- A Solidigm elhagyja a végfelhasználókat célzó SSD-k piacát
- Kvantumpontos OLED monitorokkal bővült az ASUS ROG-os portfóliója
- A GravaStar egyedi megjelenésű fémegerei is beléptek az ultrakönnyű szegmensbe
- 520 Hz-es monitorok duója az ASRock védjegyével
- CL 30 alá mennek a G.Skill hamarosan debütáló RAM-jai
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- Milyen TV-t vegyek?
- iPad topik
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Hobby elektronika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alchemist
addikt
A szimulátornak nemcsak az olcsóbb üzembentartás az előnye, hanem ki lehet vele próbálni olyan helyzeteket is, amit élőben még egy autós kaszkadőr sem vállalna be.
A pilóták képzésénél sem véletlenül a szimulátort részesítik előnyben az élő vészhelyzeti gyakorlással szemben.Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
Daninet4
csendes tag
Sziasztok!
Valakinek nincs infoja arról hogy a Logitech G27 kormánynak lesz továbbfejlesztett változata a jövőben?
-
tilus
tag
válasz #67688960 #137 üzenetére
"amúgy van még valami az atomon túl, és az f1 között?
(régen szívesen vettem volna egy dobozos caterham-ot,úgy tudtam hogy lehetett)"Pár komolyabb formula gép azért még létezik, és pár egyéb kitcar is érdekes lehet. Többek között a Rage Buggy vagy Super7 verziók is. Ezek ellentétesen viselkednek az Atommal (orrmotor és nagyon a hátsó tengelyen ülsz). Mega volt még a Cobra replika is Ezek a tökéletes élmény autók. Akinek csak egy jó egyensúlyú autó kell arra szerencsére sok élhetőbb megoldás van: MX-5, GT86, kissebb porschék, kissebb bmw-k.
[ Szerkesztve ]
-
#67688960
törölt tag
-
#67688960
törölt tag
persze gagyit azért nem dobhat piacra komoly gyártó, mert akkor addig volt az
a lényeg a hogy mit akarunk elérni, versenyzőknek a pálya betanulási szakaszát, vagy valósághű élményt adni, avagy mindkettőt
nekem az élmény a lényeg, és itt van különbség reális fizika, játszhatóság és verseny között, pl. annó a toca hatalmasat dobott offline versenyélményben
nézőpont kérdése az egész
meg aktuális technika fejlettsége, ami idővel normál esetben(szerintem az a normális ha az emberek törekednek a jobbra) idővel jobb lesz(különben mi értelme, persze üzletileg is van jobb, de hosszú távon csak ha mindenki fogyatékos akkor hoz pénzt a szar)amúgy van még valami az atomon túl, és az f1 között?
(régen szívesen vettem volna egy dobozos caterham-ot,úgy tudtam hogy lehetett)[ Szerkesztve ]
-
tilus
tag
válasz #67688960 #134 üzenetére
Én úgy vagyok ezekkel a tartós erőhatásokkal, hogy ha nem tudjuk szimulálni akkor ne is nagyon próbáljuk.
Ezen a megfejtésen voltak a McLaren mérnökei is, akik nem a RedBull és Ferrari féle hexapod felépítést választották, tehát meg se próbálták szimulálni az erőhatásokat, CSAK a kaszni mozgását szimulálják:Halkan jegyzem meg hogy szimulátorunk a McLaren telemetria programját használja.
Biztonsági övvel elég meggyőzően lehet a feszítést fékezéskor, és a lazulás gyorsításkor szimulálni.
A kanyarodást a váz elcsavarásával érzékeltetni lehet most is.
Az útviszonyokát, kátyukat, hollámokat, kerékvetőek, a mostani verzió hibátlanul és lag nélkül tudja, csakúgy mint a kaszni bólintását. Ami marad, az meg élőben sem segítség, inkább megnehezíti a dolgod, és élőben is megpróbálod kizárni vezetés közben és a legfontosabb érzékszervedre..a szemedre figyelni.Számomra a legkomolyabb autó a vezesd.hu Ariel Atomja volt, de versenyeztem is a bérgokartoknál 10x erősebb kartokkal. Szerencsés vagyok mert fizetnek is érte hogy napi 10 órát üldögéljek benne (Atomban)...többnyire a jobb oldali ülésen. Én vagyok az egyik instruktor. Ami azt is jelenti hogy teljes mértékben hozzászoktam a 0-100km/h mindösszesen 3mp alatt életérzéshez, és bátran elmondhatom hogy egy online futamon jobban izgulok mint az Atomban. Rendesen beindul a kéz lábremegés, hisz sokat készültem rá, teljesíteni akarok ugyanúgy mint az igazi versenypályán. A haláltól ott se félek, viszont online a többi 20-30 ember haragjától annál inkább, hisz ők is sokat készültek, és nem én akarom félbeszakítani a szórakozásukat az első kanyarban. Michelisz Norbi is hasonlóról számolt be, tehát a többségünknél az adrenalin, meg a dopamin megvan szimulált körülmények között is.
Ehhez hozzá adódik a centi pontos lézer scannelt pálya, ennek nem kell részleteznem az előnyeit..de ha még nem próbáltad, akkor sokkoló mennyivel gagyibbak a pályák a többi programban.
Hozzá adódik a lehető legpontosabb fizikai modell, amit nem rajzok/képek/videók alapján készítenek a komolyabb programoknál, hanem pl. az F1 autó esetében a Williams rendelkezésükre bocsátotta az autót laser scannelésre, darabokra szedték hozzá, majd a valós telemetria adatokat összevethették a szimuláltal, mert a Williams szimulátor fejlesztő mérnöke is benne van a program fejlesztő csapatában.Szóval azt szerettem volna csak mondani, hogy ez sokkal komolyabb/tudományosabb dolog a Pistike által készített modolt rfactornál, és legvégül fontos megjegyezni, hogy ez az egész annyit ér amit a hozzá adott instructor illetve amennyire faszára sikerült összehangolni a részegységeket. Ez a hozzáadott érték amit a csapatunk "tud" és azért építünk ilyesmit mert a felhasználási területünkre NINCS megfelelő szimulátor.
-
#67688960
törölt tag
az hiszem csak egy 3mp alatti gépben van 1g gyorsulás gyorsításkor(elméleti fizikázni most nincs kedvem akinek van az számoljon utána)
csak hogy nagyon ne szaladjunk félre
ha egy szimulátor tudna akár max ilyet is szimulálni, mindenki aki elősször beleűl üvöltene, aztán vigyorogna mint a tejbetök
egyébként nem sok autó képes ilyen gyorsulásra
én 9mp fölött abszolút nem tudok vigyorogni, ha egy szimulátor nem tud kilenc alatti élményt nyújtani akkor az csak művigyort kaphatna tőlem
persze aztán később csinálhatnának a sikeres készítő cégek vadászgép szimulátort is, arra úgyse sok esélyünk van hogy amikor kedvünk szottyan felszántsuk az eget
a szimulátor használatra vagy vételre nagyságrendekkel több esély van[ Szerkesztve ]
-
lalajos
csendes tag
ebben a szimulátorban érezni az autó hátsó felét.
"A legjobb pedig az extra információ az autó sodródásáról, amit a fenekünkkel érzünk, ezt a mezei kormány-pedál készletek nem tudják visszaadni. Egy-egy eltúlzott gázadásra pedig úgy eldobta a virtuális autó a hátsó felét, hogy csak na!" (cikk 5. oldal lap alja) -
MaUser
addikt
Pontosan, utcai autónál ennek a közelében sem vagy (lehetsz) sokszor még erős fékezésnél sem. Érdekesség képpen, anno a Mazda csinált az MX5 NC-ből egy "1g suspension package" verziót USA-ban stock class autox-re. Ott a próbaév után betiltották a stock-ban való versenyzést az ilyen autóval (hiába sima utcai és itthon is van jópár NC ilyen setup-pal), mivel az autó az engedélyezett utcai gumikkal is közel 0.9g-t tudott padon, ami bő 10%-kal volt több bármely más konkurensnél.
Szerk.: slickeken módosított, de még utcán használható rx-8-ak tudnak 1.4 körül.
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
StLui
veterán
Többek között erről a hsz-ról jutott z eszembe, hogy az előbbit beidézzem
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Ribi
nagyúr
Szimulátorokban szerintem a szék mozgásnak 2 értelme van: 1 részt az erőhatások szimulálása, de több haszna szerintem inkább az autó visszajelzése. Szimulátorban pl. rohadtul nem tudod, hogy mikor kezd kifordulni az autó hátulja, csak ha már bőven látszik, de akkor sokszor késő. De lehet csak én hiszem ezt.
-
StLui
veterán
"A lyuggatott Brembo fékek 1,25 g-vel lassítják az autót, a fékút 36 méter 100 km/óráról; a kettős keresztlengőkaros első és MacPherson hátsó felfüggesztés kanyarban akár 1,1 g oldalgyorsulást engedélyez az autónak. "
Alfa 4C-ről van szó ebben a cikkben, itt úgy látom olyan brutál sok g nincs az életben sem, persze a hosszú kanyar sokáig tartó erőhatása nincs meg, bár egy jobb kanyarban az ülést balra döntve, tartva, azért van egy kis folyamatos erőhatás.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
Legtöbbet a 3 monitoros rendszer előnyéből mutat nekem, de szenzációs lehet így menni!
Megfigyeltem, hogy szinten minden kezdő szimulátorosnál az a legnagyobb hiba, hogy nem érzékelik a sebességet, és dupla sebességgel mennek be egy adott kanyarba. Ennek pedig talán az a legfőbb oka, hogy nincs melletted elsuhanó táj, terep ami érzékeltetné, hogy milyen gyorsan mész, na ezért dob nagyon sokat az érzeten a 3 monitor is.Kicsit erősnek tűnik így monitoron a fejbiccentésed váltáskor, csak így eltúlzott vagy a valóságban is annak érzed esetleg?
Köszi a videót, jó volt végig nézni!
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
MaUser
addikt
válasz NeoExDeath #116 üzenetére
Utcaik sajnos ilyenek, érezni lehetett gondolom hogy olyan lett a kocsi vezetése, mint ha zselatinban ment volna, miután elmelegedett a gumi.
Ugyanez hringen, Michelisz kezében:
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
NeoExDeath
aktív tag
"Ha nem keresztben mész, akkor gumikopás érdemben a Schleifen az pont nincs, mert nem olyan az aszfaltja. GP Strecke-n vagy pl. itthon a Hungaroringen már más a helyzet. Schleifen az utcai gumi melegszik el kb. 3-4 kör alatt a terheléstől, de lekopni nem fog, ha időt mész és nem keresztbe állandóan."
A Nordschleife-n első köröm közepén már éreztem az égett gumiszagot Kör után lecsekkoltuk, az összes gumi felszíne meg lett pirulva, nem vészesen de azért láthatóan, szaga is volt. Sima utcai gumik. Ha meg kell fogni a kocsit egy lejtő végén kanyar előtt, akkor nincs mese. De azt aláírom hogy extrém fékezésektől eltekintve nem tűnt a pálya gumigyilkosnak (inkább fék ).
-
MaUser
addikt
Szerintem az árak kapcsán fuss neki még egyszer az első hozzászólásnak, mert most ugyanazt sikerült leírnod.
Na meg 60-80 lóerővel ne versenyezzünk már gyerekek... (nem kell 500 ló de egy egészséges 150 legyen már meg minimum ha már csapatni akarunk nem pedig városnéző körútra vinni a nagyit......)
Ajánlom mondjuk a magyar v. szlovák szlalom futamok eredményeinek böngészését. Stock 1.4-es elsőkerekes gyöszök (swift, fiesta, favorit) sokszor verik a hátsós/összkerekes stock gépeket vagy akár erősebb frontos gépeket. Kakucson pl. stock kategóriában legutóbb egy 1.4-es Fiesta (87ló talán) és egy Yugo verte az alábbi autókat: Opel GT, Mx5 nc, Subaru WRX STI, Mini Cooper, Ford Fiest ST, Yaris ST. Ebből ugye a kifejezetten élvezettel autózhatóak közül a Cooper 200 lovas, az Opel 270, stb. Na most ezeket verte két jó sofőr olyan autóval amivel szerinted nem lehet versenyezni. Pedig a vert mezőnyt sem fakezűek gyülekezete, csak simán pl. a szlalom pont a kicsi, agilis elsőkerekes autóknak való. Csak érdekesség képpen Hernádi verseny Lancer Evo-ja (X talán) ment 1:47.125, a stock class-os Fiesta meg 1:51.000-át.
StLui: Nyilván, de élőben kizártnak tartom, hogy akár a tizedét le bírnád vezetni, mint amit szimulátorban, mert annyival nagyobb a terhelés.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
D.Va
senior tag
Grid1-el mai napig játszom, de bármennyire is jó, nem lenne ezzel a hardverrel nagy élvezet mivel a GRID nem éppen élethű játék, és nincsenek olyan szintű paraméterek és valós fizikai megoldások leprogramozva benne mint egy szimulátornak készült játékban... És igazából kormánnyal nem igazán élethű a Grid, főleg a drift... Pedig G27-el tolom...
Ez inkább egy élethűnek tűnő árkád tömegjáték ami persze nagyon élvezetes...Egyébként elnézést de nagy marhaság itt többek részéről hogy 200k-ból megvan egy jó Lada. Egy jó Lada amit ÉLVEZET is vezetni mert tényleg sportos és feszes, az olyan fél-egy millió közt jön ki...200-ból egy alig megbuherált széria Lada jön ki ami nem éppen (hobbi) versenyzésre való...
Na meg 60-80 lóerővel ne versenyezzünk már gyerekek... (nem kell 500 ló de egy egészséges 150 legyen már meg minimum ha már csapatni akarunk nem pedig városnéző körútra vinni a nagyit......)
Egy VFTS más tészta, de árban is... Én jártam Rallyzni, egy normális feszes merev gép másfél milla körül van...[ Szerkesztve ]
-
kpal
nagyúr
Huuu nem semmi Grid 1 -tkiprobalnam Szépen megoldotak
-
MaUser
addikt
Erőlteti a franc, felhozták a cikkben, hogy mennyivel olcsóbb egy több milliós rendszer, mint egy amatőr stock kupasorozat. Szvsz baromira nincs így.
yodamastah is: Azért ugye megvan, hogy egy stock szlalom/minirally költsége nem egy motorversenyéhez mérhető, illetve mérhető, mert jóval kisebb?
Nyilván sokat lehet tanulni, meg ismételni is, ezt eszembe sincs vitatni, lást a szimulátortól jövő magyar versenyzőket. De a cikkben említett rendszer ránézésre nem 400.000 hanem inkább 4.000.000 és ez itt a "gondom".
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
yodamastah
őstag
2005-2011 között aktív pályamotorozás, számtalan amatőr verseny van mögöttem. Nem egyszer raktam a rajtrács elejébe az öreg gsx-rt. Egy vagyon elment rá, pedig marha nehezen rakosgattam össze a pénzt évről évre a szezonra. Sajnos be kellett fejeznem mert nagyon nehéz fizetésből finanszírozni ezt a sportot még amatőr szinten is. A pályaversenyzés azonban régi szerelem, szép lassan belépett a motorozás mellé a szimulátorozás.
A szimulátor versenyzést imádom és a mai napig aktívan csinálom (zárt liga, iracing). Rendkívül izgalmas, és rengeteg tanulnivalót ad egy magas szinvonalú bajnokságban az elejében menni. Drágának nem drága, kb 400e volt a 3 monitoros setup, kb 100e a tartalom, és a maradék az évi 10e ft. Ennyit korábban kb 4-5 hónap alatt költöttem el motorozásra.
Kb 150-160 ezer (!!!) km-t mentem az elmúlt 5 évben iRacinggel különböző pályákon edzések és futamok. Minden pillanatát élvezem annak ellenére hogy maga a vezetési élmény sokkal tompább valami. De maga a feladat, körbemenni minél gyorsabban, jó setupot csinálni időmérőre, és a futamokra, és maga a futamok... nagyon jól visszaadja a versenyzés nehézségét és hangulatát. Ajánlom is mindenkinek, aki érdeklődik a sport iránt, de nem tud erre komolyabb pénzeket fordítani.
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
kipróbáltam, motorversenyeztem 3 évet, ennek ellenére nem értem miért erőltetitek az összehasonlítást. Ráadásul most csak simán cockpit-ben ülve, Forza-val játszva, online ellenfelek ellen ugyanúgy leizzadtam és szétadrenalinoztam magam, mint a motorversenyen. Közben hordom a fiam gokartozni, néha én is beülök, de már azt is tudni kell finanszírozni heti 2-3 alkalomra.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
MaUser
addikt
Mert verseny. Annyi a különbség a pályanap és egy csak akár amatőr verseny között is, mint a guminő meg az igazi között (ladás ismerős mondása). Heti/kétheti verseny bőven elég, fizikálisan és főleg agyban is baromi fárasztó az a pár perc is. Próbáld ki és meglátod. Persze egy alapvető TA beállítottság kell hozzá, ha keresztbe akar csak menni az ember, akkor marad a pályanap v. driftnap.
(Hungaroring felejtős pont az helyi "schumakkerek" miatt, meg a sok barom miatt aki pl. alacsonyabb kategóriába jelenti le magát, hogy után ott legénykedhessen... Ellenben Kakucs, Euroring nagyon is ajánlott, tömeg nem jellemző, Kakucs pedig kifejezetten olcsó és jó a melegszendvicsük. )
Baleset: Ez ilyen, ezért is jobb a minirally, mert más nem megy beléd. De mint mondtam, ha választanom kell, hogy egyedül a versenypályán v. az autópályán reggel "focianyuk" és román kamionosok között, akkor bekötött szemmel is inkább az előbbi. Akart már megölni román kamionos megölni miközben előztem, mert ő cseszett a visszapillantóban nézni kávéfőzés közben...
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
#67688960
törölt tag
válasz neilszab #104 üzenetére
hát engem pl. nem érdekel hogy mi az elsődleges feladata, mert nekem és szerintem nem csak nekem meg nem arra kell, csóri alulfizetett magyar vagyok, nem tudok második autóként egy sportgépet tartani amivel élvezkednéék, eggyéválnéék, száguldoznéék, versenyeznéék, örűltködnéék,
meg kényelmes is lenne, ennyi
aki meg részt akar venni a nagy össznépi társasjátékban, az tanuljon igazi autón igazából, ha már megy akkor ez max. extrém helyzetek szimulációjára jó
és meg lehet azt tanulni, ne csirkéért vegye a jogsit, nem meghalni akarunk hanem csak ából bébe jutni, köszi -
StLui
veterán
csak az nem világos mit akarsz még mindíg itt ezzel a "néha el lehet menni egy autókímélős minirallyra" dologgal? ahogy mondtad pár perc az egész, és még el is utazol oda ahol van, vagy esetleg te minden nap, vagy heti 2-4-6 alkalommal utazol ilyen minirallykra?
Hungaroringen motorral 4x20perc volt 20eFt pályadíj 4-5 éve, autó drágább volt, most nem tudom az árakat. Azt viszont hallom most is, hogy mindíg összetörik egy-két autó. Motorbaleset is volt olyan amikor valaki 2 év rehabilitációra szorult, mert egy másik motorosnak eltünt a féke a célegyenes végén, autónál ez jó esetben csak anyagi kár lesz, de az lesz.
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
MaUser
addikt
válasz #06658560 #101 üzenetére
Persze, de ilyen alapon akkor utcán is mellé kuplungolsz, stb. Ez nem indok. Kispókot meg ne hasonlítsuk már akár egy sima utcai Swift-hez. Keleti technika akkor is tönkrement ha nem csináltál semmit, hála a "precíz" gyártásnak. Nem értem ezt a fáradás mániádat, szerinted, ha egy sima twingo-t 72 órában nyúznak váltott sofőrökkel egy sima abs teszten, akkor majd pont egy 3 perces minirally futamot nem bír ki? Driftet ne keverd ide, ott a kocsi megindításához olyan technikákat használsz, amit pl. szlalomnál sohasem. Fogd az autód és látogass el egy ilyen rendezvényre, aztán majd folytassuk, hogy mekkora terhelés van ilyenkor....
NS: Azért érdemes hívni őket, mert rengetegszer csúsznak a honlap frissítésével, ahogy a live cam is fél/egy óránként frissít. Az ív száradását meg reggeli páralecsapódásra írtam, nyilván az eső, az már csak ilyen.
Gumikopás, fékkopás, fogyaztás nem szokványos, hisz versenypálya, az ember meg nem krúzolni megy fel rá.
Ha nem keresztben mész, akkor gumikopás érdemben a Schleifen az pont nincs, mert nem olyan az aszfaltja. GP Strecke-n vagy pl. itthon a Hungaroringen már más a helyzet. Schleifen az utcai gumi melegszik el kb. 3-4 kör alatt a terheléstől, de lekopni nem fog, ha időt mész és nem keresztbe állandóan.
Fékkopás? 8-10-szer fékezel egy amatőr futamon, a jobbak kevesebbet, van akinél kétszer látsz féklámpát egy kör alatt, annyira szépen kioptimalizálja a pályát magának (kisebb ccm-es gépeknél sokkal fontosabb, hogy tartsd a sebességet, mert kigyorsítani nem igen tudsz). Nálam az "utcai sportbetét" bír 30-40ekmt-t a futamokkal és kismillió pályanappal, rengeteg "spirited driving-gal" együtt. A gyári kerámia keverékes bírná valamivel tovább is, csak az pont az első fékezésnél még érezhetően gyengébb.
Fogyasztás meg nő, az egyértelmű, de nem lényegesen, mivel nem 1000km-eket mész a pályán. Jóval nagyobb költség a pályára oda-és-vissza út. Szóval továbbra sem látom azt a nagy költségeket, meg egyebeket. Harmadik évem kezdem az autómmal így, semmi, de semmi baja nem nincs, ami a versenyzésből jönne. A többi nyugati 2000 utáni stock gépnél is ez a helyzet.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
neilszab
őstag
Nagyon sok szó eset itt a G erők szimulációjáról, de szeretném leszögezni, hogy egyáltalán nem ez a szimulátor elsődleges feladata, és az autóvezetés/versenyzés legfőbb élményt sem ez adja meg!
Itt a lényeg az, hogy a vezető elsajátítsa mindig az adott körülményhez megfelelő pedál/kormány/váltó használatot és a helyes reakciókkal megtanulja minden körülmények között uralni és kezelni maga alatt az autót! És ehhez nem kell 3G a mellkasba, ahhoz sem hogy megtanuld és ahhoz sem, hogy élvezd!
Egy ilyen mozgató rendszer bőven elegendő mozgást tud kifejteni ahhoz, hogy érzed magad alatt az autót és megfelelő mértékben érzékeltetni tudja a különböző helyzetekben rád ható erőket. És a különböző vezetéstechnikai készségek elsajátításán felül, tökéletesen szimulálható vele a mentális terhelés is, amivel egy versenyző egy éles futam folyamán szembesül.
Aki valóban komoly G erőket akar maga körül szimulálni, az már nem fogja megúszni nagyobb lakás árából sem és a továbbra is kérdéses, hogy az eredmény mégis kinek ér meg ekkora felárat? Na meg hogy a valódi cél szempontjából ennek mégis mennyi a hozzá adott értéke?
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
mephi666
nagyúr
amikor tanultam vezetni, volt ilyen szimulátoros lehetősége a sulinak és úgy gondoltam, hogy időnként oda is beülök... első vezetéskor kérdezte az oktató, hogy próbáltam-e... mondtam, hogy nem... erre ő: akkor már ne is... élesben megtanuljuk és az az igazi szokjam, hogy mennyi inger ér vezetés közben, ezeknek nagy részét pedig a szimulátor nem adja vissza... (a kuplungot említette, hogy azt jól lehet rajta gyakorolni és annyi)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
LámaZ
addikt
Esetleg egy légzsákos valami kell, ami jól belenyom az ülésbe, ha neked az kell.
Én egyébként csak olyan sima szimulátorra gondoltam, ami a kezdő sofőrök első lépéseiben segít, mint írtam: kuplungozás, elindulás, megállás, jobbra-balra kanyarodás, a visszapillantó tükör használata, ilyenek.
Ezen lehetne benzint spórolni, bár tény, hogy most a hatóság minimális kilométerszámot ír elő, amit le kell vezetni.
Amúgy, ha nagyon fejlett a szimulátor, még azt is el tudom képzelni, hogy játéktermekbe ilyeneket raknak. Nem vagyok témában játékterem ügyben, de régen ott sok pénz volt, ők ilyen cuccokat biztosan meg tudnak venni.Legyen minden jó!
-
#06658560
törölt tag
Egy gázadás is túlterhelheti a hajtásláncot bármikor. Extrém terhelés elég egy tized másodpercig és már mehet levesbe a technika, mindegy milyen csodás lassúrallyn vagy. Anyaghiba bármikor előfordulhat- láttam már kispókban is főtengelytörést, olyanban, ami valóban keveset futott, keveset kapott, nem volt hajtva. Driftnél simán lehajtható a gép, ha pancser a sofőr, de más szakágban is, egy elrontott kuplungolással pl. Hidd el, sok érdekeset láttam már ilyen téren- pl. erre is jó a járműgépész képzés, végzettség, munkakör.
NS: minek bármilyen garázst hívogatni, elég megnézni a Nürburgring honlapját, s látod a pálya állapotát, minden egyebet. Az ív gyors száradása- vagy bejön a zuhé, és kenheted a hajadra.
Gumikopás, fékkopás, fogyaztás nem szokványos, hisz versenypálya, az ember meg nem krúzolni megy fel rá. -
StLui
veterán
Gokartozom, bérgokarttal amit megkapsz 8 percre jó esetben 1500Ft-ért. Semmi különös, csak a centrifugális erő hat számottevően, nem véletlen, hogy több felvételen látszik is (csömöri gokart-nál) hogy a bérgokartos versenyeken a srácok előre-hátra bólogatva próbálják jobb gyorsulásra bírni a gépet induláskor, sőt egy-egy nagyobb lassítós kanyarból kijövet is. A komolyabb gokart már 3500Ft, és nincs ellenfél, mert max 2 esetleg 3 db van belőle egy pályán. tehát ott marad csak a köridőzés. Előzés is szinte csak akkor van ha hibáznak előtted, vagy kiforgatod aki előtted van.
De amúgy meg már tényleg röhejes ez az összehasonlítgatás. Nem egy kategória a kettő, egyrészt anyagilag sem. Mert ugye azt kell nézni mennyi pénzből mennyi km-t tudsz menni, nem azt hogy egy hónapban egyszer elmész minirallyra. Mert a szimulátorba minden este beülhetsz, és nagyon sokan be is ülnek. Emlegetitek itt a nürburgringet, vagy akármit, oda el is kell utazni ez nem jut eszetekbe? 50eFt-os ladával lábon szabályosan le lehet menni akárhova is ahol van valami pálya? Van rajta forgalmi?
Másrészt persze azért sem oké az összehasonlítás, mert nyilván más valóságban átélni az erőhatásokat valamint a parát, hogy elfér e a következő kanyarban az autó akkora tempóval. Arról nem beszélve, hogy aki elviszi az autóját akármilyen versenyre ahol egymás ellen kell menni, ott nyilván fogja és betolja az autót gyakorlásképp a tömegbe, és majd lesz valami, vagy totálkár, vagy csak egy sima kiforgás.Ja és aki emlegeti ezt az ülésbe préselődős, levegőt nem kapós dolgot: új, de utcai 911 turbóba volt szerencsém ülni, semmi ilyet nem érezni, szóval oda nagyon könnyű és erős autó kellhet. Talán egy ariel atom, vagy mi a fene. Egy ezres utcai sportmotort meg sem közelítette az érzés az autóval.
Azt se felejtsük el, hogy van két jó versenyzőnk is aki szimulátorból (rángatás nélküli) átülve a valóságba azonnal jó eredményeket tudott produkálni!Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Graphics
Jómunkásember
Az lehet, de próbáltam, ez a szimulátor tényleg nagyon profi
Oké én azt mondom, aki nagy autósvagány, menjen ki 8-10 percre gokartozni, akármelyik profibb pályán, aztán utána okoskodjon
Ott préselés szuszogás... a föld felett fél centivel...
Tirexi -> Aurasync -> NvidiaRTX néven folytatja áldásos ténykedését 2025-ben...Bármilyen témában szívesen segítek, SSD, Robotporszívó, Xiaomi, Poco mobilok ,de 2025-ben már csak és kizárólag privátban leszek elérhető. :)
-
mephi666
nagyúr
válasz #67688960 #94 üzenetére
az a baj, hogy 1 dolgot nem tud visszaadni egy szimulátor, akármit is csinálnak: a különböző irányú terhelést... lehet borogatni az ülést mindenfelé, de ez közel sem olyan érzés, mint pl amikor az ember odalép rendesen és úgy belepréselődik az ülésbe, hogy levegőt is alig kap
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
proci985
MODERÁTOR
ilyen iniciatívák vannak, talán a Volvo standján láttam ilyen megoldást, kamionkarosszériával (mármint cockpittel). a Saab Trainingnél (azt hiszem ez a megnevezésük) is van iniciatíva autóvezetés-szimulátor fejlesztésére, serious games körben. egy srácról tudom, hogy diplomamunkát is írt a témakörben, de lehet abból sajnos sok minden nem lett, pedig érdekelt volna a végeredmény.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Graphics
Jómunkásember
-
#67688960
törölt tag
válasz Runner_fxr #91 üzenetére
nem a játék miatt szoktak menni az emberek hanem az érzés miatt(pl. adrenalin, verseny, meg ilyenek miatt)
a szimulátor csak egy pótlék, ami olcsóbb és biztonságosabb, de itt is ott is van olyan hogy azt hiszed jó vagy aztán nem, vagy épp nem
az autósport nem sakk, hanem egy agresszív veszélyes dolog, egyébként nem tocsognának az adrenalinban
ha megkapnák azt a szimulátortól az emberek amit egy sportkocsitól(fizikai hatásokra gondolok)
szerintem mindenki oda lenne meg visszade amíg nem elég jók a szimulátorok addig csak azoknak fog kelleni akik még nem mentek komolyabb géppel
[ Szerkesztve ]
-
MaUser
addikt
válasz Runner_fxr #91 üzenetére
Először is részvétem a barátod miatt.
Másrészt a minirally/szlalom/autotest/autox igenis játék, amit ésszel kell játszani, mint minden játékot. Nyilván a biztonság az első, de nem a bukócső a legfőbb biztonsági berendezés, hanem a sofőr... Egyébként ha te képes vagy magad érdemben összetörni egy teljesen sík pályán, ahol 60km/h az átlagsebesség (gyorsabb autox/szlalom/minirally, autotest jóval lassabb) akkor már ne haragudj, de gratulálok. Ha te itt összetöröd magad, akkor ne autót vezess hanem valami mást:
Az ilyen futamokon van stock class minden országban, nem véletlenül. Apuka, anyuka a családi verdával nyomja. USA-ban eszméletlenül népszerű, mivel filléres autósport szervezett körülmények között. Szlovákoknál is százas nagyságrendben van induló, itthon is elég szépen szoktak lenni különböző amatőr futamokon, bár itthon az igazi amatőr réteg (apu, anyu családi verdával) sajnos hiányzik, pedig többet tanulsz magadról és a kocsidról két kakucsi kör alatt, mint a közúton 1mkm alat. (Ezt meg számold át, mert az azt jelenti, hogy 17 éves kora óta napi szerény 182km-t vezetett a srác hétvégén és ünnepnapokon is. )
Szintén sokat megyek viszonylag (na nem 1m km-t...), de sokkal nagyobb biztonságban van az ember a pályán tök egyedül egy szlalom/minirally futam alatt, mint mondjuk bármely magyar autópályán fáradt román/bolgár kamionosok és vendégmunkások, valamint egyfolytában telefonáló és jobbra-balra kacsázó "vállalkozók" és "focianyuk" között...
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
LámaZ
addikt
EGY DOLGOT SZÖGEZZÜNK LE:
Én voltam az ELSŐ, ki itt Magyarországon felvetettem több nyilvános fórumon is felvetettem, hogy égető - érted? égető - szükség lenne autószimulátorokra is (repszimek már vannak), mert az alap műveletek, főleg a kuplungozás szimen még jobban is gyakorolható, mint valós autón. Nem beszélve az üzemanyag-megtakarításról!
Apropó, ezt az oktatómnak is elmondtam, amikor a jogsit szereztem.Örvendetes, hogy végre beindult a dolog, de hangsúlyozom: olyan szimulátorokat kell építeni, amelyek egy az egyben olyanok, mint egy autó. Nem ketrecre van szükség, hanem ideális esetben egy tömegautó karosszériáját kell e célra felhasználni. A legjobb lenne, ha az autósiskolák közösen dolgoznának ezen. De akár taxis cégek, autóklubok és biztosítók és mások is beszállhatnának.
[ Szerkesztve ]
Legyen minden jó!
-
Runner_fxr
Ármester
Gondolkozzatok már mielőtt ezt a sok baromságot összehordjátok itt. Az autóvezetés nem játék! Az nem úgy megy, hogy veszek valami sz@rt és "csapatom". Az egyik legjobb barátom is így gondolta, tulajdonképpen nem volt az autó sz@r (e30 2.8) csak nem volt teljesen "versenyre kész" pl még nem volt benne a bukócső. Sajnos életét veszítette 32 évesen és a mellette ülő másik ismerősöm is szintén 32 évesen.
Ja és még mielőtt azt gondolná bárki is, hogy az ismerősöm biztos rutintalan volt, annak annyit mondanék, hogy kb 1 millió kilométer levezetett, volt vagy 30 autója, köztük camaro, mercedes s500, porsche 911, és különböző tuning csodák, terepjárók, motorok stb.[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
Én inkább erre szavaznék.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
bozont
veterán
Az nem vitás hogy még ez sem adja vissza a valódi vezetés élményét, de attól még sokat adhat a játékhoz. Remélem valamikor lesz lehetőségem kipróbálni egy ilyet. Sajnos az ára még elég húzós, abból tényleg kijön egy autó + jó pár évre a belépő a Ringre.
Nekem még ezek is tetszenek: ez főleg a kompaktsága miatt (1:20 körük kezdődik a lényeg), ez meg a drift kedvelőknek való inkább. -
MaUser
addikt
válasz #06658560 #78 üzenetére
Sőtt, még a villám is belecsaphat. Egy minirally-n/szlalomon nem kapsz extrém terhelést. Sima aszfalton mész erősebb tempóban pár percet. Egy átlagos 20 km-es út hazánk szar útjain végtelenül nagyobb terhelés a futóműnek, mint valamelyik kisebb versenypálya aszfaltja. Fékezni meg annyit fékezel, hogy nincs értelme rendes versenykeverékű betét használni, mert nem melegszik fel, gumi dettó, sok gumi használhatatlan, kivéve ha engedik a gumimelegítést (nem szokták).
Milyen költség lenne még egyébként a jegyen kívül? A WC becsületkasszája? Nyilván benzin kell, meg kopik a gumi valamennyire, stb. De az hogy magán a Nordschleife-n végiggurulsz 26€-ba fáj, ahhoz képest, hogy közúton jaszkarizol (amit meg épeszű ember nem csinál, főleg amikor 4-5eFt-rt itthon is van 2 órás pályabérlés úgy hogy sokszor egyedül gurulok...).
Ha ki akartok, menni hívjátok fel a RentRaceCar-osokat, ők a bejáratnál vannak közvetlenül, tőlük meg lehet kérdezni éppen mennyien vannak és van-e baleset. De ha reggel mentek oda ősszel/tavasszal, kutya nem lesz, legalább is én még olyankor tömeget ott nem láttam, csak a pálya is kicsit nedves lesz a pára miatt egy órán át legalább, de az ív gyorsan felszárad. Nyilván nyáron van amikor a 258-asig áll a sor vége, legalább is ilyen fényképet már láttam, szerencsére kifogni ilyet még nem sikerült.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
Graphics
Jómunkásember
Máskor egy hozzászólásban is megválaszolhatod
Odaírod a bekezdés elé, hogy kinek szól a válaszod
[ Szerkesztve ]
Tirexi -> Aurasync -> NvidiaRTX néven folytatja áldásos ténykedését 2025-ben...Bármilyen témában szívesen segítek, SSD, Robotporszívó, Xiaomi, Poco mobilok ,de 2025-ben már csak és kizárólag privátban leszek elérhető. :)
-
tilus
tag
"A többmonitoros rendszereknél mindig felmerül az a kérdés bennem, hogy a képet monitoronkét megfelelő látószöggel ténylegesen kiszámolja az 3D engine, vagy csak a látószöget nyújtja szélesebbre? Eredmény szempontjából nem ugyanaz."
Az általunk használt programok 3 külön nézőpontból renderelnek, figyelembe véve a monitor elfordulási szögét, méretét, távolságát, a kávák vastagságát is. Pont azt látod amit az igaziban is látnál, és ez a legtöbb embert elriassza, mert a játékokban nem szoktak hozzá ilyen drasztikusan alacsony üléspozicióhoz, és hogy érvényesül az "arra mész amerre nézel" alapelv.
-
tilus
tag
válasz DarkFater #40 üzenetére
"Egy a videón is látott Epic szintű cuccot meg összehozni az nagyon nehéz. A piacvezető amerikai cég lassan 20 éve csinálja, fejleszti."
A videón egy friss másolat látszik, nem az eredeti és szerintem próbáld ki, aztán nyilatkozz hogy milyen. A látványosság magában nem minden, de ha kiváncsi vagy miért fejlesszük akkor mondj nekem 1 olyan mozgó szimulátort ahol profi software, profi hardwarrel, szállítható, mozgatható, és nem utolsó sorban fejleszthető moduláris formában kapható. Ha lenne ilyen már megvettük voltna. Mondom ezt úgy hogy a Force Dynamics 301-et üzemeltettem, tapasztalatból beszélek.
De mindez mindegy, mert a lényeg a részletekben, a beállításokban, az optimalizációban rejlik.
-
tilus
tag
válasz BlackPriest #37 üzenetére
Rendeltetés szerű használat esetén napi 12 órát is rendszeresen kibír, de te már fél óra alatt kikészülsz
-
tilus
tag
válasz Sennalacy #34 üzenetére
"Rövid váltakozó erőhatásoknál végül is lehetne, bár ahhoz is szerintem kevés egy ilyen szerkezet, de egy hosszabb kigyorsítást, kanyart, féktávot nem tud szimulálni akkor sem. Ahhoz sokkal nagyobb helyen kéne "dobálni" a cockpit-et. hogy 2-3-4 másodpercig egy irányú folyamatos több G-s terhelést érezz."
Persze ez lenne az ideális, és ezért nem működik az a verzió ahol az egész gép mozog.
Ahol viszont csak az ülés mozog, olyan izomcsoportokat ér húzó, toló erőhatás, illetve a fejed jól kitalált mértékben elmozdul hogy az agyad hozzáteszi a hiányzó infót -
wody21
tag
Köszönjük az "interjút", nagyon izgalmas volt! Hajrá a srácoknak!
@vinibali - a Live for Speed említésének hiányát - pont a Veletech-es kép miatt - én is hiányoltam (minden szentnek maga felé hajlik a keze ). Rendben, mára már nagyon az utolsókat rúgja, de nem véletlenül kedvelték azt igen sokan...
-
sanzik
senior tag
-
#06658560
törölt tag
Szövegértés!
Tönkremehet! Minden, ami túlterheltető az minirallyn is tönkre mehet. Fék, féltengely, hajtás.
"A zöld pokolban meg sokszor van akció és kocsit kölcsönző cégektől sokszor olcsóbban lehet jegyet venni (20€-ból kijön így egy kör akár, de simán véve is "csak" 26) és érdemes tavasszal v. ősszel nyitásra oda menni, mert akkor gyakorlatilag üres és nem találkozol senkivel a pályán."
Egyrészt nem csak a jegy ára létezik, másrészt nem kell bemutatni, a "szomszédban van", ismerem a viszonyokat. Odamenni is mindig rizikós, hogy nyitva van-e, van-e baleset.
-
Meridian
senior tag
A többmonitoros rendszereknél mindig felmerül az a kérdés bennem, hogy a képet monitoronkét megfelelő látószöggel ténylegesen kiszámolja az 3D engine, vagy csak a látószöget nyújtja szélesebbre? Eredmény szempontjából nem ugyanaz.
Pl hogy sarkítsuk a példát, a két szélső monitort mondjuk oldalra helyeznénk el, akkor azon a kép már az eredeti nézeti irányhoz képest már 90°-al, azaz merőleges irányból kellene kiszámolni, ezen már látószögnyújtás már nem segítene...
Persze a cikkben lévő gyakorlati megoldásban a monitorok egymás mellett vannak, de már így is a két szélső a középsőhöz képest kb 20-30°-al elforgatva... azokon új nézőpont szerint a monitornak megfelelő látószögben egy-egy másik képet kellene kiszámítani, nem pedig a középső monitor képének széleit "kinyújtani" ezekre... Aki tanult ábrázoló geometriát, és tudja azt hogy hogyan képezik le 2D-re (a monitorra) a 3D-s képet, az érti mire gondolok. Aki nem, annak most itt bonyolult lenne elmagyaráznom, mire gondolok... bár valszeg van weboldal ahol ezt érthetően és röviden leírják, de most lusta vagyok keresgélni.
A kérdés az, hogy a két szélső monitoron megjelenített kép egy-egy megfelelően számított kép monitoronként, vagy a 3 monitor egybe van "linkelve", és csak _egy vetített_ kép van megjelenítve a 3 db monitoron...? Az utóbbi esetben a szélső monitorokon már nagyon durván torzított kép jelenhet meg szvsz... szóval hogy működik ez a többmonitoros megjelenítés?
-
kispecek
aktív tag
válasz balazs1022 #11 üzenetére
Csak ennek semmi köze az autó szimulátorhoz, inkább helikopter, vagy valami repülő alkalmatosság
Nem mellesleg közel van hozzánk a Klapka utca, lehet bekukkantok a fiúkhoz ha lesz egy szabad órámNapi egy alma - az orvost távol tartja.
-
Jack@l
veterán
Gratuláció a srácoknak hogy hobbiból rászánják az időt és pénzt, de mintha nagyobb lenne ennek az egész dolognak a füstje mint a lángja.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
mephi666
nagyúr
ja, tényleg szép munka amúgy... jópárszor elgondolkoztam, hogy milyen frankó lenne egy gyári kormány+váltó+pedálsor, de attól félek, hogy még a drágábbak is gyerekjátéknak tűnnek egy olcsóbb kocsihoz képest is... így marad az arcade játék, kontrollerrel, valós élményre meg az a kocsi, amit épp vezethetek...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
MaUser
addikt
válasz DarkFater #50 üzenetére
Egy profi verzió az 5-6 milla és kell neki a szobában 6 négyzetméter.
Az szép, Dale Lomas BMW 328i-je nem tart itt minden módosítással (Federal FZ sem slick, Nitron R1+ coilower, stb.) ideértve a megtett párszáz kört a Nürburgringen, Spa-ban, Donnington Parkban, stb.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
Unbaised-Ben
senior tag
Teljesen korrekt a cucc
-
KAMELOT
titán
Ezek soha nem adják vissza azt, amit egy valódi vezetési élmény nyújt. Azért szép munka! Hajrá!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
lalajos
csendes tag
válasz KevinMulder #53 üzenetére
egy kicsit több, plusz szállítás, plusz ÁFA.
-
MaUser
addikt
A cikkben nem volt róla szó - de ha esetleg publikus - tudnál írni egy hozzávetőleges árat magára a székre, ha mondjuk szeretne egy ilyet otthonra az ember?
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
tilus
tag
válasz balazs1022 #11 üzenetére
Itt is csak kevesebb mint 1G lehet a tartós erőhatás. A videódon látható szimulátor a Force Dynamics 301 másolata.
Ennek a gépnek az eredetijét (amiről másolták) üzemeltette a társaságunk pár évig. Jól ismerem magam is.
Nehezen szállítható, egyáltalán nem moduláris és a mozgás minősége, milyensége bőséggel alulmúlja a mostani koncepciót. Erősen ráz, meg dől meg ugrálsz az ülésben annyira hogy nem tudod egyenletesen nyomni a gázt sem, de tapadási viszonyokról, vagy a terhelésváltásokról, csúszásról semmilyen infód nincs.Az erőhatás ugyanis nem minden, ha nem jó mértékben jön (mikor nézel farkasszemet a padlóval??), időben (lag), gyorsulással jön, akkor csak megvezet, megzavar, plusz információt nem ad.
A mostani Simhouse masina amit a cikkben láttatok nem túlozza el a gépjármű mozgását, viszont érezhető lagtól mentes (erre lett fejlesztve/választva/beállítva MINDEN komponens) és a tény hogy külön mozog az ülés a pedáloktól nem az egyszerűséget szolgálja, hanem felerősíti az érzést. Átveri az agyadat.
Érdekes módon pont az Oculus Rift adta meg a végső választ, ott benne vagy a játékban, kizárod a külvilágot, mégis minden eszköz amit fogsz valós, igazinak érződik, csakúgy mint a mozgás. Kiegészíti a mozgás az élményt. Egyértelműen hihető, és beszippantja az embert, hihetőbbe teszi, átélhetővé.
Mindez összekombinálva a jól szervezett online versenyek élményével, ugyanolyan izgalmat, kéz/láb remegést és adrenalin/dopamin shotot eredményez mint az igazi. Természetesen (de nem természetellenesen) más érzés, de valóban csinálod, átéled. Végül megszokod, csakúgy mint az igazi száguldást.
-
neilszab
őstag
Gyakorlatilag minden G25/G27 tengelye előbb utóbb elkezd "lógni", mert belül egy műanyag elreped, aminek fémnek kéne lennie. Van akinél 2 hétig tart, van akinél 2 évig, van aki észre se veszi... de gondold el, ha egy nap 150-en csimpaszkodnak bele, akkor meddig bírja?
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
proci985
MODERÁTOR
kérdés, eyefinity userként:
oculus rift tényleg ennyivel intenzívebb? ha tényleg ennyire jó cucc, akkor lehet kimegyek következő game jamre tesztelni.
a rendszer impresszív, mondjuk picit vicces olvasni, hogy az eléggé strapabíró jószág hírében álló G27et megmoddolták. mondjuk gondolom több terhelést kapnak, mint az otthoni cuccok.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Sanchez638
addikt
Nem tudom ide való e, de én és a barátaim szórakoztunk egy két dologgal, még régebben... [link]
Számom az adatlapomon.
-
mkn001
csendes tag
Azok, akik itt a valóságot favorizálják szerintem elfelejtik, hogy ennek a cuccnak a cikk alapján az elsődleges célja, egy relatíve széles réteg szórakoztatása, és az oktatás. Egy kicsit komolyabb Ladában meg, az emberek 75%-a, az első kanyarban lef*sná a bokáját... az pedig nem sok mindenre oktat, és nem is túl szórakoztató.
-
#97716736
törölt tag
Egy ilyet szerintem mindenki elfogadna
-
neilszab
őstag
válasz DarkFater #54 üzenetére
"Ugyanez a baj ezzel a cuccal is. Videó alapján ahogy nézem van neki 2-2 cm mozgása le és fel mindkét oldalon. Az kb arra elég, hogy tudja szimulálni a rázós utat, de az a kanyarba neked bedőlni nem fog és G erőt nem fog szimulálni, nem hogy sokat, kicsit sem.
Ahhoz nagyobb mozgás kell, hogy tényleg "érezd"."Beállítás kérdése, 2-2 centinél nagyságrendekkel nagyobbat tud minden irányba mozogni, elég markánsan meg tud borítani ha kel, mindezt elég gyorsan. Hidd el, megérzed!
"Aztán mivel oldották meg a mozgatást? Mert a hidraulika az relative olcsó és jó, de lassú a reagálása és emiatt hajósan "ringatós" érzésed lesz tőle. Amiről te beszélsz az pont ilyen lehetett."
Én egy ilyen gépet próbáltam mint a fent belinkelt videón, illetve Force Dynamic-kal is van tapasztalat, ezek szerintem sokkal látványosabbak annál, mint amennyire élvezetesek, vagy hasznosak és iszonyatosan nehéz tényleg értelmesen beállítani őket. De ha valóban használhatóra állítod, akkor már nem fognak ilyen látványosan ugrálni.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
vinibali
őstag
a második oldal első fotója izomból az LFS. ennek ellenére nincs megemlítve a program, pedig van telemetria portja kifelé és a gumi szimulációja a legjobb.
miért?BIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/
-
MaUser
addikt
válasz #06658560 #14 üzenetére
Szerinted mi megy tönkre egy minirally-n/szlalomon/frt-n? Most komolyan? Számtalan gyári Twingo/Swift/stb. megy rajta, amit utána használják tovább simán. Tákolt lada, meg e30/e36 detto. Nem milliókból futnak, hanem szakmunkás srácok tolják hobbiból gyakorlatilag fillérekből. Egy minirally-n egy pályán fékezel 10x keményebben, meg jó ha ötször pörgetsz tiltásig. Ami kopik az a gumi, meg ha valamit behibázol, de nyilván ésszel kell menni és nem minden kanyarba a padkákra felrakni a hátsó kereket hegesztett difivel. Egy fékbetét garnitúra simán tovább tart, mint ami előtt a lada rohadni kezd. A gond onnan jön, hogy ha ki akarsz lépni a gyári osztályból. Na onnantól az Isten pénze nem elég sajnos.
A zöld pokolban meg sokszor van akció és kocsit kölcsönző cégektől sokszor olcsóbban lehet jegyet venni (20€-ból kijön így egy kör akár, de simán véve is "csak" 26) és érdemes tavasszal v. ősszel nyitásra oda menni, mert akkor gyakorlatilag üres és nem találkozol senkivel a pályán.
D1Rect: Eeegen, mert egy fullos airsoft felszerelés ugyanannyiba kerül mint a torrenten leszedni a CS-t.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
Tirexi
addikt
Meg erről.
Az emberek elég találékonyak. -
Tirexi
addikt
-
DarkFater
tag
Már elnézést ellent kell mondjak.
Amiről te beszélsz az olyan mint a szagos mozi. Szép, szép csak nincs értelme.
Ugyanez pepitában ha egy kormány force feedback-es.... az is szép, csak nem szimulátor.
1.
Ugyanez a baj ezzel a cuccal is. Videó alapján ahogy nézem van neki 2-2 cm mozgása le és fel mindkét oldalon. Az kb arra elég, hogy tudja szimulálni a rázós utat, de az a kanyarba neked bedőlni nem fog és G erőt nem fog szimulálni, nem hogy sokat, kicsit sem.
Ahhoz nagyobb mozgás kell, hogy tényleg "érezd".2.
Aztán mivel oldották meg a mozgatást? Mert a hidraulika az relative olcsó és jó, de lassú a reagálása és emiatt hajósan "ringatós" érzésed lesz tőle. Amiről te beszélsz az pont ilyen lehetett.
Ha jót akarsz akkor fogaskerekes rendszer kell elektromotorokkal, de abból meg ha olcsót veszel, akkor a sok rángatás hamar megeszi a cuccost aztán dobhatod ki.Szóval nem olyan egyszerű történet ám ez.
Addig röhögtünk azon amit a főnök mondott, amíg rá nem jöttünk, hogy ez a mai feladat...
-
Graphics
Jómunkásember
Rádióban dolgozás már kimeríti a sajtós fogalmát, vagy egyéb médium
Tirexi -> Aurasync -> NvidiaRTX néven folytatja áldásos ténykedését 2025-ben...Bármilyen témában szívesen segítek, SSD, Robotporszívó, Xiaomi, Poco mobilok ,de 2025-ben már csak és kizárólag privátban leszek elérhető. :)
-
DarkFater
tag
Jó neked, hogy ilyen jól megy.
Azt tudod, hogy egy gagyibb verzió is 200-nál kezdődik?
2 milláért kapsz egy ilyet vagy jobbat.
Egy profi verzió az 5-6 milla és kell neki a szobában 6 négyzetméter
Tehát, hogy is állsz témával haverem?
Addig röhögtünk azon amit a főnök mondott, amíg rá nem jöttünk, hogy ez a mai feladat...
-
Tirexi
addikt
LOL hol lehet ilyen mozgatós izét venni? Kell nekem is egy!
-
Sanchez638
addikt
Mért beszél minden úgy a régi autókról, mintha aranyárba lenne a fenntartásuk meg a használatuk? 100kból megvan egy pár hónapnyi dolog...
Számom az adatlapomon.
-
neilszab
őstag
válasz Sennalacy #34 üzenetére
Ezeknek a rendszereknek nem az a lényege, hogy tartósan szimulálják a pilótákra ható G erőket, (ahhoz már ipari méretű hatalmas berendezések kellenek), hanem, hogy imitálják a versenyzők felé az autó különböző mozgásait, amivel plusz információra tesznek szert a vezetéshez. Az ilyen mozgási rendszer által kifejtett erők épp elegendőek ahhoz, hogy segítség a versenyzőt "érezni" a seggük alatt autót, valamint növeli a beleélés hatásfokát. Illetve hát tud ez is ütni akkorát, hogy az már fáj.
A korábban linkelt Force Dynamic-hoz hasonló kompaktabb rendszert márt volt alkalmam több verzióban is próbálni, tény, hogy nagyobb mozgás potenciállal rendelkeznek és nagyobb G hatást tudnak kelteni, viszont a cockpit mozgása nem elég precíz (inkább hajós, mint autós), valamint egy idő után kiszűri a mozgást az agy ha minden együtt mozog veled, de te csak a monitorra fókuszál egyenesen... és inkább zavaróvá válik a dolog, mintsem hogy segítene a vezetésben, de tény, hogy baromi látványos kívülről!
Itt elsősorban az agyat és az érzékelést kell becsapni, és a jó eredményhez pedig nem feltétlenül a puszta mozgást, hanem inkább annak az érzékekre gyakorolt hatását kell szimulálni, hogy az valóban segítse a sofőrt a vezetésben.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
Graphics
Jómunkásember
Sajtós voltam, így nem játszhattam, de megkérdeztem, azt mondták inkább neee
Legalább vóóót' pogácsa, meg szendvics
[ Szerkesztve ]
Tirexi -> Aurasync -> NvidiaRTX néven folytatja áldásos ténykedését 2025-ben...Bármilyen témában szívesen segítek, SSD, Robotporszívó, Xiaomi, Poco mobilok ,de 2025-ben már csak és kizárólag privátban leszek elérhető. :)
-
Graphics
Jómunkásember
Én ügyesebb voltam , kivártam amikor mindenki a sorsoláson volt
Tirexi -> Aurasync -> NvidiaRTX néven folytatja áldásos ténykedését 2025-ben...Bármilyen témában szívesen segítek, SSD, Robotporszívó, Xiaomi, Poco mobilok ,de 2025-ben már csak és kizárólag privátban leszek elérhető. :)
-
Švejk
őstag
Veletechen (mint a szimulátorok nagy kedvelője) majdnem sikerült bepattannom egy pár percre, és az igazi élmény nem az én türelmetlenségemen, inkább az emberek hozzáállásán múlott. Vagy 45 perc várakozás után, mikor már majdnem én jöttem, egy srác kijelenti, hogy ő volt itt előbb. Én nem emlékeztem rá, de naiv ember lévén odaengedtem, már nem emlékeztem. Akkor untam meg, amikor odajött a haverja, és innen tudtam, hogy nem én leszek a következő.
Inkább mentem Galaxy S4 prototípust nézni -
Arni9010
aktív tag
Ha nem tévedek, akkor az egyik kint volt a június 15-ei Totalcar Trackday-en, ott ki is próbáltam
Szerk: Tényleg baromi nagy élmény
[ Szerkesztve ]
-
DarkFater
tag
válasz Sennalacy #34 üzenetére
Pontosan.
Ezért nem értem én sem, hogy mi ez a nagy lelkesedés a fejlesztésükkel.
Ha lelkesedésből csinálják maguknak, akkor respect.Ha viszont ebben ők üzletet látnak, akkor nem értem.
Ez a piac eléggé telített és tele van gyártókkal akiknek nem több éves, hanem évtizedes előnye van.Amit ők csinálnak most kicsiben, erre megvannak ezek az európai és amerikai gyártók is, és nem egy.
Profin.Mondhatnátok, hogy de a mieink majd árban tudnának versenyezni ezekkel, de azt sem hiszem.
Egy a videón is látott Epic szintű cuccot meg összehozni az nagyon nehéz. A piacvezető amerikai cég lassan 20 éve csinálja, fejleszti.
Nem is lehet velük nagyon versenyezni annyira profik. Persze nagyon drága a gépük, több misi darabja, de ha megnézed, hogy milyen hardver van benne és, hogy a mi srácaink több év fejlesztéssel milliós költségek után még ennek a közelében sem járnak, akkor azt hiszem megérted miről beszélek.
Addig röhögtünk azon amit a főnök mondott, amíg rá nem jöttünk, hogy ez a mai feladat...
-
Graphics
Jómunkásember
Kipróbálhattam, azt kell mondjam, hogy k..vajó!
Piszok jó cucc, nagyon élvezetes volt vele menni
Tirexi -> Aurasync -> NvidiaRTX néven folytatja áldásos ténykedését 2025-ben...Bármilyen témában szívesen segítek, SSD, Robotporszívó, Xiaomi, Poco mobilok ,de 2025-ben már csak és kizárólag privátban leszek elérhető. :)
-
BlackSoft
addikt
KELL!
---------> Számítógép szerviz III.Kerület | https://hardverguru.com <---------
-
BlackPriest
őstag
ez a cucc meddig bírja a terhelést? nem vagyok nagy szimulátoros, utoljára az lfs-el toltam, de azért mennék pár kört egy ilyennel
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Freiherr
őstag
Hihetetlen,hogy az eyefinity hogy meg tudja dobni a játékélményt,van perifériás látás is,nemcsak egy csőnézet,mint egy monitornál.
Én főleg repszimekben utazom,egy Trackir-rel megtámogatva,hát az se gyenge technika szimuláció szempontjából,nagy segítség manőverező légiharcban.Back to the future
-
Sennalacy
aktív tag
válasz KevinMulder #32 üzenetére
Rövid váltakozó erőhatásoknál végül is lehetne, bár ahhoz is szerintem kevés egy ilyen szerkezet, de egy hosszabb kigyorsítást, kanyart, féktávot nem tud szimulálni akkor sem. Ahhoz sokkal nagyobb helyen kéne "dobálni" a cockpit-et. hogy 2-3-4 másodpercig egy irányú folyamatos több G-s terhelést érezz.
Pssszt, csendet kérek BIOS-t frissítek!
-
#67688960
törölt tag
válasz balazs1022 #11 üzenetére
igen, ez már valami!
majd ha hátraszorul a fejem és nem tudom előretolni akkor lesz kész a technika -
Sennalacy
aktív tag
válasz balazs1022 #11 üzenetére
Max 1g. Ez a baj az ilyen szimulátorokkal, hogy 2-3G-t nem tudnak szimulálni. Persze nyilván már a max 1g pontos szimulálása is jobb mint a semmi.
Pssszt, csendet kérek BIOS-t frissítek!
-
Omega81
senior tag
-
neilszab
őstag
válasz Valentino K. #19 üzenetére
Fura jószág az emberi agy, a 3 monitoros rendszerekben a kávát egy idő után már nem is látod, egyáltalán nem zavaró.
Novai:
Valószínűleg nem a megfelelő játékokkal próbálkozol. Illetve természetesen mindhez kell némi hozzászokási idő, mikor egy nagyságrendekkel jobb kormányra váltottam, én se voltam egyből gyorsabb vele.[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
félisten
Sztem írjuk le még 30x, hogy az igazi autó más élmény, aztán fáradjunk át a Battlefield topikokba és minden játékost zavarjunk el "Irakba".
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
#06658560
törölt tag
válasz NeoExDeath #17 üzenetére
Ha már zöld Pokol: szimulátoron üres pályán is lehet menni, a valóságban ez szinte elképzelhetetlen halandó számára. Nincs a kb. körönkénti 100€ költség- jegy, plusz benya, plusz amortizáció-, a rizikó, hogy valami elfogy idejekorán, a hosszú egyenesben lehet nyomni végig, baleset miatt nem kell szopni fél napokat a lezárt pálya körül álldogálva félezer másik ember társaságában, nincs ott a félelem, hogy ha eldobja az ember a vasat, s szalagkorlátot fog, akkor alsó hangon hatszáz euró lesz a számla, s egyetlen biztosító sem téríti a kárát, valamint nem kell esetlegesen másokat kiszedni a roncsaikból- haverékkal megtörtént, hogy orruk előtt sokalltak be angol ifjoncok egy Clio RS-sel, helikopteres mentést igényelve., s nekik sem sikerült egy órán át lejönni a pályáról.
-
Mici80
tag
Azért az igazi vezetés élményét semmi sem tudja pótolni!
---
-
Novai
tag
ingyen nem adnak ilyet?
-
Televan74
nagyúr
Akkor is billel a legjobb játszani.(WSAD)
Amúgy ezek a profi cuccok ellen online módban semmi esélyed. Bár én ha megtehetném akkor sem vennék ilyet. Otthonra, átlagnak felesleges.
Mindenbe beleugatok!!!
-
Valentino K.
senior tag
Nagyon pöpecek ezek a cockpit-ek, amiket csinálnak. Simán be fogok szerezni egyet!
Ami viszont zavar a 3 monitorban, az a káva. Valahogy úgy kéne ezt megcsinálni, hogy ne legyen semmi, vagy csak 1-2 mm a monitorok között.
Vagy csak engem zavar?Nikon D500 / Sigma 18-35 F1.8 / Nikon 300mm F4 PF / Asus ROG
-
trufa12
addikt
No majd ha rám szakad a bank
Az élet olyan mint a motor, ha nem megy akkor be kell rúgni..
-
NeoExDeath
aktív tag
Nem értem hogy miért kell állandóan ezzel a lada példával jönni A két dolog teljesen elfér egymás mellett. Szimulátorral éjjel nappal bármikor játszhatsz. Ha benevezel valamilyen pályaversenyre, vagy nyílt napra, vagy akármire, az mondjuk évi 1-2 alkalom, ami tényleg frankó élmény, de nem csinálhatod bármikor, a rengeteg költségről nem is beszélve.
Ezek a cockpit megoldások nekem mindig túlzónak tűnnek, de a cikkben szereplő srácok tényleg már szinte professzionális szinten csinálják, ami az üzleti lehetőségekkel együtt kifizetődő lehet, és mindenképpen elismerendő. Nekem egy Driving Force GT-m van és GT5-t játszok vele néha, és igazán nagy élmény tud lenni az is cockpit nélkül is, el tudom képzelni hogy cockpittel még hova fokozható ez az élmény, ezért aki még sosem próbált jó szimulátort kormánnyal ne akarja megmagyarázni hogy nem jó élmény. De természetesen a valóság mindent überel
A kedvenc versenypályám a Nordschleife, mindenféle játékban számtalan kört mentem már rajta. Nyáron volt szerencsém a saját kocsimmal menni rajta egy kört. Azt az érzést tényleg semmilyen játék nem adja vissza, amikor az ember gyomra le föl jár, és olyan érzés mintha hullámvasúton ülnél Akkor értettem meg, miért lett rosszul a pályán Kevin Keegan a Fifth Gear műsorban ([link])
-
szacsee
nagyúr
Grat a fejlesztőknek és sok sikert a jövőben!
balazs1022: Vannak azért durvábbak is, de nem biztos, hogy halandó ember ki tudja próbálni...
[ Szerkesztve ]
-
Lomha 8V
addikt
Gratulálok, ez nem semmi. Ha megnyerem a lottó főnyereményt, kérek egyet otthonra!
-
#06658560
törölt tag
"Egy 3-5 x 2-10 perces minirally futamon nem sok minden szokott/tud elromlani."
Illenék a két igét külön kezelni: nem sok minden szokott elromlani- lehet. Nem sok minden tud elromlani, hülyeség. Maximum fáradásos tönkremenetel nem következik be oly gyakran.
Ha a költségvetésed nézzük: kell egy Lada, mondjuk 50k. Gumigarnitúra, 60k. Nevezés: 5k. benzin 10k. Fékek, egyéb kopó alkatrészek költsége változó, de nem nulla. Egy nyár alatt Ladával is el lehet vígan tapsolni annyit, amennyiből már hosszú távon használható szimulátor összerakható, vehető. És azért az élmény még a Ladával is elég vegyes ekkor is.
-
KevinMulder
tag
válasz balazs1022 #11 üzenetére
Ja, az a 401-es. Amit én linkeltem, az a 301-es ...
-
KevinMulder
tag
ÉVEKKEL korábban volt ez Magyarországon. Anno a Lurdy házban kipróbálható volt és az Ecseri úton is találkozni lehetett vele:
http://www.youtube.com/watch?v=gWFop2FRSp0
-
balazs1022
őstag
ez kicsit durvább szimulátor XDD Itt milyen G-erők lehetnek
-
yodamastah
őstag
Ladával tolom a földúton az nem pályaversenyzés. Az utóbbi igen költséges autóval. Motorral nem olyan vészes 1-1.5 millió ft-ből már egész normálisan (eredményesen) el lehet kavarni egy szezont az amatőr kupákban. Ez csak a költségekre, a motor még 1-1.5m ft. Igaz nulláról indulva mire az ember rendesen belejön, és jó tempót megy, egy kisebb lakás ára simán eltapsolódik. És ez még mindíg csak motor, ami tényleg relatív olcsó.
Ehhez képest a szimulátorversenyzés aprópénz. Egy 3 monitoros alap setup 400kból megvan, és utána évi 10-20e ft az egész (iRacing). Az élményt itt maga a versenyzés és a bajnokságok adják. Azaz ennyi pénzt azok adnak ki hardverre, akik tényleg mennek is majd vele sokat.
Nyilván a szim sosem lesz olyan intenzív élmény mint a valóság, de a versenyzés és a pálya autózás finomságaiból és nehézségeiből nagyon nagyon sok átjön. És a bajnokságok tényleg nehezek és izgalmasak!
[ Szerkesztve ]
-
MaUser
addikt
A motorverseny és az autóverseny árát azért ne keverjük. Egy normális semi slick (tehát hogy lábon el tudj menni pályáig) 60-80-ból megáll újonnan ladára/suzira és nagyjából ennyi kell, de ez sem fontos. Egy minirally nevezés 4-9eFt. Egy 3-5 x 2-10 perces minirally futamon nem sok minden szokott/tud elromlani. Ismerősök akik szakadt kocsikkal nyomják nem nagyon költenek benzinen kívül másra, azért ezek nem endurance futamok, hogy annyira tönkremenjen bármi is. Ha bóját meg elütsz, kárt nem okoz. Ha a családi kocsival nyomod, akkor meg levaxolod verseny előtt és bármi nyomot simán le tudsz törölni és nyilván nem nyomod ész nélkül. Finneknél vannak direkt limitált kocsiértékű versenyek akár egymás ellen is és csövezésen kívül 1000€-nál (vagy valami hasonlóan minimális összeg) többet nem érhet az egész autód. Ilyen itthon sajnos nincs, pedig ladákkal simán lehetne nyomni.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
StLui
veterán
válasz Sanchez638 #6 üzenetére
és nincs pályadíj (10-20-30eFt) mert az utcán tolod, vagy a földúton, gumit is csak kikukázod valahonnan, ha lerohad, otthagyod mert többe kerül hazavinni mint amennyit ér. Ráadásul sokkal nagyobb élmény menni egy ladával, mint 100 féle autóval, igaz csak szimulátorban, 100 féle pályán.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
rudi
nagyúr
válasz Sanchez638 #6 üzenetére
Idézet a cikkből:
PH: Gyakran megkapjátok a kijelentést, hogy "ennyi pénzből inkább Ladát veszek és azzal tolom élőben"?
SimHouse: Hát igen, nem is tudod hányszor! Ha lenne rá pénzem, én is vennék egy Ladát és csapatnám vele, de ha szépen tételesen kiszámolod, hogy a vételáron kívül mi mindenre kellene még költened (alkatrész, szerelés, szállítás, tárolás, benzin, gumik, fékek, különböző nevezési díjak a versenyekre, károk javítása), akkor sajnos hamar el lehet költeni a szimulátor árát, már ha nem csak nézegetni akarja az ember a garázsban az autóját. A szimulátorban pedig bármikor bepattanhatsz a kedvenc autódba a világ bármelyik versenypályáján, ahol plusz költségek nélkül büntetlenül körözhetsz, gyakorolhatsz, vagy akár mások ellen versenyezhetsz. Persze nem tagadom, a kettő együtt lenne igazán jó, mármint a Lada és a szimulátor!
[ Szerkesztve ]
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Sanchez638
addikt
Nem egyszerübb ha veszek egy Ladát vagy egy Trabit és azzal tolom? kb 2000ft a benya egy-egy adag menetre a jármű meg kb 20e-30e Ft.
Számom az adatlapomon.
-
StLui
veterán
Én a legegyszerűbb amatőr pályamotorozós versenyre jártam 3 évet, nem estem az utolsó évben és így is többe került, csak a pálya-üzemanyag-gumi-utazás-kopó alkatrész max 10 versenyhétvégével, mint a motor amennyit ért (3 éves Suzuki 1000sv volt). Ha eldobta valaki a gépet az ritkán jött ki 2-300eFt alatt még házilag is. Szóval bőven a szimulátor jön ki olcsóbban, és akkor és olyan pályára mész amilyenre akarsz.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
MaUser
addikt
Ez tény, bár szvsz ha jó lett az autód, akkor a legközelebbi sarokig elgurulni (a kreszt betartva) is nagyobb az élmény. Egy ismerős mondta, hogy sokszor volt neki már jó, de olyan mint amikor megvolt a wrx azóta sem.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
LonGleY
veterán
Mi az, kiiktattátok a végén linkelt weboldalt a hirtelen látogatómennyiséggel?
-
MaUser
addikt
Először is gratula a csapatnak, sok sikert a továbbiakhoz, tényleg komoly dolgot összehoztak!
Azonban a "veszek-ladát-tolom-vele" kritikával nem értek egyet. Itthon is van olyan bajnokság ahol simán 200eFt-ból kijön az ember utazással, benzinnel meg a családi járgánnyal és élményben ver bármilyen szimulátort, hogy igazi autót terelget az ember ténylegesen a saját határain. Egy versenyre összedobott és biztonságos lada/suzi szintén ilyesmi összeg csövezés nélkül mondjuk szlalomra. Nyilván egy élményben is jobb (hátsó vagy négykerekes) gép már millió körül van (rendesen megcsinált lada, e36, mx5, impreza), de nem egyből kell kicsengetni és egy idő után a gép berhelése sokkal nagyobb élmény szvsz mint a terelgetése.
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
Új hozzászólás Aktív témák
- HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
- Szép! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 8/512 FHD HUN
- 486 CPU bazár
- S3 Trio64V2/DX 1 MB PCI videokártya
- Gamer Pc eladó! I5-9400F/Asus GTX 1660 Ti/16GB RAM 3000mhz/256GB SSD+500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest