- Azonnali informatikai kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- SSD kibeszélő
- Jóárasított AI PC-ket szeretne látni az AMD
- Melyik tápegységet vegyem?
- Apple MacBook
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Vezetékes FEJhallgatók
Új hozzászólás Aktív témák
-
cucka
addikt
válasz
Sk8erPeter #12993 üzenetére
Először is szögezzük le, hogy alapnak veszem, hogy egy játéknál nem oldal újratöltéssel oldjuk meg a kliensoldali frissítéseket, hanem ajax-al. Játékról van szó, tehát rengeteg request-el lehet számolni.
A dátum kiolvasása, összehasonlítása és az új mana érték beírása valóban nem erőforrás-igényes, viszont:
- Távolról sem nevezhető atomi műveletnek, tehát valamilyen lock-ot kell használj, ami viszont nagyon is erőforrás igényes. (Leginkább azért, mert az összes többi folyamat, ami ugyanazt az erőforrást használja, várni fog a lock miatt)
- Ahhoz, hogy a kliens nézőpontjából a mana érték frissítése úgy tűnjön, mint egy ütemezett feladat, minden egyes request-nél az összes játékos manáját ellenőrizni kell és frissíteni. Ez az összes olyan requset-re igaz, ahol a mana szerepel az adatok között. Felszorzod az ellenőrzés időigényét a játékosok magas számával, hozzáveszed, hogy elég sok request lesz, majd hozzáteszed, hogy minden egyes ellenőrzésnél lockolod az erőforrást, amire a többi request várni fog.Az eredmény az lesz, hogy beraktál egy k*rvanagy aknát a forráskódodba, ami akkor fog robbanni, amikor a júzereid száma elkezd nőni. A rendszered szép egyenletesen fog skálázódni egészen addig, amíg a request-ek száma túl kicsi ahhoz, hogy a lock komoly fennakadást okozzon, efölött pedig hirtelen és drasztikusan fog lecsökkenni a teljesítménye.
Ja, és ezt az egész baromságot pusztán azért, mert valamilyen hülye okból kifolyólag nem vagy hajlandó arra, hogy az ütemezett feladatot a pontosan erre a célra kitalált feladatütemezővel futtasd. Most komolyan, ez miért éri meg bárkinek?
(#12997) oleslie
Miért kell túlbonyolítani cron-al, ami nem mindenhol elérhető?
A cron mindenhol elérhető. Linuxon, Unixon, OSX-en mind alapból ott van, Windows-on szintén, csak ott máshogy hívják.
Ahol nem elérhető a cron, azok a kétpálcás php webhosting megoldások, de hadd ne ez legyen a mérce.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Google Pixel topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Robotporszívók
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Bittorrent topik
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Az új vezér szerint már nincs a legjobb tíz chipgyártó között az Intel
- Autós topik
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Akciós Gamer PC! R5 5500 / GTX 1070Ti Rog Strix / 32GB D4 / 500GB SSD
- Újszerű Asus Vivobook S 15 S5507 -15,7 2.8K OLED X Elite X1E - 32GB DDR5 - 1TB - Win11 - 1 év gari
- BESZÁMÍTÁS! 32GB ADATA XPG Lancer RGB 7200MHz DDR5 garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 6/Apple Watch Series 7/Apple Watch Series 8
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest