- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Azonnali fotós kérdések órája
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Új hozzászólás Aktív témák
-
JoinR
őstag
iRacingnél nagyon nem kell sokat számolni, beírod az adatokat, és kiszámolja a korrektet
Az is fontos, hogy milyen közelről nézed őket, én anno kb 150 fokot tudtam 3x22"-lal, kicsit felcsaltam 160-ra, de az még nem volt feltűnő.
-
Tomdriver
őstag
Nekem 27-es monitorjaim van és másként vannak beállítva a szögek - mindegy, nem veszünk össze ezen.
Így 50-en túl a soförködést meg hagyjuk szerintem, "78 óta van jogsim, közel 10 évig voltam rally versenyző és ezeket nem csak azért mondom, hogy nagyobbat mondjak.
De ez már nem annyira fórumba való....Mindenkitől bocs az offért!
-
válasz
Tomdriver #1097 üzenetére
Az emberi szem valahol 170-180 fok korul lat. A 3 monitornal ez azt jelenti, hogy pont 90fokot zar be a 2 fuleddel a 2 szelso monitor sarka. Na. Ehhez vagy nagy monitorok kellenek ( 3db 24esnel nekem nem ernek ki odaig, vagy a fovot csokkented. Mivel csokkented a fovot, szukul a latoter. Nekem jelenleg ( 138 fok korul van ) a bal tukor eri ki a bal monitor sarkat, jobb monitor sarka pedig az a oszlopig megy. Erre kemeny kepletek vannak, azok szerint probaltam a leheto legelethubbre allitani.
Amugy 15 eve sofor vok, vezettem mar vagy 100 fele kocsit, vagom meddig latok xD
-
Tomdriver
őstag
Ha a kocsidban ülsz az A oszlop sarkában látod a jobboldali tükröt és periférikus látásodba még bele is fér, egyes típusoknál viszont már nem, csak ha jobbra nézel. (Hacsak nem Moszkvics 407-esed van min kitették a sárvédőre)
Jelen esetben a BMW Z4 üléséből ezt látod a 3 monitor előtt, vagyis ha szembenézel a monitorral a jobboldali tükröt a szemed sarkából éppen csak látod. Mégpedig azért, mert ebben a kocsiban a valóságban is hátrébb van az ülés mint az utcai autókban, tehát a tükröt még látod.Én ennek az elvnek alapján állítottam be a valós FOV-ot minden autóban.
-
Tomdriver
őstag
Ha valaki játszik esetleg a fórumtársak közül 21:9 képarányú monitorral, megtenné, hogy cockpit nézetből rak fel egy képet?
Elsősorban az érdekelne, hogy aránylag valós FOV-nál látszik e a jobboldali tükör vagy sem. -
Tomdriver
őstag
válasz
painkillerx #1091 üzenetére
Tudtommal itt.
-
painkillerx
tag
Van olyan hely Budapesten ahol motion szimulátorban (akár VR is, opcionalisan) lehetne kipróbálni az iRacinget? Ismer valaki ilyet?
-
ozoli78
tag
Ingyenesen tudtok ezzel a promókóddal regisztrálni PR-RINGEXPO2015 3 hónap free.
-
laci_8519
tag
Ha valakinek több fiókja van egy IP címről az nem okozhat problémát?
A régibe nem tudok belépni és az email címre sem emlékszek már. -
A 2012-es V8 igazi vadállat...
Nem is tudom, hogy lehet azzal normálisan 50 köröket menni... pfuuujjjjj, de mocskos... -
ozoli78
tag
iRacing
Ingyenes 3 honap
promo code: PR-RINGEXPO2015
kapcsoljátok ki az automata megujitast
-
kozmy
őstag
Érdemes le szedni, van olyan jó mint a PC játék?
-
painkillerx
tag
válasz
ozoli78 #1078 üzenetére
Pár régi cuccot beraktak az ingyenes alap pakkba. Ha valaki nem tudna róla.
The NASCAR Truck Series Chevrolet Silverado circa 2013, NASCAR Sprint Cup Chevrolet Impala COT circa 2013 , NASCAR Nationwide Chevrolet Impala circa 2011, V8 Supercar Ford Falcon circa 2012 and the Indycar Dallara circa 2011 will be added to our base package.
All members will also have Concord Speedway, Daytona International Speedway road and oval course (circa 2007) and Phoenix International Raceway road and oval(circa 2008) added.
-
ozoli78
tag
-
zzeN
aktív tag
-
-Mike-
addikt
Greger már a Nordot gyakorolja [link]
-
zzeN
aktív tag
-
fLeSs
nagyúr
válasz
BreeZeRr #1072 üzenetére
Kipróbáltam ma egy rakás autót és a GT3-asokat leszámítva mindegyik egész jó.
Mondjuk a Skip az totál nem olyan, mint kéne neki, a segge teljesen stabil és a korábbiakkal ellentétben szinte képtelenség vele kipördülni.
Sztem GT1-ben menni fogok a Corvette-tel egy szezont. Ezen az autón tuti javítottak vmit, mert előző szezonokban nem bírtam, mintha az autó első fele külön életet élt volna a hátsó felétől, most viszont kellemes volt vezetni.
Még a RUF Cup fixed sem rossz így, hogy adnak hozzá normális setupokat pályánként.A GT3-asok meg pfff... alulkormányzottság, túlkormányzottság vegyítve, sz@r FFB. Menni akartam a McLarennel de az alulkormányzottságot nem lehet belőle "kisetupolni". qrvalassú vagyok vele, min. -1s a különbség a többihez képest. A Ford olyan mintha egy téglát vezetnék, a Porsche pattog és a hangja frusztrál, a BMW még úgy ahogy elmegy, de nem bírom a fúrógéphangot. Jó beruházások voltak.
Holnap karbantartás lesz (jövő hétfőről előrehozták), sztem most frissítik majd a DP hangját is.
-
-Mike-
addikt
Egy átlagosnak mondható távolságra játszom a tv-től (kormány 60cm-re, a fej kb 1m-re).
Mekkora 3db monitor ajánlott ilyen távolságra amitől nem folyik ki a szemem / nem leszek rosszul?
Azt megjegyezném, hogy most egy 40"-os led tv van előttem és simán jó (fps játékoknál halál, garantált rosszullét) -
fLeSs
nagyúr
Lehet rossz a hallásom, de az ingame videó alapján a Corvette DP "megörökölte" a Riley DP hangját, ami elég vicces lenne...
-
fLeSs
nagyúr
Megvan itt vkinek az Aston Martin?
-
zzeN
aktív tag
Eltolták holnapra az új build-et.
-
zzeN
aktív tag
válasz
painkillerx #1064 üzenetére
Mivel nem rég jelentették be, így várni kell még jó pár hónapot a megjelenésig, a Honda Meki-re meg még többet szerintem.
-
fLeSs
nagyúr
válasz
painkillerx #1061 üzenetére
Lol, valszeg ez a valaha készült legnagyobb változásokat hozó patch.
-
zzeN
aktív tag
válasz
painkillerx #1061 üzenetére
Dinamikus pálya és a Corvette C7 nem elég?
-
painkillerx
tag
Jön a Season 4. Kinek melyik újítás tetszik? Igaz most nincs sok változás, pedig vártam valami új autót.
-
-Mike-
addikt
A Blancpain GT3 Sprint Series versenyeken van kötelező kiállás? Van erről valahol írva valami? Sehol nem találtam. Rá kell tankolni mert nem bírja ki? Vagy elég megállni? Van pit window is? Csak ezekre lennék kíváncsi
-
fLeSs
nagyúr
24 órás futam végig nappali Spa-n?
Ezen még dolgoznia kell az iRacingnek... -
Amantius
senior tag
Gratulálok! Nagyok vagytok.
-
Met
nagyúr
Szép volt.
-
Dudi08
tag
Az #1-es BMW csapat is célba ért a GT kategória 11. helyén. Összetettben a 46. helyről rajtoltunk és a 17. helyen értünk célba.
Szép volt srácok, köszi a futamot!
Gratulálok minden csapatnak akik célba értek. -
barni1122
tag
#2 BMW: Célba értünk, megtartottuk a végén a GT-kategória 6. helyét, összesítésben 11. helyen végeztünk.
-
barni1122
tag
#2 BMW: A futam végét ITT tekinthetitek meg, kérdezhettek meg amit akartok. A közvetítésben futam után lesz egy nagy élménybeszámoló, ha érdekel benneteket hogyan szerepeltek a többiek.
-
barni1122
tag
#2 BMW: Sajnos velünk is megtörtént a baj, 16 percet kellett a boxban tölteni. Most van egy biztos 6. helyünk, amit talán már nem sikerül elveszítenünk a legvégén.
-
barni1122
tag
#2 BMW: 10 órával a vége előtt tartjuk a 2. helyünket, Ricsi brutális 2 etapot ment. Az autót még nem törtük, 2 körre vagyunk az elsőtől, de ők a végére elfáradhatnak, mivel csak ketten vannak.
Mögöttünk egy körre van a harmadik. -
Dudi08
tag
Kis helyzetjelentés
#1 BMW csapat:
Egy iracing bug miatt aki kilép a session-ből, az már nem tud vissza csatlakozni... Sajnos a csapat két tagja így járt(Ernő, Isti), sőt már három is,hiszen elment a netem(Tamás), ezért ugye ki kell lépni az IR-ből...
Jelenleg Robi és Gyuri próbálja tartani a frontot, amíg az Iracing-esek valamit nem kezdenek a hibával, mert így ketten elég kemény lesz még 12 órát lenyomni.
Sajnos a 18. helyről kellett a kocsit bevontatni a net szakadásom miatt. -
Amantius
senior tag
Hajrá!! Én viszont most szunyálok.
-
Dudi08
tag
Az #1-es BMW csapat twitch csatornája pedig itt érhető el. Gyorsan az éjjel izzítottunk valamit.
Jelenleg a 20. hely körül mozgunk a 2. Splitben. Hátul rajtoltunk és egy balesetünk is volt az elején, ami miatt 15 percet szerelték a kocsit(első, hátsó futómű csere), a 35. helyről indultunk a szervíz után. -
barni1122
tag
válasz
barni1122 #1044 üzenetére
A #2-es BMW-s csapat az 5-6. helyen van, eltérő boxok miatt. Eddig minden elkerült minket, én azért megmutattam a verdának a sóderágyat, de nem tetszett neki, azóta nem járt ott.
Idő közben izzítottunk egy twitch csatornát, itt tudjátok követni az eseményeket: [link] -
barni1122
tag
Ma 15 órakor elindul a Road Warrior Sorozat Spa-i állomása, ahol 3 csapattal állunk rajthoz. A 24 órás verseny embert próbáló feladat lesz, amennyiben valaki elkezdene streamelni, a linket azonnal meg fogom osztani.
BMW Z4 GT3:
#1 csapat
Rippl Róbert
Rab György
Dudás Tamás
Feszl Ernő
Kórodi István
Bakonyi Bence#2 csapat
Danis Richárd
Szalmási Ádám
Rábai Barnabás
Csúcs Sándor
Péceli Péter
Papp AttilaFord GT GT3:
Sassy Norbi
Bodnár Dani
Várvölgyi Péter
Pintér ChrissA verseny előrehaladtával, ha van rá igény, néhány infót majd írok ide a fórumra.
-
fLeSs
nagyúr
válasz
barni1122 #1042 üzenetére
Vki tudja hogyan kell használni a DxTweak2 vagy a DiView programot nixim modos fékpedállal?
iRacingen be tudom állítani, hogy adott nyomásnál ("izomerőnél") adott erősségű legyen a fékezés, és így lényegében ugyanott vagyok, mint egy loadcell pedállal. Ez jó!
Viszont a többi játékban is jó lenne ugyanígy beállítani, és mindenhol ezt a két programot ajánlgatják, csak éppenséggel nem értem mi micsoda és hogy mit hogyan kéne...
Ha tudtok más erre használható programot, nekem az is jó.
-
barni1122
tag
Azok kedvéért, akik még nem hallottak róla: Most szombaton Road Warrior Series futam Watkins Glen-ben, egy bemelegítésnek is nevezhető körözés a Spa-i 24 órás előtt, mindössze 6 órát kell csapatonként teljesíteni. Több infó, csapatkeresés meg minden más ITT.
-
fLeSs
nagyúr
válasz
ozoli78 #1037 üzenetére
Próbáltam RUF Cspecet, McLarent, SRF, Mazda, Corvette, Skippyt stb.-t.
Régen a Skipet és az SRF-et utáltam, képtelen voltam őket normálisan vezetni, állandóan túlkormányzottak voltak, most jók. A Cspec meg brutálisan alulkormányzott volt, és most is alulkormányzott, de sokkal jobb mint volt, könnyebb vele kanyarodni. Legalábbis úgy tűnik.
-
zzeN
aktív tag
-
fLeSs
nagyúr
Volt az elmúlt 3 vagy 4 szezonban vmi nagy frissítés iRacingen? Vmi új NTM vagy ilyesmi?
Tavaly november óta ma vezettem először itt, és minden autó könnyebben vezethetőnek tűnik. -
fLeSs
nagyúr
Köszi, közben megtaláltam a főoldalon a "Find official races" menüpont legalján.
-
fLeSs
nagyúr
iRacing fórumon hol találom az S3 beosztást pdf-ben (már kb. fél órája keresem...)?
Thx. -
-
Dudi08
tag
válasz
gabri83 #1028 üzenetére
Na, ennek én örülök,hogy egyre többen leszünk.
Feljebb linkelték az iracers.hu liga SPA-i zárófutamát. Nyárra is terveznek(zünk) fun jellegű futamokat, az majd kialakul hogyan is lesz, de ősszel indul az újabb évad. Érdemes jól felkészülni, mert nagyon jó futamokat lehet menni a srácokkal. -
zzeN
aktív tag
Onboard az Aston-nal. Jó lett, mondjuk a leváltások lehetnének erősebbek is...
-
gabri83
csendes tag
válasz
painkillerx #1024 üzenetére
sikerült szerencsére nagyon tetszik amúgy, még kicsit tesztelgetem, de valószínűleg előfizetek rá, csak most sajnos nem tudok bejelentkezni valamiért
mert még reggel csapattam vele
-
barni1122
tag
A nyár első estéjén kerül megrendezésre az OXXO Road bajnokság évadzáró futama, ahová minden eddigi és kicsit megkésett új versenyzőket is várunk. Spa híres a jó versenyekről, így mindenképp megéri majd csatlakozni.
Autó: GT3 class
Pálya: Spa
Időpont: 2015.06.01.
19:30 : Gyakorlás (60 perc)
20:30 : Időmérő (30 perc)
21:00 : 1. Verseny (30 perc)
21:40 : 2. Verseny
Szerver infók, jelszó, setup meg a többi ITT. -
JoinR
őstag
Főoldal: Hosted/Host a Race. A rossz hír, hogy pénzbe kerül
Ha olyan kombó van, amin van hivatalos practice szerver, ott azért találni 1-2 üreset napközben. Illetve érdemes végignézni a Join a Race menüpontot (szintén a Hosted alatt), ott is találni néha (szinte) üres szerókat. -
Sziasztok!
iRacingben szeretnénk egy barátommal csak ketten practice-t menni. Hogy lehet megoldani, hogy általunk választott autó/pálya kombináció legyen?
rFactorban/Assetto Corsaban simán tudtunk magunknak szervert hostolni amire aztán csak mi mentünk, de iRacingben egyelőre nem találtam ilyen lehetőséget.
-
barni1122
tag
Holnap este egy kis oválozás a iRacers.hu szervezésében, avagy megpróbáljuk megismételni azt a látványos futamot, amit a Rookie bajnokságban már megtapasztalhattunk.
Autó: Cadillac CTS-V
Pálya: Charlotte Motor Speedway - Oval
Időpont:
19:30 : Gyakorlás (60 perc)
20:30 : Időmérő (5 perc/ 2 kör)
20:35 : Verseny (40 perc vagy 2*x perc)
Szerver név: Iracers.hu Monday Night FunJelszó, setup és minden más ITT.
-
barni1122
tag
Most érdemes kipróbálni, hiszen 3 hónapos INGYENES kódot ad az iRacing!
Kód: PR-BLANCPAIN2015 -
Met
nagyúr
Mostanában nem megy nekem az üzemanyagozás.
Monzában a cél előtt pár méterrel fogyott ki az utolsó körben. Most Bathurst-on ki kellett állnom tankolni mert kb. két környi hiányzott, 25 percre emlékeztem, azért többet vittem és kiderül hogy 35 perc, két helyet buktam. (4-ről 6-ra)
-
JoinR
őstag
Este kis levezető a 12H után
-
ozoli78
tag
Sziasztok
Ma 14 órakor kezdődik a Sebring 12 órás verseny.
Most több csapat is indúl.
A csapatokhoz oda irom hol tudjátok őket követni.
Jó szorakozástBMW Z4:
Csapat X:
1. Matejka Zoltán
2. Feszl Ernő
3. Vizer Gábor
4. Kóródi István
http://www.twitch.tv/gpvizerBMW TEAM 2
1. Csúcs Sándor
2. Nagy Ákos
3. Péceli Péter
4. Rábai Barnabás
http://www.twitch.tv/drsanya5R
1. Rab György
2. Kövics Tamás
3. Rippl RóbertiRacers.hu-Mclaren GT3 Team
1. Dudás Tamás
2. Ozsváth Zoltán
3. Papp Attila
http://www.twitch.tv/gugu84Ford GT:
iRacers.hu - Team Ford GT
Asztalos Ferenc (?)
Bodnár Dániel
Pintér Krisztián
Sass Norbert
Várvölgyi Péter -
zzeN
aktív tag
-
JoinR
őstag
Fél órán belül (remélhetőleg) indul a szerver, gyertek!
-
ozoli78
tag
aki 3 honapnál régebben vette meg az 5$-t kap vissza
akik 3 honapon belül azok a teljes árát vissza kapják -
Met
nagyúr
Most nekem megint meg kell vennem a Silveradot mert ami megvan ahhoz már nem lesz bajnokság?
-
zzeN
aktív tag
-
zzeN
aktív tag
Sok sikert!
Website:
Navigation and Site Organization
- Member Site global wrapper has been cleaned up, navigation has been reorganized to help new and old users find things more intuitively.
- The News Room, Race Guide, and Hosted Races pages now contain friendly buttons to help you jump to most main activities (Practice, Popular Races & Practices, Official Races, and Hosted Races).
- Many redundant dashboard widgets have been removed due to redundancy. The only ones that are being left in are the Race Planner and the Service Status widgets, which can be reordered, but not removed.
- The What's Hot widget has been removed and replaced with a full-page Popular Races guide - same data, more useful.
- The Settings panel has only one pane of settings, because there are no widgets to configure, and no tickers.
- There's an Store Overview page now, that lets you see all that iRacing has for sale at-a-glance.
Documentation
- The Quick Start guide has been revamped, and is actually quick now.
- Paint Policy and Unofficial policies have been updated (new pdfs).
Leagues
- On the page for Ignored League Applications, clicking the red X will now delete the correct entry.
- Leagues now can track & edit Team Standings for individual League Seasons.
- League Session tooltips are now consolidated, and grow to the left to stay within the global wrapper.
- League Seasons are now sorted by the most recent races that have occurred.
- League Members may now opt out of receiving league mail.
- Fixed an issue where parsing fixed setups for league races would sometimes lead to a page not loading fully.
- Added an error state for max-lengths of League Member nicknames.
Teams
- Added a button within My Teams to allow people to willingly leave a team.
- Transfer of Team Ownership now works as intended.
- Fixed a bug in the Team Registration dialogue where selecting a car in a multiclass session would sometimes load the car image either in a huge form, or would never let the loading indicator go away.
- Fixed Team Session Details rollover tooltips to properly show GMT dates/times & local times.
- On "My Profile", a link in "my last 10 races" will now link to a team's page, where applicable.
General
- Racepanel tooltips now expand upwards to keep them within the global wrapper.
- Repaired the spotters page so that it loads in all situations correctly, and will display errors that were being lost in some operations.
- Earned Credits and MPR statistics have been moved to the "My Profile" page.
- 11 sets of Series assets have been updated to prevent the issue where the fixed, teams, and multiclass banners won't overlap.
- We fixed an issue where sometimes on results, you wouldn't be able to see your fastest lap.
- The log in page now has a different internal structure, so that certain password keepers won't incorrectly send users to the wrong place.
- Some results show relevant data where "- - -" was displaying.
- Fixed an issue where track configs sometimes would disappear from the testing panel.
- If a series is active, but doesn't have any scheduled sessions, it now reports that there aren't any, instead of showing "purchase required."
- Fixed an issue with joining a friend's race from the fixed footer where members could potentially get misregistered.
- Racepanel & Testpanel car forum links are removed.
- When editing "My Profile", a cancel button now shows if you want to cancel. Error messages are more robust if something goes wrong while editing.
Steam
- Existing iRacing users who didn't sign up using Steam may now generate a steam key to link their iRacing & Steam accounts. Here's how:
1) Go to "My Account", and at the bottom of the page there's a button to generate a Steam Key - click it.
2) Open Steam, and in the top-level menu, click Games, and then click Activate a Product on Steam...
3) Follow the steps on-screen until you're asked for a Steam Key. Type in your Steam Key, then submit it. If you already have iRacing installed on your system, you don't need to install it again via Steam in the steps following activation.
4) Finally, enable the Steam Overlay in iRacing by doing any one of these:
· Click the "Click here to enable it" button on account home once you've generated your key. This will automatically enable the Steam Overlay.
· Opening your settings dashboard on any page within the main membersite and turn Steam Overlay on under the section marked "Use Steam Overlay."
· Open or create "_use64bit.txt" in the iRacing installation directory, type the number 1 into it, and save it.
Simulation:
UI
- Add max percent fuel fill and weight penalty to the Info tab on the session screen.
- We now display the total number of available fast repairs that are available for a race on the Session screen's Info tab.
- Fix a bug where you could potentially get the Options screen to open up while you also entered the car at the same time.
Physics
- Improved the suspension modeling to account for flexibility of the suspension mounting points. This softens the resulting wheel rate of every car by 2-20% depending on the car. Car setups are likely to fail tech inspection and will need to have their ride heights adjusted to restore their previous levels, and also may need to have slightly stiffer springs selected to offset the extra flex and to regain desired handling characteristics. Most cars have had some degree of tuning to make sure there are no problems with suspension travel and to make sure enough range of adjustment is available.
- All of our cars have updated iRacing setups adjusted for these suspension changes.
- All cars now drop into the world with a warmed up motor, they start at about 170F / 77C now instead of ambient air temp.
- Official sessions can now have a per-car weight penalty and a per-car fuel-fill limit, similar to what is available when Hosted sessions are created. These settings are displayed on the Info tab on the Session screen inside the simulation. We will work on getting the values displayed in appropriate places on the web site. For the moment these values are not used in any series. But they are available to help tune the balance of performance in multi-car series as the season progresses.
Updating
- Made some changes to help repair the iRacing installation when a "Failed to verify signature on program executable" error occurs while trying to launch the simulator. This can happen when Windows is "restored" from a restore point, which unfortunately only restores some of our files and causes our installation to become corrupt.
Replay
- Add in a "video timer", for the broadcasters, that indicates on the display exactly where in the tape you are so you can easily synchronize videos between live driving and a replay tape.
- Added a keyboard macro to fast forward the replay based on session number and session time. Using the number pad, type +num+time<enter>, following the format of the new video timer display.
Telemetry
- Add in new iRSDK remote message to fast forward replay based on a session number and session time.
- Output shock velocity to telemetry.
Fast Repairs
- All cars now have a checkbox in the F4 Fuel black box to allow the driver to choose whether or not they want to use a fast repair in the upcoming pitstop. Also shown beside the checkbox is the number of remaining fast repairs. If a race is configured for unlimited fast repairs, that will show as 255 remaining. The checkbox will not check when no fast repairs are remaining (0 shown). Fast repairs are only available for use during races, so during testing or practice or qualifying you will see 0 fast repairs remaining.
Driver Swap
- Fixed a problem with the way the client notifies the server that pit service is complete. If that notification was generated very frequently (due to a bug), it would prevent other notifications from being sent to the server, such as requests to get out of the car.
- Fix a bug where getting out of your car while in your pit stall when the pit exit is closed during a caution period could cause an exit closed pits black flag.
Drafting
- Updated general drafting behavior a little to improve racing.
Clubs
- NE and Texas Club logos updated.
Cars:
Cadillac CTS-V Racecar
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
- Wheels are now color changeable.
Chevrolet Corvette C6.R GT1
- Updated to 4-way dampers.
- Fix bad chassis ballast metric/english conversion.
Chevrolet Impala Old Class B
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
- Remove wedge adjustment cap as it can cause problems building a setup.
- Allow 10" of perch adjustment at each corner.
- Drafting adjustments.
- Plate engine updates.
- Set correct gear, and superspeedway drafting for Monza.
Chevrolet Impala-COT
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
- Remove wedge adjustment cap as it can cause problems building a setup.
- Allow 10" of perch adjustment at each corner.
- Removed right rear perch limit that can cause problems.
- Drafting updates.
- New power curves and rev limits.
- Diff adjustments.
- Plate engine updates.
- Fixed the bug where if you tried to set more than 80% tape during a race pitstop the pitstop would never end. The problem was that the car was being limited to 80% tape for the race, but the pitcrew did not know about that limit. Now they do.
Chevrolet Monte Carlo SS
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
- Fixed a unit precision error and typo with how the metric value for ballast weight position is displayed.
Chevrolet Silverado - circa 2013
- The Chevrolet Silverado has been renamed to Chevrolet Silverado - circa 2013.
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
- Allow 10" of perch adjustment at each corner.
- Updates to drafting.
- Updates to gear selections.
- Plate engine updates.
- Weight brought to NASCAR legal limit.
- Increase downforce at superspeedway tracks.
- Add splitter to ground proximity efficiency.
Dallara DW12
- Eliminated the "soft" 3rd bump rubber option.
- Increase maximum spring rates at ovals.
- Add provisions to get a draggy Speedway setup at Monza by increasing IndySWY aero to allow +10 rear wing angle. This will have the side effect allowing that same setting at Indianapolis also.
Ford Falcon FG V8
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
Ford Falcon FG01 V8 - circa 2012
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
Ford GT
- Rear video camera redone to reduce distortion.
Ford GT GT3
- Updates using the latest FIA Homologation Papers: engine parameters including torque curve and maximum RPM, gearbox and differential, brakes, suspension geometry, suspension spring rate ranges, and ride height ranges.
- Shift lights adjusted.
Ford Mustang FR500S
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
Holden Commodore VF V8
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
HPD ARX-01c
- The nose is now fully repairable.
Kia Optima
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
Legends Ford '34 Coupe
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
Lotus 49
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
- Allow the car more suspension droop travel and open up the ride height limits in the rear.
Mazda MX-5 Cup
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
Mazda MX-5 Roadster
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
Modified - SK
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
NASCAR Camping World Chevrolet Silverado
- The NASCAR Camping World Chevrolet Silverado Truck is now available. These trucks each weigh 3400lbs with 625 horsepower. They will debut in the NASCAR iRacing Class C Series and NASCAR iRacing Class Series Fixed.
- The Existing or "Old" Chevy Silverado will no longer be used in the normal official Series. It will be renamed: Chevy Silverado - circa 2013.
- Physics is identical to the new NASCAR Camping World Toyota Tundra, the two trucks can share setups.
NASCAR Camping World Toyota Tundra
- The NASCAR Camping World Toyota Tundra Truck is now available. These trucks each weigh 3400lbs with 625 horsepower. They will debut in the NASCAR iRacing Class C Series and NASCAR iRacing Class Series Fixed.
- Physics is identical to the new NASCAR Camping World Chevrolet Silverado, the two trucks can share setups.
NASCAR K&N Pro Chevrolet Impala
- The Chevrolet National Impala has been renamed to NASCAR K&N Pro Chevrolet Impala.
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
- Allow 10" of perch adjustment at each corner.
- Drafting adjustments.
- Plate engine updates.
- Control drag and downforce with splitter height.
- Set correct gear, and superspeedway drafting for Monza.
- Fixed the bug where if you tried to set more than 80% tape during a race pitstop the pitstop would never end. The problem was that the car was being limited to 80% tape for the race, but the pitcrew did not know about that limit. Now they do.
NASCAR Sprint Cup Chevrolet SS
- The Chevrolet SS-Gen6 has been renamed to NASCAR Sprint Cup Chevrolet SS.
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
- Make fuel adjustable in qualifying sessions.
- Now uses 'shock springs' which replace bumpstops.
- Suspension geometry is adjusted.
- Rear bar is usable at road courses only.
- Reduce ballast weight by 50 lb to match new 3250 lb car weight rule.
- Rear shock damping increased 1.5x on the high side.
- Downforce and drag scaled to 2015 specifications, which is less than 2014.
- Drafting updates.
- New power curves and rev limits.
- Plate engine updates.
- Diff adjustments.
- Rear non Super Speedway spoilers and contingency decals updated to 2015 season rules.
- New shift light RPM at 9000 due to new rev limit and power curve.
- Fixed the bug where if you tried to set more than 80% tape during a race pitstop the pitstop would never end. The problem was that the car was being limited to 80% tape for the race, but the pitcrew did not know about that limit. Now they do.
- New pit road war wagons.
NASCAR Sprint Cup Ford Fusion
- The Ford Fusion-Gen6 has been renamed to NASCAR Sprint Cup Ford Fusion.
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
- Make fuel adjustable in qualifying sessions.
- Now uses 'shock springs' which replace bumpstops.
- Suspension geometry is adjusted.
- Rear bar is usable at road courses only.
- Reduce ballast weight by 50 lb to match new 3250 lb car weight rule.
- Rear shock damping increased 1.5x on the high side.
- Downforce and drag scaled to 2015 specifications, which is less than 2014.
- Drafting updates.
- New power curves and rev limits.
- Plate engine updates.
- Diff adjustments.
- Rear non Super Speedway spoilers and contingency decals updated to 2015 season rules.
- New shift light RPM at 9000 due to new rev limit and power curve.
- Fixed the bug where if you tried to set more than 80% tape during a race pitstop the pitstop would never end. The problem was that the car was being limited to 80% tape for the race, but the pitcrew did not know about that limit. Now they do.
- New pit road war wagons.
- Fix for nose and rear disappearing at extreme distances.
NASCAR Sprint Cup Toyota Camry
- The Toyota Camry-Gen6 has been renamed to NASCAR Sprint Cup Toyota Camry.
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
- Make fuel adjustable in qualifying sessions.
- Now uses 'shock springs' which replace bumpstops.
- Suspension geometry is adjusted.
- Rear bar is usable at road courses only.
- Reduce ballast weight by 50 lb to match new 3250 lb car weight rule.
- Rear shock damping increased 1.5x on the high side.
- Downforce and drag scaled to 2015 specifications, which is less than 2014.
- Drafting updates.
- New power curves and rev limits.
- Plate engine updates.
- Diff adjustments.
- Rear non Super Speedway spoilers and contingency decals updated to 2015 season rules.
- New shift light RPM at 9000 due to new rev limit and power curve.
- Fixed the bug where if you tried to set more than 80% tape during a race pitstop the pitstop would never end. The problem was that the car was being limited to 80% tape for the race, but the pitcrew did not know about that limit. Now they do.
- New pit road war wagons.
NASCAR Whelen Tour Modified
- The Modified - Tour has been renamed to NASCAR Whelen Tour Modified.
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
NASCAR XFINITY Chevrolet Camaro
- The Chevrolet Camaro Class B has been renamed to NASCAR XFINITY Chevrolet Camaro.
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
- Allow 10" of perch adjustment at each corner.
- Drafting adjustments.
- Plate engine updates.
- Control drag and downforce with splitter height.
- Set correct gear, and superspeedway drafting for Monza.
- Fixed the bug where if you tried to set more than 80% tape during a race pitstop the pitstop would never end. The problem was that the car was being limited to 80% tape for the race, but the pitcrew did not know about that limit. Now they do.
- New pit road war wagons.
NASCAR XFINITY Ford Mustang
- The Ford Mustang Class B has been renamed to NASCAR XFINITY Ford Mustang.
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
- Remove wedge adjustment cap as it can cause problems building a setup.
- Allow 10" of perch adjustment at each corner.
- Drafting adjustments.
- Plate engine updates.
- Control drag and downforce with splitter height.
- Set correct gear, and superspeedway drafting for Monza.
- Fixed the bug where if you tried to set more than 80% tape during a race pitstop the pitstop would never end. The problem was that the car was being limited to 80% tape for the race, but the pitcrew did not know about that limit. Now they do.
- New pit road war wagons.
Pontiac Solstice
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
- Fixed the Rookie's tire black box to show the actual cold pressure of 32 psi instead of an incorrect 3.2 psi.
Radical SR8
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
- Fixed problems with bumpstop engagement, coil binding springs, hyper-extending shocks and damping, allow more spring and shock travel. The shocks have been rebuilt as linear, instead of digressive, with more high speed damping than before.
Riley MkXX Daytona Prototype
- Added an aero calculator to the garage.
- Now has a replaceable nose and wing.
Ruf RT 12R AWD
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
Ruf RT 12R RWD
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
SCCA Spec Racer Ford
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
- Wheels are now color changeable.
- Brake rotor glow enabled.
Silver Crown
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
Skip Barber Formula 2000
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
Sprint Car
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
Street Stock
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
Super Late Model
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
- Fixed a unit precision error and typo with how the metric value for ballast weight position is displayed.
- Changed from adjustable packer and bumpstop stiffness to only adjustable packer.
VW Jetta TDI Cup
- The pitcrew can now replace parts that are damaged beyond repair, instead of simply ending your race with a disqualification for being too damaged.
Williams-Toyota FW31
- Reduce rear downforce loss with rear car damage - testers noting it's fairly sensitive.
- Reduce downforce loss with aerodynamic stall. This will gain some downforce above 260kph but not a whole hell of a lot.
- Give low downforce trim a bit more advantage.
- Updates to the shock and spring ranges.
Tracks:
- Improved traffic cone 3D models and textures.
Autodromo Nazionale Monza
- Autodromo Nazionale Monza is now available. Monza has three very different tracks: the 3.6 mile Grand Prix circuit which hosts the Italian Grand Prix, a 1.49 mile Junior circuit, and the 2.64 mile Pista di Alta Velocita (the high banked oval).
- iRacing's Monza features nine configurations: three variations of the GP circuit, the junior circuit, the historic oval left and right turning, and three variations which combine the high banked oval with the modern GP circuit.
Circuit de Spa-Francorchamps
- Make sure brake markers are visible even with minimal graphic settings.
Gateway Motorsports Park
- Make sure the crowd in the Main and Turn 12 stands disappears if the graphic detail settings are low enough to turn off the grandstand.
Michigan International Speedway
- Turn 4 grandstand crowds no longer disappear at long distances.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Autós topik
- Hitelkártyák használata, hitelkártya visszatérítés
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Gurulunk, WAZE?!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Linux kezdőknek
- Azonnali fotós kérdések órája
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Kerékpársportok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest