- 3D nyomtatás
- Milyen TV-t vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Zeneszerkesztő és DJ topic
- Milyen széket vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- 16 GB RAM 2025-ben? 🤨 – Ma már tényleg kevés lehet!
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter #11699 üzenetére
Frissen mosva, szaritva. Templomba jaros autobol.
-
tboldi
nagyúr
A tervezettől 3 hónap csúszással ugyan, de megrendeltem a Jazz-hez az újabb adag olajat. Ugyanaz, ami most is van benne, Motul 8100 Eco-lite 0W20, ami most a FilterABC-ben 20k alatt van picivel. Olajszűrő van még egy utolsó a fiókban, légszűrőt és pollent kell még vennem, de azt majd helyben elintézem.
Az Alfával meg azt találtam ki, hogy 5000 km-enként cserélem, át is lőttem a szervizemlékeztetőt a menüjében, még ~1900 van hátra.
-
kw3v865
senior tag
Ez a Ravenol VMP 5W-30 iszonyat drága. Ennyit semmiképp nem ér meg. Egyébként más fórumokon azt olvastam, hogy a Mobil1 ESP 5W-30 régi recept szerinti változata ma már ESP Formula P 5W-30 néven továbbra is jelen van a piacon. Bár itthon még nem találtam. Az adatlapja alapján ez akár igaz is lehet.
-
Asbee
veterán
válasz
tibbike01 #11692 üzenetére
Nem jó helyen túrtad, már akkor is volt nála jobb. Azóta sokan modernebb Infineum adalékcsomagra váltottak, Castrol ezt azóta sem tudta meglépni. 5w-30 LL-ról beszélek. Sajnos a benne lévő titanium is minimális, nincs különösebb hatása. Az 5w-30M az már jobb, modernebb, de abban is minimális a titanium, amivel reklámozzák, kb semmi jelentőssége. A 0w-30-ba pl már jutott normális mennyiség. Érdekes, 5w-30 miért kiherélt ilyen téren. Nem rossz olaj, simán ajánlható, de de már rég nem top.
504.00/507.00 5w-30 vonalom, LM Toptec 4200, Total Quartz Ineo LL3, Motul Xclean+, Fuchs Titan GT1 Pro C3 5W-30 XTL, Shell Helix HX8 ECT mind jobb választás. Mobil 1 ESP volt a kiemelkedő csúcs. Az most a Ravenol vmp 5w-30 de nehéz beszerezni.
-
kw3v865
senior tag
válasz
tibbike01 #11689 üzenetére
Igazából a Castrol Edge 5W30-at választottam volna, ha nem kapok régebbi verziós Mobil1 ESP-t.
Lényegében egy szinten van a két olaj, elég sok tesztet elolvastam (talán már túl sokat is). De ugyanígy a Motul 5W30 EFE is kiváló választás. Ezek között már olyan minimális a különbség. -
kw3v865
senior tag
Végül maradtam a Mobil1 ESP 5W30-nál, sikerült szereznem tavaly májusi gyártásút, az még bőven a régi recept szerint készült. Végül ez ment bele. Újabb egy évre le lett tudva a dolog. Egyébként sokat olvasgattam és a vastagabb 5W30-as olajok között az adatok alapján ez a legjobb.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #11686 üzenetére
Jo hogy mondod, szervoban kene folyadekot cserelnem majd lassan. Total-t neztem, olcso es jo.
-
Lecseréltem az olajat és elég durva azért hogy néz ki 7000 km után is az olaj. A képek az olajcsere előtt készültek:
Itt pedig a leengedett olaj: [link]
Dízelmotorhoz képest nagyon szép. Ráadásul nálam elég sokat jár a motor álló helyzetben is (nem szeretek fázni és megsülni
), szóval az üzemidő akár többszöröse is lehet az olajban.
-
Manitou
veterán
válasz
MrSealRD #11678 üzenetére
Egy helyi boltban vettem Debrecenben. 10e valamennyi volt a Motul most , ami elég jó ár. A shell az 17e felett volt itt, tavaly még 13e körül vettem. Webshopban találtam olcsóbban én is shellt , de ott is 13e+ volt és még szállítás is rájön, meg most nem ért rá annyira dolog, nem értem rá várni a rendelgetésre.
-
bul07
nagyúr
Alany Castrol Edge Titanium FST C3 5W-30 ([link])
Sikerült jó áron szereznem két kannával
Egyik az 2022.11.28. gyártás [kép]
Másik az 2023.04.25. gyártás [kép]
(Unixos mindkettő)Ugye nem lesz abból probléma hogy a régebbi gyártásút 2024 tavaszán teszem bele(gyártástól kb 17hónap), a másikat az ez évi gyártást meg 2025 tavaszán (gyártástól kb 20hónap) fogom beletenni a kocsiba?
Nincs kibontva, szoba hőmérsékleten fogom tárolni
-
Manitou
veterán
Jól megdrágult a Shell Helix Ultra 5w30 , amit eddig használtam, így próbából Motult vettem most helyette jelentősen jobb áron. Motul 8100 Eco-lite 5w30 lett a kiválasztott. Az árkülönbségből meg kijöttek a szűrők
-
válasz
[CS]Blade2 #11673 üzenetére
Szintén C-re szavazok ha nem kell utántölteni.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #11673 üzenetére
C.
-
[CS]Blade2
addikt
Nekem 1,6 liter maradt az Eco-lite 0W20-ból novemberből. Ha vennék most hozzá:
5 liter + 1,6 - 3,4 ment bele elsőre, akkor 3,2-m maradna ami jó lenne jövőre, csak ugye nem elég, akkor megint kellene legalább egy 1 literes.
B. most veszek egy 5 literest és egy 1 literest.
C. Csak 2db 1 litereset veszek, akkor lesz 3,6 amivel kis szerencsével fullig töltőm és még marad is pár csepp, és akkor jövőre tiszta lap, akár válthatok másik olajra is, vagy újra eco-lite..3,4-3,6-os töltetnél még a 4 literes sem a legjobb, csak annak akinek eszi is kicsit. Egyébként mindig görgetnék valamennyit magam előtt a polcon.
-
Biqci
aktív tag
válasz
molnarpeter #11671 üzenetére
Tényleg? Ez nekem új. Én mindig igyekszem ugyanolyan, vagy akár ugyanazzal az olajjal utántölteni, ha esetleg szükséges. Bár szerencsére nem literekről van szó. De mostmár megnézem a kocsim gépkönyvét, kíváncsivá tettél...
-
Biqci
aktív tag
válasz
molnarpeter #11668 üzenetére
Ok, köszi, akkor ezzel spórolok egy kicsit. Legalább ezzel, hamár a benzinnel nem lehet...
Qru
Az lesz, illetve az volt, az van most is benne. Jó ez a 0W-20... -
Biqci
aktív tag
válasz
molnarpeter #11666 üzenetére
Igen, az egyik kb 2 liter, a másik 1 liter, vennék 1 litert a többhöz, mert 3,6 liter kell, a maradék 4dl bőven elég 10k km-re...
-
Biqci
aktív tag
Szerintetek ezt a két olajat összekeverhetjük? Olajcsere lenne, ez a kettő megmaradt a múltkor. Nem akarok cigánykodni, de ki sem akarom dobni, ha nem muszáj...
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
[CS]Blade2 #11661 üzenetére
A végét nem igazán értem... a hőmérséklet csak automata esetén fontos, ott is a szintellenőrzése van a gyártó által megkötve.
Gyakorlati oldalról nézve ne jég hidegen csináld, de nem baj ha nincs üzemi hőfokon. Érdemes lemérni mennyi jött le belőle és annyit visszatölteni a frissből. Nézd meg van e menetrögzítő valamelyik csavaron és egy cső meg egy tölcsér sem árt. Ami még fontos hogy ne emelve csináld, hanem miután kivetted a leereszto csavart engedd vissza a kerekeire. A csavart meg lepucolod egy kis fektisztitoval visszaszerelés előtt (mint kb minden alkatrészt, koszosan semmit sem raknak vissza csak a koklerek). Nyomatékra meghúzod és a szintjelző furatába csövet dugva feltöltöd a frissel visszafolyásig, azt is tisztán berakod és meghúzod, kb ennyi. Nincs itt hőfok... -
bul07
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #11661 üzenetére
Nem is tudom milyen kocsi volt egy videóba, de ott mondták hogy nem mindíg van a csavaron mágnes de a máshol a "teknő" aljában van, visszont az csak úgy lehet elérni ha le van szedve a "teknő"
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
2ozzmexy #11654 üzenetére
Ez a Kia 70W GL4 sárga, meg a Shell Spirax-ok ahogy nézem talán mind sárga.
Így, hogy írjátok a mágnest, már beugrott. Nekem az ellenőrző/betöltő csavaron nincs, az egy normál, talán sűrűbb menetes 6 lap csavar egy alu alátéttel. A leeresztőn remélhetőleg meglesz.Hogy érdemes, hidegen, vagy meleg után kicsit várva, vagy mindegy, csak lassabban folyik ki hidegen, a felgyűlt koszból így is úgyis ugyanannyit tudok majd kiszedni a mágnes miatt?
-
Zizmand
aktív tag
válasz
[CS]Blade2 #11647 üzenetére
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
[CS]Blade2 #11647 üzenetére
Lennie kell mágnesnek benne valahol, az gyűjti. Eredetileg a váltóolaj piros, ritkán sárga, ha barna akkor régi módszerrel oldották meg a cserét...
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
grizlisandor #11652 üzenetére
Ez így van, sok automata váltóban ezért van legalul a szűrő, hogy amikor cseréled (minden olajcserénél!) akkor a kopadék is jöjjön ki. De a kezikben van mágnes a szintellenőrző csavaron is, a teknő aljában is.
-
grizlisandor
veterán
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #11647 üzenetére
Ha nem eg meg akkor nem szinezodik el.
-
válasz
[CS]Blade2 #11649 üzenetére
Piros az is, csak sötétebb, mint a friss olaj. Amúgy ez egy cvt váltó olaja, aminél jóval nagyobb a használódás illetve az olajba kerülő, fémek kopásából származó idegen anyagok.
-
válasz
[CS]Blade2 #11647 üzenetére
A váltóolaj nem feketedik be, mivel nem találkozik égéstermékekkel.
-
[CS]Blade2
addikt
Érdekesség, hogy kiszedtem a betöltő csavart, és bedugtam egy mekis szívószálat, hogy van-e olaj abban a magasságban. Hát annyira nem jó módszer, mert nem tudom vízszintesen csinálni, + lehet, hogy a felvert olaj volt csak ott, szóval amit akartam, arra nem jó, talán megfelelő helyen és megfelelő ideig várva, hogy alulra kerüljön, de az viszont érdekes, hogy felül is full tiszta sárga-átlátszó az olaj. 4 éves és 170.000km-t futottnak nem kellene a teljes töltetnek feketének lennie? Alul is sárga, tiszta az a kicsi, ami kiszivárgott.
Motorolajnál a pálcán ugye először szinte nem is lehet látni, hogy meddig van, majd később egy kicsit barnás, olyan, mint a használt napraforgó sütéshez,
de leeresztve ugye fekete, és onnantól a tetejéből sem tudsz már barnásat levenni.Akkor a váltónál hol van a természetes kopadéka? Alul marad, nem úszik az olajjal?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #11645 üzenetére
Tuneti kezelesre jo az a Xado valtocucc amugy valoban. Havernak a Avensis-ben is megszunetette a valtobugasat.
-
kw3v865
senior tag
Elgondolkodok ezen is, amit írsz. Ezek a Motulok elvileg ugye ténylegesen full-szintetikusak? Mert a lebutított, új ESP 5W30 talán már nem is teljesen az? Sok cég "szintetikus technológiával előállított" olajat ír, kevesen írják le, hogy teljesen szintetikus, talán meg van az oka.
Árban teljesen korrekt a Motul. Az Eco-Lite nem tetszik, mert 3.5 alatti a HTHS vszkozitása. Azt inkább nem, de az első ránézésre az X-Clean EFE adatlapja alapján rendben is van. benzinesbe is jó lehet az a leírása alapján. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #11637 üzenetére
Akkor Shell vagy LM.
-
[CS]Blade2
addikt
fonok87 fórumtárs a Kia topicból beletette a Shell-ből a kaphatót:
Én is a ghme termékkódost kerestem, mert azt írja a szerviz kézikönyv, de nem volt sehol, így beletettem azt amit a Shell oldala ajánlott. Egyelőre működikSzerintem, ha már csereérett, sokkal jobb a gyáritól kis mértékben különböző, mint a régi. Nekem legalábbis irtózatosan nézett ki amit leengedtem... Most fimabban jár a váltó és csökkent a fogyasztás is.
Az jó hír, hogy nem az van, hogy elfolyt egy része, és se előre se hátra, ha nem kapok 70W-st.
gyakorikerdesek.hu-n az ellenkezője:
Én most keresek váltóolajat kiába, 70w itt is az előírás.
Ezt vásárolom, ha valakinek később fontos lesz, mert a gyári literje 30 ezer forint körül van, amit itthon nem kapni#6 tavaly lett lecserélve a váltó olaj, maszek csinálta, gondolom felcsapta a bárdiautót és kidobta a 75w-s olajat, azóta (előtte nem tudom milyen volt, mert használtan vettem) rohadt szoros a váltó hidegen, ha bemelegszik már jó, azt ajánlották próbáljak egyel hígabb olajat, és múlt héten voltam márkaszervízben ők is azt mondták hogy 70w-s olajat szoktak használni.
Szerk.: Regisztráltam erre a sz*rra, mert anélkül nem láttam, hogy mit vásárolt, hát a 70W-75W Liqui-t találta meg ő is, amit a Bárdi-s dobott nekem. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #11631 üzenetére
Igen a szinezoanyag tetszolegesen valaszthato a megrebdelo/gyarto kivansaga alapjan. Ugyan ez van a hutofolyadekoknal is.
-
fogkefe21
csendes tag
Nálam sem opció, csak elvi síkon értettem. Shell, Eneos, Castrol, Motul ami szóba jöhet. Gyakori alatt mire gondolt? Mert annyira elterjedt a 10 ezer km, közben meg mivel hosszúkat megyek, ezért szerelő szerint 15 ezer km-ként elég. Eddig rendszeresen 8-10 ezrenkent megtörtént a csere, de 20 ezer éves futásnál azért számít hogy 2 évente 3x vagy 4x cserél az ember, mert tud így sokat spórolni.
-
kw3v865
senior tag
Akkor lehet, hogy megér egy próbát találni régebbi gyártású 5W30 ESP-t. Elvileg egy évvel ezelőtt változott, ugye? Azt olvastam egy német fórumon. Régebben itt Szegeden a Kovács Autónál 1-2 éves olajat adtak. Talán most is van rá esély. Ha már majdnem ugyanannyi az ára, nyilván a jobbat (régebbit) venném. Lehet teszek egy kört, és személyesen megnézem.
-
Asbee
veterán
válasz
[CS]Blade2 #11622 üzenetére
Igen. Áfa különbség még lehet rájön ahogy tboldi is írta. Azzal nem számoltam.
-
Asbee
veterán
válasz
kw3v865 #11620 üzenetére
Nem csak a molibdén kett a különbség, teljesen megváltozott az olaj. Más alapolaj, más adalékcsomag. Nem lett szar, egy átlagos középkategóriás , olaj lett ennyi. Akinek megéri ennek ellenére is a felárat vegye. De ez már milliószor lelett írva. Időben csere és minden ok.
-
tboldi
nagyúr
Én tök nyugodt vagyok, akárcsak ez a vízidesznyó.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #11622 üzenetére
Váltóolaj addig piros amíg el nem szineződik. Lánykorában a tiéd is piros volt.
Ha biztosra mennél akkor Ravenol 70W ha nem akkor mehet az LM.
-
[CS]Blade2
addikt
Ez [link] lenne amit Asbee írt. Ezeket az értékeket nem tudjuk felhasználni, hogy közel van mondjuk ehhez ez: LIQUI MOLY Top Tec MTF 5300 70W-75W [link]
Asbee: [link] Innen gondolod?
25.000Ft belefér a 2 literért mióta olvastam, hogy aki tudott venni gyári 70W-st az 60.000Ft felett volt. Gyakorikérdések.hu-n is valaki ilyen összeget írt.
Bent van most a listán:
- Asbee féle német webshop-os Ravenol 70W
- Helyben a Liqui 70W-75W érdekes olaja. Rendesen így írják:Akkor ez most 1 fokozatú valahol a 70W és a 75W között, vagy mi?
[link] - Innen 20.000 felett jönne ki kicsivel a 2 liter.C. Megpróbáljam a Shell S6 Gxme 75W-80 -t ami az országban kapható legjobb Shell, de nem a váltóhoz való? [link] Ez filléres, de, ha nem jó, nem jó.
A dolog fűszerezése, hogy 170.000km van az olajban és a váltóban, és van egy kis szivárgásom amit ma elvileg orvosoltam házi megoldással. A kuplungban is 170.000km van, így lehet, hogy ez a töltet nem lesz velem túl sokáig.
8 hónapja és 5000km-el ez előtt lemostam alulról fémtisztára, és múlt hónapban találtam rajta ennyi olajat a két fél gyári pasztázásánál. Ekkor lemostam megint. (először nem is gondoltam, hogy váltó olaj, azt hittem, az piros. A képet az után készítettem, hogy ujjal szétkentem)
1 hónap alatt ennyi elszivárgott azóta: Az a kis sárga folt.
Vasárnap megnézem a beöntő csavarnál, hogy a szint alatt pár mm-el van-e olaj, hogy esetleg csak egy jelentéktelen mennyiséget buktam el, akkor D verzió, hogy marad benne ez, kihúzom a kuplung elhullásáig ami bizonytalan idő.
165.000km-t 3,5 év alatt tett bele az előző tulaj, szóval elvileg nem kuplungoltak sokat, lehet, hogy még évek vannak a cseréig, de lehet, hogy már csak hónapok, ki tudja. -
roti86
őstag
válasz
kw3v865 #11620 üzenetére
szerk.: nem válasz akart lenni, bocsi
Sziasztok!
Külön olaj topicot nem találtam, de remélem elfér itt is a kérdésem:
Váltóolaj csere előtt állnék (manuális, 5 sebességes), 75W-80 kell bele, GL-4.
Két olaj maradt versenyben:
1. Petronas Tutela Multi MTF 700 75W-80, 4280Ft/L, ez elvileg full szintetikus, tulajdonságai:
2. Xado 20131 75W-80, 5300Ft/L, ez elvileg rész-szintetikus, tulajdonságai:
Density at 20 ° C, kg / l - 0,875
Viscosity at 100 ° C, mm 2 / s - 9,5
Viscosity at 40 ° C, mm 2 / s - 65,1
Viscosity Index - 127
Pour Point, ° C - <-45
Flash Point, ° C - 224Ki melyiket ajánlaná? Vagy normál felhasználásra mindegy?
-
kw3v865
senior tag
" Ő is azt mondta, hogy a rendszeres csere sokkal fontosabb mint a csiribiri adalékolás."
Ezt már több szakértőtől is hallottam, nagyjából ezen a véleményen vannak. Nyilván túlzásokba se essünk, de a 7-8000 km-es csereintervallum akár még előnyösebb is lehet, mint a 10000-es (legalább is ha valaki hosszú távra tervez az autójával).Éppen ezért én is úgy döntöttem, hogy maradok a bevált 5W-30-as Mobil 1 ESP olajnál, és nem fizetem ki a 0W-30 felárát, molibdén csoda adalék ide vagy oda. Az árkülönbözetből inkább picit rövidítek a csereperióduson (bár amúgy is évente cserélem, 10000 km se jön össze ennyi idő alatt).
-
Asbee
veterán
válasz
[CS]Blade2 #11613 üzenetére
Ravenol német shop küld ide is ups-el de 10 euró posta. 66 euró a 2 liter így. Nem olcsó de a ~25k annyira nem is vész szállítással.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #11613 üzenetére
70W70 lenne de olyan nincs, hogy azonos a viszkozitása hidegen mint melegen ezért 70W75 ami a legközelebb van az egy fokozatú 70W-hez.
-
tboldi
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #11615 üzenetére
fiatalkatreszek.hu?
A weboldalukon nem szerepel, de egy telefont megérhet, én is sok gyári holmit rendeltem már rajtuk keresztül, ami nincs fent.
-
tboldi
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #11613 üzenetére
Itt azt írják, 1 munkanap.
[link] -
[CS]Blade2
addikt
válasz
tboldi #11609 üzenetére
Nincs sehol ebből a Petronas-ból.
Asbee: Nem találtam MO-n. UK biztos van, de ott sem lehetett választani szállítást ide.
troll81: Itt is a 70W-75W-ig van csak.
Beszéltem egy Shell bolttal, az az olaj le van foglalva néhány gyártónak, ő még a flakon címkéjét sem találta a neten. Lehet, hogy még évek, mire lesz belőle mezei embernek 1 literesbe.
A Shell keresője ezt adta ki neki Rio-hoz: S6 Gxme 75W-80
Nézett nekem Castrol keresőt, az is kiadja a legjobbjukat ami van.
Azt mondja, hogy az a gáz, hogy ezeket is csak azért adja ki, mert mindegyik mindenképpen ajánl valamit a saját kínálatából, és, mivel nincs 70W-s ezért ajánlják azt ami van.
Én meg azóta megnéztem a LIQUI MOLY keresőjét. Az is kiadja ami van. Történetesen ez az amit a Bárdiba is mondtak:
LIQUI MOLY Top Tec MTF 5300 70W-75WEz a Liqui végül is a jelölése alapján nyáron sűrűbb lenne, mint amilyen kellene nekem? Tehát az egy fokozatú az lényegében 70W-70W lenne, csak nem így jelölik?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
fogkefe21 #11610 üzenetére
Hangja nekem is rosszabb mint az 5W30 X-Clean EFE-vel volt hidegindításkor de a fogyi meg jobb lett. Csoda se tudja miért. Most vagy megpróbálom a Shell Helix 5W40-et (ami amúgy nagyon jó, azt már próbáltam korábban igaz egy másik autómban) vagy váltok 5W30 Motul Eco-Lite-ra esetleg...
Pár éve egy nyaralás alkalmával beszélgettem egy fickóval, kiderült hogy olajmérnök a MOL-nál. Ő is azt mondta, hogy a rendszeres csere sokkal fontosabb mint a csiribiri adalékolás. Mondjuk azért a Mannol szintre nem mennék le de egy Total olaj sem drága de jó.
-
fogkefe21
csendes tag
Igen én fordítva tapasztaltam a jelenséget. Sok év X-chess után, X-clean került a paripába (sajnos nem volt a boltban), aztán jóval halkabb lett a motor járása. Gondolom ez egy valamivel vastagabb olaj lehet a dízelek miatt. Legközelebb ha nem lesz X-Chess lehet Shell vagy Eneos lesz. Bár szerelő mondta, hogy ilyenen parázni felesleges, ha tudja az előírást akkor jó, igazából az olcsóbb Mannol is tudja az előírást azzal sem szabadna, hogy baja legyen. Univerzális olaj egyszerűbb a szervizeknek. Nyilván mindenki a legjobbat szeretné a sajátjának. Ilyenkor én is úgy vagyok nem tudom mi a jobb megoldás.
-
Asbee
veterán
válasz
[CS]Blade2 #11603 üzenetére
Ravenolt dícsérik még sokan, akár gyári helyett. Nem tudom nálunk mennyire beszerezhető. RAVENOL MTF-4 SAE 70W
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #11604 üzenetére
Próbáld meg Fiat márkakerből beszerezni akkor ezt a Fiat váltóolajat. Még ez tűnik a legjobbnak ha nincs elérhető gyári. Ha élettartam olajozású akkor lehetséges, hogy valóban nem tud rendelni a márkaker mert a gyár nem ad el. Talán ha a beszállítót megtalálod...
-
troll81
addikt
válasz
[CS]Blade2 #11603 üzenetére
[link] nezelodj hátha akad vagy ha van pontos segítek keresni
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #11603 üzenetére
Igen, egy fokozatú olajat kb senki sem gyár már.
De ha már váltóolaj ezt a jó kis ábrát találtam a minap:
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
[CS]Blade2 #11603 üzenetére
Az az utolsó sincs, megkérdeztem, hogy van-e 2 flakonnal, de nincs egy sem.
-
[CS]Blade2
addikt
Egy marka szerviz már lepattintott. Nincs gyári olaj. A Bárdi-ban is csodálkoztak, hogy Ferrari-ba is tudnak adni, de ilyet nem. 70W GL4
Még van egy kia márkaker akik visszahívnak, utána még egy Shell hajtóműolaj-os boltba próbálkozom még.
Ez más 4 betűvel és magasabb viszkozitással fellelhető, talán lehetséges rendelni:
Shell SPIRAX S6 GHME 70W MTFEz volt a legközelebb, ami kapható, de elvileg nem jó bele:
LIQUI MOLY Top Tec MTF 5300 70W-75WVagy megveszem ezt:
[link]
SAE 70W, API GL4, FIAT 9.55550-M27 C.T.R N°F055.N15Ami a lényeg, hogy kézi váltó, 70W és GL4 az ennek a flakonján rajta van. Az a fiat szabvány viszont nekem nem kellene. Ez a 2.2 tököm tudja milyen fiat motorhoz tartozó kézi váltó olaja.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tchibo Esperto Caffe szemes kv föző hibátlan működéssel
- Eging PV 410W silver napelem verhetetlen áron
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Techsend Electric Scooter Cyber Monster elektromos roller 2024, garanciával, eladó!
- Siemens EQ6 Series 700 premium ritka tipus keveset használt
- Új szintre emelnéd a géped sebességét? Ne várj tovább!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14600KF 64GB DDR4 1TB SSD RTX 3080 10GB CM CMP 510 Seasonic 750W
- BESZÁMÍTÁS! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB 500GB Radeon Pro 5500M hibátlan működéssel
- Xiaomi Redmi Note 8 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest