Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
lordjancso
senior tag
Részben egyetértek veled akkor, ha a manát "globálisan" láthatóvá teszi a fejlesztő az oldalon. Tehát mondjuk meg lehet nézni a játékosok adatlapját és ott valós mana értéket szeretnél látni (persze itt is meg lehet kerülni a cron-t). Én így képzeltem el a játékát:
A belépett játékos csak a saját manájával van elfoglalva, csak azt látja, semmilyen körülmények között nem tudhatja, hogy mennyi manája van az ellenségnek vagy a többi játékosnak.
Így elég csak belépéskor ellenőrizni, hogy a legutóbbi manahasználat óta mennyi idő telt el, majd megjelenítés előtt megnövelni a mana értékét a kiszámolt mennyiséggel.
Minden manahasználatkor logolod annak az idejét. Minden manamegjelenéskor elvégzed a vizsgálatot, hogy mennyi idő telt el és mennyivel kell megnövelned a manádat (ez jól megírt játéknál ez nagyon egyszerűen kivitelezhető).Ha lehet látni a másik manáját (mondjuk adatlapon keresztül), akkor is elég csak az adott (éppen nézett) játékos manáját vizsgálni és updatelni.
Szerintem ez lenne a leginkább erőforráshatékony megoldás, mert így egy, maximum kettő játékos manáját kell számolgatni. Főleg ha van sok tíz-százezer játékosod.
Persze a cron is jó dolog, abszolút nem vagyok ellene, én is használom napi szinten, de csak akkor, ha valóban indokolt. Ebben az esetben én nem tartanám annak (értsd, nem cron-nal csinálnám a fejlesztő helyében).
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro 64GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2051
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 5 lemezes és digitális felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- 12 GB-os RTX 4070Ti - garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 16 128GB Ultramarine -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3097, 100% Akkumulátor
- AKCIÓ! Intel Core i7 7700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest