- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Végre módosított a shader fordításon a Monster Hunter Wilds
- Házimozi haladó szinten
- Milyen házat vegyek?
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Milyen videókártyát?
- Házimozi belépő szinten
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Apple MacBook
Új hozzászólás Aktív témák
-
Arról vannak már hírek, hogy mely gyártó mely windows verziókra ad majd ki Vulkan kompatibilis drivert?
-
kriszpontaz
veterán
-
Zeratul
addikt
Mantle legfontosabb feladata az volt hogy fejlesztőknek legyen a kezében PC-n low level HW közeli programozási felület, megkönnyítve a PC és next gent kozolok közötti portot. Az már csak hab a tortán hogy mind az Open GL mind a DX low level változata Mantle-n alapul. A mantle egy stratégia áldozat volt.
-
Jack@l
veterán
válasz
pakriksz #135 üzenetére
Csak hogy kicsit képben legyél hol használják még:
http://physxinfo.com/news/12512/new-physx-plug-ins-offer-support-for-3ds-max-and-maya-2015/ -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez itt mindig annak a kérdése, hogy megéri-e. Az Intel berendezkedése a mai PC-s játékpiachoz nem jó. Az erre szánt pénzt 90%-ban kutatásra költik, ami igazából hasznos, csak semmit sem segít az Intel IGP-k eladásában. A maradék 10%-ból pedig nem lehet igazán jól támogatni a top stúdiókat, meg még mellette drivereket is fejleszteni. Marketingtámogatásuk nincs is. Senki sem tudja, hogy Intel-only effekt van az új GRID-ekben, stb. Alig reklámozzák ezeket a játékokat, ami a CodeMastersnek sem jó.
Igazából csak annyi a kérdés, hogy megéri-e a büdzsét 50%-kal megemelni, ami elég komoly dollárszázmilliós tétel lenne éves szinten. Ha megemelik, akkor nyernek-e annyit, hogy ez visszajön. Minden bizonnyal a válasz nem, és így inkább leépítettek. -
KAMELOT
titán
Úgy ahogy van elbaxták az egészet....MANTLE jó merketing bullshit volt. Szoftveresen tudtak 5-10 játékon gyorsítani. 55fps helyett ment 60-65fps-el. Többi játék is van a világon arra elfelejtettek fejleszteni.
APU-k terén is semmit sem ért az amd. 8 magos 5GHz-es 220W-ot zabáló prociról meg nem is beszélve!
7970-ig okés volt minden sajnos még ott is 1 évbe telt mire rendes drivert írtak!
Arra lennék kiváncsi ezek mit csinálnak a főhadiszállásukon? -
PandaMonium
őstag
De nekik nem is érdekük ilyesmivel foglalkozni, a szerver front számukra sokkal érdekesebb, a desktop CPU-ik pedig így is élen járnak gaming tekintetében (is). Ha az IGP-re gondolsz az pedig vicc kategória mindkét gyártónál, arra elegek amire tervezték őket: Média visszajátszásra és minimális grafikai feladatok ellátására.
Az AMD-nél azért mostanában elég jó irányba haladnak, kár, hogy ez a negyedéves jelentéseiken nem látszik meg. -
kisfurko
senior tag
Az AMD bolhafing az intelnek. Az intelnek megvan az összes AMD szabadalom. Meg sok Nvidiás is. Annyival előrébb járnak gyártástechnológiában, hogy sima brute-force megoldással hozzák, amihez az AMD-nek ügyeskednie kell. Nem fog itt semmi sem változni, amíg x86 van. Azt se érzik meg, ha annyit kidobnak az ablakon, ami az AMD teljes bevétele.
-
-
parampa
aktív tag
Mantle vs. DirectX Comparison on Starswarm: AMD @ Computex 2014
AMD Senior Marketing Bullshit specialista szerint: DX11 = 2 FPS vs mántli = 50 FPS
2 FPS -t tud a DX11 ? Maxwell a DX12 legalacsonyabb szintjét tudja, talán ??
Summa summárum az Advanced Lying Machine célközönsége :
( egyes e-beteges amd fanok saját bevallása szerint )
"funkcionális analfabéták, narancsos mindígigazamvan vérpistikék,
grafikai analfabéta csak nézni tudó defektussal született majmok" - idézve itteni értelmes hszekbölKöszönjük a beta tesztet és további jó hazudozást, csöd szélén táncolást !
-
Yllgrim
őstag
Steam megkapta most a lokest ami annyira kellett nekik, ha erre rarepulnek rendesen, iden karacsonykor nagyot szakithatnak, nagyobbat mint amugy is.
Mi meg kapunk vegre Linux-ra is rendes tamogatast, jatekokat nativan es ha no a felhasznalobazis akkor virusokat is...
-
Hakuoro
aktív tag
Jön a Source 2 is beépített Vulkan támogatással. Remélem gyorsan átírják a DOTA-t az új motorra.
-
PandaMonium
őstag
Nem ezt írtam, és ez konkrétan esélytelen. Az összes engine ezekre az API-kra épül, csupán egy magasabb szintű (általában back-end független) interfészt biztosítanak hozzá, néhol olyan mélységben, hogy még saját shading language-t is fejlesztettek a motorhoz (pl. Unity-ben a ShaderLab). Mivel az OGL (ES) az egyetlen grafikus API nagyon sok eszközön ezért kb. soha nem fog eltűnni, amire én célozta az az, hogy leválthatná mind a desktop, mind a mobil fronton a Vulkan őket, a régi API-t pedig hagyni kéne úgy ahogy van és csak az újjal foglalkozni.
-
vinibali
őstag
válasz
julius666 #98 üzenetére
a Gallium3D tényleg nagyon előre mutat és fejlődik is. saját magam a D9D3 kiegészítésükkel játszom immár Linux alatt normális tempóval, egy A8-3850 mellett, ami valljuk meg GPU erő tekintetében nem egy vadállat
az elején elég bajos volt a grafika, de bugreport után 1 hónappal javítva is volt a driver! Sok innovatív fejlesztőjük van, de amilyen sok hardvert támogatnak, nem hiszem hogy a kiadást követően hamar jönnének akár a GCN alatti hardverekre (HD7000-től felfelé azért nagy eséllyel hamar elkészülnek majd) a Vulkan driverek és valljuk meg, leginkább ezekhez kellene a támogatás, mert ami hardveresen képes lenne futtatni, valószínűleg fogja is zárt driver mellett. kérdés mennyire bugosan, de az AMD részéről biztos lesz hamar támogatás. sok találgatás volt, hogy miért nem kerülnek már nyilvánosságra a Mantle specifikációi, de ilyen komoly lépésre szerintem csak nagyon kevesen számítottak
azt hiszem amikor kiderült, hogy nagyot változtatnak a nyílt forráskód támogatásához(egyesített kernel driver nyílt és zárt driver alá), már sejteni lehetett valamit. időben csúszik a dolog, mert már októberben meghirdették a dolgot és a Tonga(R9 285) még mindig csak zárt driverrel futtathatóitt egy ábra a Gallium működésésről, ezért tudták megcsinálni a D9D3 leképzőt, és hagyhatták egy a hagyományos wine megoldását, ami OpenGL kódot generál.
-
bbandi
tag
válasz
PandaMonium #113 üzenetére
Ezzel egyet értek, nekem is nagyon gyanús, hogy az opengl el fog sorvadni szép lassan, mert az engine-ek átveszik a szerepét.
-
PandaMonium
őstag
Ez itt már teljesen mindegy, ha kikerül az OpenGL-ből a rengeteg bloat már azért megéri váltani. Arról nem beszélve, hogy olyan, hogy "magasabb szintű API" lassan nem létezik mert itt a DX12, Vulkan és a Mantle amik ugye mind alacsony hozzáférésű szintű API-k. Most sem könnyebb ám fejleszteni OGL4.5-re vagy DX11-re mert azért ezek sem egyszerű API-k pár tucat egyértelmű metódussal, sokkal inkább nagy katyvasz és pár száz metódus ami az évek során összegyűlt aztán rövidesen deprecated is lett - mert marhára nincs rá szükség, vagy fél év múlva írtak egy hatékonyabb alternatívát (ez ugye inkább az OGL-re igaz amiben még mindig ott a sok legacy bullshit, tekintve, hogy a DX11 egy teljes rewrite) -.
Szóval a magasabb szintű API amire te gondolsz azok már inkább framework-ök (Unity, UE4, Ogre3D, stb.), az viszont már más történet.
-
válasz
Malibutomi #111 üzenetére
Tetszett az a videó is, ahol egy nevesebb angol streamer dual titan (!) rendszerével mutatta be, hogy áll a tetőn, néz egyik irányba, van 120-130 fps-e, fordul 180 fokot, és van 35-40
Remekül összerakott példás játék ez a dying light
-
BorosT
újonc
Ja és DX12, vagy a Vulcan api extra feature-el kapcsolatban meg szerintem annyi történik, hogy majd nem azt látjuk kiírva néhány játék elején, hogy "PhysX by Nvidia", hanem nagyon sok játék elején lesz "Powered by Radeon" vagy valami hasonló.
Használni fogják azt higyjétek el!
Peace!
-
BorosT
újonc
Szerintem az AMD-nél most pezsgőt bontanak és buliznak, az Intelnél meg ösztönző beszédeket tartanak.
Az AMD nagyon csúnyán bealtatta az Intelt.Én a következőképpen látom a helyzetet:
1. Köztudott, hogy az AMD CPU teljesítmányben több évnyi lemaradásban van az Intellel szemben.
Ezt a Pirosak nem is tagadták, többször is nyilatkozták, hogy ezen a téren nem céljuk versenyezni a kékekkel. Mit tudtak csinálni helyette?2. Mivel az Intel sokkal nagyobb mamut vállalat mint az AMD, annyi pénzzel, hogy az AMD-nek esélye sincs gyártástechnológiában versenyezni vele, az AMD úgy döntött, hogy inkább innovációval veri le őket. Ugye már korábban megvették a Radeont, volt nekik elég szellemi tőke és erőforrás ahhoz, hogy viszonylag hamar nagyon hatékony GPU-kat gyártsanak. Ezzel szemben az Kékek csak CPU gyártással foglalkoztak, de azt nagyon jól csinálták. Húzták fel a gyárakat és egyre kisebb csÍkszélességen gyártottak.
3. És itt jön a képbe a Mantle!!! Az AMD tehát megalkotta az APU-kat, amihez képest az Intel IGP-je van több évnyi lemaradásban, és mindehhez kifejlesztett egy lowlevel API-t ami ugye a MANTLE.
4. Mit tudunk a Mantle-ről? Nagyon sok előnye van, de ami az AMD vs. INTEL harcban a legfontosabb, azt egy korábbi PROHARDVER cikkből idézném: "Annyi azért elmondható, hogy a Mantle a gyenge CPU és erős GPU párosításánál segít messze a legtöbbet, de ha erős CPU-hoz társít a játékos gyenge GPU-t, ott az új API nem hoz lényeges előrelépést.". Azt hiszem ez magáért beszél, és nem vonja kétségbe senki, hiszen a külföldi sajtó is ezt írja és benchmarkok is alátámasztják.
Miért adta oda ingyen az AMD ezt a technológiát, kiknek előnyös a Mantle és mi a hatása a többi résztvevőre?
1. A játékfejlesztők évek óta egy ilyen megoldásért fohászkodnak.
2. Mivel ez a technológia már nem Windows-only, elvileg semmi akadálya, hogy más platformokon mint Linux, SteamOS nagyon komolyan lehessen játszani. És itt volt nagyon okos az AMD, ugyanis azzal hogy a Mantle-t ingyen egy konzorcium kezébe adta, az érte el, hogy a Microsoft is erősen elmozduljon végre ebbe az irányba. Hiszen Ők nem szeretnének mégtöbb felhasználót elveszíteni azért, mert a játékosok más platformon esetleg jobban tudnak játszani. A Microsoft tehát kiadja a DX12-őt, ami nagyon sok hasonlóságot mutat a Mantle-el.
3. Az Nvidia-nak ez hosszútávon nyilván nem lesz rossz, heszen egy egy új, hatékony technológia, amivel később nextgen játékok is menni fognak, felpezsdül a jéték piac, nemsokára megint nagyon sok bevétele lesz a új DX12 kártyák eladásából.
4. Az Intel viszont nagyon rosszul jön ki ebből, hiszen nullázódik az előnye az AMD-vel szemben, de az is lehet, hogy hátrányba kerül. egy másik PROHARDVER-es cikk szerint kétféle irányt választ az Intel. A Broadwell lapkák a nyers CPU erőt képviselik és egyes típusai tuningolhatóak de nem fognak rajta menni nextgen játékok, a Skylake lapkák felépítése pedig hasonlatos az AMD féle APU-hoz és fognak rajta menni a nextgen játékok. Tehát az utóbbinál Az IGP is segít a játékok fizikájának számításában, közös címtér stb. Mivel mostmár a DX12, glNext és vulcan révén a skylake is hozni fogja azt a teljesítményt amit a Broadwell és mellette nextgen játékok is játszhatóak lesznek rajta, nem kérdés szeintem a sikere. Tehát az intel fanboyoknak is lesz egy jó lapkájuk (gondolom sokkal drágábban mint az AMD) ők is élvezhetik a Mantle, DX12, glNext előnyeit, ugyanúgy ahogyan a az AMD-sek is. Csak annyi történik, hogy szerintem az Intel mostmár nem lesz sokkal jobb választás az AMD-nél, hiszen az APU gyártásban az AMD hazai pályán van, az Intel az IGP gyártásban pedig nagyon le van maradva.
5. Mivel mindenki nagyon örül, a két nagy processzorgyártó, a microsoft és az NVidia is ráállt a dologra, ezért a játékfejlesztőknek is biztosan megtérül, ha elkezdenek nextgen játékokat írni, átportolni sikeres konzoljátékokat stb
6. És végül Mi örülünk a legjobban.
Peace!
-
Malibutomi
nagyúr
"foleg ha az AMD 3 havi driver kiadasi ciklusait nezem, ami mar ugye egyenes kovetkezmenye a ceg helyzetenek, az uzleti szenvedesuket megsinyli a termektamogatas, es ez jol is latszik
"
Ez szerintem hülyeség, ha rosszabb a negyedéves eredmény, akkor leszárad a driver részleg programozóinak a keze? Amúgy pont év végén/ év elején szervezték át a driver részleget, még hír is volt róla hogy új embereket vettek fel.
-
hugo chávez
aktív tag
De ha beborul a PC-s AAA piac, akkor meg egyetlen darab komolyabb gamer kártyát sem tudnának eladni. Sem ők, sem az NV. És emiatt a professzionális piacra készített kártyáik (FirePro) darabra levetített gyártási költségei is az egekbe nőnének, nem éné meg gyártani, mert nem tudnák haszonnal eladni, akkor meg azt a piacot is buknák. Az kinek lenne jó? Az lehet, hogy a mostani piaci részesedésük mérete miatt nagyobb jót tettek az NV-vel, mint magukkal, de a másik verzióval (vagyis, ha még évekig nem jön low level API), még rosszabbul jártak volna.
-
rocket
nagyúr
válasz
hugo chávez #102 üzenetére
Ertem en, hogy azert szuletett (mint irtam is) de semmit nem profitalt ebbol az AMD, es az NV marketingjet latvan a jovoben se fog.
Senkit nem fog erdekelni ~2 ev mulva, hogy mit tett le az AMD az asztalra, ha nem fogjak tudni mivel eladni a DX12-es hardvereiket. (persze ha tulelik a kovetkezo 2 evet egyatalan)
Jelenleg inkabb ugytunik, hogy az AMD az NV-nek tett jot a Mantle-val, akiknek mivel uzletileg jol megy konnyeden megtudjak kornyekezni a jatekfejlesztoket (mint ahogy teszik az elmult tobb mint 10 evben), es megint jonnek majd a jatekok futoszalagon amik megjeleneskor ramanytul futnak AMD-n, mig forditott esetben minden rendben lesz.
Raadasul mostmar ugye az sincs, hogy 1-2 het alatt probalja menteni a menthetot az AMD, mert 3 havonta szulnek egy drivert, BETA drivereket meg elfelejtettek.Sajat tapasztalatombol kiindulva a Dying Light a Techland-nak koszonhetoen 3 het alatt elerte AMD VGA-val azt a szintet amit megjeleneskor kellett volna tudnia, igy mar legalabb jol jatszhato, de ez nem az AMD-nek koszonheto, mert ok nem voltak kepesek kiadni egy BETA drivert.
Kovetkezo jatek ami erdekelne a Project Cars, R9 290x a GTX770 alatt volt a januar vegi build-ben, meglatjuk majd milesz ebbol megjelenesre, de nem sok jot sejtet, foleg ha az AMD 3 havi driver kiadasi ciklusait nezem, ami mar ugye egyenes kovetkezmenye a ceg helyzetenek, az uzleti szenvedesuket megsinyli a termektamogatas, es ez jol is latszik
-
hugo chávez
aktív tag
"Azert eleg ciki a PH nagy megmondo emberenek az ami tortent, ez igy neki (meg az AMD-nek) totalis pofara eses
"
Akkor lehet, hogy nem ugyanazt a PH!-t olvastuk az elmúlt ~egy évben a Mantle-el kapcsolatban... Mert én nem látok semmilyen pofára esést, sőt, így, hogy kvázi egy-az-egyben átvette a Khronos a Mantle-t, inkább "győzelmet".
(#97) rocket:
"Ez igy totalis bukta, nem sokat profitalt az AMD, biztos volt par ember aki a Mantle miatt R9 290/R9 290X-et vett, de nagyabol ennyi. (leszamitva az PH szakertojenek meseit a Mante-lerol, itt biztos kiemelkedone magas eladasokat produkalt az AMD, mondjuk ettol nem fog a csodkozelbol felallni )
Azert nem gondolhatja senki komolyan, hogy az AMD azert tervezte a Mantle-t, hogy masfel evvel kesobb (meg kb. 2 jatekkal) odadobja a Khronos-nak ingyen, akik meg a nevet is megvaltoztatjak.
Az uj Mantle meg mar zart rendszeru lesz, kivancsi vagyok melyik szoftver fejleszto fogja figyelmen kivul hagyni a piac ~80%-at es fejleszt ra.Az biztos az AMD felkavarta allovizet a Mantle-val, de nem sokat profitalt belole, es elnezve az NV nyomulasat ahogy racuppantak a marketinggel a DX12-re (szinte mar sajat maguk termekenek tekintik), a jovoben se sok baber fog teremni az AMD-nek, es ez a legnagyobb gond."
Tényleg olyan nehéz elfogadni azt, hogy a Mantle (most csak a játékos vonatkozását nézve ennek az API-nak) azért született meg, hogy megmentse az AAA-s PC-s játékpiacot? Mert ez a terület már egyre inkább nyűg a kiadóknak, pláne, ha DX11-re kell dolgozni-portolni, nem érdekli az NV-t sem (felhős tervek, mobil kütyük, kézikonzolok náluk már a prioritás), a Microsoft hozzáállása is gáz volt az egészen közeli múltig, Intel meg itt nem igazán van jelen érdemben. Az AMD úgy gondolkodott, hogy inkább kikényszeríti az alacsony szintű "API forradalmat" azzal, hogy bedobja a Mantle-t, mielőtt még teljesen átkerülnek kizárólag konzolra az AAA játékok. Így megmarad az AAA-s játékpiac PC-n is, ahová így nem mellesleg tudnak azért terméket (videókártyákat) eladni. Nekik ez valamiért fontos, még, ha a presztízsen kívül közvetlen anyagi hasznuk nem is nagyon van a Mantle-ből, nekünk (a konzolokkal nem szimpatizálóknak) meg jó, hogy így történt.
-
bbandi
tag
válasz
PandaMonium #87 üzenetére
Mert a Vulkan alacsony szintű, azaz sokkal több terhet rak az alkalmazásra, cserébe jobb teljesítményt lehet belőle kihozni (főleg kevésbé terheli a cpu-t).
De mondjuk egy indie fejlesztő nem fog rámenni a grafikára, mert abban esélye sincs egy AAA budgettel szemben, szóval neki inkább gyors fejlesztés kell, nem teljesítmény, erre magasabb szintű apik jobbak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Eredeti Lenovo USB-C 65W töltő
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A13 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali készpénzes Apple Macbook Air felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged