Hirdetés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • huskydog17

    addikt

    NVIDIA PhysX and Flow libraries are now fully open source

    Eddig a PhysX CPU része volt nyílt, már kb. 6 éve, most megnyitották a GPU gyorsítás részét is, így a PhysX teljes mértékben nyílt forráskódú lett. Ezzel az NVIDIA megnyitotta az utat, hogy a régi 32 bites GPU-PhysX játékok gond nélkül működhessenek Blackwell szérián is, a lehetőség innentől adott. (Mondjuk eddig is adott volt, ha a játé készítője 64 bitesre portolta volna a játékot.)
    Így akár modderek is rendbe tudják rakni az érintett régi játékokat.

    Ezen felül a Flow nevű, GPU gyorsított folyadékszimuláció is teljesen nyílt forráskódú lett.

    Szerintem ez az NVIDIA válasza a PhysX backlash-re, amit jogosan kaptak, szerintem ezzel részükről le is tudták és úgy gondolom ez így rendben is van, ugyanis innentől bárki rendbe tudja tenni a problémás PhysX játékokat, a lehetőség innentől adott. Ezen felül nem csak rendbe tenni lehet az ériontett címeket, hanem tovább lehet fejleszteni az implementációkat. Ez a lépés rengeteg új lehetőséget nyit meg a játék fejlesztők lett.

    Flow 2.2.0 és PhysX SDK 5.6.0 forráskód GPU kóddal

    A témában egy másik érdekesség:

    Az SCS Software sok év után lecseréli a fizikai motort az Euro Truck Simulator 2 (ETS2) és American Truck Simulator (ATS) játékaiban, ahol az eddig használt Bullet motort PhysX-re cserélik. Az SCS viszont kizárólag CPU alapú PhysX-et használ, ami már sok éve nyílt forráskódú.

    Az SCS közleménye a témában:

    "In 1.54, we are adopting the NVIDIA PhysX physics engine as an alternative to the current Bullet physics engine for low-level simulation of physics in the game world that players interact with. This shift allows players to experience more precise collision detection results and more robust behaviour during scenarios involving collisions between vehicles and obstacles or other vehicles. PhysX also offers our teams better debugging tools, which indirectly benefits players by helping resolve bugs more efficiently.

    One of the most noticeable improvements brought by PhysX can already be experienced in our recently introduced Driving Academy game mode. For example, collisions with cones and obstacles are now more accurate and objects no longer appear to "levitate" slightly above the ground after interaction, a flaw that occurred with Bullet. While players may not see drastic changes, certain interactions should exhibit slightly improved behaviour.

    During the Open Beta, many players expressed concerns about hardware limitations due to recent news that 32-bit version of PhysX would no longer be supported by certain GPUs. However, the PhysX implementation we use runs entirely on the CPU, meaning players can enjoy PhysX without worrying about graphics card compatibility.

    With the release of version 1.54, PhysX is now the default physics engine for all gameplay. Players who prefer the previous Bullet physics engine can switch back by using the "-bullet" command line argument in their Steam launch options."

Új hozzászólás Aktív témák