Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz siriq #673 üzenetére

    Tökéletesen elmagyarázták a speciális helyzeteket, de nem mindenhol vették a worst case szituációt. Mondjuk ezt single GPU és AFR összehasonlításánál nehéz is. A single GPU esetében nincs rosszabb input helyzet, míg AFR-nél azért van. Sajnos az ábra nagyon le van egyszerűsítve. Ugyanis a frame-t nem ott kezdi el számolni, ahol jelzik, hanem ugyanott, ahol az unmetered esetén, csak éppen eltolja a back és a frame buffer cseréjének idejét. Ez extra lag.
    Amit mutatnak, az akkor lehetséges, ha a motor fel van készítve az AFR módok megkülönböztetésére, ha ez nem lehetséges, akkor a metered és az unmetered AFR-nél is 2 frame a lag.
    Az unmetered ott kerül előnybe a lag tekintetében, hogy ha még a frame n+1 előtt volt az input, annak az eredményét ugyanis eltolás, azaz extra lag nélkül számolja. Tehát amit mutatnak az hazabeszélés, mint tényfeltárás. Nem mintha mást vártunk volna, hiszen nyilván nem fogják megmutatni a jellemző szituációkat, ahol az unmetered kisebb lagot mutat. Nagyjából ekkor hagytam abba a nézést, mert csak arról volt szó, hogy ha a motorba be van optimalizálva a metered AFR direkt kezelése, akkor mi történik, de egyelőre nulla ilyen játék van a piacon. Ami előny, hogy DX9 alatt azért egész jól bele lehet nyúlni a működésbe, de a DX10 után ezt már az MS eléggé megvágta, vagyis a program oldaláról kell optimalizálni.

    Bevallom engem jobban érdekel, hogy mikor lesz nextgen szintű a hardver, mert sokkal súlyosabb problémának érzem, hogy a nextgen konzolok API-ja ripityára veri a DX11.1-et is. Tök jó a PC-n minden szebben fut beidegződés, csak ez már az első körben sem lesz igaz, ha a DX11.1-et nem fejlesztik tovább sürgősen.

Új hozzászólás Aktív témák