- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Apple MacBook
- OLED TV topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Mini-ITX
- Házimozi belépő szinten
- Sugárhajtómű ihlette a Zalman CPU-hűtőjét, de nem az üzemzaj tekintetében
- Milyen TV-t vegyek?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shing
őstag
Ha jó a hardver, nem fog vissza senki semmit. Most a procival voltak gondok konzolon. Tegnap néztem egy jó kis videót ahol FX-8350-el játszható volt minden mai játék.
Pedig a mostani generáció elején is ment hogy jaj de PC-t fél millából kell építeni és 2 évente cseréled a hardvert. Nem kellett, sőt egy jó alap tovább kitartott mint a konzol. Van sok AAA játék ami Q9650-el is megy. Szóval ilyen téren visszafogtak most a konzolok, mert ezt a szintet tényleg elérte a többség.Egyébként észre kell venni mekkora most az összeborulás. Direkt létrehozzák a fanboy táborokat, de különbség a platformok között kb. semmi. Látni az eladásokból is hogy milyen szépen eloszlanak, elérték a céljukat. Senkinek nem érdeke a legkisebb láncszemet ignorálni, legyen az laptop, alap XO gamer, sőt már a mobilt is kezdik belevenni a buliba. A streaming szolgáltatások előtt ennek van a legtöbb értelme és lesz ez még így egy darabig.
-
#54625216
törölt tag
"Az a százmillió steam user 10%-a, szóval az első évben a steam userek felső 10%-ához kellene mérni a PS5-öt - azok meg már most erősebb vasakon nyomulnak, mint a PS5."
Csakhogy a kiadók azt nézik, hogy ha a felső 10%-ot célozzák, akkor lemondanak 90% potenciális vásárlóról.
Vagy fordítva: a felső 10% mekkora részét veszítik el azzal, ha nem használják ki maximálisan a csúcs PC-k erőforrásait? Elenyészőt. Akkor meg miért ne hajtanának a 100%-ra ? (Na jó 80%-ra, ha levonjuk a "kenyérpirítókat".)
Beleraknak a játékba néhány extra shadert, ami jól megfingatja a csúcshardvert, elnevezik ultra-nak és a felső 10% letudva.Ehhez képest konzolnál a kiadó eldönti, hogy egyáltalán fejleszt-e PS5-re és ha igen, akkor a hardverből nyugodtan kipréselheti a maximumot, mert az garantáltan minden PS5 tulajnak rendelkezésére áll, nem kell azon paráznia, hogy hány usert veszít a magasabb hardver követelményekkel.
Tehát fejlesztői szempontból nem az a kérdés, hogy darabra hány csúcskategóriás PC jut egy konzolra, hanem hogy egy adott technológia egy adott platformon mikor tekinthető szabványnak. Márpedig az 5GB/sec PCI-E 4.0 SSD nem a jövő héten lesz minimál követelmény PC-n, miközben a PS5 userek 100%-ának ott lesz a gépében.
Tegyük hozzá, hogy ez annyira nem új jelenség, hogy már a 8bites korszakban is ugyanez volt a kiadók dilemmája. A C128, Spectrum 128k, Plus4 szoftverek száma a töredéke volt a C64, Spectrum 48K és C16 szoftverkínálatnak, mert az előző generációt nem vonták ki a piacról, hanem az új generációra ragasztottak vastagabb árcédulát, így az egyik kanibalizálta a másik szoftver piacát.
A PC ezt a fejlesztési logikát örökölte és a PC-s szoftver piac ennek issza mind a mai napig a levét, csak a PC-nél a generációváltás sokkal nyögvenyelősebben, alkatrészről-alkatrészre zajlik, így kevésbé feltűnő az új generációs hardver kihasználatlansága. -
dabadab
titán
válasz
Carlos Padre #314 üzenetére
Ja, értem, tehát ha valaki konkrét tényekre kérdez rá, az "felborítja a bábukat és a táblára szarik", ha viszont valaki ezek nélkül személyeskedik, az sakknagymester.
-
dabadab
titán
válasz
Carlos Padre #311 üzenetére
Ahogy látom, érveid azok továbbra sincsenek
Tényleg ennyire nem tellik, hogy beismerd a nyilvánvalót, hogy teljesen hülyeségeket beszéltél egy olyan témáról, amit jól láthatóan nem igazán ismersz?
Rossz látni, ahogy alázod magad.
-
dabadab
titán
válasz
Carlos Padre #309 üzenetére
Miért a felsőhöz?
Mert a playstationösök között a PS5-ösök hova fognak tartozni? A közepéhez vagy az aljához?
Egyébként azóta is várok tőled egy számot ám, mert tudom, hogy baromi nagy szakértője vagy a szerzői jognak, hiszen ott is baromi nagy szád volt meg a belémszállás ott is ment, egészen addig, amig konkrétumokat nem kellett mondani, mert akkor aztán hirtelen baromi nagy lett a csönd
-
válasz
#32839680 #307 üzenetére
na jó de tételezzük fel hogy aki integrált GPU-t használ az nem nevezhető gamenek vagy vérpisti játékosnak. Aki 5 de szerintem inkább 600 dolláros PS5 gépet vesz, az nem hasonlítható a Pc-s IGP- játékosokhoz . Tehát feltételezhetjük, hogy aki kiad 200 K-t majd egy ps5 konzolért és nem marad a PS 4 nél netán a Ps 3 nál koca játékosnak az ilyen beállítottságú / típusú PC játékosok is kiadnak jelentős összeget a PC re.
Szóval azt akarom kinyögni, hogy az feltételezhetően 550-600 dolláros PS5 sem éppen aprópénz, ahhoz nem az IGP-s laptophuszárokat kell nézni felmérésekben...
lebutítván én inkább így nézném össze...
IGP, Maxwell = Ps3
jelenlegi PC hardver ( Turing, pascal)= PS4
fejlesztő PC( Turing, Ampere) = PS5 -
-
Wesder
titán
válasz
Carlos Padre #303 üzenetére
Magyaràzhatod nekik. Ameddig lesz erősebb PC konfig, mint az aktuàlis konzolgeneràció, mindig a konzol fogja visszafogni a PC-t. Egy mustàrosnak ezt hiàba magyaràzod.
-
Carlos Padre
veterán
válasz
#54625216 #300 üzenetére
Jó ez az oldal, kiderült belőle, hogy mindössze 19% használ 1070 vagy jobb videokártyát, ugy, hogy az 1060 12% részesedéssel bír.
Szóval az átlag gamer pécé 80%-a 1060 vagy régebbi/lassúbb, 54%-a 8GB ram vagy inkább kevesebb és 76%-a 6GB vram vagy inkább kevesebb. A PS5 tényleg rohadtul vissza fogja fogni a játékok fejlődését -
dabadab
titán
válasz
#54625216 #300 üzenetére
Az aktuális Steam survey szerint a felhasználók 38%-ának van 16GB ram-ja, 8%-nak több, 34%-nak 8GB, a többinek kevesebb.
VRAM-ból 20%-nak van 8GB, 4%-nak több, 20%-nak 6GB, a többinek kevesebb.Ha nagyjából korrelál a RAM és a VRAM mennyisége, akkor a Steam userek jó részének több memóriája van, mint a PS5-nek.
Ehhez képest a PS userek 0%-ának van PS5-je. Nyilván ez a szám azért majd nőni fog, amint boltokba kerül a PS5, de mire a PS5 tényleg elterjed, addigra a PC-s fronton is bőven beérik a specek.
-
#54625216
törölt tag
Feljebb már leírtam:
Az aktuális Steam survey szerint a felhasználók 38%-ának van 16GB ram-ja, 8%-nak több, 34%-nak 8GB, a többinek kevesebb.
VRAM-ból 20%-nak van 8GB, 4%-nak több, 20%-nak 6GB, a többinek kevesebb.A PC gaming piacot nem az új gépek vásárlása határozza meg, hanem az átlag hardver (online multiplayernél meg az átlag alatti). A többség ráadásul csak egy-egy alkatrésszel bővíti a gépét, nem a teljes konfigot cseréli.
Tehát még az is jó pár év, mire a kiadók 16GB ram, 8GB vram-ot adnak meg minimál konfignak, az 5GB/sec ssd meg egész biztosan nem lesz PC-s rendszerkövetelmény a PS5 életciklusa végéig.Persze a csúcskategóriás a PC-k már most is köröket vernek a nextgen konzolokra, de ez csak a PC piac töredezettségét fogja növelni és nem a lemaradást csökkenteni.
-
_cHAos_
aktív tag
Szted mi? Teljesen mainstream Gamer PC memória konfig 2020-ban 16 GB RAM és 8 GB VRAM. Egyérteműen új Gamer PC vásárlásra vonatkozik, nem arra, hogy mivel játszanak a PC-sek 2020-ban.
(#296) morgyi végülis ez csak találgatás, amíg nincs pontos Roadmap...szvsz valószínű, ha idén megjelenik az RDNA 2, akkor egy éven belül rá jön a köv. gen. -
_cHAos_
aktív tag
válasz
#32839680 #294 üzenetére
Sztem 16 GB RAM, 8 -10 GB VRAM alap egy mostani Mainstream Gamer PC-ben. (Jelentsen ez bármit is.
)
Nem érted a mondandóm lényegét, most is van olyan középkat Gamer CPU, ami jobb, mint ami a Next Gen konzolokba kerül majd. Mire megjelennek az új konzolok rá nem sokkal jönnek a 2!!! gennel fejlettebb PC-s Gamer CPU-k és GPU-k. -
_cHAos_
aktív tag
válasz
#32839680 #250 üzenetére
Gyártási költség terén lehetséges, hogy a HDD gyártása relatíve költségesebb egy Solid State Disk-énél. (Csak gyógyszergyárban láttam tiszta teret, tényleg durva.
)
DE még mindig arra szeretnék rávilágítani, hogy magyarosan fogalmazva az SSD csak egy háttértár,a központi -és a grafikus egység sokkal többet "számít". BTW a Next Gen. konzolokba 8 magos Zen 2 CPU és RDNA 2 GPU kerül, nem sokkal később a
Gamer PC-kben (2021??? nincs hivatlos AMD Roadmap) két gennel fejlettebb 16-32 magos Zen 4 fog szaladgálni. RDNA 3 társaságában. -
#54625216
törölt tag
A top kategóriás PC nyilván mindig verni fogja a konzolt, mert a tartalomfejlesztés eleve PC-n történik és még számos egyéb ipari tevékenység, így mindig a PC lesz a teljesítményben az etalon.
Az is evidencia, hogy a konzol meg mindig verni fogja a PC-t ár / teljesítményben.Az érdekes kérdés eddig az volt, hogy az átlag gamer számára mekkora minőségi kompromisszumot kellett kötni a konzol ára (+exkluzivok) érdekében a (megfizethető) PC-hez képest.
És itt lesz szerintem most változás, mert az új konzolgeneráció felül fogja múlni az átlag PC-t nem csak árban, de minőségben is.
Azaz ha valaki mondjuk a PS5/XBOX megjelenésével egy időben akarna gamer PC-t venni és nem az 500ezer+ kategóriában gondolkodik, akkor ha a konzolt választja, akkor nem hogy nem kell a minőségről lemondania, de még jobbat is kap, mintha PC-t venne.#288 dabadab
Ma már ez sem feltétlenül így van, mert ott vannak konzolra is a különböző gamepassok, amikkel fillérekért jutsz hozzá több száz játékhpz +lassacskán ugyanazok a nyári, karácsony, stb. leárazások vannak, mint Steamen. Egyedül talán a Nintendo tartja magát a magas áraival, de az mindig is külön ligában játszott.
-
BiP
nagyúr
válasz
#54625216 #285 üzenetére
"olcsóbban jobb minőséget kap az átlag gamer konzolon, " Ez most is így van, régen is így volt. Adott minőséget tekintve a konzol mindig olcsóbb volt. (Adott pénzből jobb minőséget adott).
Meg mindig megy a huza-vona. Elhúz a konzol, aztán a PC, aztán az új konzol ,stbstb.
Viszont a PC maximuma felette van, csak a jobb minőségért sok pénzt kell kiadni.
Biztos van olyan PC, amin menne a techdemo 4K 60fps-t, ergo jobb,mimt a konzol, csak az egy vagyon. -
dabadab
titán
válasz
#54625216 #285 üzenetére
Tehát lehet, hogy a PS5 osztozik a 16GB-on, de még így is a PC-s középmezőny felett van.
Itt azért a mintavételezési módszer elég kérdéses, a steames adatokban valószínűleg egy csomó olyan gép is megjelenik, ami egyáltalán nem versenyzik a PS5-tel (10%-ban eleve integrált Intel GPU van, pl).
-
#54625216
törölt tag
Az aktuális Steam survey szerint a felhasználók 38%-ának van 16GB ram-ja, 8%-nak több, 34%-nak 8GB, a többinek kevesebb.
VRAM-ból 20%-nak van 8GB, 4%-nak több, 20%-nak 6GB, a többinek kevesebb.
Azaz a gamer felhasználók kb. felének sys+vram összesen nincs 16GB a PC-jében.Tehát lehet, hogy a PS5 osztozik a 16GB-on, de még így is a PC-s középmezőny felett van.
Ettől még lehet - sőt valószínű - hogy a PC-s portok igényelni fogják az erős vga-kat.
És itt eljutunk egy érdekes fejleményhez, hogy a portolás az átlag gamernek látványban vagy visszalépés lesz a konzolhoz képest, vagy tovább csökken a PC-re kiadott AAA címek száma, mert a potenciális piac fele kapásból kiesik a magas hardver követelmények miatt.
Ilyen eddig nem volt, általában a konzolról portolt tartalmakkal szemben az volt a fő kritika, hogy nem használják ki a PC erőforrásait, most viszont az lehet a kérdés, hogy a megfizethető kategóriás PC-k egyáltalán képesek lesznek-e megbírkózni a konzol portokkal. Legalábbis a következő 2-3 évben.Ez szerintem a PC-s játékpiac további sorvadásához fog vezetni, mert olcsóbban jobb minőséget kap az átlag gamer konzolon, a PC-s gamerlés meg szét fog szakadni a lowend Fortnite féle "kenyérpirítón is elfut" és a highend "két kocsi árát ráköltöttem" kategóriára.
-
dabadab
titán
válasz
#32839680 #279 üzenetére
Amúgy érdekes kérdést vet fel hogy lehet hogy nem fog kelleni böszme sok VRAM?
A PS5-ben 16 GB RAM van összesen. Azon osztozik a GPU és a CPU, szóval nincs benne "böszme sok". Ráadásul a GPU a memóriát olyan 500 GB/s sebességgel éri el, ehhez képest az SSD 5 GB/s-e sehol sincs és persze nem csak a nyers adatok kellenek, hanem a közbenső számításokhoz is kell hely.
A MaxQ-ban, amin náluk a demó futott, 8 GB VRAM van.
-
válasz
#32839680 #279 üzenetére
Azért szerintem sok mindent előre be kell tölteni. Számoljunk egy 5GB / sec sebességű SSD-vel, az 30 FPS-hez frame-enként 160MB adatot tud "utántölteni", ami pl. a 16GB memóriának 1%-a. Ez vszleg nem gond olyankor, amikor pl. lovaglunk a pusztában, de ha egy (esetleg több) nagyobb új strutkúra közeleg, akkor bőven kellhet előre lapátolni.
-
válasz
#32839680 #276 üzenetére
Itt egy kicsit angolosabban amire utalt wjbhbdux a #267 ben . [link]
annyit írnak igazából hogy valószínűleg ez a demó sem használja ki a PS5 tudásának a határait főleg az SSD re vonatkozóan.Azt gondolom Majd biztos lesznek még ezt is felülmúl dolgok stb a gép megjelenése után ,de PC-n is van benne tartalék bőven, főleg az Ampere megjövetelével...
-
Az Epic az Unreal 5 motort mutatta be amit egy PS5 konzolon demóztak, kihasználva a gyors SSD-t és elmondva a grafikai motor hasznos újításait...ez nem csak a PS5 tulajoknak szólt korántsem, egy grafikai Engine bemutatása volt...
ha az Epic fejlesztőrészlege világosan elmondja hogy a fenti demo fut egy RTx 2080 MaxQ kártyával ( kb asztali 2070 teljesítménye )és egy gyors NVME SSD vel , akkor az új motorról és annak kapcsolatáról a PC hardverekhez beszélnek és nem a PS5 ről vagy arról hogy az szar lenne. -
-
DudeHUN
senior tag
válasz
wjbhbdux #267 üzenetére
Ez egyszerre jó hír is meg nem is. Azt jelenti, hogy nem kell speciális hardver, ahhoz, hogy az UE5 élvezhetően fusson majd PC-n. Valahol azért sajnálom, hogy nincs konzolokra jobban optimalizálva a motor, mert így kevésbé lehet forradalmi. De sajnos amíg a lastgen konzolok és a PC-k a jelenlegi Sata SSD-kkel és HDD-kkel nem zárhatóak ki mint minimum gép addig maradunk ebben a köztes szakaszban, amikor a háttértár limitál.
Sony az egyetlen reményem, hogy még idén tudnak mutatni valamit amin tényleg látszik, hogy az NVMe SSD (nem feltétlenül az a szörny a decomp. chippel a gépükben) mit tud adni egy játékban. Ha csak egy jövőre érkező cím gameplay bemutatója is lesz. Mert szerintem idén szinte biztosan nem kapunk nagy Sony PS5 ex. játékot. Legalábbis meglepődnék. -
Komplikato
veterán
válasz
wjbhbdux #267 üzenetére
Mint írtam akik a GDC-n kipróbálták a PS5 techdemót, azt írták 30 ÉS 60 fps között ment valamilyen adaptve syncen a demo. Kérdés, hogy a GPU render sebessége mennyire számít be ebbe, gondolom ha nem 900 milliárd háromszöggel dolgozna, simán lehetne akár 4x ennyi a framerate? A Nanite-ra tördelés mennyire a CPU-t és mennyire a GPU-t terheli meg?
-
wjbhbdux
veterán
Epic kínai részlege egy streamen megerősítette, hogy az Unreal 5 demo egy rtx2080 MaxQ + mezei Samsung EVO 970 SSD-vel szerelt laptopon 40 FPS-el fut 1440p-ben (ps5 = 30fps).
53. percnél ha valaki érti.
-
dabadab
titán
válasz
GeryFlash #263 üzenetére
belerakhatod világ leggyorsabb SSD-jét is a gépedbe akkor sincs PC-n olyan API amivel meg tudnád valósítani hogy az egész játék virtuális memóriából fusson.
Jelezném, hogy ilyen PS5-ön sincs
A PS5 annyival van előbbre, hogy ott - a közös memória miatt - alapból van az, hogy az SSD-ről az adat közvetlenül a GPU által használt memóriába kerüljön (n.b.: PC-n az, hogy át kell másolni, olyan nagyon nagy problémát azért nem okoz, csak a késleltetést dobja meg)
-
GeryFlash
veterán
Mondd ki nyugodtan, annyit tud mind a 2070 Super és ugyanannyiba is fog kerülni, éppen csak ez egy magában működő cucc és nem kell hozzá processzor táp alaplap stb. Az meg rohadtul ne zavarjon téged egy másodpercig se, hogy belerakhatod világ leggyorsabb SSD-jét is a gépedbe akkor sincs PC-n olyan API amivel meg tudnád valósítani hogy az egész játék virtuális memóriából fusson.
-
#54625216
törölt tag
"Egyébként meg nem értem, hogy a PC-t miért rendelték alá a konzolnak. oké, hogy a profit és az egységes hardver."
Az egységes hardver nagyobb volumenben gyártható, ezért olcsóbb, így nagyobb közönséghez jut el = nagyobb piac = több profit. Nem elég indok?
"DE egy konzol kb 5 évente ujjul meg vagy még több.
Mpost nézzük meg hogy egy PC 5 év alatt mekkora változáson megy keresztül ."Ez nem előny, hanem hátrány. Lásd: egységes hardver.
"A PC-n ugyan ugy el fog futni ugyan ilyen minöségben egy játék a kiadáskor, de 5 év mulva már sokkal jöbbat is ki tudnának belöle hozni, ha a fejlesztök a PC-t részesitenék elönybe és nem csak portolnák a konzolos gameket."
Nem az a kérdés, hogy mit tudnak kihozni az aktuális csúcshardverből, hanem hogy mennyit tudnak eladni egy adott játékból.
A csúcskategóriás PC-k ugyan - reményeink szerint - 5 éven belül lekörözik majd az új konzolgenerációt, de egy eleve zsugorodó piacon is csak a felhasználók töredékének lesz top PC-je, a többség örül majd, ha a beérik a konzolok szintjét és nem kell cserébe eladniuk a fél veséjüket.
A kiadók hozam / kockázatban gondolkodnak. Márpedig a legkisebb kockázattal a legnagyobb hozamot úgy tudják elérni, ha konzolról portolnak PC-re, mert azzal érik el a legtöbb felhasználót, mégha a látvány kompromisszumos is ahhoz képest, amit a max. hardverből ki lehetne hozni.Egyedül a játék streamelés tudná valóban felborítani a mezőnyt, mert akkor nem a user hardverén múlik a játék minősége, hanem hogy a kiadó milyen hardverről streamel.
Akkor végre a PC-sek és a konzolosok egységbe tömörülve köpködhetnek majd a streamelőkre. -
Komplikato
veterán
"Mondjuk a legvalószínűbbnek azt tartom, hogy a PC-portban nem fognak ennyire építeni a gyors SSD-re, és valami más megoldással oldják meg, ..."
Az hétszentség, utána lehet köpködni ha 32 vagy 64GB memória lesz a követelmény. Anno mielőtt elszaladtak a ram árak, már voltak olyan játékok amik 16MB alatt játszhatatlanok voltak, de igazán 32GB környékén "csúsztak" jól. Utána visszavettek a fejlesztők ebből .... meg a grafikai részletességből IS. -
BiP
nagyúr
"menynire speciális megoldással kell rendelkezni , hogy igy menjen a PS 5ön "
Egy PS5-tel?
"Egyébként meg nem értem, hogy a PC-t miért rendelték alá a konzolnak."
Ez hozza a pénzt. Ez bőven elég indok."Tehát amit most áll ejtönek tünik PS5 ön 5 év mulva már nem lesz az, de nem nagyon tudják majd hova fejleszteni, mert meg van kötve a kezük a hardver miatt."
Viszont egyre jobban kiismerik a hardvert, jobban ki tudják használni az évek során. No meg a játékmotorokat sem fagyasztják be 5 évre, azokat is folyamatosan fejlesztik.(#251) morgyi: "Másrészt hol vagyunk még attól hogy egy fejlesztőstúdió előírjon NVME SSD-t minimum hardveres követelménynek?"
Ha megteheti, hogy kiírja, hogy i5-6500 meg 1660 a minimum, akkor miért ne tehetné meg, hogy SSD lesz a min. követelmény része?
Mondjuk a legvalószínűbbnek azt tartom, hogy a PC-portban nem fognak ennyire építeni a gyors SSD-re, és valami más megoldással oldják meg, de simán elképzelhető, hogy SSD lesz a követelmény. (akár sima SATA3). pl. odaírják, hogy with HDD not recommended.
Ha már annyira baromi jól skálázódik az UE engine, hogy mobiltól PS-ig mindenre portolható, akkor belefér, hogy a háttértár sebességét illetően is jól skálázódik. -
Carlos Padre
veterán
Az, hogy a pc is megkapja az xbox apiját pont nem azt bizonyítja, hogy a konzol fogja vissza a fejlődést. És ha azt nézed, hogy a multiplatform játékoknak futniuk kell olyan gépeken is, amik a specifikációknak papíron megfelelnek, de teljesítményben elmaradnak a konzoloktól így elég nagy képmutatás a konzolokra fogni, hogy a high end pck nincsenek kellőképp kihasználva.
-
Wesder
titán
Olyan lesz HDD-ről hogy nem indul ha nem egy megfelelő sebességű SSD-n van.
PC meg igen, a profit miatt lett dobva, úgyhogy jó lenne ha a PC-s közösség megregulàznà a torrenthuszàrokat. Egyébként meg a jàtékos gépek része igen csak kis szelet a konzolokhoz képest. Szerintem még One-ból is több ment el, mint amennyi értékelhető gamer PC van.
-
repvez
addikt
Arra azért kiváncsi leszek, hogy menynire speciális megoldással kell rendelkezni , hogy igy menjen a PS 5ön és mi lesz akkor ha PC-n nem SSD-n hanem HDD-ről kell futtatni és különbözö hardver kombökkal.
DE még ha SSD-n is fut majd, akkor is más lesz a sávszél egy PCIe foglalat és egy dedikált kapcsolat között ami a PS5 ben lesz.Egyébként meg nem értem, hogy a PC-t miért rendelték alá a konzolnak. oké, hogy a profit és az egységes hardver.
DE egy konzol kb 5 évente ujjul meg vagy még több.
Mpost nézzük meg hogy egy PC 5 év alatt mekkora változáson megy keresztül .
Tehát amit most áll ejtönek tünik PS5 ön 5 év mulva már nem lesz az, de nem nagyon tudják majd hova fejleszteni, mert meg van kötve a kezük a hardver miatt.A PC-n ugyan ugy el fog futni ugyan ilyen minöségben egy játék a kiadáskor, de 5 év mulva már sokkal jöbbat is ki tudnának belöle hozni, ha a fejlesztök a PC-t részesitenék elönybe és nem csak portolnák a konzolos gameket.
Elöre röhögök amikor azt mondják, hogy PC excluzive egy játék és a bemutatón egy kontrollerrel a kezében jelenik meg, hogy demozza a játék tudásást.Meg amugy is a techdemok, kb semmire nem jók, mert a megjelenö játékban fele ilyen részletes és pontosan kidolgozott részek nem lesznek .
Amiota megjelent a havoc és a phyzix azóta hajtogatják a valós fizikát meg a hasonló bulsiteket és mégis a mai napig nem törnek a kocsik, nem lehet rombolni a környezetet csak ahol ök és ugy ahogy ök engedik, a karakterek még mindig furcsán esnek kellnek .Mikor megjelent a PCIex1 akkor arról volt, szó, hogy jöhetnek a dedikált kártyák a fizikára az AI-ra meg a hálozat kezelésre , hol vannak ezek ?
Ma ami fejlesztés van az csak grafika és a tárhely minél nagyobb elfoglalása, mindenféle optimalizáció hiánya
-
Komplikato
veterán
Linusnak volt éjjel egy élő műsora, amiből csak pár percet néztem, ahol azt fejtegette, hogy minden új konzolgeneráció technikailag előremutató, de a PC-k olyan 3 év után utolérik, majd lelépik a technikai szinvonalát. Meg elővette az ősszel piacra dobott 8TB-os 15000/15000 MB/sec SSD-t a GigaByte-tól, hogy ilyen is van. (Más kérdés, hogy kevés lapon van a videókártya mellett szabad, PCIE4, 16x-os csatlakozó hozzá.)
-
Komplikato
veterán
Amúgy a demo kint volt a GDC-n és kipróbálhatta aki akarta, azt senki nem írta le sehol, hogy SDK-n futott vagy PS5 prototípuson. Valaki azt is írta, hogy 30-60 FPS között ment 1440p-n.
-
Sinesol
veterán
válasz
Carlos Padre #171 üzenetére
Ez régebben volt igaz, de ma már szinte nem lesz különbség. Mint mondtam pl. az új Xbox api nem csak hasonló, hanem tökugyanaz, mint ami PC-n is lesz, szóval nem lesz túl nagy lemaradás.
-
BiP
nagyúr
"DE még mindig a háttértárról beszélünk"
És te még mindig sima - ámbár gyors - háttértárként tekintesz rá PC-s fejjel, és sok hsz után sem akarod megérteni, hogy miben más, mint egy sima háttértár.
Hogy miben változtathatja meg a fejlesztést és a játékmenetet, mitől olyan nagy truváj a dolog.
Ez bőven felér a pc-s hdd->ssd váltás forradalmiságával, (értsd eltűnt egy nagyon komoly szűk keresztmetszet a PC-n) csak itt már a normál ssd-hez képest is ugrunk rgy óriásit. -
_cHAos_
aktív tag
válasz
#32839680 #239 üzenetére
"Elfelejted hogy a konzolok nem a PC hardverárakkal versenyeznek. "
Nem feljetttem el... a konzolgyártók akár tízmilliós tételben veszik a hardvert, PC-s végfelhasználóként meg egy!!! hardver átmegy sok kereskedőn is, ami hozzánk eljut. Te az árazás oldaláról közelíted meg ezt, DE még mindig a háttértárról beszélünk. -
Wesder
titán
PS5-öt nem làttunk, de az SX-et màr szét is szedték meg össze is raktàk. Àtaludtad az elmúlt 2-3 hónapot úgy làtom.
Hivatalosan leközölte mindkét cég hogy mi lesz a két gépben.
Sony egy Deep Dive-ban, az MS meg odaadta a Digitalfoundry-nak a specifikàciós tàblàzatot, meg a gépet hogy rakjàk össze. -
_cHAos_
aktív tag
válasz
#32839680 #227 üzenetére
Nem vagyok teljesen tisztában PS 5 specifikációjával, sztem a Sony sem jelentette be még hivatalosan, de józan paraszti ésszel gondolkozva egy 1 Teryabyte tárolókapacitású 5 GB/sec Raw teljesítményű SSD komolyan megdobná a konzol árát, ha beleteszik sem látom értelmét mondjuk az Xbox Series X háttértárát nézve. Több, mint egy nagyságrendbeli (majdnem 2 nagyságrend) ugrás lesz a PS4-hez képest, de ez ennyi, még mindig egy háttértárról van szó.
-
Komplikato
veterán
A gépemben lévő gagyi PCIE 3.0-ás NVMe tud raid nélkűl 3200MB/sec-et. Az első generációs PCIE 4 NVMe meghajtók 5-6000/MB/sec sebességet tudnak. 4 darab PCIE csatornán. Egy raid nyilván ennél sokkal sokkal többet is tudhat. Nyilván ez az ideális esetben elérhető sebesség. Na most PS5-re meg van egy 9000MB/sec maximum és egy 5500MB/sec átlag érték. De arról nincs infó, hogy direkt a ramba mekkora sebességet tud?
-
_cHAos_
aktív tag
válasz
Komplikato #223 üzenetére
Nyilván nem lehetne kiaknázni, ha egy HDD lenne a háttértár, (mint a PS4-ben) de azért nem szeretnék hanyatt esni , lassan 10 éve SSD Raid van a PC-mben is.
Kb. évek óta(öt éve?) egy konzumer Apple notbookban is hasonló gyorsaságú (700 MB/s) háttértárak vannak.
-
Komplikato
veterán
Lol. Most lett elmagyarázva X oldalon keresztűl, lásd főoldalas cikk is, hogy NEM lehetne kihasználni a motort, ha nem lenne embertelenűl gyors SSD, ami direktbe lapozza be a VRAM-ba az a sok milliárd poligont. Tehát pont, hogy számít.
Amúgy itt van egy szájbarágós angol ellemzés az eredeti videó felhasználásával, hogy mi miért nagy száma techdemóban:
PS5 Unreal Engine 5 Gameplay Analysis and Break Down (Ridiculous)
Ez meg a Digital Foundry ellemzése:
Tech Analysis: Unreal Engine 5 on PS5 - Epic's Next-Gen Leap Examined In-Depth -
_cHAos_
aktív tag
Egyébként a Next Gen PS 5 egy Prev Gen (GTX 1080) csúcs PC-nek kicsit felűlmúlja a grafikus teljesítményét (bő 10%al) , remélem nem tőlem tudtátok meg.
-
_cHAos_
aktív tag
válasz
Komplikato #219 üzenetére
DE a Next Gen konzolok nem szerverek lesznek, hogy annyit számítson, hogy kétszer gyorsabb alatta a Storage. Eléggé gyors lesz az Xbox háttértára is. Egyértelmű, hogy a GPU lesz a szűk keresztmetszet.
Egyébként PC-re öt éve is volt ennél gyorsabb vezérlő, amikor a PS4-ben 5400-es HDD figyelt -
Komplikato
veterán
Azért az a 12 csatornás(!) PCIE 4.0-ás SSD a direkt linkjével simán nem überelhető egy Workstation lapba berakott 3-4db NVMe Raid SSD-vel, annyira talán nem szar. Na és a konkurencia sem ezzel virít majd. A 16 szálas proci sem annyira gyenge, főleg ha a vasra prezentált grafikus motorok, rengeteg PC-s társával ELLENTTBEN nem egy-két magon fog nyomorogni. Nyilván majd pár év múlva beérhetik más eszközök. Majd egyszer.
-
_cHAos_
aktív tag
Komoly ez a fórum, a tudatlan PS Fanboyok bizonyítgatják hogy egy PS jobban performál, mint egy High-End PC, ehhez képest az AMD a Sonynak adja el a leggyengébb Next Gen Hardvert, (ugye CPU+ GPU,bár egyesek szerint a kétszer gyorsabb háttértár lesz a szűk keresztmetszet
)
A Microsoft konzolja kicsit jobb hardvert kap (10%-al gyorsabb lesz, mint a PS) és nyilván a PC lesz a csúcs, csak az nem 180- 200k-ba fog kerülni, mint a Next Gen konzolok.
Félreértés ne essék, valószínű veszek PS-t a megjelenéskor (ha nem engedem el inkább a projektet ,az ostoba Fanboyok miatt kivételesen), rendesen fárasztó a PS 3-4-en nevelkedett közösség, pedig eddig minden PS-em volt. -
dabadab
titán
válasz
#32839680 #203 üzenetére
Na ettől azért rohadt messze vagyunk PC-n.
Olyan nagyon messze nem.
1. PCIe 4.0 SSD van, azok hozzák a PS5 SSD-jének a sebességét (de egyébként a tök sima 3.0-as NVMe SSD-k is hoznak 3-3.5 GB/s-t - meg lennék lepve, ha ez a gyakorlatban különösebben nagy különbséget okozna az FPS-ben)
2. Maga a HW képes arra, hogy közvetlenül SSD-ről töltse fel a videómemóriát, szerintem mire kijön az UE5, addigra a szoftveres támogatás is meglesz a GPU-knál.
3. A közös CPU+GPU memória az nincs meg (ill. nem tudom, hogy a kurrens AMD APU-k hogy állnak ezen a téren hardveresen, de SW támogatás nincs és nem is néz ki úgy, hogy lenne), de erősen úgy tűnt, hogy azért erre olyan nagy igény sincs.
-
exedoc
senior tag
válasz
#32839680 #203 üzenetére
Így van. PS5 SSD-je egyedi. Az elméleti gyorsasága majdnem duplája az Xbox-énak. Ugye a PS4 hardverileg viszonylag közelebb állt a PC-hez, nem is olyan hosszú az élettartama mint a PS3-é volt. Azt látták meg a Sony-nál hogy itt valami időtállóbb dologra lesz szükség a következő generációnál, nem érdekes milyen nehéz lesz rá fejleszteni, vagy mennyire eltérő lesz a mostani technológiáktól. Az Epic, miután gondolom leültek a Sony mérnökeivel, kezdtek el dolgozni az új motoron, hiszen mindkettejük célja úgymond ugyanaz lett.
Mivel pc-n még nem adottak a körülmények sem hardveresen sem szoftveresen ekkora poligonszámot, ekkora textúramérettel (8K) el lehet képzelni mekkora adatmennyiség. Szinte kizárt hogy pc-n villódzás (geometry / texture pop-up) nélkül be tudja tölteni időben, ahhoz túl nagy az adatfolyam. Igen lehet írni olyanokat, hogy elmegy már 2070-en is, de inkább nem nézném meg hogyan. PC sajnos még ettől messze van. Jelenleg úgy néz ki a szitu, hogy PC-n összedobálhatsz te alkatrészekből egy erős gépet, ami aztán játékok futtatására is alkalmas. PS5-ön minden hardvert játékok futtatására terveztek, a hozzá tartozó vezérlőkkel és API-val együtt. Jelenleg meghaladja a korát, PC-n még nem találták ki hogyan kellene ehhez hasonlót megvalósítani.
-
BoneDragon
veterán
válasz
Carlos Padre #210 üzenetére
Jó, neked neked nem lehet irni semmit, tudjuk a vonzódásod a ps felé. Nincs is ezzel semmi baj, csak kicsit elvakult vagy. 150-ből raktam össze 3 hete egy gépet, szarrá alázza mindenben a ps-t. Miben is nem lehet lenyomni egy 10 évvel ezelőtti hardvert? Ne viccelj már. Azért mert van rá 5 excluziv cim amiből a szart is kipréselték?
Én is lefáradtam már ettől a témától. -
saelin
veterán
válasz
Carlos Padre #210 üzenetére
Kezdek lefáradni ettől a témától.
Kezd átmenni sárdobálásba.
-
Carlos Padre
veterán
válasz
BoneDragon #172 üzenetére
Ezt a sok demagóg hülyeséget! Még most sem tudsz egy konzol árából összerakni egy gépet, ami "agyonverné" az adott konzolt, nemhogy az aktuális évben. A konzolok fogják vissza a fejlődést? Azoknak köszönhető az összes új api, új, hatékonyabb programozási megközelítés. Az Intel-nvidia páros mit tett hozzá a fejlődéshez? Amíg bírták húzták a DX11-et és piaci súlyukat kihasználva ott gáncsolták a DX12-őt, ahol tudták, ha rajtuk múlt volna még mindig a DX11.x lenne a csúcs technológia, de persze a konzolok fogják vissza a pc fejlődését. Ha a játékfejlesztést visszafogják a konzolok hol vannak azok a PC only játékok, amik megmutatnák, hogy mi lenne ha a konzolok nem lennének szarok?
-
saelin
veterán
válasz
VinoRosso #207 üzenetére
Lett alá hardver is, szerintem ilyen egyszerű. Elvégre két feltételnek kell teljesülnie, hogy valami grafikusan intenzív újdonság működjön: mégpedig a szoftver és a hardver együttes munkájának. Nem lehet mindent izomból megoldani, néha szükség van drasztikus hardveres változtatásokra is. Most a két nagy konzoltulaj a fejlesztőkkel együtt dolgozva kiötlötték ezt. Egy ideje a konzolok viszik előre a játékipart, mert ezek CÉLHARDVERek és 99,99%-ban arra törekednek, hogy hogyan tudnának az előző generációtól valami jobbat a felhasználók elé tenni, míg pc-n nincs ilyen erős törekvés erre. Szerintem ez jól van így és remélem marad is ez a tendencia, mert egy konzol életciklusa alatt legalább szoftveresen ezek az új feature-ök ki is forrnak (mind a két oldalon).
-
Carlos Padre
veterán
válasz
#32839680 #191 üzenetére
Egyedül az AMD-nek van meg az ehhez szükséges technológia és tudás, és érthető okokból nem erőltetik komolyabb teljesítményű rendszerekbe. Áttörés akkor lesz ezen a téren, mikor a Microsoft felhagy a konzolgyártással és platformdizájnokat kezd tervezni xbox alapon, amire oemek építhetnek gamer pcket.
-
VinoRosso
veterán
Nem feltétlenül, erre van a tesszelláció, LOD-ok, geom instancing. A meshben lehet egy csomó redundás információ amit egy egyszerűbb meshből ki lehet fejteni.
A textúra viszont más tészta, főleg azért mert itt minden képpont egyedi, tehát nincsenek ismétlődő tileok.
Ugye ilyet tud az idtech is, sőt igazából az egész Carmack találmánya, de abban sokkal kisebb felbontással kevésbé részletes geometriával működött és ott is voltak lagok a betöltésnél.
Itt meg flottul megy minden ahogy nézem,szóval kérdés, hogyan oldották meg. -
-
VinoRosso
veterán
Hogyhogy csak háromszögadatok? A megatextúra nem háromszög, az képpont. A meshnek amúgy se kell sok memória. A memóriát meg tárhelyet a nagy felbontású ismétlődés nélküli textúrák igénylik.
Amúgy mesht is lehet procedúrálisan generálni, pl procedural terrain az egy létező dolog (Unity pl tudja), de a tessellation is az, igaz az inkább subdivision/refinement.Nyilván ott éri meg generálni ahol a számítási költség alacsonyabb mint az I/O. Ha sok textúrád van az tipikusan ilyen.
-
dabadab
titán
válasz
#32839680 #194 üzenetére
PC-n is ki lehet kerülni a másolgatást, az NVidiának van (lesz) ilyen megoldása GPUDirect Storage néven: [link]. Ahogy nézem, ez még fejlesztés alatt van és csak egy-két közeli partner kapta meg NDA-val, viszont a GPUDirect RDMA, ami alapvetően ugyanez, csak nem SSD-ről, hanem hálókártyáról húzza be az adatokat, már jó ideje elérhető.
AMD-nél is van ilyen PCIe-PCIe transzfer, náluk DirectGMA néven fut. -
#16939776
törölt tag
válasz
BoneDragon #172 üzenetére
Szerintem a PC-re, mint elsődleges játékplatform keresztet vethetsz, mert jelenlegi formában képtelenség vele elfogatható eredményre jutni.
Azért avul el oly gyorsan a PC-s hardver, mert túl kell biztosítani minden erőforrást, azért hogy ne szaggasson annyira a játék. Ehhez hozzá jön, hogy tervezni sem lehet nagyon előre, mert nem tudod, hogy pontosan milyen hardverkörnyezetre, komponensekre optimalizálják a soron következő játékot, egyáltalán elérte e-azt a szintet a produktum, amire a kedves fejlesztő azt mondta, hogy ez olyan, mint aminek látni szeretne, és vállalhatóan fut, jó a játékélmény.
Ráadásul a világ összesszaráthardverét hordhatod alá, mehetsz neki brute force-al, a problémának, úgy is csak a töredékét látod annak a munkának, képi világnak, amit a játék készítője beletett, megálmodott, mert - a sok apró kompromisszum miatt amit a PC kiépítés hordoz - nem jöhet ki több a gépből.Eközben Konzolon jó a hardver, jó az OS, jó hatásfokkal történik a fejlesztés, optimalizálás játékra, ráadásul ami szerintem a lényeg, hogy a user is megkapja szinte torzítatlanul ennek a munkának az eredményt.
PC-n a játékos hardverben volt a sok pénz, de már nem veszik meg tömegek, mert nem hatékony a rendszer, belátták már páran hogy ahhoz képest hogy mennyit költesz el hardverre elég hitvány minőségben játszol, összességében egy érzelem mentes, unalmas fo$h@lom amit kínál.
Amúgy egy öregedő HC PC-s játékos vagyok, mióta dolgozom hordtam bele a pénzt, legjobb hardvereket, elég kevés sikerélménnyel.
De mióta komoly kompromisszumokat kötöttem a jövőállósággal kapcsolatban és konzol szerű felfogásban álltam neki játékos gépet építeni, optimalizálni, viszonylag kevés munkával, egyre nagyobb lépésekben van fejlődés. Sikerül közelíteni a kb.: 10 évvel ezelőtti elvárásaimhoz, a 2017-es hardverekkel, ~20 éves inputeszközökkel.Szóval nem kell a konzol - mint koncepció - ellen ennyire ágálni mert f@szán működik.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Huawei Nova Y90 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Game Pass Ultimate előfizetés azonnal, élettartam garanciával, problémamentesen! Immáron 8 éve!
- Konzol felvásárlás!! Playstation 5, Playstation 5 Pro
- Frederick Forsythe: Isten ökle (nem olvasott)
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 32/64GB RAM RTX 5060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest