Hirdetés
-
Crash Bandicoot N-Sane Trilogy - Túl a 20 millión
gp A készítők a minap bejelentették, hogy egy fontos eladási mérföldkövet léptek át.
-
Több Redmi, mint kolbász
ma Újabb premier készül, a Redmi 13 5G-n a sor.
-
Fával ékesíti magát a Jonsbo Mini-ITX gépháza
ph A T6 igencsak pofásra sikeredett, fogantyúja pedig, ha úgy kívánjuk, fejhallgató-akasztóként is megállja a helyét.
Új hozzászólás Aktív témák
-
stingy2
senior tag
-
stingy2
senior tag
válasz Mcrazy #19144 üzenetére
Mindenek előtt R.I.P Somatom!
Nézzünk egy kis "statisztikát":
- 18 ezer áldozatot szed évente a stroke (HVG, 2006)
- ...a stroke különböző típusai tartoznak 2021-ben 10 734 ember életét követelte hazánkban. (2021. Pénzcentrum.hu)
"Még rosszabb a helyzet Magyarországon, ahol az agyi érelváltozás miatt kórházi kezelésben részesülők aránya csaknem a duplája az Uniós átlagnak. Különösen aggasztó a helyzet az 55 év alattiak morbiditása terén: egyes statisztikák szerint e korosztályokban a stroke előfordulása eléri az EU átlag hatszorosát." (HVG.2006)
ööö..esetleg lehet, hogy mégiscsak a cigi, pia, zsíros kaja, mozgásszegény életmód, magas vérnyomás vonalon kellene elindulni?..és mit keresek itt? Már rohadtul unom, amit most csinálok- bár jól megélek belőle- és elkezdtem a CE-t. C már megvan. Majd jövök néha okosodni, ha nem baj
INTJ
-
stingy2
senior tag
válasz Di Natale #19404 üzenetére
Azt meg hogy? Én 08.07-én végeztem az e-Titánnal (CE ), 08.23-ra kaptam elméleti vizsga időpontot, és meg is lett. Most épp az oktatóra várok, hogy rutinozzunk. Amúgy tiszta röhej, hogy kb. 7 hónapja kezdtem a C-t, az elmélet pár hét alatt megvolt mind C, mind CE esetén (CE-nél konkrétan 1 hét alatt lenyomtam), és az idő nagy része - a 7 hónapból 3! arra ment el, hogy vizsgaidőpontra vártam. Mondjuk egy részében az autós iskola is nyakig benne volt.
INTJ
-
stingy2
senior tag
válasz Di Natale #19468 üzenetére
Én úgy csináltam, C-nél, meg CE-nél is, hogy e-Titánban orrvérzésig töltöttem a teszteket. Itt: [kép] addig töltöttem a tesztet minden témakörnél, amíg egymás után két 100%-os eredményem lett, utána mentem a köv. témakörre. Ezután vissza a tananyagra, és nyomtam a modulzárókat: [kép] Majd kezdtem elölről. Ha jól ment, akkor próbavizsga, és így tovább. A végére már csak elolvastam a kérdés elejét és tudtam mi a válasz. Kresz és szerkezeti ismeretek is 100% lett.
Hétfőn megcsináltam a PÁV II-t, csütörtök rutinvizsga. Holnap még lesz 2 órám, kell is, mert a tolatással még nem vagyunk barátok. Életemben, még csak utánfutóval se tolattam, nemhogy nehéz pótkocsival. Még szerencse, hogy nyugis oktatóm van, nekem a helyében már eldurrant volna az agyam.[ Szerkesztve ]
INTJ
-
stingy2
senior tag
válasz freeknight #19512 üzenetére
Én is így kezdtem, de utólag már azt mondanám, a suli elött csináld meg a PÁV-ot.
[ Szerkesztve ]
INTJ
-
stingy2
senior tag
válasz Di Natale #19690 üzenetére
Kb. így megy nekem is. Nemrég volt rutin vizsga, ott csak egyszer kellett korrigálni, de akkor nagyot. Itt is és gyakorlásnál is az volt a baj, hogy szépen betettem a pótot a "helyére", de mindig úgy tűnt, hogy ha azon az íven megyek tovább, akkor kimegyek a 3m-es sávból. Korrigáltam, és persze közben úgy megtörtem a szerelvényt, hogy majdnem keresztbe állt az úton. Aztán újra tervezés. Mindegy, lényeg, hogy sikerült .
Vizsgán előttem volt egy srác, ő korrigálás nélkül megcsinálta, van ilyen is.[ Szerkesztve ]
INTJ
-
stingy2
senior tag
Sziasztok. Jövő héten megyek GKI alapvizsgára (3 teszt meg esettanulmány). A gondom, hogy novemberben kezdtem, de a CE vizsga, meg az év végi leállás miatt már vagy 1 hónapja nem foglalkoztam vele, és jan. elején lejárt az e-Titán hozzáférésem. Amit kellett teljesítettem, de lassan megkopik a "tudás", és jó lett volna még gyakorolni kicsit, tölteni próbateszteket. Szóval a kérdésem, hogy van-e esetleg itt valaki, aki már levizsgázott elméletből, de még maradt valamennyi GKI-s e-Titán hozzáférése, amire már nincs szüksége, és ha nem gond, megosztaná erre a pár napra a hozzáférését? (felhaszálónév, jelszó és persze privátban) Tudom, vannak ott személyes adatok, és megértem, ha nem lesz jelentkező, de azért megpróbálom, hátha .
Megkérdeztem a sulit, és csak 30 napos + hozzáférés van 14.500Ft-ért, amire már végképp nem akarnék költeni, így is baromira megdrágult minden a szeptemberi változtatások után.INTJ
-
stingy2
senior tag
Ezúton szeretném még egyszer megköszönni a fórumtársak segítségét GKI "ügyben". Mivel nem tudom, mennyire publikus ezeknek az anyagoknak az átadása, így itt most csak név nélkül, de nyilván aki küldött, tudja .
Mindegyiket felhasználtam, és mind a 3 KAV-os elméleti teszt és az esettanulmány is elsőre sikerült.
Jövő héten gyakorlati vizsga, utána vmi nyugodt pihentető, stresszmentes, kevés munka sok fizetés típusú meló keresése jön.INTJ
-
stingy2
senior tag
válasz Di Natale #20101 üzenetére
A héten voltam elméleten. A 2 képlet, ami fontos: reakcióidő alatt megtett út (v/10)x3, fékút (v/10)^2. Nekünk pl. az volt, hogy mennyi a reakcióidő alatt megtett út 20km/h-nál, és mennyivel nő, ha a sebesség 60km/h?
Lesz vmi. munkaidővel kapcsolatos: pl. x órát vezettél y idő alatt, mennyit vezethetsz még a legközelebbi heti pihenő előtt?
Amit még magolj be, az okmányok: én vasat vittem Garmisch-Partenkirchen-be, milyen okmányokat kérhet a rendőr: a, gk.vezető, jármű, áru okmányait kell felsorolni.
Szokott lenni vmi tankolós/átlagfogyasztásos számolós kérdés, nekem most nem volt.
Ezek 15 pontosak, és kb. olyan, mint BÜ-n a légfék, álmodból riadva is vágni kell.
Ha ezek a típuskérdések mennek, az mindjárt 45pont a 60-ból.
Itt vannak még esettanulmány kérdések, és e-titánban is.
Amire még emlékszem: alagútban dugóba kerül, mit tesz? Hogyan vezet autópályán sík terepen hosszú távon? Hogyan kell a rakományt rögzíteni? Milyen rakományrögzítő eszközöket ismer? lánc, kötél, spanifer stb...
3x40 kérdésnél meg nyomkodd az e-titán próbatesztjeit, ugyanazok a kérdések lesznek.[ Szerkesztve ]
INTJ
-
stingy2
senior tag
válasz stingy2 #20103 üzenetére
Eszembe jutott még 3 kérdés: miért alkalmazzák az egységrakomány képzést? Gördülési ellenállást befolyásoló tényezők. Mit tesz, ha autópályán dugóba kerül, és túllépi a max. vezetési időt?
Igazából ugyanazt kell tudnod, mint a nyomkodós teszten, csak nem lesz 3-4 válaszlehetőség.[ Szerkesztve ]
INTJ
-
stingy2
senior tag
Itt van még 2 esettanulmány kidolgozva: GKI-C esettanulmány
INTJ
-
stingy2
senior tag
válasz kzolisajnos #20270 üzenetére
Hát, nem tudom...pár hete lett meg a GKI, megkaptam a kártyát, megjött a tachográf kártya is. Én 0 km-es vagyok C, CE, de B-vel szgk olyan 1M+ km, amiből kisteherrel áruterítés kb 200.000, baleset 0. Eddig két céget próbáltam, egyik azt se mondta fapapucs, a másik - oda még ajánlottak is, mert a GKI-s oktató látta, hogy megy ez nekem - betelt és majd szólnak, ha újoncot is felvesznek. Pedig nincsenek nagy igényeim: fizu most eleinte mindegy, amit adnak, csak a gyakorlat kellene. De az meg nem lesz, ha nem vesznek fel gyakorlat nélkül . Mondjuk lehet az a korlát, hogy belföldi napizós melót keresek először, de abból kb. a mindegy kategória. Valami ilyesmire gondoltam, az is belefér, hogy heti 1-2 éjszakára nem érek haza, de egyelőre nemzetközizni nem akarok, kellene egy kis gyakorlat. Persze kizárva az sincs, igaz a német nyelv kínai, de angolul nem adnak el. Mondjuk ha minden kötél szakad, a Posta non-stop hirdeti a C-s állást, de azért mindennek van határa .
[ Szerkesztve ]
INTJ
-
stingy2
senior tag
válasz Qtya123 #20293 üzenetére
A sofőrállást ismerem, a sofőrállásaprót nem, de most már azt is figyelni fogom, köszi.
Edzést nem szívesen adnám fel, ezért is lenne jó elsősorban helyi napi bejárós munka.
De pl. amit te csináltál, beugrós meló is tökéletes lenne, csak nem havi 1-2 nap, hanem heti pár napos. Csak vidéken ez gondolom macerásabb, mint Bp-en.[ Szerkesztve ]
INTJ
-
stingy2
senior tag
válasz Di Natale #20532 üzenetére
Nekem is elmaradt a fékpróba. Mondtam, hogy tartálynyomás rendben, tömítettség rendben, aztán elindultam, mint aki jól végezte dolgát. Vibi szólt, hogy fékpróba? Nyomtam olyan satut, hogy majdnem kinéztek az oktatóval a szélvédőn .
Aztán mentünk tovább. Aztán volt még 2 gyalog nem átengedés "zebrán", és 45km/h a 30-as táblánál. Mondta, hogy a gyalogokat még elnézte volna, de az 50% sebességtúllépés már sok volt . Másodikra meglett.INTJ
-
stingy2
senior tag
válasz Di Natale #20679 üzenetére
Engem az első helyre felvettek szintén 0 kilométeresen, napizós munkára. Első néhány hét betanulás kollégával, utána (most) egyedül egy 3,5 tonnáson, hogy gyakoroljak. ADR már megvan, emelőgép/hátfal pár hét múlva. Ahogy az meg lesz, kapok egy 12 tonnást, hogy szokjam a méretet, utána, mikor már úgy érzem, hogy nem zúzom rommá, jön a nyerges.
Eddig olyan meló, amilyet szerettem volna: 0 stressz, admin része nekem nem kihívás (mondták, hogy 20-ból 18 új sofőr azért adja fel pár nap után, mert nem látja át az adminisztrációt, ami a veszélyes anyag szállítással jár.) Egyelőre ami hátrány, hogy lassú vagyok, még nincs meg a rutin. Általában elsőként indulok a telephelyről, és utolsóként érek be, bár már ez is javul, pénteken még 6-7 kolléga autója benn állt mikor már indultam haza.INTJ
-
stingy2
senior tag
válasz Qtya123 #20701 üzenetére
Nálunk több az admin: mivel veszélyes anyag, ezért tölteni kell sz lapot, adr mellékletet, szállítót, göngyöleges szállítót, ha kell fémtörvényes megállapodást. Ki kell találni, hogy sz lapon lévő megnevezés mit is takar valójában, mi az UN száma, szállítási módja.
Van, amit csak zárt, minősített csomagolóeszközben hozhatok, és van, amit nyitottban ha nem veszélyes, vagy ha az, akkor körbe táblázni, mert úgy a jármű lesz a küldeménydarab.
Ha vmit benézek és kiszednek, akkor sokszázezres bírságokat is osztogathatnak, szóval oda kell figyelni, de szerencsére a kollégák segítőkészek.INTJ
-
stingy2
senior tag
Nekem egy 8x8x8 cm-es vesecisztám volt, semmi tünet, csak UH-n derült ki, hogy van. 5 cm-ig nem műtik, felette már a kockázat miatt igen. Ez 99%-ban jóindulatú, és semmilyen tünetet nem okoz. Ha nagyra nő, akkor laparoszkópiával kiszedik. Persze utána volt szövettan, negatív. 12 éve műtöttek, csináltak a 8cm-es cisztából 5cm-est, ami azóta is akkora. Ha teljesen ki akarta volna szedni a doki, az nagy műtét lett volna, és ilyen veszélytelen dolognál nincs értelme b@xtatni a májat, beleket... Csak azért írom, mert cisztája kb. minden 3. embernek van, és sokan úgy halnak meg tök másban öregen, hogy nem is tudnak róla. Remélem, neked is az van, akkor pár nap alatt rendbe teszik.
Más:
Van vmi tényleg használható navi, ami nekem, mint kezdőnek sem okoz nagy meglepetést?
Letöltöttem a virágbolti IGO-t, feltettem a 2023.Q4-es Here térképet, bejelöltem, hogy földútra véletlen se vigyen, aztán mégis...kb. 1,5 km-t tolattam, mert jobbról balról szántóföld, lejáró meg semmi. Olyan is volt, hogy létező utcát nem ismert .
Az ingyenes Roadlords még egész használható, de az meg pl. akkor is vmi bazi kerülővel visz, ha tiltás/kivéve célforgalom van, én meg célforgalomban megyek, mégis körbevisz a fél országon . Ja, meg megfő tőle a teló, mert valszeg sz@rul van megírva. Ha fut egy órán át, már majdnem tojást lehet a telefonon sütni.
Szóval ezek ennyit tudnak, vagy van vmi használható is? Nem baj, ha pénzbe kerül, csak jó legyen.[ Szerkesztve ]
INTJ
-
stingy2
senior tag
válasz HoTaZo #20753 üzenetére
Semmilyen figyelmeztetés nem volt, Enying- Balatonszabadi közt mentem, egysávos mondjuk úgy szilárd burkolatú úton, ami egyszer csak földút lett, eső után inkább sártenger, szóval tolatás. Nem baj, azt is kell gyakorolnom, de egyszerre 1 km talán túlzás.
A másik oldalon (Szabadi már volt tábla, hogy földút is lesz). Megkérdezni ott max a madarakat vagy az őzeket tudtam volna.A célforgalomnál nem tök mindegy, hogy áruért megyek, vagy viszek? Azt gondolnám, hogy arra inkább a kivétel áruszállítás vonatkozik. Célforgalomnál azt gondolnám, mindegy üres vagyok, vagy viszek vmit, ha a fuvarlevélen a köv. cím adott településen van, akkor célforgalomban megyek. Vagyis ha beütöm célként az adott helyet, akkor már célforgalom vagyok, és így akár tervezhetne is úgy. (ez most csak így magamtól, szóval ha nem így van, akkor bocsi )
INTJ
-
stingy2
senior tag
Tegnap letöltöttem a TomTom GO Navigationt.
Mivel van 7 nap tesztidőszak, így regeltem az évi 20e Ft-ba kerülő teherautós verzióra. Az app fél napot élt a telón. 12 tonnás "kisautóval" járok, beállítottam az adatait, és simán keresztül vitt volna a 7,5 tonnás tiltáson. Még ki is jelezte piros színnel, hogy tilosban megyek. (vagyis mennék, mert nyilván nem azt választottam). Mondom, ezt most hogy?
Aztán déltájban adtam neki még egy esélyt: városi cím, hajrá. Na, úgy bevitt vmi fals helyre megyeszékhely belvárosába, hogy öröm volt nézni. Még szerencse, hogy végig 12 t tiltás van, így mehettem, bár a cím nagyon nem arra volt. Érdekes, hogy megálltam, és a Waze azonnal megtalálta a céget.
Ti jobban ismeritek a "profi" navikat: ezek tényleg ennyit tudnak, vagy csak én fogtam ki vmi béta verziót? Mondjuk belföldre biztos nem veszek 100e +-ért vmi csilivili szerkezetet, a crackelt iGO, meg a Road Lords megspékelve egy kis waze-el meg józan ésszel (később tapasztalattal) itthon egyelőre jobbnak tűnik mint a fizetős tomtom .INTJ
-
stingy2
senior tag
válasz stingy2 #20762 üzenetére
Nos, ma lényegesen jobb volt a helyzet: a Sygic teherautós próbaverziója volt a tesztalany, és azt kell mondjam, fényéveket vert az iGo-ra és a tegnapi Tomtomra is. Tiltásba egyszer sem vitt be, címeket pontosan megtalálta és bár elsőre nem mindig a legoptimálisabb útvonalat ajánlja fel, de van 2-3 alternatíva amit még felajánl, és az 5 éves Xiaomi telómon is gyors, nem tölt fél óráig, mint az iGo . szóval egyelőre marad. Még 6 nap próbaidőszak, és ha ez idő alatt nem hibázik többet, mint ma, akkor azt a 43eFt-ot megéri a lifetime licenc.
[ Szerkesztve ]
INTJ
-
stingy2
senior tag
válasz HoTaZo #20768 üzenetére
"Én már nem hiszek ezeknek a lifetime licenszeknek, még telót se tennék ki az ablakba, napra." - én se, ezért ezzel oldottam meg: az egyik középső légbeömlő előtt van a teló, megy rá a hideg levegő folyamatosan.
A lifetime tényleg nem teljesen lifetime: 3 év térképfrissítést kap, majd az utolsó térképpel használhatom, amíg akarom, de így inkább megvettem a sima 3 éves licencet, havi 1 ezrest nekem megér, hogy ne guruljak be a málnásba. Amúgy a Sygic azóta se csinált semmi hülyeséget, úgyhogy nekem megérte.#20781Di Natale
érdekes, mennyire számít a genetika: az utóbbi évtizedekben alig eszek zöldséget, gyümölcsöt is csak nagyon módjával, még sincs semmi baja az emésztőrendszeremnek. Tavaly kitrükköztem egy komoly gyomor/bélrendszeri "szűrést" és minden tökéletes.[ Szerkesztve ]
INTJ