Hirdetés

Keresés

Aktív témák

  • net84

    őstag

    válasz Grass #81 üzenetére

    hivatkozhatsz a felmerülő túlzott kellemetlenségekre és jelezd, hogy el kívánsz állni a szerződéstől....(én így cseréltettem ki anno a moncsimat, amit 1 hónapon belül 3. alkalommal vittem a szervízbe ugyanazzal a hibával)

  • bullseye

    addikt

    válasz Grass #79 üzenetére

    arra nincs, 1x-re van :)

    ''A javításra vonatkozó törvényi előírások szintén fogyasztóbarátabbak lettek az elmúlt években. Régebben mindenképpen bele kellett nyugodnunk a termék javításába, jelenleg viszont már az első meghibásodáskor is kérhetjük annak cseréjét, vagyis az új szabályok szerint a kicserélésnek mint fogyasztói igénynek már nem feltétele a javíthatatlanság. Ennek egy akadálya lehet, ha a Ptk. 306. §-a alapján a kereskedőnek aránytalan többletköltséget jelentene a csere (például minimális idő- és anyagszükségletű javítás esetén), ilyenkor megtagadhatja a kicserélést. Ha a csere amiatt kivitelezhetetlen, mert a kereskedőnek nincs hasonló terméke, úgy értékegyeztetéssel - amelynek alapja szigorúan az eredeti vételár, jótállási idő alatt nem lehet amortizációval számolni - felajánlhat más hasonló terméket. Ezt az ajánlatot akár indoklás nélkül is elutasíthatjuk, ilyen esetben jogilag elállunk a szerződéstől, a vételárat pedig visszakapjuk. Természetesen a jog nem ismeri a „levásárlás” intézményét, hiszen a szerződés felbontásával egyidejűleg visszaállítjuk az azt megelőző állapotot, és a kereskedő nem kötelezhet minket újabb vásárlásra.''

Aktív témák