Hirdetés
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- Milyen alaplapot vegyek?
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Androidos tablet topic
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen asztali médialejátszót?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
neverDell
tag
válasz
soldi3r #22598 üzenetére
Igen? Ez érdekes. Amikor egy alkalommal kifejezetten kérni akartam, hogy a Humansoft-tól küldjenek embert, mert ők gyalogosan is elérhető távolságban vannak tőlem és ha be kell vinni, akkor vissza személyesen hoznám, akkor azt mondta a supportos, hogy ebben nem tud segíteni...
-
Badb0y
addikt
válasz
neverDell #22594 üzenetére
Központi számot érdemes hívni, ők vagy küldik neked házhoz a szervizest, vagy megkérheted őket, hogy be szeretnéd vinni xy szervizbe és oda küldjék az alkatrészt. Ilyenkor a gépet beviszed és azonnal megcsinálják. De ha nbd van érdemes vele érni, mert $100-zal drágább egy ilyen mint egy sima gar. Érdemes kihasználni.
-
-
neverDell
tag
válasz
soldi3r #22593 üzenetére
Ha jól tudom, közvetlenül egyiket sem, bár elméletileg a Humansoftnál működik valami olyan, hogy őket is hívhatod a dell support helyett (www.humansoft.hu-ról származó infó, nem biztos, hogy jól értelmeztem)
Nekem konkrétan a FixDirect-tel volt jó tapasztalatom, de őket a dell küldi és olyankor nem te mondod meg, hogy kit szeretnél.
Másik variáció, hogy felkapod a gépet és besétálsz vele a szervizbe. Akkor valóban ott foglalkoznak vele, ahová viszed. Csak akkor a határidő kérdéses, mert ilyenkor (megintcsak bizonytalan vagyok, de majd valaki megerősíti/cáfolja) nem él a NBD, hanem normál garanciális szervizként működik. Magyarán előfordulhat, hogy egy hetet kell rá várni. -
soldi3r
veterán
jelenleg melyik céget érdemes lehívni ndb garhoz?
-
nkmedve
őstag
válasz
neverDell #22591 üzenetére
Intel IGP-knek van egy idegesitő szokásuk, állitgatják a kontrasztot ha akkuról megy a gép (tehát egy értelmetlen, irritáló feature), lehet ez lesz az.
Igy lehet kikapcsolni újabb drivereknél:
Intel HD Graphics (jobb klikk az ikonra lent) -> Graphics Properties -> Power -> Power Source: On battery -> Display Power Saving Technology kikapcsolMagyarul nem tudom pontosan mi az opciók neve, de valami hasonló lehet az útvonal.
-
neverDell
tag
Apropo VGA: korábban volt szó a képernyő vibrálásáról.
Immár 99%-ig biztos vagyok benne, hogy a power managementnek lehet köze a nálam előforduló fényerőváltozásokhoz.
Akksiról megy épp a gépem és egy google találati oldalon lapozgattam, aminek a tetején egy kb. két centis, szürke csík van. Amikor a szürke csík látszik, akkor érzékelhetően kivilágosodik a képernyő, ha kicsit lejjebb görgetem az ablakot, hogy a csík eltűnjön és fehér háttér előtt álló szöveget kapjak, akkor enyhén elsötétedik. De akkor is visszavesz a fényerőből, ha maximalizálom az ablakot.
Aztán hogy ez bug v. feature...
Mindenesetre érdekes. És tápról hajtva a gépet nem csinálja, ezért gondolom, hogy az energia gazdálkodás garázdálkodik... -
Badb0y
addikt
Adott egy alienware m17x R3, gtx 460 kártyával és 3d panellel:
1 KG22C MODULE..., LIQUID CRYSTAL DISPLAY..., 17.3FHD TL 3D BNDL, LEGEND...
1 KTG09 MODULE..., COVER..., HNG-UP, 3D, M17XR3"Lett hozzá véve nvidia 3d vision cucc. Probléma a 3d vision telepítése közben! Próbáltam letörölni az nvidia drviert a gépről majd a 3dvisionhez kapott lemezt hasznalni de arrol nem sikerült felrakni ugyanis elutasitotta a program!barmilyen mas drivert hasznalva hiba üzenetet kapok még pedig azt hogy "Primary dsplay's adapter does not support 3D Vision"!
próbáltam átállítani minden félét az nvidia control panelben sikertelenül valószínűleg az optimus miatt mindig az intel hd kártyát nézi csak a gtx 460m nem érzékeli olyankor!"Tudtok valami megoldást ? Vagy mi lehet a hiba?
-
neverDell
tag
válasz
kicsitrash #22586 üzenetére
Windows-ban alig vannak driverek (jó, ez költői túlzás, de általában több drivert kell rá telepíteni, mint egy linuxra
)
Konkrétan a notebookomon a hálókártya, a bluetooth, a wifi mind működésképtelen a dell driverei nélkül.
Ellenben a VGA működik, max. performanciával vannak problémák.Pl. pont a Dell, ad nvidia drivert azokhoz a gépeihez, amelyeken támogatja (hehe) a linuxot. (lásd e6520 - ubuntu 10.10 a "támogatott" és van hozzá nvidia driver)
-
JoeYi
őstag
e5420-as gép esetében ha a billentyűzet háttérvilágításos, akkor egyértelműen trackstick-es is? Elég nehéz kutakodni ebben a témában
-
neverDell
tag
Ember! Te kötekedni jársz ide vagy néha gondolkodni is próbálsz?
Linuxokban licencelési okok miatt nincs gyári nVidia/AMD driver.
Egy x gyártótól származó, előre összerakott gép (pl. laptop) esetében feltételezhető, hogy a gép és a grafikus kártya gyártója közt van megállapodás, hogy bepakolhatják a gépeik mellé, gyári driverként. Mi több, a különböző VGA gyártók (pl. MSI) is szoktak ilyen szerződéseket kötni a két chip gyártóval, ezért tudnak saját, a chipet gyártó driverére épülő, de módosított drivert mellékelni a kártyáikhoz. -
neverDell
tag
Bocs, de a linuxos drivereknek mi közük az egészhez?
Azért a gyártók kötnek mindenféle szerződéseket, néha még fizetnek is a beszállítóiknak, nem ingyen kérik a drivereket az általuk szerelt gépekhez.--------------------
Ettől a falnak megyek: On Screen Display nem megy a frissen létrehozott userekkel.
Comodo Internet Security egyik dialógus ablaka erősen hiányos a korábban létrehozott user alatt...
El nem tudom képzelni, mit művel a gépem v. a win7... Mert az valószínű, hogy a kettőből az egyik szórakozik velem. -
válasz
neverDell #22580 üzenetére
Itt a nagy driver flame közepén, elejteném azt a kis "morzsát", hogy nem véletlenül nincs alapból a linuxban is gyári Ati vagy NVidia driver. Sokkal könnyebb lenne az élet, de ha egyszer NEM csomagolhatják ez van. Szerintem azért ennyire nem kéne elfogultnak lenni. Még ha a driverekkel szopsz is klasszisokkal jobb a géped mint egy teszkós emachines...
-
neverDell
tag
válasz
kicsitrash #22579 üzenetére
Nem driverekre. Üres gépre windows-t, drivereket, windows update-et, tűzfalat, víruskergetőt telepíteni.
És igen, elsődlegesen arról van szó, hogy ennyi pénzért nem egy made in dzsunka módra összehányt hardvert várnék, nulla támogatással és bugos driverekkel...
Ha nyolcvanért dobják utánam, akkor valószínűleg egy szavam sem lett volna.Almás gépektől két dolog vette el a kedvem: ami belefért volna a keretbe, annak nem volt elég nagy a felbontása és a bolti eladó szerint az akksija csak szervizben cserélhető. (MacBook Air)
-
kicsitrash
aktív tag
válasz
neverDell #22576 üzenetére
Azért 2 és fél órát driverekre szánni, az kicsit lehet túlzás
Bár a mai világban, amikor egy bt driver 200 mega...
Talán a 3. mondatodban van a lényeg elrejtve: 300.000 forintért az ember nem ezt várja, hanem hogy minden tekintetben ki legyen ny*lva. Gondolom, leginkább Neked is ez a gondod. S ezzel maximálisan egyetértek. Sokan ezért nem vesznek fusit, vagy hasonló dolgokat, mert ez azért csak dell...
Mennyivel könnyebb az almás oldal... évente kiadnak 2-3 terméket...
-
Lassan nem találok vissza.
-
neverDell
tag
Túlmisztifikálom? Hááát... hogy három hónapnyi küzdelem árán lett egy úgy-ahogy használható gépem, 300ezer forintból és még mindig vannak dolgok, amik azért bosszantanak, bár már nem teszik lehetetlenné a használatát... De, biztosan.
Lehet, hogy szakmai ártalom (dolgoztam rendszergazda címén supportosként is), de maximalista vagyok. Akár saját gépről van szó, akár másnak megcsináltról (épp ezért nem vállalom, hogy máséhoz nyúljak
)
Driver frissítések: amíg nem dől össze a gépem és a használni kívánt funkciók működnek, addig elméletileg nem izgatna, ha... ha tudnám, hogy nincsenek jókora biztonsági lyukakat befoltozó javítások a friss driverekben. De nem tudom, így biztosabb, ha a javításokat is felpakolom.
---------------------OSD - láttál már olyat, hogy hol működik, hol nem? Mert ezzel pl. elég sokat nyűglődtem. A telepítő user alatt ment normálisan, de a hétköznapi használatra szánt userrel... hol az OSD ment és nem módosította a fényerőt, hol az OSD nem működött, de a fényerő változott gombnyomásra. Kb. három nap után elmúlt anélkül, hogy bármit módosítottam volna.
Ja! És csak a fényerővel játszotta ezt, a bill. világítás és a hangerő szabályozó visszajelzéssel nem volt gond.----------------------
A húsz perc kicsit kevésnek tűnik, ha nem SSD-s a gép. Nálam, mikor már annyira össze volt készítve minden, hogy valóban next-next-next-...-finish formában pakoltam fel, akkor volt két és fél óra.
(doksi is ennyit ír egyébként) -
Blax
tag
válasz
neverDell #22574 üzenetére
Oké, én megértem a Te álláspontodat is, de! Nem érzed úgy, hogy egy kicsit túlmisztifikálod a dolgot? Csupán azért kérdezem, mert... Na, elmagyarázom. 2 lehetőség van.
1.) Másnak supportolom a gépét, természetesen minden egyes HW komponenshez összeszedem a drivert, lehetőleg az alkatrészgyártói, legfrissebbet. Plusz hozzá az applikációs marhaságokat, OSD, meg mittudomén. Feltelepül simán minden, rutinból csinálom. (Itt jegyezném meg, probléma megoldó csoportban dolgozok. Igaz, velem is előfordul, hogy megakaszt 1-2 dolog, de annak még örülök is. Pl. Muter TP Edge E125 gépe, de ez egy másik sztori.)
2.) Saját magamnak telepítek. Egy hangyaf*sznyit sem érdekel, hogy fel legyen driverezve minden. Sőt, nekem ez a cél! A felesleges dolgok ne vigyék el a gép erőforrásait. BT, kártyaolvasó, meg még pár dolog azonnal letiltva BIOS-ban. OS install után, only chipset, vga, hang, lan és wifi driver, meg talán még 1-2 szükségesebb Intel stuff, amiért nyekereg mindenképp. A többi eszköz disabled-ben. Dell applikációt egy darabot sem teszek fel saját gépre, nekem ne zabálja a ramot. Ezután a fél Win átkonfigolva, felesleges szolgáltatások leállítva. Így már lehet egy géppel dolgozni.
Bár... én ritka eset vagyok.
A lényeg az az egész mondandómban, hogy soha nem volt még olyan driverezés problémám, amit ne tudtam volna megoldani. És itt most nem csak a Dell gépekre gondolok, hanem az összes többire is, amit szervizeltem eddig.
A lényeg 2.) SEMMI szükség arra, hogy mindig a legfrissebb driverek legyenek fent. Évente 1, nagyon max 2x nézem meg, hogy van-e frissebb driver. Új OS telepítésekor természetesen mennek fel a legfrissebbek, aztán elvan az magának. Nem tudsz olyan kritikus dolgot mondani nekem, ami miatt havonta kellene drivert frissíteni. Jó, legyen. Nagyon max a dedikált VGA-t tudnám felhozni én is, de semmi egyebet.
U.i.: Telepítettem 6520-ast is (totál egyforma az én gépemmel lényegében). Kb. 20 perc. (rebootokkal együtt. Persze, a már összekeresett drivereimmel.)
Nincs semmi kacifántos dolog a történetben.
Peace!
-
neverDell
tag
No, azért a helyzet nem ennyire kristálytiszta!
1. Op.rendszerrel vásárolt gép. Persze, alapból működik, de azért a driverek frissülnek és - bár e téren csak Lenovos tapasztalatom van - lehet velük jó nagyokat szopni, ha a gyártó valamit elront (nekem a touchpad driver kergült meg a lenovon egy ilyen update után, az egyébként Vistával vásárolt gépen)2. "Faék" alias Client System Update / DCSU - itt kezdődnek a gondok! Az nem jó (latitude E series-ről beszélek), ha a szűz windows-ra ezt felrakod és majd ő update-eli. Többek közt azért, mert van egy Dell-es csomag, amit rögtön a win telepítése után _kell_ installálni, meg azért, mert a hálókártyát a win7 sem ismeri fel a dell-es driver nélkül. Szépen fel kell pakolni a leírás szerinti sorrendben a szoftvereket, csak utána mehet a DCSU. Illetve mehetne, ha nem lenne hibás a program vagy a katalógusa. (két drivert nem tud update-elni, de azokat következetesen próbálja, minden egyes futtatáskor - illetve ez egy kb. három héttel ezelőtti állapot, mostanra lehet, hogy már ezt is javították)
3. A support oldalról összeszedni - én is ezt csináltam a HP gépeim és a Dell esetében. Annyi eltéréssel, hogy a HP-ken még Windows XP volt és nem volt jelentősége a telepítési sorrendnek, Dell-eknél meg... van olyan típus, ahol nem mindegy, hogy előbb a VGA-t vagy a hangkártya drivert rakod fel... (ettől égnek állt a hajam, mikor olvastam
)
Ahhoz meg elég régóta dolgozom számítógépekkel, hogy ne legyen szükségem ismerősök segítségére egy nyomorult windows telepítéséhez. (jó, windows-hoz nem igazán értek, világéletemben nagygépes voltam)
---
Diagnosztika: persze, van nekik... épp csak nem teszteli a smartcard readert, az ujjlenyomatolvasót, a zajkeltő eszközöket (hangkártya/hangszórók) stb.
Inkább csak arra jó, hogy a fejlesztők lelkét megnyugtassa: adtunk valamit.
(tény: ebben előrébb vannak, mint a többi gépeim voltak, mert a többihez még ennyi op.rendszertől független tesztet sem kaptam- viszont a Lenovohoz járt egy komplett windows-os diagnosztikai csomag, valami PC-Doctor v. hasonló néven)
----A full driver package-nek két problémája van (illetve több is). Az egyik variáció, amiben össze van csomagolva minden. Ha kicsomagolod, csak mindenféle Rnnnnnn neveket látsz, hogy melyik könyvtárban mi van, azt nem. Ez csak arra jó, hogy a windows automatikusan telepítse belőle a felkiáltójeles eszközök drivereit. A másik gond vele, hogy nem tartják karban, amikor utoljára próbálkoztam vele, akkor júliusi driverek voltak benne, holott a driverek harmadából már volt újabb változat.
És van még valami, amihez olyan szintű ismeretek kellenének, amivel abszolúte nem rendelkezem és lusta voltam kellő alapossággal utánajárni: a windows PE-ből telepíthető dolgok. Talán az lett volna a jobb megoldás, de lustaság fél egészség alapon nem szórakoztam vele. -
Blax
tag
válasz
neverDell #22572 üzenetére
Nincs itt kérem semmi probléma!
Aki sysprepelt pre-installos masinázatot vesz, abban az esetben nem kérdés a driverezés, hisz indítás és az alap kérdések után múkodik a rendszer (össze-vissza, sok szeméttel, de most nem ez a lényeg.)
Az OS nélkül vásárolt gépnél több lehetőség van (most csak tisztán driverezésről beszélek.)
- Egy faék bonyolultságával vetekedő, ún: Client System Update (a Te esetedben: v1.2.2_A07)
- Az alkatrészgyártók support oldaláról összegereblyézni a legfrissebb drivereket (én ezt preferálom)
- haver, ismerős, állítólagos hozzáértő (Ez akár lehet szervizes is. Mármint a hozzáértő. Aki állítólagos...)
A Latitude-öknek van saját diagnosztikájuk is. Ha az a teszt során nem jelez hibát, akkor az esetek jelentős százalékában hibás vagy inkompatibilis soft lesz a gond.
Más szériánál nem tudom, hogy hogy megy ez a dolog. (ThinkPad-eken dolgoztam/ok eddig, a Latitude csupán private gép.)Jut eszembe... Egyben, a full driver package-et is le lehet tölteni az ofisöl support oldalról. Annyiban viszont tényleg igazad van, hogy elég sok kavarc volt mostanában náluk.
-
neverDell
tag
válasz
kicsitrash #22570 üzenetére
Hát nem tudom... nekem a jó support ott kezdődne, hogy ha valami nyűgöm van, akkor azt egy fórumon vagy e-mailben, de mindenképpen elektronikus, írásos formában, el tudom juttatni egy szakemberhez. No ez a régin sem volt, meg az újon sincs meg.
Aztán olyasmi, hogy átkategorizálják a letöltéseket, de a doksikat "elfelejtik" update-elni - ha most kezdeném a windowst telepíteni az E-series doksi szerint, igencsak kaparnám a tapétát.
De ami a legjobban tetszik: service taghez rendelik első körben a letöltéseket. Nekem pl. felajánl három vagy négy XP-s drivert alapértelmezetten. Hogy milyen alapon? Legalább megjegyezné, hogy miket töltöttem le és milyen rendszerhez... de ennek így mi értelme?
Asus supporthoz nem volt szerencsém ilyen szinten. Szerencsére...
HP notebookkal szoptam jó nagyot, de ennek úgy 6-7 éve, ha nem több, de ennek leginkább a doksihiány volt az oka és végül sikerült összehozni. -
neverDell
tag
válasz
kicsitrash #22569 üzenetére
??????????????
Ennyire??? A VGA-ról látom, hogy 1:1-ben inteles, viszont a wifi-t nem tudtam feléleszteni a dell-től letöltött driver nélkül, nem gondoltam volna, hogy még így is külsős cucc...Az az igazság, hogy mióta három hónapnyi nyűglődést követően sikerült működőképessé tenni, magával a géppel nincs sok bajom (az akkun vibráló monitor nem igazán izgat, úgyis tápról használom általában), de amit pl. a letöltésekkel műveltek, az még mindig dühít...
-
kicsitrash
aktív tag
válasz
neverDell #22562 üzenetére
Amióta nem a dell feljeszti, minden 3rd parfy
De ez nem lényeg. Nem az ő szellemi termékük, hanem a hardver (chipset, vga, webkamera) gyártója biztositja (vagy ő is külsős céggel dolgoztat, mint pl. intel..).
Nekem E6420 van, illetve egy D630. (volt előtte D400, D600, D610). Egyik sem tökéletes, de én szeretem. Kár, hogy minden generáció-váltásnál átrendezik a billentyűzetet, stb.
De szervizes szempontból nem rosszak az E sorozatú modellek. Pl. egy zsanér v. kijelző csere kb 10 perc
-
kicsitrash
aktív tag
válasz
kiskaktusz #22566 üzenetére
2 dolgot jegyeznék meg ezzel kapcsolatban:
1: véleményem szerint az ie9 már egész használható.
2: pl. a céges (multi) környezetben dolgozóknak KÖTELEZŐ használni (vagy csak nem mennek más alatt a lapok, vagy policy)
-
neverDell
tag
válasz
kiskaktusz #22566 üzenetére
Hűűűű... ne haragudj, de most semmi kedvem flémelni.
1. Fogd vissza magad, mielőtt másokat lehülyézel vagy legalább nézz tükörbe!
2. A gépem 2011-es modell, 2010-es driverek valószínűleg nem ismerik
3. Mivel a konkrét példa "csak" egy backup applikáció, nincs akkora jelentősége, hogy ismeri-e a gépem, viszont az humoros, hogy 2011-es release-t publikálnak a download lapon, de letöltéskor egy jóval régebbit kapok. Külön pikantériája a dolognak, hogy van nálam egy októberben letöltött, azonos nevű applikáció, de az úgy emlékszem, idei verzió. Tehát ha használnám, akkor most kapnék "upgrade" címén egy régebbi verziót. (nem használom, mert egyre kevésbé bízom a dell által publikált szoftverekben, inkább maradok a beépített backup mellett)ui: azért érdekelne, hogy az ilyen ostoba flémereket vajon miért nem tartják kordában a kedves moderátorok...
-
kiskaktusz
addikt
válasz
neverDell #22565 üzenetére
már a hülyék sem használnak IE böngészőt, csak a középkorúak többsége és az időskorú emberek, akik nyitottak a technikára. cseréld le és használj normális böngészőt!
1 éves driver nem jó? lehet, hogy az jól van megírva? istenem
szerk: a legjobb megoldás az lenne, ha eladnád és vennél 1 számodra "normális" noteszgépet.
-
neverDell
tag
válasz
kiskaktusz #22563 üzenetére
Bár még mindig nem tökéletes: kiválasztod a Latitude E6520-at, win7 64bites drivereket, beállítod, hogy a 0-30 napos tartományból kéred, kinyitod a Backup and Recovery-t és...
Ott azt látod a szoftver mellett, hogy release date12/15/2011. Nosza, töltsük lefele! Nem a Download gombra kattintok(egyébként mindegy, mert a letöltött program azonos), hanem az "INVENTEC..." linkre. Ami itt feljön adatlap, azon már 2010-es dátum szerepel.
A verzió mellett A01, míg a letöltött fájl nevében A00 látható...
Ha ez nem lenne elég, az IE-től kapok egy szép, piros üzenetet, hogy ez a program ártalmas lehet a gépem számára (WTF??- nem, nem a víruskereső, hanem az IE SmartScreen filtere pofázik)
-
neverDell
tag
válasz
kiskaktusz #22563 üzenetére
Úgy látszik, végre karáncsonykor jutott rá idejük, hogy kijavítsák.
Nem én "bénáztam", mert amikor egy hete beszéltem a supporttal, ők is tudtak a problémáról.
A 30 napnál frissebb drivereket (konkrétan e6520, win7 64bit) nem lehetett elérni.
Egy kivétellel nem létező címre mutató linkeket adott vissza, az egy kivétel meg az adott driver 2010-ben készült, a gépemről még nem is tudó driverre mutatott.
Utoljára valamikor csütörtökön v. pénteken próbáltam, akkor még nem működött. Most valóban megy. Kb. négy heti üzemszünet után... valóban időszerű volt. -
neverDell
tag
válasz
kicsitrash #22560 üzenetére
Ismételten bocs, de a support.dell.com-ról letölthető driverek mióta számítanak 3rd party-nak? (merthogy nekem is produkál hasonlókat a gépem, én meg onnan szedtem le a drivereimet)
-
vizimi
tag
Sajnos a linuxot alapból töröltem még mielőtt kipróbálhattam volna. Karácsonyi ajándék volt és egy délutánom maradt a telepítésre amit a szervízben oldottak meg a saját opprendszeremmel.
Várok keddig és majd jelentkezem a segítő hozzászólásokat meg megköszönöm.
Kezdjük elölről a kommunikációt szeressük egymást gyerekek -
válasz
vizimi #22550 üzenetére
"Esetleg visszamegy a linux amit amúgy is jobban szeretek, de a lányom viszont borzong tőle."
Ha Linuxxal nem villog akkor nem lehet hardveres probléma.
Amennyiben mégis azonnal vissza kell vinni kicseréltetni.
A hangnem pedig kritikán aluli, hiszen az utóbbi 6-8 hozzászólásokban neked szeretnének segíteni! -
vizimi
tag
válasz
premete #22546 üzenetére
Drága barátom!
Segítséget és nem köcsögséget kértem!!!
Azért vettem ezt a gépet mert tudása és a pénztárcám alapján erre volt pénzem és ettől függetlenül elvárható, hogy 200.000ft feletti számítógéppel ne legyenek ilyen jellegű problémák.Igen is van mit keresni jogi úton és rögtön az elején meg fogom lépni.
Nekem ThinkPadom van jelenleg és érdekes ott ilyennel nem találkoztam, sőt volt már Toshibám meg Acerem és Asus gépem is és ezekkel sem volt gondom.A telepítésért fizettem szakembernek, hogy hiányos ismereteimet kompenzáljam.(nem olvastad, vagy csak az írás megy?)
Az opprendszerrel kapcsolatban meg ne magadból indulj ki!
Képzeld én azon kevesek közé tartozom akik mint már korábban is írtam (persze, ha tudnál olvasni) legális vásárolt win7-el, microsoft office csomaggal és még képzeld legális vírus irtóval is rendelkezem. -
neverDell
tag
válasz
vizimi #22545 üzenetére
Akkor is villog, ha tápról használod és max. performanciát biztosító sémát választasz az energiagazdálkodásnál?
Mert nekem egyre inkább olyan érzésem van, hogy (az én rendszeremen) a power management pofázik közbe.Pereskedés meg nem olyan egyszerű: ha több, mint 8 napos a gép v. nem interneten rendelted, akkor is a szállítónál kell reklamálni, amennyiben a szervizesekkel nem tudsz zöldágra vergődni. Ha a szállító sem hajlandó, akkor előbb van valami békéltető testület, utána lehet perre vinni a dolgot, de elég soká tarthat a fogy.védők szerint...
-
neverDell
tag
válasz
premete #22546 üzenetére
Tökmindegy, vett-e hozzá op.rendszert vagy sem, szoftveres támogatást a Dell nem ad a gépeihez. Legalábbis nem abban a formában, ahogy az átlagember számítana rá, a telefonosoktól több alkalommal megkérdeztem: egyöntetűen állítják, ők csak hardverből kapnak minimális képzést, szoftverben nem tudnak segíteni. A szerviz meg eleve nem erre van szakosodva (aki szervizes eddig nálam járt, mind csak a vállát vonogatta, ha szoftverről volt szó, max. szívességből, a saját tudásának megfelelő szinten segített volna, de nem úgy, mint dell support)
Ez az előítéletes hozzáállásod meg finoman fogalmazva bicskanyitogató.
Miért feltételezed kapásból, hogy illegális op.rendszert használ?
Lehet az embernek dobozos rendszere (nem OEM), amit a régi gépéről akar átvinni az újra.
Lehet, hogy úgy járt mint én, hogy nem akar magyar nyelvűt vagy nem felel meg neki a Home/Professional valamiért és nincs türelme kivárni azt a néhány hetet, amíg rendelésre hoznak egy megfelelő op.rendszerrel, inkább megveszi külön a gépet, rendszer nélkül és külön az op.rendszert.
stb. -
premete
veterán
válasz
vizimi #22545 üzenetére
Hiába hívod ki őket, mivel nem vettél operációs rendszert, legfeljebb a Microsoft forró drótjához fordulhatsz.
Mehetsz pereskedni is, sokra nem fogsz menni vele, annak azért nézz utána a jogi út előtt, hogy legális-e a windows, amit rátettél.
A hőbörgés helyett pedig többre mennél, ha már sajnáltad a cuccot megvenni operációs rendszerrel és driverekkel, szoftverekkel, akkor letöltenéd a megfelelő drivereket és szoftvereket, telepítenéd őket az ajánlott sorrendben, és a saját spórolásod és írástudatlanságod miatt nem a készülék gyártóját szapulnád. -
vizimi
tag
válasz
neverDell #22544 üzenetére
Nos akkor most hogyan tovább? Olvasva a hozzászólásokat driver hibáról beszélünk.
A géphez jár 3 év helyszíni garancia, kihívom őket szopjanak ők vele.
Esetleg visszamegy a linux amit amúgy is jobban szeretek, de a lányom viszont borzong tőle.
Holnap után kiderül mire jutok.Amúgy ahol vettem ott pénzt fizettem azért, hogy szakemberek (profibbak mint én) feltelepítsenek rá minden drivert és programot (legálisakat).
Ha nem oldódik meg a hiba cserét kérek vagy perelek és kapják be mert 200.000ft feletti gépnél az azért elvárható, hogy ne villogjon a képernyő. -
neverDell
tag
válasz
SzaboZE #22543 üzenetére
Nekem fenn van, a dell-től letöltött, drivernek cimkézett bughalmaz, leírás szerint telepítve, mégis vibrál, időnként - főleg, ha akkuról megy. Fogalmam sincs, miért teszi: esetenként a világos ablakok (pl. IE9 about:tabs) megjelenítésekor láthatóan csökkenti a fényerőt pár fokozattal és ennek olyan hatása van, mintha vibrálna.
Ha a dell direkt csinálja, hogy az N-es gépekhez más drivereket ad, mint az előtelepítettekhez... hát izé... azért már hadd ne a user legyen a hibás.
Megjegyzem, lassan egy hónapja használhatatlan a support.dell.com-on a driver letöltés, ráadásul megkavarták a kategóriákat, a dokumentációkat meg b@sztak frissíteni. Szóval aki az elmúlt egy hónapban vett N-es Latitude-öt az erősen szopóágon van.
Legalább addig nem kéne ilyen lekezelően nyilatkozni a felhasználókról, amíg a dicsőséges dell képtelen a saját szemétdombján rendet tartani! -
SzaboZE
addikt
válasz
vizimi #22542 üzenetére
Szokásos szoftver nélkül vett, majd leanyázott gép... A driver nem jelenti azt, hogy fent van a szoftver is. A nevük is különbözik
. A fényerőszabályzást tiltsd le és próbáld ki úgy. Hogy nem tudod letiltani? Fel kéne tenni a szoftvert... Ezek UTÁN lehet szó hardverhibáról. Gyanítom, ha karácsonyi vásárlás, akkor a 3 nap is lehet hogy több.
-
vizimi
tag
válasz
mghltm #22541 üzenetére
Felénél alacsonyabb fényerőre van állítva. Azt, hogy van e fényerő érzékelője nem tudom.
Pontos típusa Vostro V131-3, de szerintem ennek mindegy milyen fény van mindig csinálja rendszertelenül. Szarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
Kapcsolót amiről írtál nem találtam.
Ja és az újlenyomat olvasást sem tudom beizgatni. Telepítettem a driverét, de semmi. Nem tudom előcsalni.
Útállom már is mert előre látom mennyi bosszúságom lesz ezzel a géppel amíg megoldást találok. -
mghltm
addikt
-
vizimi
tag
Sziasztok!
Lányomnak vettem karácsonyra egy Dell Vostro v131 laptopot.
Eredetileg Linuxos volt, de feltettem neki a windows 7 programot.
Hasznát közben feltűnt és egyre zavaróbb, hogy a képernyő fényereje magától finoman, de még is zavaróan változik vibrál időnként.
a gép még belefér a 3 napba, ha ez hardveres probléma.
Lenne ötletetek erre nézve, van hasonló tapasztalatotok?
Köszi -
geprombolo
őstag
Fagyasztóba TILOS akksit rakni, tényleg tönkremegy. Hűtőben lehet tárolni, ha nem használod, de előbb fel kell tölteni (állítólag csak 75%-ra), így több időbe kerül, míg elavul. Időnként azért elő kell venni rátölteni.
A Dell akksira ahány hsz, annyi megoldást találtam, alaplaphiba, kontakthiba, akksicsere...
Amiben sokan hasonlót írtak, az az, hogy ha a BIOS nem ismeri fel, akkor nagy valószínűség szerint már csereszabatos, mert gyenge.
Winben olyan van, hogy valami "Microsoft APCI-Compliant Control Method Battery" drivert kell törölni és újratenni.
Itt tárgyalták angolul, aki érti, olvassa el. -
Hawerr
tag
ezt valamennyire alátámasztom, annó a HTC Universalom aksiját nagyon megdobta.
Csomagold be rajzpapírba az kasit, tedd be egy zacskóba, és 10-12 órára hűtsd(én mélyhűtőbe raktam) le, majd vedd ki, és várd meg míg szoba hőmérsékletű lesz. Nekem megduplázta az aksim élettartamát.(mondjuk ismerősöm is megpróbálta, ő nem tapasztalt változást)
-
neverDell
tag
Másvalakik szerint meg tönkremegy, mert szétfagy...
http://www.origo.hu/techbazis/szamitogep/20100422-akkulegendak-tudnivalok-a-notebook-es-egyeb-kutyutulajdonosoknak.html
Az nekem is újdonság volt, hogy jobb, ha nem hagyom teljesen lemerülni, mert csökkenti az élettartamot. (annyira, hogy pl. ma tapasztaltam: teljes lemerítés után a diag azt mondta, hogy pár százalékkal jobb lett az akksi állapota
)
-
Immy
őstag
válasz
geprombolo #22535 üzenetére
Azért ha az aksira találsz megoldást, küld majd el privátba
(valakik szerint ha megfelelő ideig a fagyasztóban tárolod és újra előveszed, akkor közel eredeti állapotra áll vissza az akkumulátor) -
Immy
őstag
válasz
geprombolo #22533 üzenetére
Nekem is szétjött, de még garanciában tudtam cseréltetni...
A kijelzőhöz kell venned egy "előlap keretet" és meghúznod a zsanér csavarját.Az akksi, sajnos nálam is ugyanilyen. Kiírja, hogy nincs bent telep, de ha kihúzom 220-ról akkor még 1óráig tudok róla dolgozni...
-
geprombolo
őstag
Van egy Dell Inspiron N6400, a jobb oldali zsanérja szétnyitja a kijelző káva jobb alsó sarkát. Mivel még nem láttam ilyen zsanért, a kérdésem, hogy ez most el van törve, vagy elméletileg össze volna csavarozva és csak a csavar jött-e ki? Sürgős volna, köszi.
A gép nincs nálam, mert különben nem kérdeznék, hanem szétkapnám.
Ja, és még valami: találkozott már valaki olyannal, hogy az akksit a gép nem érzékeli, viszont működik róla? BIOS_ban sem látja, azt írja, hogy "battery not installed", tápot kihúzva sincs változás, a windóz meg egyenesen azt mondja, hogy tápról megy. -
neverDell
tag
válasz
SzaboZE #22531 üzenetére
Sentinelt csak azért raktam fel, hogy a SMART adatokat meg tudjam nézni (aztán anyáztam, mert még annyit sem mondott, mint a linuxos smartctl
)
Azon gondolkodtam én is, hogy esetleg lepotyogott a fej és most egyszemélyes pingpong meccset játszikDe akkor nem hallgatott volna el a következő diagnosztika indítása után.
Na mindegy, most kussban van, úgyhogy nem izgat. -
neverDell
tag
válasz
SzaboZE #22529 üzenetére
Aha, valahogy így stimmel...
Csörömpölő vinyóra nincs tipped? (lásd néhány hozzászólással korábban!)
Kb. fél-egy órán át csinálta, akkor lemerült az akku, hibernálta magát, tápra dugtam, indításkor bementem a diagnosztikába, de sehol semmi gondot nem jelzett és a legszebb, hogy miután elindult a windows, megszűnt a zörgés és azóta is csendben van.Egy dolog rémlik: mintha hasonló hangot produkált volna régebben, egy 3.5"-es diszk, amikor egy hosszú SMART testet futtattam rajta. Ilyesmi el tud indulni "magától"?
Bár ennek ellentmond, hogy pont a zaj miatt raktam fel a hdsentinelt. Annak illett volna jeleznie, ha valami ilyesmi fut a háttérben. -
SzaboZE
addikt
válasz
Real_Necro #22524 üzenetére
Én márkaszervízben dolgozom, így alaplap javításban sajnos nem tudok segíteni.
-
-
_adaml21_
őstag
Arról nem tudtok valamit, hogy van-e ilyen, hogy egy bizonyos számú meghibásodás után a forgalmazó köteles kicserélni a gépet egy teljesen újra? Mert a Dell L502x-em úgy tűnik, hogy ma harmadszor is elromlott (először a billentyűzet ragadt be, meg az usb port nem működött, másodszor ismét elromlott egy USB port, ezúttal pedig valami nagyon zörög benne, és a hűtés megbolondult).
Mert nekem olyasmi rémlik, hogy 3 meghibásodás esetén már életbe lép ez a dolog... -
neverDell
tag
Mellesleg az akksi is produkál izgalmas dolgokat: ahogy korábban már írtam, egy darabig lemerítésenként ~2%-kal csökkent a kapacitása a diagnosztikai program szerint. A mélypont 78% volt. Akkor háromszor ellenőriztem, hogy nem keverem-e a töltöttség szintjével, szóval kicsi volt az esélye, hogy hülyeséget írok.
Két nappal később már megint 82%-on volt. Még ma reggel is, amikor a diszk miatt ránéztem a diagra... az imént sikerült megint annyira lemeríteni, hogy hibernálta magát a windows az alacsony töltöttség miatt. Mire visszakapcsoltam, már 85%-on állt.
Örülök, hogy ez is ilyen "megbízhatóan" működik. -
neverDell
tag
Az vajon mitől lehet, hogy a mostanáig viszonylag csendes diszk relative furcsa, csörgő hangokat kezdett kiadni magából? (mintha egy csapágygolyót görgetnék egy fémdobozban, de csak egy-egy pillanatra)
Melege van?
Van rajta pár bad sector, amiket eddig nem használt és pont ráfutott a sérült területre?
Egyéb tipp?
Event logban semmi, hdsentinel szerint ép és egészséges, mivel Seagate a lelkem, a smart infok nem sokat mondanak... -
tomer74
csendes tag
Sziasztok!
Dell xps m1530 notimmal még tegnap dolgoztam, ma meg nem akar bekapcsolni. Mi a baja lehet amikor bekapcsolom akkor nincs kép meg hang se és a ventilátor elindul aztán leáll a ramokat megnéztem de nem indul.
Az Fn + power gomb-re a következő hibát mutat.
http://kepfeltoltes.hu/view/111222/noti_hiba_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
The Microcontroller is handing control of the system to the processor. This code will persist if there is no processor detected.
1. Reseating the processor.
2. Replacing the processor.
3. Replacing the system board.Ez alaplap hiba?
Segítsetek.Köszi.
-
SzaboZE
addikt
válasz
APC ADAM #22499 üzenetére
A garit nem veszted el, mivel az a gyártóhoz kötődik. Ha nem fizeti a havidíjat, akkor behajtási eljárás fog indulni ellene, mivel gondolom a hűségszerződést bontja fel ezzel. A szerződésében benne van, hogy ilyenkor mekkora kötbért kell fizetni. Ha nem fizeti ki, akkor elvileg elvehetik a gépet is.
-
SzaboZE
addikt
válasz
Real_Necro #22506 üzenetére
Sok jóra ne számíts, mert a dell márkaszervizek alaplap cserét fognak ajánlani, nem forrasztgatnak az alaplapon. Így, ha azt akarod, hogy megtérüljön, akkor valami sufni szervízt kell keresni, ahol vállalnak alaplap javítást.
-
Naigen
aktív tag
Ha a telenornál a gari is hozzájuk szól, akkor lehet bukta sztem is. El kell olvasni a szerződést, mert lehet, hogy addig nem is haverod tulajdona, míg le nem tudta a részleteket/hűséget, ergo el sem adhatja.
Ha gyártói gari, talán nem olyan meleg a pite, hiszen az a géphez nem a tulajhoz kötődik sztem... -
SzaboZE
addikt
válasz
Real_Necro #22498 üzenetére
A led az akku hibáját jelzi, amúgy meg valami alaplap hiba, de ennél többet képernyő elöl nem tudok mondani rá.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- Milyen alaplapot vegyek?
- Nintendo Switch 2
- Gitáros topic
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Milyen légkondit a lakásba?
- Spórolós topik
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Super 6GB Rampage SHIVA Thermaltake 500W
- Samsung Galaxy S23 Ultra 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5600X / 32GB DDR4 / RTX 3060Ti 8GB / 500GB SSD
- DELL PowerEdge R740 rack szerver - 2xGold 6130 (16c/32t, 2.1/3.7GHz), 64GB RAM, 10Gbit HBA330, áfás
- Jo Nesbo: LEOPÁRD (nem olvasott)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest