- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Projektor topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Gigabyte alaplap topik
- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Melyik tápegységet vegyem?
- Hamarosan megkezdődik a nubia 2,8K-s táblagépének szállítása
- Házimozi belépő szinten
- Házi hangfal építés
-
PROHARDVER!
Arduino hardverrel és szoftverrel foglakozó téma. Minden mikrovezérlő ami arduinoval programozható, és minden arduino program, board, és hardverrel kapcsolatos kérdések helye.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
ratkaics #22970 üzenetére
Lehet azt G szenzorral is, de mikrofonnal szerintem egyszerűbb.
Kell egy piezo mikrofon (~200Ft), az bírja a rázkódást, extrémebb meleget (motortérben). Kell hozzá egy erősítő / impedanciaváltó / aluláteresztő szűrő fokozat, ami 1db opamp + pár dióda+ellenállás+kondenzátor (max 1000Ft, ha mindent a sarki hobbielektronika boltból veszel
) és már csak számolni kell az impulzusokat.
-
ekkold
Topikgazda
válasz
ratkaics #22966 üzenetére
Ha van benne generátor, akkor a generátor valamelyik tekercsén a frekvenciát lehet mérni (egyenesen arányos a fordulatszámmal). A haladási sebesség hez vahgy kell egy szerzor/jeladó valamelyik kerékre ill. tegnelyre, vagy GPS-el is meghatározható a sebesség.
A GPS-el csak annyi a baj, hogy lassabban frissül, de a sebbég és a forduzlatszám alapján meghatározható az áttétel (váltó sebességfokozata), és a GPS frissülései között, a fokozat ismeretében (a fordulatszám alapján) is frissíthető a sebesség.
Vagy ha a váltón is van valamilyen jeladó, akkor a fokozat + fordulatszám alapján is kalkulálható sebesség. -
vkp
aktív tag
válasz
ratkaics #18308 üzenetére
Mi a konkrét cél és mennyi rá az idő és a pénztárca?
Kínai relépanel 2-4-8 portos relé és 2-4-8 bemenet.
Lan controller és relé panel hozzá mindenféle ki-bemenet. -
ekkold
Topikgazda
válasz
ratkaics #17151 üzenetére
Kétféle verzió is készült. Az egyik egy arduino nano-ra épült, a másik pedig MCU nélkül ananlóg és digitális IC-k felhasználásával. Mindkettő tudta a szabványos protokollt. Mivel munkaként készült annak idején, így a teljes projektet nem oszthatom meg, de ha konkrét kérdésed van, akkor igyekszek segíteni ill. válaszolni.
Addig is pár hasznos link, amin el lehet indulni (nagyjából ezekből ill. a protokoll leírásából indultam ki én is):
OpenEVSE [link]
Analog EVSE circuit [link]
Fórum téma hsz: [link]
Analog EVSE komplett projekt [link] -
DigitXT
félisten
válasz
ratkaics #12389 üzenetére
Alacsony nyomás esetén "test"-re záró "olajgomba".
Felejtős, teljesen értelmetlen műszer: amikor jelez, a motornak már reszeltek.
Rendes jeladó kell, vagy ellenállás alapú, vagy saját elektronikával rendelkező:
utóbbi kényelmesebb, mert csak 5V kell neki és 0-5V közötti kimenő jele van,
pontos, megbízható... Az ellenállás alapú érzékeny a csatlakozásra (nagyon),
és fizikailag sokkal nagyobb, emiatt nekem sokszor volt vele gondom.NTC ellenállás, vagy valami hasonló megoldható a vízkörben.
Igen, jellemzően 10K NTC "szabvány" utólagos műszereknél. De amit gyárilag
beleraknak (jellemzően a termosztátnál van gyári jeladó, jó esetben 1/8"NPT!),
bármi lehet. (A menetet érdemes előre ellenőrizni, mert ez az 1/8"NPT is csak
az utólagos műszerek de facto szabványa: össze lehet keverni az M10-zel.)
Legbiztonságosabb: vízcső elvág, bele egy adapter és abba a megfelelő jeladó.mágneses elven működő impulzus jeladó, mint a bringákon
Megoldható, de nem valami pontos: mekkora motor, mekkora a kerék/tempód?
GPS nem rossz, de késik, és kiviteltől függően nem túl pontos értékeket ad.
Nekem gyárilag 6 jel esik egy fordulatra és 13"-os a kerekem: ez viszonylag jó.Feszültségmérés: Ez talán megoldható.
Na igen, ez teljesen triviális... Lenne: annyiban bonyolítottam meg az életemet,
hogy az a cucc, ami összegyűjti az adataimat hajlamos volt újraindulni, amikor
leesett a tápfesz 8-9V-ra indítózásnál. Szóval beraktam egy pufferkondenzátort,
és egy diódát elé, aminek mellékhatása, hogy a tápfeszt nem méri pontosan.
(De a diódán eső feszültséggel szoftverből korrigálok, úgy "közel használható".)Ez nem tudom még pontosan, hogyan működhet...
Úgy, hogy a gyertyapipán nagyfesz ugrál, ami a köré tekert vezetékben, mint az
"antennán" jelet generál, amit lehet számlálni. A fordulatszám meg abból adódik.
Ahogy előttem írták, nem mindegy, hogy 2T, vagy 4T, bár ez "attól függ", ugyanis
simán van, hogy a 4T motor is belegyújt tök feleslegesen egyet a kipufogásba is,
mert úgy egyszerűbb volt a gyártónak, így pont ugyanannyi jeled van, mint 2T-nél.A kapott impulzusok értékelésében viszont árnyalnám cidalain kommentjét.
Szokás pl. egy teljes másodpercig számolni az impulzusokat, abból számolható
az aktuális fordulatszám közelítőleg, és viszonylag stabilan. Hátránya, hogy nem
teljesen valós időben követi az eseményeket, lemarad a gyors változásokról és a
pontossága +/- 60 rpm. (Csak a 60 többszöröseit fogod tudni ilyen módon mérni.)
Nekem sokkal jobban tetszik az a megoldás, hogy a két gyújtás közötti időt kell
mérni, és abból következtetni az aktuális fordulatszámra. A lehető leggyorsabban
így lehet reagálni, biztos nagyon szép analóg görbe jönne ki belőle: hátrány, hogy
a kijelzett érték ugrál, de nagyon. Ha meg elkezdesz átlagolni, hogy simítsd, már
ott is vagy, ahol a part szakad. Mondjuk el tudom képzelni, hogy a logfájlba megy
pontos érték, kijelzésre meg jó a közelítő, akár analóg műszeren (léptetőmotorral).
Amúgy is az analóg fordulatszámmérőnek van egy szépsége, intuitív, megszokott.
(Az, hogy manapság jellemzően léptetőmotor hajtja, tehát alapvetően tök digitális
a működése + véges a felbontása, senkit nem érdekel. Csak szaladjon a mutató.) -
cidalain
veterán
válasz
ratkaics #12389 üzenetére
Nyilván a gyertya begyújtását számolja. Gondolom amikor gyújt akkor a gyertyának van fogyasztása, így az mérhető valahol (vagy a pipánál, vagy valahol a gyertyakábelen). Két gyújtás között kell mérni az eltelt időt, és ezt kivetíteni egy percre. (Vagy várni mondjuk 10 gyújtást, és ennek az idejét vetíteni 1 percre)
Figyelni kell mert 4 ütemű motornál egy gyújtásra 2 fordulat jut, 2 üteműnél meg egy gyújtásra egy fordulat (ha az emlékeim jók). -
DigitXT
félisten
válasz
ratkaics #12383 üzenetére
Nekem van egy rakat műszerem, de nem Arduinoval dolgozom fel az adatokat.
(Még...) Első körben azt kell tisztázni, hogy honnan lesz az input, utána jöhet,
hogy mit fogsz kijelezni, meg logolni. Eddig csak a sebességmérésre ugrottak
a srácok, de írtál ott cifrábbakat (bár alap dolgokat): fordulatszám, olajnyomás.
Előbbihez talán lehet "ellopni" jelet a gyújtótrafótól. Utóbbit viszont nem úszod
meg egy beépített jeladó nélkül, aminek nem feltétlen van hely a motorblokkon.Megannyi kérdés! Sebességet lehet kerékről is mérni. De a váltóról is szokták.
Talán a feszmérés még a legtriviálisabb. (Bár nekem van ~3 feszmérőm, LOL.) -
válasz
ratkaics #12383 üzenetére
Teasüti kolléga alaposan elmerült a témában, szerintem írj neki egy privát üzenetet. Bár nem tudom, hogy a motorod mennyire van egyébként ellátva beépített szenzorokkal, ha nincs rajta semmilyen műszer. De ha semennyire sem, akkor esetleg a legegyszerűbb egy hall szenzoros biciklis sebességmérő beszerzése, bár ez csak sebességet fog jelezni, de azt megbízhatóan.
-
tvamos
nagyúr
-
ratkaics
senior tag
válasz
ratkaics #10257 üzenetére
Ez az alkatrész jó lehet a felrobbant helyére?
Magának a PIC-nek vajon lehet baja? Az áramkor 230V-ot kapott egy 24VDC-s tekercsű relé kapcsaira.
Ezek után a készülék elindul, de nem működik rendesen. A PIC által meghajtott kezelő panelen látszódnak a dolgok, de a nyomógombokra nem reagál normálisan.
Tudom, hogy ez elég ködös és nem túl "szakmai" így, de hátha valakinek így is van tippje. -
Tankblock
aktív tag
válasz
ratkaics #7625 üzenetére
Hello,
Én ehhez hasonlót csináltam:
annyi különbséggel, hogy 4,96[sec] kel fel max 8[sec] re, mér egy BMP280 al, mér egy feszt a attiny13A majd átküldi Serial porton majd alvás. 4 - 5 havonta kell tölteni saccra 3000 mAh Lipot.
Ja a feszt egy 3V3 bucket boost csinálja : [link]
P-MosFet a ellenállás híd a fesz méréshez, és N Mosfet h a fenti fesz konverter műköni tudjon....
TP4056 protercted modul a lipo cellához....
-
vargalex
félisten
válasz
ratkaics #7625 üzenetére
Hasonló elképzeléssel valósítottam meg a low power ESP8266 alapú hőmérőt. A cél a minél alacsonyabb fogyasztás volt. Az eszköz (jelenleg 2 példányt raktam le a lakásban) egyetlen Li-Ion celláról működik, ami így 42 nap folyamatos működés után 3.8 V-on áll. A pencenkénti hőmérést figyelembe véve azt gondolom, hogy eddig elégedett lehetek. Természetesen mindenképpen beszámolok, hogy meddig bírta (az ESP8266 miatt kb. 3V-ig hagyhatom merülni).
A kódot itt találod. A DS18B20 kiolvasása egyszerűen cserélhető bármilyen másik szenzorra. -
itg
tag
válasz
ratkaics #7625 üzenetére
Üdv.
Én pont ezt csináltam néhány napja, kiindulópontnak talán ez segít:
http://magamnak.itg.hu/wemos_D1_mini_+_WeMos_DHT22_shield_post_tutorial/
Doboznak kiváló a falra szerelhető analóg telefon dugalj doboza. (nem jut eszembe a neve)
A következő projekt a kültéri mérés + napelem lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DELL G2724D / Samsung Odyssey G5 1440p 165hz árak leírásban.
- Asus RTX 4070 12GB DDR6X - DUAL-RTX4070-O12G-EVO-DLSS 3 Garancia
- Apple iPhone 14 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 14 Pro Max 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Új Apple iPhone 16 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 3 Év Garanciával
- Apple iPhone 14 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max/
- BESZÁMÍTÁS! ASUS STRIX B650E-E R7 7700 64GB DDR5 1TB SSD RTX 3080 10GB Thermaltake Ceres 500 850W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 9900K 8 mag 16 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest