- Valami baja van a tápomnak
- Azonnali informatikai kérdések órája
- OLED TV topic
- Milyen joysticket vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Realme Pad – vissza az iskolapadba
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Dell notebook topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Autós kamerák
Hirdetés
-
Gray Zone Warfare - Napokon belül kiderül, hogy mikor indul a korai hozzáférés
gp A jelentések szerint a zárt tesztek sikeresek voltak, hamarosan még többen belevethetik magukat a programba.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz GeryFlash #117 üzenetére
Ne aggódj, nem fognak konkrétumokkal jönni
Nyilván, mivel az UE fejlesztőink kívül más eddig nem látta a cuccot, nem olyan nagyon meglepő, hogy nincs róla semmi.
Azzal viszont az eddigi élettapasztalatai alapján mindenki tiszában van, hogy:
1. A termékbemutatók a valóságosnál mindig jobbnak állítják be a terméket, az esetleges hátrányokról, nehézségekről nem nagyon szokott szó esni.
2. Ha valaki hirtelen valami nagyon forradalmi újítással jön, amellé szoktak járni megkötések, hátrányok, miegyebek.
Nincs különösebb okunk azt feltételeni, hogy jelen esetben ez másképp lenne.
Egyébként nyugodtan írhatsz nekem is, ha az én hozzászólásomra akarsz reagálni.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Quixel cinematic asset-ek összepakolva többszáz millió (!) háromszöggel futnak a videón legalább 30fps-el simán. Namost próbáld meg ezt a mostani engine-el. 10 objektumot bepakolsz és összeomlik az egész
Igen, erről van szó. Most akkor alapvetően vagy mindenki tök hülye az engine-készítéshez, csak az UE-sek nem (ezt nem feltételezném) vagy pedig van a dolognak apróbetűs része is, amit a bemutató során nem fejtettek ki.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz chris0000 #133 üzenetére
profin néz ki, de fene tudja, tényleg valós lenne a "over this entire demo there are hundreds of billions of triangles" az egész demo alatt több száz milliárd háromszög van...
Ha csak kétszázmilliárd háromszög van, az akkor is több TB-nyi adat* (és akkor szerintem el id dőlt a "fogunk-e mostanában ilyen játékot látni" kérdés), ezt teljesen biztosan elő kellett rágnia az engine-nek, realtime nem tud ennyivel megbírkózni.
*: egy háromszöget nem nagyon lehet megúszni 128 bit (16 byte) alatt, akkor lenne ez 3,2 TB
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Carlos Padre #140 üzenetére
Nem tudom, van-e nálad bármi asset, ahol meg tudod nézni, hogy a végleges exportban hány bit/byte jut egy háromszögre, de érdekelne, hogy mennyi jön ki.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Carlos Padre #143 üzenetére
De hát éppen az előbb írtad, hogy azok jól tömörödnek. Mert az a több TB az csak és kizárólag tömény háromszögadat, abban nincs semmi más, se szín, se textúra, se semmi, csak háromszögenként számoltam egy vertex-szel (single precision floattal) meg három 32 bites vertexindex-szel (és akkor itt látom is, hogy sikeresen elszámoltam, mert az 192 bit / 24 byte, szóval kétszámilliárd háromszög az ilyen alsó becsléssel is 5 TB - csak a háromszögek).
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Cathulhu #145 üzenetére
Én azért azt gondolnám, hogy valahogy előre partícionálják az adatokat, nem egyetlen egy hatalmas gombolyagba raknak bele mindent, mert akkor a single float is nagyon kevés lenne, szóval egy háromszög nem tud hivatkozni bármelyik vertexre, csak olyanra, amelyik az ő részén van.
De mondom, igyekeztem egy tényleg nagyon alsó becslést adni
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
Erre a techdemo-ra meg maga az Epic nyilatkozta, hogy PC-n 2070Super kell a futtatáshoz
Tegyük már rendbe ezt, mert már többször elhangzott ez így, de ez félrevezető.
Valójában nem ezt mondták, hanem egy újságíró rákérdezett, hogy az ő saját PC-jén, amiben egy 2070Super van, menne-e és erre válaszolta az Epic CTO-ja, hogy azon "pretty good" futna.
Szóval nincs arról szó, hogy 2070 Super lenne a minimumkövetelmény, vagy ilyesmi, az inkább már bőven a recommended kategória.
Az SSD-ről meg azt mondták, hogy ugyan a PS5 SSD-je mindentvivő, de egy sima PC-s NVMe SSD-vel is "awesome performance"-et kap az ember.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Jelenleg PC-re nincs olyan hardver és szoftverkörnyezet amivel stabilan futna a demo-ban látott részletesség 30fps-el
Ezt honnan tudod ilyen stabilan?... Mert amúgy a fent linkelt pcgameres interjúban egyáltalán nem mondanak ilyet a epicesek, sőt, ennek inkább az ellenkezőjét.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz VinoRosso #186 üzenetére
Ha egy teljes játék ilyen részletességű lesz akkor mennyi helyet foglal a lemezen (fél tera?)
Fennt számolgattam és az jött ki, hogy csak ez a demo önmagában több TB felett kell, hogy legyen. (Egyébként ez felveti azt a kérdést is, hogy miről futott a demo, mert a PS5 SSD-je elvileg nem egészen 1 TB-s lesz - kérdés, hogy mi van a fejlesztői cuccokban).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz #32839680 #194 üzenetére
PC-n is ki lehet kerülni a másolgatást, az NVidiának van (lesz) ilyen megoldása GPUDirect Storage néven: [link]. Ahogy nézem, ez még fejlesztés alatt van és csak egy-két közeli partner kapta meg NDA-val, viszont a GPUDirect RDMA, ami alapvetően ugyanez, csak nem SSD-ről, hanem hálókártyáról húzza be az adatokat, már jó ideje elérhető.
AMD-nél is van ilyen PCIe-PCIe transzfer, náluk DirectGMA néven fut.DRM is theft
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
válasz #32839680 #203 üzenetére
Na ettől azért rohadt messze vagyunk PC-n.
Olyan nagyon messze nem.
1. PCIe 4.0 SSD van, azok hozzák a PS5 SSD-jének a sebességét (de egyébként a tök sima 3.0-as NVMe SSD-k is hoznak 3-3.5 GB/s-t - meg lennék lepve, ha ez a gyakorlatban különösebben nagy különbséget okozna az FPS-ben)
2. Maga a HW képes arra, hogy közvetlenül SSD-ről töltse fel a videómemóriát, szerintem mire kijön az UE5, addigra a szoftveres támogatás is meglesz a GPU-knál.
3. A közös CPU+GPU memória az nincs meg (ill. nem tudom, hogy a kurrens AMD APU-k hogy állnak ezen a téren hardveresen, de SW támogatás nincs és nem is néz ki úgy, hogy lenne), de erősen úgy tűnt, hogy azért erre olyan nagy igény sincs.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz GeryFlash #263 üzenetére
belerakhatod világ leggyorsabb SSD-jét is a gépedbe akkor sincs PC-n olyan API amivel meg tudnád valósítani hogy az egész játék virtuális memóriából fusson.
Jelezném, hogy ilyen PS5-ön sincs A PS5 annyival van előbbre, hogy ott - a közös memória miatt - alapból van az, hogy az SSD-ről az adat közvetlenül a GPU által használt memóriába kerüljön (n.b.: PC-n az, hogy át kell másolni, olyan nagyon nagy problémát azért nem okoz, csak a késleltetést dobja meg)
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz #32839680 #279 üzenetére
Amúgy érdekes kérdést vet fel hogy lehet hogy nem fog kelleni böszme sok VRAM?
A PS5-ben 16 GB RAM van összesen. Azon osztozik a GPU és a CPU, szóval nincs benne "böszme sok". Ráadásul a GPU a memóriát olyan 500 GB/s sebességgel éri el, ehhez képest az SSD 5 GB/s-e sehol sincs és persze nem csak a nyers adatok kellenek, hanem a közbenső számításokhoz is kell hely.
A MaxQ-ban, amin náluk a demó futott, 8 GB VRAM van.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz #54625216 #285 üzenetére
Tehát lehet, hogy a PS5 osztozik a 16GB-on, de még így is a PC-s középmezőny felett van.
Itt azért a mintavételezési módszer elég kérdéses, a steames adatokban valószínűleg egy csomó olyan gép is megjelenik, ami egyáltalán nem versenyzik a PS5-tel (10%-ban eleve integrált Intel GPU van, pl).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz #54625216 #300 üzenetére
Az aktuális Steam survey szerint a felhasználók 38%-ának van 16GB ram-ja, 8%-nak több, 34%-nak 8GB, a többinek kevesebb.
VRAM-ból 20%-nak van 8GB, 4%-nak több, 20%-nak 6GB, a többinek kevesebb.Ha nagyjából korrelál a RAM és a VRAM mennyisége, akkor a Steam userek jó részének több memóriája van, mint a PS5-nek.
Ehhez képest a PS userek 0%-ának van PS5-je. Nyilván ez a szám azért majd nőni fog, amint boltokba kerül a PS5 , de mire a PS5 tényleg elterjed, addigra a PC-s fronton is bőven beérik a specek.DRM is theft
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
válasz Carlos Padre #309 üzenetére
Miért a felsőhöz?
Mert a playstationösök között a PS5-ösök hova fognak tartozni? A közepéhez vagy az aljához?
Egyébként azóta is várok tőled egy számot ám, mert tudom, hogy baromi nagy szakértője vagy a szerzői jognak, hiszen ott is baromi nagy szád volt meg a belémszállás ott is ment, egészen addig, amig konkrétumokat nem kellett mondani, mert akkor aztán hirtelen baromi nagy lett a csönd
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Carlos Padre #311 üzenetére
Ahogy látom, érveid azok továbbra sincsenek
Tényleg ennyire nem tellik, hogy beismerd a nyilvánvalót, hogy teljesen hülyeségeket beszéltél egy olyan témáról, amit jól láthatóan nem igazán ismersz?
Rossz látni, ahogy alázod magad.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Carlos Padre #314 üzenetére
Ja, értem, tehát ha valaki konkrét tényekre kérdez rá, az "felborítja a bábukat és a táblára szarik", ha viszont valaki ezek nélkül személyeskedik, az sakknagymester.
DRM is theft