-
PROHARDVER!
Az eBay használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sellerBP
tag
válasz
sz.zs. #72599 üzenetére
Sziasztok!
Bocs új hozzászólás nem válasz!
Belefutottam lehet egy csalóba Ebay-en.
Rendeltem egy terméket német Ebay-en, probléma az,hogy február 25-én történt. 27-én fizettem,mert gondok voltak postaköltséggel
Betegségre hivatkozva nem adta fel az eladó a héten, nincs negatívja pedig...
Termékre nekem jövőhét szombatra lett volna szükségem,de esélytelen.hogy ideérjen,mivel egy ajándék lett volna.
Ma írtam neki,hogy ha nem adta fel akkor találjon rá másik vevőt, semleges értékeléssel lezárjuk az ügyet amint visszakapom termék árát + postát....
Mivel ebay oldalán rendelést nem tudom már cancelezni ami azért nagy probléma így hogy fel se adta csomagot.....
Ali-n legalább ezt lehetett megoldani...Szóval nem tudom mitévő legyek ebben az esetben, mert tényleg az baj,hogy ez nem fog ideérni szombatig. Az-az jövőhét péntek estéig...
Mert ma néznék,akkor itthon másik ajándék után. -
válasz
somnia #72597 üzenetére
A leírásnak megfelelt, idézve a leírás: Technisch einwandfrei.
Mondjuk az nem derült ki, hogy kávét lehet-e főzni vele. Ha igen, akkor a technológia jó.
az hogy a kazán szivárog az csak szétszerelés után látható, de erre ha lenne is garancia (mert használt és nem vállalt rá) azt a szétszereléssel már el is veszítjük. -
Köszönöm a segítséget!
Azóta váltottam vele pár levelet. Azt írta, hogy nem fizet vissza nekem semmit. Azt ajánlotta fel, hogy küldjem vissza, ő visszaküldi az árát, teszteli és ha tényleg hibás akkor vissza utalja a postaköltséget is.
Ebbe én nem igazán mennék bele, mert nincs biztosítékom, hogy tényleg visszafizeti, mert mondhatja, hogy nála jól működik.
Megírtam neki, hogy mivel nem tudunk megegyezni, elindítom a case-t. Veszteni valóm nincs, úgy gondolom... -
válasz
francois8 #72594 üzenetére
1. Nézd, bármikor meggondolhatod magad, ez nem egészen illem kérdése. Persze van olyan eladó aki vagy korlátoz vagy törli a licitedet vagy nem foglakozik ezzel.
2. Make offer csakis a vásárlási ártól jobb (több) ajánlatot tehetek? Nem.A Make offer lényege az lenne, hogy alkudj valamennyit lefelé, ezt vagy elfogadja az eladó vagy nem. Én találkoztam olyannal, hogy szerintem nem is tudta hogy mi ez, csak az eredeti áron akarta adni. Udvariasan elmagyaráztam neki, hogy akkor pedig hülye, ha ezt az opciót alkalmazza, annak ellenére, hogy nem akar engedni az árból.
Még Google fordító is jól adja vissza:
You can negotiate the price with the seller, giving you the opportunity to buy the item for less than the Buy It Now price.
Meg tudod tárgyalni az árat az eladóval, így lehetőséget kap arra, hogy az elemet kevesebbet vásárolja meg, mint a Buy It Now árat.Ennél még lényeges, ha teszel ajánlatot és elfogadják, akkor köteles vagy megvenni az általad ajánlott áron, ez a szabály.
-
francois8
csendes tag
Köszönöm szépen a válaszod! Tényleg nincs nagy praxisom ebben, és talán túlságosan is igyekszem jól vásárolni.
1. A BID visszavonás után már nem illik ugyanarra a termékre ismét licitet tenni?
2. Ha valahol az van, hogy Make offer csakis a vásárlási ártól jobb (több) ajánlatot tehetek? Mert egyszer az egyik ajánlatomat elfogadták (kevesebb volt, mint amiért megvehettem), viszont mostanság az a tapasztalatom, hogy nem alkudhatok egyetlen centet sem... -
válasz
sz.zs. #72592 üzenetére
Lényeg az hogy ilyenkor kérned kell számlát, amire beírja a a megegyezéses szállítási költséget, nem kell külön küldözgetni és így a vásárláshoz egyben tartozó költségként jelenik meg. Az elmúlt napokban 3 német eladótól is így vásároltam. Ez a lehetőség akkor jön elő amikor fizetnél, írja hogy nem szállít ide és felajánlja a számla kérést, angolul Request total, németül valami Gesamtrechnung
Mivel egyértelmű az hogy nincs garancia, nincs visszaküldés, mert ez szerepel a hirdetésben, nem igazán vagy kedvező helyzetben.
Privatverkauf ohne jegliche Art von Gewährleistung oder Garantie und ohne RückgaberechtA rejtett hiba sajnos fennáll, a korának megfelelő állapot sajnos fedi.
Ez azért nincs a normál használat mellett szem előtt, de egy sima tömítés csere megoldja, ha adsz típusszámot esetleg nézek rá árat és akkor lehet egyezkedni rész refundban. Ha a képen látható helyről szivárogna.
Mielőtt bárki is jönne az eBay help szövegeinél írt eladó kötelezettségeiről, az nem érvényes úgy, ahogy ők írják. -
50 €-t az ide+vissza küldésre értettem.
Az eBayen nem volt megadva Magyarországra szállítási költség, küldtem neki üzenetet, hogy szállítja-e Magyarországra és mennyiért?! Ott írta meg nekem hogy igen, 22,3 €.
Miután megnyertem a licitet, nem tudtam fizetni, mert nem volt megadva a terméknél szállítási költség, elküldte a PayPal os e-mail címét, és úgy fizettem ki neki pénzküldéssel, vásárlás ellenértékeként.
Ez volt a termékleírásban:
“Technisch einwandfrei.
Optisch altersbedingte Gebrauchsspuren (Kratzer vor allem auf der Spiegelfront)
Inklusive Messlöffel, Tamper und Tamper Gummi.
Professioneller Siebträger (kein Plastikauslauf)
Tassenablage beheizt.
Milchaufschäumdüse.Privatverkauf ohne jegliche Art von Gewährleistung oder Garantie und ohne Rückgaberecht”
Azt hogy pontosan honnan folyik a víz, az valóban csak a burkolat leszedése után látszódott, viszont az alábbi képen jól látható a korábbi folyások eredményeképpen képződőtt Vízkő, ami ből egyértelműen látszik hogy ott nem rendeltetés szerű helyről folyik a víz…
-
válasz
sz.zs. #72589 üzenetére
9300 Ft-ból vissza tudod küldeni és azt a PayPal kifizeti neked. Az 50 €-os postázási költséged sok, ennél kevesebbért visszaküldhető (10 kg-ig MPL EU standard csomag 7130 Ft), de ha 50 lenne akkor a veszteség 6429 Ft lenne.
Neki azt pénzt vissza kell adni amit fizettél érte tehát a vételár és a ide szállítási költség, ha egyben fizetetted, nem pedig fű alatt küldted neki.
Nem írhatsz semmit magyarul, mert nem fordítgatja senki, első körökben meg egyébként is az eladóval beszélgetsz, az alapnyelv a német eBay-n a német, a többin megy az angol.Kérdés az hogy milyen visszavásárlási és garanciális feltételeket határozott meg, meg miként fogalmazta a technikailag tökéletes dolgot.
A kazánból való szivárgás csak szétszerelés után látszik, így mondhatja, hogy erről a hibáról nem tudott, tehát helytálló ahogy meghirdette, viszont a szétszerelés miatt semmit nem hajlandó visszaadni. Ezt le is írja az eBay-nek és neki fognak igazat adni. -
válasz
#18379748 #72588 üzenetére
Már miért? Ennyiért adja a könyveket, nem olcsó. Ennyi innen indulnak az árai £1.99 + £1.20 postage és eddig tartanak £12,781.64 + £1.20 postage.
Nem muszáj megvenni ha drága.
De nem akar esetleg újból feladni hirdetést mert az pénzbe kerül, de mivel kifogyott, beír egy irreális összeget és értelmes ember nem vesz ennyiért könyvet. -
Sziasztok!
Vásároltam eBayen Németországból, magánembertől egy kávéfőzőt. Tegnap jött meg. Kiderült hogy hibás a készülék, a kazánjából szivárog a víz. Látszik is rajta, hogy ez már nem újkeletű probléma, mert a folyás nyomán vízkő lerakódások vannak. Az készüléket úgy hirdette, hogy technikailag tökéletes. Írtam az eladónak, hogy mi a helyzet és hogy kb. 30 € megcsináltatni és szeretném ha ezt ő kifizetné. Ő azt írta hogy nem szeretné kifizetni, náluk semmi baja sem volt a kávéfőzőnek, küldjem vissza, de csak a kávéfőző vételárát fizeti vissza, a postaköltséget nem. Viszont ebben az esetben bebuktam az ide és oda postázás költségét is, ami kb. 50 €. Mivel nem fogunk tudni megegyezni, szeretnék egy case-t elindítani az eBayen keresztül, (mert idáig még csak privátban leveleztünk egymással). A kérdésem az lenne, hogy vajon ilyen esetekben hogy szoktak dönteni, illetve az hogy írhatom-e magyarul a case-ben a probléma leírását, vagy az eladó nyelvére kell lefordítanom Google fordítóval ( eddig is úgy leveleztünk)? Előre is köszönöm a választ! -
#18379748
törölt tag
ez mi lehet? meghekkeltek a fiokjat?
-
válasz
francois8 #72586 üzenetére
Sok egymást követő nem fizetés -úgy 10 körül-, teljesen kitiltanak. Folyamatosan jegyzik és az eladók is korlátozhatnak a náluk történő vásárlásban, mert ugye az ilyen vevő nem igazán megbízható.
Ez a legnagyobb mértéke az eladó részéről történő nem fizetésre történő korlátozásra, 1 év alatt 2 nem fizett tétel esetén blokkolva a vevő:Sajnálatos módon -ezt eladóként írom- nem lehet negatív értékelést adni az eladók részéről a vevőknek, csak pozitív vagy nem ad értékelést opciói vannak.
Persze arra van lehetőség, hogy jelezze a problémás vevőt. Ha 2-3 eladó jelzi ugyanerre a személyre, akkor sem szoktak sokat variálni, tiltják ki az illetőt.
Pénzbírság nincs. -
francois8
csendes tag
Ugyan válaszoltál, de Neked mi a tapasztalatod, max. egy negatív szimbólumot kapok?
-
francois8
csendes tag
Köszönöm a válaszod! Amatőr vagyok sajnos, ebay vásárlást illetően, de soha semmilyen gondom nem volt vele. Megfogadom a tanácsod, azonban sok esetben, ha kérdezek az eladótól a termékéről le sem bagóz. Milyen büntetésre számíthatok, egyből kirúgnak, százezres bírság? Negatív szimbólumon még nincs egy sem.
-
válasz
francois8 #72583 üzenetére
Számtalanszor javasoltam, hogy előbb az eladóval kell ezt megbeszélni és csak azután licitálni, megvenni.
Egyeztetés nélkül ez kényszerítés, nem kell megmagyaráznia az eladónak hogy miért nem akar ide szállítani, vagy azt hogy miért nem állított be szállítási költséget és az elküldésre sem kötelezhető.A Buy it now gombnak van egy, az eladók által megadható opciója, mely szerint aki ezt a gombot használja az köteles megvenni a terméket, nálad ez lett beállítva.
A vásárlás törlési kérelemre az eladónak 3 napja van reagálni, ez alatt általában azért munkanapot értünk.
Így az eladónak még van ideje és emiatt az eBay által előírt szabály miatt az eBay sem fog reagálni, mert mire reagáljon.
Ha nem fizeted ki, akkor feljegyzik, az eladók korlátozhatnak ilyen vevőket és ha sokszor történik ilyen az eBay kitilthat.
Át kellene értékelni a vásárlási technológiádat. -
francois8
csendes tag
Sziasztok! Ismét rosszul jártam. Egy termékre, amire azt írták, hogy nem szállítanak Magyarországra megpróbáltam megvenni. Számtalanszor csináltam, hogy úgy összesítettem, hogy "buy it now" megnyomtam és kiírta mennyi lesz a végösszeg. Ennél uez tettem, hátha valamilyen szállítást felajánl, de nem, helyette "beragadt" a kosárba, és ki sem tudom Remove-val venni. Nincs olyan lehetőség a Purchase-nél, hogy cancel vagy hasonló. írtam az eladónak tegnap ilyentájt, de semmi, írtam ebay központnak de semmi, még mindig ott a termék, amit meg sem tudok venni. Mit kellene még megpróbálnom? Számíthatok valamilyen büntetésre?
-
Kezd érlelődni bennem a gondolat hogy csak írni kellene az eBay-nek, ha a kínai posta szerint az átlagos szállítási idejük Európába normál levél esetén 21 nap.
Akkor egy március 1-én történt vásárlásnál a május 4.-i várható szállítási idő egy kicsit soknak tűnik:
Estimated delivery Mar 22, 2018 - May 04, 2018 Bőven elég lenne maximum 45 nap. -
válasz
Fundiego #72580 üzenetére
Többször volt a topikban róla szó, egész jó összeállítás kereshető a kereséssel.
Az Összefoglalóban is van néhány dolog a 8. Az eBay-en történő eladásról néhány gondolat résznél, jutalék téma is.
Konkrét kérdésedre válaszolva.
Van jutalék, a meghirdetett termék kategóriától függően 10-13 %, ehhez még hozzá számolandó ha PayPal-on fogadsz vételárat a vevő országától függően 3,4 %- 5% +90 Ft PayPal jutalék
Én most 18% költséget építek be az eladási árba.
Nem használok hirdetési kiegészítő dolgokat, csak az UK oldalon történő hirdetés feladásnál az USA és a kanadai oldalon történő megjelenésért a 32 penny-t fizetem.
Neked kezdőként limitálva van az eladás. 10 hirdetés ami maximum 500 $ havonta -
Fundiego
tag
Az ebay rendszere hogy működik? Idáig vásároltam párszor de eladni még nem.
Ha eladok egy terméket azután kell fizetni jutalékot? és ha igen az függ e valamitől?
vagy termékelhelyezés esetén is már kell fizetni? -
ZTE_luky
aktív tag
Sziasztok! Nem tud valaki valami bestbuy ebay kupont? Címezhető LED szalagot vennék, nemrég volt olyan kupon hogy 20$ feletti vásárláskor elengedtek 10$-t, valami ilyesmire gondolok én is.
-
lorgab
csendes tag
Sziasztok!
Vennék egy terméket Angliából, de a hirdetésnél az van, hogy Magyarországra nem szállít. Paypallal fizetnék. Leveleztem az eladóval, aki azt mondta, hogy 15 fontért elküldi mégis Magyarországra, így újra listázta a hirdetést a szállítási költséggel növelt teljes áron.
Próbáltam kifizetni paypallal, de nem lehet: Ezt írja az ebay: "This seller didn't include shipping costs to your location. Please contact the seller or change your address" Tehát nem állította át a szállítás engedélyezését.
Ezt válaszolta: "I'll send you my pay pal account for you to send it later." Ha jól értem azt kéri, hogy utaljam át simán a paypal számlájára?
Ez hordoz veszélyeket, hogy nem az ebayen keresztül vásárolnám? Miért nem állítja át a szállítást? Nem vagyok rutinos ebayes, 2 vásárlásom volt eddig.
Vagy mi lenne a megoldás?Előre is köszi a választ.
-
Xarina
aktív tag
Rendeltem egy termeket december 19-en. Mar tobbszor rendeltem az eladotol es altalaban 3 het alatt megerkezett. Ezt nem kaptam meg meg. 1 honappal kesobb is rendeltem tole, az mar ket hete megjott.
Nem tudom pontosan mi volt a varhato szallitasi ido, de az mar biztos, hogy lejart. Jelezni akartam az eladonak, hogy nem jott meg meg, de a resolution centernel azt irja, hogy a varhato szallitasi ido marcius 21 es a csomag uton van. Van hozza egy tracking szam is (LVS2016933302355966N1), de ott csak azt irjak febr 6-os bejegyzessel, hogy uton van. Mit tudok tenni? -
válasz
vityax82 #72570 üzenetére
Elméletben úgy van hogy 150 €-ig nincs vám, kivéve néhány dolgot, afelett mindenképp van vám. Gépjárműalkatrész esetén előfordul, hogy lesz.
Akkor módosítom amit írtam, előfordulhat hogy 3,7 % vámot felfognak számítani.
Lehet hogy 20955 Ft lesz vagy 14138 Ft
Azt sem garantálom, hogy kell Áfá-t és vámeljárást fizetned, előfordulhat hogy nem. -
válasz
animatrix11 #72568 üzenetére
Összefoglalóból idézet:
5. Mi az a Refund?
Az eladó által visszautalt vételár, vagy kártérítés.
A visszatérítés - refund - automatikusan, ahonnan indult a pénz, oda fog visszakerülni. Ha az egyenlegről, akkor oda, ha bankkártyáról, akkor arra bankszámlára, amelyhez a kártya tartozik.
Nem lehet a kártyás fizetés pénzét a PayPal egyenlegre irányítani, ott parkoltatni.
Általában 3-5 banki munkanap, amíg könyveli a bank.Ha ma jött az értesítés akkor, akkor majd március 7-ig lenne számlán, tehát most csak vársz.
Sehol nem könyvelődik vissza pár órán belül. Az Mo-i banki utalások munkaidőben 1 órán belül, de ez nem az.
-
animatrix11
őstag
Ilyenkor mi van? Átvertek egy laptoppal amit ebayen kifizettem, nem küldték, 1 hónapig kellett várni hogy ügyet nyithassak, most jött egy üzenet hogy:
"The seller should have refunded EUR 459.80 to your original payment method. Just confirm your refund to let us know that you received it." de sehova nem jött semmi pénz Eredetileg kártyával fizettem, mert a paypalon nem volt annyi, ezért akkor nem is kapom vissza, se számlára se paypalra nem jött
Ilyenkor interpol vagy hova menjek? A -
válasz
vityax82 #72566 üzenetére
Még adj hozzá 3000 Ft-ot, mert annyi a posta vámeljárási költsége.
Viszont nem annyit kell fizetned érte amit kiír a képernyőn, mert az függ attól hogy mivel fizetsz, melyik nap, ha bankkártya akkor a bankod deviza kártyás vásárlási elszámolás határozza meg.
Pl ez Erste Visa esetén 14138,48 Ft lenne a mai napon.
Mivel vám is lesz rajta ami 3,7% akkor más lesz a végösszeg.
8714 10 - Motorkerékpárhoz (beleértve segédmotoros kerékpárhoz [mopedhez] is) :
8714 10 20- - Sebességváltó és alkatrészei
- Import: Harmadik ország vámtétele (01-01-2012 - ) : 3.70 %
Áfa alap így 14662 Ft, az áfa kb 3959 Ft és ehhez kell még a 3000 Ft vámeljárási díja a Postának, így összesen kb. 21621 Ft lesz.
A 6959 Ft-ot kézbesítéskor fizeted a postásnak és átadja neked a csomagot, ha ajánlottan küldik, egyébként meg be kell érte menni a postára és ott fizetsz.Megjegyzés: mivel az Áfa mértéke meghaladja a 10 €-ot, (3140 Ft) még a vámmentes kedvezményt sem veheted igénybe.
Erről leírás az Összefoglaló, 17. Vámügyintézésről néhány gondolat résznél. -
vityax82
tag
Sziasztok!
Szeretnék rendelni egy barátomnak egy ilyen alkatrészt a motorjához csak azt nem tudom pontosan hogy milyen egyéb költségek merülhetnek fel.
6388 maga az alkatrész +7582 a szállítás!
Összesen 13970Ft
Jól okoskdtam hogy mivel ez már meghaladja a 22Eurót így már 27% áfa terheli és így 17742 Lesz a végösszeg.
Az áfát a postásnak kell majd fizetnem?
Kell-e még valamit fizetnem?
Köszönöm a válaszokat! -
Kront
tag
Sziasztok!
Barátom rendelt az amerikai eBayről műszaki árut, 1 tételt 90$-ért. Szállítási költség 15$ volt. PayPal. Két hét alatt megérkezett, posta kivitte, odaadta. A csomagon rajta volt a feladó amerikai címmel és az áru valós számlaértéke. (90$)
Az ÁFA sehol nem jelent meg, átvétel előtt nem értesítették. (ha jól tudom, ennél az összegnél vám nincs, ÁFA van) Mi a teendő?
Maradjon a fenekén és örüljön a vett árunak vagy valahol jeleznie kell, hogy a vámeljárás elmaradt és szeretné befizetni az ÁFÁ-t? (természetesen nem szeretné, de inkább rendezné, mint hogy később bár mi problémája adódjon belőle)
-
válasz
Balázs1621 #72561 üzenetére
Ha, megnézed a Összefoglalóban a licitálással kapcsolatos részt vannak hasznos infók, láthatod, hogy lehetnek "rejtett" licitálók is, illetve lehet licitáló programot is használni, ami az utolsó pár mp-ben tesz rá licitet. Pl a Gixen.
Az elmúlt 3 napban több licitről lecsúsztam, 1 €-val rám licitáltak a végén. Bosszantó egy 180 €-os "nagyon jó" vétele esetén, de hát ez van.
Esély van, ha nincs más licitáló és nem is lesz akkor ennyiért te nyered meg, de előfordulhat, hogy az eladó keveselni fogja és valamiylen indokkal visszalép. Az a biztos, ha már kifizetted. -
atua
aktív tag
válasz
Balázs1621 #72561 üzenetére
Igen, van esélye, illetve igen, szokás a végén licitálni.
-
Balázs1621
senior tag
Sziasztok!
Van itt tapasztalt licites? Van egy kb. 80-90 ezer forint értékű cucc, amire licitáltam tegnap, azóta nem licitált rá senki. 40 ezer forinton áll most. Van esélye, hogy megnyerem, vagy ne legyek ennyire naiv?
Még soha nem licitáltam, a legvégén szokás rálicitálni?
-
herrká
senior tag
Sziasztok! Megjött egy kínából rendelt 4 dolláros apróságom tegnap. Az értékelésnél 4 és 5 csillagot adtam, viszont az egész üzletmenetre a semleges opciót jelöltem meg. Nagyjából középidőben jött meg, sima pufifólia borítékban, eladóval nem leveleztünk stb. Gondoltam semmi extra...
Ma reggel egy e-mail várt az eladótól, hogy sajnálja ha nem voltam megelégedve valamiért, beszéljük meg, hogyan tehetné jóvá stb... Végül, hogy tudom-e, hogy a semleges értékelés az negatív megitélésnek számít felé stb.. Nem, nem tudtam ezt!
Megkért szépen, hogy esetleg módosítsak már az értékelésén! "Megesett rajta a szívem", de nem találom, hogyan lehet módosítani, vagy lehet egyáltalán? Köszönöm! -
darvinya
titán
Hogyan kell ismét kifizetni amit már case alapján visszakaptam árát?
-
totyak
aktív tag
Jajj, elnézést, nem szemrehányásnak szántam a sok kérdést, ha esetleg annak vetted. Nem kell bocsánatot kérni. Inkább magamnak szántam őket amolyan költői kérdésnek, hogy már megint mit nem vettem figyelembe a buta fejemmel
És ez mit jelent számomra? Március 6 után megjelennek majd a hiányzó menüpontok a terméknél? Vagy csak a resolution centerben tudom majd elindítani a reklamációt? Mert ugye azt sem tudom leigazolni, hogy megjött, az a mező sincs ott a terméknél. Esetleg az eladóval tudom felvenni a kapcsolatot, bár az is segíthet.
Ezt látom:
KATT
(magát a terméket én töröltem a képről) -
válasz
totyak #72544 üzenetére
Oké, nem csúsztál ki, elnéztem a március 6-ot, elnézésedet kérem
, de addig ugye még "megjöhet" és csak azután indul a 30 napos reklamációs időszakod.
Mivel ők még ezt látják: Your item is on its way Még szállítva a termék.
Le kell igazolnod hogy megérkezett és azután 30 napon belül lehet reklamálnod. -
totyak
aktív tag
Mennyivel csúsztam ki a határidőből? Egyáltalán mennyi volt a határidő. Dühítő, hogy sosem tudom ezeket. Miért csúsztam ki, ha elvileg március 6-ig írta, hogy megérkezhet?
Ha belemegyek a Resolution Centerbe, ott még ki tudom választani, hogy nem érkezett meg a termék és ezt látom:
Elvileg az a megoldás is működhet, hogy csak írok neki és akkor ő magától visszautalj a pénzem?
-
joe-ker
senior tag
Helló!
Értékelés megváltoztatására van-e mód? Rendeltem a gyereknek fa vonatot,fel voltak sorolva megszámozva,kiválasztotta melyiket szeretné. Rendeléskor írtam az eladónak hogy melyiket küldje.
Megjött a csomag,persze egyik sem az volt amit kértünk.
Írtam neki hogy nem a megrendeltet küldte.Válaszként kaptam,hogy random küldik nem tudnak mit csinálni. Mondom ok,akkor negatív.
Ma írtak hogy elnézést kérnek de számukra "A pénz semmiben sem hasonlítható az Ön elégedettségéhez." Meg egy kis körítés.
Felajánlották hogy visszatérítik az egész összeget ha megváltoztatom az értékelést.
Ezért lennék rá kíváncsi hogy van-e rá lehetőség.
ui: A vételárat már visszaküldték. -
totyak
aktív tag
Üdv!
Még decemberben rendeltem Kínából egy terméket. Filléres vacak, de nem is az a lényeg. Akkor, decemberben egy olyan érkezési intervallumot kaptam, ami március 6-ig szólt. Nem foglalkoztam vele, Kínából jön, sok idő kell neki.
Ma megérkezett a termék és azt leszámítva, hogy a funkcióját nem úgy tölti be, mint ahogy az a hirdetésben le volt írva, még darabokra is törött. Kicsi kínai beletette egy sima bubis zacsiba, út közben meg gondolom dobták ide-oda.
Nem a pár száz Forintomért, elvből vissza akarom kérni a pénzem. Nem tudom mi a helyes megoldás, azt mondani, hogy nem érkezett meg, vagy esetleg hadakozni vele a törött cucc miatt. Őszinte leszek, én az elsőt választanám.
A bajom csak az, hogy mivel ilyen sok idő telt el a vásárlás óta, most nem látom a terméket a megvásárolt dolgaim között, csak akkor, ha 2017-re váltom a dátumot. Ott viszont nem látom a jól megszokott lehetőségeket a terméknél, csak Save this seller, vagy Cantact seller.
Persze, nyilván felveszem vele a kapcsolatot, de ha kekeckedik, mit tudok tenni? Tényleg nem az összeg a lényeg, ha nem ripityára törve ér ide, csak szimplán nem úgy működik, mint vártam, akkor benyelném a dolgot, elvégre kínai.
-
válasz
fausto #72536 üzenetére
Ott is ez a folyamat, mindig az eladó kap egy probléma jelzést, amire 3-5 napon belül kell valamit reagálnia.
Mindkét Összefoglalóban ott vannak a segítség leírások, látható hogy lehet és kell is írni valami szöveges indoklást. PayPal Öf itt.
Ha nincs egyezség akkor lépnek ők közbe és akkor beszélünk a hivatalos case-ről és dispute-ról
Ha az eBay-en és a PayPal-on kívül intéznénk hogy visszakapja a vevő a pénzt -refund-, az nem hatja meg a két céget, a levont és előjegyzett jutalékokat nem fogják visszaadni az eladónak, sztornózni, csak akkor lehetséges, ha a reklamáció a rendszeren keresztül fut.A pénzt a PayPal-on keresztül kapod mindkét esetben.
-
fausto
addikt
Az rendben van, hogy ha eBay-en van valami, akkor ott nyitom a request-et és mellé megkapja az üzrnetet, hogy mi a gondom és milyen megoldást szeretnék. De ebben az esetben, ha PayPal-en indítom a visszatérítést, akkor eBay-en írjak neki, hogy számítson rá? Vagy a paypal-en is tudok írni pár sort a refund igény mellé, amit megkap az eladó? Bocsi, ilyet még nem csináltam, ha valami volt, azt eddig eBay-en rendeztem.
-
Nem jellemző, hogy másodjára is elfogja küldeni.
De a folyamat az hogy elsőként egy kérés, -request- megy az eladó felé a probléma rendezésre, a case onnan indul, ha nem tudunk megegyezni és belép a vitába az eBay.
Nincs jelentősége hogy üzenetet írunk elsőként és az után kérjük "hivatalosan" vagy eleve kérjük, mert így egyszerűbb az intézése és egyértelműen van dokumentálva minden. -
fausto
addikt
Köszi, akkor azzal, hogy az első megoldást (újra küldés) elfogadtam, az ebay-en már nem nagyon tudok lépni semmit? Mondjuk PayPal-lel fizettem, úgyhogy akkor intézem ott. Ilyenkor azért írjak eBay-en az eladónak, hogy számítson rá? Vagy hogy "illik"?
Ebből nekem az jött le, hogy ha valami gond van, akkor nem érdemes elfogadni az újraküldést, inkább refundot kell kérni és újra rendelni
-
válasz
fausto #72529 üzenetére
Az eBay-en egy item-re egy case, request. Ráadásul 30 nap a várható szállítási idő utolsó dátumától.
Nincs újranyitás. Az eBay vásárlói védelmi résznek vége.
Ha PayPal fiókodon keresztül fizettél ott a vásárlás napjától számított 180 nap a védelem ideje, ott még lehetséges dispute indítás -
fausto
addikt
Sziasztok,
Bocsi, egy kicsit szájba rágós lesz, de csak azért, hogy megértsem mit csináljak/csinálok
Volt egy rendelésem, ami nem érkezett meg, indítottam egy case-t így: Purchase history/Orders menü -> a terméknél More actions -> „I didn’t recived the item”, itt az „I want the item” opciót választottam és megírtam, hogy nem kaptam meg. Az eladó felajánlotta, hogy újra küldi, ezt el is fogadtam, zártam a case-t.
Közben a cseretermék sem jött meg, úgyhogy újra akarom nyitni a case-t és kérnék refund-ot. A termék viszont a Purchase history-n belül nem az Orders-be van, hanem a Returns and cancelled orders-ben. Itt viszont nincs olyan opció, hogy „I didn’t recived the item”. A contact seller opciót tudom kiválasztani és a választási lehetőségek közül ki tudok választani egy olyat, hogy „I didn’t receive my item”, de akkor egy ilyen üzenetet ír ki: „You already have a case open for this item” és aztán ahol írom az üzenetet, nem tudok választani aközött, hogy újraküldést vagy refund-ot kérek.
Szóval hogy tudok újra nyitni egy case-t vagy újat nyitni és refundot kérni?
Köszi előre is! -
válasz
Viperator #72525 üzenetére
Nem kell jelezni, de lehet értékelni a "vásárlást" a tranzakciót attól függetlenül, hogy nem lett teljesítve. Jobb oldalt a Leave feedback gomb a vásárlásnál. Persze a szállítási információkat nem tudod értékelni.
Lehet hogy maga a trazakció a képernyőn lejjebb lesz, mondjuk a Returns and canceled orders-él ezért görgetni kell a képernyőn.
Vagy az Account settings, Feecódback, Items Awaiting Feedback rész és az adott tételsor végén a Leave Feedback link. -
Viperator
őstag
Üdv!
Egy kérdésem van: hogyan lehet jelezni az eladónak, hogy visszakaptam a pénzt (nem vagyok angolos). Valamit rendeltem, az eladó jelzett, hogy már nem gyártják és visszaadja a pénzt, azt megkaptam. De az ebaynél melyik funkcióval lehet visszaigazolni, hogy megtörtént a pénz visszautalása?
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv!
-
DJ. Ru$y
nagyúr
Az általad említett "igazolások" alapján történik a ÁFA/VÁM kiszabása.
A csomagra írt magasabb érték általában a túlbiztosítás miatt szokott történni, ha biztosított csomagként van feladva, ugyanakkor a vámost pont nem fogja érdekelni, hogy mi van ráírva, ha megfogják és bekérik az adatokat, te mindent elküldesz nekik, és az alapján vagy terhel téged valamilyen teher megfizetése vagy mentesülsz.
-
domos
senior tag
Sziasztok!
Olyankor mi történik a vámon, ha az eladó "véletlenül" (számomra érthetetlen módon) magasabb árat ír a csomagra, mint amit tényleg fizettem. Paypal tranzakció, ebay visszaigazolás, bankszámlakivonat megvannak természetesen.
Köszi ha valaki válaszol.
-
válasz
vadasz70 #72516 üzenetére
Ez a szöveg nyilván naptári napokat számol, nem munkanapokat. Nem várja senki sem el, hogy szombat, vasárnap is dolgozzon valaki, mert az eBay nem csak hobbi eladóknak szól.
Péntek 17-től én sem tudom felhívni a posta ügyfélszolgálatát, ha egy vevő azt állítja nem kapta meg az általam elküldött csomagot.
Adjunk már egy lélegzetvételnyi levegőt az eladónak, ha megfullad, akkor nem ad vissza semmit.
De ha te úgy gondolod akkor indítsd 26-tól. Nagyon benne van még elseje is a március végén lejáró requestben. -
válasz
tbalint3 #72515 üzenetére
És te visszaküldtél valamit egy return volt, vagy valamit eladtál és azt küldted el.
Nem vagyok biztos benne, hogy az eladóként való nyomkövetési szám beírás az ugyanúgy működik, mint amikor a vevő küldi vissza a terméket, egészen más a két beírási felület, más funkciónak tűnik.
De utaltam rá, aki akarja megtalálja:
Itt a topikban már többször le lett írva, hogy miként kell megadni, hogy a címzett is lássa a nyomkövetést,
Engem nem kell meggyőzni, ha működik akkor oké. -
tbalint3
tag
-
válasz
vadasz70 #72513 üzenetére
Mint írtam 3 munkanapon belül kell reagálnia, ah elfogadja, akkor automatikusan refund, amivel fizettél oda kerül vissza a pénz.
A visszatérítés - refund - automatikusan, ahonnan indult a pénz, oda fog visszakerülni. Ha az egyenlegről, akkor oda, ha bankkártyáról, akkor arra bankszámlára, amelyhez a kártya tartozik.
Nem lehet a kártyás fizetés pénzét a PayPal egyenlegre irányítani, ott parkoltatni.
Általában 3-5 banki munkanap, amíg könyveli a bank.
Ha nem reagál vagy neked nem fele meg a javaslata akkor március 1-től él azs lehetőség amit említetettem, bővebben az Összefoglaló, 4. c) Az eBay case továbbvitele eBay döntéséig, ha nem tudtunk megegyezni az eladóval.
Ha az eBay neked ad igazat akkor ugyanaz mint amit feljebb írtam.Az e-mailben van egy gomb View details ott még találsz információt, ebben az e-mailben a dátum (Mar 21, 2018) az, hogy addig vagy meg kell egyezni az eladóval, vagy az eBay segítségét kérni, mert záródik a request döntés nélkül, így refund sem lesz.
-
vadasz70
aktív tag
Ezt kaptam de ebből nem tudom hogyan kapom vissza a pénzt.
Your request is open, and we wanted to check in with you to see if the issue has been resolved.
We encourage you to contact your seller to work things out.If you were able to work this out with the seller, you can close this request in the Resolution Center.
If we don't hear back from you by Mar 21, 2018, we'll assume you've worked out this issue and your request will automatically close.
You can view the details of this request in the Resolution Center.
-
vadasz70
aktív tag
Sziasztok! Nyitottam egy case 23- án mert nem kaptam meg a terméket és ilyenkor tovább mi a teendő?
-
Akkor teljesen mindegy, mert nem tudsz olyat oda beírni, ami nem igényelné az eBay support igénybevételét, ha paraszt a címzett -, mert mindenképp kézbesítenék neki- és letagadja az átvételt.
A magyar futárost sem tudja"követni" az eBay rendszer. De hidd el, hogy nem az automata rendszer nézegetését kell nekik erősíteni, főleg úgy hogy az nem használható a magyar viszonylatban és ezt ők is tudják, a hivatalos okmányt a posta részéről a kézbesítésről eddig mindig elfogadták, nem "screenshot" kell, de végül szerintem azt is elfogadják. -
domos
senior tag
Az a gond, hogy nem eladok, hanem vissza kell küldenem cuccot, mert nem működik. És mivel elég drága volt, nem akarom hogy gond legyen a szállítással.
Régen már volt hogy a Magyar Postával küldtem vissza cuccot, és hiába jelezte a posta weboldalán a kézbesítést, az eBay return case-nél annyi látszott csak hogy "Shipped". Ezek után pedig másfél héting szenvedtem az eBay customer supporttal, hogy végre felfogják hogy megérkezett a cucc az eladóhoz, hiába linkeltem a posta weboldalát, meg csatoltam screenshotokat.
-
Magyar Posta. Rosszul tudod. Itt a topikban már többször le lett írva, hogy miként kell megadni, hogy a címzett is lássa a nyomkövetést, bár 10 napon belül kézbesíteni szokták, ha jó címet ad meg akinek küldöd és ha még külön írsz neki, hogy megérkezett, pár napon belül viszik, akkor még várni is fogja vagy elmegy érte.
A küldemény súlyától függően küldheted levélküldeményként és nemzetközi EMS küldeményként, mindkét esetben van nyomkövetés a kézhezvételig, levélküldeményként kell a tértivevény szolgáltatás is.
De nézd meg az Összefoglaló 8. Az eBay-en történő eladásról néhány gondolat végén a szállítási lehetőségeket, a Postán kívül a futárokhoz is van információ. -
domos
senior tag
Sziasztok!
Kínába milyen szolgáltatással tudok úgy csomagok küldeni, hogy a tracking az eBay oldalán is működjön? Ha jól tudom a Magyar Posta nyomkövetési adatai oda nem szinkronizálódnak.
Előre is köszi ha valaki tud segíteni.
-
t420s
aktív tag
Üdv!
Mit tehet velem az ebay (vagy az eladó) ha licitáltam megnyertem de a terméket nem fizetem ki? Unpaid item?
Licitáltam nyertem de nem fogom kifizetni.
Az eladó „case opened“ -et nyitott az unpaid item miatt.
Mi ennek a következménye? Ő nem küldte el a terméket még nyilván, amíg nem fizetem ki, én meg nem fogok fizetni. Megtaláltam uazt máshol olcsóbban.
Mit tehetnek?Van már vagy 200+ ebay es vásárlásom (eladó én nem vagyok) ezek mindegyike pozitív lezárású.
-
mprrpm
tag
Az új szállítási rekordidő Kína: 112nap.
-
anorche1
őstag
Megoldódott a rejtély, hogy ki és miért nyitotta a case -t, most jött az email
My name is Y, I'm contacting you from ebay Global Shipping Programme regarding item #: 132477298202. I understand you have been in contact with our third party shipper Pitney Bowes, they have asked us to reach out to you.I am sorry to hear the CPU has not been delivered to you. Pitney Bowes have advised us this order has been lost in transit, there has been no update on this parcels movement since January 24th.
To resolve this for you I have opened and closed an item not received case on your behalf to issue you a full refund, you will see this case on your account but you don’t need to take action, it’s just the refund process and will close automatically.
If you'd like to keep an eye on your PayPal account over the next few days for this refund as this can take between 24 - 48 hours.
I'm very sorry for the disappointment. If there is anything else I can help with Péter, please don’t hesitate to reply to this email or if you have further queries on any other eBay topics, please use this helpful Contact Us link;
Ugye 1-2hete írtam a pitney bowse -nak, hogy nem e tudnak e valamit a csomagomról, és végül ők jelezték az ebay supportnak, hogy elveszett.
Ez szerintem nagyon király
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az eBay szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- Xbox Series X|S
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Energiaital topic
- Google Drive
- Samsung Galaxy Z Fold6 - ugyanaz, sarkosan fogalmazva
- Megújult a PROHARDVER!
- Gaming notebook topik
- Büszke apukák és anyukák topikja
- További aktív témák...
- ELADÓ: Hyperx Cloud Alpha
- HP Elitebook 845 G10 Érintő kijelző Ryzen7 Pro 7840U 32GB DDR5, Magyar Garancia
- Új DLSS4 4K Gamer PC Ryzen 5 7600/RTX 5070 12Gb/32Gb DDR5/500Gb NVME SSD/750W 2-3Év gari
- Új DLSS4 Gamer PC Ryzen 5 5600/RTX 5060 Ti/16Gb-32Gb DDR4/500Gb NVME SSD/750W 2-3Év gari
- Új 2K Gamer PC R7 5700X/RTX 5060 Ti/32Gb DDR4/500Gb NVME SSD/750W 2-3Év gari
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- 2db Dell PowerEdge R740 2U Rack Szerver és 3db Netapp FAS2040 NAS
- Új! HP 230 Vezetéknélküli USB-s Billentyűzet
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- APPLE Macbook Pro 14" (2023) - M3 - Asztroszürke - 16GB/512GB - 110 Ciklus - 2 év Garancia - MAGYAR
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest