- Milyen asztali médialejátszót?
- Házimozi haladó szinten
- Projektor topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Idén mutatkozhat be a MediaTek és az NVIDIA PC-s rendszerchipje
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Módosít a memória sebességének jelzésén a Microsoft
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
Hirdetés
-
Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
it Az USA-ban bepereltek egy AI-céget, mert a vád szerint ellopták a színészek hangjait, majd AI segítségével a saját céljaikra használták azokat.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Posztapokaliptikus Radeon kártya készül a Sapphire műhelyében
ph A Navi 32 GPU-ra épülő, limitált darabszámú modell a vizuális dualizmus jegyében született, és a 11 Bit Studios láttamozta.
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dluinet #4050 üzenetére
Nézz be a toyota forumba ott rengeteg prius 2 használó van megmondják... [link]
De tudtommal 0W20 Prius2be mehet. [link] És ha korábban rendesen cserélték benne 255.000kmnél se kéne fogyjon 0W20... btw SN minősítés is legyen meg bár azt 0W20nak tudnia kéne.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Dare2Live
nagyúr
válasz BlacKSouL #4086 üzenetére
Szerintem egy szó sincs hszében az ACEAról. Toyota Prius 2nél meg büdös mód meglepne ha Toyota ACEAt megadott volna. 10+éves Toyota gépkönyvekben viszkozitás+API van oszt csokolom.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dluinet #4095 üzenetére
Toyota 10+éves motoroknál megadta, hogy API Sx meg viszkozitás. Ami ezt tudja azt Toyota szerint bele lehet önteni. Hiszed vagy sem.
Nem zárom ki a lehetőségét, hogy te jobban értesz a toyota motorokhoz mint toyota... de lássuk be nem is túl valószínű.Nem mellesleg evvel a bármit bele lehet önteni amit gyár megengeddel és ez 99%ban API + viszkozitás mennek el régi átlag Toyota motorok simán 500.000km+okat és rendszeresen jóval többet.
Szerintem: Töltsd bele amit gyár előír. Ennyi. Ha variálni akarsz ettől kb annyit lehet ökölszabályként eltérni, hogy hidegoldalon mindig lehet lejjebb lépni pl 5W30 helyett 0W30. APInál mindig lehet feljebb lépni. SL helyett SM vagy mégjobb az SN. Meg cseréld idő elött pár ezer km, pár hónappal. És kimegy a világból.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
kövnek lehet ezt én is kipróbálom. [link] Nem kevés olaj maradt benne pedig kicsöpögtette.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dluinet #4140 üzenetére
jobb a motorkod.
Azzal nem lehet elrontani pl az olaj ajánást, több tipusban van...
Autó ajánlásnál is nagyon nem mindegy melyik. pl a régebbi 1sz-fe, 2sz-fe a legjobb japán benzinesek közé tartozik, tipikus örökélet+1nap bírja ha hidegen nyomják ha pörgetik kb bármit ha pedig vigyázol rá 500.000km után cserélsz először vezérlést és még mindig 0 az olajfogyasztás.... ehez képest az utódai 1KR-Fe és a hirhedt 1.33ast kerülni kell erősen már 100.000kmnél enni tudják az olajat...don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Graphics #4175 üzenetére
Attól függ melyiknél. Vannak jól sikerült japán motorok amiknél az a normális ha mérhetetlen az olajfogyasztás 15.000km alatt. Mindez 300-400.000km után is 0w20al.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Ipari környezetveb elterjedt az x üzemóránként csere.
Ha 90el mentél országúton 1ht az 1h üzemóra. Ha dugóban ülsz és mész 9kmet 1h alatt az is egy üzemóra.
És olajcsere elő van írva pl 800hnként. Hajtás lánc ellenörzés 4000hnál 6000hnál... majd 16000hnál kötelező csere....Elöző pldanal egyikkel 166h alatt van meg a 15.000km a másikkal 1.666h alatt van meg a 15.000km.
Gondolom innen megvan mért sokkal rosszabb a km.
És nincs 5-10perc. min fél/egy óra bármi. Ha beindítod mész 2percet az is fél/egy óra. Gép számolja.Ez lenne a tuti sztem autóknál is. Dehát nincs. Aki túlnyomo részt városozik, vontat, proso környezet... annak sztem is célszerű felezni az előírtat. Az olajcsere filléres dolog ha magadnak csinálod.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dluinet #4213 üzenetére
"a mérnökök, akik tervezték, azok jobban tudják."
Általában ott a gépkönyben csak el kéne olvasni.
A legszebb, hogy márkaszervíz is pl a 15.000km 1évet nyomja.
pl Kia 1.4 1.6 fokozott igénybevétel esetén nem 15.000km a csereperiódus hanem 10.000km. [link]
fokozott igénybevétel:
"Ismételt rövid távú - kevesebb mint 8
km - vezetés normál hőmérsékleten
vagy kevesebb mint 16 km - vezetés
fagyszint körüli hőmérsékleten
• Hosszú ideig álló motor vagy hosszú
távú vezetés alacsony sebességen.
• Durva, poros, sáros, burkolatlan,
kavicsos vagy sózott úton vezetés
• Sóval vagy más rozsdásodást okozó
anyagokkal fedett területen vagy nagy
hidegben való vezetés
• Vezetés nagyon poros úton
• Vezetés nagyon forgalmas területen
• Ismételt vezetés emelkedőn, lejtőn
vagy hegyi utakon
• Utánfutó húzása vagy lakókocsi ill. tető
csomagtartó használata• Járőr kocsi, taxi vezetése vagy más
kereskedelmi célú jármű vontatás
• 170 km/h feletti vezetés
• A stop-and-go gyakori használatát
igénylő vezetési körülmények"don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
+50-60C sem.
Megfelelően kell megtervezni/méretezni, a hütést. Ahol beírják manualba, hogy pl MEAn a 0w20/5w20 nem ajánlott ott sporoltak, rosszul terveztek alúl méretezték a hűtést és ezt kompenzálják a magasabb melegoldali viszkozitással.
szerk:
videoban feltünt, hogy 0W16 100Cs minimum viszkozitása magasabb mint a 0W20é. Érdekes.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
olajszűrő bol vmi markasabbat vegyel legolcsobb 600ftsel lehetnek problemak. nekem legalabbis voltak.
nalam max 1dl fogy 0w20bol. de sajnos csak 3-4dlel eszik kevesebbet vele.
tenyleg nonszensz hogy markaszervizek dontik olyan autokba az 5w40et amibe 0w20 az eloiras. aztan amikor tonkremegy mert nem mindegyik kultivalja az 5w40et akkor mar reg gari utan vannak...
koklerseg a köbön.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Hebron71 #4388 üzenetére
1szfe kb 180.000kmnel lett 0w20ra valtva 5w30rol. 15000kmenkent cserelve. 2eve jart 700000kmnel. 2-3dlt eszik meg 15000km alatt.
ez a legtöbbet futott amit ismerek. jah meg nem volt megbontva.
sajnos az van hogy tömegével mennek motorok tonkre mert a kokler 'kenestechnikai szakemberek' a vastag cuppanos szinvonalon leteznek.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
0w20nak HTHS szokott más lenni mint 2.6 max 2.7?
Ami feltünt, hogy kép szerint nincs meg az SN+. Márpedig akinek direkt befecekendezéses turbos motorja van annak SN+ ajánlott.
NOACK is picit magas, állítólag a szelep kokszosodás fő okozója.
más nagyon nem tűnt fel.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Hebron71 #4433 üzenetére
melyik az ajanlott viszkozitas gepkonyv szerint? az valo bele.
én szigorú imo ha 0w20 engedelyezett akkor hidegoldalon 0ast raknek bele. pl ha 5w30 az ajánlott de 0w20 is engedelyezett akkor 0w30at.
es persze abbol minnel jobbat gf-5 SN meglegyen es ha van acea/gyari ajanlas az is.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
-
Dare2Live
nagyúr
0w20ból ki milyet preferálna benzinesbe? Részecskeszürő nincs. SN és GF5 elvárás, de mégjobb az SN+.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Gyula84 #4569 üzenetére
Van olyan olajnál?
így első rákeresésre 10évet találok legtöbb helyen. De van ahol pl csak 5évet írnak. [link] és van ahol bontatlanul korlátlan időt....
Itt van most jött meg a Shell Helix Ultra SN+ 2019.07.22es gyártás. Felhajtottam a matricát 4évet ír gyártástól. Nem is emlékszem ilyenre, hogy valamelyikre ráírták volna... igaz nem figyeltem
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Dare2Live
nagyúr
válasz tibbike01 #4621 üzenetére
mért régen 2-3éve megérte olajat hamisítani most meg nem?
Emlékszem castrol pár éve bevezette a hologramos matricát. Semmi idő kellett hogy a hamisítványokon is ott legyen. Ragaszgatták.
pl.
[link]don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
-
Dare2Live
nagyúr
Nah a Shell olaj vonalon mentem egy kört.
Elmentem a Ráclickkeltem az első linken lévő Orbicora
Itt ha rákattintotok a Megveszem feliratra a FilterABC honlapjára dob át.
Innen nem nagyon tudok elképzelni olyat, hogy FilterABC direkt hamis Shell olajat árulna.
Írtam még, hogy eredetiséget lehet e vhogy ellenőrizni. Ha jön válasz majd beírom.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Gyula84 #4676 üzenetére
Nálam látványra nagyon más volt a 100.000kmet futott vátóolaj, mint az új. Közel fekete mint az elhasználódott motorolaj.
Pedig az enyémbe elvileg életartam váltóolaj van nem kell cserélni. Szaki azt mondta, hogy tényleg életartamot bír. Ha nem cserélem 200-400.000km az élettartalma, ha egyszer lecserélem elsőre 100.000kmnél majd 150.000kmenként max 6-7évente akkor 400.000-800.000km+ lesz a váltó élettartalma Hogy igaz e azt nem tudom és nem is fogom megtudni évi 10.000kmnél nem megy többet az autó...[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
ezert hullanak bizonyos toyota motorok is.
mert a legszarabb engedelyezettet toltik bele. avval is megvarja a 14-15kkmet. ugy a legolcsoob.
aztan csipegeti majd eszi meghallja hogy felmisi a motorgeneral es megy hahura....
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz BlacKSouL #4734 üzenetére
Nekem ott van az egész durván elk*va hogy még a márkaszervizek is rendszeresen nem ajánlott hanem engedélyezett (köv olajcserénél kötelezően ajánlottra cserélendő...) olajjat raknak bele. Gondolom azon fogják a legtöbbet.....
Aztán amikor 100.000km elött csipegeti egy szívó elmondja a szervíz, hogy 1l/1000kmig normális egy szívónál (nem nem az) nincs garancia, 130-150.000km után meg lehet a motorfelújításra gyüjteni. pl [link]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Mi változott az elmúlt 4évben?
Sokkal jobban megéri hamisítani a dobozost. Hordós olaj liter ára töredéke a dobozosénak.
Sajnos az olaj hamisítás olaj alapja jellemzően a használt olaj... és nem "noname" cég olaja.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
tehát csak alacsony fordulatnál alacsony az olajnyomás és csak hidegindításnál?
pár gondolat hajnalban:
ha a magasabb fordulat megoldja állíthatsz alapjáraton. nekem itt bevillant, hogy lehet pumpa: magasabb fordulatnál már ugye fel tudja építeni a nyomást. Én felvenném a mi okozhatja listára.
olajnyomás hideg olajnál magasabb mint melegnél: meleg könnyebben, jobban folyik és jobban ken de a nyomás alacsonyabb.
0ws olaj jobban folyik hidegen. jobban ken hidegen de olajnyomás alacsonyabb lesz. A motor épségének a folyamatos megfelelő mennyiségű olajáramlás a fontos és nem a magas olajnyomás.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz janakbacsi #9519 üzenetére
mehet de egy 5w30, 0w30 jobb bele.
Nekem is ilyen motoros yarisom van bár csak 14éves, én 0W20al használom természetesen 0 az olajfogyasztása.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz 2ozzmexy #9557 üzenetére
"Mindenki okosabbnak hiszi magát a mérnököknek akik azt a nyamvadt motort tervezték,"
Ha a gépkönyvben 5w30 sött 10w30 van és te 0W30at raksz bele milyen problémákat fog okozni? Miért?
Másik pl az amikor a motor már létezett de az olaj még nem esete. 2000ben az 1szfe, 2szfere a toyota ajánlott olaja az 5w30. Centire uez a motorcsaládra 2008ban már 0w20 van a gépkönyvben. Jó esélyel udta a mérnök hogy jobb lenne a méghígabb olaj... csak nem volt. És ami nincs nem lehet beleírni a gépkönyvbe.
De hasonló az API osztály is. Fenti motor gépkönyvében API SJ van. Melyik a jobb bele egy SJ vagy egy SN? Mégis SJ van abban a fránya gépkönyvben.
detto ilsac....
Szóval nem szentírás ami a gépkönyvben van.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"A megfelelo olajnyomas nem egyenlo a megfelelo kenessel."
Írtam ilyet?
De hamár bedobtad hidegen melyik olajnál nagyobb az olajnyomás 0Ws vagy 5Wsnél? (5W)
Közben még a 0Ws is baromira nem ideális a motornak hidegen szörnyen sürű/viszkozus ahoz képest, hogy milyen egy 100Cs xW40 sött akár 50es olaj. Nehogy egy 100Cs XW30as vagy XW20as.
szerk:
pont nemrég írtam egy ilyet:
"0ws olaj jobban folyik hidegen. jobban ken hidegen de olajnyomás alacsonyabb lesz. A motor épségének a folyamatos megfelelő mennyiségű olajáramlás a fontos és nem a magas olajnyomás.""[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
A beírod és 0 magyarázattal nem tudok vitatkozni.
Ráadásul amit írsz ahogy írod az biztos nem igaz. Nem a higabbal fog elöbb létrejönni a "megfelelő" olajnyomás. Pont fordítva: Minnél sürübb az olaj annál gyorsabban éri el és lesz magasabb az olajnyomás. Alap fizika.... gondolj egy fecskendőre és 0Ws majd 20Ws olajjal. Melyiket kell jobban nyomni, hogy kifollyon? Melyiknél lesz magasabb a nyomás? Melyik folyik jóval könnyebben, melyik jut be gyorsabban könnyebben az illesztésekbe?
A kulcs nem az olajnyomás. Hanem a megfelelő olajáramlás.Gyöször: Terméeszetesen olajról beszélünk ott is hideg oldalról és nem málnaszörpről.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dare2Live #9569 üzenetére
Anno és vszeg most is a felvillanó olajlámpára az "okos" javítás a sürű "cuppanós" olaj volt. Olcsó volt és hát megoldotta a problémát... onnan nem villant fel a lámpa az olajnyomás mindig bőven megfelelő volt.
Ezzel viszont az átáramoltatott olaj mennyisége erősen lecsökkent... garantáltan 10kkmen belűl már a 20W60at is zabálta aztán jött a vég. Miközben egy 5W40el még elment volna 3-4* annyit. Igaz felvillant volna az olajnyomás lámpa.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Rengeteg urban legend, félreértés van olaj témában. Én el is engedtem 2hónapja mert alap dolgokat se tudtam átadni, elmagyarázni... de mégis akit kicsit érdekel mélyebben de közérthetően annak fotóztam egyet.
Ebből megfelelő minimális fizikai alapokkal úgy nagyjából képbe lehet kerülni.
[link]Ha nem szabad akármiért a hsz törölhető. Ha hasznos és maradhat szivesen be is scanelem.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
jövő héten bescannelem@Dluinet: THX
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz raziel01 #9813 üzenetére
Az tuti, nálam is kb 8dl maradt amikor kipróbáltam amit írsz nálam kb azonnal kifolyt abban az állapotban ahogy felül beöntöttem.
Nekem az lett a megoldásom, hogy 3.2l helyett 3l raktam bele, akkor meg csak 3*1l kell. Így a max-min 90%nál van.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
olaj ACEA vonalon kellene kis segítség Az alany egy Kia Venga 1.6 benzín. Nincs DPF. MPI nem direkt befecskendezős. A motor uaz volt 2019ben mint 2009ben.
ACEA vonalon madness van:
gépkönyv (2009es 2019es vengahoz is azt adták)
For Europe
API Service SL or SM, ACEA A3 or above*4
Except Europe
API Service SM*3, ILSAC GF-4 or aboveKia Honlap 3 olajat dob fel. [link]
"védelem" 5W-30 A5/B5
"teljesítmény" 5w-30 A3/B4
"teljesítmény+védelem" 0W30 C2Itt bejön a képbe az is, hogy egy 2009es A3 az nem ugyanaz mint egy 2023as A3... és nekem az annyira nem jön össze, hogy mehet bele A3, A5, B4, B5 és C2 is.
btw viszkozitásra 2009es manual 5w20tól (kivéve middle east) 5W40ig ír mindent. Ez tiszta egy 0W30al nem lehet mellé lőni.
Szívem szerint vennék bele egy 0W30as SPt de az 99%ban C2 amit ír honlap de "nekem az annyira nem jön össze, hogy mehet bele A3, A5, B4, B5 és C2 is."
Ha valaki segítene kibogozni, mi mehet bele mert 14év historikus ACEAhoz nem értek.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dluinet #10838 üzenetére
Szgk nem helikopter.
Ezek eddig 50kkm / 3.5év után másik automnál szép fehérek szoktak lenni most meg bebarnultak 25kkm / 3.5év után. Használat mondjuk 70% országút pálya és 30% városi 10km.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Rivaul #10884 üzenetére
Én uaz mondom mint a topikban: 0w20. "Sok hideg indítás és rövid táv." esetén pedig max 10.000kmenként csere. Eneos jó lesz.
Az elején nézd, hogy nem e eszi. De ha igen akkor az 5w30at is fogja és érdemes minnél elöbb elkapni a bajt.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen