Hirdetés
- TCL LCD és LED TV-k
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Home server / házi szerver építése
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Bakelit, Vinyl lemezjatszó
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Azonnali fotós kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Milyen notebookot vegyek?
- Hisense LCD és LED TV-k
Új hozzászólás Aktív témák
-
lordjancso
senior tag
Részben egyetértek veled akkor, ha a manát "globálisan" láthatóvá teszi a fejlesztő az oldalon. Tehát mondjuk meg lehet nézni a játékosok adatlapját és ott valós mana értéket szeretnél látni (persze itt is meg lehet kerülni a cron-t). Én így képzeltem el a játékát:
A belépett játékos csak a saját manájával van elfoglalva, csak azt látja, semmilyen körülmények között nem tudhatja, hogy mennyi manája van az ellenségnek vagy a többi játékosnak.
Így elég csak belépéskor ellenőrizni, hogy a legutóbbi manahasználat óta mennyi idő telt el, majd megjelenítés előtt megnövelni a mana értékét a kiszámolt mennyiséggel.
Minden manahasználatkor logolod annak az idejét. Minden manamegjelenéskor elvégzed a vizsgálatot, hogy mennyi idő telt el és mennyivel kell megnövelned a manádat (ez jól megírt játéknál ez nagyon egyszerűen kivitelezhető).Ha lehet látni a másik manáját (mondjuk adatlapon keresztül), akkor is elég csak az adott (éppen nézett) játékos manáját vizsgálni és updatelni.
Szerintem ez lenne a leginkább erőforráshatékony megoldás, mert így egy, maximum kettő játékos manáját kell számolgatni. Főleg ha van sok tíz-százezer játékosod.
Persze a cron is jó dolog, abszolút nem vagyok ellene, én is használom napi szinten, de csak akkor, ha valóban indokolt. Ebben az esetben én nem tartanám annak (értsd, nem cron-nal csinálnám a fejlesztő helyében).
-
lordjancso
senior tag
válasz
Dave-11 #12982 üzenetére
Én ezt a belépéskor vizsgálnám a helyedben.
Azt nem tudom, hogy mi a feltétele a "mana" növekedésnek, mikor "resetelődik" a töltődés (gondolok itt arra, hogy mondjuk a legutóbbi mana használat után 30 percenként nő 1-gyel a manád).
Ha így van, ahogy gondolom, akkor mindig mented, hogy mikor használt a játékos utoljára manát.
Belépéskor összehasonlítod ezt az időpontot a belépés idejével, megnézed, hányszor telt el 30 perc azóta, majd rögtön hozzáadod a mana töltődést.
Ha globálisan akarod csinálni, akkor esetleg írsz egy cron job-ot, amit 30 percenként meghívsz. -
lordjancso
senior tag
válasz
Sk8erPeter #12855 üzenetére
Igen, én is ezt mondtam.
-
lordjancso
senior tag
válasz
Sk8erPeter #12852 üzenetére
De arról volt szó, hogy az <a> tag-eket nem bántjuk (nem szedjük ki strip_tags()-zel), mert linkeket szeretnénk a szövegbe.
-
lordjancso
senior tag
válasz
Speeedfire #12849 üzenetére
Komolyan nem értem, hogy mire gondolsz. Én nem konkrét függvényről/függvényekről beszélek.
Te milyen függvényről beszélsz, amit újra használnom kellene? -
lordjancso
senior tag
Elnézést a nem teljesen pontos megfogalmazásomért. Az idézett mondtatot így helyesbíteném:
De ha te tudod, hogy az az optimális és teljesítményhatékony megoldás, alapból azt használod nem?(#12845) Speeedfire:
Ne haragudj, de nem értem, hogy mire szeretnél kilyukadni. Ne használjuk "beépített függvényt"?!?! Durva fogalomzavar az, amivel éppen szemben állsz. -
lordjancso
senior tag
a valóság és a tapasztalat viszont az, hogy ilyen értelmetlen optimalizálásokkal nem éri meg foglalkozni és ezért senki nem is teszi
De ha te tudod, hogy az az optimális megoldás, alapból azt használod nem? Legalább is feltételezem.
Tehát ilyen esetben ez nem plusz igény, hanem csak a saját tudásod leginkább szakszerű felhasználása. -
lordjancso
senior tag
válasz
fordfairlane #12837 üzenetére
Szerintem te eléggé kötözködősre ittad magad. -
lordjancso
senior tag
válasz
fordfairlane #12831 üzenetére
Nem szeretnék túlzottan magasröptű beszélgetésbe bonyolódni, továbbá nem szeretném fejtegetni a programozói hivatás mélységeit sem, tehát csak annyit mondanék, hogy ha valamit csinálunk, akkor azt csináljuk a lehetőségekhez és a tudásunkhoz mérten a legjobban. Ha ebből engedünk, kontár munkát végzünk.
(#12833) fordfairlane: Ha visszaolvasod a beszélgetést, arról volt szó, hogy milyen esetekben nem kell/szabad/érdemes használni a require_once, illetve include_once függvényeket.
-
lordjancso
senior tag
válasz
fordfairlane #12829 üzenetére
Feleslegesek a szarkasztikus megjegyzések.
Ha kicsit is érted, hogy miről beszél, tudod hogy igaza van. -
lordjancso
senior tag
válasz
Sk8erPeter #12826 üzenetére
Azért, mert az <a> tageket nem szűröd ki, és egy <a href="#" onclick="javascript: .... le fog futni.
-
lordjancso
senior tag
válasz
DeltaPower #12820 üzenetére
Igen. Tud ilyet a tinymce?
Ja, most látom, hogy ez egy plugin.
-
lordjancso
senior tag
válasz
DeltaPower #12813 üzenetére
Na igen, de tegyül fel, hogy egy olyan fórumot írsz, ahol nincsenek saját tag-jei a hozzászólásoknak, mint mondjuk itt a PH!-n, hanem van egy sima WYSIWYG text editor, amiben szeretéd engedélyezni a hozzászólásokban a link beszúrását. Így a strip_tags függvénnyel nem szedheted ki a linkeket, tehát minimális trükközéssel lehet onclick eseményeket létrehozni a linkekre.
(#12814) PeachMan:
Erről az jutott eszembe, hogy ha JS-sel nem engedsz beírni pár karaktert (gondolok itt a ' (aposztróf) és " (idézőjel) karakterekre), az már jó, viszont csináld meg ugyanezt a szűrést szerver oldalon is, tehát keress a sztringben aposztrófokat és idézőjeleket, ha van, vedd ki mindet.
Tehát ha kikerüli a JS ellenőrzést, akkor is ott lesz a PHP védelem.
Aztán szerintem problem solved, mert aposztróf és idézőjel nélkül nem fognak neked működőképes javascript kódot írni. -
lordjancso
senior tag
válasz
DeltaPower #12810 üzenetére
Na igen, csak mi van akkor, ha az adatbázisban html szöveget akar tárolni az illető?
Mert oké, hogy db-be mentés során úgy rögzíted a html szöveget, ahogy a htmlspecialchars függvény konvertálja, de azt amikor meg akarod jeleníteni az oldalon, akkor dekódolni fogod, majd simán juttatható lesz a javascript. -
lordjancso
senior tag
Ilyen nagyobb szabású összefoglaló cikk engem is érdekelne.
Párat én is tudok. Amit legutóbb olvastam, hogy az if feltételnél gyorsabban fut le a hosszabb (szebb) formában, mint a rövidített. Például ez hamarabb lefut:if( $x == 1 ) {
print "egy";
} else {
print "nem egy";
}A lassabb verzió pedig:
print ( $x == 1 ? "egy" : "nem egy" );
Meg állítólag az echo gyorsabb, mint a print.
Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Hammer Watch 2 - na szia, engem kövessél ezennel, bitte!
- Milyen légkondit a lakásba?
- Diablo II: Classic és Resurrected
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- GoodSpeed: Aquaphor Modern víztisztító
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 14 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3093, 91% Akkumulátor
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700K / RTX 2060 6GB / 32GB DDR4 / 500 SSD
- LEGJOBB KIJELZŐS! 400NIT ThinkPad T14s Gen 2 i5-1135G7 16GB 256GB FHD 1 év garancia
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3015
- Lenovo ThinkPad Z13 G1 (ELKELT)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest