Hirdetés
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Nem tudja garantálni a TSMC a tiltólistás cégek kizárását
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Riasztó topik
- Házimozi belépő szinten
- Hobby elektronika
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- OLED monitor topic
Aktív témák
-
Pompi
nagyúr
Mivel két topik fut párhuzamosan a témában, ezt zárom. Itt lehet folytatni:
-
M6454
tag
Hello!
A kérdésem a következő lenne:
Van egy garanciális tápom, amiben elszálltak a feszültségszabályozók (elképzelhető h túlfesz miatt) és magával vitte az egész gépet! Lehet e ilyenkor valamit tenni?
Köszi
-
vazimódó
senior tag
Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám hogy a gariba visszaküldött panelhibás monitort nem cserélik ki. 3napon belül visszavittem a moncsit erre felküldték Pestre a szervízbe. 3hétig volt fenn a moncsi és erre most kapom a választ hogy nem cserélik mivel ennek semmi baja.
A 3napos cseregarancia már nem létezik?
Miért kellett várnom 3 hétig a nemleges válaszra? Ez rejtély számomra.
Fogyasztóvédelmi jogszabály erre vonatkozó része érdekelne hogy ne tök hülyén álljak eléjük.
Mit lehet ilyenkor tenni?Mert az tuti hogy én így szaron nem hozom el.
Köszi a választ előre is. -
Ariadne
őstag
válasz
[HUN]Tyson #136 üzenetére
Nem kötelezhet arra, hogy levásárold, ilyen megoldás nincs, kivéve persze ha neked ez megfelel. Ha nem tudja ugyanolyan másikra cserélni, a teljes vételár visszajár. Lásd magyarorszag.hu-n vagy fvf.hu-n 151/2003. korm. rendelet, 49/2003. GKM rendelet, Ptk. 304-308. § (kb.).
-
Ariadne
őstag
válasz
Csaba..... #135 üzenetére
Egészen pontosan hol beszéltem én szerinted jogszavatosságról?
-
[HUN]Tyson
senior tag
Helló!
Szerencsére járatlan vagyok a gariztatásban!
A kérdésem: ha beszart a videókártyám, amit októberben 31000-ért vettem bruttó, és tegyük fel, hogy nem tudnak ugyanolyat szerezni, akkor mi van? A 31000Ft-ot levásárolhatom náluk?
Bocs h nem olvasok vissza de melóban leharapjáka fejem a ph! olvasgatásért. -
Ariadne
őstag
Gondolom a kereskedőre gondolsz, akinek mutogatni akarod a jogszabályt...
A teljes vételár jár vissza, egy kormányrendelet az alapja a jótállásnak, lásd alább, ami visszautal a polgári törvénykönyv szavatosságról szóló részére, vagyis ami ott van, azt jótállásnál is megfelelően kell alkalmazni. No és a Ptk. 306. §-ában ott van, hogy kijavítás és kicserélés lehetetlensége esetén elállás lehet a következő lépés, ami (szintén Ptk.) egyszerűsítve a szerződés ''visszacsinálását'' jelenti, tehát cucc vissza gazdihoz, kifizetett pénz vissza gazdihoz. Nincs olyan jogszabály Magyarországon, ami alapján kötelezhetne levásárlásra vagy alacsonyabb összeg elfogadására...
A 151/2003. Korm. rendelet, 49/2003. GKM és a Ptk. jótállásról és szavatosságról szóló részei, magyarorszag.hu-n megtalálhatók, és az fvf honlapján is. -
HERR Z
veterán
Sziasztok
Annak idején vásároltam egy VGA-t ~60k-ért ami elromlott 1 hét használat után, gyártási hiba miatt
A kártyát a kiskerbe visszavive 7 hete ülnek rajta, hitegetnek hogy majd cserélik, de felajánlották hogy 35k-t máris adnak kp-be mert ez a kártya ma annyit érne
Nem úgy van a törvény hogy vagy ugyanazt kell adni, vagy vissza kell adni az eredeti árat?
Esetleg tudtok idézni törvényt forrásmegjelöléssel amit a cigányoknak mutogathatok?
Előre is köszi -
bullseye
addikt
a váratlan áramtalanítás nem használ a gépnek, az biztos (nekem eddig egy ADSL modemem ment rá), de ha öl, akkor simán öl, nem csak lassít.
ennyi visszaesés simán lehet a telepítgetések eredménye, főleg a háttérben dolgozó szolgáltatásoké. De ha amúgy 5000-5200 között kilengtek az eredmények, akkor 5000 VS. 4900 nem akkora kunszt. -
debut
csendes tag
Sziasztok! Tudom hogy nem jó helyen érdeklődöm, de lenne egy olyan kérdésem, hogy lehet e baja számítógép bármelyik alkatrészének attól, hogy az egyik konyhai kütyü némi szikrázással megadta magát, és levágta a fő biztosítékot? Mivel nagyon sok tranzisztor/alkatrész található mint az alaplapon, mint a videókártyán, meg a memórián, nem szállhatott el valami? Azért érdekelne, mert a 3DMark 2006ban eddig 5000-5200pont körül teljesítettem, most meg csak 4800-4900pont körül teljesít. Igaz az első teszt óta folyamatosan telepítek, uninstalálok dolgokat, meg folyamatosan netezek. Befolyásolja az eredményt, hogy már nem egy szűz rendszeren futtattam a 3D-t?
Előre is köszi. -
MTbc
senior tag
válasz
bullseye #127 üzenetére
Hát az lesz főleg úgy hogy áfás számlát adtak és azt mondták hogy az a gari is !Na de én már kaptam tőlük egy külön gari papírt is egy másik régebben vásárolt termékre is és azon az áll ''A jótállási időn belül, garanciális jelleggel meghibásodott eszköz javítása diíjmentes a garanciális szerviz telephelyén'' A bevizsgálásról nincs szó benne!
-
MTbc
senior tag
válasz
bullseye #125 üzenetére
Szia háló kari ról van szó ami 1200 ft és 2000 a bevizsgálás.A másik meg mondtam hogy próbálja ki előttem, nála tényleg jó volt de szerintem az adsl modem miatt mert nekik még régi van nekünk pedig az új!Ilenkor mit csináljak?.Biztos hogy nem csináltam rosszul mert kölcsön kértem egyet havertól és azzal most van net.
-
bullseye
addikt
sejteni sejtem, de vagy írd le, hogy pontosan mi történt mivel, vagy én is ilyen jó kis sejtelmes választ adok
ha náluk működik, akkor azért lehet, hogy Te szúrtál el valamit, mely esetben javítható az ügy, ha inkompatibilis, akkor meg csere és passz. szerintem meg bevizsgálásit pénztet nem nagyon kérhetnek, max szerelésit, ha az egész gépet is viszed, és azzal buherálnak. -
MTbc
senior tag
Hali kéne egy kis segítség.
Vettünk valamit, nem működött egyszer vissza vittem azt mondták hogy ez jó útána kipróbáltam 5 pc-ben 3 internet kapcsolattal gondolom sejtitek mi lehet ez.Sajna nem irtam fel az adatait.A javítási papíron nincs feltüntetve a gyári száma!(A számlát még nem látam).Kértema a szervizest hogy mutasa meg mit csinált Nála működött Majd egy garis náluk vásárolt termékre bevizsgálási pénz kérnek.Mit csináljak?Jöhet hideg meleg -
Sleed
aktív tag
sziasztok!
van/volt egy 7600GS vga-m amit szeptemberben vettem....
Egy osztálytársam megvette tőlem és egy idő után furcsa dolgok történtek játék után/közben,küldött pár sreenshoto aztán sikerült megállípani hogy egy memó romlott el...
Még kipróbáljuk az én gépemben is hogy hátha itt jó,de ha nem akkor szerintetek tudnak valamit intézni a garanciával?esetleg a tápegység miatt lehet a probléma?
[Szerkesztve] -
ROBERTOH
őstag
Sziasztok!
Van 2*1GB Geil Value 6400 memóm. A Ready (Ostrom)-ban vettem 2 hónapja, és a számlán nem szerepel a garancia tartama. Ez mit jelent? Mert a Geil oldalán élettartam garanciát írnak... (egyébként nincs semmi baja, csak el szeretném adni, ezért jó, ha tudom ezeket)
-
Ariadne
őstag
válasz
troland26 #116 üzenetére
Érdemes nem nagyon bolygatni a dolgot, ha jó a proci. Ha 3 év garanciát vállal a gyártó, az bizony azt jelenti, hogy ugyanennyit kell(ene) a cégnek is továbbadnia feléd, minden más szöveg részükről kamu. Sokszor ez azt is takarhatja, hogy legalábbis szürkeimportból származik a cucc, de persze ez egyedül az üzlet gondja.
Ha esetleg probléma lenne vele, akkor kell asztalracsapni, hogy jár a javítás/csere ugyanolyanra/teljes vételár visszatérítés. Meg lehet lobogtatni azt is, hogy a magyar jogban minden termékre (és nem csak termékre) kötelező 3 év szavatosság, ami azon kívül, hogy esetleges kétség esetén neked kell bizonyítani, hogy gyártási hiba (tehát ha nem kötnek bele, mi az oka, akkor elismerik, hogy gyártási... ;)), pont ugyanolyan, mint a jótállás. Szóval a fent felsorolt dolgok járnak ilyenkor mindenképp, plusz ezen felül amiben kedezőbb a gyártói garancia. Bővebben a Garancia kérdés topikban volt már szó ezekről.
[Szerkesztve] -
troland26
őstag
sziasztok
vettem tavaly augusztusban egy dobozos procit a honlapon 3 év gar volt feltüntetve de most ,hogy nézem a számlát azon csak 1 év van és nem is kaptam külön gari papírt felhívtam a boltot és a csóka azt mondja ,hogy procikra nem szokott csak 1 év lenni de mondjak neki sorozat számot és akkor talán de a Vision lapján még mindíg az van hogy dobozos procikra 3 év garancia van most ilyenkor szerintetek mit kéne csináljak -
Ariadne
őstag
válasz
headhunter #113 üzenetére
A vásárláskor kifizetett árat kötelesek kifizetni, ha nem akarják/tudják javítani vagy kicserélni pont ugyanolyanra.
Először érdemes bemenni hozzájuk személyesen, ha lehet, ez hatásosabb a telefonnál általában, aztán vásárlók könyvébe beírással, majd békéltető testületi eljárással (ingyenes, de nem kötelező az eredménye, viszont közzéteszik) lehet próbálkozni. Nem tudom, a szerviz és az üzlet egybeesik-e itt, de ezeket a követeléseket általában a kiskernél érdemes megtenni, ők jogosultak eljárni.
Levásárlásra nem kötelezhetnek, de persze ha a teljes vételárról van szó, lehet olyan eset, amikor érdemes megtenni.
[Szerkesztve] -
taylorp
senior tag
válasz
headhunter #113 üzenetére
Tudtommal a vásárláskor kifizetett árat. Én is hasonló cipőben járok. Péntekre ígérték a cseremonitort, de még fel sem hívtak, hogy nem jött meg. Ez magyarország.
-
headhunter
addikt
Sziasztok!
3 év garanciás alaplap 2,5 év után elromlott, 30.990ft-ért lett vásárolva.
A cég 2006.12.20-án cserét írt és azóta semmi hír, meddig húzhatják a csere idejét vagy a pénz visszafizetését?
Mennyi pénzt kötelesek visszafizetni? (A vásárláskor kifezetett árat vagy kevesebbet?)
(Asus A7N8x E-Deluxe+WIFI alaplap (Socket 462)) -
taylorp
senior tag
válasz
Erősgyurka #111 üzenetére
Megjött a cserejegy, Voltam bent a boltban, és belemennek a ráfizetéses cserébe. Viszont van egy olyan sanda gyanúm, hogy megpróbálnak egy kicsit többet fizettetni majd velem. Asszem inkább visszakérem a pénzt, az a biztos. Kötelesek visszaadni, mert olyan típusú monitort nem tudnak már adni.
-
taylorp
senior tag
Sziasztok!
Van/volt egy LG F700B monitorom, ami elromlott. Kétszer vittem be garanciális javításra, második alaklommal azt mondták, hogy nem lehet megcsinálni. Cserejegyet ígértek, ami előreláthatóan holnap fog megjönni. Az lenne a kérdésem, hogy ha én bemegyek a kiskerbe ahol vásároltam anno a monitort, ott én ennek a monitornak az értékében bármilyen monitort vehetek? Esetleg még rá is fizethetek egy jobbra, nagyobbra? Ha igen, mert sztem ez megoldható, akkor nekem erről kellene valami kézzelfogható bizonyíték, paragrafus.
Köszönöm előre is. -
Szpájki
tag
ma visszakaptam.. most felül lett ''karcos'' a gyöngyházmetál szürkén ilyen körkörös karccsíkok.. a pécsiek nem akartak foglalkozni már a témával.. mert h nem lehet ennél jobban vigyázni rá..
hát ez kész. beszéljeka fönökkel.. felhivom.. megy pestre és megnézik, és sztem cserélik. beszél a pécsiekkel..
nagyon ideg vagyok már.
én kapjak vissza hibás cuccot? ha szállítás közben sérült akkor kérjék számona GLSen..
áhh szánalmas.
mindjárt 2 hónapja, hogy nincs gépem, valószinű a hobbimmá vált a gariztatás. -
Szpájki
tag
ne parázz, nekem 12.01 óta..
fejlemény a notimmal kapcs:
Ma kiderült h eddig pécsen volt a notim és ezért nem tudták megnézni.. ennyi iqfightert.. ha nincs náluk akkor valsz pécsen van deh felhivja pécset h mivan.. áhh.. délután hivtak h valóban karcos//kész röhej.. ez a hobbim h nemkarcos gépeket küldök visza gariba..//,az elemeket cserélik, de természetesen ezeket is rendelni kell,de aztis már csak holnap, és remélik h hétfőre megjön...
[Szerkesztve] -
Ariadne
őstag
válasz
bullseye #106 üzenetére
Ehhez csak annyit tudok hozzáfűzni, hogy ezektől a szabályoktól a fogyasztó hátrányára nem lehet eltérni. Ha a cég ''garanciális feltételeiben'' vagy a jótállási jegyen mégis ilyen szerepel, vagy szóban ilyen tájékoztatást adnak, az semmis, és helyébe lép a jogszabályi rendelkezés...
A kiskerek gyakori ''etetőszövege'' még, hogy menj a szervizbe, és persze uez visszafelé. Ezzel kapcsolatban pedig az a helyzet, hogy javíttatni a kiskerbe mindig (!) viheted, a szervizbe csak ha akarod, de cserét és különösen elálláskor a vételár visszafizetését már a kiskertől kell mindig követelni. Ennek oka az, hogy a szervizzel nem állsz semmilyen jogviszonyban - a kiskerrel kötöttél egy adásvételi szerződést, a szerviz pedig az ő érdekében és felelősségére (!) jár el. Ezért fogyasztóként mindegy, hogy a szervizben dekkol a cucc vagy a gyártó nem küldi a cseretermket, feléd, a fogyasztó felé mindig a kisker felel mindenért. -
bullseye
addikt
de így van
''Ha a javítást választjuk, arra tizenöt nap áll a szerviz rendelkezésére. Sajnos ezt a törvény úgy fogalmazza meg, hogy a kereskedőnek „törekednie kell” e határidő betartására - amit a kereskedők persze úgy fordítanak le, hogy gyakorlatilag megszűnt a javítási határidő. Megnyugtatásul: erről szó sincs. A törvényben ugyanis az is szerepel, hogy a javítást a vevőnek okozott indokolatlan kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A gyakorlatban ez - kiegészítve a „törekvéssel” - azt jelenti, hogy ha a szerviz ki is csúszik a határidőből, de erről értesíti a vevőt, és megfelelő indokkal alátámasztja a késedelmet, az még elfogadható teljesítés.
A szervizek ma már nem kötelesek cserekészüléket adni a javítás idejére, az ezt szabályozó passzusok teljes egészében kikerültek a fogyasztói törvényekből (így a javítási határidő sem növekszik automatikusan 30 napra cserekészülék biztosítása esetén, mint régebben). Viszont az említett „indokolatlan kellemetlenség” kiküszöbölésére a szerviz saját hatáskörében mégis felajánlhat cserekészüléket.''
másrészt viszont
''A javításra vonatkozó törvényi előírások szintén fogyasztóbarátabbak lettek az elmúlt években. Régebben mindenképpen bele kellett nyugodnunk a termék javításába, jelenleg viszont már az első meghibásodáskor is kérhetjük annak cseréjét, vagyis az új szabályok szerint a kicserélésnek mint fogyasztói igénynek már nem feltétele a javíthatatlanság. Ennek egy akadálya lehet, ha a Ptk. 306. §-a alapján a kereskedőnek aránytalan többletköltséget jelentene a csere (például minimális idő- és anyagszükségletű javítás esetén), ilyenkor megtagadhatja a kicserélést. Ha a csere amiatt kivitelezhetetlen, mert a kereskedőnek nincs hasonló terméke, úgy értékegyeztetéssel - amelynek alapja szigorúan az eredeti vételár, jótállási idő alatt nem lehet amortizációval számolni - felajánlhat más hasonló terméket. Ezt az ajánlatot akár indoklás nélkül is elutasíthatjuk, ilyen esetben jogilag elállunk a szerződéstől, a vételárat pedig visszakapjuk. Természetesen a jog nem ismeri a „levásárlás” intézményét, hiszen a szerződés felbontásával egyidejűleg visszaállítjuk az azt megelőző állapotot, és a kereskedő nem kötelezhet minket újabb vásárlásra.'' -
-
Ariadne
őstag
Ha nem tudja javítani, és cserélni sem ugyanolyanra, köteles az eredeti vételárat visszaadni. Levásárlásra nem kötelezhetnek, a magyar jogban ilyen nincs, de persze meg lehet állapodni azért ebben is, már ha a teljes árról van szó.
cybear: Ha kicsit visszaolvasol, már leírtam a választ a kérdésedre, szvsz többször is.
[Szerkesztve] -
cybear
csendes tag
Sziasztok,
Engem az érdekelne, hogy van-e olyan határidő ameddgi muszáj megjavítani a szervízben lévő készüléket, mert a laptopom már 28 napja van a szervízben, azt mondták, ha kész lesz majd szólnak, de még nem szóltak.
Megköszönném, ha valaki tudna bármi jó tanácsot adni. -
Ariadne
őstag
Vissza kell menni a kiskerhez, követelni, hogy adjanak egy másik ugyanolyat helyette, mert feltételezhetően nem tudják megjavítani, hiszen egy hónapja náluk van...
15 napos javításra kell(ene) törekedniük egyébként. Vásárlók könyvébe lehet még beírni, erre kötelesek válaszolni úgy emlékszem 30 napon belül, ennek egy példánya a tiéd, ezzel lehet menni békéltető testülethez (ingyen járnak el, de nem kötelező a döntésük).
Nem lettek volna kötelesek azonnal cserélni, mivel nem 3 munkanapon belül vitted vissza. (Ez az ''időszámítás'' független attól, mikor próbáltad ki.)
[Szerkesztve] -
Ariadne
őstag
-
Tosee
őstag
Hello!
Remélem jó helyre írtam...
Még 2006. december 5-én vettem egy telefont /hordozgató/, az egyik áruházban. Hazaértem, majd ki is próbáltam, de nem tudtam minden funkcióját, mert várni kellett a T-com ra, hogy aktiválja a hívószámkijelzést. Na ez meg is történt ha jól emlékszem 9-én, a telefon ki is írta, a hívó fél számát, de ha esetleg nem vettük fel, akkor nem tette a híváslistába, sem ezt sem a kimenőket. SMS-t nem küld - fogad, pedíg már az is aktív. dec. 10-én visszavittem, és azt mondták, hogy ezt már csak szervízbe tudják küldeni. El is küldték, és azt mondták, hogy értesítenek ha megvan. 30 nap már bőven lejárt...
Mi ilyenkor a teendő? -
Szpájki
tag
hát kiderül milesz..
egyenlőre még megse nézik..
ugyvolt h kedd-szerdán felviszik a pécsiek.. csütörtökön felvitte a futárszolgálatuk.. hivtam őket.. hát holnap megnézik.. péntek délelött hivtam őket délutánra megnézik, délután hivom őket, fönökkel is beszélek, hétfőn reggel megnézik, hétfőn délután hivom őket.. megnézik és hivnak.. azóta is. Holnap délelött minden 20. percben lesz időm felhivni h mikor nézik meg a gépemet, mert csak arra vár hogy a fönök úr megtekintse h cserélik az elemet vagy csereutalványozzák, vagy mit csináljanak vele..!!! iszonyat felháborító. és ha cserélik akkor persze megint várhatok egy hetet mire ideér az alkatrész.. lassan vérszomjas leszek.
Noban, utánajártam, hogy 6 hónap után az értéke 14%ot csökken és utána havonta 3%ot, ha a pénzemet szeretném visszakapni. -
Ariadne
őstag
Elvileg valóban visszakérheted a pénzed, a gond csak ott van, hogy ezt a kereskedőnél kell megtenni magyar szabályok szerint. De mivel kiderült, hogy No-ban vetted, így ez gondolom nem egyszerű - sőt, No-ban a német szabályok alapján járnak el nyilván, ami könnyen lehet kedvezőtlenebb a magyarnál.
Nem értem teljesen a helyzetet egyébként. Ha jól értem, megvetted No-ban MM-ben, és most a magyar márkaszerviz munkájával van a gond. Honnan gondolod, hogy itteni MM-ben kereshetsz helyette másikat? Ezek külön cégek itthon, sőt üzletenként külön cégek egyébként... Nem tudom, a szerviznek milyen lehetőségei vannak, ezt jó lenne megtudni tőlük. Pénzt pl. hivatalosan ugye a kereskedő ad vissza, nem hiszem, hogy ezt ők megtehetnék, másikra vagy hasonló árúra cserét viszont talán igen.
Árleszállításban pedig az a nehéz, hogy pontosan mennyi is legyen az annyi, mert ebben meg kell egyezni - a kereskedővel, természetesen. De itt megint csak az a gond, hogy valszeg a szerviz nem tud neked pénzt visszaadni egyáltalán, gondolom... -
Szpájki
tag
Hát a kiselemet azt cserélnék minden további nélkül szal az mind1
De a nagy elem élén körben látszik a kijelző körüli fekete szemcsés müanyag nyoma, a csavarhuzó vagy mi nyoma is maradandó..
ugy tudom, hogy a nagy elem az maga a gép váza is egyben, és cseréje többe kerül mint egy uj noti. ebböl kiindulva csereutalványozni fogják mert németben az MMban lett véve, és itthon nem volt kapható ez a modell tudtommal, tehát cserélni szvsz ugyanilyenre nem fogják tudni.. Hogyha nem találok megfeleő másik notit MMban, kérhetem a notebook eredeti árát vissza ?
''végső soron pedig elvileg árleszállítás is kérhető, de ez azért nehéz lenne.'' ez mit jelent?
[link]
amugy itt van egy, csak a srác elirta az M-et, ezis német billentyüzetes, mint az enyém..
köszi a válaszokat
Tib -
Ariadne
őstag
Igen, kötelesek kicserélni, és nagyon jól tetted, hogy nem vetted át így. Ha ugyanis az ellenkezőjét tetted volna, már jogosan mondhatnák, hogy akár nálad is karcolódhatott, és onnan jóval nehezebb lenne a dolog.
Nem tudom, mennyire súlyos a karcolás, de elsősorban a hiba kijavítását, vagyis az elemek cseréjét kérheted, ha ez nem megy, szerintem kérd a teljes készülék cseréjét (ettől lehet, hogy ''hirtelen'' lehetségessé válik az elem cseréje...), végső soron pedig elvileg árleszállítás is kérhető, de ez azért nehéz lenne.
Cserekészüléket már nem kötelesek adni, viszont ha egyszer megígérik, hogy adnak, valóban elég gáz, ha mégsem teszik meg... Notebooknál azért igencsak indokolt és hasznos plusz szolgáltatás lehet ez egy üzletben. Ha esetleg a garanciális feltételeikben szerepel a cserekészülék, akkor viszont verheted az asztalt, hogy adjanak, mert akkor vállalták és adniuk kell.
[Szerkesztve] -
bullseye
addikt
hát elméletileg azt ugye elvárhatod, hogy a hiba elháríása során ne okozzanak újakat. és ha nem akarják visszaállíani az eredeti állapotba, akkor valszeg elálhatsz a javítástól és kérhetsz cserét (remélem az adataid leentetted...)
de ehhez azért a fogyasztóvédelmieket is meg kéne kérdezni, pontosan, jogszabályra... -
Szpájki
tag
Helló
van egy notim ami elromlott elvittem a helyi(pécsi) képviseletre, dec. 1-én, amit felküldtek a nagy pestre szervizbe mert notebook szerviz csak ott van..igértek szépet jót cserekészüléket nem kaptam, pedig a szerviz vezetője igérte meg.. mind1
jan. 5-én hivtak h itt a noti pécsen mehetek érte.. elmegyek kinyitom és nézem a belül makulátlanul átadott notim, belül karcos, csavarhuzónyomos, a bil feletti ''kis elem'' és a ''nagy elem''- a képviseleten kávának nevezték, a gép váza- között 1 mm szintkülönbség.. ezt ők okozták, követelhetem az elemek cseréjét? a gépet nem vettem át igy.. rögtön mondtam is h ez nem oké.. felhivták pestet a kis szervizes mondta h a felső kis elemt probléma nélkül kicserélik, de a nagy elem cseréjét a fönökkel kell megbeszélnem aki nincs benn, de rendes volt a muksó utána felhivott a fönök és ecsetelem neki dolgot, és így ujra fel lesz küldve h megnézzék.. mostmár mind1 ennyi idő nem számít.
ragaszkodhatom-e a cseréjéhez?
ha nem akkor kártérítést követelhetek-e?.. ilyesmik édekelnének röviden és tömören, nem rabolnám senkinek az idejét!
előre is köszönöm a választ!
Tib -
Tattoo
csendes tag
Sziasztok.
Kérdésem a következő: (légyszi csak az válaszoljon akinek ezzel kapcsolatban KONKRÉT tapasztalata van.)
Szóval : decemberben vettem a FEFO-nál 1 sulinetes gépet. A probléma az hogy nincs lerögzítve rendesen a DVD író benne és emiatt hangos. Namármost közben le lett frissítve az alaplapi bios. Kérdés: elveszti e a garanciát igy vagy inkább tegyem vissza az eredetit??
[Szerkesztve] -
04ahgy
nagyúr
A szervizek ma már nem kötelesek cserekészüléket adni a javítás idejére
Nem is kértem... Csak második gép a notesz, ha nem otthon lennék, a tanulmányi, egyéb dolgaimat el tudjam rajta végezni, a netre az egyetemről is fel tudjak kapcsolódni....
ha nincs rajta fontos adatod, tartsák meg, és adjanak egy rendeset, értékegyeztetéssel...
Nincs fontos adatom rajta. Azt is mondták, hogy minden bizonnyal már rég alkatrészenként hever valahol szétszerelve... Tehát újat kapok.
mert 168k notesz... mit várhat ettől az ember?
Csak második gép a notesz... A számításigényes, VGA igényes alkalmazásokat (pl. játék, videokódolás) az itthoni gépemen futtatom, a fentebb említett feladatokra pedig bőven elegendő egy kisebb teljesítményű notebook.
Na, nem is kötözködök tovább, végül is még nincs semmi komolyabb probléma (nem a Mistralnal vettem, huhhh
), csak egy kicsit szeretném ''megsürgetni'' a dolgot. Szigorúan a lehető legbékésebben. Már ideje, hogy lassan 3 hónap után újra notebookom legyen, ne csak egy papiruszom erről.
Megj.: Azóta, hogy ide postoltam, már megtaláltam a fogyasztóvédelmis fórumot is, azt olvasgatom. Továbbá felülbírálván saját korábbi döntésemet, ennek a két HSZ-nak inkább itt volna helye: [link] Válaszolni is válaszolhatsz oda, ha gondolod, megtalálom...
Köszi mindent: HGyu
[Szerkesztve] -
bullseye
addikt
''Ha a javítást választjuk, arra tizenöt nap áll a szerviz rendelkezésére. Sajnos ezt a törvény úgy fogalmazza meg, hogy a kereskedőnek „törekednie kell” e határidő betartására - amit a kereskedők persze úgy fordítanak le, hogy gyakorlatilag megszűnt a javítási határidő. Megnyugtatásul: erről szó sincs. A törvényben ugyanis az is szerepel, hogy a javítást a vevőnek okozott indokolatlan kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A gyakorlatban ez - kiegészítve a „törekvéssel” - azt jelenti, hogy ha a szerviz ki is csúszik a határidőből, de erről értesíti a vevőt, és megfelelő indokkal alátámasztja a késedelmet, az még elfogadható teljesítés.
A szervizek ma már nem kötelesek cserekészüléket adni a javítás idejére, az ezt szabályozó passzusok teljes egészében kikerültek a fogyasztói törvényekből (így a javítási határidő sem növekszik automatikusan 30 napra cserekészülék biztosítása esetén, mint régebben). Viszont az említett „indokolatlan kellemetlenség” kiküszöbölésére a szerviz saját hatáskörében mégis felajánlhat cserekészüléket.''
szóval 3 hónap után én elkezdeném szájbarúgogatni az illetékeseket...
ha nincs rajta fontos adatod, tartsák meg, és adjanak egy rendeset, értékegyeztetéssel... (mert 168k notesz... mit várhat ettől az ember?) -
04ahgy
nagyúr
válasz
Flashback #78 üzenetére
Hello!
Én úgy tudom, hogy a számlán rajta van, hogy égett, sérült, stb. termékre nem vonatkozik a garancia. De az AQUA-nál már jónéhányszor gariztattam, több különböző szervizes is volt már velem szemben a pult mögött, problémám sohasem volt, mindig korrektek voltak, kivétel nélkül. Amikor azt ígérték, hogy telefonálnak, telefonáltak is...
Másik probléma: 2006. február 20-án vásároltam Sulinetre egy Acer TM2413NLM notebookot. 168 000 Ft volt a vételár. október elején a készülék meghibásodott (a kijelzőnél érintkezési hiba, mikor kinyitom, néha nem adott képet, néha meg a kép a színét változtatta). Október 9-én bevittem az üzletbe, ahol vásároltam. Át is vették (doboz, tartozékok még nálam maradtak, azt mondták nem fontos, mivel javítják), a papírra ráírták az átvett tartozékokat.
1 hónap után már érdeklődtem náluk, hogy mi a helyzet a géppel. Azt a választ kaptam, hogy a szervizben van, alkatrészre várnak. Újabb három hét után befáradtam személyesen, hogy mi is történik. Alkatrészre vár, külföldről, még mindig, mondták. Az átvételi elismervény azon példányát, mely náluk maradt, nem találták, így felvették megint a telefonszámomat. Dec. 6-án délelőtt jött a telefon, hogy be kellene vinnem a maradék tartozékait is, mert a szerviz még mindig nem kapott alkatrészt, és úgy döntöttek, hogy cserélik a notebookot. Bevittem a dobozt, CD-ket, kézikönyvet (a töltőjét még először átvették), ezeket a szervizes srác kézzel rá is írta az átvételire, és mögé biggyesztett egy dátumot is.
December 18-án ismét bementem érdeklődni, hogy áll a dolog. Nincs a nagykernél raktáron olyan típus, várni kell. Meg karácsony előtt biztosan nem kapok, közölte az eladó.
Mit tehetnék most, hogy lassan 3 hónapja nem láttam semmilyen notebookot? Megjegyzem, hogy már az első néhány telefonomnál jeleztem, hogy fontos lenne számomra, és munkához kellene...
HGyu -
net84
őstag
válasz
Erősgyurka #86 üzenetére
amennyiben téged zavar az, amit csinál/nem csinál a rendeltetésszerű használat mellett, akkor hivatkozhatsz a hibára és el kell fogadniuk...
anno az én monitorommal is hasonló gondok voltak (kb. 20fokos oldalirányú fordítás után elszineződött a kép - megcsinálni nem tudták, hivatkoztak arra, hogy biztos van mellette hangfal, stb...a vége az lett, hogy megmutattam neki a szervízbe is a hibát - de megjavítani nem tudták)
-
Erősgyurka
csendes tag
Kösz a válaszokat. Sajnos épp az a gond, hogy a rendeltetésszerű használat kérdésében a dolog határeset, mert szubjektív, valakit zavar, valakit nem. A hivalatos szervíz ezt nyílván ki fogja használni és erre fog hivatkozni, annak ellenére, hogy engem pl. zavar a rendeltetésszerű használatban. A szubjektivitás miatt szándékosan nem írtam konkrétumokat, nem akartam, hogy ez bárkit is befolyásoljon, hiszen itt úgyis csak az számít, hogy milyen lehetőségek vannak (vannak-e egyáltalán) abban az esetben, ha a kisker/szervíz/gyártó véleménye eltér a mienktől.
-
net84
őstag
válasz
Erősgyurka #83 üzenetére
amennyiben a rendeltetésszerű használatot ''zavarja'', akadályozza, akkor hibának minősül
de ha kicsit konkretizálnál, akkor konkrétabban is tudnánk szerintem válaszolni -
bullseye
addikt
válasz
Erősgyurka #83 üzenetére
hát ezt jogzsbály szerint, meg ilyenhomélyosan nem tudom, próbáld a Fogyasztóvédelmi főfelügyeletet
-
Erősgyurka
csendes tag
Szevasztok!
Arról tudtok-e valamit, hogy a jogszabályok miként rendelkeznek olyan helyzetekről, mikor vita alakul ki köztem és a kereskedő/szervíz között abban a kérdésben, hogy egy terméknél tapasztalható jelenség hibának minősül-e. Határesetről van szó, az adott típus minden példányánál létezik a dolog. Kérdés, hogy ezt ki dönti el, tehát mi alapján lesz egy dologból a jog szerint is (széria) hiba? Milyen lehetőségeim vannak akkor, ha úgy gondolom, hogy az adott termék használatát számomra jelentősen befolyásoló dologról van szó amiről a gyártó/kereskedő nem adott kellő tájékoztatást?
Előre is kösz. -
Grass
aktív tag
Itt egy kontakthibás 3000Ft os fülesről van szó. De akkor mondhaotm azt hogy azonnali cserét kérek? És akkor alapból már kapok egy másikat? Mert az eddigieket sose javították, ültek rajta 4 hetet aztán nagy nehezen adtak egy másikat. Nekem a célom az lenne hogy ne kelljen megint annyit várnom.
Tehát akkor kérhetek ebben az esetben azonnali cserét, amit ha megtagad akkor visszakapom a pénzem? Vagy félreértelmeztem? -
bullseye
addikt
arra nincs, 1x-re van
''A javításra vonatkozó törvényi előírások szintén fogyasztóbarátabbak lettek az elmúlt években. Régebben mindenképpen bele kellett nyugodnunk a termék javításába, jelenleg viszont már az első meghibásodáskor is kérhetjük annak cseréjét, vagyis az új szabályok szerint a kicserélésnek mint fogyasztói igénynek már nem feltétele a javíthatatlanság. Ennek egy akadálya lehet, ha a Ptk. 306. §-a alapján a kereskedőnek aránytalan többletköltséget jelentene a csere (például minimális idő- és anyagszükségletű javítás esetén), ilyenkor megtagadhatja a kicserélést. Ha a csere amiatt kivitelezhetetlen, mert a kereskedőnek nincs hasonló terméke, úgy értékegyeztetéssel - amelynek alapja szigorúan az eredeti vételár, jótállási idő alatt nem lehet amortizációval számolni - felajánlhat más hasonló terméket. Ezt az ajánlatot akár indoklás nélkül is elutasíthatjuk, ilyen esetben jogilag elállunk a szerződéstől, a vételárat pedig visszakapjuk. Természetesen a jog nem ismeri a „levásárlás” intézményét, hiszen a szerződés felbontásával egyidejűleg visszaállítjuk az azt megelőző állapotot, és a kereskedő nem kötelezhet minket újabb vásárlásra.'' -
Grass
aktív tag
Hi!
Van egy fejhallgatóm amit 2 éve kaptam karácsonyra. Azóta kétszer kellett cserélni kontakthiba miatt. Most harmadjára romlott el és vinném vissza, viszont nem akarom hogy megint 1 hónapig üljenek rajta a semmiért. Nincs valami szabály arra hogy ha 3x elromlik, akkor automatikusan visszakapom a pénzem? Vagy mi vonatkozik ide?
Előre is köszönöm a segítséget. -
bullseye
addikt
hacsak azóta nemváltozott as törvény, ez a helyzet:
''Úgyszintén a fogyasztói törvények korábbi verzióiból maradhatott meg emlékezetünkben a 3 napos visszavásárlás intézménye. Sajnos ez is már csak emlék, a hatályos törvényekben ilyet passzust nem találunk. Szerencsére a legtöbb kereskedő - talán szintén nosztalgiából - hajlandó rá, hogy sértetlen csomagolás esetén visszavegye az árucikket, azonban ez ma már csakis a kereskedő jóindulatán múlik.
Mégis van azonban jelentősége a 3 napnak minden jótállással rendelkező termék esetében. Ha ugyanis ez idő alatt hibásodik meg egy eszköz, akkor a cserére vonatkozó igényünkkor a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a szerinti aránytalan többletköltségre, hanem köteles új készülékre cserélni a kifogásolt darabot.
Egészen más - szélesebb körben gyakorlatilag ismeretlen - előírások vonatkoznak az online kereskedőkre. Abból a megfontolásból, hogy internetes vásárlás esetén a vevőnek csak az áru átvétele után nyílik lehetősége arra, hogy a terméket kézzelfoghatóan megismerje, a jogalkotók szigorú szabályokat hoztak a „távollevők között kötött szerződésekről szóló” 17/1999. (II.5.) Korm.rendeletben. Ennek értelmében, ha interneten rendeltünk - de ide tartoznak a postai csomagküldés is -, akkor az áru átvételétől számított 8 munkanapon belül mindenféle indoklás nélkül jogunk van elállni a szerződéstől. Ebben az esetben a megrendelt árut a kereskedőnek visszaküldve legkésőbb 30 napon belül vissza kell kapnunk a teljes vételárat - a postaköltség viszont minket terhel. A webáruházak üzemeltetőinek ráadásul kötelességük a 8 napos elállás lehetőségére a honlapon felhívni a vásárlók figyelmét - amiért érthető módon nem lelkesednek, ezért a legtöbb kereskedő az egyértelmű jogszabály ellenére „elfelejti” ezt megtenni. Semmi probléma - a jogszabály ilyenkor még inkább minket véd. Ha ugyanis a kereskedő elmulasztott értesíteni minket a 8 napos elállás feltételeiről, akkor arra 8 nap helyett máris 3 hónapunk van, mindenféle külön indoklás nélkül. Ha a kereskedő ezt a mulasztást a 3 hónapos időn belül pótolja, akkor a 8 munkanap onnantól számítandó, amikor a tájékoztatást megkaptuk.''
vagyis ha jó fejek, visszaveszik, ha középjófejek, akkor levásárolhatod, vagy csak 90%-on veszik vissza, ha peched van, akkor arad az apróhírdetés rovat itt a PH!-n... -
KMan
őstag
Hali! Sajna nagy okosan karacsonyra ket ipodot sikerult venni ket kulon forras, meglepi persze. Nem kis tetel. Ha bontatlan a csomagolas, szamlaval meg visszavihetem az Andrassy Apple Center-be es visszakapom a penzt? csere nem jatszik sajna. Mennyi idom van visszavinni? 1-2-3 nap? (munkanap) van erre esetleg valami torveny paragrafus vagy okossag? sajna nem vagyok jogasz..koszi elore is! S.O.S.
-
bullseye
addikt
válasz
Flashback #73 üzenetére
szerintem várd ki a végét...
a smiley szólhat annak is, hogy ez Inno, és tucatszám vitték már vissza... vagy akárminek
de azt fenntartom a jelenlegi agyammal, hogy garanciális probléma, mert rendeltetésszerű használat során pukkant el. ha a leírt 5 nap elteltével nem kapsz új kártyát, szerintem érdemes a dologról elbeszélgetni a fogyasztóvédőkkel is.
amennyire a céget ismerem elég normálisak, majd megkérdezem, hogy ilyenkor mi van... -
Flashback
addikt
Szóval az eset egy 7600Gt kareszal történt. Napfényes szombat du.-n (12.09.) A kártyán egy chip elfüstölt (Akkor nagyon kiborultam, mert amit vettem alaplapot az is hibás volt és nemrég kaptam vissza, éppenhogy volt gépem mikor a VGA meghalt.) Tehát a kártyát ma elvittem a szervízbe elmondtam hogy-hogy jártam. A szervízes srác eltünt egy percre majd vissszajött és azt mondta hogy ez elvileg nem garanciális ügy, mert fizikailag sérült így átveszik feltételesen és visszaküldik a nagykernek kivizsgálásra. Ezt ő cirka 2 hétre jósolta. Viszont a szervízlapra 5 munkanapos határídőt írt, és a hibaleírást telerakta smile-val mintha olyan vicces lenne hogy leégett egy chip...
Itt a szervízlap: [link] (érdemes megnézni)
Kérdezném én hogy jogosan járnak-e el? Mert ezt egy kicsit fura dolgonak érzem hogy egy hibás kártyát nem vesznek vissza Szóval mik a lehetőségeim, fogyasztóvédelem, vagy problémázak náluk, vagy teljesen jogosan jártak-e el? -
Ariadne
őstag
Kicsit régi hsz, de hátha jól jön még valakinek a válasz...
Szerencsére a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a hiba oka a vásárlás után keletkezett. És nem a saját szerviz belterjes és elfogult véleményével, az nem elég... A fogyasztóvédelem honlapján (www.fvf.hu) vannak akkreditált beivzsgálók, ők tényleg függetlenek. Ha ilyennel vizsgáltatja be saját költségén, akkor ennek eredménye alapján mondhatja a cég, hogy jótállás ugrott, mert megbabrálták az alaplapot pl. Különben meg köteles javítani/cserélni/teljes vételárat visszaadni.
Na ez az elmélet. Gyakorlatban kissé macerásabb a kikényszerítés sajna, de nem lehetetlen. -
dany27
őstag
hali
egy olyan kérdésem lenne hogy úgy is érvényes a gari egy gépre ha két különböző helyen veszem meg hozzá az alkatrészeket és otthol rakom össze??
Mert valaki olyant mon dott nekem hogy úgy nem lehet érvényesíteni a garit ha több helyen veszem meg a géphez valót.
na akkor ez hogy is van??
azt tom hogy kell hozzá a számla meg a csomgolás meg a tartozékok. -
Sipinho
csendes tag
Helo! Én egy egy gigás ramot vettem, (samsung) betettem a helyére azt beszart. És visszavittem, egy hónapot vártam, majd visszaküldték, hogy nem cserélik ki..........
-
-
Pá
addikt
Eddig szerencsére nem nagyon kellett garanciális ügyintézéssel törődnöm, de most úgy néz ki megadta magát a tápom, visszavittem, ők meg elküldték valami ''központba''.
A kérdésem az, hogy ilyenkor nem kéne nekik adni egy cseretápot addig, mert ki tudja meddig ülnek a tápomon és addig persze nem tudom használni a gépem...
Nem akartam reklamálni mert nem tudom, hogy mi a bevett rend, meg végül is addig el tudok netezgetni apám notebookjáról is(most is onnan írok)de ha azt mondjátok kellett volna adjanak lehet, hogy visszamegyek érte. -
bullseye
addikt
hát, én nem fogadnék a dologra, mert legtöbb garanciális javításhoz kell garancialevél, pecséttel, és valszeg csak a helyi jó. Noteszgépeknél kezd divatba jönni, hogy (esetenként felárért) világgaranciát kapsz, de sokszor még ott is kikötik, hogy állampolgárságnak megfelelő országban kell venni a terméket...
-
Zebu
addikt
király
Bezony megoldódott....
Nem gondoltam, hogy ekkora átjárás van a totyikok között!
Én béna a videó kábelt ott felejtettem m,gé vissza kellene mennem érte.
Amúgy nem a boltra voltam alapvetően düös ezrt le szeretném szögezni, hane a szervízre de arra nagyon.
Legszívesebben írnék egy levelet a FUJI-nak, hogy miként mennek ott a fotóparadicsom szervízben a dolgok -
sYs
tag
Udv!
Tegyuk fel veszek USAban egy MSI karit, a gyarto 3 ev garanciat vallal ra elvileg, ha befosik harom even belul akkor kuldhetem vissza USAban vagy valamelyik nyugat-europai orszagba es remenykedjek hogy oda er vagy megoldhato ez nalunk is valahogy?
Ahogy lattam Magyarorszagon csak notebook szervize van az MSInek :\
De jobb lenne tutira menni, ha esetleg van valakinek ilyesfele tapasztalata...
Kosz elore is! -
-
Zebu
addikt
Belinkelem ide is, kiváncsi vagyok mit mondtok!
[link] -
Gergi
senior tag
Az OFE és a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség ugye nem ugyanaz?
Mielőtt bevittem volna nekik a telót én fölhívtam a pécsi Fogy. Főfelügyelőség kirendeltségét és ott azt mondták h mivel a hiba nem korlátozza a fő funkciókat (pl. telefonálás, smsezés), ezért nem kérhetek azonnali cserét hanem kölcsönösen kell megállapodnom az eladóval a probléma rendezésének a módjáról.Szal nem lettem sokkal okosabb a beszélgetés befejeztével.
Most néztem, hogy au OFE-nek van pécsen is kirendeltsége (kb 500 méterre van a Vodáttól). Ha nem akarják cserélni (hátha kiröhögik a nyomtatott tájékozatómat, mivel nem hivatalos irat) akkor mondjam nekik, hogy hívják fel a pécsi OFE-t, vagy személyesen menjek oda a problémámmal és majd ők intézkednek? -
Gergi
senior tag
Sziasztok!
A tanácsotokat szeretném kérni ebben az ügyben:
Júni 26-án (hétfőn) vettem a Vodafontól egy Motorola V3x típusú telefont. Másnap észrevettem, hogy nem működik rajta a video lejátszás rendesen. A gyári, átküldött és a felvett videónál is vizszintesen kb 10 oszlopba szines pöttyök jelennek meg a videón. Teljes nézetben elforgatva is olyankor a pöttyös oszlopok is elfordulnak a vidivel együtt. Szerda délelőtt első dolgom volt, hogy visszavittem a Voda területi képviseletébe a telót. A szervízes csaj megnézte és elismerte, hogy hibás. Mivel 72 órán belül jeleztem nekik a hibát ezért cserét kértem. A csaj telefonált egy párat. Felhívta többek között a Motorola szervízt és azt mondta nem cserélheti most ki, mivel nem kapott a Motorolától engedélyt a cserére és ha most kicserélné akkor az az ő felelősége lenne. Azt mondta, hogy mindenképpen el kell küldeni bevizsgálásra a telefont.Oda is adtam a telót minden cuccával együtt. A jegyzőkönyvre ez került:
Fogyasztó igénye: Kicserélés
Rendezés módja: Bevizsgálásra küldés
Eltérés indoklása: A készüléket a gyártói szervíz vizsgálati eredményétől függően cseréljük
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület honlapján lévő tájékoztatóban pedig ezt találtam:
Tartós fogyasztási cikkek esetében gyakran az alábbiakat hallhatjuk:
- 3 nap után a szervizbe vigyük vissza a terméket;
- csak a szerviz csereszelvénye alapján tudják kicserélni a terméket.
A hatályos rendelkezések szerint a vásárló dönti el, hogy a terméket hova viszi vissza. Azonban azzal számolnunk kell, hogy ha a kereskedőhöz visszük vissza, a javítási időtartama hosszabb lehet, mivel a terméket oda-vissza szállítani kell.
Az a kifogás, hogy a szerviz nyilatkozata nélkül nem lehet kicserélni a terméket, szintén nem felel meg az előírásoknak. Ha ilyet hallunk azonnal kérjük a vásárlók könyvét.
Most mit csináljak?
Várjam meg még szólnak, hogy cserélik a telefont (azt mondták, hogy 1 héten belül elintézik, erre több mint 1 hete semmi fejlemény), vagy menjek be hozzájuk és üssem az asztalt a másik kezembe meg lobogtassam nekik ezt a tájékoztatót?
Előre is köszönöm a segítséget!
[Szerkesztve] -
Chili7
őstag
Köszi! Megnézem ezt a 306-ot!
Hívtam a gyártót, -mert időközben létrehoztak egy brno-i szervízt, és szerződtek egy másik bp.i szervízzel,- és azt mondták, hogy az alkatrész beszerzése az ami sok idő, tehát mindegy, hogy melyik szervízbe vittem volna!
Másrészt 1 hónapja még nem is volt alternatíva!
Azért hagy említsem meg a szervíz nevét: Rikvest Számítógép szervíz Kft.
De mivel a gyártó úgymond ''magára vállalta'', hogy miattuk sok idő a javítás, így az Acer-t illeti meg a negatív reklám! -
bullseye
addikt
valszeg PTK-ból vette a szerző, 306-ra hivatkozik, tehát valszeg a többi is ott lehet kb, de ott a fogyasztóvédők telefonja, lehet ők fejből tudják.
de ahogy nézem a helyzetedet, sokat nem tehetsz. max leüvöltöd a fejüket törvényerővel, mire ők +2 hétig jegelik a dolgot...
fel kell írni, hogy oda máskor nem szabad semmi, ez volt a tanulópénz, ill tiltakozhatsz a notebook gyártójánál, hoyg a márkaszervízük rossz hírüket kelti a lassúságával -
Chili7
őstag
Ezt Tőled idéztem:
''Ha a javítást választjuk, arra tizenöt nap áll a szerviz rendelkezésére. Sajnos ezt a törvény úgy fogalmazza meg, hogy a kereskedőnek „törekednie kell” e határidő betartására – amit a kereskedők persze úgy fordítanak le, hogy gyakorlatilag megszűnt a javítási határidő. Megnyugtatásul: erről szó sincs. A törvényben ugyanis az is szerepel, hogy a javítást a vevőnek okozott indokolatlan kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A gyakorlatban ez – kiegészítve a „törekvéssel” – azt jelenti, hogy ha a szerviz ki is csúszik a határidőből, de erről értesíti a vevőt, és megfelelő indokkal alátámasztja a késedelmet, az még elfogadható teljesítés.
Hol találom ezt meg valami hivatalos helyen, amire hivatkozhatnék? Ptk?
Köszi!
mod:Ja! És mi van ha ez nem teljesül?
[Szerkesztve] -
koor
újonc
szevasztok!ahoz v.jog h. 1 tanár ütögesse a gyereket????
-
Chili7
őstag
Sziasz!
Van nekem egy Acer Aspire 5045wlmi notebookom, 1 hónap használat után beszart, ezért bevittem a mo.-i hivatalos gari,-márkaszervízbe! Az említett szervíz (R*t), bevizsgálta 1 nap alatt, majd közölte velem, hogy alaplap csere lesz, előre láthatólag 2-3 hét, és alkatrészt rendeltek hozzá!
...3 hét múlva....
Mennyi ideig kell egy ilyen garanciás alaplap cserének tartania?
Mit engedhet meg magának a szervíz? Már több mint 3 hete azt írják, hogy alkatrészre várnak, mai e-mailomat lepergették magukról, úgyhogy pénteken 4 hete, hogy bevittem!
Vettem a notebookhoz 50k-ért garikiterjesztést is! Ja a gép 310k volt!
Mit tehetek? Ismeri valaki a jogszabályokat!
Köszi! -
Soja
aktív tag
Köszönöm kimerítő válaszodat!
-
bullseye
addikt
''Szavatosság és jótállás
Nem túlzás azt mondani, hogy a fogyasztóvédelem alfája és omegája ez a két szó. A Polgári Törvénykönyv 277. §-a alapján minden „fogyasztói szerződéskor” - magyarul vásárláskor - jár a szavatosság. Ennek mértéke tartós fogyasztási cikk esetén három év, egyéb új termék esetén kettő, használt terméknél pedig egy év. A szavatosság keretében a forgalmazó azt garantálja, hogy a termék eladásakor megfelelt a jogszabályokban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak, minősége nem gyengébb az elvárhatónál és nincs rejtett hibája. Ha később egy rendeltetésszerű használat mellett bekövetkező meghibásodás mégis ennek ellenkezőjét bizonyítja, az a jog szerint hibás teljesítésnek minősül, amiért a forgalmazó tartozik felelősséggel. 2003 óta a reklámokban elhangzó állítások is számon kérhetők a szavatosság jegyében, tehát, ha egy termék nem teljesíti azt, amit a gyártója egy reklámban állít róla, az ugyanilyen hibás teljesítésnek tekintendő.
A szavatosság esetében a vásárlástól számított hat hónapos határidő igazi vízválasztó. Ennek oka, hogy a törvény azt feltételezi, hogy ha egy termék fél éven belül hibásodik meg, akkor az a hiba már az eladáskor is jelen volt a termékben, ezért fennáll a hibás teljesítés. Ilyen esetben a kereskedőnek kell - független szakvéleménnyel - bizonyítania, hogy a terméknek eladásakor nem volt ilyen rejtett hibája, a meghibásodást nem rendeltetésszerű használat idézte elő. A hat hónapos határidő után viszont a bizonyítási kényszer megfordul. Onnantól kezdve már a vevőnek kell igazolnia - így a szükséges szakvéleményeket is beszereznie -, hogy a termék rendeltetésszerű használat mellett, a szavatossági időn belül, rejtett hiba következtében ment tönkre.
A jótállás a szavatosságnál kedvezőbb feltételeket biztosít a fogyasztónak - hasonlóakat a szavatosság első hat hónapjában érvényesekhez, vagyis a forgalmazónak kell bizonyítania, hogy a meghibásodást szakszerűtlen használat okozta. Jótállás esetén ugyanis a forgalmazó azt garantálja, hogy a termék a jótállási időszak alatt végig hibátlanul fog működni.
A számítástechnikai eszközöket érintő jótállási szabályok ez év június 1-jével a fogyasztók előnyére változtak - ekkor lépett hatályba a tartós fogyasztási cikkek kötelező jótállását szabályozó 151/2003 (IX.22.) Korm.rendelet mellékletét módosító törvény. Ezt megelőzően csak a komplett konfigurációk, a monitor és a nyomtató élvezett kötelező egy éves jótállást, a módosítás viszont ezt kiterjesztette a számítógép minden bruttó 10 ezer forintnál értékesebb alkatrészére, valamint a pendrive-okra, mp3-lejátszókra, memóriakártyákra.
Egy-egy forgalmazó vagy gyártó a törvényben előírt egy évnél hosszabb jótállást is vállalhat a termékre - hiszen ez is a piaci verseny egyik eleme -, ebben az esetben ugyanezen szabályok vonatkoznak a meghosszabbított garanciális időszakra is. Figyeljünk rá, hogy ilyenkor a hosszabb garanciaidő fel legyen tüntetve a jótállási jegyen - amit a blokkal, számlával együtt kell megőriznünk, később csakis így tudjuk érvényesíteni jogainkat. Egy dolgot nem tehet meg a forgalmazó: hogy egy terméket a gyártó által vállaltnál rövidebb garanciával értékesítsen. Ilyenkor mindig a gyártói garancia ideje az érvényes.'' -
Soja
aktív tag
Egyszerű kérdésem lenne.
Garanciaidő lejárta után lehet-e valamit tenni a tönkrement cuccal?
Mivel kicserélni nem fogják, ezért a következőre gondoltam: szavatosság.
Ez hogy játszik a számítástechnikában, pontosan mit is jelent, és hogy lehet élni vele? -
bullseye
addikt
az könnyen lehet
a cikkben a 277-es paragrafusról esik szó (hogy egyáltalán jár...), meg a 151/2003 (IX.22.)-ről, hogy nem csak full konfigra/monitorra/nyomtatóra de 10e fölött szinte minden számtech alkaltrészre 1 év jótállás jár - amit állítólag 2005 nyarán vezettek be??? -
bullseye
addikt
válasz
bányászbéka #33 üzenetére
''Úgyszintén a fogyasztói törvények korábbi verzióiból maradhatott meg emlékezetünkben a 3 napos visszavásárlás intézménye. Sajnos ez is már csak emlék, a hatályos törvényekben ilyet passzust nem találunk. Szerencsére a legtöbb kereskedő - talán szintén nosztalgiából - hajlandó rá, hogy sértetlen csomagolás esetén visszavegye az árucikket, azonban ez ma már csakis a kereskedő jóindulatán múlik.
Mégis van azonban jelentősége a 3 napnak minden jótállással rendelkező termék esetében. Ha ugyanis ez idő alatt hibásodik meg egy eszköz, akkor a cserére vonatkozó igényünkkor a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a szerinti aránytalan többletköltségre, hanem köteles új készülékre cserélni a kifogásolt darabot.''
a javítás meg csere kérdése ugyanitt lentebb... -
bányászbéka
csendes tag
Sziasztok!
Sürgős jogi tanácsra lenne szükségem.
Most vett barátnőm pénteken egy Motorola V3ast, és előjött nála a
[link]
cikkben leírt probléma. Kérdésem a következő:
Van-e jogunk 3 napon belül kicseréltetni, a készülék árát visszakérni (szervizelés kizárva) a készüléket? Független gsmboltról van szó.
Aki tudja a választ, kérem írjon ! Paragrafust is mellékeljen hozzá, és/vagy ahol meg tudom nézni a jogszabályt.
[Szerkesztve] -
Angmar
tag
Másik boltba vettem újonnan(nekik nem volt agp-s kártyájuk), majd ha szólnak hogy mehetek a 6800 GT-ért, akkor eladom 6600 GT-t valakinek. 3-4k-nál nem bukhatok többet, de nekem ennyit megér, sőt már egyre ritkább az AGP változat, a végén még az is előfordulhat hogy nyerek is rajta. Volt már erre példa
-
Angmar
tag
Közben annyira felhúztam magam a 3 hét várakozás alatt nem csináltak semmit, hogy ma vettem ideiglenesen egy 6600GT-t. (Hiába ez már függőség
, nem is tudom, hogy bírtam ki 3 hétig kártya nélkül) Mondjuk csak attól félek, hogy a gyártó hivatalosan azt mondja az én gondatlanságomból romlott el a kártya, mert akkor a boltnak van valami amit az orom alá dughat mit szakvélemény. Vagy csak én vagyok ennyire pesszimista, és a boltosok ezzel is csak segíteni akarnak, hogy visszakapjam a pénzem. Remélem
-
bullseye
addikt
Na kérem, amit én tudok thx to Szentesi mester, hogy a jótállási idő alatt...
''A javításra vonatkozó törvényi előírások szintén fogyasztóbarátabbak lettek az elmúlt években. Régebben mindenképpen bele kellett nyugodnunk a termék javításába, jelenleg viszont már az első meghibásodáskor is kérhetjük annak cseréjét, vagyis az új szabályok szerint a kicserélésnek mint fogyasztói igénynek már nem feltétele a javíthatatlanság. Ennek egy akadálya lehet, ha a Ptk. 306. §-a alapján a kereskedőnek aránytalan többletköltséget jelentene a csere (például minimális idő- és anyagszükségletű javítás esetén), ilyenkor megtagadhatja a kicserélést. Ha a csere amiatt kivitelezhetetlen, mert a kereskedőnek nincs hasonló terméke, úgy értékegyeztetéssel – amelynek alapja szigorúan az eredeti vételár, jótállási idő alatt nem lehet amortizációval számolni – felajánlhat más hasonló terméket. Ezt az ajánlatot akár indoklás nélkül is elutasíthatjuk, ilyen esetben jogilag elállunk a szerződéstől, a vételárat pedig visszakapjuk. Természetesen a jog nem ismeri a „levásárlás” intézményét, hiszen a szerződés felbontásával egyidejűleg visszaállítjuk az azt megelőző állapotot, és a kereskedő nem kötelezhet minket újabb vásárlásra.''
viszont
''Ha a javítást választjuk, arra tizenöt nap áll a szerviz rendelkezésére. Sajnos ezt a törvény úgy fogalmazza meg, hogy a kereskedőnek „törekednie kell” e határidő betartására – amit a kereskedők persze úgy fordítanak le, hogy gyakorlatilag megszűnt a javítási határidő. Megnyugtatásul: erről szó sincs. A törvényben ugyanis az is szerepel, hogy a javítást a vevőnek okozott indokolatlan kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A gyakorlatban ez – kiegészítve a „törekvéssel” – azt jelenti, hogy ha a szerviz ki is csúszik a határidőből, de erről értesíti a vevőt, és megfelelő indokkal alátámasztja a késedelmet, az még elfogadható teljesítés.
A szervizek ma már nem kötelesek cserekészüléket adni a javítás idejére, az ezt szabályozó passzusok teljes egészében kikerültek a fogyasztói törvényekből (így a javítási határidő sem növekszik automatikusan 30 napra cserekészülék biztosítása esetén, mint régebben). Viszont az említett „indokolatlan kellemetlenség” kiküszöbölésére a szerviz saját hatáskörében mégis felajánlhat cserekészüléket.''
azaz nem kötelező cserekártyát adni a javítás idejére, de ahogy én nézem, kötelező adni egy másikat, mert ez nem működik... (a 306 SZVSZ nem áll fent, ha már így is 3 hetet eltöltöttek vele...) Ja és a korábbiak alapján még annyit, hogy a jótállási idő alatt vagy a szavatosság első 6 hónapjában (asszem az első vonatkozik már minden számtech alkatrészre 10e fölött) a boltosnak kéne bizonyítania, hoyg te hibád a dolog, és nem viszont... úgyhogy erre sem nagyon hivatkozhat. (gondolom, ha ad cserét, de kiderül, hoyg te hibád, akkor viszont fizetni kell a cseréért...)
de a tuti érdekében itten a fogyasztóvédők telefonszáma: 459-4800, velük is csekkoljad. + ahogy írjuk is ''nincs annál hatásosabb, mint egy vita során a pult fölött higgadtan átnyújtott mobiltelefon, a vonal túlsó felén egy fogyasztóvédővel.''
Másrészt ahol egyszer kierőszakolod a jogaidat, ahelyett, hogy belemennél az elkenésbe amit ajánlanak, ott lehet hogy többet nem érdemes vásárolni... de az is lehet, hogy éppen azért érdemes visszamenni, mert tudják már, hogy veled nem ******-hatnak -
Angmar
tag
Sziasztok!
Volna egy olyan problémán, hogy a garanciális Aopen 6800 GT AGP videokártyámon elfüstölt egy IC. A kártya teljesen alapon ment, nem volt húzva. Visszavittem a boltba, ők visszaküldték a nagykerbe, ahol 3 hetes javítási határidő letelte után közölték (Gondolom csak az utolsó nap nézték meg), hogy nem tudnak mit csinálni a kártyával, kiküldik a gyártóhoz, hogy vizsgálja meg ő. A kérdésem az volna, van-e jogom ilyenkor cserekártyára (hasonló teljesítményű). A boltos ugyan kedvesen felajánlotta, hogy nettó áron ad egyet, de nehogy azért is már fizetnem keljen. Meg talán valamelyik oldalon olvastam, ha 15 munkanapon belül nem tudnak mit kezdeni a garis cuccal akkor vissza kell adniuk a pénz. Ez a gyártónak való kiküldés sem 1-2 nap lesz. -
bullseye
addikt
(...)Ezért ne dőljünk be a számítástechnikai szervizek olyan „háziszabályainak”, amelyek nyilvánvalóan ellentétesek a hatályos joggal. (Gyakori konkrét példa az úgynevezett bevizsgálási díj. A törvény egyértelműen kimondja, hogy a jótállás időszaka alatt, valamint a szavatossági időszak első hat hónapjában a kötelezettségek teljesítésével kapcsolatos valamennyi költséget a kereskedő köteles viselni, ezért soha ne fizessünk ezen időszak alatt meghibásodott termékre bevizsgálási díjat – még akkor se, ha azt a szerviz végül hibátlannak találta.)
Nem sokan bíznak meg egy szerviz saját szakvéleményében – és az mellesleg nem is felel meg a függetlenség követelményének. Ha vita merül fel a hiba eredetével vagy azzal kapcsolatban, hogy egyáltalán hibás-e a készülék, nem vagyunk kötelesek elfogadni a szerviz szakvéleményét. Ilyen esetben készíttethetünk saját szakvéleményt (a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség saját laborjai, illetve akkreditált laboratóriumok is vállalnak ilyesmit). Ekkor a szakvélemény költségét nekünk kell állni – a szavatosság első hat hónapján túl egyébként is nekünk kell, hiszen ekkor már a vásárló kötelessége a bizonyítás –, de ezt számunkra pozitív elbírálás esetén a kereskedőnek meg kell térítenie, igaz, erre csak bíróság kötelezheti. A leglényegesebb azonban, hogy mindezt megelőzően kérdezzük meg a kereskedőt, hogy hajlandó-e döntőnek elfogadni a független labor véleményét – csakis ezen (írásos!) beleegyezésnek a birtokában készíttessünk saját költségünkre szakvéleményt.
A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség honlapján – www.fvf.hu – az összes fontos jogszabályt megtaláljuk, és kapcsolatba léphetünk az FVF munkatársaival is. A Fogyasztóvédelmi Fórumon – www.fogyasztovedelem.com – rengeteg hasznos tippet találhatunk a megnyitott témákban, illetve mi is feltehetjük konkrét kérdéseinket. És végül tároljunk el telefonunkban egy életmentő számot: (1) 459-4800. Ez a Főfelügyelőség központi telefonszáma – nincs annál hatásosabb, mint egy vita során a pult fölött higgadtan átnyújtott mobiltelefon, a vonal túlsó felén egy fogyasztóvédővel. -
Dracula
őstag
Hello!
Valaki meg tudja mondani, hogy pontosan mire lehet hivatkozni, ha ''bevizsgálási'' díjat akarnak kérni a szervízben? (Ott nem produkálta a hibát, de akiné a cucc, annál igen)
Üdv! -
bullseye
addikt
hááááát PH!-n jól ment, meg elvitte amit kellett, de a 3.3+5 combója nekem elég gyengének tűnik. Nincs belőle egy számmal naygobb?
(ja, és ugye tudod, hogy passzív táp mellé viszont vagy rendes házhűtés kell, vagy valami minimum folyadék a CPU+VGA párosra (meg a northbridge és a vinyók hőelvezetésére is valami megoldás), mert ha a meleg megreked a gépben...) -
csapos2
addikt
Üdv!
Természetesen én sem úgy gondoltam,hogy egyből a törvény erejével hozakodok elő,amint belépek a boltba.Csak a megvásárolni kívánt táp egy kicsit kacifántos
(FSP Zen)és szeretném tudni , hogyha kedveséggel,előre lebeszélve nem jutnék semmire akkor mi is az ami ''jogomban áll''.De amint írod is,ha gond van csak polgári peres úton elképzelhető a megoldás,akkor bizony meggondolom kétszer is ezt a dolgot
Egyébként a konfig amit hajtanék a táppal:
Asus P4P800 E Delux
Intel P4 3GHz prescott(alapon járatva)
Inno3d FX 5900 XT
2X512 DDR 400
2 merevlemez
1 Dvd RW
Néhány házventi -
bullseye
addikt
hááááát, ezt inkább kedvességgel kéne megoldani, nem paragrafusokkal...
(meg pl. idírod mi van a gépben, és milyen tápot akarsz, hátha sejthető a válasz)
ott is el kell mondanod mire keresel tápot, és megbeszélni, hogy kipróbálod, de ugye visszahozhatod ha kevés. (jogilag meg gondolom előny, ha azt modták a boltban, hogy elég lesz, de nem volt - csak minek jogi útra terelni évekre...) -
csapos2
addikt
Üdv mindenkinek!
Lenne nekem egy kis gondom.Szeretnék egy tápot vásárolni, de a gépemet nem áll módomban bevinni a boltba, hogy ki tudjam próbálni elindúl e a gép az adott táppal.Vagy,hogy van e elég szufla a tápban.Tehát ha megveszem a tápot és hazahozva mégsem felel meg az elvárásaimnak ,akkor megtehetem e azt , hogy visszaviszem a boltba és ott vissza kérem a vételárat vagy egy másik tápot válasszak?
A segítséget előre is köszönöm -
bullseye
addikt
tudnivalók garanciáról a lentebb megadott lapszámban.
alaphelyzetben ilyenkor bájos mosollyal azt kell mondani, hogy, persze, legyen csere, értékegyeztetéssel, de akkor az Asus A7N8X (ha jól emlékszem régi szép Barton időkre...) legyen, és ráfizetsz 1-2000 forintot ha kell a 22803+fára, amibe most kerül a lap. Ha van. A gond az, hogy nem biztos hogy van. Nem is annyira mai csirke + Sulinetben alapban kevés lap volt, most egy sincs... hívd fel a fogyasztóvédelmet kezdetnek -
maniac
senior tag
Sziasztok!
Egy kérdéssel fordulok hozzátok. Anno 1 éve vettem sulineten belül a V***** C******* nevezetu helyen egy EPOX 8RDA3+ os alaplapot (3 év garival). Mint 1 hónapja kiderült a SATA nem müködött rajta. Valamint a 3000+os procit se akarta nagyon 3000+on vinni (más lapban ment). Visszavittem, ültek rajta 1 hétig, hülyének néztek (persze alapból kiskerekben így megy), aztán most nagy nehezen rájöttek, hogy tényleg sz*r a lap, szóval visszavittek. Most azt mondják, hogy hát sajna az aki csinálta az EPOX vonalat megszünt, EPOX vonalat nem tudnak adni, elméletileg egy ASUS A7Vnemtommilyet akarnak adni, ami egy kalap VIA-s f*s. Az alaplapot 22803+áfáért vettem anno. A kérdésem az lenne, hogy ilyenkor mi van? Megtehetem azt, hogy megmondom nekik, inkább levásárolni akarom, vagy örüljek, hogy kapok egy VIA-s sz*rt esetleg, kb egyárban nézzek lapot? Köszi a válaszokat előre is.
Üdv, ManiaC
ui.: plz segítsegetek -
bullseye
addikt
asszem a 3 nap amúgy sem...
részletek a 12-es számunkban, meg ajánlom a FvF ügyfélszolgot is
azé, hogy ne legyen zsarolás íze a dolognak, itt az idevágó rész
''ha interneten rendeltünk - de ide tartoznak a postai csomagküldés is -, akkor az áru átvételétől számított 8 munkanapon belül mindenféle indoklás nélkül jogunk van elállni a szerződéstől. Ebben az esetben a megrendelt árut a kereskedőnek visszaküldve legkésőbb 30 napon belül vissza kell kapnunk a teljes vételárat - a postaköltség viszont minket terhel.'' és tessék szépen megvenni a lapot csak úgy...
az ügyfélszolg meg (1) 459-4800 -
Bero
aktív tag
Lenne egy kérdésem.
Interneten rendeltem egy digikamot. Postai úton rendeztük, mivel vidéken lakom, és ritkán járok Pestre. Megjött a kamera, és majdnem infarktust kaptam. A csomag nem hogy csak ki volt bontva, az rendesen össze is volt gányolva.
Bontom ki a csomagot, és még nagyobb meglepetés ért. A kamera csupa karc volt, és látszott rajt a használat nyoma. (Gondolom ezt akarták kárpótolni a csillámporos lány nyakbaakasztóval) Arról nem is beszélve hogy a telepítő cd olyan karcos volt, hogy alig olvasta a gép. na ilyenkor mi a teendő? Vagyis elméletileg 3 napig vissza kéne vásárolniuk, de ez postai úton hogy megy?
Előre is kösz!
Üdv: Bero -
Batman
őstag
Hali!
Ez egy jó és hasznos téma , ne engedjük elsülyedni.
Tehát arra lennék kiváncsi mi is a helyzet a garival , ha veszek (csak a példa kedvéért) egy VGA-t , és x idő múlva de még a garin belül elromlik, én azt visszaviszem , ekkor mire számíthatok.Vagyis törvényileg mihez van jogom ,és joguk a boltosoknak?A vétel árat levásárolhatom?
Az uj VGA gari-ja ujra x év vagy csak a fent maradt időintervallumra érvényes.
Lehetőled olyanok válaszait várom akik valamilyen téren jártasak ezen témában, nem feltétlenül élémybeszámolókra vagyok kiváncsi. -
Hequila
őstag
Az a 15 nap az 15 munkanap lenne? Vagyis 3 hét?
Én is hasonló cipőben járok, csak hangkártyával, nekem viszont ígérgetik, hogy jönni fog... Immár durván egy hónapja. Nem akarok balhét, de nem igaz, hogy egy nyomorult 1500 Ft-os hangkártyát nem tudnak kicserélni, amikor egyértelműen rossz (ha berakom a gépbe, akkor a gép be sem kapcsol, nem ad képet). Na mind1, jövőhéten vége lesz a jószívűségemnek. -
bullseye
addikt
szerintem (bár ez nem jogi ismeret, csak IT) alapból át... a fejedet.
Nemtom mi a hiba, de ált. egy olyan hibát, amivel nyafi nélkül beveszik a HDD-t, javítani már nem is nagyon szoknak, visszaküldik nagykerbe, az küld cserét, (ő maga a kintiekkel cserél egyből, vagy disztribútoron keresztül), ozt annyi. Rendes boltban ezért helyből cserélik. Rendetlenben 2 hét (azon túl régen cserecucc kellett, most nemtom...).
Fogyvédelem nem sokat ér, és csak akkor, ha magánszemélyként vetted a meghajtót.
Polgári per meg évekig eltart, és sokszorosába kerül a meghajtónak... -
xTREem
tag
sziasztok!
nem akartam új témát nyitni, ezért itt kérdem:
elromlott a tavaly novemberben vásárolt maxtorom, ezért visszavittem a kiskernek garanciába. ott ''felvilágosítottak'', hogy a javítás több hónapot is eltarthat. mivel a mesékben már nem hiszek és a hátam sem tollas, utánanéztem a garis feltételeknek. ezek szerint 15 napjuk van rá, hogy kijavítsák/cseréljék a készüléket, ettől el nem térhetnek. az, hogy már 1 hónapja bent van és nem intézkedtem, csak annak köszönhető, hogy a boltos nagyjából a haverom, viszont a türelmemnek most vége.
a kérdésem az, hogyan tovább? egyesek szerint fogyvédelem, mások szerint polgári per.
mi a véleményetek? -
bullseye
addikt
válasz
AntiMistral #2 üzenetére
érvekkel és jogilag alátámasztott lista jó lehet, pláne ha több véget is vizsgál - ezért is nyílt ez a topik. De ha valaki simán keresztes-hadjáratot indít (és a nicked nem pont az objektívitás vitathatatlan jele) egy cég ellen, az nem igazán hasznos.
Ami a törvénybe ütközést illeti, ó dehogy is, hisz ha a politikusok milliós lenyúlásai törvényesek lehetnek, szinte bármi az. Lehet pl. a cég eljárása is, amiről egyébként már rég tud itt minden veterán...
Csakhogy a moderáció nem BTK alapokon nyugszik már a PH! fórumon sem. Idebent meg kifejezetten a jóízlés is határ. Bárki indíthat saját antihonlapot - sokan élnek is a lehetőséggel világszerte - ott a saját korlátai között élhet. -
AntiMistral
újonc
Szerintem joguk van az embereknek, hogy mely cégeknél számíthatnak komplett szivatásra. Nem ártana egy érvekkel alátámasztott feketelista létrehozása.
Vagy az már törvénybe ütközik? -
bullseye
addikt
Itt lehet kulturáltan, cégek anyászása nélkül beszélni erről, lehetőleg paragrafusokkal alátámasztva a ''de ez nem jó nekem, hö!'' érvrendszer helyett
Aktív témák
Hirdetés
- Apple IPhone 13 Pro Max 256GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Apple iPhone 14 Pro Max 128GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
- Apple iPhone 16 Pro Max 256GB,Újszerű,Dobozával,24 hónap garanciával
- Samsung Galaxy Note 20 Ultra 5G 256GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
- Samsung Galaxy A56 5G 256GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Kingston KC2000 500GB M.2 PCIe (SKC2000M8/500G)
- Nagyon különleges Lenovo laptop!! (i7, HD4600 + Nvidia GT755M + GT755M, SSD, cserélhető VGA, SLI!!)
- Videokártya Hűtés Segéd 92 - 120 mm Ventikhez / 3070 3080 3090 4070 4080 4090 Ti Super / AMD-hez is!
- 9700x februári vásárlás,foxpost az árban
- Gran Turismo 7 - PS4
- BESZÁMÍTÁS! AMD Ryzen 9 7950X 16 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! Dell Optiplex 5050 SFF asztali számítógép - i5 7500 8GB DDR4 256GB SSD HD630 Win10
- Xiaomi Redmi Note 14 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- REFURBISHED - HP USB-C Universal Dock G1 dokkoló (DisplayLink)
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A70/Samsung Galaxy A71/Samsung Galaxy A72
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest