Új hozzászólás Aktív témák
-
Raysen623
addikt
válasz
Dr. Akula #59 üzenetére
Ezt jó lenne ha nem kevernéd ide, mert egyrészt hazugság ebben a formában, másrészt nem ide tartozik holott akivel szemben ez a mondat elhangzott az nagyon is megérdemelte, mert ő aztán valóban arrogáns volt.
Az Apple-nek már voltak hasonló húzásai korábban is. Egy ideig közeledtek az általános PC platformhoz, de most megint visszafordulnak. Ez az ő dolguk, egyenlőre még azt hiszik nem fog nekik sokba kerülni.
-
Dr. Akula
félisten
Persze, nálunk is volt egy ember aki azt mondta hogy akinek nem tetszik, annak el lehet innen menni, valamiért mégse azt gondolják róla azóta se hogy nem arrogáns...
Az Autodesk választott is. Elment. Szerintem még a többi programgyártót is nyugodtan zavarják el, az a tuti ha nem zavarja meg az üres oprendszert holmi 3rd party cucc.
-
pengwin
addikt
Az ARM-nek mi köze van az OpenGL-hez?
Az ugye megvan, hogy az ARM-es SoC-k körében gyakorlatilag az OGL és különböző verziói számítanak a legszélesebb körben támogatott API-nak?
Itt sokkal inkább arról van szó, hogy az Apple a rendszere egy újabb szeletét akarja saját ellenőrzés alá vonni, és ezért kukáznak egy iparági szabványt aminek egyébként is elég mostoha sorsa volt OSX/MacOS-en.
Nagyon durván el vannak maradva az OGL támogatásban még a Linuxhoz képest is, és amikor a Linux grafikus stackje beelőz, akkor ott nagyon el kell gondolkodni, hogy valamit szarul csinálnak. -
Cassi
őstag
válasz
Dr. Akula #55 üzenetére
Az nem arrogáns húzás, hogy egy elavulófélben levő API támogatását fokozatosan kivezetik. Ehhez joguk van, ráadásul ebben az esetben nyomós technikai okuk van rá, például a feltehetően folyamatban levő ARM-os átállás. Mindenki választhat, hogy kiszáll a platformról vagy átírja a támogatott API-ra a szoftverét, nincs itt semmi probléma.
-
Reggie0
félisten
válasz
buvartacsko #54 üzenetére
Akula is kevesebb kommentet irt rola, mint masok.
-
Dr. Akula
félisten
válasz
buvartacsko #53 üzenetére
Örülök hogy segíthettem felfrissíteni az emlékezetedet.
Nyilván nem minden topikba írja be az ember, csak ahol a cég rászolgál, pl. ilyen arrogáns húzásokkal, mint ami a cikk témája is.
-
Reggie0
félisten
válasz
buvartacsko #50 üzenetére
Azt nem ertem, az apple miert kolt reklamra, ugyis tudja mindenki azt is, nem?
-
Dr. Akula
félisten
válasz
buvartacsko #50 üzenetére
Mi értelme bármit is leírni egy topikba? Ezt pl. mi értelme volt?
-
buvartacsko
addikt
válasz
Dr. Akula #48 üzenetére
várj, én is írok akkor olyanokat amiket amúgy is tud itt mindenki: az ég kék, a fű pedig zöld.
régen kimaxolt ThinkPadeket vásároltál nem olcsón, pedig az sem értek annyit, és a minőség sem volt pariban ezzel az árral. magadnak is mondogattad hogy szar választás volt?
csak szimplán nem értem, hogy mire jó ezeket beírni egy topicba 10x. azt hiszitek okosabbnak tűntök majd? vagy lenyugszik a lelketek hogy szerintetek is túlárazott?
rengeteg más dolog van a világban ami túl van árazva, azoknak a topicjába is menjünk vergődni mint egy hisztis kisgyerek.
-
pengwin
addikt
ááá csak egy icipicit
Teljesen agyament árakon mennek még használtan is az Apple termékek, ami pusztán azért lehetséges, mert nagyon magas a kezdőáruk, és egy zárt, már-már vallásos hívő közösség alakult ki körülöttük.
Pl. az Apple Cinema Display és Thunderbolt Display monitorok lassan többe kerülnek használtan, mint más gyártók jobb képességű új modelljei. -
Dr. Akula
félisten
válasz
buvartacsko #47 üzenetére
Ugye tudod hogy akkor talán lehet valami alapja?
-
Dr. Akula
félisten
Apple = túlárazott konzumer termék.
-
marcee
addikt
Igen, ez így van szerintem is. Csakhogy ArchiCAD-nél éppenséggel szabad a választás, a licenc szabadon használható a támogatott OS-ek alatt bármilyen kombinációban, így az egyéni preferencia dönt.
Az építészekkel meg nem egyszerű
jelentősen túlértékelik a dizájnt. Többeket ismerek, akik megvették az iPhone-t (2-3-4 generációt), imádták az előző (persze sokkal olcsóbb) ócska okostelefonjaikhoz képest, aztán vettek MBP-t, végül egész irodát állítottak át Mac-re. Én nem szeretem az apple-t, de elismerem, a termékeik előnyeit is. A csendes, kábeldzsungel mentes iMac-ekkel tényleg más hangulatú az iroda. Persze ilyenkor mindenki elfelejti, hogy a megelőző PC-ket max 200e ft-ból vette és fejlesztette 10 évig, az iMac-ek 7-8-900e-be kerültek és egyben kell majd "kidobni" (oké, az értéküket jobban tartják).
De volt olyan iroda is, ahova a windows-os gépek mellé beült egy kolléga a frissen vásárolt saját retina iMac-jével. Azt mondják nem volt olyan megrendelő, tárgyaló fél, aki ne hozta volna a szóba a Mac-et, ne tett volna rá valami megjegyzést, ne akarta volna megnézni, stb, attól voltak elájulva, máshogy viszonyultak onnantól hozzájuk. A slusszpoén, hogy a tulajnak nem is jött be, azóta visszaváltott windows-ra.
Időközben azt az információt kaptam, hogy a Graphisoft már régóta tud az opengl api leépítéséről, és már egy éve dolgoznak az api váltáson, ami egy többéves folyamat lesz.
-
#06658560
törölt tag
Például azért, hogy ha bármi adatsérülés, hiba van, tudjon supportot adni. Jártam úgy, hogy egy rendszerben voltak IBM Power PC alapú AIX-es vasak és Dell Wintel WS-ek. AIX-en fejlesztettünk, csak néha kellett Winre menni. Na amit winen megcsináltunk, leellenőrizve ott volt, megnyitva a lementett modellt ott volt, de az AIX-en megnyitásnál semmi nem volt ott belőle.
Egyébként láttam már olyat is, hogy a modellezés mikéntje is szabályozva volt, mennyi feature lehet egy testben, milyen parancsokat, milyen környezeti beállításokat lehet használni. -
kisbalázs
tag
Hát el is hiszem hogy dobta, 22 éve adja ki a 3dsmax-ot ebből az utóbbi 17 évben követem és csak pár olyan verziója volt amit stabilnak lehet nevezni, mert mindegyiknek más hibája volt. azt hiszem 1996-tól 2012 ig tartott megoldani azt, hogy ha 10 vonalnál több volt a képernyőn ne legyen képregény. Most meg hirtelen új API? Az autodesk a 3d-s Adobe
-
Raysen623
addikt
Nekem az Office for Mac pedig működött, igaz korábbi formátumba kellett menteni. A dolgot én sem értettem egyébként. Példaként hoztam fel, de akkor maradjunk az egyszerű irodai munkánál.
(#37) buvartacsko : Nem tudom ezt miből vontad le, de rossz irányba gondolkodsz. Ha kicsit tovább gondolkodsz és feltételezzük, hogy több fejlesztő is hasonlóan fog viselkedni a jövőben, akkor bizony kevés érv marad egy mac gép vásárlása mellett ha munkáról van szó. CAD vonalon sokan kedvelik mai napig és használják is (ArchiCAD, Rhino, Grasshoppers, C4D stb.). Láttam rá példákat idehaza és külföldön is. Fejlesztők is használják, amíg fejlesztenek rá, de utána már náluk is okafogyottá válik.
-
BSOD
senior tag
Gyűlölöm az autodesket, mert kivégezte a Softimage|XSI-t!
Messze felhasználóbarátabb, és jobb koncepció volt, mint a saját toldozott-foldozott sz@ruk. Remélem lassú tűzön fognak rotyogni a pokolban!
-
Raysen623
addikt
Nem igazán értem almáék eme döntését, de még azt sem mit akarnak ezzel a Metal API-val elérni. Az Autodesk ugye nem támogatja olyan rég az OSX-et, míg a GS ezt szinte a kezdetek óta megteszi, Adobe-ról nem is beszélve. Eddig volt vonzereje egy Mac-nek ha munkáról volt szó, ezután így hogyan lesz? Hova akarnak ezzel eljutni? Feladják a számítógép üzletágukat emiatt? Mert így az OSX nem lesz jó semmire táblázatkezelés és word cuccokat leszámítva, de azért nem fognak az emberek mac-et venni.
Egyszer régen Jobs belerohant ebbe a falba a túl zárt rendszerrel, Tim meg ezt ismét elkövetni látszik.
MS meg szépen meg fogja ezt ismét köszönni nekik. -
L3zl13
nagyúr
válasz
Feketelaszlo #15 üzenetére
Egy tervezőirodának könnyebb lecserélnie a gépeket, mint átállni egy másik szoftverre.
-
Reggie0
félisten
válasz
kriszpontaz #16 üzenetére
Azert ez a CAD vilagra elegge jellemzo, nem csak az AutoCAD-re. Sot nagyon sok mernoki tool nincsen parhuzamositva, mert elegge maceras, foleg a verifikacio resze, matematikailag bizonyitani parhuzamos programozasnal meg meginkabb.
(#30) pengwin: fizetnek annyit, hogy valaki bevallalja ezt az eloirast is.
-
pengwin
addikt
válasz
#06658560 #29 üzenetére
Kérdés a kiegészítésre: mégis miért?
A szoftver és patch verziókat még megértem (esetleges változás zárt formátumokban, vagy valami hasonló), na de a hardver márkájának kikötését nem értem... támogatói szerződés miatt, vagy miért? Esetleg simán agymenés?
Azt tudom, hogy bizonyos szoftverekhez nem jár a támogatás, ha nem a pár tesztelt munkaállomás valamelyikén dolgozol, de most a megrendelő oldaláról érkező kikötésekről van szó.
-
#06658560
törölt tag
Nem, de eddig volt pár cég, ahol lehetett választani adott szoftver mellé mást is, mint Win-t. Viszont ha mondjuk Autodesk miatt váltanak Win-re, akkor eséllyel viszik magukkal a többi szoftvert és licenszet is, ami eddig Macen volt, mondjuk PS, vagy valami 3D render, vagy bármi más. Nem hiszem, hogy hatalmas csapás, csak egy nem túl pozitív trend, pláne, ha sok hangadó, véleményformáló pro is kezd panaszkodni a saját munkaterületén a Macek, OSX hibáira.
Kieg.: Sok esetben, ha nem te vagy a végső megrendelő, akkor az is lehet, hogy reviízió, patch szinten mondja meg az ügyfeled, hogy milyen szoftverrel, és akár Márka +CPU+RAM szinten definiálja, milyen WS-sel dolgozhatsz.
-
kriszpontaz
veterán
válasz
flashpointer #19 üzenetére
Több ezer objektumot tartalmazó rajzokkal való munkára gondoltam, vagy Civil3D-ben a 3D nyomtervek regenerálása vagy normális sebességű kezelése nagyobb fájlok esetén.
Jelen pillanatban max a regenerálás parancsnál vethető be egynél több mag. -
#06658560
törölt tag
válasz
kriszpontaz #16 üzenetére
Ugye halvány lila fogalmad sincs a CAD rendszerekről?
-
marcee
addikt
Mit lép vajon a Graphisoft? Az ArchiCAD is openGL-t használ Windows-on és Mac-en is. Az ArchiCAD eleve Mac-en indult, csak később lett belőle windows-os kiadás, és amennyire rálátok (kb. ~60-70 építész munkaállomás alapján) nekik jelentős bázisuk használ Mac-et még itthon is (esetemben kb. 15-20%).
-
arn
félisten
válasz
buvartacsko #12 üzenetére
fejlesztesz webet? altalaban mindenutt mukodik, a safarinak meg mindig vmi extra nyugjei vannak.
-
flashpointer
őstag
válasz
kriszpontaz #16 üzenetére
Nem tudom konkretan milyen funkciora vagy modulokra gondolsz de vannak olyanok amiket lehetetlen parhozamositani, pl az alkatreszeloallitas vagy assembly pont ilyen.
-
Silεncε
őstag
válasz
buvartacsko #12 üzenetére
Persze, mert soha nem kellett fejlesztened rá... A többi böngésző legalább nagyjából kompatibilis egymással, ellentétben a Safarival mindig csak a sz.pás van....
-
ROBOTER
addikt
Na jó, de a WebGPU egy önálló API. Én azt állítottam, hogy a WebGL számára ez egy döfés. Jelenleg a WebGPU sem áll még szinte sehol.
(#13) mzso:
Igazad lehet, de eléggé elkeserítő, hogy nincs egy olyan platform, amire fejleszthetsz GPU-s 3D webes tartalmat, ha hosszú távra gondolkozol. Egyik "szabványból" ugrunk a másikig, és nincs stabilitás. Mire kiforrná magát, jön a másik.
-
kriszpontaz
veterán
Egyrészt az Autodesknek igaza van, másrészt:
Az Autodesk számára a Mac gépek egyébként fontosak, de annyira azért nem, hogy komoly anyagi ráfordítással beépítsék a Metal API támogatását.
Nem csoda egy olyan cégnél amelyik az alap AutoCAD termékeknél a többmagos processzorok megjelenése óta nem tudja a szoftverét úgy megírni hogy 1 magnál többet használjon.
Csak a lehúzás a lényeg náluk is, de érdemi fejlesztés szinte 0.
Legalább addig eljutottunk hogy az OGL helyett Windows alatt DX11-et használ a CAD, így valamivel gyorsabb, de valószínűleg azon is marad szépen vagy +10 évig mert jóvanazúgy.(#10) 5150: [link]
-
nyunyu
félisten
Igazán nagyot az szólna, ha mondjuk az Adobe jelentené be, hogy nem lesz több Illustrator meg PhotoShop Macre.
-
5150
aktív tag
Él-jen Tim-Cook!
Mutasd meg nekik Timmy
-
ROBOTER
addikt
Azért ha a "nem javasolt" státuszból átkerül "eltávolítva" státuszba az OpenGL az OS X-en, akkor a WebGL sorsát is megpecsételi ebben a környezetben, mert szerintem gondolatban sem létezik WebGL->Metal engine és az Apple biztosan nem fejleszt ilyet, semmi érdeke. És ez az összes böngészőt érinti, hiszen OS X-en a Chrome/Firefox sem tud ANGLE-t használni, csak OpenGL-t.
-
Tian66
senior tag
Applenak megint nagy az arca. De most rápacsált...
Nem először... -
lev258
veterán
Az utolsóba engedd meg, hogy belekössek. Linuxon az OpenGL támogatás évek óta megelőzi és lekörözi az OSX-et. És akkor még a Metal sem létezett.
Az AMD-nél volt némi fennakadás, de az is csak azért, mert teljesen új alapokra helyezték a drivereiket, amiből a Linux csak profitált hosszabb távon (egy ideje már látszik is).
Egyébként azt tudjuk, hogy profit szempontjából nem éri meg a cégnek a Linux jelenleg. A kolléga csak szarkasztikus volt. -
berVi
senior tag
Igen, a Linux zealotok ilyenkor mindig azt hiszik, hogy a portolas annyibol all, hogy ./configure && make && make install, aztan ertetlenkednek, hogy miert nincs meg minden szoftver kiadva Linuxra. 10 disztro 20 release-ere. Hogyne.
Egyebkent a "normalis OpenGL tamogatas"-t se gondolhattad komolyan, mert ha valami szaz sebbol verzik Linuxon, az pont a grafikus stack.
Vegul pedig nem ilyeszteni, hanem ijeszteni.
-
zorrokalap
tag
Hat szerintem az egesz ipar egy szanalom, atomot kene ra dobni. Ott a Vulkan amit ugye ok hoztak letre(marmint az ipar kozosen), de nem hasznalja senki.. jo esetben max a DX12, de azt se sokan. Ez mar csak hab a tortan.
-
remete73
csendes tag
akkor most megint egy professzionális csoportot dobott az apple? a bevétel az iphone-okból jön, meg emojik-ból. lassan kiürül a portfólió.
-
arn
félisten
a safarijukat is feldughatnak... mindig azzal van a gond.
-
solasola
csendes tag
Ezt megfejelhette volna azzal az Autodesk, hogy bevezeti a fenti termékekre a Linux támogatást (ott van normális szinvonalú, modern OpenGL támogatás minden populárisabb videokártyára).
Persze gazdaságilag vszeg ugyanúgy nem éri meg nekik az erőfeszítés (még kisebb OS piaci részesedés), de ha csak rendesen be akarták volna ilyeszteni az Apple-t, akkor ez szerintem hatott volna.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- LG 48C2 - 48" OLED EVO - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen5 CPU
- Olcsó Laptop! Dell Latitude 7280. I5 7300U / 8GB DDR4 / 256GB SSD
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B450 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA be quiet! 650W
- Bomba ár HP Pro X360 11 G1 - Intel N4200 I 4GB I 128GB SSD I 11,6" HD Touch I Cam I W10 I Gari
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest