Hirdetés

Keresés

Aktív témák

  • bullseye

    addikt

    válasz debut #130 üzenetére

    a váratlan áramtalanítás nem használ a gépnek, az biztos (nekem eddig egy ADSL modemem ment rá), de ha öl, akkor simán öl, nem csak lassít.
    ennyi visszaesés simán lehet a telepítgetések eredménye, főleg a háttérben dolgozó szolgáltatásoké. De ha amúgy 5000-5200 között kilengtek az eredmények, akkor 5000 VS. 4900 nem akkora kunszt.

  • bullseye

    addikt

    válasz MTbc #126 üzenetére

    ha csak és kizárólag a kártya cseréjével megjavult a net (se kábel,s e beállítás, se semmi más nem változott), akkor vidd vissza, bocs, de nálatok nem működik, kéred vissza pénzt...

  • bullseye

    addikt

    válasz MTbc #124 üzenetére

    sejteni sejtem, de vagy írd le, hogy pontosan mi történt mivel, vagy én is ilyen jó kis sejtelmes választ adok :)
    ha náluk működik, akkor azért lehet, hogy Te szúrtál el valamit, mely esetben javítható az ügy, ha inkompatibilis, akkor meg csere és passz. szerintem meg bevizsgálásit pénztet nem nagyon kérhetnek, max szerelésit, ha az egész gépet is viszed, és azzal buherálnak.

  • bullseye

    addikt

    válasz Sleed #121 üzenetére

    hát, ha garanciális, akkor garival vagy számlával (asszem már nem kell mindkettő egy ideje) be kell sétálni szervízbe... ha nem jól látható emberi hiba okozta, akkor valszeg javítás/csere lesz...

  • bullseye

    addikt

    válasz ROBERTOH #118 üzenetére

    hát, ezt inkább a bótban kéne firtatni, és hogy rögtön írják is be, csak biztos ami biztos...

  • bullseye

    addikt

    válasz Tosee #105 üzenetére

    de így van
    ''Ha a javítást választjuk, arra tizenöt nap áll a szerviz rendelkezésére. Sajnos ezt a törvény úgy fogalmazza meg, hogy a kereskedőnek „törekednie kell” e határidő betartására - amit a kereskedők persze úgy fordítanak le, hogy gyakorlatilag megszűnt a javítási határidő. Megnyugtatásul: erről szó sincs. A törvényben ugyanis az is szerepel, hogy a javítást a vevőnek okozott indokolatlan kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A gyakorlatban ez - kiegészítve a „törekvéssel” - azt jelenti, hogy ha a szerviz ki is csúszik a határidőből, de erről értesíti a vevőt, és megfelelő indokkal alátámasztja a késedelmet, az még elfogadható teljesítés.

    A szervizek ma már nem kötelesek cserekészüléket adni a javítás idejére, az ezt szabályozó passzusok teljes egészében kikerültek a fogyasztói törvényekből (így a javítási határidő sem növekszik automatikusan 30 napra cserekészülék biztosítása esetén, mint régebben). Viszont az említett „indokolatlan kellemetlenség” kiküszöbölésére a szerviz saját hatáskörében mégis felajánlhat cserekészüléket.''

    másrészt viszont

    ''A javításra vonatkozó törvényi előírások szintén fogyasztóbarátabbak lettek az elmúlt években. Régebben mindenképpen bele kellett nyugodnunk a termék javításába, jelenleg viszont már az első meghibásodáskor is kérhetjük annak cseréjét, vagyis az új szabályok szerint a kicserélésnek mint fogyasztói igénynek már nem feltétele a javíthatatlanság. Ennek egy akadálya lehet, ha a Ptk. 306. §-a alapján a kereskedőnek aránytalan többletköltséget jelentene a csere (például minimális idő- és anyagszükségletű javítás esetén), ilyenkor megtagadhatja a kicserélést. Ha a csere amiatt kivitelezhetetlen, mert a kereskedőnek nincs hasonló terméke, úgy értékegyeztetéssel - amelynek alapja szigorúan az eredeti vételár, jótállási idő alatt nem lehet amortizációval számolni - felajánlhat más hasonló terméket. Ezt az ajánlatot akár indoklás nélkül is elutasíthatjuk, ilyen esetben jogilag elállunk a szerződéstől, a vételárat pedig visszakapjuk. Természetesen a jog nem ismeri a „levásárlás” intézményét, hiszen a szerződés felbontásával egyidejűleg visszaállítjuk az azt megelőző állapotot, és a kereskedő nem kötelezhet minket újabb vásárlásra.''

  • bullseye

    addikt

    válasz Szpájki #92 üzenetére

    hát elméletileg azt ugye elvárhatod, hogy a hiba elháríása során ne okozzanak újakat. és ha nem akarják visszaállíani az eredeti állapotba, akkor valszeg elálhatsz a javítástól és kérhetsz cserét (remélem az adataid leentetted...)
    de ehhez azért a fogyasztóvédelmieket is meg kéne kérdezni, pontosan, jogszabályra...

  • bullseye

    addikt

    válasz 04ahgy #88 üzenetére

    ''Ha a javítást választjuk, arra tizenöt nap áll a szerviz rendelkezésére. Sajnos ezt a törvény úgy fogalmazza meg, hogy a kereskedőnek „törekednie kell” e határidő betartására - amit a kereskedők persze úgy fordítanak le, hogy gyakorlatilag megszűnt a javítási határidő. Megnyugtatásul: erről szó sincs. A törvényben ugyanis az is szerepel, hogy a javítást a vevőnek okozott indokolatlan kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A gyakorlatban ez - kiegészítve a „törekvéssel” - azt jelenti, hogy ha a szerviz ki is csúszik a határidőből, de erről értesíti a vevőt, és megfelelő indokkal alátámasztja a késedelmet, az még elfogadható teljesítés.

    A szervizek ma már nem kötelesek cserekészüléket adni a javítás idejére, az ezt szabályozó passzusok teljes egészében kikerültek a fogyasztói törvényekből (így a javítási határidő sem növekszik automatikusan 30 napra cserekészülék biztosítása esetén, mint régebben). Viszont az említett „indokolatlan kellemetlenség” kiküszöbölésére a szerviz saját hatáskörében mégis felajánlhat cserekészüléket.''

    szóval 3 hónap után én elkezdeném szájbarúgogatni az illetékeseket...
    ha nincs rajta fontos adatod, tartsák meg, és adjanak egy rendeset, értékegyeztetéssel... (mert 168k notesz... mit várhat ettől az ember?)

  • bullseye

    addikt

    válasz Erősgyurka #83 üzenetére

    hát ezt jogzsbály szerint, meg ilyenhomélyosan nem tudom, próbáld a Fogyasztóvédelmi főfelügyeletet

  • bullseye

    addikt

    válasz Grass #79 üzenetére

    arra nincs, 1x-re van :)

    ''A javításra vonatkozó törvényi előírások szintén fogyasztóbarátabbak lettek az elmúlt években. Régebben mindenképpen bele kellett nyugodnunk a termék javításába, jelenleg viszont már az első meghibásodáskor is kérhetjük annak cseréjét, vagyis az új szabályok szerint a kicserélésnek mint fogyasztói igénynek már nem feltétele a javíthatatlanság. Ennek egy akadálya lehet, ha a Ptk. 306. §-a alapján a kereskedőnek aránytalan többletköltséget jelentene a csere (például minimális idő- és anyagszükségletű javítás esetén), ilyenkor megtagadhatja a kicserélést. Ha a csere amiatt kivitelezhetetlen, mert a kereskedőnek nincs hasonló terméke, úgy értékegyeztetéssel - amelynek alapja szigorúan az eredeti vételár, jótállási idő alatt nem lehet amortizációval számolni - felajánlhat más hasonló terméket. Ezt az ajánlatot akár indoklás nélkül is elutasíthatjuk, ilyen esetben jogilag elállunk a szerződéstől, a vételárat pedig visszakapjuk. Természetesen a jog nem ismeri a „levásárlás” intézményét, hiszen a szerződés felbontásával egyidejűleg visszaállítjuk az azt megelőző állapotot, és a kereskedő nem kötelezhet minket újabb vásárlásra.''

  • bullseye

    addikt

    válasz KMan #75 üzenetére

    hacsak azóta nemváltozott as törvény, ez a helyzet:

    ''Úgyszintén a fogyasztói törvények korábbi verzióiból maradhatott meg emlékezetünkben a 3 napos visszavásárlás intézménye. Sajnos ez is már csak emlék, a hatályos törvényekben ilyet passzust nem találunk. Szerencsére a legtöbb kereskedő - talán szintén nosztalgiából - hajlandó rá, hogy sértetlen csomagolás esetén visszavegye az árucikket, azonban ez ma már csakis a kereskedő jóindulatán múlik.

    Mégis van azonban jelentősége a 3 napnak minden jótállással rendelkező termék esetében. Ha ugyanis ez idő alatt hibásodik meg egy eszköz, akkor a cserére vonatkozó igényünkkor a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a szerinti aránytalan többletköltségre, hanem köteles új készülékre cserélni a kifogásolt darabot.

    Egészen más - szélesebb körben gyakorlatilag ismeretlen - előírások vonatkoznak az online kereskedőkre. Abból a megfontolásból, hogy internetes vásárlás esetén a vevőnek csak az áru átvétele után nyílik lehetősége arra, hogy a terméket kézzelfoghatóan megismerje, a jogalkotók szigorú szabályokat hoztak a „távollevők között kötött szerződésekről szóló” 17/1999. (II.5.) Korm.rendeletben. Ennek értelmében, ha interneten rendeltünk - de ide tartoznak a postai csomagküldés is -, akkor az áru átvételétől számított 8 munkanapon belül mindenféle indoklás nélkül jogunk van elállni a szerződéstől. Ebben az esetben a megrendelt árut a kereskedőnek visszaküldve legkésőbb 30 napon belül vissza kell kapnunk a teljes vételárat - a postaköltség viszont minket terhel. A webáruházak üzemeltetőinek ráadásul kötelességük a 8 napos elállás lehetőségére a honlapon felhívni a vásárlók figyelmét - amiért érthető módon nem lelkesednek, ezért a legtöbb kereskedő az egyértelmű jogszabály ellenére „elfelejti” ezt megtenni. Semmi probléma - a jogszabály ilyenkor még inkább minket véd. Ha ugyanis a kereskedő elmulasztott értesíteni minket a 8 napos elállás feltételeiről, akkor arra 8 nap helyett máris 3 hónapunk van, mindenféle külön indoklás nélkül. Ha a kereskedő ezt a mulasztást a 3 hónapos időn belül pótolja, akkor a 8 munkanap onnantól számítandó, amikor a tájékoztatást megkaptuk.''

    vagyis ha jó fejek, visszaveszik, ha középjófejek, akkor levásárolhatod, vagy csak 90%-on veszik vissza, ha peched van, akkor arad az apróhírdetés rovat itt a PH!-n...

  • bullseye

    addikt

    válasz Flashback #73 üzenetére

    szerintem várd ki a végét...
    a smiley szólhat annak is, hogy ez Inno, és tucatszám vitték már vissza... vagy akárminek

    de azt fenntartom a jelenlegi agyammal, hogy garanciális probléma, mert rendeltetésszerű használat során pukkant el. ha a leírt 5 nap elteltével nem kapsz új kártyát, szerintem érdemes a dologról elbeszélgetni a fogyasztóvédőkkel is.

    amennyire a céget ismerem elég normálisak, majd megkérdezem, hogy ilyenkor mi van...

  • bullseye

    addikt

    válasz dany27 #70 üzenetére

    az alkatrészre igen, hacsak nem bizonyítható, hogy a szerelés/használat okozta a halálát...
    mondjuk cége válogatja, hogy mennyire szeretik ezt feltételezni...

  • bullseye

    addikt

    válasz dany27 #68 üzenetére

    hát nem vagyok szakértő, de szerintem csak alkatrészgaranciád van ilyenkor. (alapból ugye Te raktad össze, miért vállalna arra bárki garanciát?)
    ha a cégek elkezdenek egymásra mutogatni egy hibánál, akkor úgy jártál csúnyán...

  • bullseye

    addikt

    válasz Sipinho #65 üzenetére

    hát izé, azért nem ártana tudni, hogy mi történt nálad + a cégnél... pl. a géped működik-e más memóval, a a memó működik-e más gépben, stb.

  • bullseye

    addikt

    válasz #62 üzenetére

    hát ha jó fej, meg van kéznél, meg stb. akkor adhatott volna...
    a 15 nap, viszont nem fix, csak, ahogy ott a szöveg is mondja, törekedni kell rá. És ha nem tartja be, hanem 23 nap, akkor elmész pereskedni 5 évig? Ő is tudja, hogy nem...

  • bullseye

    addikt

    válasz sYs #55 üzenetére

    hát, én nem fogadnék a dologra, mert legtöbb garanciális javításhoz kell garancialevél, pecséttel, és valszeg csak a helyi jó. Noteszgépeknél kezd divatba jönni, hogy (esetenként felárért) világgaranciát kapsz, de sokszor még ott is kikötik, hogy állampolgárságnak megfelelő országban kell venni a terméket...

  • bullseye

    addikt

    válasz Zebu #53 üzenetére

    1, másik topikon láttam, hogy megoldódott, úgyhogy csak nincs szükség siratókórusra
    2, már rég átküldtem a problémát az egyik ottani górénak, köszönte szépen, azt mondta tanult belőle - hogy az ügyintézésed előtt vagy után látta azt nemtom viszont...

  • bullseye

    addikt

    válasz Gergi #49 üzenetére

    izé. nemtom mi a kapcsolat a kettő között, ugyanaz vagy sem...
    de szerintem akkor előbb 500m arrébb beszélj az OFÉvel, és aztán a vodával...

  • bullseye

    addikt

    válasz Gergi #47 üzenetére

    először csak diplomatikusan kérdezz utána, mi a helyzet...
    aztán menj oda, közösen hívjátok fel a fogyvédet, és majd azok elmagyarázzák neki.

  • bullseye

    addikt

    válasz Chili7 #44 üzenetére

    valszeg PTK-ból vette a szerző, 306-ra hivatkozik, tehát valszeg a többi is ott lehet kb, de ott a fogyasztóvédők telefonja, lehet ők fejből tudják.

    de ahogy nézem a helyzetedet, sokat nem tehetsz. max leüvöltöd a fejüket törvényerővel, mire ők +2 hétig jegelik a dolgot...
    fel kell írni, hogy oda máskor nem szabad semmi, ez volt a tanulópénz, ill tiltakozhatsz a notebook gyártójánál, hoyg a márkaszervízük rossz hírüket kelti a lassúságával

  • bullseye

    addikt

    válasz Chili7 #42 üzenetére

    @27 szerintem pont illik a Te esetedre is...

  • bullseye

    addikt

    válasz Soja #37 üzenetére

    ''Szavatosság és jótállás
    Nem túlzás azt mondani, hogy a fogyasztóvédelem alfája és omegája ez a két szó. A Polgári Törvénykönyv 277. §-a alapján minden „fogyasztói szerződéskor” - magyarul vásárláskor - jár a szavatosság. Ennek mértéke tartós fogyasztási cikk esetén három év, egyéb új termék esetén kettő, használt terméknél pedig egy év. A szavatosság keretében a forgalmazó azt garantálja, hogy a termék eladásakor megfelelt a jogszabályokban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak, minősége nem gyengébb az elvárhatónál és nincs rejtett hibája. Ha később egy rendeltetésszerű használat mellett bekövetkező meghibásodás mégis ennek ellenkezőjét bizonyítja, az a jog szerint hibás teljesítésnek minősül, amiért a forgalmazó tartozik felelősséggel. 2003 óta a reklámokban elhangzó állítások is számon kérhetők a szavatosság jegyében, tehát, ha egy termék nem teljesíti azt, amit a gyártója egy reklámban állít róla, az ugyanilyen hibás teljesítésnek tekintendő.

    A szavatosság esetében a vásárlástól számított hat hónapos határidő igazi vízválasztó. Ennek oka, hogy a törvény azt feltételezi, hogy ha egy termék fél éven belül hibásodik meg, akkor az a hiba már az eladáskor is jelen volt a termékben, ezért fennáll a hibás teljesítés. Ilyen esetben a kereskedőnek kell - független szakvéleménnyel - bizonyítania, hogy a terméknek eladásakor nem volt ilyen rejtett hibája, a meghibásodást nem rendeltetésszerű használat idézte elő. A hat hónapos határidő után viszont a bizonyítási kényszer megfordul. Onnantól kezdve már a vevőnek kell igazolnia - így a szükséges szakvéleményeket is beszereznie -, hogy a termék rendeltetésszerű használat mellett, a szavatossági időn belül, rejtett hiba következtében ment tönkre.

    A jótállás a szavatosságnál kedvezőbb feltételeket biztosít a fogyasztónak - hasonlóakat a szavatosság első hat hónapjában érvényesekhez, vagyis a forgalmazónak kell bizonyítania, hogy a meghibásodást szakszerűtlen használat okozta. Jótállás esetén ugyanis a forgalmazó azt garantálja, hogy a termék a jótállási időszak alatt végig hibátlanul fog működni.

    A számítástechnikai eszközöket érintő jótállási szabályok ez év június 1-jével a fogyasztók előnyére változtak - ekkor lépett hatályba a tartós fogyasztási cikkek kötelező jótállását szabályozó 151/2003 (IX.22.) Korm.rendelet mellékletét módosító törvény. Ezt megelőzően csak a komplett konfigurációk, a monitor és a nyomtató élvezett kötelező egy éves jótállást, a módosítás viszont ezt kiterjesztette a számítógép minden bruttó 10 ezer forintnál értékesebb alkatrészére, valamint a pendrive-okra, mp3-lejátszókra, memóriakártyákra.

    Egy-egy forgalmazó vagy gyártó a törvényben előírt egy évnél hosszabb jótállást is vállalhat a termékre - hiszen ez is a piaci verseny egyik eleme -, ebben az esetben ugyanezen szabályok vonatkoznak a meghosszabbított garanciális időszakra is. Figyeljünk rá, hogy ilyenkor a hosszabb garanciaidő fel legyen tüntetve a jótállási jegyen - amit a blokkal, számlával együtt kell megőriznünk, később csakis így tudjuk érvényesíteni jogainkat. Egy dolgot nem tehet meg a forgalmazó: hogy egy terméket a gyártó által vállaltnál rövidebb garanciával értékesítsen. Ilyenkor mindig a gyártói garancia ideje az érvényes.''

  • bullseye

    addikt

    válasz PNEUM #35 üzenetére

    az könnyen lehet :)

    a cikkben a 277-es paragrafusról esik szó (hogy egyáltalán jár...), meg a 151/2003 (IX.22.)-ről, hogy nem csak full konfigra/monitorra/nyomtatóra de 10e fölött szinte minden számtech alkaltrészre 1 év jótállás jár - amit állítólag 2005 nyarán vezettek be???

  • bullseye

    addikt

    válasz bányászbéka #33 üzenetére

    ''Úgyszintén a fogyasztói törvények korábbi verzióiból maradhatott meg emlékezetünkben a 3 napos visszavásárlás intézménye. Sajnos ez is már csak emlék, a hatályos törvényekben ilyet passzust nem találunk. Szerencsére a legtöbb kereskedő - talán szintén nosztalgiából - hajlandó rá, hogy sértetlen csomagolás esetén visszavegye az árucikket, azonban ez ma már csakis a kereskedő jóindulatán múlik.

    Mégis van azonban jelentősége a 3 napnak minden jótállással rendelkező termék esetében. Ha ugyanis ez idő alatt hibásodik meg egy eszköz, akkor a cserére vonatkozó igényünkkor a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a szerinti aránytalan többletköltségre, hanem köteles új készülékre cserélni a kifogásolt darabot.''

    a javítás meg csere kérdése ugyanitt lentebb...

  • bullseye

    addikt

    válasz Angmar #30 üzenetére

    hogyhogy idiglenesen? visszaadod és pénz vissza ha megjavítják a kártyát?

    kint SZSZ nem fognak vele vacakolni, bevágnak a helyére egy cserét, hogy ne kelljen időt ráfordítani, mert az drága. ozt kész...

  • bullseye

    addikt

    válasz Angmar #28 üzenetére

    csak aztán működjön is... majd mesélj :)

  • bullseye

    addikt

    válasz Angmar #26 üzenetére

    Na kérem, amit én tudok thx to Szentesi mester, hogy a jótállási idő alatt...

    ''A javításra vonatkozó törvényi előírások szintén fogyasztóbarátabbak lettek az elmúlt években. Régebben mindenképpen bele kellett nyugodnunk a termék javításába, jelenleg viszont már az első meghibásodáskor is kérhetjük annak cseréjét, vagyis az új szabályok szerint a kicserélésnek mint fogyasztói igénynek már nem feltétele a javíthatatlanság. Ennek egy akadálya lehet, ha a Ptk. 306. §-a alapján a kereskedőnek aránytalan többletköltséget jelentene a csere (például minimális idő- és anyagszükségletű javítás esetén), ilyenkor megtagadhatja a kicserélést. Ha a csere amiatt kivitelezhetetlen, mert a kereskedőnek nincs hasonló terméke, úgy értékegyeztetéssel – amelynek alapja szigorúan az eredeti vételár, jótállási idő alatt nem lehet amortizációval számolni – felajánlhat más hasonló terméket. Ezt az ajánlatot akár indoklás nélkül is elutasíthatjuk, ilyen esetben jogilag elállunk a szerződéstől, a vételárat pedig visszakapjuk. Természetesen a jog nem ismeri a „levásárlás” intézményét, hiszen a szerződés felbontásával egyidejűleg visszaállítjuk az azt megelőző állapotot, és a kereskedő nem kötelezhet minket újabb vásárlásra.''

    viszont

    ''Ha a javítást választjuk, arra tizenöt nap áll a szerviz rendelkezésére. Sajnos ezt a törvény úgy fogalmazza meg, hogy a kereskedőnek „törekednie kell” e határidő betartására – amit a kereskedők persze úgy fordítanak le, hogy gyakorlatilag megszűnt a javítási határidő. Megnyugtatásul: erről szó sincs. A törvényben ugyanis az is szerepel, hogy a javítást a vevőnek okozott indokolatlan kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A gyakorlatban ez – kiegészítve a „törekvéssel” – azt jelenti, hogy ha a szerviz ki is csúszik a határidőből, de erről értesíti a vevőt, és megfelelő indokkal alátámasztja a késedelmet, az még elfogadható teljesítés.

    A szervizek ma már nem kötelesek cserekészüléket adni a javítás idejére, az ezt szabályozó passzusok teljes egészében kikerültek a fogyasztói törvényekből (így a javítási határidő sem növekszik automatikusan 30 napra cserekészülék biztosítása esetén, mint régebben). Viszont az említett „indokolatlan kellemetlenség” kiküszöbölésére a szerviz saját hatáskörében mégis felajánlhat cserekészüléket.''

    azaz nem kötelező cserekártyát adni a javítás idejére, de ahogy én nézem, kötelező adni egy másikat, mert ez nem működik... (a 306 SZVSZ nem áll fent, ha már így is 3 hetet eltöltöttek vele...) Ja és a korábbiak alapján még annyit, hogy a jótállási idő alatt vagy a szavatosság első 6 hónapjában (asszem az első vonatkozik már minden számtech alkatrészre 10e fölött) a boltosnak kéne bizonyítania, hoyg te hibád a dolog, és nem viszont... úgyhogy erre sem nagyon hivatkozhat. (gondolom, ha ad cserét, de kiderül, hoyg te hibád, akkor viszont fizetni kell a cseréért...)

    de a tuti érdekében itten a fogyasztóvédők telefonszáma: 459-4800, velük is csekkoljad. + ahogy írjuk is ''nincs annál hatásosabb, mint egy vita során a pult fölött higgadtan átnyújtott mobiltelefon, a vonal túlsó felén egy fogyasztóvédővel.''

    Másrészt ahol egyszer kierőszakolod a jogaidat, ahelyett, hogy belemennél az elkenésbe amit ajánlanak, ott lehet hogy többet nem érdemes vásárolni... de az is lehet, hogy éppen azért érdemes visszamenni, mert tudják már, hogy veled nem ******-hatnak

  • bullseye

    addikt

    válasz Dracula #24 üzenetére

    (...)Ezért ne dőljünk be a számítástechnikai szervizek olyan „háziszabályainak”, amelyek nyilvánvalóan ellentétesek a hatályos joggal. (Gyakori konkrét példa az úgynevezett bevizsgálási díj. A törvény egyértelműen kimondja, hogy a jótállás időszaka alatt, valamint a szavatossági időszak első hat hónapjában a kötelezettségek teljesítésével kapcsolatos valamennyi költséget a kereskedő köteles viselni, ezért soha ne fizessünk ezen időszak alatt meghibásodott termékre bevizsgálási díjat – még akkor se, ha azt a szerviz végül hibátlannak találta.)

    Nem sokan bíznak meg egy szerviz saját szakvéleményében – és az mellesleg nem is felel meg a függetlenség követelményének. Ha vita merül fel a hiba eredetével vagy azzal kapcsolatban, hogy egyáltalán hibás-e a készülék, nem vagyunk kötelesek elfogadni a szerviz szakvéleményét. Ilyen esetben készíttethetünk saját szakvéleményt (a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség saját laborjai, illetve akkreditált laboratóriumok is vállalnak ilyesmit). Ekkor a szakvélemény költségét nekünk kell állni – a szavatosság első hat hónapján túl egyébként is nekünk kell, hiszen ekkor már a vásárló kötelessége a bizonyítás –, de ezt számunkra pozitív elbírálás esetén a kereskedőnek meg kell térítenie, igaz, erre csak bíróság kötelezheti. A leglényegesebb azonban, hogy mindezt megelőzően kérdezzük meg a kereskedőt, hogy hajlandó-e döntőnek elfogadni a független labor véleményét – csakis ezen (írásos!) beleegyezésnek a birtokában készíttessünk saját költségünkre szakvéleményt.

    A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség honlapján – www.fvf.hu – az összes fontos jogszabályt megtaláljuk, és kapcsolatba léphetünk az FVF munkatársaival is. A Fogyasztóvédelmi Fórumon – www.fogyasztovedelem.com – rengeteg hasznos tippet találhatunk a megnyitott témákban, illetve mi is feltehetjük konkrét kérdéseinket. És végül tároljunk el telefonunkban egy életmentő számot: (1) 459-4800. Ez a Főfelügyelőség központi telefonszáma – nincs annál hatásosabb, mint egy vita során a pult fölött higgadtan átnyújtott mobiltelefon, a vonal túlsó felén egy fogyasztóvédővel.

  • bullseye

    addikt

    válasz csapos2 #21 üzenetére

    hááááát PH!-n jól ment, meg elvitte amit kellett, de a 3.3+5 combója nekem elég gyengének tűnik. Nincs belőle egy számmal naygobb?

    (ja, és ugye tudod, hogy passzív táp mellé viszont vagy rendes házhűtés kell, vagy valami minimum folyadék a CPU+VGA párosra (meg a northbridge és a vinyók hőelvezetésére is valami megoldás), mert ha a meleg megreked a gépben...)

  • bullseye

    addikt

    válasz csapos2 #17 üzenetére

    hááááát, ezt inkább kedvességgel kéne megoldani, nem paragrafusokkal...
    (meg pl. idírod mi van a gépben, és milyen tápot akarsz, hátha sejthető a válasz)
    ott is el kell mondanod mire keresel tápot, és megbeszélni, hogy kipróbálod, de ugye visszahozhatod ha kevés. (jogilag meg gondolom előny, ha azt modták a boltban, hogy elég lesz, de nem volt - csak minek jogi útra terelni évekre...)

  • bullseye

    addikt

    válasz maniac #13 üzenetére

    tudnivalók garanciáról a lentebb megadott lapszámban.
    alaphelyzetben ilyenkor bájos mosollyal azt kell mondani, hogy, persze, legyen csere, értékegyeztetéssel, de akkor az Asus A7N8X (ha jól emlékszem régi szép Barton időkre...) legyen, és ráfizetsz 1-2000 forintot ha kell a 22803+fára, amibe most kerül a lap. Ha van. A gond az, hogy nem biztos hogy van. Nem is annyira mai csirke + Sulinetben alapban kevés lap volt, most egy sincs... hívd fel a fogyasztóvédelmet kezdetnek

  • bullseye

    addikt

    válasz Bero #10 üzenetére

    asszem a 3 nap amúgy sem...
    részletek a 12-es számunkban, meg ajánlom a FvF ügyfélszolgot is
    azé, hogy ne legyen zsarolás íze a dolognak, itt az idevágó rész
    ''ha interneten rendeltünk - de ide tartoznak a postai csomagküldés is -, akkor az áru átvételétől számított 8 munkanapon belül mindenféle indoklás nélkül jogunk van elállni a szerződéstől. Ebben az esetben a megrendelt árut a kereskedőnek visszaküldve legkésőbb 30 napon belül vissza kell kapnunk a teljes vételárat - a postaköltség viszont minket terhel.'' és tessék szépen megvenni a lapot csak úgy...

    az ügyfélszolg meg (1) 459-4800

  • bullseye

    addikt

    válasz Batman #7 üzenetére

    decemberi számunkban részletes cikket írt erről Szentesi Kálmán. Azzal érdemes felkészülni a csatára :)

    aszerint -ha emlkeim meg nem csalnak - újraindul a garancia offkorz, hiszen új terméket vettél.

  • bullseye

    addikt

    válasz xTREem #4 üzenetére

    szerintem (bár ez nem jogi ismeret, csak IT) alapból át... a fejedet.
    Nemtom mi a hiba, de ált. egy olyan hibát, amivel nyafi nélkül beveszik a HDD-t, javítani már nem is nagyon szoknak, visszaküldik nagykerbe, az küld cserét, (ő maga a kintiekkel cserél egyből, vagy disztribútoron keresztül), ozt annyi. Rendes boltban ezért helyből cserélik. Rendetlenben 2 hét (azon túl régen cserecucc kellett, most nemtom...).

    Fogyvédelem nem sokat ér, és csak akkor, ha magánszemélyként vetted a meghajtót.
    Polgári per meg évekig eltart, és sokszorosába kerül a meghajtónak...

  • bullseye

    addikt

    válasz AntiMistral #2 üzenetére

    érvekkel és jogilag alátámasztott lista jó lehet, pláne ha több véget is vizsgál - ezért is nyílt ez a topik. De ha valaki simán keresztes-hadjáratot indít (és a nicked nem pont az objektívitás vitathatatlan jele) egy cég ellen, az nem igazán hasznos.

    Ami a törvénybe ütközést illeti, ó dehogy is, hisz ha a politikusok milliós lenyúlásai törvényesek lehetnek, szinte bármi az. Lehet pl. a cég eljárása is, amiről egyébként már rég tud itt minden veterán...

    Csakhogy a moderáció nem BTK alapokon nyugszik már a PH! fórumon sem. Idebent meg kifejezetten a jóízlés is határ. Bárki indíthat saját antihonlapot - sokan élnek is a lehetőséggel világszerte - ott a saját korlátai között élhet.

  • bullseye

    addikt

    Itt lehet kulturáltan, cégek anyászása nélkül beszélni erről, lehetőleg paragrafusokkal alátámasztva a ''de ez nem jó nekem, hö!'' érvrendszer helyett

Aktív témák

Hirdetés