Hirdetés
-
PROHARDVER!

Új hozzászólás Aktív témák
-
Drizzt
nagyúr
"Szóval jön az ügyfél a kész munka után, és 20ezer számra sorolja, hogy de ezt ő nem így gondolta, meg azt nem úgy mondta, meg hogy de hiszen egyértelmű volt hogyan kellett volna csinálni, és társai. Gyakorlatilag a beleidet kidolgoztad a lehetetlen határidő tartására, elméletben viszont kárt okoztál a cégnek a "hozzá nem értéseddel", mert semmit sem csináltál meg "úgy, ahogyan az ügyfél kérte", csak "elpocsékoltad az időt"."
Nem így kell ezt elképzelni. Ez nem azt jelenti, hogy a határidőkor látja először a business azt, hogy mi készül el, hanem első adandó alkalommal. Pl. egy hónapos határidő esetén már az első héten lehet neki mutatni valamit, s onnantól ki fog derülni, hogy tényleg ezt az irányt kell-e csinálni. Ilyenkor még teljesen más irányba is el lehet menni, bőven van idő. Nyilván ehhez partner kell, hogy legyen a business is. A business meg örül, hogy olyan kérdések merülnek fel minél hamarabb, amik az ő fejében magától meg sem fordultak volna.
Visszatérve a #17116-os kérdésre:
"Csak hogy értsétek, nálunk vannak olyan emberek, akiknek a feladata az lenne, hogy az ügyfél ötleteit átfordítja nekünk, ami alapján tudnánk becslést adni, de amit én kapok abba kb több a kép, mint a normális leírás, szóval pl egy számlázó programanàl annyi lenne leírva, hogy készít egy számlát a számla gomb, de hogy mit ellenőriz, hogy számoljon stb azt nem írják le. Szóval több a kérdés utána mint a válasz. Jó lenne megreformàlni, de nem tudom hogy lenne ez a legjobb."
Erre agile képzéseken azt szokták javasolni, hogy legyen valamilyen definition of ready. Azaz meg kell határozni, hogy milyen feltételek esetén van tényleg olyan állapotban egy task, hogy el lehessen rajta kezdeni a munkát. Ha nem elég jó a kidolgozás ahhoz, hogy becsülni lehessen, akkor meg kell mondani, hogy csak nagy szórással tudsz becsülni rá, vagy még egyenesebb, ha tényleg megmondod, hogy ezen infók alapján nem tudsz rá egyáltalán becsülni. Másik agile-os módszer, hogy egy spike-ot csinál rá az ember, ami arról szól, hogy feltérképezitek, hogy mit is kell csinálni valójában. Ha azt gondolod, hogy valami szerinted nem becsülhető/elkezdhető állapotban van, akkor azzal kell beszélned, aki azt gondolta, hogy abban van. Elmondani, hogy szerinted miért nem elég az infó.
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
- mini karc a képen! HP EliteDisplay E243m full HD IPS monitor- rejtett Webkamera - nagy hangszóró
- X1 Yoga 8th 2-in-1 14" FHD+ IPS érintő i7-1355U 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam aktív toll gar
- Spectre x360 16 2-in-1 16" QHD+ IPS érintő Ultra 7 155H 16GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Samsung Galaxy Note 20 Ultra 12/256GB Normál Állapotú! Halványan beégett kijelzővel. 1 Év Garanciáva
- Gembird FTP CAT5e CCA 60m (30+30), szürke (FPC-5004E-L/100) kábel
- Microsoft Surface Laptop 3 13.5" fekete i5-1035G7 16GB 512GB 1 év garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 64GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3871, 100% Akkumulátor
- iKing.Hu - Honor 400 Pro Black Stílusos csúcsteló, nagy tárhely 12/512 GB,3 hónap gari!
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3519
- Samsung Galaxy S24 Ultra 120 Hz Dynamic AMOLED 2X, beépített S Pen, Galaxy AI 12/256 GB
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest



