- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Azonnali fotós kérdések órája
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Videós, mozgóképes topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Hobby elektronika
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Richland bőven indok. Abból épp elég sokat adnak el.
(#181) Dare2Live: Az is gamer, akik integrált grafikus vezérlővel játszanak.
Kizárt, hogy lesz GCN only játék. Ez jelenleg nem érdeke az AMD-nek. Teljesen lerombolná a PC gamingbe vetett bizalmat. Az egy dolog, hogy a konzol is AMD, de jobb eredmények érhetők el, ha minden játéknak lesz DX/OGL portja.(#182) wednesday: Egyelőre sehol. Ha a Steam koncepcióját nézed, akkor kell neked egy Steamgép és egy Windows PC. Viszont ez még mindig jobb hozzáállás a Valve-tól, mintha kijelentenék, hogy a Sony és az MS bevette a nappalikat, így vesztettek. Nem sok reményük van arra, hogy a PS4 és az X1-et a Steam koncepciója verni fogja, de ha csak egy kis szeletet kiharapnak, akkor már megérte.
-
-
Csak az intel vásárlói nem a játékosok, hanem legfőképpen az irodai gépek vásárlói. Megismétlem: az intel grafikában semmit nem tudna nyújtani a gyártóknak és a játékosoknak, hiába van pénze dögivel.
A Mantle nem arról szól, hogy az AMD szeretné learatni a piacot (szerintem egyébként hibás ez a fajta tartózkodás), hanem arról, hogy megkönnyítse az AAA játékgyártók számára a konzolról PC-re történő portolást. A DX/OGL meg nem fog tudni kínálni alacsony szintű hardverhozzáférést, mivel mindkettőnek az a célja, hogy minél több GPU-környezetet ki tudjon szolgálni. Ennek okán nagyon sok olyan layer van ezekben az API-kban, amelyek miatt jelentős a gyors GPU-k (nV, AMD) teljesítményvesztesége.
A különbség az eddigiekhez képest az, hogy most egy gyártó, aki jelen van a PC-piacon, szállítja a konzolok belsőségeit is. Az nV soha nem volt ilyen helyzetben, az intel meg sosem lesz, amíg fel nem vásárolják vmelyik GPU-gyártót - aminek viszont realitását nem látom.
-
Az nV-nek ugyan van ilyen programja (TWIMTBP), de nem tudom, az intel mivel tudná meggyőzni a játékfejlesztőket, hogy az ő IGP-jüket használják, mert ha sikerülne, nagyjából 10 évet lépnénk visszafelé grafikai minőségben. PhysX nekik nincs, sem CUDA, HSA szóba sem kerülhet, GCN szintén zéró. Az intelnek nincs semmije, amivel a játékfejlesztőket rá tudná beszélni az ő technikájuk használatára.
-
-
leviske
veterán
Ezt a cikk is írja.
Viszont a Valve egy másik asztal. Se a Microsoft, se a Sony nem háborodhat fel, ha az AMD egyezséget köt Newell-ékkel a Mantle használatáról, ahogy ahhoz se lehetne semmi közük, ha az Apple, vagy a Nintendo kezdene masszív tárgyalásokba. Az AMD egyetlen dolga, hogy az adott cégek exkluzív címeit ne engedje átmosni a platformok között különböző emulátorokkal.
Mint már sokszor lett hangoztatva, már nem a hardver számít, hanem az exkluzív címek. Éppen ezért nem érdekelte a Sony és Microsoft vezetőségét, hogy ugyanazokra az alapokra helyezik magukat a konkurenciával. Tehát hiába jön a Valve akár egy PS4 specifikációknak megfelelő referencia SteamBox-al, ha azon nem fog se a Shadow Fall, se a Second Son futni. Más kérdés, hogy nyilván csikorgatnák a fogukat, ha a semmiből előtoppanna egy HL3, de az még talán Newellt is meglepné.
Mindenesetre megnyugtató, hogy ez a vélekedése a cégnek. Remélem komolyan is gondolják és időben sikerül a Khronosnak vagy Microsoft-nak lépnie. Pláne, hogy nem érzem azt a nagy ellentétet az nVidia és AMD útvonala közt.
-
mrhitoshi
veterán
Pont a Linux jutott eszembe nekem is. Baromi nagy lökést adhatna az AMD a Valve-nek. Ha most lépnek a Valve-nél, akkor rohanok venni egy SteamBoxot. Szerintem marha nagy potenciál van ebben az egészben, de sajnos nagyon faramuci a helyzet, mivel hogy AMD-nek a partnerei egyszerre az ellenségei is. Nevetséges szituáció. Akármit lépnek, valakinek nem fog tetszeni.
-
#65675776
törölt tag
Az a probléma, hogy egy API-val akarja a DX és az OGL is megvalósítani az egészet. Pedig ez felesleges. Legyen inkább modulrendszerű az egész, ne egy monolitikus valami. A magas szintű programozás és a hw közötti áthidalás a feladata. Semmi sem kötelezi rá a MS-ot és a Khronos-t, hogy ezt egyetlen egy módon oldja meg minden hw esetén. Szemléletet kellene váltaniuk. Persze lehet azt mondani, hogy most is így működnek, de valamit nagyon rosszul valósítottak akkor meg. Mert ha az AMD és a DICE meg tudta oldani, hogy driveren és alkalmazáson belül is szabadon választhass és a teljesítményre ez a jobb API esetén nincs negatív hatással, akkor ezt meg lehet oldani a DX-ben, OGL-ben is. Ahogy régen is meg lehetett oldani.
Ha az AMD nagyon akarná biztos meg tudnák írni a korábbi architektúráikra is a megfelelő közvetlen API-kat, amiket egybefoglalva nevezhetnének AMD API-nak. Te ebből csak annyit látnál felhasználói szinten, hogy API. Szóval mint most a DX-nél, OGL-nél.
A DX és OGL baja az, hogy mindent ugyan azon a rommábonyolított pipeline-on akar átnyomni.
Üzleti sw-t nem fog megvenni senki csak fanboiságból. Ha ott nagyon tré a támogatás, akkor bukó van durván. Játékoknál ez nem igaz. Emellett nagyon nem egy ár és költségkategóriáról van szó.
-
#65675776
törölt tag
Inkább az a kérdés, hogy a DX és az OGL nem lett-e már túlságosan is nehéz ahhoz képest, ami szükséges. A visszamenőleges kompatibilitást meg sok esetben nyugodtan el lehet dobni, mert nincs értelme. Pl BF4-et biztosan nem fogsz értelmesen játszani X1950-en. Magába a DX-be és az OGL-be alapból bele lehetne építeni a többszintű drivereket, és mindenhez az az API rész aktiválódna, ami éppen kell, vagy amit a felhasználó kiválaszt a hw-e /sw-e által támogatottak közül. És ez simán beépíthető a játékokba, nem mai találmány. Anno több játék volt, amiben választhattál DX, OGL és ha volt akkor Glide között, vagy akár sw rendert is. Csak a fejlesztőknek dolgozniuk is kellene, nem pingpongozni. Csak a fejlesztők jó része arra is lusta, hogy leszokjon a lustaságról.
Új hozzászólás Aktív témák
ph Az AMD egyelőre csak a partnereknek adja oda a fejlesztőkörnyezetet.
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Netfone
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Wiz Khalifa: Grand Theft Auto VI - Érdekességek, látványosságok, képek, infók egy helyen.
- Azonnali fotós kérdések órája
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Apple Watch S9 45mm Cellular acél GOLD okosóra garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Gigabyte A620M R5 7500F 16GB DDR5 512GB SSD RX 6700XT 12GB InWin 301 Erazer CM 650W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung S23 128GB / normál állapotban / 12 hónap jótállásal
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest