- Kiemelkedően csendes ASUS VGA jött a Noctua közreműködésével
- Mini kijelzős SSD-hűtő a Thermalright névjegyével
- Windows: mi történik valójában Leállításkor, Alvó módban és Újraindításkor?
- Gyenge Wi-Fi otthon? – a leggyakoribb hibák és megoldások
- Korábbi vezetője szerint 40 milliárd dollár kell az Intel versenyképességéhez
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- TCL LCD és LED TV-k
- Androidos tablet topic
- Házimozi belépő szinten
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Lopakodva befutott a Radeon RX 9060
- Kiegészítette az öregedő professzionális Radeonokat az AMD
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Apple asztali gépek
Hirdetés
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
TESCO-Zsömle #5193 üzenetére
két terákat mondanak tömörítetlen területre.
amiről tudok cégnél, ott emlékeim szerint négyes raid tömbbel értékel el ezt a legnagyobb pciEs tárolókból (gyakorlati teljestítményre, nem benchelni vették). utóbbi darabja olyan félmillió huf. szóval van, csak consumer szinten annyi értelme, mint 4gpus munkaállomást venni battlefield3nak.
2016ra úgy értem, hogy 2tera ssd, 1500mbps átvitellel, consumer árszinten.
-
FireKeeper
nagyúr
azt a 3W-os idle fogyasztást szerintem APU-s konfigban valami dVGA lekapcsolós mókázással fogják megoldani (valami vritu szerűség, csak házon belül).
ha bármilyen mértékben megmarad a dVGA (akár post process feladatokra is) akkor szerintem megmaradnak a bivaly méretű PC házak is, elvégre a moddereknek ill komoly vízhűtéshez kellenek. -
TomiLi
addikt
Engem már nagyon érdekelnek a megejelnés előtt álló vga-k. Főleg az, hogy mi lesz igaz az előrejelzésekből, mert az a tapasztalatom, hogy a megjelenés előtt mindig szebb kép van festve, mint a későbbi valóság.
Nekem a 7970-es 3W-os idle fogyasztása "szúrja a szemem", de azon sem lepődnék meg, ha maradna a 256bit-es memória sávszélesség.
Mindenesetre a 28nm-ből származó előnyök csak jól jöhetnek, így egy mostani 6970-es vga, 28nm-es "megfelelője" már kevésbé fűt/fogyaszt.De ami igazán érdekelne, és el is veszi a kedvem egy mostani pc vásárlásától, azok a távolabbi jövőre jósolt "egybe gépek".
Még mindig nem tudom elképzelni, hogy fizikailag hogy kell majd ezeket elképzelni, valamint szoftveresen, hogy lesznek megoldva az "átfedések" (pl játékokból most már nem csak xbox, ps3,pclesz, hanem nvidia, amd, intel is?)
De olyan részletek is érdekelnének, hogy milyen külön álló hardverekből lesznek felépítve a gépek? Marad az alaplap, cpu (apu), memória felállás, vagy teljesen integrált lesz minden és több előre legyártott alternatívából lehet majd választani?
Gondolom az SSD-t (ami remélem addigra annyira olcsón gyártható lesz, hogy eltörli a HDD.-ket a piacról) HDD-t mi választjuk, ez a része marad.
Mi lesz a csoda pc házakkal, ha a pc is egy integrált alaplapon lesz, és egy előre legyártott ps3 hasonmásként jelenik meg.... -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TESCO-Zsömle #5196 üzenetére
Ez az implementációtól függ. A DX10 előtt úgy működött, hogy minden parancs előtt megkérdezte a rendszer a drivert, hogy a hardver tudja-e egyáltalán ezt futtatni. A driver leellenőrizte, és visszaigazolta, hogy igen, vagy nem. A DX10-ből eltűntek a VSC bitek, így kőbe volt vésve, hogy mit kell tudnia a hardvernek. Ezzel a program az indítás elején megkérdezte a drivert, hogy DX10, 10.1, vagy 11-es hardverről van-e szó, és az alapján futtatta a programot. Azt nem tom, hogy a DX11.1-ről mennyit lehet írni, de az MS nem mondta, hogy kussolni kell. A DX11.1-ben is így működik majd ez, de lesz egy kiterjesztéskezelő. A program nem csak a DX verzióra kérdez rá, hanem lekérdezi, hogy azon felül még milyen kiterjesztéseket támogat a driver és a hardver. Persze ezt a programba kell építeni. Ha biztos a fejlesztő, hogy csak a DX11.1-es funkciókat használja, akkor nem kell a kiterjesztések után érdeklődni. Enyhén OpenGL-re hajaz. Ami jó ebben, hogy marad a hatékonyabb ellenőrzés. ami rossz, hogy a fejlesztőknek az egyes extrákra minden gyártó kiterjesztését elő kell venni, vagyis jóval többet kell dolgozni. Illetve kérdés, hogy ki milyen kiterjesztésekkel dolgozik majd. Lehet, hogy lesz egy csomó eltérő megoldás, eltérő problémákra.
-
TESCO-Zsömle
titán
Épp ez motoszkált a fejemben nekem is, hogy miért kell parancsonként lekérdezni, ha egyszer a kártya maga (és a képességei) menet közben nem változik. Indításkor kell a motornak megmondani, hogy "Ez van, ezzel gazdálkodj" és el van intézve.
Szerintem inkább az a kérdés, hogy hány gyártó lépi meg a régi kártyák felminősítését az új kártyák kárára. Mert ugye ez is húzótény, hogy DX11.1...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kb. igen. Elszámolta magát.
---
Más: Végre kaptam egy részletes doksit a DX11.1-ről. Mégsem tűnik olyan rossznak a VSC bitek visszatérése. Az MS kitalált egy olyan módszert, amivel nem kell rajzolási parancsonként ellenőrizni. Nice. Akkor így mégsem történt komoly visszalépés. Persze a szegmentálás megmarad, mert a specifikus kiterjesztések gyártóhoz vannak kötve.
Egyébként nem tűnik olyan lehetetlennek a DX11.1 a mai DX11-es hardverekkel sem. Elképzelhető a támogatás, még ha részlegesen is. A rendszer nagy része DX11-es kiegészítés, így ebből a mostani hardverek is profitálhatnak. Két rész van, ami probléma lehet a DX11-es hardvereknek. Az egyik a logikai operáció a render targeteken, míg a másik a kényszerített mintaszámítás lehetősége a reszterizáló státusz készítésénél. A többi újítás lényegében nem feltétlen követel új hardvert. Na most kérdés, hogy a mai hardverek közül ki fejlesztett többet, mint kellett volna.
-
ezzel maximálisan egyetértek. fordítom magyarra: Carmack az Xbox360-nal a fejében hozott meg néhány jelentős technológiai döntést, és most megy a pislogás, hogy ez nem mind jó PC-n. end of story.
amúgy nálam nem vészes a pop-up - látható, de annyira nem, hogy az akció hevében zavaró legyen. GTX460 + 266.58-as driver. hmmm...
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
proci985 #5192 üzenetére
érdekes lenne, de szerintem olyan megfelelő méretben még évekig nem lesz. 2016ra talán.
cégeknél meg ilyen tárolók már vannak, de ott általában oka van. meg ki is termeli az árát.
Csak én érzek itt ellentmondást? Szóval nem létezik, de már van?
Egyébként létezik. OCZ-nek is van és a PhotoFast-nak is.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
TESCO-Zsömle #5191 üzenetére
érdekes lenne, de szerintem olyan megfelelő méretben még évekig nem lesz. 2016ra talán.
cégeknél meg ilyen tárolók már vannak, de ott általában oka van. meg ki is termeli az árát.
-
TESCO-Zsömle
titán
Megatexture:
Vajon hogy muzsikálna a cucc, ha tömörítetlenül lenne egy 1.5GB/s-os olvasási sebességgel bíró PCIe SSD-n?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Általánosan még ma sem támogatja. De minden játékra készít profilt, amin belül működik. Egyébként a többszálú feldolgozás és az utasításlista nem követelménye a DX11-nek. Ez csak opcionálisan támogatható technológia. Számos olyan dolog van a DX11-en belül, amit nem kell, vagy esetleg emulálva lehet támogatni. Az MS-nek nem számít, hogy melyiket választja a cég. Ott van például az irányított raszterizálás. Ugyanolyan gyorsító szolgáltatás, mint az utasításlista, de a GeForce nem támogatja, míg a Radeon igen. Mondjuk ezt az NV nem is tudja támogatni, mert hardvert kell rá építeni, de ettől még nem láttam olyan nyilatkozatot az MS-től, hogy a GF400/500 nem DX11-es rendszer. Sőt, konkrétan megkérdeztem őket erről, amikor kiderült, hogy ez nincs támogatva, és írták, hogy semmi gond. Az API követelményei nem kötik ki, hogy hardveresen támogatott, vagy emulált szolgáltatás legyen.
-
Löncsi
őstag
Ha valaki nem tartja be az API előírásait, akkor hogyan kaphatja meg a driver a Khronostól a certifikációt?
Fogalmam sincs, viszont mikor kiderült, hogy Crysis 2 DX11 megjelenésénél az AMD még mindig nem támogatta a többszálú feldolgozást, arra nem nagyon lehetett mit mondani.
Tényleg befejeztem, erre nincs időm.
-
nkmedve
őstag
Szerintem az egész mega/giga/virtuális textúra játékokban halva született ötlet, legalább is nem lehet bárhol alkalmazni.
Először is a textúrák hatalmas mennyiségű adatot jelentenek, amit tárolni kell. Már csak a Rage stilusú csőshooter játékokhoz is több száz gigányi textúrát kéne tárolni ahhoz, hogy a minőség kielégitő legyen. Jó, most belezsúfolták 15 gigába, de látjuk is az eredményt. Ki fog több száz gigás, esetleg terás játékokat kiadni akár PC-re, akár konzolra? Ennyi kéne ahhoz, hogy a Rage normálisan nézzen ki, most pedig képzeljünk el mondjuk egy Elder Scrolls részt megatextúrákkal...
A másik kérdés, hogy ki fogja ezeket a textúrákat előállitani minden egyes játékhoz? Azért az mégsem egy elhanyagolható mennyiségű munka. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Párszor írásba adtam, hogy a Rage nálam most GeForce GTX 460-nal megy. Így rossz. Radeonnal nem próbáltam, mert akkor még nem volt meg a játék. Két hete vettem meg a steamen.
Ha valaki nem tartja be az API előírásait, akkor hogyan kaphatja meg a driver a Khronostól a certifikációt?Csak gondolt át logikusa. Szinte a procink is majdnem megegyezik. Neked megy, nekem meg nem. Ez szoftverhibának tűnik. Tekintve, hogy a Rage kapcsán rengetegen panaszkodnak hasonlóra, így nem hiszem, hogy a drivere a baj. [link] - szerinted neki miért van pop-upja GTX 560-nal? Én is ugyanezt tapasztalom, csak lassabb fordulások mellett is. HD 5770-nel meg elég korrekt itt. [link] Most akkor kinél van a hiba?
Ez a Rage így egyértelműen gáz. Nem illik a PC-hez. Az auto-balancer egyértelműen nem működik hibátlanul. -
Löncsi
őstag
Nem motor hiba, pont HD4850 -> GTX460 cserénél volt fent a játék, volt lehetőségem különbségeket tapasztalni. Előbbin teljesen megbízhatatlan volt, utóbbin 0% probléma.
Attól, hogy az AMD nem tarja be az API előírásokat, ezért nem kellene rákenni az egészet a gyenge PC felépítésre és magasztalni az AMD-t mert ez megtévesztés. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Most mit tudok mondani arra, hogy te jót játszol, majdnem ugyanolyan géppel, én meg nem. Csak a motorban van a hiba. Az is furcsa, hogy neked megjelenik a GPU transcode, nekem meg nem. Más is ilyenekkel küzd. Sokan játszanak, sokan meg szívnak. Ez a Rage így nem jó.
(#5183) BeLucZ: Ezért cseréltem el egy időre. Tök mindegy, hogy nekem mi van, annyira sokat manapság nem játszok. Neki meg tényleg mániája a Dirt 3. Már próbáltam megoldást találni a fagyására, de nem jártam sikerrel. A menüben egyszerűen kifagy a GTX 460-a, de csak DX11 módban. A poén az, hogy nálam nem. Mindegy. Játsszon a Radeonnal, nekem 8, majd megunja, oszt visszacseréljük.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mint írtam GeForce GTX 460 van most. A Radeont a szomszéd nyüstöli, mert a GeForce fagy a Dirt 3-ban DX11 alatt, legalábbis neki. Ezért most cseréltünk. Nekem most mindegy mi van, ő meg Dirt mániás.
A lényeg, hogy nekem nem jelenik meg. Configból aktiváltam, és ott láttam, hogy működik. Legalábbis a transcode teljesítmény változott, csak a játék sebessége csökkent. Szar ez az egész Rage.Kijátszom még ma, oszt hagyom is a francba. Majd az új kártyával előveszem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ott vannak nekem is a beállítások a menüben. Minden maxra van rakva és így olyan a képminőség, amit linkeltem. Azért írta az NV ezt a cikket, mert szarul kalibrál a motor. A GPU-s transzkód nálam inaktív. A procim 3,8 GHz-en jár most és így gyorsabban megcsinálja a transzkódolást, de ami jobban számít, hogy nem is veszi el az erőforrást a grafikáról. Ezzel megvan az állandó 60 fps. GPU-s transzkóddal csak 40-50 fps-em van, és mikroakadozik. Itt is gáz a motor, mert 60 jelenet a szinkronja.
Egyébként neked a GPU transcode-ot felajánlja a beállításokban? Mert én paranccsal tudtam csak aktiválni. A menüben nem volt ott.
-
Löncsi
őstag
De a patch-el pont, hogy kapsz sok beállítást ami fontos és nem kell config file, lehet a magas 8K-s textúrákat erőltetni.
Amúgy ha Geforce Tweak oldalról linkeled a képet, megemlíthetted volna a GPU Transcode-ot is, valahogy erről sem esett sok szó, egyeseket lehet érdekelt volna.Részemről OFF.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Eredetileg én is úgy csináltam. Felraktam steamről, majd kértem egy steam frissítést (elvileg ilyenkor rakja fel a játékokhoz is a frissítéseket). Kiírta, hogy minden friss, így mentem játszani. Viszont nekem nagyon ronda volt a textúrák minősége. Mondom az egyik legnagyobb baj a Rage-dzsel, hogy saját magát konfigolja. Valamikor jól, valamikor rosszul. Illetve a rosszul opción belül felül és alul is értékelheti a géped. Jelen esetben az enyém alulértékelte, és ezzel szívok, mert sok beállítást nem tudok jól belőni, mivel arra nem ad lehetőséget a motor. Nekem config nélkül kb. így néz ki. [link] Konfiggal meg jön a pop-up.
Mindegy amúgy már majdnem végigvittem, ez van. Remélem a szomszéd most már leszokik a Dirt 3-ról, mert szeretném a saját VGA-m használni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nálam elég komoly pop-up van a szomszéd GTX 460-ával. Valszeg nagyon sokat számít, hogy a motor milyen minőségre állítja a grafikát. Én elég rondát kaptam alapból, így mára szarráconfigoltam. A Large Texture Cache tulajdonképpen nem sokat számít, alap, hogy jó VGA-val és sok VRAM-mal arra állítod, de ez a textúrák minőségén nem javít, azt a motor automatikusan állítja be a gépednek a max szintet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
PC-n nem gyengén pop-uppol a Rage. Ez egyértelműen annak a problémája, hogy a textúra betöltése lassú. Xbox 360-on a legjobb a játék ebből a szempontból. Nem véletlenül akar Carmack szabadulni a VGA-któl. Olyan PC-ket akar, mint amilyen az Xbox 360 felépítése. Az ID Tech 5-höz ez illik, ebben semmi kétség.
-
fogalmazzunk inkább úgy, hogy Carmack nem tud számolni, vagy rossz helyre tette a tizedesvesszőt
a megatexture remek ötlet, de mint technológia, nincs benne semmi extra komplikált. nagyon gyönyörű, hogy a rage egy nagy textúra, de a minőségben olyan kompromisszumokat kellett kötni, hogy közleről minden ocsmány benne. ennek pedig semmi köze a CPU-GPU szeparált memóriához, ez egyszerűen csak a textúra teljes területének, a tömöríthetőségnek, valamint a játékra fordítható HDD helynek a függvénye. ha nem lett volna gond, hogy a játék 150GB, akkor nyugodtan lehettek volna PC-konformak a tárolt textúrák, és nem került volna elő a késleltetéses probléma...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
S-Attila #5163 üzenetére
Attól függ, mi a cél. Ha az, hogy a játékon belül, minden felület egyedi textúrát kapjon, ráadásul extrém minőségben, akkor a virtuális textúrázás az egyetlen értékelhető opció. Ha megfelelő a tapéta effektus is, akkor érdemesebb a hagyományos utat választani, mert nem kicsi helyigénye van a megatextúrázásnak. Tömörítés nélkül a Rage például 1 terabájtos textúrát használ. Ráadásul a hagyományos opció a mai PC-ket is kedveli.
A procedurális textúrázás más. Ott az lenne a lényeg, hogy az eredetileg leszámolt textúra idővel megváltozzon valamilyen algoritmus alapján, például megjelenjen a fémen a rozsda. Ennek a számításigénye nagyon nagy, viszont a helyigénye kicsi, mivel lényegében kiszámítod a textúrát, és nem kreált anyagból dolgozol. Megvalósítható akár ma is, de nem lenne gyors. Bár ez algoritmusfüggő.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
S-Attila #5161 üzenetére
A megatextúra igazából Carmack elnevezése, valójában virtuális textúrázásról van szó, de a lényeg ugyanaz. Az egész játék egy nagy textúrából áll, így sosem fordul elő a tapéta effektus, amikor ugyanaz a textúra ismétlődik részletről-részletre. Ezzel a technológiával gyakorlatilag minden felület egyedi. A másik jó funkció, hogy a textúrarészletesség, gyakorlatilag sosem látott minőséget érhet el. [link] - a textúra felbontása egészen extrém is lehet, és a rendszer dinamikusan a legoptimálisabban streamel, már ha jól írta meg a fejlesztő ezt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Carmack foglalkozik a piaccal, csak van egy elképzelése a megatextúrázásról. Ez amúgy egy fantasztikus technológia, csak még talán korai volt bevetni. Az a probléma vele, hogy az egész textúra be van kódolva, hogy 12 GB legyen. Ezt a processzornak kell kikódolni, ahhoz, hogy a GPU egyáltalán tudja olvasni az aktuális megatextúra-partíciót. Ezt a CPU nyilván a rendszermemóriába írja vissza, és onnan kerül el ez az adat a VRAM-ba. Ez egyszerűen sok a mai PC-k többségének. Ha van elég gyors rendszermemóriád, és legalább négy magos procid, akkor aránylag jó a helyzet, de kétmagos procival nem sokra mész. A VGA gyakorlatilag lényegtelen tényező, mert szart sem dolgoznak. Az nem munka a mai kártyáknak, hogy a kikódolt textúrát felhelyezik az amúgy nem túl sok poligonból álló világra. Ezért ilyen radikálisak Carmack nézetei, mert ő úgy számolta, hogy 2011-ben már nem lesznek VGA-k. Persze Sweeney meg 2008-ra jósolta a piac kihalását, szóval Carmack még mindig realistább volt a becslésével.
Mindenesetre a Rage olyan játék lett, hogy nem engedi neked konfigurálni a grafikát, mert nagyon nem ideális a motor működése a PC-khez. A gondok egy része még ebből is ered, hogy a motor auto-balancer rendszere nem éppen jól méri fel a PC képességeit, és ilyenkor jól jönne a paraméterek megváltoztatásának lehetősége, mivel enélkül akadásra vagy kényszerítve.
-
Löncsi
őstag
De épp ezaz, hogy a fejlesztők többségének egyszerűbb API-n keresztül programozni, mert az szabványos. Carmack meg nagyon szépet alkotott a DOOM3-ig bezárólag, utána nem foglalkozott a GPU piaccal én nem értem miért kellene rá hallgatni, vagy nem tudom.
Ennyi erővel assemblyben is programozhatnának a mai napig és mindenki tologathatná a regisztereket.szerk.:
PC-n nagyon jól teljesít a RAGE, nyilván van különbség, hogy milyen kártyán futtatjuk azt. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak ezek el vannak maszkolva a rendszertől. Carmack már mondta, hogy ezzel sok a baj: "With AMD and NVIDIA there's still issues of different memory banking arrangements and complicated things that they hide in their drivers, but we are moving towards integrated memory on a lot of things."
Minden fejlesztő egységes memóriát akar. Ez a legkönnyebb megoldás, és az integrálással, most van is rá lehetőség.
A sebesség fontos része a rendszernek, de jelenleg az API jelenti a legtöbb korlátot, ha azt leküzdjük, akkor jóval egyszerűbb a programozók helyzete. Hasonlóan gondolkodik Carmack is, bár ő radikálisan szarna az API-ra. "I hope we wind up being able to say “give me a pointer, give me a pitch, give me a swizzle format,” and let me do things managing it with fences myself and we'll be able to do a better job."
Nyilván Carmack elképzelése szélsőséges, és alapvetően hazabeszél, de őt meg lehet érteni, mert a Rage a PC-n az API, és a CPU+VGA modell miatt teljesít rosszul. Azért szereti az Xbox 360-at, mert ott van egy rendszermemória, amihez kapcsolódik a CPU és a GPU. Az ID Tech 5-höz ez illik. Ha már egy VGA kerül a képbe saját memóriával, akkor az para. -
Löncsi
őstag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
SzlobiG #5154 üzenetére
A next gen konzolok nyomhatják el teljesen a VGA-piacot. Az biztos, hogy 2014-ben már nem lesz bemutatva hagyományos értelemben vett CPU a konzumer piacokra. Mindegyikben lesz integrált GPU. Már az is lehet, hogy 2013-ban is így lesz, mert az Inteltől sem hallani Haswell-E-t, csak egy Halo kódnevű Haswellt, ami az eredeti lapka kiegészítése egy külső gyorsítótárral. Valszeg ez készül majd a felsőházba.
Tulajdonképpen nem a teljesítmény a korlát. A dGPU-k gyorsak, de nem kapcsolódnak a rendszermemóriához. Mindegyik megoldás egy specializált disjoint RAM-ot használ, amit a driver maszkol el a rendszer elől. Az új konzoloknál az egységes memória a legnagyobb igény, és ha ez megtörténik, akkor a VGA-knak vége, mert nincs lehetőség egy lassú buszon másolgatni az adatokat. Maga a piac valszeg megmarad, mert lehet olyan felhasználási módot találni, ahol a feladatátadás egyirányú. Például post-process effektek. Ezeket a VGA-k el tudják végezni. Persze ez már nem ugyanolyan lesz, mint most, mert a post-process is driverből van vezérelve, és szorosan kell kötődni az APU-khoz. Ezzel teljesen mindegy, hogy megmarad-e a VGA. A gyártók keverése megszűnik, mert az AMD és az NV drivere nem fogja felismerni a konkurens IGP-t. Esetleg a teljesen post-process effekteknél lehet ez megoldás, amikor csak a back-buffert kell mozgatni a dGPU-hoz, majd vissza. Azt azért aránylag jól meg lehet oldani. Idővel ez is értelmét veszti, ahogy ugye a Creative hangkártyái is átalakultak.
Az új konzolok fejlődési irányával tehát fontosabb, hogy a CPU és a GPU közötti kommunikáció ne tartson 300-400 ns-ig, hanem megoldható legyen 10 ns alatt. Ami ennél fontosabb, hogy az API korlátjai csökkenjenek. Azért egy konzol ma sem erősebb, mint egy Sandy Bridge, vagy egy Llano, sőt. Innentől kezdve a lassulás a szoftveres rétegből kell kigyomlálni. Egy virtuális ISA is jó ötlet lehet. Gyanítom, hogy az egységes ISA már nem opció senkinek, mivel ezzel csak az nyer, aki az ISA alapját kínálja.
Aláírom, a Barman nagyon rosszul sült el. De nem sportszerű felhozni egy olyan programot, ami bevallottan problémákkal jelent meg. Van még 27 más program. Ezek közül pl. a BF3, a Deus Ex: Human Revolution, vagy a Total War: SHOGUN 2 iskolapéldája a jó DX11-es implementációnak. -
Én ezeknek soha nem hiszek egyik gyártó oldaláról se, mindég egy nagy kamu grafikonokat csinálnak amit sokan be is nyelnek.
(#5153) Abu85 Igen azt tudom, hogy van pénz a gpu piacba, de én azt nézem ami engem érint az meg a vga piac ami igencsak halálra van már ítélve, kíváncsi leszek hány év kell ahhoz hogy végleg elhagyják és megszüntessék a fejlesztéseket rá az integráció miatt, gondolom még jó sok mert ilyen teljesítményt egy hamar nem fognak integrációval megvalósítani. Persze ugye a konzolok mást mutatnak.
Tudom olyanokat is rajzoltatnak vagy is tesszellálnak amiket nem látsz ezért a nagy gépigény.
Batmant direkt hoztam fel, mert ott is ódákat zengtek róla hogy mennyivel szebb a dx11 aztán kb semmivel és mellé mennyivel lassabb.De még több játék is van ahol semmit nem ér a DX11 szerintem, csak most hirtelen ezek jutottak eszembe.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
SzlobiG #5151 üzenetére
Az MS egyrészt azért építette be az újításokat, mert a fejlesztők kérték. Nekik az a dolguk, hogy a fejlesztők igényeit kielégítsék. Sokan örülnek neki, mert sokat javít a DX11 a korlátokon, de nem tünteti el őket. A DX11.1 egy lépés előre. Illetve egy lépés hátra is, mert a VSC bitek bevezetése a DX9-es szintre repíti vissza az erőforrás-ellenőrzést. Nyilván nem kötelező használni, de ha kell valami nem szabványos funkció, akkor muszáj ehhez hozzányúlni. Az ARM-os réteg beköszöntével ez opció is, mert a gyártók annyira eltérő rendszereket alkalmaznak a PC-s GPU-któl, hogy nehéz ezeket egységesen kezelni. Az ARM-os rétegen belül egyedül az NV épít IMR architektúrát, míg a többiek TBR, vagy TBDR alapokra helyezik a fejlesztést. Ez már önmagában egy olyan különbség, amit le kell reagálni.
A VGA-piacban van kevés pénz, de a GPU-piac nagyon is egészséges. Az MS már tudja, hogy minden cég integrációt képzel el. Ezt a fejlesztők is le fogják kezelni.
A Crysis 2 tipikusan egy olyan játék, aminek a DX11 kódja több extra munkát tartalmaz, mint kellene. A Batman pedig bevallottan nincs kész. A patch csak szimplán segített, de jön még egy javítás, ami remélhetőleg megoldja a megmaradt gondokat is. Remélhetőleg visszakerül az utasításlista támogatása is, mert azt kivették, hogy ne lassítson. Elvileg az a dolga, hogy gyorsítson, de láthatóan jobban fut a játék nélküle.
Egyébként a DX11-nek nem feltétlenül kell gyorsabbnak lennie. Ha a DX9-es kódhoz képest több a számítás, akkor nyilván lassul a sebesség, mert amit nyersz, azt elköltöd jobb képminőségre. A Battleforge például pont olyan DX11-es játék, ahol a DX10/10.1-es és a DX11-es mód ugyanazt a képminőséget eredményezi. A DX10-hez képest 50, míg a DX10.1-hez képest 35 százalékot gyorsul a DX11. Nyilván ezt az extrát is el lehet költeni jobb effektekre, de nem tették meg a fejlesztők. Ez mutatja, hogy a DX11-gyel nincs baj. -
rocket
nagyúr
válasz
SzlobiG #5151 üzenetére
Papiron altalaban 2x gyorsulas a cel 1-1 generacio kozott, regebben meg lehetett elerni 2x gyorsulast normalis felbontasban PC-re keszult jatekoknal, konzolportoknal ilyet nehez talalni, mostmar annyi a feladat meg kell talalni a felbontast es beallitast ahol kifut a memoriabol az oregebb kartya es "osszeomlik", es maris kesz a 2x+ gyorsulas, ami jol mutat, foleg amikor 80%-nal indul a grafikon
Mindig jot mosolygok ezeknek a gyari (vagy annak tuno) grafikonokon amin semmilyen mas adat nincs, csak hogy mennyivel lett gyorsabb X jatek
-
válasz
KillerKollar #5148 üzenetére
A grafikonon az a "festmény" jó.
Ez egy semmit érő pletyka.
(#5150) Abu85 Ez így jól hangzik, de mire ebből lesz valami értékelhető dolog addigra kb itt a nextgen konzol, ki fog PC-re költeni százezreket? Nem beszélve a sok konzol portról, szal nem is értem minek erőltetik már ezeket az újításokat mikor ők is tudják, hogy alig van benne pénz mind hardver gyártó oldali és mind játékfejlesztői oldalról.
A másik meg, hogy még jelenleg is alig szebbek a dx11-es játékok mint a dx9 tök felesleges de tudom hogy nem feltétlen kell szebbnek lennie hanem gyorsabbnak, de az se igazán jelentkezik. Pl Crysis 2, Batman mind2 esetben lassabb.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
SzlobiG #5146 üzenetére
A DX11.1 inkább a fejlesztőknek szól mint nekünk. Az szabványos újítások nagy része fejlesztői igény miatt kerül bele, és képminőségben nem jelentenek majd extrát. Ha a fejlesztő caps bitek ellenőrzésével dolgoztat, akkor a mai DX11-es karik is képesek számos DX11.1-es szolgáltatást kihasználni. Persze valószínűbb, hogy hatékonyabb erőforrás-ellenőrzésnél maradnak sokan, ha nem kell a motorban valami VSC bitet használni, amire ugye a DX11.1 már lehetőséget ad. A fejlesztők számára a legnagyobb újítás a 64 kB-os constant buffer és a D3D11_MAP_WRITE_NO_OVERWRITE funkció. Mindkettővel növelni tudják a processzor oldalán a feldolgozás hatékonyságát. Az értékesebb extrák pedig sajnos gyártóspecifikusak lesznek. Itt az MS keze meg van kötve. Egyrészt az OS sem alkalmas nagyon arra, hogy a GPU oldaláról limitációk nélkül kezelje a virtuális memóriát, másrészt az NV az ARM-mal, az AMD pedig az AMD64-gyel, vagy x86-64-gyel képzeli el a jövőt. Ez a kettő összeegyeztethetetlen szabványos szinten belül. Az NV-nek és az AMD-nek is külön kiterjesztést kell írni a saját elgondolásaikra, ráadásul úgy, hogy az OS korlátjait, és a processzorarchitektúrák különbségeit is meg kell kerülni, illetve el kell fedni, vagyis az első megoldások nem lesznek valami hatékonyak. Persze a semminél így is jóval többet fognak érni. Az újítás egyébként a megatextúrázás hardveres gyorsítását helyezi előtérbe. Ebből kiderülhet, hogy jelenleg kb. a Rage alatt lehet javítani és kész. Persze a jövőben mindenki úgy gondolja, hogy a megatextúrázás általánosan alkalmazott lesz, így mindenképpen ki kell gyúrni a rendszereket ebből a szempontból, mert az nem a legjobb opció, hogy a textúrázási munkák oroszlánrészét a proci végzi. Itt majd jön még egy probléma az anizotrópikus szűréssel kapcsolatban. Ez az eljárás ugyanis nem teljesen kompatibilis a megatextúrázással. Majd erre is kell valami megoldás. Érdemes készülni rá, mert úgy járunk, mint az AA-val.
-
rocket
nagyúr
válasz
KillerKollar #5148 üzenetére
-
KillerKollar
őstag
[link] Egy érdekes pletyka a konkurenciáról
-
rocket
nagyúr
válasz
SzlobiG #5146 üzenetére
Nagyobb szam a DX11.1 mint a DX11, azon kivul semmit.
Leirtad a PC jovojet, Angry Birds, HOG, Match3 stb. jatekok, meg az MMORPG-ek a PC jatekok jovoje.
En ezek miatt biztos nem adnak 2 forintot se egy hardverre, meg szerintem meg vannak paran akik igy gondoljak, es nem azert mert nem jatsszak ezeket, hanem mert nem kell hozzajuk mainstream hardver se.Tovabb fejlesztett Eyefinity kava korrekcio is az egyik huzo ujitasa a HD7x csaladnak, megyek is felallitom a satrat a bolt elott, hogy enyem lehessen az elso kartya, enelkul nincs elet
-
-
Löncsi
őstag
-
rocket
nagyúr
válasz
KillerKollar #5142 üzenetére
Mint mindig most se kell az elso webshopban kozolt arbol kiindulni.
Ez is a szinhazi eloadas egyik felvonasa, valami nagyravagyo online bolt kiir egy arat, hogy klikkelgessenek -
rocket
nagyúr
válasz
TESCO-Zsömle #5141 üzenetére
Az lesz mint eddig is, erdemesebb lesz megvenni az elozo generaciot meglevo keszletek erejeig, mert teljesitmeny/ertek aranyban jobb lesz, es ez a tobbsegnel meg mindig ez szerepel elsokent, es nem a "sporoljunk 2 eurot a villanyszamlan".
A lenyegtelen ujdonsagok mint az Eyefinity HD3D meg az ehez kapcsolod tobbi szokas szerint kis reteget fog erinteni.
Kovetkezo felvonas majd az lesz amikor realizalodik az emberekben, hogy a grafikonokon cherry picked eredmenyek vannak, es jon majd a "varni kell amig kiforrja magat a driver"
Tiszta szinhazi eloadas lett az egesz GPU uzletag, kar hogy ugyanazok a fejezetek ismetlodnek, csak a szereplok neve mas -
KillerKollar
őstag
Saját találgatás:Az oldalon azt írták hogy 625 euró,75 euróval drágább mint a GTX 580,azaz az 550 euró.Namost kiszámolva az 550 euró 88%-a a 625 eurónak,azaz 12%-al drágább annál.Árgépben rákerestem a GTX 580-asra,legolcsóbban 121-ezer forintért lehet kapni,ennek a 112%-a 135520 forintot jelent,magyarán ha normalizálódtak az árak akkor ennyiért lehet majd kapni OLCSÓBB HELYEKEN.Ha reálisak a 625 euró.
-
-
rocket
nagyúr
válasz
radi8tor #5122 üzenetére
3-as pont kicsit szerkesztve, nem lesz akkora gyorsulas mint azt az eddigi hype indokolna.
Magyarul az lesz ami ezelott eddig is, oriasi hype alapok nelkul, es megjelenes utan visszateres a realitasok talajara#5113:Generaciok ota ugyanazokat a szlogeneket ismetelgetik "Overclocking 1GHZ and Beyond"
-
Sonja
nagyúr
AMD Radeon HD 7970 Listed Online - Csupán csak 625€.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
FireKeeper #5125 üzenetére
Fázós vagyok, szeretem ha fűtik a lábam jobb oldalról.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
stranger28 #5123 üzenetére
Hja, csak most még el tudnám adni 70-ért a kártyákat. Nyáron már lehet 60-ért is alig vinnék. Ki tudja..
-
stranger28
addikt
válasz
radi8tor #5122 üzenetére
4. Várj szerintem nyárig, nem hiszem, hogy olyan gyenge lenne, vagy bármire is kevés a 6970 CF.
És addigra lesz választék, 7970 esetleges hibái, driverek javítva lesznek, talán még az nvidia is beszáll, normalizálódnak kicsit az árak, stb. Fogyasztási szempontból szerintem megérné, bár a dián csak <300W-ot írnak, ami elgondolkodható.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Ha már találgatós topic. Mire lenne értelme lecserélni a HD6970 CF-t?
1. Várjak márciusig a HD7990-re?
2. Január végén 1-2 db HD7970-re?
3. Ne cseréljem le, mert nem fogok játékok alatt gyorsulást tapasztalni 79xx szériával (csak kevesebbet fogyasztana). -
lsc
nagyúr
válasz
FireKeeper #5116 üzenetére
Amennyien valós a 3 W /nem hiszem, igaz attól még igaz is lehet/az kevesebb fogyasztás mint egy integrálté, akkor az minek, hogy "zabáljon" ?
Mod : Az integrált kártyák 10 W körül esznek, akkor a 3 W kevesebb, nem ?
-
stranger28
addikt
válasz
proci985 #5115 üzenetére
Nem a másik topikba akartad írni? Csak, mert pont itt írtam le ugyanezt. (#5104) stranger28
-
proci985
MODERÁTOR
3w... lehet menni fog hybridben az alaplapi integrálltal.
másik oldalról persze, csak az ember ráköti a második monitort, aztán ez is elkezd zabálni.
stranger28: azért szerintem egy 6950es is elég jól bírja. persze, metro2033 fhd ultra+dof nem fog menni, de vizuálisan szerintem jó közelítéssel nulla különbség van a high és az ultra között. valamivel a gtx480/gtx580at is el kellett adni, mondhatnám cinikusan.
-
TomiLi
addikt
Ez a hír mennyire tekinthető hitelesnek? Vagy ez még csak a szokásos találgatás?
Az idle 3W az mi az??? Nem megy a venti ??? -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
TESCO-Zsömle #5111 üzenetére
Remélem kapok prémiumot, és akkor január végén megyek is a boltba.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
TESCO-Zsömle #5095 üzenetére
Mit hajt ki?
-
Ari18
őstag
válasz
stranger28 #5106 üzenetére
Nehéz dolgok ezek
majd meglátom, hogy hogyan teljesít és annak függvényében vásárolok.
Mondjuk 130-at sokallanék érte, inkább olyan 100-110 a határ, amit képes lennék érte kiadni."De ha meg muszáj, akkor úgyis muszáj lesz."
Valahogy így van
-
stranger28
addikt
Értelek. Ez nekem is sokat számított, hogy annyiért megy el 3 hónaposan, mint amennyiért vettem. Hát ha azért akarod megvenni, mert új, azt neked kell eldönteni, hogy megéri-e.
130 körül lesz gondolom a 7950, az majdnem két kártya ára. Szerintem, ha hozza a 6950 CF-t, vagy kicsit alatta van, várj kicsit és vedd meg, ha meg lemarad vagy drága, majd újítasz később.
De ha meg muszáj, akkor úgyis muszáj lesz.
-
Ari18
őstag
válasz
stranger28 #5104 üzenetére
Igazából elég mindenre ez az én hülyeségem, hogy mindig a legújabb kell. A másik fele, hogy most annyiért el tudnám adni, mint a amennyiért vettem anno. Így nem buknék rajta. Nekem elég lenne a 7950 is nem kell a 70-es.
-
stranger28
addikt
Na akkor überoffal kezdem, hátha segít neked és, akinek hasonló gondolatai vannak.
Nekem kettő volt a 6950-ből, az egyiket már eladtam, a másikat majd akkor, ha valóban sikerült a 7900. Nem bukok túl sokat/semmit pénzügyileg. Teljesítmény ugyebár a másik fele, én a naiv és az nvidia fan között próbálom szemlélni a dolgot. Ha olyan lesz a 7970, amire számítok, meg fogja érni. Ha nem, akkor marad a 6950, aztán nvidia, esetleg 8000. Na most az a kérdés, hogy neked megéri-e. Mire nem elég a 6950? Ez itt a kulcs. Azért mertem eladni a másikat, mert minden fut egy kártyával is, csak nem kell minden FPS-felező f@szságot maxra tolni, ami mellesleg nem is látszik véleményem szerint. Miért szeretnél váltani?
-
Ari18
őstag
válasz
stranger28 #5064 üzenetére
Köszi szépen az összefoglalót. Most akkor filózhatok, hogy eladjam e a 6950-et vagy ne
TESCO-Zsömle Neked is köszi
-
S-Attila
senior tag
válasz
stranger28 #5100 üzenetére
De tutira van, amelyiket meg lehet. De az már olyan is.
Na, de most már off off.
-
FireKeeper
nagyúr
válasz
stranger28 #5100 üzenetére
ha már egy nőt venni kell, az amúgy is régen rossz
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- Zotac RTX 3080 10GB GDDR6 GAMING AMP HOLO Eladó!
- GIGABYTE GTX 670 Windforce OC videókártya - Dobozos!
- MSI Aero GeForce RTX 2060 6GB OC ITX videokártya
- NVIDIA Quadro M2000 4GB GDDR5 profi munkára, CAD, 3D, stabil kártya!
- 8 GB GeForce RTX 3050 - garanciával
- LG 27GS95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1000 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Azonnali készpénzes INTEL CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U939x- i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gari
- AKCIÓ! EZÜST! RITKASÁG! Surface Pro 11 Qualcomm Snapdragon X Elite 16GB 1000GB OLED 120Hz Gar!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest