Hirdetés
- Milyen processzort vegyek?
- Majdnem megfelezi a GeForce GPU-k gyártókapacitását az NVIDIA?
- Házimozi belépő szinten
- Az SK Hynix elárulta, hogy meddig nem lesz elég memória
- Milyen videókártyát?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Google One vs iCloud vs OneDrive – melyik a legjobb választás 2025-ben?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Mini-ITX
- És akkor a memóriapánik után beköszöntött a HDD-pánik
-
PROHARDVER!
JavaScript != Java (A JavaScript nem összekeverendő a Javával, két különböző programozási nyelvről van szó!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pala
veterán
Sziasztok!
Akad itt valaki, aki object composition (és ezzel kapcsolatos patternek, best practice-ek) terén otthonosabban mozog.Szinte bárhol olvasok a témáról, általában a lentihez hasonló példákkal illusztrálják, hogyan is néz ez ki a gyakorlatban (ez nem az én kódom, csak példa):
const canCast = (state) => ({
cast: (spell) => {
console.log(`${state.name} casts ${spell}!`);
state.mana--;
}
})
const canFight = (state) => ({
fight: () => {
console.log(`${state.name} slashes at the foe!`);
state.stamina--;
}
})
const fighter = (name) => {
let state = {
name,
health: 100,
stamina: 100
}
return Object.assign(state, canFight(state));
}
const mage = (name) => {
let state = {
name,
health: 100,
mana: 100
}
return Object.assign(state, canCast(state));
}
scorcher = mage('Scorcher')
scorcher.cast('fireball'); // Scorcher casts fireball!
console.log(scorcher.mana) // 99
slasher = fighter('Slasher')
slasher.fight(); // Slasher slashes at the foe!
console.log(slasher.stamina) // 99Namármost, nekem ezzel az a problémám, hogy a kompozíció során minden egyes object instance új példányt kap ugyanabból a metódusból is, tehát tkp. elkezdjük szépen teleszemetelni a memóriát, kvázi feleslegesen. Kérdés, hogy:
1. El tudjuk-e ezt kerülni úgy, hogy a fenti kódban a canCast és canFight továbbra is pure function-ök maradjanak (mondjuk most a bennük lévő console.log miatt nem azok, de azt most gondolatban vegyük ki
)!? (Pusztán azt elérni, hogy egy metóduson osztozzanak az instance-ek, nem nehéz.)Épp most írok egy játékot, ahol object compositiont használok, százas nagyságrendben készülnek majd objektumok, és nem találtam igazán szép megoldást erre a problémára.
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor 70 (FNE-NX9), 8/256GB, 5G, Dual SIM, Éjfekete, független, garanciális
- Eladó ASUS ROG Claymore II RGB RX HU Kitűnő, Sértetlen Állapotban, Gyári Dobozában!
- NVIDIA RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X Founders Edition Eladó!
- Újszerű Samsung IPS monitor, Emelhető-Forgatható, 2xHDMI, DP, Joystick
- Eladó ASUS Rog Spatha X Hibátlan, Gyári Dobozos Állapotban!
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2020 256GB Black-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS4003
- Jackson elektromos gitár
- Thermalright Assassin X 120 V2
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14400F 16/32/64GB RAM RX 9060 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI B650 R7 7800X3D 32GB DDR5 2TB SSD RTX 5070Ti 16GB Asus ROG Strix Helios GX601 750W
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Akad itt valaki, aki object composition (és ezzel kapcsolatos patternek, best practice-ek) terén otthonosabban mozog.

