- Lítium-ion/Li-ion akkumulátorok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen videókártyát?
- Megemeli a GPU-k árát az NVIDIA?
- SD memóriakártyák (SD, SDHC, SDXC, micro SD)
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Apple asztali gépek
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
madgie
titán
válasz
Stauffenberg #38599 üzenetére
Semmiképp nem normális ez az X-T50 ár, szerintem sem. Ez ráadásul pont az a kategória, kinézet, amire ugyan pimpelhetnek filmszimulációs tárcsát, akkor sem fogja a hype meghajtani az eladásait.
-
Stauffenberg
nagyúr
"de azért az is túlzás, hogy elvárjuk a 3 évvel ezelőtti árakat."
Szerintem itt senki nem beszélt semmi ilyesmiről.
Az X100V és az X100VI között 14% áremelkedés történt. Az X-H1 és az X-H2 között 5% volt az áremelkedés. Az X-T4 és az X-T5 ára pedig teljesen azonos. Ha igazak lesznek a pletykált árak, akkor az 50% emelkedés, ami brutális és nehezen indokolható. Ha az X-T4 és az X-T5 példája mutatja, hogy az újabb szenzor nem jelent árfelhajtó tényezőt, akkor érthetetlen, hogy az X-T50 miért kerülne 50%-kal többe.
"A6700, technikailag lehet, hogy jobb, de én nem biztos, hogy azt választanám."
Én sem, de nem ez volt a kérdés, hanem mit kapsz odaát.
-
madgie
titán
Huhh, ugyan én az X-T10 óta nem használtam huzamosabb ideig azt a szériát, de nagyon rühelltem az evf-et abban, gyanítom, hogy megmaradt azóta is az az alaptulajdonsága, hogy kicsinek ugyan kicsi és a felbontása is butább, de ráadásul szemüvegesként nem látom be még ezt a kis méretet sem, annyira elb@szott az eye point, vagy mi a jó ég a neve annak, ahonnan bele kell nézni az EVF-be.
Lehet "normális" embereknek jó, nekem pápaszemesként borzalmas volt. -
Varoz
addikt
válasz
Stauffenberg #38595 üzenetére
Én azért még nem borítékolom, hogy ennyi lesz és azt értem, hogy erősen fogott a ceruza, de azért az is túlzás, hogy elvárjuk a 3 évvel ezelőtti árakat.
Én valahova közé lőném be. Nyilván az lenne jó, ha kitben lenne a fent említett ár. De majd kiderül, hogy mit dobnak.
A6700, technikailag lehet, hogy jobb, de én nem biztos, hogy azt választanám.
De ez persze erősen szubjektív. -
Stauffenberg
nagyúr
A többi váz nem drágult ilyen mértékben, még az elképesztő hype hegyekkel körbeölelt X100VI sem, amit egyébként nem képesek elegendő példányszámban gyártani, akkora a kereslet, de már az X100V is ilyen volt, pontosan tudni lehetett, hogy itt lenne a lehetőség egy nagyobb összeget emelni rajta.
Az X-T30II-höz képest ez 50%-os drágulás.
A Sony kérdésre meg: Ezért a pénzért ott A6700-at lehet kapni, ami egy kicsit magasabbra pozícionált gép. Nem tudjuk az X-T50 végleges specifikációit, de vélhetően nem fogja ütni AF-ben, nem lesz időjárásálló, nem lesz annyira fejlett videóban, stb. Biztosan lesz az X-T50-ben is ami fogni tudja az A6700-at, de én visszamennék az első bekezdésemhez: Semmi más nem drágult ennyit a Fujinál, teljesen érthetetlen, hogy ez miért.
-
Varoz
addikt
Aha, tehát ami nem igazolja az állítást, akkor az nem érvényes?
Ebben a kategóriában biza a Sony A6600 van ami mit ad isten, 1400-1600 dollár csak a váz.
Nyilván egyéni, hogy kell-e a Sonys színvilág a jobb AF-ért vagy elengedjük a virtuális melldöngetést és bőven használható Fuji AF is jó nekünk, cserébe a rögtön használható JPG-ért.
Fullframe nem is értem hogy jön ide, főleg egy X-Tx0 géphez ami a mérete miatt is az ami. -
Zanik
addikt
válasz
Stauffenberg #38585 üzenetére
Én most azon agyalok, hogy lehet inkább akkor mégis rámegyek gyorsan egy X-T30 II-re, mert az is előrelépés az X-E2S-ről, meg csak kéne már egy tilt up display-es kisebb váz, aztán ha majd egyszer mégis jön egy értelmes X-E5, akkor majd lecserélem arra.
-
Matska
senior tag
válasz
madgie #38579 üzenetére
A T5 az, amibe nem tudok belekötni, a H2-nél a 2 féle vázat nehéz értelmezni, elég lett volna egy sport és videó centrikus 26-os szenzorral, kistesónak az S20.
A Tx0 és E vonal meg a belépő szintet képviselte, na de 6 kiló a belépő szint? Persze értem, hogy a 40-es szenzorhoz kell az IBIS a T50-be, de akkor tulajdonképpen mi, vagy ki a cél? Persze mindez az én nyűgöm, lehet, hogy rosszul értelmezem.
A Pro és E szériára kíváncsi leszek, hogy hogyan tovább, vagy lesz-e tovább. -
válasz
Stauffenberg #38567 üzenetére
Most olvasom a fujirumorson, hogy biztosak abban, hogy az 1500 eur a váz ára, a kit 1800 lesz.
[link]
-
Matska
senior tag
válasz
Stauffenberg #38577 üzenetére
Részemről a T4 lesz a következő, felbontásra bőven elég, de pont annyival tud többet Jpeg -ben, ami ahhoz kell, hogy a LR mobile-t is dobjam, aztán meglátjuk pár év múlva. Ha más nem, akkor GFX-el vigasztalódom
Szerk.:
Amikor megvettem Kalmár Lajostól az új 23mm 1.4-et, akkor letette elém a GFX 55 1.7-et a GFX100-al, hogy nézzem meg azt is. Hát mit mondjak, eléggé elrontotta. New gear day-t. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Matska #38574 üzenetére
Nekem az X-T5-tel az egyetlen bajom, hogy nincs belőle X-T5s a frissített 26 megapixeles szenzorral. Én is imádom az X-T3-am, élmény kezelni, nagyon szeretem, de az új 40 megapixeles szenzornak sajnos olyan rolling shutter kocsonyásodása van, hogy nem annyira szimpatikus. Az X-T4-et meg az oldalra kihajtós kijelző miatt nem kedvelem, pedig manapság már nem egy ökör árát kellene rádobni a váltásra és lehetne IBIS-em meg LUT preview videó alatt.
Az X-H2s pedig drága, nagy, nehéz és nem fun, hanem egy szerszám.
Talán az X-T6-ban már lesz olyan erős CPU és kiolvasási sebesség, ami lekezeli rendesen a 40 megapixelt. Legalábbis nagyon remélem.
-
Matska
senior tag
válasz
Elektrosokk #38575 üzenetére
A Sony A7C egész baráti méretű, és hosszas küzdelem után megtanultak aránylag kompakt fényerős objektíveket gyártani. Csak hát a színek... elég köpedelem.
A többinél is azt látom, hogy elég szimpatikus irányba mozdulnak, de a Fuji Jpeg-el azért még egyik sem versenyzik. Gyakorlatilag havonta egyszer ülök le a PC elé képeket kidolgozni, miután tejutat fotóztam, minden másra ott a Jpeg, amivel rengeteg időt nyertek. -
Matska
senior tag
Új belépőknek nem lesz könnyű elmagyarázni, miért szálljon be az X rendszerbe. Magamnak is csak az obisor és filmszimek az érv, de azért a T3-mat nem akarom 10 éves koráig megtartani.
Egy ideje az az érzésem, hogy irányt tévesztettek az X mount kapcsán, és mindig várom, hogy megcáfoljanak 1-1 bejelentésnél, de nem sikerül már sokadszor sem -
válasz
Mr.Csizmás #38571 üzenetére
Lesz ilyen, majd 100 USD-vel olcsóbban mint az x-pro 3
-
arn
félisten
Vegulis, az xt5 kis csomagban. Lehet ami nem a merettel fugg ossze, mindent megkap onnan.
Nekem speciel a kis vazak mindig jobban bejottek, amikor az xt4 es az s10 kozott gondolkodtam, egyaltalan nem volt vonzo az xt merete, viszont az s annyira gagyinak tunt az xt mellett, hogy inkabb azert tettem volna le az xt mellett a voksot.
-
s4tch
veterán
https://www.fujirumors.com/fujifilm-x-t50-price-and-main-specs-leaked/
- nem időjárásálló
- kicsi evf
- 1500 dollárAhogy a blogger írja, ez kb. 50%-os áremelkedés az XT-30-hoz képest. Az IBIS és a 40 megapixeles nagy szenzor ellenére ez rablás. $1700 az XT-5... De legalább van az XT-50-en hiánypótló filmszim tárcsa.
-
válasz
Stauffenberg #38565 üzenetére
Én is azt néztem, hogy árban ilyen közel az X-T5-höz egyszerűen nem éri meg.
-
Stauffenberg
nagyúr
Teljesen érthetetlen a markolat kitüremkedés, ha ez is a régi akkut használja. Vagy lehet az IBIS vette el a helyet és nem párhuzamosan, hanem merőlegesen van a váz síkjával az akku elhelyezve.
Az ár egyszerűen irreális, 1499 euró egy baromság, ha közben 1799 euróért már X-T5 van. Ez inkább valamilyen kit ár lesz. Az X-T30II már most is 1399 euró az XF 18-55 kitben (német MM árakat puskáztam).
-
válasz
Elektrosokk #38562 üzenetére
Köszi, azt amúgy is állítom mindig, hogy benne legyen az exifben.
-
Zanik
addikt
Hát, őszinte leszek, így elsőre nem fogott meg a fekete X-T50 kinézete. Az ára pedig még inkább elvette kedvem: €1.499?!
Lehet mégis inkább megvárom az X-E5-öt. -
Kíváncsi voltam, mennyit érnek az mpb árai alapján a régi nikkor ai-s objektívjeim, amiket bagóért összevásároltam akkor, amikor a dslr korszak beköszöntött, és a D200 alatti vázakkal nem ment a fénymérés ezekkel az obikkal. Olyan közel 1000 euró jött ki a 3 obira ami azért nem rossz. Sajnálom, hogy annak idején az 50/1.2-t nem vettem meg, kicsit drágálltam, de megvehető volt. Most látom mennyiért megy és sírva fakadtam szinte.
Jók ezek a K&F konverterek. Újabban nagyon sokat használom az xt30-on ezeket a régi obikat. Főleg miután rájöttem a manuális élességállításra (a hátsó lcd-n feladtam, az evf-ben működik nagyon frankón a peaking-gel).
Esetleg valaki próbált konverterezett manuális obit használni ibises vázzal? Ilyen esetben is működik a stabilizálás?
-
Stauffenberg
nagyúr
A kamerás (fényképezőgépes) videózás sokkal inkább az EFP (Electronic Field Production) rendszerekhez áll közelebb, szóval inkább a narratív-dokumentarista stílusokhoz és az alacsony(abb) költségvetésű marketing anyagokhoz ideálisak. A Sony például ezért adta ki az FX3 és FX30 vázakat, amik kicsit más, inkább produkciós kamera kezeléssel rendelkeznek, de a forma MILC-ek felől jön, van aktív hűtés és hasonlók, ezek már órákig tartó élő közvetítésre is alkalmasak, de nem feltétlenül hagyományos broadcast, hanem internetes közegben.
Az ENG (Electronic News Gathering) és broadcast világ viszont jellemzően igényli a broadcast rendszerekhez integrálhatóságot. A nagy vállra rakható "híradós" ENG kamerák tele vannak portokkal, amikhez XLR mikrofont, SDI kimenetet, szatelit kocsihoz kapcsolatot és hasonlókat lehet csatlakoztatni, sok esetben beépített ND-vel rendelkeznek és egy elég komoly parfokális (!) zoom objektívvel. Itt a tömegnek abban is szerepe van, hogy nincs IBIS, sem pedig OIS, így az egyetlen handheld stabilizáció maga a tömeg és vállra támasztás.
De amúgy a TV társaságok és hírügynökségek is használnak már MILC-eket híradási anyagokhoz, főleg olyan kollégáknak osztják ki, akiknek a mobilitás fontos. Van mondjuk egy nagy esemény (pl: tüntetés), akkor a közvetítő kocsival együtt mozognak az ENG kamerások, míg mások sokkal könnyebben tudnak helyszínt változtatni egy kisebb géppel, sok esetben ők a fotózással is meg vannak bízva. Az AP és a Reuters is már évekkel ezelőtt szerződött a Sonyval, szóval ezek a "játékok" utat törtek maguknak az ENG területen is.
Szóval mindegyiknek megvan a maga helye a táplálékláncban.
Szerintem ennyire hozzáférhető még sosem volt a professzionális videózás minden létező árszegmensben.
-
rxmiss
tag
ket okbol is ezt valasztottam: egyreszt szerettem volna tovabbra is egyetlen eszkozzel megoldani a fenykepezest es a videozast, a d5200-am gyakorlatilag ertekelhetetlen minosegu videokat keszit, foleg kezbol.
a masik meg, hogy nezegettem mintavideokat 4k camcorderekbol es bizony nem utottek meg az x-t3 v t4 minoseget, meg hasonlo arban sem, nemhogy az olcsobbak (pedig a hosszu zoomnak orultem volna). blackmagic szintig pedig nem akartam felmenni.nem nyavajgok, nagyon szeretem a fujit. rettenet elegedett vagyok a minosegevel, csupan szeretnem kitalalni hogyan hasznaljam, hogy mindkettonk szamara jo legyen
-
madgie
titán
Sőt, mesélek egy friss esetet, múlt héten egy irodaátadón kellett videóznom és egész jó helyre sikerült lecövekelnem a szalagvágásnál, szóval bal kézzel tartva, a némileg túlméretes pocakom segítségével betámasztottam a gimbalt az X-T4 +10-24-gyel, jobbal pedig az X-T5 -tel a 18-105 tele végén kézből óvatosan svenkeltem, ahogy vágják miniszterfontosurak a szalagot. Így lett egy nagylótós, meg egy jó szűk jelenetem, ami háromfelé vágva (tág, szűk, tág) tök jól mutat az anyagban.
Ezt nagyobb kamerákkal nehezen játszottam volna meg. Tudom, legyen ott még egy ember -
madgie
titán
Most mondom: mert mobilisebb vagy ezzel. És sokszor olcsóbb is a szett így (nyilván nem mindig). Meg azokkal a tévés kamerákkal nem is mosod úgy a hátteret, mint a MILC-en egy átlagos mezítlábas fix-szel (cserében nyilván zseniális annak az átfogása).
Nincs olyan, hogy ez csak erre, vagy arra jó, hálistennek olyan kényelmes helyzetben vagyunk, hogy egy melóra sokféle opcióból lehet válogatni (nekem pl sokszor a vágóképes kamera az iPhone 15 Pro, hiába van két Fuji). -
Zanik
addikt
Mondjuk akinek nem hibrid fotós/videós munkára kell gép, hanem kifejezetten csak videózásra, az miért nem vesz dedikált videókamerát?
-
madgie
titán
Right tool for the right job, ahogy tőlünk nyugatabbra mondanák. Nekem építkezésen, vagy akár egy irodában némileg furcsa választás lenne a nagy tévés kamera, már csak a mobilitása és mozgathatósága miatt is (gimbal pl), egy eseményen meg nyilván jobb választás amaz, főleg ha normálisan összehangolt multicam felvételről van szó.
A Fuji nálam riportra csak muszájból forgott párszor, igazából nagyon szépen dolgozik ott is, de nem elsősorban oda való. (mondjuk van TV2-s ismerősöm, aki lótifutiként az R5-tel csinál mindent, sokszor a riportokat is)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Lítium-ion/Li-ion akkumulátorok
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Politika
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Diablo IV
- További aktív témák...
- Honor Magic5 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Új Apple iPhone 16 Pro 256GB, Kártyafüggetlen, 3 Év Garanciával
- Nincs még weboldala, vagy szeretne újabbat? 50.000-ért teljes oldalt kap
- Update 05.14 Bomba árak 2025-ben is! Üzleti - Consumer laptopok DELL FUJITSU HP LENOVO
- Felújított laptopok / PC-k Számlával, garanciával! Ingyen Foxpost! 05.03
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest