- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- ZIDOO médialejátszók
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Gaming notebook topik
- Milyen videókártyát?
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
PROHARDVER!
Az eBay használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tbalint3
tag
Hello,
Eddig már kb. 30 sikeres vásárláson vagyok túl ahol minden rendben ment, most viszont lenne egy problémám:
Konkrétan a baj az hogy én hibáztam:
Volt két termék amit ugyanaz az eladó árult (egymáshoz nagyon hasonló, de nekem csak az egyik lett volna jó), mindkettő licitálós, és én természetesen a rosszra licitáltam, majd abban a tudatban, hogy ez az ami nekem kell Paypal-lal rögtön ki is fizettem (mivel végül én lettem a nyertes licitáló).
Kb. 1 óra múlva jött az email az eladótól, hogy mivel hétvége jön ezért csak hétfőn, nov 9-én fogja feladni a csomagot. Eddig minden jó -lenne-, csak ebben az emailben benne volt a termék neve és képe is, ezért itt jöttem rá, hogy nem ez ami nekem kéne.
Ezután rögtön írtam az eladónak egy hosszabb levelet az ebay-en keresztül, amelyben részletesen leírom, hogy mi történt és kb. 50-szer elnézést is kértem, hogy ha lehet akkor törölje a rendelést és utalja vissza termék árát+postaköltséget (full refund + cancel order) a Paypal számlámra. Tehát a termék még nem lett feladva csak kifizetve.
Eddig még nem jött válasz, de nagyon reménykedem hogy elnéző lesz mivel ez azért már egy komolyabb összeg volt (kb. 20.000Ft átváltva) nem pedig néhány ezer forintos tétel.
Az eladó egyébként angliai ha ez számít valamit.
Csak annyit kérdeznék: volt már valaki hasonló helyzetben, történt már valakivel ilyen? Mire számíthatok, mert tényleg kéne vissza az összeg. -
tbalint3
tag
Értem, köszi, gondoltam hogy nem lesz azonnal válasz (főleg, hogy ők egy órával korábban is vannak).
Viszont pont most jött a válasz tőle, hogy igen törli a rendelésem és visszautalja pénzt is, de előtte az ebay-nél is jelentsem a visszalépésem, hogy ne vonják le tőle a jutalékot az eladás után (ezt egyébként megértem).
Pontosan egy ilyet kért: "could you make a formal request case through Ebay " illetve. Ezt hogyan tudom megtenni? (Még sosem volt erre szükségem eddig, de sajnos ennek is eljött az ideje). -
tbalint3
tag
Köszi, de ezzel sajnos nem vagyok előrébb mert csak neki (az eladónak ) tudok üzenetet küldeni, ő pedig arra hivatkozik, hogy az ebay-től kéne azonosítószámot kapnom "I need a case number from them"
Ha ezt megcsinálom amit írtál akkorezt kapom (kép), itt viszont csak üzenetet tudok neki küldeni (így kezdtem egyébként az egészet tegnap este)
[/L][ Szerkesztve ]
-
tbalint3
tag
Ha erre kattintok akkor ezt kapom:
Ezt pedig tegnap megcsináltam és az elküldött üzentekben (Messages -> Sent), ott is van rendesen, az üzenet fejlécéből pedig látszik, hogy így tettem:
Case ID-t viszont az Ebay-től nem kaptam. Most tényleg nem tudom hogyan tovább... Írtam egyébként az eladónak is hogy legyen kedves röviden írja meg hogyan kérhetnék az ebay-től ilyen case ID-t, ha már nekem nem sikerül...
-
tbalint3
tag
Erre ezt kapom: "You've purchased this item.
Unfortunately, it's too late to cancel this order. However, you can contact the seller, explain your situation, and ask to cancel the order. If the item has already shipped, you can ask the seller about a return.
"
Majd egy contact seller gomb és kezdődik elölről az egész.
Azt hiszem írok egy emailt az ebay ügyfélszolgálatnak, screenshotokkal mellékelve, hogy mi a teendőm.Egyébként tényleg van egy reference ID a levél alján, ilyen alakú (számokat+betűket megváltoztattam, de a forma ilyen):
Email reference id: [#a11-3o4ya88ib7#]_[#24576df7b44b4abfge6013ae6482da42#]
Please don't remove this number. eBay customer support may ask you for this number, if you should need assistance.Lehet hogy ez kellene?
-
tbalint3
tag
Végülis írtam az emailes ügyfélszolgálatnak, visszaírták ugyanazt amit te is, hogy így írjak az eladónak és csak ha több nap után nem születik megoldás akkor lépnek csak közbe.
Úgyhogy írtam az eladónak amiben megpróbálom vele megértetni, hogy mit is kéne tennie.
Ezt írtam neki:
"
Hello,
Ok, I asked ebay email support on how to do this and they said, that you have to cancel the order on your side (because I can't initiate it from my side, I can only send messages to you about this.
This what I can only do:
(see photos attached)And also I have attached a screenshot about their response.
And just another thing on how you can initiate the order cancellation (this way you will not be charged for the ebay fees for this item): http://pages.ebay.com/help/sell/cancel-transaction-process.html#cancel, and after that ebay will automatically refund me, you don't have to do it manually.
Thank you for cooperating. "
És természetesen mellékeletem ugyanezen képeket neki is mint amit ide töltöttem fel, hogy én csak neki tudok üzenni a "request to cancel this order" lehetőségnél.
-
tbalint3
tag
Végül is most sikerült, megértette a problémámat, és törölte a rendelést illetve az Ebay automatán visszautalta a teljes összeget.
Mivel a PayPal egyenlegem 0Ft volt ezért a fiókom össze van kötve a kártyámmal (Mastercard), így oda fog visszaérkezni a PP szerint.
Igaz a bankszámlámon (OTP) még nem jelent meg, de gondolom néhány napba bele fog telni mire könyvelik. Tulajdonképpen még az eredeti terhelés sincs könyvelve rajta, csak zárolt összegként látszik a számlámon.
Mindegy is én már megnyugodtam, bár az is igaz, hogy ég a bőr az arcomon, mert ilyet nem illik visszamondani pláne fizetés után, de hát ez van. Többször nem fog előfordulni. -
tbalint3
tag
Üdv.
Azt hiszem megvan az első komolyabb ebay-próblémám:
Április elején tettem egy ajánlatot "make offer" egy kínai eladó termékére, illetve kértem, hogy ebben az árban legyen benne a nyomkövethető ajánlott postai küldés is (tracking number).
Másnap visszaírt, hogy rendben ő elfogadja, és amint fizetem küldi is TN-nel.
Eddig minden rendben, fizettem Ápr. 8-án és vártam. Amikor már 4. napja nem kaptam TN-t akkor az eladóra ráírtam, hogy most akkor mi is van, majd a következő válasz jött:
Mivel csak nagyon kevesen rendelik ezt a terméket ezért 2-3 nap múlva tudja csak küldeni, ezt még elfogadtam, de újabb 7 nap eltelte után sem volt változás így megint írtam neki. Ismét ugyanez a szöveg jött vissza csak már 3-4 napról írt.
Most Április 25 van és még mindig nem adta fel (persze az ebay purchase historyban bejelölte a kis "feladva" ikont, ami persze nem igaz) ezért küldtem egy kedves szívhez szóló levelet ma, hogy akkor 48 órán belül adja vissza pénzt (full refund), ellenkező esetben kapja a negatív visszajelzést és ebay/paypal dispute nyitást + esetlegesen chargeback eljárást is, ha végképp nem ért a szóból.Járt már valaki így, mik az esélyeim abban visszaadja a pénzt? Mert szerintem az nem normális, hogy 17 nap után sem adja postára a terméket, hiteget folyamatosan a 2-3 napjával és persze az ebay-en bejelöli a "feladva" státuszt ami egyszerű hazugság.
-
tbalint3
tag
Ő maga az eladó írja hogy még fel sem adta. Amikor arra rákérdeztem, hogy akkor miért jelölte be ebay-en a feladva állapotot akkor arra egész egyszerűen nem válaszolt.
Utolsó várható érkezési idő: május 15.
Egyébként a feedbackje elég sok negatívat tartalmaz ilyennekel: "Item never received, gave fake tracking info, product quality very bad - going to trash" és ehhez hasonlók. Kár hogy nem néztem meg vásárlás előtt jobban.
Nem is akarok fenyegetőzni csak kezd elegem lenni a hazudozásaiból, eddig az összes eladó akivel kapcsolatba léptem bármi miatt, megértő és segítőkész volt, nem pedig hitegetett.Azt sem értem ha nincs éppen neki a termékből akkor miért van még mindig fent a hirdetése így "quantity remaining: 27"
Pedig a privát levelezésünkből egy esetleges case nyitásnál az ebay is láthatja hogy jelenleg egyet sem tud küldeni nem hogy 27-et.
Mindegy akkor kivárom az utolsó napot ami meg van adva és ha addig nem jön (szinte biztos nem ér ide addig még ha holnap feladná sem) és utána nyitok case-t. -
tbalint3
tag
válasz havri1 #60333 üzenetére
Rendben kivárom, addig amúgy sem akartam semmit intézkedni, csak az eladónak írtam ezt azért, hogy érezze hogy nem ártana ha tartaná magát a hirdetésében foglaltakhoz, hátha ettől észhez tér.
Ettől függetlenül jó lett volna ha valóban arra használná a feladási ikont az ebay purchase historyban amire valóban ki van találva és nem csak sumákolna.Köszönöm a tanácsotokat.
-
tbalint3
tag
válasz havri1 #60335 üzenetére
Ő az : [link]
A pozitív értékeléseihez képest nincs sok negatívja (ezért is rendeltem tőle, sajnos) de akiktől negatívot kapott azok szinte mind hasonló problémáról írnak.
Remélem nem az lesz a vége, hogy se pénz se termék, vagy direkt küld valami nagyon gyenge minőségű akármit és hozzá egy TN-t hogy ne tudjak ügyet nyitni.
Egyébként 56 dollárról van szó, ha 1-2 ezer Ft lenne akkor hagynám de ennyit azért már nem engednék el a semmibe. -
tbalint3
tag
válasz tbalint3 #60336 üzenetére
Na újabb fejlemény: A tegnapi erősebb hangvételű levelemre ma meg is jött a válasz:
Hirtelen előkerült egy nyomkövetési szám, mondjuk CH a vége ami furcsa mert kínából kéne jönnie és nem Svájcból, de ez legyen még a legnagyobb baj. Ezenkívül még jött a szokásos sajnálkozás amelyben most a gyárra tereli a késést (de ha van neki raktáron akkor mégis milyen gyártási időről beszél?) és felajánlott 2 dollár visszatérítést.
Egyelőre nem válaszolok neki, megvárom az utolsó várható dátumot ami máj 15, és ha akkor sem jön meg akkor jön a dispute.Azért kíváncsi lennék ha nem írtam volna neki ilyen levelet akkor szerintem még mindig nem történt volna semmi.
Ami még furcsa, hogy a TN-t csak privát üzenetben írta meg, az ebay hivatalos felületén a purchase historyban semmi nyoma. Eddig mindegyik eladó akivel üzleteltem (kb. 40) rendesen kitöltötte a purchase historyt. -
tbalint3
tag
Az usps a saját oldalán valóban nem mutatja, de ha az ebay-en az eladási oldalon feltöltöd a nyomkövetési számot és a szállítóhoz az USPS-t adod meg (<-- ez fontos, csak így működik), akkor az ebay-es oldalon a TN-re kattintva mutatni fogja a nyomkövetési adatokat. Az átírás után lehet hogy kell várnod 4-5 órát amíg frissül az ebay felülete, de mutatni fogja, én is így szoktam eladásnál beírni.
Az első esemény amit ki fog írni ez lesz: "Origin post is preparing shipment."[ Szerkesztve ]
-
tbalint3
tag
Semmi probléma, először én sem hittem hogy valóban megy amikor először olvastam erről a trükkről.
Egyébként működhetne az usps saját oldalán is, de mivel a magyar posta nem hajlandó többet fizetni ezért az usps egyszerűen letiltotta az ajánlott levek nyomkövetését, de továbbra is ugyanúgy regisztrálják a köztes állomásokon is.
Amit még próbáltam az a kanadai posta, ott is működik így, ott cpcpost-ot kell megadni a szállítóhoz.Viszont ha a vevő rosszindulatú és nyit egy item not received case-t akkor az ebay/paypal azonnal a vevő javára fog dönteni mert hiába írja a saját felületen, hogy kézbesítve lett a küldemény, csak az usps.com oldalt fogadják el hitelesnek.
-
tbalint3
tag
Szoktam nézegetni itt a fórumban, hogy vannak akik gyakran adnak el külföldre mint pl. cbmfan is.
És ide kapcsolódik a kérdésem:
Van nekem egy viszonylag ritkaságnak számító Toshiba T5200-as hordozható gépem (gyakorlatilag laptop, de nincs benne akkumulátor). Újkorában igencsak nagy durranás volt és emiatt elég drága is.
Például a képernyője 16 színű gáz-plazma, 2 ISA bővítőhely (igen a laptopban), Intel 386DX proci +8MB RAM és 200MB HDD +3,5-ös floppy ráadásul mindezt egy 1991-ben kiadott gépben.Szerintetek megérné feltenni az ebay-re eladni?
-
tbalint3
tag
Üdv.
Szerintetek ezt még érdemes várnom vagy ellophatták útközben a postán? Hétfőn még kihozhatják?
Elvileg Július 20-án adták fel, de sajnos csak sima elsőbbségi levélként.Egyébként ezt nem is értem miért nem ajánlott levélként adta fel a német, mert az 5 euróból amit a felszámolt a postára, simán kijöhetett volna az einschreiben (ajánlott levél) felára. Én bezzeg amikor eladok soha nem számolok fel többet a postaköltségért, pedig nekem is levon 10% jutalékot az ebay a postából is.....
-
tbalint3
tag
Közben bonyolódik az ügy: Még pénteken írtam az eladónak, hogy mutasson már valami cetlit legalább arról hogy feladta, vagy valami.
Erre ma írt és rögtön adott is egy TN-t, amit nem nagyon értek több okból sem, mert először azt írta TN nélkül sima levélként adja fel, a másik pedig, hogy ez egy holland postás szám, de mindegy.
A lényeg, hogy itt tart jelenleg:Tehát 27-e óta "továbbítva feldolgozásra".
Hihetetlen ez a királyi sz@r posta. Ezek mikor mennek már tönkre? Az még oké, hogy karácsonykor panaszkodnak a sok csomagra meg levélre, de ilyenkor a nyár közepén, mégis mi a jó ***** életért nem képesek kihozni egy ajánlott levelet az EU-ból ennyi idő alatt? Merthogy persze ma sem jött meg.
Lehet nem kéne annyi stadiont építeni akkor esetleg működne ez a sz@r amit posta néven emlegetnek. Levelet meg nem lehet feladni úgy hogy legalább 3 biztosítást meg 2 újságot ne próbálnának eladni közben...... Tragikus........ -
tbalint3
tag
Üdv.
Ebay Global shipping programjával lenne gondom. Vettem Amerikából egy drágább terméket (130USD) amihez még hozzájött 90 USD shipping+import charges is. Namost ma végre két hét után megjött (GLS hozta ki).
Viszont, jól látni hogy az ebay-es központban újracsomagolták ami még önmagában nem lenne gond, de ahogy csinálták az valami tragikus. A doboz (ami egy sima USPS Priority Mail-es doboz) úgy néz ki konkrétan mintha egy kutya szájából vették volna ki majd utána még fociztak is volna vele. Kb. ilyen zselétorta állaga van. Alul látszik a felnyitás is, valószínűleg egy nagyon éles szikével vághatták szét a dobozt mert még a terméken is van karc. A dobozban egy(!) azaz egyetlen egy darab hungarocell darab volt mint anyagkitöltő aminek következtében a termék meg is sérült. A doboz visszazárására pedig egy nagyon trehány módon felragasztott vékony barna ragasztót használtak.Ezzel most mit tudok kezdeni? Olvastam az ebay oldalán, hogy ez a fajta postázás biztosított, úgyhogy elvileg az ebay/pitney bowes-nak a saját "zsebéből" kéne kártalanítani engem és nem pedig az eladótól visszavenni a pénzt (mert jól láthatóan nem ő hibázott). Ezt viszont hol tudom az ebay felé jelezni? Visszaküldeni nem szeretném, mert egy 3 kilós csomagról van szó és nyomkövethetően csak EMS-ként lehetne feladni az viszont nagyon drága lenne (túlmenne a Paypal visszaposta támogatásán is) és akkor méginkább mínuszban lennék.
Valakinek valami ötlet (azon kívül, hogy ezt a GSP-t messziről kerülni kell)?
-
tbalint3
tag
Elvileg itt azt írja, ha jól gondolom, hogy ők rendezik a problémát (visszatérítést) és nem kell az eladónak: http://pages.ebay.com/buy/globalshippingprogram/
Ez a rész: "
Your purchases are protected - If your parcel is lost or damaged along the way, the GSP protections and policies will cover you. Just open a Money Back Guarantee case and we’ll take it from there.
"
Akkor tulajdonképpen nyissak egy return requestet ezzel az indokkal: "Arrived damaged" ?Közben ezt találtam még hozzá: http://community.ebay.com/t5/Payments/Global-shipping-program-item-damaged/qaq-p/21272652/comment-id/53838/highlight/true#M53838
Előtte azért írjak egy sima levelet az eladónak a helyzetről benne az ebay-es fórum linkjével és természetesen képekkel a sérülésekről, hogy tudja nem átverni akarom csak valóban törötten érkezett a csomag?
Köszi a segítséget
-
tbalint3
tag
Értem rendben. Viszont azzal, hogy nyitok egy ilyen return case-t, mi van ha az lesz rá a válasz, hogy valóban küldjem vissza?
Akkor ki fogja nekem kifizetni a közel 17ezer Ft-os visszapostát? Mert ha jól értelmezem amikor én megnyitom ezt visszaküldési kérelmet akkor az eladónak fel kéne hívnia az ebay ügyfélszolgálatát, nekik elmagyarázni, hogy ez a GSP szállítás alatt sérült meg és akkor elvileg mindkettőnket kártalanítják postázgatások nélkül (végülis ezért van biztosítás ezen a GSP-s valamin).
Viszont szerintem ennyire nem lesz értelmes, és csak simán rányom, az ő oldaláról, hogy accept this return.
Ez viszont nekem nem jó, mert nem akarok egy hibás termék mellé még visszapostát is fizetni saját zsebből.Egyszerűen nem tudom elhinni, hogy néhány amerikai eladó arra is lusta, hogy közvetlen USPS-el küldje el külföldre, igaz, hogy akkor heteket állt volna Ferihegyen a vámon, de legalább nem bontották volna fel ilyen trehány módon. (arról már nem is beszélve, hogy még a 27% áfa mellett is egy kicsit olcsóbb lett volna mint ez a GSP).
-
tbalint3
tag
Csak a postai díjra reagálva:
Képekkel: [kép1] [kép2]
Valóban elírtam, "csak" 16,1 k. Ajánlott levélként nem lehet feladni mert több mint 2 kg. Az meg egyenesen vicc, hogy a sima elsőbbségi postacsomag drágább mint az ems, ami legalább az usps.com-on is követhető.Mindegy megpróbálok egyezkedni az eladóval.
-
tbalint3
tag
Megoldódott, full refundot kaptam végülis és nem kell visszaküldenem a hibás terméket sem.
Leírom, hogyan zajlott hátha másnak is később szüksége lenne rá (a GSP-t ismerve lesz is, elég csak egy Google keresést indítani a GSP és ebay szavakra):Még pénteken megnyitottam a return requestet mellékelve a képekkel, a szövegdobozba pedig beleírtam, hogy a GSP a felnyitásnál rongálta meg a terméket.
Majd vasárnap reggel jött az email az eladótól, hogy elfogadta a visszaküldést, pedig direkt kértem hogy hívja fel az ügyfélszolgálatot mert akkor nem kell visszaküldeni és az ő pénze is megmarad.Úgyhogy, itt a lényeg: Írtam egy emailt erre a címre: <pbisgspcs@pb.com> részletezve, hogy mi történt mellékelve fényképeket amiken jól lehetett látni a sérüléseket és még beleírtam az emailbe a vásárolt ebay-es termék számát, a tranzakciós számot, az ebay user id-met és email címemet.
Ma pedig jött a válasz először a fentebb említett email címről, hogy az ügyintéző elismeri a Pitney Bowes Erlanger-i központjában felbontáskor sérült meg a termék és továbbította az üzenetemet az ebay-es kollégájának ahonnan 7-10 nap múlva fogok választ kapni.
Majd 5 óra elteltével jött az üzenet az ebay-től , hogy megkapták a Pitney Bowes-tól az esetet, kivizsgálták, és megerősítik, hogy az valóban az ő hibájuk volt, sajnálják és rögtön vissza is utalták a teljes kifizetett összeget a Paypal-en keresztül.Abszolút meg vagyok elégedve most az ebay/PB ügyfélszolgálatával, nagyon gyors ráadásul se én sem az eladó nem vesztettük el a pénzüket, ugyanis leírták azt is, hogy nem az eladótól vonták vissza a termék árát hanem ők állják teljes egészében a kárt.
Úgyhogy röviden: ha a GSP szállítással probléma van, akkor ez az email cím sokat segíthet: pbisgspcs@pb.com
-
tbalint3
tag
válasz Peti06 #69918 üzenetére
Nyugodtan rányomhatsz egyébként a címkenyomtatásra, úgyis csak egy hibaüzenetet fog kiírni:
"You need to have USA address. Click "Change" to create new address or select an already added USA address."
Viszont kiírja a vevő teljes címét:
[kép]Amit viszont én szoktam használni, hogy megnézzem a vevő postázási címét: egyszerűen az eladott termék legördülő menüjében ki kell választani a "view order details" linket és a megnyíló oldalon jobb fent lesz a cím.
[kép2]
Ilyenkor ha ez esetleg nem egyezne a vevő PP-n regisztrált címével, akkor rákérdezek, hogy hova menjen a csomag. -
tbalint3
tag
Kis információ ebay-es eladóknak:
Végre felkerült a magyar posta is az ebay rendszere által támogatott szolgáltatók közé, így mostantól már az ebay is mutatja a küldemény állapotát (a tartózkodási helyét nem).Szolgáltatónak (Carrier) így kell megadni: Hungarian Post, és működni fog:
Példa:Mondjuk a karakterkódolás elég érdekesen van megoldva, egyszer mennek neki az ékezetes betűk máskor viszont csak kérdőjeleket ír, de legalább működik.
[ Szerkesztve ]
-
tbalint3
tag
válasz hobbyone #70474 üzenetére
Sajnos, USPS-nél van olyan eset amikor az "arrival at unit" esemény után már nem kerül be újabb "delivered" esemény. De ettől függetlenül 99,9% hogy megkapja vagy már meg is kapta. Tapasztalatból mondom, mert velem már volt ilyen.
Innentől viszont már csak a vevő jóindulatán múlik, hogy nem indít "item not received" case-t, mert ha megteszi, az ebay/paypal gondolkodás nélkül utalja is vissza a pénzt a te paypal fiókodból,mert nem bizonyítható a kézbesítés. -
tbalint3
tag
Üdv.
Van egy aukciós termék a német ebay-en amit szeretnék megvenni. Megkérdeztem az eladót és elküldi 19EUR-ért ide Mo-ra, viszont csak átutalást fogad el.
Mivel 2001 óta eladó és nincs egy negatívja sem, megbízok benne, viszont kérdeznék egy olyat, hogy a Transferwise-t itt használta már valaki? Azért gondoltam erre mert jóval olcsóbbnak tűnik mintha az otpdirekt felületről küldeném deviza átutalással.
Itt is csak annyit kell megadnom, hogy címzett neve, IBAN száma, bank SWIFT/BIC kódja, közlemény és már megy is a pénz? (kb. 250 EUR-ról lenne szó egyébként ha számít).Illetve ami még érdekel, hogy a másik oldalon, hogy jelenik meg a pénz, az én nevemben vagy úgy hogy a transferwise küldte?
-
tbalint3
tag
Köszi, így már nyugodtabban kezdek bele, ha megnyerem a licitet.
Közben találtam itt a topikban egy linket amivel az első utalás ingyenes: [link] Így még jobban hangzik.Már csak az egyetlen dolog amitől félek, hogy mivel még nem küldött külföldre semmit az eladó (így nem is kapott pénzt onnan valószínűleg), remélem jól fogja megadni az IBAN számát és nem pedig a német belföldi utalásoknál használatos kontonummer-t fogja megadni, mert azzal nem megyek sokra.
Mindenesetre belinkelem majd neki ezt az oldalt, így tud generálni iban-t egyszerűen: [link] , vagy ha nem megy neki akkor megírom, hogy kérdezze meg a bankjának valamelyik fiókjában, ott biztos tudni fogják.
-
tbalint3
tag
válasz Djuree #70862 üzenetére
Az a baj, hogy valójában az a 10% az nem teljesen igaz, mert a jutaléknál az ebay még felszámítja hozzá a 27%-os magyar áfát is sajnos.
Így a valós díj: 160*1,27 ami pedig pont 203,2 dollárra jön ki. Azt hiszem egyébként, hogy amikor emailben küldik, hogy mennyi a jutalék ott meg is tudod nézni a linken részletesen és kisbetűvel írja is hogy "includes hungarian vat" vagy valami hasonló szöveget. -
tbalint3
tag
Közben a transferwise szerint már meg is érkezett a címzett számlájára a pénz. Ő még nem írt, de remélem azért még ma visszajelez, hogy rendben megkapta.
Egyébként ha már utalásnál tartunk: igaz ez ebay-en kívüli vásárlás volt, de idén tavasszal már utaltam magánszemélynek pénzt Oroszországba is, ráadásul Western union-nal. Na itt azért kicsit féltem, hogy eltűnik majd a pénzzel, de nem, amint felvette rögtön postázta is a csomagot.
Mondjuk annyi probléma volt, hogy a postán tévesen Bulgáriába irányították, de ezt is megoldotta. Ráadásul nem akárhogy: Visszakérette a csomagot az elosztóközpontból, majd amikor visszament a felvevő postára, ott javították át a célországot. Ha nem látom a tracking-et el sem hiszem, hogy ilyen van. Pedig, de:Itt a "Forwarded to the correct address" sor a lényeg. Igaz, hogy kb. 3 hétig jött, de végül sértetlenül megérkezett.
-
tbalint3
tag
magyar pista megint hozza a formáját......
A múlt héten átutalással vásárolt csomagom megérkezett a kézbesítő postára és felvette a futár is,kiszállításra...
És ennyi, itt elveszett...
Ilyet még nem is láttam, nyomkövetésben ezt mutatja:Felhívtam a Gödöllő 1-es postát (ez a helyi futáros kézbesítő posta), itt azt mondta a postavezető, hogy mivel nagyon sok a csomag (nahát tényleg? ki hitte volna, hogy karácsonykor sok lesz a csomag...) ezért valamilyen helyettesítő futár vette fel akinek nem tudja a telefonszámát, így fel sem tudja hívni a futárt, és nem tudja hogy most hol van a csomag.
Nagyszerű, tehát gyakorlatilag ma reggel felvette a kézbesítő a csomagot és ennyi. Nincs további bejegyzés, sem értesítő. Nem tudom most mit tegyek, ilyet még nem is hallottam. -
tbalint3
tag
Rendben, elnézést, nem fogok többször betenni képet.
Egyébként most frissült kb. 20 perce a nyomkövetés ezzel a sorral:
2017.12.04. 18:12 - Unsuccessful delivery - HU2101 - Addressee cannot be located/Item being held, addressee being notified
Azt hiszem holnap megint felhívom őket, mert ez így nem lesz jó. A címzés helyesen van megadva, és egész nap erre vártam, hihetetlen. Ráadásul visszadátumozva került ez be a tracking-be, mert este 6-kor még nem volt ott.
Nagyon remélem, hogy nem küldik vissza, mert akkor rájuk borítom az asztalt, az biztos. -
tbalint3
tag
Az a baj, hogy a magyar posta oldala semmit sem ír ezekről az állítólagos kézbesítési kísérletekről.
Ráadásul a német posta oldalán elég nyugtalanító szöveg jelent meg: [link]
"Der Empfänger ist unbekannt. Die Sendung wird gelagert."Elég sokszor jött már nekem Németországból csomag így, de eddig ilyen probléma soha nem volt.
Ha esetleg éppen nem voltam otthon, akkor beadták a helyi postára letétbe, de itt most nem ez történt, ráadásul a telefonban is össze vissza beszélt a postavezető, hogy hol a csomag. Ezért vagyok emiatt ideges. -
tbalint3
tag
Ma délután sikerült átvenni, kihozták.
Megkérdeztem a futárt, hogy ez a tegnapi történet mi volt, és azt mondta, hogy a másik futár nem találta a címet (no comment), ezért hozták csak most ki.
Egyébként pedig nem is postán volt, hanem visszament a fóti logisztikai üzembe, és onnan hozták ma ki.
Úgyhogy a tracking gyakorlatilag semmit sem ér ilyen szempontból. -
tbalint3
tag
válasz NorbertoEco #71843 üzenetére
Néhány gondolat ami eszembe jutott a postázással kapcsolatban, V/-t kiegészítve:
EU-n belül viszonylag jól követhető az ajánlott levél is, viszont messzebb már nem annyira. Konkrétan USA és Kanada esetében a posta.hu követője csak annyit fog látni, hogy célországba elküldve, esetleg megérkezett.
Erre van egy trükk, ha az ebay-en az eladott terméked mellé szállítónak az USPS-t jelölöd meg (USA esetében), vagy CPC (ha Kanadába megy a levél), akkor az ebay-en a tracking history-ban szépen írni fogja. Lásd még: [link] Ez még a mai napig is működik.
Vannak olyan országok ahol viszont ez sem működik pl. Ausztrália esetében így sem mutatja sehol sem. Ha mindenképpen fontos a nyomkövetés, mert értékes termékről van szó (pl több mint 150-200 USD), akkor csak EMS, viszont készülj fel rá hogy az méregdrága.
Illetve nem mindegyik országnál lehet értéknyilvánítást sem kérni. Pl. USA-nál sem.EU-n belül, ha nehezebb a csomagod mint 2kg, akkor én azt ajánlom, hogy inkább ne a postával küld, mert drága és lassú. Helyette pl. DPD: [Árlista], jóval olcsóbb, gyorsabb és rendesen nyomonkövethető (ebay-en is támogatott, és mutatja az információkat). Esetleg ecoparcel.eu, ezt én még nem használtam, de állítólag ez is megbízható és olcsó, kijönnek házhoz és felveszik a csomagot. Ők a GLS-t használják.
Nagyjából ennyi jutott most eszembe a postázásról.
-
tbalint3
tag
válasz Hunter2 #71896 üzenetére
Arra figyelj még, hogy ez a beállítás ugyan szükséges, viszont ez csak az újonnan feltöltött termékeknél állítja át a PP email címedet.
A jelenleg futó aukcióknál/termékeknél nem feltétlenül, így a "revise listing" gomb után ellenőrizd mindenhol, hogy a megfelelő cím szerepeljen, mint a képen is:[ Szerkesztve ]
-
tbalint3
tag
Nincs mit, csak pont a múlt hónapban változtattam én is email címet (ebay-en és PP-nél is), és nálam ezeket nem írta át érdekes módon. Egyébként elég nagy probléma is lehet belőle ha valaki nem veszi észre: [link]
Firefox 57-est használok W10 alatt, viszont szerintem azért különbözik a tiédtől, mert én nem használom az ebay shipping és payment policy-eit hanem mindig saját magam írom be az adatokat.
[ Szerkesztve ]
-
tbalint3
tag
-
tbalint3
tag
válasz sellerBP #72614 üzenetére
Aha, akkor ezért ilyen gyors... Ebay-en csak annyi volt kiírva, hogy "economy shipping". Meg is lepődtem, hogy kapok hozzá TN-t. Egyébként még jobban örülök, mert 50USD, és átcsúszott a vámon, megmenekült a stadion-adótól.
Van viszont egy időutazó csomagom is Oroszországból (dátumot érdemes figyelni):
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az eBay szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Suzuki topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Milyen routert?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- ZIDOO médialejátszók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...