Hirdetés
- Milyen széket vegyek?
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Mini-ITX
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Aktív témák
-
Pá
addikt
Sztem a DRS tökéletes, ahogy éppen van. A célját teljesen jól betölti, amit sajnos sokan félreértettek.
Hosszabban nincs kedvem kifejteni, de sztem nem is lenne érdemes. -
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
mefistofeles #25191 üzenetére
Most már annyira fejlett minden, hogy ha előszednének azokat a gépeket, akkor is minden milliméterre ki lenne számolva, és minden egyes tizedet kihoznának a lehetőségekből. Annó nem volt ennyi profizmus, akaratlanul is jó lett a verseny.
Az a gond, hogy kitalálják az állítható szárnyat, aztán meg kitalálják, hogy lehet kivédeni. Minden szabályváltoztatással csak + munkát csinálnak maguknak, mert egész télen azon dolgoznak, hogy semlegesítsék annak a hatását, és ez mindig mindenkinek sikerül, csak idő kérdése. -
sh4d0w
félisten
válasz
hunnylander #25172 üzenetére
Button nem a KERS és a DRS miatt előzte Massát, hanem azért, mert ő tapadt, Massa meg nem.
-
#70869248
törölt tag
válasz
mefistofeles #25191 üzenetére
A világ nem marad ugyan olyan, te is tudod.
Elmondtam mi minden változott azóta...nem tudod visszahozni, manapság minden sokkal kifinomultabb. Az autók építéséből adódóan bizonyos dolgok megváltoznak vagy teljesen eltűnnek csökkentve ezzel a 'régi' dolgok által teremtett lehetőségeket.
A versenyzők is változnak, a biztonság is óriásit változott.
Az hogy most leejtik a szárnyat azzal azt próbálják visszahozni ami régen jobban érvényesült, a szélárnyékból való kibújást.
Mert ez mára nagyon lecsökkent, köszönhetően a futóművek sokkal jobb működésének, a kigyorsítások difiből, gumiból, motorok görbéjéből...stb adódó sokkal simább megvalósulásának..
Azaz mint írtam semmi nagy dolgot nem látunk, csak a szemnek lehet félrevezető hogy ezt most mesterségesen teszik hozzá a versenyhez.A kütyük száma is kevesebb mint volt, a KERS meg egy nagyon jó dolog, jobb mint a Cart boost-ja.
Azaz ez az egész nem probléma, de még fejlődnie kell, szabályokban és megvalósításban is...de valahol mindent el kell kezdeni.
A pályák tényleg elég sz@rok viszont.szerk: a cikázás viszont valóban veszélyes...tavaly irgalmatlan nagyot esett egy motoros ezért
..és hát ezek burkolatlan autók az egyenesekben irgalmatlan tempóval, tényleg nagyon veszélyes lehet. -
Motion_Blur
félisten
Nem tudom miért kell ennyire görcsölni az előzéséken.. teljese mértékben igazat adok hunny-nak, ez a DRS már 'természetellenes' dolog, olyan mintha az antilopra plusz súly aggatnának csak azért hogy sikeres legyen a gepárd.
-
mefistofeles
veterán
válasz
hunnylander #25190 üzenetére
Ha olvastál akkor nem kérdés mit akarok (szeretnék). Eltüntetni az autókból minden felesleges szart, kiszélesíteni a pályákat és nem számolni hányszor mozdul az aki védekezik........
-
mefistofeles
veterán
válasz
#70869248 #25188 üzenetére
Nem az a gond, hogy nem értem a dolog fizikai részét, hamen, hogy (szerintem) nem ettől lesz izgalmas egy verseny és nem lenne rá szükség.
Emlékszel Mansel, Prost, Senna idejében egy versenyre? Volt egy kaszni egy motor egy váltó és egy tökös pilóta és senki nem számolta hány manővert végez a védekező egy előzés során. Most tedd a szívedre a kezed, mikor volt izgalmasabb egy futam, akkor vagy most a kütyükkel telezsúfolt autókkal, a szabályokkal megfojtott versennyel? lassan már nem autóversenyzők kellenek, az autókba hanem programozók gyors reflexekkel. -
hunnylander
őstag
válasz
mefistofeles #25189 üzenetére
Akkor mit akarsz? A DRS-t betiltani vagy tovább gyengíteni a védekezőt?
Én már évek óta Adrian Newey véleményét osztom az előzés témában. Azt javaslom, mindenki nézzen utána az előzéssel kapcsolatos nyilatkozatainak és igyátok a szavait!
(Google bácsi biztos megmondja, mire céloztam.)
-
mefistofeles
veterán
válasz
hunnylander #25186 üzenetére
Te olvastad az előző hozzászólásomat??
Pont azt mondom, hogy a védekezőt gúzsba kötik. Szintén itt írtam, hogy a kersz és a szárnyálíttás nem autóverseny és egyikre sem lenne szükség.
Nézz már meg egy futamot pl. Mansel idejéből és számold meg az előzések és izgalmas szituációk számát aztán hasonlísd össze a mai futammal...... Láttál előzést gratulálok ez már nem semmi egy versenyen! -
#70869248
törölt tag
válasz
mefistofeles #25184 üzenetére
Majd lesz több ott ahol nagyobb egyenes van...lényegében ez a megoldás tavalyi megvolt csak akkor könyökkel, meg lábbal szabályozták, valamint ....mindig is létezett amióta rájöttek hogy van 'melegszél'.
Azaz az egyenesben támadó mindig is jobb helyzetben van mint a védekező, ez így volt és most semmi más nem történt mint megpróbálják művileg visszacsempészni ezt a futamokra.
Mert ezek a lehetőségek eltűntek, a magasabb szinten képzett versenyzőknek, a részletekig kidolgozott aerohatásnak, a kevesebb hibalehetőséget biztosító elektronikának, mechanikának...autónak köszönhetően.
...és persze a pályák is sokkal biztonságosabbak, így háttérbe szorult az emberi tökösség és a finesz úgymond.
Ezért most ezzel a lecsapódó szárnnyal igyekeznek pótolni.
De nincs benne semmi egetrengető...max a művisége lehet célpont, ...maga a hatás egy régóta létező dolog. -
Sanya595
senior tag
válasz
mefistofeles #25184 üzenetére
Azért szerintem ez nem ilyen egyszerü,hogy utolérlek és állj félre,mert nincs a versenyen elözés.
Nem jó az sem ha nincs elözés,de nem mindenáron.
Én pl már azt pozitivumnak éltem meg,hogy nem 1-szer mentek ki a boxba és jobban dominált a taktika is. -
hunnylander
őstag
válasz
mefistofeles #25184 üzenetére
Láttam előzést.
Az miért is baj, ha a védekező is megnyerheti a párharcot?
Neked le kell bénítani a prédát?
A DRS vagy betiltva jó vagy úgy, hogy ennél többet nem segít! Én nagyon is örülök neki, hogy nem tette abnormálissá a versenyzést!
De minél inkább látom, hogy a szurkolói elégedetlenség afelé lökdösné a szabályalkotókat, hogy még jobban bénítsák a prédákat, annál jobban azt szeretném, ha betiltanák a DRS-t!
A kivédekezés is művészet és meg kell maradnia, extrém mértékben is! Én akarok ilyen futamot!
-
mefistofeles
veterán
válasz
hunnylander #25183 üzenetére
"túl könnyűvé tenni az előzést"
Nézel te futamot? Lassan már nincs is előzés, vagyis van pár ...a boxban.....
Amúgy minek is kell kersz? 10-20 éve nem volt, voltak viszont izgalmas versenyek. -
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #25178 üzenetére
Na ez egy ígéretes ötlet; elküldhetnéd az FIA-nak!
Talán Martinnak eszébe jut; de szerencsére ő is azon a véleményen van, mint én, hogy nem jó természetellenessé és túl könnyűvé tenni az előzést.
Úgy érdekesebb lehetne; kivennék belőle a természetellenes préda-bénító faktort és kavarná a változókat, ami néha adna plusz lehetőségeket, ami az eszköz nélkül nem adódhatna.
Utánanéztem és erre céloztam; Gilles Villeneuve, Spanyol Nagydíj 1981, Jarama.
-
Sanya595
senior tag
válasz
hunnylander #25176 üzenetére
Pontosan igy láttom Én is.
Egybböl az jutott eszembe mikkor a végén Gyulámék azt firtatták,hogy Alo befogja Petrovot és megelözi,hogy ezt már tavaly az utolso futamon eljátszotta....ott sem tudta megelözni,akkor itt mért tudta volna.... -
mefistofeles
veterán
Hát ez a verseny.......
Lassan elérik a sok ökör szabállyal, hogy tényleg nem nézek futamokat!
Tök nevetséges.
A kersz is és ez a béna hátsó légterelő is egy baromság, semmi köze az autóversenyhez. Ha egy futamon van két komoly előzés pontszerző helyen, akkor tíz percig kell visítani mekorra futam ez már!
Nem véletlen, hogy a védekező egyszer!!!manőverezhet a támadó versenyző előtt aztán birka módjára nézheti (nézhetné, ha a pályák eleve nem előzés lehetetlenre lennének alakítva) ahogy az elmegy mellette, a célegyenesben pedig még a légterelő is ellene van, mert ugye csak a támadó használhatja! Még jó, hogy szart se ér az egész rendszer pedig aztán mindent megpróbálnak, az F1 istenei, hogy az általuk megfolytott versenybe valami izgalmat vigyenek.
Vettel nagy versenyző, de nehogy már ez után a futam után leboruljak előtte! Az ő autójával kb. még nyolc másik pilóta is nyert volna!
Nem hiszem el, hogy ezeknél az ökröknél akik "közvetítenek" nincs jobb. Na neeeem nem a Palikra gondoltam, sokan visszasírjátok pedig aztán nem volt jobb egy paraszthajszállal sem!
Na nekem ez maradt meg a verseny után, meg -azért pozitívumot is mondjak- Hamilton és a Meki feltámadása és Petrov..... kb ennyi -
Oliverda
félisten
válasz
hunnylander #25176 üzenetére
Szerintem az sem volna nagy hülyeség, ha ez is hasonló korlátozással működhetne mint a KERS. Pozíciótól függetlenül mindenki használhatja x másodpercre egy körben. Persze nem lenne túl sok az az x.
-
D@ni88
addikt
válasz
hunnylander #25176 üzenetére
Malajziában azért jó lenne látni ha a kettő hosszú egyenesben küldhetnék neki...
-
hunnylander
őstag
válasz
MPowerPH #25174 üzenetére
Én alapból azt nem értem, hogy miért baj az, ha a védekező akár az egész futamot ki tudná védekezni, ha ügyes!
Aztán gondold végig, hogy a DRS természetellenes! Kvázi lebénítása a prédának!
Olyan, mint, hogyha megkérsz egy vadászt, hogy először lőjön bénítóinjekciót a vadba és te aztán majd lelőheted azt és verheted a melled, hogy milyen ügyes vadász vagy és elejtetted a vadat!
Köszönöm, nem!
Számomra vagy betiltva/kukázva jó a DRS vagy úgy jó, hogy soha ennél nem lesz nagyobb segítség az előzéshez, mint ma volt.
-
MPowerPH
félisten
Na, mint utólag kiderül, Webber futómű gondokkal küzdött végig. Mondjuk más magyarázatot én sem látok a teljesítményére, csak hát megint pont Webber -el....
-
MPowerPH
félisten
válasz
Motion_Blur #25157 üzenetére
Mondtam én, hogy visszasírjuk még Palikot.
hunnylander: Értem én. De ennyi előzés volt tavaly is, és még csak DRS sem, és Kers sem kellett hozzá.
Az a probléma, hogy aki védekezik beraktározza a Kers -t arra a szakaszra, ahol aktiválni lehet a DRS-t. Apex-en ráküldi, és mire a támadó odáig jut, hogy bemehetne mellé, már jön a kanyar.
-
hoffman_
nagyúr
válasz
hunnylander #25172 üzenetére
És az előzési készség pilótafüggő is. Button egy olyan pilóta, aki azért hibázik nagyon keveset, mert nem is kockáztat akkorákat, mint pl. egy Hamilton vagy Kobayashi- Éppezért egy Hamilton másként viselkedett volna Massa mögött. Lehet, hogy a sóderágyban vagy falban végzi nagyobb eséllyel, mint Button, de nagyobb eséllyel és hamarabb is előzött volna, ebben biztos vagyok.
Hamiltoooooooooooooon!!
-
hunnylander
őstag
válasz
sh4d0w #25171 üzenetére
Szerintem a DRS pont így jó, hogy a védekezőnek is maradjon esélye!
Őszintén, gondoljuk már végig!
Azt akarjátok, hogy a védekező már soha többé ne tudjon védekezni? Abban úgy mi a párharc? Úgy mi az érdem az előzésben?
Vannak kalsszikus futamok, ahol pl. Gilles Villenueve a fél mezőnyt tartja maga mögött eyg fél futamon és ezzel nyer, mert zseniálisan védekezik!
Én csakis ennyit akartam a DRS.től, volt előzés, ha valaki merész és ügyes volt és a védekező gyeszán védekezett, ott volt az előzés. Button is előzte Massát később. Ennél több nem kell, mert az természetellenes!
A DRS arra lett hozva, hogy valamicskét kompenzáljon a követőautó aerodinamikai szenvedésein.
És az előzési készség pilótafüggő is. Button egy olyan pilóta, aki azért hibázik nagyon keveset, mert nem is kockáztat akkorákat, mint pl. egy Hamilton vagy Kobayashi- Éppezért egy Hamilton másként viselkedett volna Massa mögött. Lehet, hogy a sóderágyban vagy falban végzi nagyobb eséllyel, mint Button, de nagyobb eséllyel és hamarabb is előzött volna, ebben biztos vagyok.
Szumma szummárum; ne essünk át a ló másik oldalára. Én abban a táborba tartozom aki, elfogadja a DRS bevezetésének a technikai okait és aki számára ez nem teszi igazságtalanná a párharcot technikailag, mert a védekezőnek meg ott van a jobb aerodinamikai, hűtési és gumikezelési előnyök, tehát van előnye neki is jó néhány területre, amelyeken a támadó hiányt szenved. De én csak addig kedvelem a DRS-t, amíg semmit vagy csak keveset segít a támadónak. Ha már túl sokat segítene, ellehetetlenítené a sikeres védekezéseket, az elhúzódó párharcokat, akkor már gyűlölném! Félek is, és nem is akarom, hogy módosítgassák, még több használati területed adva; csak mert a szurkolók nyafiznak, holott pont azért nyafiztak előzetesen, hogy nem jó természetellenessé tenni az előzést. Szerencsére nem lett az; hanem továbbra is kraftot követel és szerencsére - elméletileg - most is történhetne olyan bravúros védekezés, mint amilyet Gilles-től említettem.
De felőlem most azonnal betilthatnák, de véletlenül se tegyék hasznosabbá. Aki könnyű előzéseket akarn, nézzen NASCAR-t!
-
sh4d0w
félisten
Pro: Petrov 3. helye.
Kontra:
- az "előzést segítő technológiák" bolhafingnyit nem érnek
- a Red Bull fölénye
- a Merci vergődése
- Barrichello egy idióta. -
Motion_Blur
félisten
válasz
werszomjas #25166 üzenetére
Ökör... vajon mikor érjük meg hogy ez a csúcspilóta már nem lesz a mezőny tagja?
-
manutdzoli
senior tag
válasz
werszomjas #25166 üzenetére
Persze,hogy ezt mondja.Az biztos,hogy menekült Kobayasi elől,na de ennyire?
-
darál0w
Jómunkásember
válasz
werszomjas #25166 üzenetére
az év poénja
-
werszomjas
addikt
-
Oliverda
félisten
válasz
Motion_Blur #25164 üzenetére
2012-től... ha átveszi.
-
Peat;)
veterán
válasz
Motion_Blur #25157 üzenetére
Igazából erről van szó, ismerősi alapon megy mint oly sok minden idehaza. Mindenki látja, illetve inkább hallja, hogy alkalmatlanok rá, egyedül Wéber az akit elfogadható, na bumm. Értelmetlen ezen zsörtölődni, ők közvetítik egyedül idehaza, azt csinálnak ami akarnak, mindenképpen meglesz az a nézőszám amivel értékesíteni tudják a reklámidőt.
Saubert nagyon sajnálom, nem tudom elképzelni hogy szándékosan akartak ügyeskedni. Perez majd megmutatja milyen ha felbosszantják
. Azért nem jó ez így, hogy a nyertes autójának az eleje nyaklik mindenfelé, egy ilyen miatt, csak azért mert ez mérhető a loosereknek meg kizárnak egy középcsapatot. De mindig kell a balhé, mondtam is magamban hogy eddig ez túl sima, lesz itt valami.
-
Sanya595
senior tag
válasz
hoffman_ #25159 üzenetére
Szerintem lett volna még ideje vissza engedni.
Nem sok,de lett volna. -
Oliverda
félisten
válasz
Motion_Blur #25157 üzenetére
Egy Palik-Wéber duóval nem lenne gond, de ahhoz Gyulát el kéne takarítani és Palikot vissza kéne hozni. Egyikre sincs reális esély sajnos.
Bibby: Tavaly szinte tök ugyanez volt az első verseny után. Itt problémázott majd mindenki, hogy az összes futam dögunalom lesz. (pl.:[link] , [link]
) Aztán a szezon előrehaladtával beindultak a dolgok. Látván azt, hogy 1, 2 vagy akár 3 kiállásos taktikával is végig lehet menni, szerintem lesznek itt még kavarodások. Illetve ha a drága FIA kicsit átgondolja a DRS szabályt akkor talán még az is egy használható cucc lesz. Amúgy én is izgalmasabb versenyt vártam. Melbourne-ben ritka, hogy ennyire nem történik semmi. Még egy árva SC sem volt. Na majd a 35 fokban és 85%os páratartalomban.
-
Bibby
addikt
Ez olyan verseny volt mintha tavaly lett volna.
Kellett ennyi szabálymódosítás? Sok sz@rt nem ért egyik sem. -
hoffman_
nagyúr
válasz
shteer #25146 üzenetére
Én is néztem nagyot, hogy miért nem ezt tette, mert egyértelmű volt, hogy ebből bünti lesz. Viszont ha megnézed, akkor nem volt egyszerű dolga, mert Alonso azonnal ráharapott, és előzte meg Massát, tehát nem is tudtam volna nagyon visszaengedni, csak mindkettőt egyszerre. Sokkal nem állt volna jobban akkor sem szerintem. Akkor állt volna jól, ha meg tudja előzni Massat az elején.
-
manutdzoli
senior tag
A HRT hogy fog fejlődni,ha nem engedik a futamon menni őket?Egyébként le a kalappal Petrov és Perez előtt
Massa és Webber nagy csalódás.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
Tomics #25156 üzenetére
Annak idején Palik rendezte maga mellé az egyik barmot hogy legyen kit sz*patni. Walter meg úgy került be hogy nagy spanja Wébernek. Elismerem a túraautózásban szerzett érdemeit, de kommentátornak nem való. Már eleve az orgánuma nem engedi. Ahogy Gyulámnak se a legjobb ez a herélt hangszín.. ebből a szempontból Palik sokkal inkább való kommentátornak mint ez a két visongó..
-
Tomics
addikt
Idióta kommentátorok b+.
Nem igaz hogy ebben a k. országban ezt a 2 baromállatot kell alkalmazni -
D.Orion
veterán
Érdemes megfigyelni, hogy a Lotus Renault hátsó szárnyán mekkora hézag van a két lamella között zárt állásban is. Kicsit furcsa, hogy pl. egy Ferrari-hoz képest mennyivel nagyobb hézag látszik. Erre nincs valami szabály? Sauber-t pontosan miért zárták ki? A hátsó szárny állásszöge nem stimmelt?
-
Oliverda
félisten
válasz
Motion_Blur #25138 üzenetére
Nem értem miért erőltetik ezt a Walter gyereket. Annyira való kommentárnak mint a jelenlegi HRT a rajtrácsra. Ott kezdődik az egész, hogy a hangja rossz (c'est la vie). Ezen felül beszélni sem tud (mondjuk ezzel nincs egyedül). Nem értem, hogy miért kell erőltetni amikor Wéber amúgy is ott ül 2 méterre. Ráadásul a verseny alatt legalább ötször elmondta ugyanazt, az amúgy sem annyira izgalmas futamot még unalmasabbá téve. Rémálom...
-
Male
nagyúr
válasz
Flashcash #25144 üzenetére
Igen, még azelőtt írtam, hogy olvastam volna Horner nyilatkozatát
Nagymelák: Passz, nem tudom hány %-ban volt Renault tulajdon akkor a csapat, lehet, hogy nem számítottak gyárinak.
A Red Bullnak hány évtizedes tapasztalata van F1-es autó tervezésében? Mégis mit építettek már megint... Igen, megvették hozzá a megfelelő embereket, de ez a lehetőség másnak is ott van/volt. -
Flashcash
Közösségépítő
(Vicc, hogy 2009-ben és 2011-ben van KERS, 2009-ben a KERS nélküli autó volt a legjobb, 2011 ismét így indul... jó, most volt benne valami olyasmi, de nem is használták.)
Horner nyilatkozta, hogy már Pénteken teljesen kiszerelték az autóból a KERS-t, mert nem működött megfelelően. Newey nem akar kompromisszumot kötni az autó vonatkozásában a KERS miatt, ezért kell még alakítaniuk, hogy illeszkedjen az autóhoz.
-
Sanya595
senior tag
válasz
Motion_Blur #25138 üzenetére
Az a sok idiotaság amitt össze nem hordott a kers-röl meg a szárnyról......
Komolyan nevetséges és szinte már hiányzott Palik....
Továbbá azt még mindig nem tudják,hogy milyen szinü sisak kié...pl Ham ment ki a boxba és már mondta is,hogy Button megy a boxba..
Az autókat is rendszerint elnézte..... -
válasz
Flashcash #25137 üzenetére
Szóval akkor tud Massa is, ha akar, csak szokás szerint elbaltázott taktika, meg futam közbeni leeresztés..
Button meg ne kenjen semmit arra, hogy kihívták Massát. Rögtön vissza kellett volna engedni, nem utólag egyezkedni. Arról nem beszélve, hogy közben Alonso is közéjük került már.
-
D.Orion
veterán
válasz
Motion_Blur #25138 üzenetére
Mégis mit vártál tőlük? Palik volt a mesterük.
-
Nagymelák
senior tag
Renault:2005-2006-ban gyári csapatként lettek világbajnokok?Szerintem nem!Én gyári csapatokról beszéltem!
Azért akarták mert tudták hogy a sok évtizedes rutint és tapasztalatot nem lehet egy év alatt megszerezni,ez egy költséges sport sikerek nélkül nehéz letolni a cég torkán hogy ugyan már öntsünk még bele pár milliót hátha sikerül valami.A Mercedes sem fogja a részvényesei pénzét elszórni,ezért volt jó a Mclaren nekik, mert jöttek a sikerek benne voltak a Top 3-ban és mindenki boldog volt.De gyárilag nem kellett volna próbálkozniuk.
-
Motion_Blur
félisten
Mennyire szánalmas ez a Czollner-Walter kettős... azt hiszik hogy az állítható szárny és a KERS valami tuti recept az előzéshez..
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz
Barthezz2 #25112 üzenetére
-Massáé lett a legyorsabb kör 1.28.947 bár nála a taktikát is elbaltázták rendesen (a végén csak 8 kört ment a lággyal ami működött, a keménnyel meg jóval többet ami nem)
-Button a verseny után még megemlítette, hogy érdekes módon Massát kihívták a boxba röviddel az incidensük után, így mire egyeztettek volna a versenyfelügyelőkkel már nem tudta visszaadni a helyet, hanem egyértelmű lett a boxutca áthajtás (legközelebb ilyen helyzetben nem taktikázni kell, hanem rögtön visszaadni a helyet és újra próbálkozni)-McLaren-nél nyilatkozta Martin Whitmarsh, hogy az ezüst színű elemek az autó hátsó részén titánból készültek, mert karbonszálból nem volt idejük elkészíteni, így tényleg siethettek
-
Male
nagyúr
válasz
Nagymelák #25135 üzenetére
Persze, hogy hiányzott neki... de akár a Ferrarihoz is visszamehetett volna például.
Honda: ők fejlesztették a 2009-es VB autót... ha nem is ők üzemeltették utána
Renault: Szerintem 2005-ben és 2006-ban VB-k voltak...Azért akarták, mert egy már jól összeállt csapatot kaptak volna... így meg nekik kell felépíteni, és ez lassabb, költségesebb.
-
Nagymelák
senior tag
Szabadon távozhatott volna,ez igaz,de az F1 ezeknek az embereknek életforma,egyszer már elment a Ferraritól Brawn,és mégis visszajött,azért valami bizsergés hiányzott neki.
BMW, láttak már autót gyári csapatként semmit nem tettek le az asztalra!
Honda,voltak világbajnok motorjaik,csak a pénzüket szórták gyáriként semmire nem mentek!
Renault,szintén ugyanaz mint a Honda-nál!
Toyota, talicskaszámra nyomták a pénzt az autóba!És hol vannak?
Mercedes,megpróbálták de ez nem fog menni nekik!Szerinted miért akarták a Mclarent a befolyásuk alá hajtani,Mert tudták hogy aerodinamikailag,kasztni szinten nem tudnak semmit kezdeni,ezért volt cél hogy olyan gárdát vásároljanak meg ahol megvan a megfelelő tapasztalat és rutin. -
Male
nagyúr
válasz
Nagymelák #25131 üzenetére
Nem vetette alá magát semminek... ahogy eladta távozhatott volna, ha akar.
Egy autó nem csak a motorból áll, de hogy a Mercedes soha nem fog tudni jó autót építeni, azért ezt te sem gondolhatod komolyan.
Nem magát adta el, a csapatot adta el.
Kissé túl sok érzelmet gondolsz ebbe az egész ügybe.szerkre: Jajj... minimálisra csökkentett kiadással végigcsinálták az évet. Igen, év közben mínuszban voltak biztosan, ellenben tudták, hogy el fogják adni a csapatot, és nem éppen 1 Fontért év végén.... ebbe pedig érdemes némi pénzt befektetni év közben.
-
prmcsk
addikt
válasz
MPowerPH #25119 üzenetére
Szerintem ér a szárny valamit, de ehhez jóval hosszabb egyenesek kellenének és nem pedig felnagyított gokart pályák.
Olyan hosszú egyenesek, ahol elfogy a kers az időkorlát miatt, de a szárny még tovább tudna üzemelni az egyenes hossza miatt, mert így...A rövid egyenesekben az előzendő autó egy feltöltött kers-el kezdi meg az egyenest és mivel elöl van, a benyomott kers-el, jóval előbb is gyorsíthat, növekszik a távolság.
Az egyenes végén meg elég ha belülre húzódik és a szárny mehet a 3.14csába... -
Nagymelák
senior tag
Aha,tehát Ross Brawnak az volt az álma hogy a Ferraris és Brawn-os szabad kéz után a Mercedes szerencsétlen irányítása alá vesse magát!A Mecedes-es sikerek a Mclaren autó építő tudásának volt köszönhető!Ők sosem fognak ütőképes kasztnit gyártani,a motorokhoz értenek de egy autó nem csak abból áll!
Schumacher nem a Mercedes kedvéért jött vissza hanem azért mert Brawn barátja,és úgy gondolták hogy Schumacheren keresztül talán befolyásolni tudják a Mercedes vaskalapos irányítási módszereit!Így Schumachernek is lett volna 1-2 jó éve,és Brawn sem bánta volna meg a döntést hogy eladta magát a németeknek!Mellesleg a Hondától kapott pénz sem tartott örökké,nem mondtam hogy 0 szponzoruk volt,de ugye nem gondolod azt hogy valaki úgy támogatta a csapatukat hogy nem kellett a nevét kitenni az autóra! Richard Branson a Virgin tulajdonosa sem kötött velük hosszútávú szerződést,még akkor sem amikor nagyon ment a szekér!Ennyit a tele voltak szponzorokkal című részről!
-
Oliverda
félisten
Milyen jó lett volna, ha az "okos" FIA nem csak a célegyenesben engedi a DRS használatát.
Nagyon remélem, hogy a maláj pályán már mindhárom potenciális előzési pont előtti szakaszon be lehet kapcsolni majd.
A másik, hogy az egy másodpercet meg szvsz nyugodtan felvihetnék kettőre.
-
Motion_Blur
félisten
Webbo, Barika, Massa és a jó öreg Quick Nick ma is bizonyított
Amúgy jó futam volt, de a különbségek óriásiak lesznek futamokon. Azt mivel lehet magyarázni hogy a csapattársad fél, netán 1 perccel gyorsabb mint te vagy?
-
Male
nagyúr
válasz
Nagymelák #25123 üzenetére
Nem kell bevenni a mesét, hogy hú de rossz volt az anyagilag, meg 1 Fontért vették meg és 0 szponzorral végigcsinálták, stb. A Hondától volt egy nyerő autójuk, a Hondától volt pénzük, és az egésznek egy célja volt: minimális anyagi befektetéssel jópénzért továbbadni amint lehet. Ezt tökéletesen véghez is vitték.
-
Plutor
aktív tag
Már magyarul is olvasható!Kizárták a két Saubert!
-
MPowerPH
félisten
-
Nagymelák
senior tag
válasz
Barthezz2 #25120 üzenetére
Azt ne felejtsük el hogy a F csatorna kézi működtetése csak azoknál a csapatoknál volt jellemző akik utólag tákolták bele a kocsiba,és a szezon végére ők is jelentősen fejlesztették.Valószínű hogy az új autó fejlesztésénél már ugyanúgy alakították volna ki mint a kitaláló Mclaren akik kezdettől fogva a pilóta könyökével működtették!
A hátsó szárny állítás sem egyszerűbb mert ha azt nézzük hogy a mai versenyen a célegyenes ráfordító előtt kapták a jelet a kormányon hogy használhatják, akkor ott még figyelni kell egy pár dologra,kanyar előtt fék elosztást állítani,szárny használati jelet figyelni,esetlegesen zászló jeleket figyelni hátha valaki szétpakolta magát a célegyenesben (lásd majdnem Sutil) az előtte haladót figyelni hogy hol lehet bebújni mellé.Ha mindezeket figyelembe vesszük akkor azt hiszem van elég dolga a pilótának,tény hogy jobb mint félkézzel vezetni,de mint az elején említettem egy olyan rendszert dobtak a kukába ami az evolúciós fejlődése miatt ma ezerszer biztonságosabb lett volna mint a szárny állítgatás,nem beszélve arról hogy mivel mozgó alkatrészről van szó egy esetleges meghibásodás,a verseny feladását eredményezheti,ne adj isten olyan jellegű a hiba ami a szárny elvesztését eredményezi akkor baleset is bekövetkezhet.Male: Jó üzleti vállalkozás szinte egész évben alig volt szponzoruk!Ha olyan jól ment volna nekik anyagilag valószínűleg ilyen siker után Brawn nem adta volna el a Mercedesnek az istállót!Főleg úgy hogy a F1 körforgásában élt és láthatta hogy a nagy gyári csapatok mint a Toyota,Honda,BMW semmire nem ment a pénzével mert a nagy elméket egyik sem hagyta szárnyalni.A Mercedes azért hagyta ott a Mclarent mert ők nem engedték hogy a Haug féle elvakul nagy emberek elnyomják a kreativitást!
-
Oliverda
félisten
Kizárták a két Sauber-t...
"Their upper rear wing element was found not to conform to the regulations.
The change promotes Felipe Massa to seventh and Sebastien Buemi to eighth.
It also means both Force India drivers have moved up into the points, with Adrian Sutil taking nine and Paul di Resta scoring the final point on his debut."
-
válasz
Nagymelák #25118 üzenetére
Mondjuk az állítható szárny helyett vissza lehetne inkább hozni az F csatornát,igaz hogy nem olyan látványos a működése mint a szárnynak,de legalább nem kell plusz pedál,gomb,kis kínai a működtetéséhez.
Jah, csak fél kézzel vezetni, vagy a lábukkal mahinálni, amit gyakorlatilag most is tesznek a szárny állítgatáshoz, tehát azzal semmivel se lennének közelebb.
Abban viszont egyetértek, hogy az többet ért, mint ez.. -
MPowerPH
félisten
válasz
Nagymelák #25118 üzenetére
A KERS nagyon is rendben van, szemmel látható a hatása, de nem ebben a formában. Nem azt mondom, hogy korlátlan felhasználhatóságra van szükség, de a mostani duplája, vagy triplája lenne ideális.
A szárny semmit nem ér, az előzések most sem annak voltak köszönhetőek. A KERS sokkal erősebb, lásd Massa vs. Button esetet. Az már más kérdés, hogy az RBR a nélkül is ütős. De ők tavaly az F csatorna nélkül is azok voltak. Olyan óriási az aerodinamikai fölényük, hogy az mindent ellensúlyoz. -
Nagymelák
senior tag
A szárny állítást az egész pályán engedélyezni kellene.
A KERS rendszert hosszú tömött sorokban el kellene felejteni,helyette inkább engedni kellene a motorok teljesítmény növekedését.
Mondjuk az állítható szárny helyett vissza lehetne inkább hozni az F csatornát,igaz hogy nem olyan látványos a működése mint a szárnynak,de legalább nem kell plusz pedál,gomb,kis kínai a működtetéséhez.Male: Nem azért nem fejlesztettek mert nem volt rá szükség hanem azért mert nem volt rá pénz! Nagy különbség!
-
prmcsk
addikt
A "verseny" után mondom...
Augusztusra (+/- egy hónap) és VB.-t avatunk.
Visszajöttek a ferka/sumékeres idők és az sem volt jó.
Ha a bullok KERS nélkül ilyen jók milyenek egy valós KERS-el ?
Valós KERS-es bulákkal szerintem egy közepes kvalitású, de gyakorlott csimpánz is VB. tud lenni.A beharangozókról:
Új gyártó és sokkal lágyabb gumik, lesz majd káosz.
Ja az...Egy gumicserével végigmentek és helyezett lett.
Majd a KERS...
Jah... időkorlátos használattal. Hagynák legalább, hogy mindenki annyit használja amennyit és ahol tudja.
Szány...
Az elvárt csoda, de így lóbránert sem ér. Kanyargós pályán hol használnák ? A külső íven ? Ott a centrifugális fizika hatna. Ezért kéne olyan hosszú egyeneseket "tilkézni" a pályákra, ahol előjöhetne az esetleges előnye, de így ? -
MPowerPH
félisten
válasz
venember83 #25108 üzenetére
V10-nek volt ott nyomatéka. Egy ilyen ívlecsúszásnál csúnyán lehetett büntetni kigyorsításoknál. A pont elég volt, rugalmasabbak voltak gépek. Kanyarokban alacsony fordulaton pörögnek ezek is, 11k-12k -nál lehet a nyomatékcsúcs.
decibel: Így van, a turbo korszakban is igaz volt. na de ott brutális lóerők voltak, erősebbek mint a V10 érában. Nem ám 650 lovas vakarcsok, amit most itt akarnak erőltetni.
-
Nagymelák
senior tag
-
Hát, annyira nem estem hanyatt ettől a futamtól, de összességében azért rossz sem volt. Végül is most tesztelték úgy igazából a gumikat, a hátsó szárnyat, nameg a komplett kocsikat végül is. Ott volt a teszt, de az sosem az igazi. Ehhez mérten szerintem láttunk már rosszabbat is.
Massa ma lassú volt, viszont rég láttam így versenyezni. Ügyesen fogta Buttont, aki így nem tudott mit kezdeni vele, pedig nem keveset próbálkozott. Ez tetszett
Alonsonak betett az elején a kicsúszás. Ha az nincs, szerintem ment volna Hamiltonnal, és egy jó kis csata is lehetett volna akár. Bár szerintem(sajnos) a Mclaren most előrébb volt a Ferrarinál..
A két Mercit sajnálom, de szvsz leírni még nem kell őket, bár az eddigiek alapján az élbolyban nem lesznek szerintem..
Petrovnak big respect
Szépen versenyzett az egész hétvégén. Remélem maradnak ezen a szinten, és a Renault is ott lesz az élbolyban.
A Redbull meg no komment. Ha minden futamon ez lesz, akkor baromi hamar unalmas lesz az egész. Hiába fog ott csatázni mögöttük a Mclaren, Ferrari, Renault, meg remélem a Merci is, a második-harmadik helyért már nem lesz az igazi
Apropó, a végefele Massa futott egy leggyorsabb kört. Azt megdöntötte valaki?
-
Nagymelák
senior tag
A motorokat kellene engedni fejleszteni,nem pedig elektromos autókat kellene gyártatni!
De ha már ezt a vonalat erőltetik akkor KERS-ben mindenki egy központi gyártmányt használjon.Az azért elég fura hogy a Red Bull KERS nélkül agyonveri a mezőnyt,nem hiszem hogy a téli időszakban egy mérnöki gárda sem talált olyan megoldást amivel utol tudnák érni a Red Bullt,hisz minden elvileg egyforma.Az F1-nek arra lenne szüksége hogy az élmezőnyben olyan harcok legyenek mint a közép mezőnyben!
A nagyok hisztijére a gumikat illetően csattanós választ adott Perez aki egy kiállással megcsinálta futamot,pedig újonc létére gumi koptatósabb futamot is mehetett volna.
Remélem a Sauber akiket már tavaly is kakukk tojásnak gondoltak de végül mégis csalódást okoztak tovább fog fejlődni.
A Lotus Renault pedig már most elgondolkozhat azon hogy a nyugdíjas Heidfeldet még szezon elején menesszék,mert Ő nem lesz a csapat hasznára,Petrov felnőtt a feladathoz így nyugodtan bevállalhatnának egy fiatal versenyzőt akiben van tehetség és ambíció.
Rubenst is nyugodtan nyugdíjba küldhetnék,mert lehet nagyon tapasztalt de benne már nem lesz több,csodálatos megmozdulásáért kevés büntetés volt a boxutca áthajtás a fekete zászlót jogosabbnak éreztem volna,tavaly a Hungaroringen telesírta a párnát hogy Schumacher fel akarta kenni a falra,de most nem zavarta hogy olyan távolságról akart előzni aminek a sikere szinte lehetetlen volt.A 107%-os szabály kevés a Virgin és a másik Lotus semmit nem fejlődött ezért felesleges őket kerülgetni a pályán.
-
feka007
veterán
Rohadjon meg az Origo, hogy címlapon, nagy betűkkel írják ki, hogy ki nyert, mikor még az emberek fele nem látta..
-
MPowerPH
félisten
Már ha lesznek következő motorok. Ebben a tekintetben még elég nagy a megosztottság.
Sajnos a V10 korszak volt az, ahol még lehetett látni minden technikai vívmány nélkül előzéseket erőből. Ott volt lóerő, volt nyomaték. Egy kis hiba elég volt az üldözöttől, a V10 nem kegyelmezett.
-
Male
nagyúr
Arra írtam, hogy ott is meg lehetne csinálni előnyösebbre környezetvédelmi szempontból is (valószínűleg).
Igen, felhasználhatják... ezért is kéne szabadabban hagyni, hogy tényleg kitalálhassanak új dolgokat. Pl sokkal több energiát lehessen összeszedni/felhasználni egy körön. Annyit, amennyit a mostani megoldással már nem is érdemes összeszedni, tehát komolyan kelljen ebben az irányban fejleszteni, ha valamit akar egy csapat, és ne csak a méret és súlycsökkentés legyen a lényeg.
(2008-ban nem véletlenül mondta a Honda, hogy ez túl komolytalan lesz, az utcai autókban modernebb KERS van, mint amit itt engedélyezni akarnak.) -
MPowerPH
félisten
válasz
Peat;) #25092 üzenetére
Ma Massa volt pokoli lassú, de legalább nem lehetett mellette elmenni olyan könnyen. Alonso is jóval gyorsabb tudott lenni. Ha nem tudják kiszorítani a rajtnál, akkor mehetett volna Hamiltonnal, szerintem könnyedén.
Amikor Hamilton autója megsérült, már vagy 8s -es lemaradása volt, az meg nem éppen biztató. És Vettel akkor nem nyomta. És ez még csak nem is az a kemény, aero igényes pálya.Akkor Malayban hány sec hátrányuk lesz a többieknek? 2?
Én most Button -t nem bántanám, még ha előzni nem is tudott. De abban is biztos vagyok, hogy Hamilton lazán megette volna Massa -t.
-
Peat;)
veterán
válasz
venember83 #25097 üzenetére
Bennem valahogy ez a kép él ha egymás mellé, egy kategóriába kellene helyezni a pilótákat:
Hami - Alonso
Button - MassaDe tény amit írsz, meg lehet hogy Button idén elkapja a fonalat csak nem hinném, amatőr hibát csinált már az első futamon. Ezen a futamon én a Mclarent a Ferrari elé helyezem mindenesetre, de ez még sokat nem jelent. De azt sem kell elfelejteni hogy a Ferrari egy agyontesztelt gép(ha meg ennyi idő alatt még problémák vannak akkor a gép a szar), míg a másiknál biztos van tér a fejlődésre már csak a beállításokkal is.
Aktív témák
- Milyen széket vegyek?
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Mini-ITX
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- PlayStation 5
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Gaming notebook topik
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- További aktív témák...
- Szinte új, minőségi, állítható ritkítóolló
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! I3 10100F / RTX 2060 / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- LG 40WP95XP-W - 40" NANO IPS - 5120x2160 5K - 72Hz 5ms - TB 4.0 - HDR - AMD FreeSync
- Új, Garanciális (1-3ÉV) Gamer PC-Számítógép, néve szóló számlával! I5 14400F / RTX 5060 / 32GB DDR5
- LG 27UN83A-W - IPS LED - 3840x2160 4K - 60Hz 5ms - USB Type-C - HDR 400 - AMD FreeSync - Hangszórók
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest