve ]
-
MaUser
addikt
válasz Dare2Live #107 üzenetére
Pont fordítva. A nagybüfi tipikusan fund, ha 0.00002%-ot belóbálsz ő már elad, mert egyrészt ez az érdeke (letétben kezel manyupnak, bróker %-a, stb.), másrészt ha másiktól veszi a leendő tulaj, akkor dupla bukta, mert a részvények mélyrepülni fognak sokáig, ugyanis nem lesz több nagy vásárló, mert van új tulaj. A Conti példa tipikusan ez volt, a Contihoz képest picike Schaeffler kismillió strómanon keresztül dolgozott kikerülve a törvényeket azzal pl. hogy banki letétbe vásároltatott strómannal és utána ígérvényt kapott a részvényekre, stb. A vicc ott az volt, hogy közben bezuhant 2009-re a teljes autóipar, a Conti meg a piaca felét bukta(!) és a Schaeffler meg nem tudta kifizetni a letétek után járó pénzt, mivel azt jó részben a Conti bevételeiből tervezte. A Schaeffler később rengeteg Conti részévényét kiszórta teljesen mélybe lökve azt, pl. bluechip státuszát megvonták FFM-ben, stb. Akkoriban a feldarabolás nagyon is reális forgatókönyv volt, valamint az is, hogy egy nevető harmadik felvásárolja az egész bagázst. Csak hogy érts, egy 50mrd€-s bevételű cégett vett át negyed akkora a Schaeffler 12mrd€-ért, miközben mindkettejüket 10mrd€-ért fel tudta volna vásárolni bárki. Az egyetlen mákjuk az volt, hogy nem látszott a válság vége és senki nem merte meglépni, meg persze nem győztek rohangálni a német államhoz, hogy ez ne történhessen meg, vagy pl. szakszervezeteknek irreális ígérvényeket tettek további tulajdonosváltás estén, stb.
Tehát a való életben sokszor jóval kevesebb pénz elég egy vállalat megszerzéséhez, mint amennyit az ér. Másik példa a Porsche, amikor a vw nem állt túl fényesen 2007-ben és a Porsche attól félt, hogy darabolni fogják. Emiatt 30%-os részesedést szerzett, majd nyílt vételi ajánlatot tett, ahogy a törvények előírják. Innentől viszont fel tudta bármikor nyomni az árat ha más is 30%-ot szerzett volna, mert a nyílt vételi ajánlatra rá lehet licitálni (megintcsak a kisbüfik védelme miatt), azaz nem érte meg már ennek tudatában vw darabolására játszani. Az más kérdés hogy ebbe annyira belegyengült a Porsche, hogy végül a vw vette meg őt.
A kötelező ár általában törvényben rögzített és jóval nagyobb %-ot ír elő, hogy ne legyen az, hogy a nagybüfik kiszúrnak így a kisbüfikkel. Ellenkező esetben tőzsdén cserélgetnének gazdát a nagybüfik papírjaik beöntésekkel. BUX-on nem egy ilyen volt, econet és társai viccpapírok kapcsán, miközben a felügyelet meg csak ült, mikor megforgott a teljes állomány 10%-a pár nap egymás után. Na de ez már nagyon messze visz.
ABU: Az a gond, hogy túl technikai fejjel gondolkozol. AMD-nél van 4-5mrd TA, kapitalizáció meg 2.8. Ideális célpont szétszedésre bármely fund-nak. Nyilván van valami oka hogy nem lépnek, de hogy nem x86 vagy GCN-függő, az biztos.
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
félisten
Maximum az Intelt érdekelheti egy vásár, de ők a GCN-nel feladnák az x86 mindenek felett elvet is.
Nem arról volt szó, hogy szépen lassan már belátta az Intel, hogy ezt az elvet ha nem is most rögtön, de nagyon hamar a kukába kell dobniuk?
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez a baj, hogy az aktuális tőzsdei ár fölé sokat kell pakolni. Túl sokat, mert az AMD-vel nyersz egy GCN architektúrát, amihez mindenképp szükséges egy x86 mag. Újra kell egyeztetni az Intellel a keresztlicencről, amihez nyilván mindkét cégnek komoly érdeke fűződik, de jó ideig nem lesz megegyezés, mert az Intelnek nagyon nem tetszik a HSA, a Mantle és a konzolokból építkező új AMD irány, de főleg a HSA, hogy az ARM ott áll mögötte és hozza a tömegeket. Az AMD-nek ez nem gond, mert nekik ez pont kedvező, de a potenciális vásárlókat elriasztja, ha nem tudják előre, hogy mire számítsanak. Maximum az Intelt érdekelheti egy vásár, de ők a GCN-nel feladnák az x86 mindenek felett elvet is.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Dare2Live
félisten
"Dehogy nincs, bár nyilván nem aktuális tőzsdei áron. Kötelező vételi ajánlatnak hívják itthon, a tőkepiaci trv. szabályozza. Általában az ajánlat után már rohannak is a büfik hozzád, mert kapnak plusz 10-40 százalékot nagyjából, viszont ha te visszalépsz, akkor elkezded kiszórni a papírjaidat, ami meg bedönti a részvényt csúnyán."
AMD és sok más cég esetén is a nagybüfik hacsak nem az ABU féle összeget lóbálnak aztán nem rohannának sehova. Innen aztán annyi is a vételi ajánlatnak.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
WayneGace
őstag
válasz TESCO-Zsömle #105 üzenetére
Exkluzív cím azért kell nekik, hogy eladják a konzolt. Az pont olyan kiadás, mint az áron alul adott hardver.
Mondok egy példát: Mr. X letorrentezte a windowst, de az fagy. Megy is posztolni fórumra, hogy milyen szar az egész MS. Mivel jön a kedvenc játéka, a Halo 14 pc-re is, így nem vesz xboxt. De ez nem így van, mert Halo csak boxra jön. Így Mr. X amellett, hogy szidja az MS-t, már első nap megveszi az xboxt. Ha meg már megvette, akkor megveszi az új CoD-ot is, meg gold előfizetés és még pár játékot rá. Így az ms el is érte a célját.
Sony ugyanez, csak más játékkal.[ Szerkesztve ]
BestSecret invitációt privátban adok.
-
TESCO-Zsömle
félisten
Bennem felmerült egy kérdés az emulátorokkal kapcsolatban.
Tudván, hogy a konzolgyártók a HW-t veszteséggel árulják, és a legtöbbet a szoftvereken kaszálják, miért jelentene problémát a konzolgyártóknak, ha az az exkluzív címeiket PC-n is lehetne tolni? Mennyivel járnak jobban egy eladott konzollal, mintha csak a hozzá való játékokból befolyó összeg lenne?
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
leviske
veterán
Ezt a cikk is írja. Viszont a Valve egy másik asztal. Se a Microsoft, se a Sony nem háborodhat fel, ha az AMD egyezséget köt Newell-ékkel a Mantle használatáról, ahogy ahhoz se lehetne semmi közük, ha az Apple, vagy a Nintendo kezdene masszív tárgyalásokba. Az AMD egyetlen dolga, hogy az adott cégek exkluzív címeit ne engedje átmosni a platformok között különböző emulátorokkal.
Mint már sokszor lett hangoztatva, már nem a hardver számít, hanem az exkluzív címek. Éppen ezért nem érdekelte a Sony és Microsoft vezetőségét, hogy ugyanazokra az alapokra helyezik magukat a konkurenciával. Tehát hiába jön a Valve akár egy PS4 specifikációknak megfelelő referencia SteamBox-al, ha azon nem fog se a Shadow Fall, se a Second Son futni. Más kérdés, hogy nyilván csikorgatnák a fogukat, ha a semmiből előtoppanna egy HL3, de az még talán Newellt is meglepné.
Mindenesetre megnyugtató, hogy ez a vélekedése a cégnek. Remélem komolyan is gondolják és időben sikerül a Khronosnak vagy Microsoft-nak lépnie. Pláne, hogy nem érzem azt a nagy ellentétet az nVidia és AMD útvonala közt.
-
MaUser
addikt
Amikor egy cég nem eladó, akkor mindig messze többet kell fizetni az értékénél. Sokszor háromszor-négyszer is. Olyan nincs, hogy te megakarod venni aktuális tőzsdei áron, mert nem fog menni.
Dehogy nincs, bár nyilván nem aktuális tőzsdei áron. Kötelező vételi ajánlatnak hívják itthon, a tőkepiaci trv. szabályozza. Általában az ajánlat után már rohannak is a büfik hozzád, mert kapnak plusz 10-40 százalékot nagyjából, viszont ha te visszalépsz, akkor elkezded kiszórni a papírjaidat, ami meg bedönti a részvényt csúnyán. A gond nyilván ott lehet ha a részvények többségi százaléka nem elérhető a tőzsdén. Ha jól látom AMD estén 40% kisbüfiknél van, 60% fundoknál, 1% meg a tényleges irányítóknál. Két elég híres ilyen a közelmúltból a VW vs. Porsche meccs és ahogy a Schaeffler átvette a Continental-t. Ez utóbbinál gyakorlatilag nem is tudott róla a Conti a végéig.
(Nem véletlenül kellett itthon is törvényt módosítani, amikor az OMV ugyanígy meg akarta venni a MOL papírok többségét. A kisbüfik (én is, mint extra kis büfi ) már örültek, hogy most az egyszer jól járunk, de aztán tudjuk mi történt...)
sh4d0w: A cég értékét mutatja a kapitalizáció. Ez kb. a TA és a várható jövőbeni EPS-ek összege. Ha a kapitalizáció jelentősen alacsonyabb a TA-nál és az EPS is kicsi v. negatív, az sok jót nem jelent a csillagjósok szerint.
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
nagyúr
válasz Dare2Live #95 üzenetére
kiadja az indi (de akár nagyobb) fejlesztő is a gamet GCNre mert semmi nagy anyagi vonzata nincs.
ez a gondolat már többször felbukkant, de ebben a formában azért nem igaz. a fejlesztési munka valóban nagyon lecsökken, viszont a tesztelés nagy részben megmarad. nincsenek iparági statisztikáim, hogy portolás esetén milyen arányban van a fejlesztés és a tesztelés, de ha 60:40-re teszem, akkor vélhetően nem tévedek nagyot. ami persze azért azt jelenti, hogy a portolási effort kb. felét megspórolják, és az nagyon jó. engem nem lep meg, hogy olyanok ráharapnának erre, akik muszájból (vagy sehogy sem) csinálnak PC portot.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
dergander
addikt
Az lesz a nevetséges mikor a legerősebb radeon 290x kerül 160K forintba a titán meg 280K árával,és még gyenge is játék alatt,kicsit csalódni fognak majd az nv tulajok,egyrészt ha már könyebb portolni játékot sokan ráfognak vetülni a mantle-ra. Ennek örülök manapság elég rosszul megy az NVnek,a tegra piac szenved a VGA piacuk meg mindig kevés,az ATI és AMD annak idején jól jártak egymással,itt az eredmény tessék
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Amikor egy cég nem eladó, akkor mindig messze többet kell fizetni az értékénél. Sokszor háromszor-négyszer is. Olyan nincs, hogy te megakarod venni aktuális tőzsdei áron, mert nem fog menni.
Az elemzők a mostani konzolgenerációt is a régihez hasonítják, csak ez nem teljesen hiteles, már rögtön ott változás van, hogy az új konzolokba nem licenceli a hardvert az MS és a Sony, hanem az AMD gyártja, rostázza és szállítja, vagyis egy OEM konstrukció az egész. Ez az oka annak, hogy csak a Q3-ra nagyobb bevételt jelentettek be ebből, mint amekkorára szert tettek az elmúlt három évben az Xbox 360 üzletből. Idő kell, hogy realizálódjon, hogy a Sony és az MS messze többet fizet most a hardverért, mint tették ezt az előző generációban.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
MaUser
addikt
A reális ár a tőzsdei kapitalizáció, ami nincs 3mrd sem, a total asset (amit egy csőd esetén nagy nehezen szét tudnál árulni nagy kedvezményekkel) meg 5mrd.
Szerinted mitől mozognak a tech részvények? Mert nem értik az elemzők? Vagy esetleg Soros mondjuk tart három olyan tech elemzőt akik fejenként jobban fizetettek, mint az egész AMD igazgatótanács?
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
Dare2Live
félisten
"Ezt beszámítva mutass rá egy cégre, aki bármit is tudna kezdeni egy x86-64 licencet követelő GCN architektúrával."
na bingo. Még tőzsdei szempontból is abszurd ez az egész.
szerk:
Mauser: Na látom ABU már reagált.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
"Erről van valami konkrét info, bejelentés, bármi?"
De mi a furcsa ebben? A motort GCNre írják meg (kb mindegy, hogy XOne vagy PS4). Ha GCNre van megírva akkor kb egy az egyben kész van PCre is.
Innen hacsak nincs vmi nagyon durva szerződésük MSel nagyon kicsi erőfeszítés átültetni a játékot GCNes PCre de nagyon nagy directxesíteni.
Innen jön amiről abu is ír, hogy kiadja az indi (de akár nagyobb) fejlesztő is a gamet GCNre mert semmi nagy anyagi vonzata nincs. Ha pedig ez akkor az akkora pofont adat a directxnek, nvnek, hogy akár el is dölt a VGA piac.
De tényleg mi a furcsa ebben?más: Részvényárfolyamokból könyörgök ne következtessünk arra, hogy ez így lesz e vagy sem. Van, hogy a tőzsde eltalálja mi lesz, van hogy nem.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
mrhitoshi
veterán
Pont a Linux jutott eszembe nekem is. Baromi nagy lökést adhatna az AMD a Valve-nek. Ha most lépnek a Valve-nél, akkor rohanok venni egy SteamBoxot. Szerintem marha nagy potenciál van ebben az egészben, de sajnos nagyon faramuci a helyzet, mivel hogy AMD-nek a partnerei egyszerre az ellenségei is. Nevetséges szituáció. Akármit lépnek, valakinek nem fog tetszeni.
PS4
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Miért akarná bárki felvásárolni az AMD-t, főleg amikor nem akarják eladni a céget (itt legalább 15-20 milliárd dollár a reális vásárlási ár). Ezt beszámítva mutass rá egy cégre, aki bármit is tudna kezdeni egy x86-64 licencet követelő GCN architektúrával. Már az NVIDIA is rég az ARM-ra építi a Maxwellt. Persze a GCN áttervezhető, csak ugye minek, amikorra ez kivitelezhető, már más is épít egy hasonlót.
Azt meg ne várd, hogy egy üzleti elemző megértse, hogy mi a Mantle, és ez mit jelent a jövőben, amikor még csak a kérdéseket tesszük fel ezzel kapcsolatban.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
MaUser
addikt
Nekem elég lenne a saját kártyájukon is egy összehasonlítás, talán novemberben már meglesz.
Abu85: Hidd el, ha tényleg nyerést vizionálna valaki, már régen longolták volna a hírekig. Elég ha ránézel, mi megy a BUX-on pár nappal az éves jelentések kihirdetése előtt.
Prof: Nézz egy korrelációt az nV-vel NASDAQ 100-zal, ugyanúgy nő mindenki tavaly év vége óta, az ütem más csak. Elleben AMD részvényeket továbbra sem rángatják felfelé. Alacsony forgalommal korrigál vissza szépen. Kapitalizációja még mindig nagyon alacsony, ennek ellenére nem jönnek a hírek arról, hogy törné magát bárki is, hogy felvásárolja.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
ukornel
aktív tag
Az AMD, mióta az ölébe pottyant az új konzolgeneráció, kicsit úgy viselkedik, mint az egyszeri gamer a régi szép idők deathmatchében, amikor fölvette a Quad Damage-t, vagy a pentagrammát, és egyszeriben nekirontott mindenkinek a pályán; azt se tudja, kire lőjön először.
Ez is mutatja, hogy most kezd igazán beérni az ATI felvásárlása - nagyon komoly fejlesztés és koncepciózus gondolkodás áll amögött az "ölbepottyanás" mögött.
A többiek meg azon agyalnak, hogy miután lejár az extra póver ideje, hagyják-e még egyszer az életben, hogy a kvékjel közelébe jusson (ha egyáltalán megúszták).
(Nem mondom, hogy a pályára nem férne már rá egy kis tisztogatás... )[ Szerkesztve ]
-
Sennalacy
aktív tag
Szóval, ha jól értem hosszú évek óta először végre megoldható lenne egy felső kategóriás PC-n a 3 platform egyesítése emulálva akár mindkét konzolt, de nem teszik, mert az milyen gazdaságtalan lenne már, hogy a konzolok első megjelenése óta először, ne kelljen 3 külön gépet venni ahhoz, hogy bármivel játszani tudjon az ember amivel kedve támad. Gratulálok!
Pssszt, csendet kérek BIOS-t frissítek!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az elmúlt hét szerda óta erről van szó. A Mantle azt teszi lehetővé, hogy a konzolra írt rendert minimális befektetéssel átemeld. Lehet akár módosítás nélkül is, de a Mantle azért pár helyen különbözik az X1 és a PS4 API-jától, tehát ezekre reagálni kell a PC-s leképző oldalán, de sokkal kevesebb munka ez, mint a DX leképző. Repi is kiemelte, hogy a Mantle cross platform. Itt ezen azt érti, hogy a Mantle, az X1 és a PS4 renderje csak minimális mértékben különbözik.
Ilyentől ne várj részvényváltozást. Max. azok vettek részvényt, akik tudják, hogy mi az az API. Nem sok technikailag felkészült üzletember van manapság.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
MaUser
addikt
Nem kerülte el, csak a kérdés továbbra is az, hogy mindez hogy futna Mantle nélkül.Ráadásul ez egy játék továbbra is.
Dare2Live:
Ez szerintem alapvető tévedés. Komplett motorok, játékok lesznek minimális munkával X/PS4ről portolva. Nem pár +effekt hanem már a motor is X/PS4en GCNre lesz megírva, optimalizálva.
Erről van valami konkrét info, bejelentés, bármi? Ha ennek bármi reális alapja lenne (illetve tényleges nyereséggel kecsegtetne az AMD-nek) nem lenne továbbra is mélyponton az AMD árfolyama.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
nagyúr
réges-rég, amikor a d3d és az opengl még vetélytársak voltak, lehetett választani, hogy xyz játékot melyikkle akarod futtatni. ez valami olyasmi volt felhasználó oldalról, mint ami most van a dx9 és dx11 exékkel. képzelj el egy harmadik exét. na, az lesz a mantle.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
bigobert
tag
Ha egyszer felkerül a gépemre a Mantle, akkor azok a játékok, amikkel most játszok, nem fognak jobban futni? (pl. World of Tanks, Planetside 2)
Jól értem, hogy a játékot a Mantle-höz kell fejleszteni? Még hozzá-nem-értőbben szólva: ez nem egy jobban optimalizált DirectX lesz? (mely finom, omlós, és kihozza a GCN-es kártyám színe javát? -
Chrys_
addikt
Most komolyan attól félnek, hogy túl jól sikerül konzolos játékokat PC-re portolni vele? Amikor az jön le minden fórumon, hogy az emberek inkább a nappaliba ülnek át a TV elé éppen a konzolok miatt? Hát ez elég visszás indok az ellen, hogy jobb portok készüljenek, vagy éppen jobb emulátorok. Ennek a hiánya miatt még nem váltanak platformot az emberek (vagy legalábbis nem nagy százalékban).
-
jedis
senior tag
A Mantlenak kikötés a GNC architektura , de ilyen megkötések vannak már mostanában is bőven, pl. a Crysis3 !!! DX11 VGA alap ! Szóval az AMD 4000-res, és NVidia 200-as kártyák kilőve, és persze az összes tőlük régebbi család is ! Pedig egy ATI HD4890-es még nem egy netezős vas, még mostanába sem ! Ennek a játéknak ez az ára ! Mondjuk meg is látszik rajta ( most itt kimondottan a grafikára gondolok )
Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ahogy lejött nekem az AMD problémája úgy gondolom, hogy a Mantle render mellé kötelező lesz készíteni egy DX vagy egy OGL rendert. Valószínű, hogy ez a legfőbb kritérium. Az optimalizálás az csak dokumentáció kérdése, de eleve rá kell optimalizálni a next-genre, tehát amit onnan áthozol az jórészt jó a Mantle-re is.
Én meglepődtem azon, hogy az indie fejlesztők úgy állnak ehhez, hogy végre kevesebbet kell dolgozni, és szerintem az AMD is. Sose gondoltam volna, hogy az egyszerűségért egy fejlesztő képes lenne feláldozni a piac jó részét, de szerintem más sem. Egy ilyen lavinát nem szabad elengedni. Ha kell a Mantle, de nincs erőforrás a DX protra, akkor kap majd két programozót, akik megcsinálják.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
gellertal
csendes tag
eddig olyan jól hangzott ez az egész, remélem, hogy nem ez a zártság fogja végül tönkretenni az elképzeléseiket
a nyálkagomba agy nélkül is képes tájékozódni.
-
nagyúr
de az így, az hogy? én azt teljesen el tudom fogadni, hogy a Mantle-t partnerséghez kötik (többek között azért, amire a cikkben utaltál - ha valaki alapos ismeretek nélkül elkezd barmolni benne, akkor az fog lejönni, hogy mijjjenszarezamentöl), de mennyire lesznek szigorúak a partnerség kritériumai? erről van infod?
(#71) daa-raa:
DX és OGL baja az, hogy mindent ugyan azon a rommábonyolított pipeline-on akar átnyomni.oh yes. és én még kiegészíteném a "rugalmatlan" szóval...
[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
#65675776
törölt tag
Az a probléma, hogy egy API-val akarja a DX és az OGL is megvalósítani az egészet. Pedig ez felesleges. Legyen inkább modulrendszerű az egész, ne egy monolitikus valami. A magas szintű programozás és a hw közötti áthidalás a feladata. Semmi sem kötelezi rá a MS-ot és a Khronos-t, hogy ezt egyetlen egy módon oldja meg minden hw esetén. Szemléletet kellene váltaniuk. Persze lehet azt mondani, hogy most is így működnek, de valamit nagyon rosszul valósítottak akkor meg. Mert ha az AMD és a DICE meg tudta oldani, hogy driveren és alkalmazáson belül is szabadon választhass és a teljesítményre ez a jobb API esetén nincs negatív hatással, akkor ezt meg lehet oldani a DX-ben, OGL-ben is. Ahogy régen is meg lehetett oldani.
Ha az AMD nagyon akarná biztos meg tudnák írni a korábbi architektúráikra is a megfelelő közvetlen API-kat, amiket egybefoglalva nevezhetnének AMD API-nak. Te ebből csak annyit látnál felhasználói szinten, hogy API. Szóval mint most a DX-nél, OGL-nél.
A DX és OGL baja az, hogy mindent ugyan azon a rommábonyolított pipeline-on akar átnyomni.
Üzleti sw-t nem fog megvenni senki csak fanboiságból. Ha ott nagyon tré a támogatás, akkor bukó van durván. Játékoknál ez nem igaz. Emellett nagyon nem egy ár és költségkategóriáról van szó.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz #65675776 #67 üzenetére
A kompatibilitásnál hülyén foglamaztam, mert nem a régi kártyákra gondoltam, hanem a régebbi, vagy mai, de kevésbé fejlett, architektúrákról.
Gondolom, minél nagyobb a támogatott hardverek közti különbség, annál vastagabb az API. Legalábbis nekem így logikus.
Ha húznak egy vonalat és azt mondják, hogy a DX12 megkövetei a GCN funckióit, méghozzá a szigorúan előírt módon, akkor biztosan lehet javítani a hatékonyságon, mégha ezzel csökken is a hardver fejlesztők mozgástere.
Enélkül legfeljebb a fölösleges overhead-et lehet csökkenteni.
Nem tudom, hogy jelenleg menniyre szükségszerű a dx/ogl "nehézsége".(#68) Lacccca87: Nem lusta, hanem modern = energiatakarékos.
Egyébként nem tudom, hogy a játék fejlesztők miben különböznek az üzleti szoftver fejlesztőktől, de utóbbiak nagyon nem lusták.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
#65675776
törölt tag
Inkább az a kérdés, hogy a DX és az OGL nem lett-e már túlságosan is nehéz ahhoz képest, ami szükséges. A visszamenőleges kompatibilitást meg sok esetben nyugodtan el lehet dobni, mert nincs értelme. Pl BF4-et biztosan nem fogsz értelmesen játszani X1950-en. Magába a DX-be és az OGL-be alapból bele lehetne építeni a többszintű drivereket, és mindenhez az az API rész aktiválódna, ami éppen kell, vagy amit a felhasználó kiválaszt a hw-e /sw-e által támogatottak közül. És ez simán beépíthető a játékokba, nem mai találmány. Anno több játék volt, amiben választhattál DX, OGL és ha volt akkor Glide között, vagy akár sw rendert is. Csak a fejlesztőknek dolgozniuk is kellene, nem pingpongozni. Csak a fejlesztők jó része arra is lusta, hogy leszokjon a lustaságról.
-
bélanéni
őstag
Egyébként nem tudom ki hogy van vele, de a Mantle létezésének tudatában - függetlenül attól, hogy 1, 2, 3 vagy 15 játék fogja támogatni a közeljövőben - szerintem épeszű ember AMD kártyát vesz, ha a következő mondjuk 1 éves időszakban tervezi a vásárlást. Így legalább az esélyét megadja annak, hogy ki tudja használni a Mantle által nyújtotta (akár szignifikáns) előnyöket. nVidia kártyát most vásárolni elég nagy "önfejűség" és értelmetlen. Ha ezt nézzük, az AMD már MOST lépéselőnybe került. Persze a köv. 1 év sorsdöntő lesz, ha nem lesznek támogatói, akkor ezt az előnyét elbukja, de addig is azért nagyobb piaci részesedésre tehet szert.
(Annyit még hozzáfűznék, hogy jelenleg az is értelmetlen, hogy valaki a szuper nVidia kártyáját lecserélje AMD-re éppen a bizonytalan jövő miatt. Csak és kizárólag a mostanában vásárolni szándékozókról beszéltem. Mint pl. én )
[ Szerkesztve ]
Ha mindig igazat mondasz, semmire sem kell emlékezned.
-
Solesz84
aktív tag
Na ez jó hír! Köszönöm a választ!
Asrock X570 Taichi, Ryzen 9 5900X , NZXT Kraken X72, Gskill TridentZ RGB 32GB DDR4 3600Mhz Cl16, Kfa2 RTX 4090SG, Samsung 860 EVO 1 TB, 850 EVO 500GB SSD, WD 3TB HDD, NZXT H710i, LG Oled C2 42" , MSI MPG A1000GW, Fanatec DD1, CS V3 Pedal, Fanatec V1.5 Shifter, Fanatec V1.5 Handbrake
-
bélanéni
őstag
Semmi köze a CPU-hoz. Ahogy a DX és OpenGL-nek sincs.
Vagyis a válasz igen, működni fog onnantól kezdve, ha kiadják az első olyan Catalyst meghajtót, ami már tartalmazza a Mantle API támogatást is. (Az csak részletkérdés, hogy a köv. fél évben 1-2 játék készül Mantle alá is)[ Szerkesztve ]
Ha mindig igazat mondasz, semmire sem kell emlékezned.
-
Solesz84
aktív tag
Sziasztok.Lehet hülye kérdés lesz, de ha nekem van egy i5 3570K és egy AMD HD 7870-em akkor működni fog a Mantle API rajta v ez csak AMD CPU-val, és AMD GPU-val működik?
[ Szerkesztve ]
Asrock X570 Taichi, Ryzen 9 5900X , NZXT Kraken X72, Gskill TridentZ RGB 32GB DDR4 3600Mhz Cl16, Kfa2 RTX 4090SG, Samsung 860 EVO 1 TB, 850 EVO 500GB SSD, WD 3TB HDD, NZXT H710i, LG Oled C2 42" , MSI MPG A1000GW, Fanatec DD1, CS V3 Pedal, Fanatec V1.5 Shifter, Fanatec V1.5 Handbrake
-
satz18
őstag
Ha el tudnák érni, hogy AMD exclusive játékokat adjanak ki, azzal azt is elérnék, hogy kb az összes nem AMD (GCN) kártyával rendelkező felhasználó, főleg akik sok pénzt öltek VGA-ba, azok soha a büdös életbe nem fejlesszenek egy fillért se a PC-jükbe. Még jobban felgyorsulna a VGA piac összehúzódása, és hosszútávon az AMD még többet bukhat mint az Nvidia. Nekik ugye ott az ARM.
Asus G513QY, Samsung A52s 5G
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem ez pont így jó. Az elmúlt napokban szinte mindenki véleményt alkotott. Én az elején azt láttam, hogy az indie fejlesztőket ez nem fogja érdekelni, mert nem mozognak a DX/OGL határán. Ezzel szemben mondták már indie fejlesztők, hogy ha egyszerűbb a Mantle port PC-re, akkor az sem érdekli őket, hogy csak GCN Radeonon fut. Az AMD-től megkérdeztem, hogy ennek mennyire örülnek, és az volt a válasz, hogy semennyire, mert nem nekik szánták a Mantle-t. Még ha tervben is volt a publikus SDK 2014Q1-re, akkor is minimum átgondolják egyszer, hogy ezzel milyen lavinát indíthatnak még el, azon kívül amit elgondoltak.
Amit el tudok képzelni, hogy a Mantle-re lesz egy DX/OGL wrapper, és akkor lesz publikus SDK.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
atti_2010
nagyúr
Szerintem csak ott lesz hozománya ahol Mantle kompatibilis driver van, de lehet benéztem és akkor még jobb nekünk.
[ Szerkesztve ]
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
atti_2010
nagyúr
feltéve, ha tartani akarják a visszamenőleg kompatibilitást.
Nem akarják tartani, ezért megy csak GCN architektúrán, amúgy a "nem csinálunk semmit csakhogy a tavalyi is jó legyen" nem sok eredményre vezetett.
[ Szerkesztve ]
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
félisten
válasz #65675776 #21 üzenetére
Egészen biztos, hogy az univerzális API-k képesek a jelenleginél érezhetően nagyobb hatékonyságra?
Nem lehet, hogy a Mantle előnye pusztán a hardver specifikusságból adódik?
Persze, biztos van mit javítani az OGL-en és a DX-en is, ebben nem kételkedem, de a teljesítmény terén nem számítanék nagy előrelépésre, feltéve, ha tartani akarják a kompatibilitást a régi hardverekkel.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
atti_2010
nagyúr
Én igazából még mindig arra vagyok a leginkább kíváncsi, hogy vajon a "régi" (nem Mantle-re) írt játékok esetében a megfelelő AMD hardverek megléte mellett fog-e jelenteni bármilyen előnyt.
Világos hogy nem fog.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
atti_2010
nagyúr
Mondjuk ha az Intel és nVidia is beállna mögé,
Miért nem állnak be?? Mert előnytelen lenne számukra, most mutassák meg azt a nagy felhasználói támogatást és szeretetet amit sokszor nagy arcal hirdetnek.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
DrJános
aktív tag
Én igazából még mindig arra vagyok a leginkább kíváncsi, hogy vajon a "régi" (nem Mantle-re) írt játékok esetében a megfelelő AMD hardverek megléte mellett fog-e jelenteni bármilyen előnyt.
Mert ha Pl: egy GCN kártya és kaveri (vagy más AMD) APU / CPU tudja hozni az intel i5 / i7 (lehet, hogy bilibe ér a kezem ) szintet játékok alatt. Az én szememben már akkor is van értelme ennek az egésznek, hisz az AMD be tudja/tudta hozni a sok éve létező behozhatatlannak hitt lemaradását.
Ami már önmagában szép teljesítmény lenne, a többi meg extra hozzá
Gép és régi mobilok profilban. jelenlegi mobilom : Samsung Galaxy S10
-
bozont
veterán
válasz atti_2010 #33 üzenetére
Az hogy ez megint nem egy egységes dolog, megint szegmentálódás lesz a vége. Én nagyon vártam ezt a mantle apit, mert először még olyan hírek voltak, hogy nyílt lesz. De ezek szerint mégsem. Mondjuk ha az Intel és nVidia is beállna mögé, akkor talán működhetne a dolog, de kétlem hogy ez megfog történni (ezt a Maxvell-t meg meglátjuk mit hoz).
És itt még a lehetőség sincs meg, hogy betegyen az ember egy külön kártyát, mint a Physx esetében. -
atti_2010
nagyúr
ABSZOLÚT NEM ÉRDEKEL A VÉLEMÉNYED, a másik dolog pedig. igen az AMD most letett valamit az asztalra sokadjára!!
[ Szerkesztve ]
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
sad_Vamp
őstag
Hát én meg már majdnem azt hittem, hogy megmozdult valami. Ha nyíltá tették volna már az is elég nagy pofon lett volna, hisz sem az NVnek sem az Intelnek nincs működő GCN APUja..... így meg még ingerük sem lesz rá, hogy legyen.... széllel szemben h**zás ez így kérem szépen!
“When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”
-
Dare2Live
félisten
"Valószínűleg annyi lesz, mint anno az MMX korában volt, hogy lesz néhány effekt amit megcsinálnak Mantle-n keresztül"
Ez szerintem alapvető tévedés. Komplett motorok, játékok lesznek minimális munkával X/PS4ről portolva. Nem pár +effekt hanem már a motor is X/PS4en GCNre lesz megírva, optimalizálva.
"Egy kiadó sem lesz olyan botor, hogy a PC piac 5-10%-át lefedő GCN-ekre dob csak ki valamit."
Még a cikkben is ott van, hogy ez a veszély bizony reális.
Szerintem baromira nagy lesz AMD számára a kisértés. Bármikor dönthet úgy, hogy megnyitja ha pedig igen akkor kb az összes ind de sanszosan nagy kiadós X/PS4 játék lesz PCn csak GCN only verzióban. Ebben a pillanatban egyrészt vége az NV pcgamer pályafutásán másrészt vmi brutális lökést előnyt ad AMD az APU/GCNes procijainak.
ha csak az egyik opció létezne akkor is baromi nagy a kisértés AMD számára, hogy mantle megnyíljon, így pedig nem tudom opció egyaltalán a nem.szerk: Érdemes elolvasni az anand írást, megint nagyon jó lett. [link]
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nagyúr
"hogy egyszer lesz egy publikus Mantle SDK, de ez leghamarabb a következő évben lehetséges vagy később"
végiggondolva a dolgot, ez azt jelenti, hogy a Mantle API-hoz a belépő az AMD partnerség. akkor igazából az a kérdés, hogy ha egy tetszőleges stúdió ezzel szeretne élni, akkor beengedik-e, vagy gondos screening után jó eséllyel elhajtják. ha az első, akkor igazából a hírben leírtak nem változtatnak semmin (azon sem, hogy az AMD szokás szerint szarul kommunikál). ha viszont az utóbbi, akkor itt gyakorlatilag a PhysX-szel eljátszott modell még korlátozottabb változatával álunk szemben. ami persze önmagában nem baj, csak akkor mindenféle forradalmi elképzelés megy le a WC-n.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Valdez
őstag
válasz afterburner_ #38 üzenetére
Lehet is, de a voodoo kártyákra se csak a glide api volt...
-
BiP
nagyúr
válasz Malibutomi #32 üzenetére
Igen, végülis az új információk birtokában ezzel lehet jól összefoglalni.
Csak a kezdeti infók és lelkesedés alapján mindenki Kánaánt, PC-s forradalmat, felhasználói orgazmust vizionált/remélt stb. ellenben valószínűleg a valóság ennél sokkal reálisabb. (az, amit leírtál). -
atti_2010
nagyúr
Végre az AMD tesz is valamit a PC játékokért nem csak lefizeti a gyártókat hogy az Nvidia vason jobban menjen, mi itt a gond?
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
Malibutomi
nagyúr
Nem kell ezt túlbonyítani!
A Mantle-nek két szerepe van:
1. a Gaming Evolved fejlesztők egyszerűbben portolhatnak, és több effektet használhatnak
2. a GCN radeonok gyorsabbak lehetnek Mantle-el, vegyen minél több ember azt, hogy megkapja a plusz sebességet, és effekteket. -
BiP
nagyúr
Biztos lehet csűrni-csavarni, majd ha kijönnek az első tesztek, kiderül.
És akkor biztos ki lesz próbálva Mantle mellett, Mantle nélkül. Összecsap a 2 kártya brute-force-ban, meg az is kiderül _majd_, hogy mennyi előnyt hoz a Mantle. Bízom benne, hogy majd az alsóbb kategóriás ill. korábbi GCN kártyákon is letesztelik, no meg persze a Kaverin. Lesz olvasnivaló bőven."Amúgy ez a Mantle akkor az AMD Glide-ja, ahogy elnézem."
Tök ugyanez fogalmazódott meg benne pár napja, amikor jöttek az első Mantle hírek.[ Szerkesztve ]
-
cszn
őstag
Így már inkább úgy néz ki, hogy csinálnak is valamit meg nem is. Forradalom nem lesz, de az állóvizet legalább felkavarják. Talán lesz valami fejlődés.
[ Szerkesztve ]
-
WayneGace
őstag
Eddig, mintha nem erről lett volna szó. Akkor megmarad amd specifikus dolognak. Hm, kíváncsi vagyok majd tesztekre. Illetve ténylegesen mennyi játék fogja használni. Mert például engem agyon hypeolt bf4 nem érdekel, akármennyire is jó játék lesz. Egyébként ja, platformok felé haladunk, lesz gcn-kavari, maxwell-ARM, Xbox, PS, Nintendo cucc, majd Apple is kiad egy konzolt.
[ Szerkesztve ]
BestSecret invitációt privátban adok.
-
#16939776
törölt tag
Erre vártam, még 2-3 év és kiderül hogy érdemes volt-e
Viccet félretéve ha lesz játékélmény Egér+bill.-el akkor még hajlandó leszek erre költeni.Játék pc -számomra- halott!
-
Lacccca87
addikt
-
MaUser
addikt
Nem kell így túldramatizálni. AMD kapaszkodik mindenbe, hogy legalább a felvásárlásra sem érdemes státuszból kitörjön (ráadásul úgy, hogy piaci értéke harmada az egész AMD-nek a konzolos buli tudtával is az nV-éknek, Intelének meg 3%-a sem, bármely nagyobb befektetési csoport megvehetné, de egyszerűen nem éri meg). Valószínűleg annyi lesz, mint anno az MMX korában volt, hogy lesz néhány effekt amit megcsinálnak Mantle-n keresztül is és akkor bekapcsolhatod vagy szebb lesz. Egy kiadó sem lesz olyan botor, hogy a PC piac 5-10%-át lefedő GCN-ekre dob csak ki valamit.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
kungzi
veterán
tényleg jó lenne látni mit tud ez az api az alsóbb kategóriás gcn-s karikkal
mert ha tűrhetően futna a 7850-nel a bf4, akkor nem váltanék +30-35k-ért 7950-re vagy 7970-re
vajon a ma induló bf4 beta már támogatja? mert ha igen, akkor kipróbálnám
pont reggel döntöttem el, hogy venni akarok bf3 premium kódot, addig még nem is láttam ezt a hírt
akkor már a windows 8.1-t is felraknám, ha már leszedtem msdn-ről
[ Szerkesztve ]
-
Prof
addikt
Mar nem azert, de Mantle API ide vagy oda akkor is az emulatorokat sokkal konnyebb lesz megirni ugyanis a legtobb konzol cimhez tuti nem hasznaljak meg
Amugy meg ha akartak volna reg csinalhattak volna beforrasztott gyors eleresu RAM-os APU-s alaplapot GCN-el a PC-re (bar ki dobja a Kaveri-vel lehet a SteamBox proto ilyen lesz)
Nem ertem teljesen az AMD-t, itt lenne elvileg a lehetosege, hogy vetessen az emberekkel 100ezres VGA-t, miert nem csinalja. A Steam-es statisztikak alapjan meg mindig az Nvidia-val es Intel utan jon reszesedes
Nem hiszem sok profit van az APU-n/konzol Atcsabithatnanak nehany managert az Inteltol, hogy legyen valaha eleg tokejuk CPU teren versenyezni ismet.Bar az is lehet nagyobb a hype Mantle API teren, mint amennyi elonyt valojaban a gyakorlatban jelent, de majd meglatjuk.
Szerintem a konzol exkluzivok miatt ugyis vesznek Nextgen konzolt. Attol hogy van Iphone vesznek Ipod, iPad+Minit, Macbook-ot is az almasok.
-
BiP
nagyúr
(#6) Thrawn+(#7) Cifu: Ezek az új infók kicsit megtépázták a lelkesedésemet, és megerősítették a racionális énem félelmeit.
De azért bízom benne, hogy jobb sorsra jut majd, mint a Physx, vagy ahogy most az OpenCL áll."hogy a Battlefield 4-ben a Radeon R9 290X a Mantle API-t használva alaposan leelőzi a GeForce GTX Titan VGA-t."
Persze ez marketing, de én inkább arra leszek kíváncsi, hogy AMD oldalról melyik -nem csúcskártya- lesz az, amelyik hozza majd a Titan sebességét. Mert ha a 290X állva hagyja, akkor az sokkal érdekesebb lehet, ha egy töredékáron megszerezhető 280X vagy 280 vagy 7950 hozná a Titan sebességét. (Még ha csak egyelőre ebben az egy játékban). Számomra ütősebb demonstráció lenne.(#15) kungzi: Túl sok erőforrást igényelt volna PC-re is hozni az új engine-t. (főleg egy nem kipróbált API-ra építve) Majd a következő Fifában.
(#18) Tazsam01: Azért ez nem teljesen igaz. Nem is mondták ki, nem is sugallták.
Egyszerűen csak annyi, hogy a mostani konzolgeneráció közelebb van a PC-hez, mint a korábbiak, és ezzel a Mantle API-val még közelebb hozható (ha megvannak a hardveres feltételek).
Egy emulátor mindig is óriási erőforrást emészt fel. Ellenben ha közel van a hardver és a szoftver struktúra, akkor ez az óriási overhead csökkenthető. Tehát míg az Xbox360/PS3 esetében kb. esélytelen volt használható emulátort gyártani, az új generáció esetében a Mantle segítségével akár sikerülhet.[ Szerkesztve ]
-
Tazsam01
tag
Csak nekem tűnik úgy, hogy ezzel a hírrel picit nevetségessé tették a next gen konzolokat?
Gyakorlatilag kimondták, hogy ami azon elfut az emulálva elfut pc-n is csak nem tesszük lehetővé, hogy emulálható legyen a környezet.
Akkor most már az AMD is kijelentette, hogy a next gen konzol nem több mint egy középkategóriás PC némi csavarral és egyszerűbb kezelőfelülettel? -
kungzi
veterán
Csak azt nem értem, hogy akkor az EA miért nem ezzel csinálta meg a Fifa 14-t, és akkor elvileg az is mehetett volna az új engine-nel...
-
kungzi
veterán
kíváncsi leszek mit tud majd egy 7850 2gb ezzel az új api-val, ha egyáltalán támogatni fogja
minden gcn architektúrás kari támogatja majd, vagy csak a most érkező karik?
[ Szerkesztve ]
-
BalaNce87
addikt
Ha nekem mint usernek jó lesz akkor már megérte nem?! Nagyon kíváncsi vagyok az árakra. Ha jó lesz, akkor a 7850-et eladom és lecserélem.
-
félisten
Volt egyáltalán szó arról, hogy a fejlesztők életét akarják megkönnyíteni? Az legfeljebb járulékos előny.
Egy lehetőséget adnak a fejlesztőknek, hogy a PC-n is konzol sebességet hozzanak akár APU szinten is.
Az integrált GPU-knak szükségük is lesz rá.
Ez szerintem inkább egy lehetőség arra, hogy dGPU nélkül is lehessen játszani AMD APU-kon.
Vagy pedig GCN-es dGPU használatával megmaradjon a PC grafikai előnye a konzolhoz képest.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Szóval közérthetőbben: a Mantle egy kifejezetten AMD kártyákhoz szánt dolog, vagyis olyasmi, mint a fizikai motorok terén a PhysX, ahol hardveres gyorsítás csak nVidia kártyákon valósulhat meg.
Ez számomra eléggé visszásnak tűnik, mert akkor nem "megmenteni" akarják a fejlesztőket a DirectX és OpenGL problémáitól, hanem magukhoz láncolni a Gaming Evolved és a Mantle által.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Thrawn
félisten
Tehát röviden a Mantle egy olyan (még egy pár évig zárt) API, ami csak GCN-en fut, feltehetően gyors lesz, pár támogatott játék szebb is lehet tőle és könnyebb lesz vele konzolos játékokat portolni PC-re (GTA V anyone?). Hát nem tudom ez így mire lesz elég, de azért megnéznék most már egy Kaverit, hogy fut rajta a BF4
Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł
-
aktív tag
ilyenkor azon kezdek el gondolkodni, hogy valami más hobbit kellene találni a számítógépes játékok helyett.
kivan már a bré ezzel az összes ingoványos pénznyelő szarral ami a konzolok meg a pc-k körül ma megy.
ezért vegyünk x*100ezerért akármilyen hardvert?! a pc is elkonzolosodik. amd pc, nvidia pc, konzol pc. játékonként vegyél külön gépet.[ Szerkesztve ]
Peace is a lie, there is only passion...
-
félisten
Szerintem a Mantle korlátok között tartásában az is erős szerepet játszik, hogy az AMD nem akar összeveszni a MS-sel és a Sony-val.
Kissé szkeptikus vagyok a linux támogatássla kapcsolatban is, hiszen akkor a Valve is jó eséllyel indulhatna egy linuxos konzollal, amit az MS és a Sony nyilván nem akar.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Frigo
őstag
Van már infó róla hány %-os színmélységgyorsulást hozz az új API ?
-
DigitXT
nagyúr
Cudálatos hír...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Lexus, Toyota topik
- Milyen GPS-t vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Asszociációs játék. :)
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Bittorrent topik
- Amazon Fire TV stick/box
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest