Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • deva

    tag

    Sziasztok,

    2022 elején szeretnék beújítani egy komolyabb (a témát olvasgatva ez relatív, de nekem mindenképp komolynak számítana :)) bringát, ebben szeretném a véleményetek kikérni.

    Tavaly év elején tizenévnyi kihagyás után újra nyeregbe pattantam, igazából azt hittem, hogy csak városban fogok mászkálni vele, ezért egy elég masszív, Csepel Budapest modellre esett a választás. Tök jól működik, csak meglepetésemre elég gyorsan eljutottam odáig, hogy a kb 20 kilós acélszörnyel 70+ km túrákat csináltam, és azért ilyen távokra érezhetően nem a legjobb.

    Szóval, a felhasználás alapvetően városi cirkálás, kiépített úton túrázás (100 km+), offroad abszolút nem játszik, max ha át kell menni mondjuk 100 métert valahol, annyi talán. Szeretem olyan tempóban tolni, amikor érzem, hogy ég a lábam, szóval tolnám neki. :) Jó minőségű darabot szeretnék venni, amit egyszer megveszek, és sokáig legyen bringa anélkül, hogy hozzányúlnék, természetesen a rendszeres karbantartást kivéve.

    Két modellt nézek nagyon:
    - Merida Speeder 200: [link]
    - Merida Crossway 300: [link]

    Szerintem nekem a Speeder jobban bejönne, a Crossway, ha jól értem, alkalmasabb offroadolni is, az viszont nem szempont. Ezt így jól gondolom? Esetleg alternatíva, ami jobb irány lenne? Köszi! :R

    Bónusz kérdés: ilyen kategóriában van elérhető 8~ sebességes agyváltós bringa? Lehet kövezni, de imádom a csepelen az agyváltót, viszont egy régi, kifutott modellen ( [link] ) kívül nem találtam semmit, pedig ezt kérdés nélkül azonnal megvettem volna :DD

    It's like being a plumber. When you do your job right, noone should notice, but when you fuck up, everything gets full of shit.

  • deva

    tag

    válasz szimpláncsak #208953 üzenetére

    Köszi, tetszik ez a FastRoad SL 2, utánanézek egy kicsit mélyebben is. :)

    Amennyire látom, nekem igazából a gyorszáras is bőven elég lenne, sőt, kerék javítás (éshát lopás..) barátabb is, ami azért nem hátrány. Vagy van valami olyan előnye, amit nem látok?

    @Ringman: nagyjából én is ezt láttam, hogy ebben a kategóriában nincs agyváltó, szomorú, mert tényleg nagyon megszerettem. :D

    It's like being a plumber. When you do your job right, noone should notice, but when you fuck up, everything gets full of shit.

  • deva

    tag

    Ti amúgy tekeréshez navigációra mit szoktatok használni? Nem a hegyekben és erdőkben mennék, inkább (ahol van) kijelölt bicikli utakon, bejáratott útvonalakon, stb. Nézegettem több alternatívát, de úgy igazából semmi sem vált be. Aminél megragadtam, az az [OsmAnd], avagy OpenStreetMap androidra. Ez se tervez a legjobban, de egészen jól testre lehet szabni, sok bicikli utat ismer, és ha előre megnézed, miket ajánl útvonalnak, egy kis józan ésszel gyorsan felül lehet bírálni, 1-2 ilyen kanyar/nemkanyar után meg már az új ajánlat is az lesz, amire te gondoltál, és ami igazából jobb is.

    Lényeg a lényeg, nektek mi vált be a legjobban navira? :)

    It's like being a plumber. When you do your job right, noone should notice, but when you fuck up, everything gets full of shit.

  • deva

    tag

    Sziasztok,

    Tavaly vettem egy Giant Fastroad SL2 bringát, többek között az itteni ajánlások alapján, és eddig maximálisan elégedett vagyok vele. Most, hogy többnyire elég jó idő van már ahhoz, hogy lehessen tekerni, 3 hónap pihi után újra elővettem. Viszont azt veszem észre, hogy menet közben valami "zörög". Folyamatos, rendszeres, de ütemtelen zörgés. Szerintem valahonnan előlről jön a zaj, de baromi nehéz belőni. Videót nem csináltam, de lehet, hogy legközelebb megpróbálom, bár a menetszél miatt nehéz lesz hallani gondolom. A következő körülmények vannak:

    - csak menet közben hallani, nyilván :))
    - ha nem hajtok, akkor is hallani (emiatt a hajtást és a láncot kizárnám)
    - a váltó bármelyik állásában ugyanúgy hallani (emiatt a váltót kizárnám)
    - ha gyenge minőségű, lötyögős úton, vagy például térkövön megyek, akkor lassabb tempónál is, érzésre 10 kmh-tól is lehet hallani
    - ha jó minőségű, simább úton megyek, akkor egy kicsit gyorsabban kell menni, érzésre 15-20 kmh között már lehet hallani
    - álló helyzetben, ha az első keréknél megemelem a bringát, és határozottabban "leejtem", vagy földhöz "csapom", akkor is lehet hallani egy pillanatra (emiatt felteszem, hogy nem kerékagy)

    A fentiek miatt arra gondolnék, hogy valami meglazulhatott. Gondoltam a kormányszárra, villára, ahead-re, ezeket mind szépen újra meghúztam, de ugyanúgy lehet hallani. Gondoltam a kerékre is, gyorszárat ki, újra be, rendesen meghúzva, az se oldotta meg. Szerintem a tárcsafékek se okozzák, ránézésre rendesen állnak, bár azt nem szedtem szét, de ha nagyon lassan megyek, az akkor is zörögne gondolom?

    Igazából az utolsó, amire tudok gondolni, hogy mivel többnyire belső kábelezés van, a vázon belül meglazultak (fogalmam sincs, hogy vannak rögzítve, rögzítve vannak-e belül) a kábelek, és azok ütődnek egymáshoz vagy a vázhoz, ha elég nagy rezgés van (gyenge út - lassú tempó, vagy jó út - gyorsabb tempó). Igazából a zörgés hang hasonlít a kábelek "csattogására", szóval tényleg ez a legjobb tippem.

    Esetleg valaki találkozott már ilyesmivel? Ugyan nem vagyok egy ezermester, de mit tudnék még megpróbálni, amit egy amatőr is meg tud oldani? Szeretek saját magamnak bütykölni, de ha jól sejtem, hogy belső kábelekkel lesz a probléma, akkor sokkal inkább vigyem szervizelni, igaz? :)

    Előre is köszi!

    [ Szerkesztve ]

    It's like being a plumber. When you do your job right, noone should notice, but when you fuck up, everything gets full of shit.

  • deva

    tag

    válasz Hasaggymeg #243182 üzenetére

    #243180: köszi, végigpróbálgatok itt is mindent, ami releváns! :R

    #243182: azt elfelejtettem írni, hogy a kábelek azon részét, ami kint van, összefogtam, hátha, de sajnos nem. Gyakorlatilag mindent megfogtam már, amit menet közben elérek, és elég az, hogy kitekeredek hozzá, de sajnos semmi :DDD Az viszont nem jutott eszembe, hogy kicsit betoljam vagy kihúzzam a kábelezést, ez lesz a következő, amivel eljátszadozom majd, köszi! :R

    It's like being a plumber. When you do your job right, noone should notice, but when you fuck up, everything gets full of shit.

  • deva

    tag

    válasz deva #243194 üzenetére

    Megráncigáltam a kábelek kint is látható részét, a hátsó fékét sikerült kb 1 centivel megfeszítenem. Mentem egy 15 km-t, a legszarabb utakon, izomból, és semmi zörej. Köszi a tippet, eszembe se jutott volna meghuzigálni a kábeleket, pedig így utólag annyira egyértelmű... :))

    Ha már itt, egy másik kérdés. Ugye 2x9 Shimano Sora váltó van a bringán, ami tök jól szuperál, nekem teljesen elég is. Egy problémám van vele, hogy a két végletnél súrlódik a lánc az első váltón a.. vezető sínen, vagy hogy is hívják azt a darabot. :D Mégha trimmelek, az 1/1, 1/2 és a 2/8, 2/9 akkor is, talán 1/3 és 2/7 is, nem tudom pontosan. Ehhez se értek maximálisan, de bármennyire állítgatom az első váltót, ezt akkor se tudom kivédeni, mert előbb dobja le/akasztja be a láncot, minthogy jó lenne.

    Utána nézve, Sora gyakorlatilag így működik, és szokjam meg, ha tudom, illetve csak akkor legyek ezekben az állásokban, ha nagyon muszáj, kb ezt találtam. Ez így van, vagy csak én állítgatok bénán (ami simán lehet)? Köszi!

    It's like being a plumber. When you do your job right, noone should notice, but when you fuck up, everything gets full of shit.

  • deva

    tag

    válasz Jester01 #243238 üzenetére

    Na de a keresztbe váltás az pont a másik véglet, nem? Szóval például elől a nagy tányéron vagyok, miközben hátul is a legnagyobb fogaskeréken.

    Lehet, hogy rosszul mondtam, az én problémám az, hogy miközben elől a kis tányéron vagyok, hátul akkor se nagyon tudok a legnagyobb fogaskeréken, illetve ha elől a nagy tányéron vagyok, hátul akkor se tudok a legkisebb fogaskeréken lenni. Illetve tudni tudok, csak súrlódik a lánc. Vagy ez is keresztbe váltásnak számít?

    #243233 Hasaggymeg: igen-igen, nem izomból húztam, hanem addig, ameddig "normálisan" engedte. A váltónál igen, a terelő párhuzamos, illetve a távolság is jónak tűnik. Amúgy ha a súrlódás így marad is tudok vele együtt élni, mert 1/5 alá nagyon ritkán megyek alapból is, illetve 2/6 fölé is, csak gondoltam ezt is bedobom, ha már erre járok. :))

    [ Szerkesztve ]

    It's like being a plumber. When you do your job right, noone should notice, but when you fuck up, everything gets full of shit.

  • deva

    tag

    válasz avl #243271 üzenetére

    Ha jól látom/hallom, akkor a "láncvezető sínen", vagy hogy hívják. :) Csináltam gyorsan két videót:
    - ilyen, amikor nem súrlódik, 2/5 állásban: [link]
    - ilyen, amikor kettővel feljebb váltok, és már súrlódik, 2/7 állásban: [link]

    Élőben jobban lehet hallani, mint videón, de azért ezekből is átjön a különbség.

    Amúgy nincs hangja, csak a végleteknél (vagy ahhoz közel). Rendesen letisztogattam és olajoztam, amit ma ismét meg fogok csinálni, mert tegnap elkapott az eső. Váltók be vannak állítva, legutóbb szervízben állították, felteszem jól, és utána is súrlódott. De ez már a legelejétől kezdve így működött.

    It's like being a plumber. When you do your job right, noone should notice, but when you fuck up, everything gets full of shit.

  • deva

    tag

    válasz Hasaggymeg #243274 üzenetére

    Értem, köszi, tehát akkor nagy tányéron, legkisebb fogaskeréken kell úgy működnie, hogy trimmelve (kicsit lehet trimmelni arra is, bár lényegesen kevesebbet, mintha a kis tányéron lenne) ne súrlódjon, és az legyen a referencia pont, a kis tányér nagy fogaskerék pedig nagyobb trimmelésnél ne súrlódjon. Délután a nagy takarításnál beiktatok egy kis állítgatást, hátha sikerül. :)

    Sorry, ha ezek tök evidens dolognak tűnnek, de úgy döntöttem, hogy szeretnék magamnak szerelni, amit tudok, és hát valahol el kell kezdeni. :))

    It's like being a plumber. When you do your job right, noone should notice, but when you fuck up, everything gets full of shit.

  • deva

    tag

    válasz Hasaggymeg #243279 üzenetére

    :R

    It's like being a plumber. When you do your job right, noone should notice, but when you fuck up, everything gets full of shit.

  • deva

    tag

    Sziasztok, kb két éve kötöttem ki egy Giant FastRoad SL 2 mellett többek között a topic ajánlására, és eddig tök jól bevált, tökre meg vagyok elégedve vele, de elkezdett megérni a gondolat, hogy ideje egy új gépnek. :DDD

    Ami nehezíti a dolgot, hogy van egy kis agybajom, és olyan gravel bicót szeretnék, ami agyváltóval és belt driveal szerelt. Az utóbbi kettő igazából hihetetlenül leszűkíti a lehetőségeket. Találtam is egy jelöltet, de ahogy látom, idehaza a szállítás gyakorlatilag esélytelen: [Priority Apollo Gravel].

    Szerezni kellene hozzá útvonaltól függően keskenyebb gumit, és igazából tökéletes lenne. A kérdés az, hogy ilyesmi bringát itthon lehet értelmesen beszerezni? Röviden:
    - gravel
    - agyváltó (Shimano Alfine 11, Rohloff nekem túlzás lenne)
    - belt drive

    Amennyiben letennék az agyváltó + belt driveról, sokkal egyszerűbb lenne a kérdés, de na, agybaj. :))

    Köszi!

    It's like being a plumber. When you do your job right, noone should notice, but when you fuck up, everything gets full of shit.

  • deva

    tag

    Sziasztok,

    Nemrégiben vettem egy két oldalas pedált, ami tök jól beválik, és most szeretnék hozzá egy megfelelő flat cipőt is venni. Giro Tracker az, amit kinéztem, tetszik, és review-k alapján pontosan hozza azt, amit elvárnék tőle. A problémám az, hogy itthon beszerezni kb lehetetlen küldetésnek tűnik, főleg, hogy 41-es méretben kéne.

    Két webshopot találtam, egyikkel sincs tapasztalatom, az a kérdésem, hogy bárkinek van ezekkel tapasztalata, megbízhatóak?

    - mtbiker.hu
    - hibike.hu

    Alternatív kérdés, hogy tud-e valaki olyan helyről, ahol ezt (lehetőleg fizikai bolt is legyen) Budapesten be lehet szerezni?

    Köszönöm! :R

    It's like being a plumber. When you do your job right, noone should notice, but when you fuck up, everything gets full of shit.

  • deva

    tag

    @chubby2o6, @(ex)Cat, köszönöm, akkor asszem leadok egy rendelést valamelyiken! :B

    It's like being a plumber. When you do your job right, noone should notice, but when you fuck up, everything gets full of shit.

Új hozzászólás Aktív témák