- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Házimozi belépő szinten
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen egeret válasszak?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Bakelit, Vinyl lemezjatszó
- Házimozi haladó szinten
- Home server / házi szerver építése
- Riasztó topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Qtya123
őstag
válasz
Di Natale #22421 üzenetére
Ugye nekem (egyelőre) nincs főállású kamionozás, meg nemzetközi, de ha úgy lenne, akkor én 2/1, vagy 2/2 rendszerben gondolkozom. Ott meg azért számolható, hogy mikor van otthon az ember és időpont kérés során elmondani, hogy azok a napok/hetek jók.
Mikor váltószolgálatban dolgoztam ott is az volt, hogy beosztással a kezemben hívtam fel az orvosi időpont kéréseket és mondtam mely napok jók.
-
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22421 üzenetére
Hát igen, nálunk a faluban szerda délelőtt van egy kedves, fiatal fogorvos hölgy, csütörtök délután pedig egy tapasztalt idős fogorvos nő. Hetekre előre kell jelentkezni mindkettőhöz. Ha a fiatalhoz jelentkeztem be, akkor 3 napom ugrott, ha az időshöz , akkor csak kettő. Egyik sem volt ideális. Szerencsére, mindig tudták és akarták is úgy szervezni, hogy jó legyen.
Nem kellett erőltetni, de mindig úgy készítettem fel az irányítót, hogy mást is hozzászerveztem ahhoz a pár naphoz.
A te helyedben is azt mondtam volna neki, előre, hogy mást is szerveztem aznapra, hadd fájjon az ő feje a szervezés miatt, mert ahogy tapasztalom nem igazán foglalkoztatja a te prioritásaid. -
lazoltan
csendes tag
válasz
Di Natale #22404 üzenetére
Az átlagember nem fog változni, megint a messiásra várnak és MP képében látják. A kritikus gondolkodás és a felelősségvállalás hiánya, a proli, ügyeskedő, "honnan tudok még valamit elvenni, ellopni" jellegű egybites gondolkodás nem fog valtozni, mert erre büszke az átlag. Minden megvan egy kormányváltáshoz, de hogy valódi változás lesz abban nem hiszek.
-
HoTaZo
addikt
-
Zolás
addikt
válasz
Di Natale #22335 üzenetére
Arra azért számíts, hogy a teherautók-kamionok belföldi boltos terítésnél rettenetes állapotban vannak. Konkrétan cseszegetni kell a csoportvezetőt-beszerzőt-kiskutyafülét, hogy adjanak egy izzót, mert kiégett. Gumikból darabok hiányoznak, de jó az úgy. Meg a retek a fülkében. Mindenki megy vele, és senki nem foglalkozik a takarítással.
-
kesenyi
tag
válasz
Di Natale #22335 üzenetére
Az ilyen esetre tarts kamu kulcsot, én sem szívesen adogattam le, inkább kaptak útlevelet.
Mobilzuhanyzózok ha üres a pót, vagy ha nem akkor fürdőshort és a kamion mellett is lecsapatom magam főleg forróságban. Kutyàt nem érdekli ki néz, (általában az irigység miatt az ingyen tisztálkodásért). A 35+fokos fülkében van ideje megszáradni mindennek.Az a te dolgod, mennyit váltasz melót. Ha felmondanak neked folyamatosan, akkor kérdezheti a jövőbeli munkáltató, hogy heloheló ez mi miatt lett?!
Van aki addig megy amíg meg nem találja a megfelelő munkát, amiben úgy érzi majd magát, hogy "Igen ez rám lett szabva, megérkeztem. Van aki malmozik és a tart a mások véleményétől, hogy megszólják, a sikertelenségtől, az új esélytől, hogy lehessen valami jobb és inkább marad a rossz de biztosnak hitt helyén.
-
válasz
Di Natale #22335 üzenetére
Wszl-nel tudjal tolatni, foleg ha pennyzni mesz… vannak sz.pos helyek…
Zuhanyzo? En azert kenyes vagyok, de igazabol egy jo papucs kell csak. Melegben meg a poton furdok en is.
Bar az most mar nem fog menni, mert folyamat vamzarral kell kozlekedni… ezt a lavoros dolgot meg nem probaltam meg sose. -
lazoltan
csendes tag
válasz
Di Natale #22335 üzenetére
Én azt látom, hogy talán kisebb 5-10-20 autós cégeknél fontos, ki ül a kamionon, nagyobbaknál meg darab-darab.
De ha úgy érzed, te tartozol nekik akkor nyugodj meg, ez a te életed, nem szolgálod őket, csak eladod az idődet. Főleg ahogy beszélnek veled, egy percig nem maradnék a helyedben.
Győr környékén tudok pár olyan céget, ahol szívesen dolgoznék, ha valtanom kéne, de ez az egész egyéni preferencia kérdése főleg..Egyébként én sem fizettem túl sokat fürdésért az elmúlt 7-8 évben. Kamion mellett melegített vízzel lezuhanyzom, ha üres a pót akkor ott, de már lehet venni elektromos szivattyút zuhanyfejjel.
-
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22313 üzenetére
Akkor piros pont.
Vagy egy nyomtatásra vagy egy határidő naplóba jegyezd fel, hogy "azért zártál műszakot rámpán, mert azt mondták, hogy csak másnap reggel fognak leszedni, de engedtek a rámpán maradni". Mert ha kontrollod lesz, akkor nem fogsz emlékezni már rá. Jól csináltad, szabályosan, de jobban örül a hatóság is, ha vetted a fáradságot az ilyenek feljegyzésére.
Mikori a tachográfod? Tudtommal, nemzetköziben már kötelező a G2-es tachográf, annak még tudnia kéne.
Főmenü - beadás jármű - be/ki rakodás/... , nincs ilyen menüpontod? -
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22282 üzenetére
Hogy csináltad akkor? Rámpára állás után egy idővel műszakot zártál (pihenőn, készenléten, kalapácson)? Majd, lerakodás végeztével újra indítottad a műszakot, mikor adtad be a lerakodás tényét a tachóba?
Ha a tacho és a kártyád is Gen2 V2, akkor nem kell megállni a határon beadni, elviekben. De mivel nem először hallok, olvasok büntikről, új tacho és kártyát illetően, én mégis azt javaslom, hogy add be a határon. Legfeljebb egy kontrollnál megkérdezed a hatóságot, vagy a házi tacho szakértőt, hogy ő miként látja, egyszer vagy kétszer kerül feljegyzésre a kártyára a határátlépés.
-
KAMELOT
titán
válasz
Di Natale #22276 üzenetére
20mp és nagy gázt kell adni, aztán mindjárt ágyra tenni.
Tüzi: A tachográf regisztrálja is, de neked azért kell beadni manuálisan, hogy a kártyádon rajta legyen.
90% a sofőröknek meg sem áll ütni.
Határonként 30€ a bírság .lazoltan: Ha csak 7 napra mész akkor elég egy bőrönd, laptop, 12V kukta, ágynemű. Sokmindent nem kell vinni.
-
kesenyi
tag
válasz
Di Natale #22276 üzenetére
Van amelyik tachonál működik az úgynevezett 1perces szabály. Én nem ajánlom mert nálam nem sikerült. Törlődött a pihi hiába figyeltem.
Az újak meg ugye koordináta alapján lementenek mindent.
Nagyjából 30másodpercen(25 tuti, stopperral
) belül kell megoldani az elindulást-leállást és tacho átkapcsolast ágyra. Ugye mikor mozgásba hozod a járművet a szimbólum átvált kormánykerékre, emiatt lövöd vissza az ágy szimbólumot hipergyorsan megállás után, hogy ne vesszen el az addigi pihenő időd.
Aztán vársz 1percet az ágy szimbólumon, ha biztosra mész akkor 2perc is belefér és figyeled, hogy az ágy szimbólumnal lévő perc érték növekedjen. Aztán újra megismétled a mozgást, megállás ágyra kapcsolás várakozást.
-
-
Agyrák666
aktív tag
-
Qtya123
őstag
válasz
Di Natale #22256 üzenetére
A rendőrt biztosan nem érdekelte volna, hogy az ügyvezető asszony "parancsára" ülnek bent ennyien.
De abban is majdnem biztos vagyok, hogy az ilyen hozzáállássú ember nem fizette volna ki utána a bírságot, hiába az ő utasítása alapján történt.Tipikus kiskirály vagyok, majd én megmutatom hogyan kell csinálni. Emberélet? Kit érdekel? Retkes sofőr, csak a baj van vele, meg fizetést is kér. Ja és még az ÉN kamionommal fuvarozza haza a mosdatlan seggét, hát mit képzel ez.
Húú vannak bajok. És az számomra a durva, hogy ezeket a sztorikat nem a kispista Bt. féle, néhány kamionnal rendelkező cégekről írjátok, hanem a legnagyobbakról.
-
válasz
Di Natale #22230 üzenetére
Megindultam este hetkor, felmentem Dunaujvarosig. Onnan autoval vissza Tompara, ott beultem egy masik kamionba, azt felhoztam Veszpremig, annak a soforje jott utanam az autoval, ott beultem melle az autoba, vissza Dunaujvarosba, onnan Veszpremig felhoztam azt amivel en megyek.
Reggel fel nyolcra haza is ertem, olyan vagyok mint a mosott szar kb -
Freiherr
őstag
válasz
Di Natale #22236 üzenetére
De érted, autógyár volt a felvetés, X milliárdos napi kibocsátással, nem egy párszáz fős beszállító a pusztában. Ha az leáll, az gond nekik helyben, de emiatt nem fog leállni az Audi Győrben.
A chiphiány volt ilyen, de az egy globális probléma volt, nem Jóska kamionján múlt a dolog. Az ilyen árukat amúgy is szétdobják, 5 kamion visz 6 raklapot, nem egy 30- at, 4 beér, az 5. meg vár majd.A többi meg más alkatrész a póton, ez a logisztika. -
KAMELOT
titán
válasz
Di Natale #22236 üzenetére
Viszont élelmiszernél meg igen. Azaz rendelnek többet, de ez is csak ilyen alkalomkor van.
Jobban mondva 2019 covid óta még jobban nem raktároz senki.
Azelőtt komplett kmaionnal jártunk az ALDI-kba. Most meg 10-18 palettát viszunk minden nap, amennyi kell. Valamikor csak 4-et. -
KAMELOT
titán
válasz
Di Natale #22230 üzenetére
Szombat és Vasárnao nyitva van minden.
Bevásárolsz akkor! Nem lesz semmi sem kifosztva. Ilyenkor fel vannak készülve az üzletek.
Amiket felsoroltál inkább hagyad ki. Silózást is mert ott mosni kell a silót, csövek, mászni a tetejére, vámzsinórt körbehúzni.
Időkapukat meg húzzák a fa.ukra. -
csibe1
addikt
válasz
Di Natale #22227 üzenetére
"Tulajdonképpen azért vannak ezek a szoros időkapuk, mert van egy pár pedáns kolléga, akik akár szabályt hágva is teljesítik a fuvart."
Az ilyenekre nem a pedáns szó illik, az agyatlan barom annál inkább.
Sajnos elég sok van belőlük, és mert ők megcsinálták a hülyeséget, a többiektől is elvárják. Amikor meg bukta van, és jön a bírság akkor meg nagyokat csodálkoznak, hogy ez miért is volt. Hiszen így megy már évek óta, ez a természetes; nekik.
Aztán a bírságon meg megy a vitatkozás, hogy ki fizesse, ha olyan a cég. -
lazoltan
csendes tag
válasz
Di Natale #22230 üzenetére
Szamomra nem való a wabi munkarendje, hogy hetekig kóboroljak európában és ha 48 óránál többet szeretnék Mo-n tartózkodni akkor adnak egy másik levedlett igénytelen koszlott autót amiben ki tudja, milyen sofőr ült, illetve én egy divizioban voltam, ahol a tulaj fiának a primkó csaja keltette a hangulatot az irodában, és nekem nem volt ahhoz már akkor sem kedvem, hogy kutyaként bánjanak velem.
Aztán felveteliztem a rigottohoz, nem vettek fel, majd jelentkeztem egy helyi céghez, ahol el sem kezdtem a munkát, mert jött a német silos lehetőség a bothenal. Már az első héten tudtam, hogy nem az én világom, a kollégák, a németek, a silo, nem éreztem jól magam.
Aztán eljöttem a mostani helyre amivel úgy voltam, hogy 3-4 hónapra jó leszItt is van szar, de rugalmasak, ha normális vagy akkor normálisak veled, saját autóval jársz, szabi alatt sem ül bele senki. 3-4 évente új autók vannak, ha jó a piac akkor egyik hét rövid, másik hosszú de mindig hazahoznak. Sokan nyüglődnek de nem érdemes más szűrőjén át nézni a világot, nálunk azok akiknek a legnagyobb a szája 15-20 éve itt vannak.
-
válasz
Di Natale #22227 üzenetére
Ahol most vagyok, a fonokgyerek apja 86ban kezdte. Elso kanyarnak kapott egy sved lerakot.
9 nap alatt megfordult, gondolta, hogy azert na, uj ember, dolgozni akar.
Ugy lebasztak mint a pengos malacot, mert az elejen megmondtak neki, hogy 26-28 nap van a fuvarra, es meg egy ilyen, aztan kereshet masik helyet.
Most meg… -
lazoltan
csendes tag
válasz
Di Natale #22227 üzenetére
Én 9 hónapig bírtam az első helyen, amint lett egy kis pénzem elkezdtem keresni új helyet, a 3. lett a befutó ahol 12 éve dolgozom, ha nem érzed jól magad azonnal lépj. Ha nem itt dolgoznék valószínűleg gabonaznek a déli pályán.. akivel beszéltem mindenki azt mondja, hogy nyugis munka, de nekem most 2km a telep és nem 200. Van a cégről videó St úr csatornáján.
Egyébként ez a hét irgalmatlan szívás mindenkinek. Hétfő reggel átvettem egy új autót és elindultam Poitiers környékére, ami már ugye eleve nem kecsegtetett sok jóval. Minden nap kivezettem 5 percre az időm, majd tegnap elcseszte a felrakó a hazaérkezésem...
Nem is tudom, mi lelte a céget de elég felszerelt autókat vettek, ugyan csak R-es fülkével. Az előző S volt, de hiába volt nagyobb, pocsék a helykihasznalasa, én190cm vagyok és amúgy ebben is fel tudok állni, ráadásul elől nagyobb kerekei vannak és mivel légrugós elől is, kényelmesebb. Rendeltek bele üléshűtést is ami piszok jó, úgyhogy most az újdonság varázsa miatt kicsivel több kedvem van dolgozni -
válasz
Di Natale #22204 üzenetére
Becs, Blaguss/Flixbus, vagy megprobalom az angol koncertes kamionos ceget (flybynight)
De ezt a ponyvazos szop@st meguntam egy idore. Foleg igy, hogy balkanon kell menni, mar elkezdtek ezt a bulgariai okoskodast is, uttalan utakon megaval, szenvedjel a sok retardalt agyhalott kozott, akik mar a potkocsi felenel sorolnak vissza mert jonnek szembol, en meg menjek arokba…
Na mindegy.
majd ugyis adok status updatet, aztan ha valakinek tetszik ahova megyek, akkor segitek majd. -
FeZ...
aktív tag
válasz
Di Natale #22181 üzenetére
"Egyébként az miért fontos, hogy rendszeresen kiolvassák a kártyát?"
Ha 28 napon túl van kiolvasva, akkor beírja hibának és mellékeli a díjtételét is.
(jó, nem nagy összeg és nem kell kifizetni hirtelen, de gondolom egy ellenőrzésnél ha látják, lehet, hogy kifizettethetik azt is)
Nyilván ha nálatok messziről is megy a kiolvasás, ez a dolog nem számít. Nálunk ilyen "fícsör" nincsen. -
lazoltan
csendes tag
válasz
Di Natale #22181 üzenetére
Az 561-ben foglaltak és a bérszámfejtés miatt kell letölteni. A cégnek 1 évig őriznie kell az adatokat és tulajdonképpen az sem ártana, ha mi magunk is megőrizzük, főleg aki félévente új cégnél dolgozik, egy esetleges munkaügyi per vagy bírság miatt jól jöhet.
Nekem most cseréltek tachografot, egy pozitívuma van, automatikusan felírja a határátlépést.
Arról még keresem az infot, hogy tudja-e rögzíteni a súlyváltozást a tacho, mert akkor szorgalmasan kalapálni kell minden rakodásnál. -
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22134 üzenetére
& Tüzi
Nekem, az előző cégnél 135km-re volt a telephely az otthonomtól. Amikor náluk kezdtem egy furgonos gyűjtő járat vitt fel és haza. Kb. 3-4 járatot bírtam, utána 6 és ½ éven át a kis Suzukimmal jártam. Nem kellett senkire várnom vagy hallgatom, hogy mennének már, iparkodjak. A telephelyre érkezés után 3-3½ órákat szöszmötöltem a tankolással, papírozással, kipakolással, takarítással. Mire útra keltem, hazaértem kitisztult az agyam a kétheti kamionozás után. Hétvégén vagy szabin mindig mozogtunk az autóval valahova. Ezzel a távolsággal és az egyéb mozgásokkal lehetetlen lett volna taxizni és mellette autót fenntartani. Se bla-blacar+ kölcsön autó nem lett volna a megoldás.
De, értem a felvetést, csak vannak szituációk, ahol ez nem kivitelezhető. -
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22120 üzenetére
Hát, remélem hogy elküldted melegebb égtájra!
Nyomás alatt akar tartani, hogy hibásnak érezd magad. Ne tedd! Ha tudod, hogy megtetted a tőled telhetőt, akkor állj ki magadért, mert a fejedre fog nőni. Úgy gondolja, hogy kezdőként mindent be fogsz nyelni.
Három választásod van:
1., Hagyod magad és viseled a következményeket.
2., Higgadtan elbeszélgetsz vele, hogy te megteszed a tőled telhetőt, de ne hibáztassaon, rajtad kívülálló okokért. Ha elkezd kiabálni, akkor nagy levegőt veszel és beleüvöltöd a fülébe, hogy kiabálni én is tudok! Majd nyugodt hangon, megjegyzed, hogy de ez szerintem nem vezet semmi jóra. Ha lenyugszik és képes normálisan kommunikálni, akkor nyert ügyed van. Ha nem képes és nyomja tovább a rizsát, akkor nemes egyszerűséggel kinyomod a telefont. Ha visszahív és normálisan beszél, akkor megintcsak sínen vagy, ha számon kér és kiabál, akkor kinyomod, mind ahányszor kiabál. Nem szabad magadra venned, magadat felidegesítened! Hadd legyen neki szar napja!
3., Ott hagyod a céget.
Bocs az okításért, de az embereket kezelni kell tudni. Ne hagyd, hogy te legyél a boxzsákja! -
Di Natale
senior tag
válasz
Di Natale #22119 üzenetére
Egy nappal elcsúszott az egész hetem, mert hétfőn rakodás után bezárt a vám. Másnap reggel 8-kor kaptam meg a papírokat, így rohanásból állt az egész hetem. Csütörtökön a fejemhez vágja a diszpécserem, hogy alkalmatlan vagyok a munkára. Pénteken meg közli velem, hogy tudja, hogy csúszott az egész hét, de ez átlag alatti teljesítmény volt.
Holnap megint 2-kor megkellene a Brnoi D1-ből indulnom, hogy 8-ra a drezdai lerakón legyek. Szerintetek ezek után mennyi kedvem lesz megindulni?
-
Andreas Weav
újonc
-
Agyrák666
aktív tag
válasz
Di Natale #22078 üzenetére
Parkoloi hablatyokra en nem adnek. Attol meg akar igaz is lehet..de konnyen leellenorizheto mennyit keres egy nemet sofor. Statisztika..kulfoldi forumok: [link] , facebook.
Sajat lakast venni hol, milyet, mekkorat? Mordorban? Belvarosban? Kisezer kerdes. A kint elo magyarok 90 szazaleka vetitogep, es az elso dolguk, hogy hitelbol megvegyek a sarki kebabos lerugott 10 eves bejemvejet.
-
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22075 üzenetére
Csakhogy az ilyen szűk időkapus munkáknak mindig van kárvallottja, s az most te vagy. Amíg vállalod.
Nyergesen, spanyol, francia, Dél-olasz relációban dolgoztam a vége felé, mielőtt ide jöttem volna. Szabadon, magamnak tudtam tervezni a munkakezdéseimet, munkaközi pihenőimet, menetidőimet. A német, holland, belga vonal mindig okozott kapkodásokat, de 4 előtt ott se kezdtem soha. -
lazoltan
csendes tag
válasz
Di Natale #22075 üzenetére
Amúgy az unió tényleg lazább, legalábbis a waberersnel a munkák kiosztásának a rendszere miatt nagyon laza volt. Nappal 2 óránként osztották a munkákat, ha lerakodtál 8:10-kor, valószínűleg csak 10-kor kaptál munkát. Sokszor töltöttem egész hétvégéket a lerakók környékén. Persze még nem volt család.
Másrészt én utálok várakozni is, meg minden bajom van 4-5 nap után, úgyhogy sosem csinálnám többet -
lazoltan
csendes tag
válasz
Di Natale #22075 üzenetére
Angliában vannak nagyon jó belföldes munkák. Vagy néhány pont között jössz-mész, fix járatokon, műszakban, vagy nagyjából nappal dolgozol, lehetsz vállalkozó autó nélkül, stb, és megfizetik, órabérben vagy, komolyanveszik a szabályokat, nem kell küzdeni.
Én nagyon megbántam, hogy tizenéve hazajöttem, mert elhittem, hogy mo-bol lehet valami, (ha sofőrként mentem volna ki, tuti maradok)
-
otto14
őstag
válasz
Di Natale #22068 üzenetére
Nekem eddig mindkét munkahelyemen elég stabil volt a programom. Nagyon ritkán fordul elő, hogy túl korán, vagy túl későn kell kezdenem. De azt is észre vettem, hogy 5 óra előtt az utak is elég üresek. Próbáld megbeszélni a fuvarszervezőkkel, hogy egy stabilabb munkaprogramot szeretnél. (mert a munkáért nem az egészségével kell fizessen a munkavállaló). (a chatGPT is megmutatja, hogyan lehet illedelmesen és professzionálisan kérni)
-
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22068 üzenetére
Ne gyere már picsogni, hogy jöttem megint picsogni, meg ha sok vagyok... ! Azért vagyunk itt, hogy megosszuk a gondolatainkat.
A kérdésed teljesen - hogy is mondják mostanában? ... valid - szóval, helytálló.
Ha úgy érzed, hogy ez kezd az egészséged kárára menni, akkor váltani kell! Nem biztos, hogy rögtön céget, lehet hogy elég beszélni az irányítóval, főnökkel, hogy van-e számodra megfelelőbb viszonylatuk nemzetköziben.
Ha normálisak, akkor próbálnak segíteni, ha nem, akkor nincs értelme rájuk pazarolni az idődet, az egészségedet meg főleg!
Biztos, hogy vannak munkák (nyergesen, nekem is eléggé kialakult, rendszeres kezdésses munkáim voltak, igaz, magamnak alakítottam), ahol nem ilyen hektikus időközönként kell kezdened. -
lazoltan
csendes tag
válasz
Di Natale #22068 üzenetére
Szerintem ez ilyen. Én hétfőn délben indultam, most ott tartok, hogy majd 11-kor megindulok és 3-ra érek a telepre, mert minden kiadta és sehol nem kellett várni.
Persze sokat nem aludtam, mert hiába vagyok fáradt, kora este nem megy.
(Már füldugóban alszom, ez annyiban segít, hogy pihentetőbb az a kevés alvás) -
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22037 üzenetére
Javaslom. Nekem nagyon szar a memóriám, ez segít. Mikor volt nagy szerviz, tacho kiolvasás, biztosítás mikor jár le? Ha nincs olyan vagy trehány az akinek ilyenekkel kell foglalkoznia, akkor ne nekem kelljen fizetnem.
Ha kérdés merül fel visszamenőleg, akkor könnyebben rá tudok keresni. Én se mindent egyből a menetlevélre vagy a határidő naplómba írok, sokszor a postitra az érkezés időpontját, aztán amikor megkapom a lepecsételt papírokat akkor még a km-r és, hogy mikor ütöttem be a le- felrakodást. Kezdem magamat rávenni, hogy a menetlevelet is rakodások végeztével töltsem ki, mert azért is tudnak büntetni.Eseménykor feljegyzés miként hogyantját, mert később úgysem fogok rá emlékezni. -
válasz
Di Natale #21985 üzenetére
Ne legyel, en sem vagyok
Minden visszajott a brifkobol, szoval nagy drama nincs szerencsere.
Azt irtam igen, de erosen kerdeses volt, hogy mennyit tudok ulni, igy meg nem vallaltam be, hogy megalljak valahol mert beallt a csipom.
Majus vegeig vagyok, utana aquapark nyaron, aztan tenyleg busz lesz.
szerintem. -
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #21944 üzenetére
& Agyrák666
Nekem van egy rakodás- lerakodás listám és egy menetlevelem minden hétre + a CMR-ek. Ezeket postázom szombatonként. A CMR-ekről a hét folyamán már szokták kérni képet a másik kettőről borítékolás előtt csinálok mindig (a magam fedezetére) egy-egy képet. Fél évre visszamenőleg meg tudom mutatni a telón, a többi az asztali gépen van. -
Qtya123
őstag
válasz
Di Natale #21894 üzenetére
Fene tudja. Kinek mi a szimpatikus.
Én teljesen véletlenül olyan cégnél kezdtem, ahol csak hűtős és dobozos pótok voltak. Szóval azt a 2 évet, amit beugrózással töltöttem, azt úgy dolgoztam le, hogy spanifer a kezemben sem volt.
90%-ban rámpán rakodtak. Néhány hely volt, ahol nekem kellett békázni, mert nem volt rámpa. Az azért megfizethetetlen érzés volt, amikor nyáron a 40 fokban én rakodás közben ültem a hűtött fülkében és ebédeltem, míg mondjuk mellettem a ponyvás a rakodás végéig meg sem állt, lécezett, spanizott, húzgált ahogy rakták folyamatában.Viszont nagyon rossz alvó vagyok, nem tudom a hűtőt mennyire tudnám megszokni. Irdatlan hangos, de még esküszöm nem is az a nagyobb baj, hanem a rezonancia. Lehet, hogy csak letalpalva tudnék aludni....
Anno ismerőssel voltam 1 hetet, ő silózott. Volt, hogy órákig ordított a kompresszor, továbbá mászott be és söpörte ki a krétaport, miegymást. Nagyon poros, koszos volt a meló. Konténerezés esetleg?
MÁS:
Itthon vagyok dögrováson, évekig elkerült a betegség, de most benyeltem valami takonykórt, jó kis lázzal megfűszerezve 3. napja.... Engem a láz mérhetetlenül le tud ütni, de olyan szinten gatya rá a szervezetem, hogy már egy egyszerű 37.5-ös hőemelkedésnél sincs erő, étvágyam nulla és aludni sem tudok. 38 felett meg kb megdöglök. Tegnap beültem az autóba, mert elgurultam a gyógyszertárba, de éreztem, hogy teljesen tompa vagyok, nem éreztem biztonságosnak a reakcióidőmet.
Eszembe jutott ekkor, hogy Ti hogy a fenébe bírjátok ezt ki a fülkében? Hogy tudtok olyankor akár rakodni, de egyáltalán normálisan vezetni, ha mardos a láz, meg a rosszullét? Ott nincs az, hogy hazamész és kifekszed, ha mondjuk Róma külsőn belázasodsz. Minden tiszteletem! -
otto14
őstag
válasz
Di Natale #21894 üzenetére
Jó a tartályozás (oké, tartány
). Korábban ponyváson voltam én is, heti 1-2 árukötözős fuvarunk volt a 10-12 ből, másként mindig palettes áru. 70%ban mi rakodtunk, ami a legnagyobb királyság a mozgás miatt. Minden napra megvolt minimum a 10k lépésem, itt inkább 6k az átlag, de sokkal kevesebbnek érződik, mert sehova sem kell menni. Fizikai munka az sokkal könnyebb, mint egy lécelés - árukötözés. Ami a nem jó, hogy kémiai dolgokat is viszünk, amik veszélyesek, az egészségre is, és szerintem szépen lassan így - úgy bekerül a szervezetbe, hiába a védő felszerelés. Egy lélegzetvétel is túl sok, naponta, hetente. De amúgy oké. És tuti nyáron is sokkal tűrhetőbb, mint egy ponyvázás. (Egészségi okokra megoldás egy élelmiszer tartály, ha van a környékeden olyan cég)
Hűtőzés is vagány lenne nekem is, ha csend lenne. Silót nem tudom, de szentLacinak van videója róla. [link] (remélem ez a siló
)
Amúgy van még billencs, fa szállítás, élő állat, daruzás, autó mentés, vagy szerintem a kórházakba oxigén szállítás újból külön mesterség. Mentőzni is szívesen mennék. Vagy 1es, vagy 7es osztály, konténer ha kerül erre fele. Vagy túl méret, de az éjjeles szokott lenni.
Lehet válogatni
Most fordult be egy üzemanyagos kocsi, és eszembe jutott valami. A múltkor a csepeli Mol telepről hoztam üzemanyag adalékot. Mesélték, hogy a budapesti üzemanyag hordás elég stresszes, nehéz a forgalom is, és sokan cserélődnek is 1-2 év után. Azt szerintem szeretném, miután meglenne a helyismeretem az első 1-2-3 hónap után.
-
válasz
Di Natale #21894 üzenetére
En egyfolytaban azt csinalom.
Mar annak is orulok, ha a tetot nem kell elhuzni a ket oldal melle…
Ma kaptam egy osztrak cimet, nem eleg, hogy 4.5tonna (nem nagyon megyunk 20 alatt), de eleg volt egy oldalt bontani, es kotni sem kellett.
Azt hittem bepisilek az oromtol
Ja, mert itt a 14-16 spani is alap.
Azt meg egy kezemen meg tudom szamolni, hogy rampas rakodasom mennyi volt az elmult ket evben (korhazi szarakodast leszamitva)
Kozben meg beszelek masokkal, 6-8 eve azzal a pottal dolgoznak, a jobb oldala berohadt, a balt sem gyakran nyitjak, tetot fogalmuk nincs hogyan kell kiemelni, mert mindig rampan rakjak oket. -
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #21894 üzenetére
Én egy év után színpad szállítást akartam csinálni. Koncertek dögivel, mivel se kutyám, se macskám nem volt nem zavart volna a hosszú távollét. Semmi kosz, semmi rakodás, nem kell hűtés fokra figyelni, nincs ponyvázás, sem ADR.
Sajnos, akkor kezdőként még utópia volt. Aztán, még az üveg szállítás tetszett volna.
Minden másnak megvannak a hátrányai. -
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #21846 üzenetére
Nincs mit.
Sokan használják, szerencsére.
Persze elsődlegesen a szabályokat kell betartani, de ez az osztrák éjszakai 60-as korlátozás már túlzás. Azt még megértem, hogy egyes lakott területen tilos az éjszakai teherforgalom, de az autópályán ilyen korlátozás már túlzás. Igaz, elérték, hogy sokan inkább leállnak és még gyérebb az éjszakai forgalom. -
válasz
Di Natale #21846 üzenetére
Erdemes osszerakni az auto hangrendszerevel, es a riasztasokon kivul minden hangot letiltani miutan az egyszer haromezret kifizetted erte.
Nemet, osztrak, svajci elegge buntet erte, premiumban azonban screenlock mellett is figyel es riaszt, viszont ha megallit a rendor akkor tutira nem fogja hallani, hogy traffis appot futtatsz. -
otto14
őstag
válasz
Di Natale #21838 üzenetére
Nekem is 9:45 a mai vezetésem. Ugyan az a fuvarom volt, mint a múltkor (közben 2 hétig szabad voltam). Most nem 17 órási, hanem 18 órási volt az időablakom. 5:31kor indultam a D1 -ből, hogy ugye a 15 órás munkaidőbe férjen bele a rakodás is. A múltkori 7 óra környéki prágai tranzit helyett ez most 8 óra környéki lett, és 35 perccel volt több a menetidőm.
A CamSam szuper Németországban (habár illegális), de ahogy HoTaZo írja, Ausztriában is működik. Én az ingyenes verziót használom, és még sosem fogott meg a trafi.
Egyébként: ha ADR áruval 90zek, rendőri ellenőrzésnél kaphatok gyorshajtási büntetést?
-
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #21838 üzenetére
Camsam , kikerülni nem tudod, csak lelassítani a kameráknál. S, figyelni az alkalmazás jelzéseit, ha a kamerák közt kint van a hatóság és már valaki bejelölte a jelenlétüket, na meg te is figyelj árgus szemekkel!
Nekem a Camsam Plus fut állandóan, az fizetős, de "nem egy ökör ára", ahogy Somatom írná. -
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #21781 üzenetére
Így csináltad jól. Lezártad a műszakot, mert "azt mondták, hogy ha nem végeznek a rakodással időben, akkor maradhatsz a rámpán " , de szerencsére végeztek hamarabb és mivel a 15 órás (ha még maradt) tevékenységi időben annyiszor zársz, nyitsz műszakot, ahányszor csak akarsz, így teljesen szabályosan csináltad, s még nyomtatnod sem kell. Én használok határidő naplót a napi tevékenységeimről, hogy később vissza tudjam nézni, ha kontrollnál érdeklődnének egy adott nap után.
De érdemes előre érdeklődni, hogy mire számíts az adott helyen. Az araszolással való kiállást felejtsd el.
Nekem nem egy portás, hanem CH-I határon a parkoló felügyelő mondta, hogy ott nem lehet aludni. Sajnáltam nagyon az ebembert, de mivel a kulcs nálam volt és nem nála, s amíg nem hív rendőrt, aki felszólít, addig nem sok hatalma van felettem.
Elcseszni a kártyámat senki miatt nem fogom.Qtya123: Én nem kiabálok senkivel, ha ő kiabál, akkor cinikusan vigyorgok. Időben jelzem (rahagyással) hogy mennyi időm maradt, s ha nem tudnak végezni addig, akkor befejezzük másnap.
otto14: A vdiagrammon kívül még ott lesznek a GPS koordináták, amiket időszakonként rögzít. Furcsán néz majd rád a szerv ha látja, hogy pihenő alatt, még ha keveset is, de megváltoznak a koordináták.
-
lazoltan
csendes tag
válasz
Di Natale #21781 üzenetére
Én ilyenkor a vége előtt 2 órával szólok, hogy van még 1 órám, ha be tudják fejezni jó, ha nem már ott sem vagyok. Kell a rahagyas mert nekik fogalmuk sincs a szabályokról és nem is érdekel senkit a te problémád.
Egyébként ha nincs meg 7 óra egybefüggő pihenő akkor sajnos a 2 napi vezetési időd osszeadódik, kivétel persze ha ujrakezdesz egy 9-es pihenőt.
Szerintem nem érdemes araszolgatni, mert most hogy? Araszolsz 2km-t amíg találsz helyet? Ha találsz. Jobb nem kerülni ilyen helyzetbe. -
-
otto14
őstag
válasz
Di Natale #21774 üzenetére
Én ilyenkor leszoktam araszolni, persze ha van hová. Úgy szoktam csinálni, hogy amikor a tachográf a szünetben percet vált, akkor indítok egy stoppert. 5mp múlva elindulok, max 20-25 másodpercet mozgok és állj. Mikor eltelik az egyperc, akkor újból. Tachón pedig 1-es és 2es pozíción is szünetre váltok. Sebesség mindegy. Így már kalapácsoztam dugós araszolásnál 15 percet is.
-
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #21767 üzenetére
Amikor ide kerültem, akkor vissza olvastam az addigi bejegyzéseket. Azóta már azt is elfelejtettem, amit én írtam.
Volt, hogy visszakerestem egy hozzászólást, aztán leragadtam egy-két eszmecserén, s később vettem észre, hogy az én figurám is köztük volt.Tüzi : Ez így elég cinkes.
lazoltan: Ez jól néz ki!
-
KAMELOT
titán
válasz
Di Natale #21755 üzenetére
Jól írta, de sajnos ez egy szélsőséges eset.
1. Minden nap tudsz enni főtt kaját
2. Konzervet nem kell enni
3. Mindenhol lehet fürdeni
4. Mosógépet meg feltaláltákCéghez
Azért a cégnek kell tudnia mit rakodsz, hol, hova és mennyit.
Telefon, email van. Mindent meg lehet kérdezni.
Sajnos ha egy cég így áll hozzá a dolgokhoz és nem érdekli őt a többi tényező akkor az olyan kókler cég is.Sokan mondják cigány élet, de ezért vannak a lehetőségek.
1 hét vagy 2 hetet vagy kint.HoTaZo: Legalább visszaolvas. Itt a fórumon sokan még 2 sem tudnak visszaolvasni
Új hozzászólás Aktív témák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Ringbe száll a Xiaomi a mobilchip piacon
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- sziku69: Szólánc.
- Házimozi belépő szinten
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen egeret válasszak?
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD Intel ARC A770 16GB Rampage SHIVA 650W
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B460M i7 10700 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080Ti 11GB KOLINK Observatory TG TT 600W
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H170M i7 6700 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Ti 6GB KOLINK Observatory Lite TT 500W
- BESZÁMÍTÁS! ASRock A520M R3 3100 16GB DDR4 512GB SSD RX 6500XT 4GB BitFenix Neos Thermaltake 500W
- BESZÁMÍTÁS! Asus H110M i5 7400 8GB DDR4 250GB SSD 1TB HDD GTX 1650 4GB ZALMAN S3 TG Chieftec 600W
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! ASUS TUF GAMING X670E-PLUS WiFi alaplap garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Intel Core i7-9700 CPU, processzor (SRG13)- Számla, garancia
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest