- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED monitor topik
- OLED TV topic
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Milyen SSD-t vegyek?
- 3DMark (2013) eredmények
- Ízléses, masszív és praktikus mikrotorony jött a Jonsbo műhelyéből
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csepe
aktív tag
Rendeltem először egy komoly Xiaomi gamepadet, de miután 2 két után rájukírtam, hogy miért nem adták még fel a csomagot, akkor bejelentették, hogy elfogyott ÖRÖKRE (na persze most is van raktáron).
Utána rendeltem egy ilyes kis cuccot egy ezresért, lehet még a héten megérkezik.Elvileg az Amoled paneleknek gyorsabb a képfrissítése, így kevésbé van elmosódás gyors mozgásoknál, míg az Ips paneleknél kevésbé jelentkezik az SDE (szúnyogháló-effektus).
-
ludi85
tag
Köszi,
Az is lehet hogy magával a játékkal van gond. Már nagyon rég nem indítottam el, csak most mikor láttam, hogy a steam a VR játékok közé sorolta. Lehet letöltöm és telepítem még egyszer....
Amúgy a Vive-ból indítottad a kontrollerrel, vagy kintről egérrel? ....Van egyáltalán különbség? -
sheep
addikt
Szia,
Én nem emlékszem rá hogy mókolni kellett volna hogy elinduljon. Nekem nem a steam-es dcs van meg, ezért annyit csináltam csak hogy a steam-ben hozzáadtam plusz játékként a könyvtáramba. Utána simán indítottuk steam alól és persze az oculus detect ki volt pipálva.
Sajnos már nincs nálam a vive de majd megpróbálok utánanézni mi lehet a gond. -
ludi85
tag
Szia, Nekem is fent van a DCS World, de mikor a Vive-al elindítottam, nem igazán indult el. Illetve a menüje az bejött, de a játék nem. Előtte kiírta, hogy a kontrollerek nem jók, egér billentyűzet kell neki. Nézegettem a settings-et ott olyat találtam csak, hogy automatikus rift érzékelés, de az be volt kapcsolva. Habár nekem Vive-om van...
Aztán a room scale-t átállítottam egyhelyben állós-ra, kalibráltam, de így sem jött be.
Te hogy indítottad el?Előre is köszi!
-
ZGO
tag
A pántokon sokat kellett nekem is állítani, hogy kényelmes legyen. Néha az orromra rácsúszik, de nem vészes egyáltalán. A Samsung-hoz hasonlítva az orr rész sokkal kényelmesebb nekem. A párnázottsága igen jó, de olyan mintha alig szellőzne. De lehet a szorosra állított pántok miatt van.
Milyen kontrollert rendeltél? Én is szeretnék hozzá, de nemigen tudok választani. Túl nagy a választék.
Bizony nem mindegy hogy Amoled vagy IPS szerintem. Bár 7végén elfelejtettem megnézni mi a különbség a kettő közt, volt itthon egy Sony is . No majd legközelebb.
Így van, a Leap Motion segítségével tudod irányítani a pc-t, játékokat, programokat. Ezt így érdekesség kép vettem, 15 dodóért rendeltem, vétek volt otthagyni.
(#2989) BiP --> A mi VR szemüvegünkön nem látok semmilyen torzítást, vagy hullámosságot. Csirkehálót enyhén látni, de azt úgyis a kijelző miatt. De nem mindig, attól függ milyen tartalom van rajta.
-
válasz
Raymond #2993 üzenetére
Minél soványabbra tervezed a hátizsákot, annál gyengébb lesz - lehet végülis egy brix kategóriás miniPC-féle is, de egy kilónyi akksit is mellé kell csomagolnod ahhoz, hogy ~2óráig színvonalas grafikájú játékok menjenek rajta. SzVSz még a következő generációs (Volta/Vega+cannonlake) cuccokkal se úszol meg egy mondjuk 2óráig aktívan VR-ozó hátizsákot <5kilóból. Ezt a terméket a kényszer szülte, mert akik kiadták (pl MSI), azoknak nemigen van hatásuk a 60GHz-es csatolók fejlesztésére.
Megaztán akármennyire is eldugod a kábeleket, ott lesznek, érezni fogod őket. Nem sokkal 1xerűbb egy 60GHz-es vezeték nélküli kapcsolat és egy <fél kilós sisak? Ráadásul "wifi" módban többen is részt vehetnek a játékban anélkül, hogy kábelrengeteggé alakítanánk a szobát.
-
Raymond
titán
válasz
t72killer #2992 üzenetére
Az ujabb GFX kartyakkal tobb ertelme lesz ennek a hatizsakos PC-zesnek VR-el. Peldaul egy Zotac Magnus EN970/980 utod valami izmosabb battery pack-al nem problemas. Ott a kabel se gond, mert fel van tekerve es el van rejtve. Ahogy elneztem paran dolgoznak full PC es laptop tarto megoldason is. Talan a laptop praktikusabb, de ott megint az lesz hogy "megfizethetetlen" ha az ember megnezi a mostani arakat azoknal ahol 970 vagy 980 kartya van beepitve. Itt egy Magnus vagy hasonlo jobb ar/ertek aranyal bir.
-
A playstation VR már kb féláron jön a vive-hoz képest, meg reszelnek ezt-azt a különböző műhelyekben, kickstarteren, stb. - Végülis a hardveres koncepció nem túl bonyolult, egy jó okulárpár (tervek adottak pl mikroszkópokból, távcsövekből), jó kijelző (adott mobiltelókból, hamarosan 4k méretben), jó szenzorok (olyasfélék, amiket pl gimbalokban is használnak?). Bezársz 10 hozzáértő mérnököt egy délutánra egy szobába, letiltod a bnet-kapcsolatukat és estére megvan a gyártásra kész terv.
Ahogy nézem, a financiális alap is előállt a tömeges terjesztéshez
- ha ez beindul, nyert ügyünk van
Hosszabb távon a drót nélküli kapcsolat lenne az ideális, senki se szeret egy pc-hez drótozva bólogatni - pláne nem egy 5kilós PC-vel a hátán tornázni
. Ehhez viszont vmi extragyors és zavarmentes kapcsolat kell, vagy optikai, vagy vmi extrémgyors, szomszédból falon át nem jövő pl 60GHz-es wifi. Nálam ez is egy ok, hogy ne rohanjak a prototípusok fejlesztését finanszírozni, 4-5év múlva egész másképp fog kinézni és fényévekkel többet fog tudni egy HMD.
-
repvez
addikt
Egyébként érdekes ez a VR szemüveges dolog, mert A 2 dolláros Cardboardomban üvegszerüen csillog a lencse és domborubb is mint a 20 dolláros müanyag VR box 2.0.Nagyobb a lencse de mégsem látszik olyan domborunak és lehet, hogy élesebbre lehet állitani a képet a beállitó részekkel, mégis kisebb FOV értéket látok vele ,mint a sima kartonossal.
Az meg szerintem csak maszlag a javából, hogy 9 lencsetagból áll össze a VRboxos lencse ahogy a mellékelt képeken látni.Én is rá voltam mozdulva, hogy egy VRboxot veszek, de miután kipróbáltam, egy kicsit csalódtam benne, mivel a kartonosnál kisebb látótér volt és a 3d hatás sem lett jobb mint vártam.
Olyan sokféle VR box van már, nem lehet eldönteni, hogy melyik a jobb, mert csak a lencse lenne a lényeg, a többi csak körités, de mégsem azt fejlesztik csak csinálnak egy ujabb rókabőrt amivel pénzt tudnak lenyulni.
Remélem, hogy előbb utóbb lesz majd egy olcsóbb alternativa ami csak egy usb vagy HDMI kábellal kell a PC-hez kötni és egy kiterjesztett monitorként beállitani és már mehet is a játék vele, nem kéne a telefont megölni miatta
-
Csepe
aktív tag
Igen, a headset tényleg szuper minőségi az árához képest (máshol CB1-et adnak ennyiért), csak még szerintem nem sikerült jól, kényelmesen beállítanom, egy 10 perc után olyan, mintha letörné az arccsontomat.
PC-s dolgokat még nem nagyon próbáltam, a Riftcat nem megy sajnos a gépemen, a Trinus, Intugame meg 'kicsit' fapadosak, egy Heroes 3-at próbáltam ki velük, hát már attól tele lett a pelenkájuk.
A telefonon játékokat még nem nagyon próbáltam, még nem jött meg a kontroller hozzá. Fulldive, Jaunt, Cardboard, Cmoar cinema mentek főleg, a 3D, SBS, 60FPS, 4K kulcsszavak kerültek terítékre. A felbontás, a motion blur, és az élsimítás hiánya miatt viszont olyan az élmény, mintha egy búvársisakból nézném egy koszos ablakon át a képet.
Bár gondolom számít az is hogy IPS, vagy AMOLED panelt néz e az ember.
Ez a Leap Motion mire is jó, lehet karatézással irányítani a játékokat?
-
ZGO
tag
Üdv!
Én is vettem egy "Virtoba X5 Elite"-t, sajnos még csak rövidebb időre sikerült használnom.
Egy Samsung Galaxy S6 Edge-t használok vele, és a te általad említett negatív dolgokat egyáltalán nem tapasztaltam.
Nincs késleltetés (pc-hez kábeles kapcsolattal), vezeték nélkül szinte elenyésző. Rainbow effekt egyáltalán nincs.
Androidos játékok, demók röccenés mentesen futnak.
Pc-ről a jelet TrinusVR-al, vagy RiftCat-al küldöm a telefonra. Mindkettő tökéletes.
Ami meglepett engem ezzel a "Virtoba X5 Elite" kínai cuccal, az az, hogy elég jó a minősége, jó lencséi vannak, talán az ígért látómező érték is tapasztalható.Szerintem a telefonodban kevés a kraft akkora kijelzőhöz. Esetleg PM-ben adj meg pár olyan dolgot amivel próbáltad, én is letesztelném amivel te.
Steam VR-t ezeken kívül egy Leap Motion-al használom, egyenlőre még csak gyakorlom a bevezetőt
De ez valami állati jó
-
-
-
sheep
addikt
-
válasz
Raymond #2982 üzenetére
Fragmentált platform = a rendszer halála
. A koncepcióban mindenképp van jövő, de ahogy írod, csak akkor lesz belőle valami, ha nem hatfelé kell fejleszteni/nem kötik hardverhez a dolgokat
Ez kb olyan, mintha A játék csak AMD míg B csak Nvidia grafkarin indulna el, nonszensz...
Címek: mondjuk egy színvonalas repülőszimulátort tudnék értékelni
. Nagy felbontás kérdése: szívesen néznék hagyományos filmeket rajta (=mozivászon-szimuláció) - mivel a filmek elérték a 4k felbontást, ennél nagyobb felbontású szemüveg kéne, hogy a moziban jellemzően lefedett területre jusson 4k-nyi pixel. Kicsi lakásban sokkal egyszerűbb pár sisakot menedzselni, mint egy projektort 6x2m-es vászonnal...
Mondjuk kiváló kohéziós erő lenne, ha a M$ PC-s vonalon a DirectX-et VR irányba rendesen kipofozná.
-
Raymond
titán
válasz
t72killer #2981 üzenetére
A felbontas miatt hanyagolni szerintem nem erdemes. Mas okok viszont siman vannak:
A legfobb a szoftver hianya. Egyszeruen nincs eleg ahoz hogy ebbe egy nem elkotelezett egyen beruhazzon. Ami van az meg oszinten szolva eleg silany minoseg. Ez a Rift-re es a Vive-ra is igaz. A Rift-nel legalabb van par nagyobb cim amit penzeltek, a Vive jatekok zome vagy szorakoztato techdemo szint vagy sok kivetnivalot hagyo early access cucc. Egy Project Cars es egy Elite Dangerous nem fogja a hatan elvinni a piacot. A tobbi nagyobb cimbol a The Climb erdekes, jo minosegu, de kell ide tobb huzosabb cim is.
A pitianerkedes is problemas. Ez foleg az Oculus-ra ertendo. Az hogy megprobaljak platformkent kezelni az egeszet ertheto ugyan, de talan per pillanat nem a legjobb hozzaallas. Vive-nal ez a problema nem jon elo, mert ott a Steam eleve a legnagyobb terjeszto platform igy oket nem erdekli a lezaras, sot inkabb az a lenyeg hogy mindent megvehessenek rajta a kuncsaftok attol fuggetlenul milyen headset-et hasznalnak. Oculus-nal a Store lezarasa vagy limitalasa es a hardverhez kotese nem egy jo lepes, mert nincs mogotte semmi. Peldaul barmit is megveszek eloszor megnezem megvan-e Steam-en es hogy mukodik-e Rift-el ami ott van (zomeben mukodik, per kivetel van) es ha igen ott veszem meg. Az Oculus Store csak az exclusiv cimeknek maradt.
Per pillanat an ertelme varni egy kicsit legalabb az ev vegeig hogy a fenti es par mas dolog tisztazodjon. Az hogy nagy studiok nagy cimekkel jojjenek eloszor is piac kell es a Rift+Vive paros ezt egyelore nem adja meg. A PSVR viszont meg fogja adni nagyon gyorsan, igy itt lesz mozgas. A masik nagy gond az Oculus Touch hianya. Es ez nem feltetlenul csak Oculus problema, mert kihatassal van az egesz piacra. A legtobb ceg nagyon sokaig Rift-re dolgozott mert evekig csak az volt es VR=Rift volt a vilagnezet. Aztan a Vive megmutatta hogy kell a controller, mert sokkal meggyozobb es ez adja az igazi valtast. A steating experience max az autos es repulo/ur szimulatoroknal OK, mert ott eleve az a helyzet adott, de ha mas, innovativ jatekokat es jatekmodokat akar valaki akkor mar tovabb kell lepni egy XBox controlleren. Az hogy az Oculus meg mindig nem tudott egy datumot bejelenteni mikor lesz a Touch elerheto most meg kicsit problemas mindenki szamara, de oszre ez nagyon kinos lesz az Oculus-nak mert akkorra a ket masik szereplonek meglesz es piacon lesz a megoldasa erre. Ezt az Oculus csak exclusivitas finanszirozasaval tudja ellensulyozni hogy egy potencialis killer app nehogy a Vive vagy a PSVR-ra jojjon ki, ami viszont mindenkinek art.
Az hogy tele van a reddit es a net ugy alltalaban Touch bemutatokkal, fejlesztoi videokkal stb. egy kis optimizmussal toltheti el az embert, mert igy van eselye hogy a kovetkezo nagy jatekos akcio alkalmaval (GDC/Gamescom) minimum egy elerhetosegi datumot jelentenek. Ha ez igy lenne es a datum raadasul valahol osz elejen van akkor az nagy elorelepes. Vagy egy szep kis meglepetes hogy azonnal vagy par heten belul szallithato, de oszinten szolva latva mekkora katasztroga meg mindig a Rift logisztikaja erre nemigen szamitok.
-
válasz
clyvejhamma #2980 üzenetére
Meglesz
Én is kb annyival számoltam.
-
válasz
M@trixfan #2977 üzenetére
Én ebbe a körbe tuti nem szállok be HMD-vel, de sztem az első 4k-s modellekbe se. Egy a fove-hez hasonló megoldás sacc/kb negyedeli az erőforrásigényt, ergo egy középkarival/laptoppal is megvalósítható lesz a VR, ráadásul a kijelzők fejlődésével már akár jövőre is szemenkénti "4k" felbontáson (azért az idézőjel, mert a 4k-hoz tartozó pixelsűrűséget csak a vakfolt és környéke kapná). Ezzel a mostani vive-ot kb 0-ra leírhatjuk...
-
válasz
aerosmith #2975 üzenetére
Alakul a dolog, nagyon tuti lenne mondjuk szemenkénti 8k-s kijelzővel, amit csak az éleslátó területek környékén (a teljes terület ~10%-a?) renderel le teljes részletességgel a motor, a szélek felé pedig spórol a krafttal. Ha nem akarunk pixeleket számolgatni és/vagy szerverfarmmal rendereltetni a képet DP99.9 csatikon keresztül, akkor bizony ez lesz a jövő.
-
Chrys_
addikt
OR CV1-nél meg csak a lencsék közepe táján éles a kép, körülötte homályosabb, nem kell hozzá a kijelzőt sem mozgatni. Szóval a fejet kell forgatni és úgy körülnézni, nem a szemet
Azt nem tudom, hogy ez is amiatt van, hogy direkt csak a középső részt renderelik rendesen, bár talán ez a technológia nem a Rift-nél használt.
-
Dyingsoul
Topikgazda
A legkönnyebb dolog amit megtehetsz, hogy ismerősöket megkérsz néhány VR app feltelepítésére és kipróbálod másnak a telefonjával is a VR eszközt. Ajánlom akár a kisebb felbontású iphone-okat is, azokra is van pár app csak ne a felbontásra figyelj abban az esetben hanem a ghostingra és laggra.
Másfelől a headset lencséje is ludas lehet. Ugye rengeteg kínai VR sisak van, de hogy melyik milyen lencsét használ azt nem tudni. Az biztos, hogy egyik sem minőségi de különbség attól még lehet köztük. Azért is írtam hogy másik telefonnal megéri kipróbálni mert itt az a legnagyobb tényező szerintem és költségmentes is, feltételezem van ismerősöd aki vevő lenne egy ilyen mókára.
Én is azt csináltam hogy behoztam melóhelyre és 4 telefonnal is kipróbáltuk, kettő ebből két különböző iPhone volt. Volt köztük különbség, van ami felbontásban van ami követésben volt picit pontosabb de ettől még egyik sem ért a DK2 nyomába sem.
Mindent egybevéve szerintem a VR egyelőre az a technológia amit olcsó megoldásokkal nem lehet megvalósítani, de közelíteni lehet.
-
-
BiP
nagyúr
Szerintem a telefon nem bírja a felbontást.
Bár csak 2K-t írsz, az a telefon WQHD (2560x1440), amihez azért komoly vas kell alá, hogy értelmes sebességgel bírja. Szerintem ez nincs meg.
Az enyém sem gyors (FullHD), de motion blur-t nem tapasztaltam. Leginkább alacsony fps-t a durvább játékokban.
PC-ről streamelni és úgy játszani meg esélytelen, olyan nagy a késleltetés. -
-
sheep
addikt
Ez ilyen...
Gondold el hogy az aktuális rift/vive alá is bivalyerős gépek kellenek hogy kipréseljék magukból 90 fps-el a lebutított grafikát, és még a mai csúcsgépeknek sem jön össze mindig.
Akkor egy mobiltelefon parányi kis harmatgyenge gpu-ja mire lehet képes? Oké hogy nem dx12 játékot futtat, de akkor is.. -
-
Csepe
aktív tag
válasz
Dyingsoul #2941 üzenetére
Köszönöm a választ!
Megvolt a hétvége alatt a hosszabb ismerkedés a mobilos VR 'élménnyel' (Virtoba X5 Elite + Letv X800). Egy szóval kifejezve is csalódás. A legnagyobb probléma, ami szúrja a szememet (a harmatos felbontáson kívül, hiába 2K, van még hova fejlődni) az a motion blur. Ha csak egy kicsit is megmozdítom a fejemet, úgy elkenődik minden, hogy alig lehet kivenni, hogy mit kellene látnom, meg van szédülés rendesen. A feliratokat csak úgy lehet elolvasni, ha kitámasztom a fejem, hogy egyáltalán ne mozogjon.
GearVR-t próbáltam régebben, de nem emlékszem, hogy ennyire zavaró lett volna a dolog.
Ez most tényleg ilyen, és csak meg kell szokni, vagy nálam van a hiba? -
M@trixfan
addikt
Igazán nagy áttörést a hajlítható OLED panelek fognak majd hozni. Nem csak a látótér miatt, hanem az optika egyszerűsítése egy rakat képhibát kiküszöböl.
-
válasz
Dyingsoul #2960 üzenetére
Ez igaz, csak kérdés a "bérleti díj" nagysága
Egy szemenkénti 4k- megoldást el tudom képzelni, hogy 5-6éven át használnék (azaz "bérleti díj" ~évi 200EUR), egy mostani fullHD-s rift/vive verzióban "ülve" viszont a 4k-s modell érkezésével (1-2év) azonnal elkezdenék vakaródzni, h az mennyire jobb ("bérleti díj" ~400EUR/év). Persze mindenképp kipróbálom a cuccost komolyabb beruházás előtt (a mobilosat 1x-erű, mert ott nincs "komolyabb beruházás")
Filmnézésre használnám főleg, pl "hagyományos" 3D bluray tartalomra - viszont ehhez (fullHD nyersanyaggal számolva) kéne a 4k körüli vagy még nagyobb kijelzőfelbontás, uis egy hagyományos filmet az ember némi távolságból szokott nézni. Azaz ha egy IMAX vásznat (22m, mondjuk 10m távolságból nézve) szeretnék szimulálni, az <90°-os lm-ben van szükség minél több pixelre, míg VR-hoz az ideális a 110+° látómező.
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
t72killer #2958 üzenetére
Minden technológiai kütyüre igaz ez: Mobiltelefont veszel, egy év múlva kijön az új szériája, fele annyit ér máris a telefonod. Ha így gondolkodunk, akkor igazából semmit sem szabad, nem éri meg semmit sem venni.
Egyébként egy okostelefonos kínai VR headsettel is el lehet szórakozni, de az mobilos vr és a PC-hez köthető HMD teljesen más fogalom. Egyiket sem kell leírni, mindkettő más. Ha igazi tapasztalatra vágysz és az a kérdés, hogy milyen a rift vagy a vive egy mobiloshoz képest, csak akkor fogod megtudni ha kipróbálod. Szerencsére már vannak rendezvények/lehetőséget ahol ezt meg lehet tenni.
-
válasz
Raymond #2957 üzenetére
Köszi, ja látom a fleabay televan "eldobható" <20$-os műanyag kacatokkal, lehet újítok egy ilyet is. Idővel persze egy komolyabb headset lenne a cél, de a következő 2-3évre fényéves lépéseket tippelnék, ami miatt egy mostani vive-ot vagy riftet kb 0-ra leírhatna az ember.
Az "igazi" headsetek kijelzője amúgy VR-re tervezett dupla példány, vagy szimplán egy db okostelóba szánt oled panelt nyomtak bele? Kívülről a StarVR tűnik jó iránynak, a többit optikailag egy jó HMD elméletileg beérheti.
-
Raymond
titán
válasz
t72killer #2956 üzenetére
Ket teljesen kulonbozo dolog. A kinai cucokkal nincs jo tapasztalatom, minoseg es FOV nem az igazi. Ez a GearVR-nal sokkal jobb, ott a szoftver is jobb plusz a Cardboard cuccok is mennek, de engem peldaul eszmeletlenul zavar a kepernyo villogasa (sztroboszkop effekt) amit eddig csak a GearVR-nal tapasztaltam ahol tobbszor is probaltam tobb helyen. Ez a Nexus5-nel (Durovis Dive-al) es mas telonal nem latszik, de a GearVR-nal amint felteszem a fejemre azonnal bantja a szemem. Tehat filmnezesre engem szvsz zavarna a GearVR villodzasa, a kinai cuccoknal pedig eddig nem lattam olyat hogy a FOV moegfelelo lenne.
Oculus Rift es Vive - nekem Oculus van per pillanat, van a "csaladban" egy VIve is most majd jovo heten megnezem, de osszehasonlitva a mobil VR-al eg es fold a ketto. A szamok (felbontas per szem) nem jelenteken sokat. A kep a Rift-nel sokkal jobb mint egy S7+ GearVR kepe pedig a felbontas alapjan nem lenne az. Filmre szerintem jobb. A jatekoknal pedig sokkal tobb a lehetoseg. Elite Dangerous es War Thunder nagyon ott van szerintem, DCS-el nem jatszom.
Szoval filmnezesre lehet eleg lenne a GearVR vagy valami komolyabb HMD (a Carl Zeiss fele vagy legalabb egy Homido?) egy nem-Samsung telefonnal, de itt engem zavar a villodzas amit lehet nem mindenki lat (mint a rainbow effekt a DLP projektoroknal). Mindenkeppen probald ki eloszor, manapsag a GearVR es a Vive is demozva an tobb helyen. Kinai HMD-t pedig vehetsz $20-ert, nem nagy veszteseg ha nem tetszik.
-
Üdv mindenkinek a topicban! Zöldfülű vagyok a témában, szeretném kipróbálni a VR-t, egy kérdés: a mobilos cuccok mennyire gázak? pl Samsung Gear VR? okostelója van az embernek - hamarosan 4k felbontással is jönnek nagyon komoly darabok, nem szívesen feccölnék 1000EUR környéki összeget egy kései prototípus szintű technikába.
A bevezetőt elolvastam, "papíron" a minél nagyobb felbontás és látószög-lefedettség lenne a cél, sajna a most 900€-s vive is csak szemenkénti <fullHD-t ad, ami tartok tőle nem tenne jót az ember szemének hosszú távon.
Amúgy nem a játék a fő szempont, hanem a VR filmek ill "régi" 3D bluray filmek jobb moziélménnyel (itt ugye a fejmozgás nem játszik, csak a profi 2szemes élmény), de szívesen tolnék pl repülőszimulátort VR-ben
. Utóbbihoz ugyebár PC kell, nem tudom, h okosteló használható-e pl PC-s monitornak megfelelő késleltetéssel.
-
ludi85
tag
Ocolust még soha sem próbáltam, nekem személy szerint Vive-om van.(Imádom) Biztos van amiben az Ocolus jobb. Egy azonban biztos, A VR mint kategória hatalmas dolog, és én minden VR terméknek szurkolok, hogy jobb legyen (Ocolus, Vive, Sony... ) Ha valaki egy gagyi headset-et dobna piacra, rengeteg embert elriasztana a VR-tól, és így bevétel híján a fejlesztések is megtorpannának. Másod sorban remélem az Oculus, a HTC Vive, illetve a Sony PlayStation VR még sokáig fej fej melett fog haladni, mert ez a versengés eredményezhet csak gyors fejlődést a technológiában. Nem beszélve az árazásról...
-
clyvejhamma
aktív tag
HTC's primary advantage in the VR market is its relationship with Valve. HTC doesn't own the technology, platform, or software it is currently celebrating, so what will happen to the company if Valve decides to step back from the hardware business or do business with one of HTC's competitors? HTC's lack of a competitive advantage makes it hard to imagine the company has a serious future when it comes to VR. For now, this is a nascent market, and HTC can continue to be a small fish in the shallow VR waters. Eventually, the market will get bigger, the big fish will come, and HTC will get eaten.
-
Milonavi
csendes tag
Na jó, akkor majd leírom én is a véleményem, én április 15 óta használok szinte napi szinten egy Vive-ot.
-
zsolti_20
senior tag
válasz
Menthirist #2949 üzenetére
Vitázni szabad, veszekedni nem. Hatalmas különbség van a két szó között.Veszekedésnek értelme nincs. Egy jó kis vitánál ahol érvelésekkel támasztjuk alá az igazunkat, már annál inkább. Hisz ekkor jönnek elő az értékes információk.
-
Nem a véleménnyel szokott baj lenni, hanem az előadásmódjával. Az ugyanis hogy "ez az isten, nem lehet más, mindenki hülye aki máshogy gondolja" ugyanis nem fog jól indítani bárminemű párbeszédet. Az aki 7-0-ra kihoz valamit, totálisan figyelmen kívül hagyva az objektivitást, úgy gondolom hogy nem lehet társalgásban részt venni. És itt nem arról van szó hogy "harapnék" ha rossz szó éri a riftet a vive-al szemben.
-
-
Milonavi
csendes tag
Emberek, nincs értelme tételesen hasonlítgatni a Rift-et meg a Vive-ot.
Ez preferencia/hitvallás kérdése.1. Aki próbált már roomscale-t, az nem fog róla lemondani. Aki nem, az boldog lehet a Rifttel is, pl szimekhez (ATW miatt még jobb is)
2. Rift hívőből lett már Vive-os (tömegével), fordítva talán egy esetet hallottam
3. Az eddig felsorolt különbségek elhanyagolhatóak és ami valakinek előny, az a másiknak hátrány (lásd füles preferencia, vagy linkbox hasznossága)
4. Mindkét tábor elég harapós, lásd a fenti pár hozzászólást.Én azt tudnám javasolni mindenkinek, hogy próbálja ki mindkettőt, és az alapján döntsön.
-
Dyingsoul
Topikgazda
Üdv a topikban!
Szerintem nincs értelme leválasztani a mobilos VR-t, legalább is egyelőre. Simán elfér a két téma a topikban és szerintem még túl kevesen vagyunk olyanok akik valaha is próbáltak volna bármilyen VR-t. Ha napi 100-200 hsz jönne és legalább 25%-uk mobilos lenne szerintem akkor érné meg ilyesmin gondolkozni, de van hogy napi 10 hsz sem jön bármilyen VR témában. Ehhez még azt is hozzátenném, hogy az AR témák elől sem zárkózunk el, de AR-es hozzászólásokból még annyi sincs, mint mobilosokból.
No és a legfontosabb: a topiklakók közül senkit nem zavar a mobilos VR téma, szívesen segítenek mobil VR kérdésekben is ha tudnak.
A későbbiekben elképzelhető, hogy ketté kell választani a két témát azonban jelenleg annyira kevesen rendelkeznek VR eszközökkel, hogy a mobilos és dedikált PC-hez köthető HMD témák megférnek egymás mellett. -
zsolti_20
senior tag
válasz
#15779328 #2938 üzenetére
Visszatérve, Segal hozzászólásához, ez nem egészen plussz költségbe verés téma, hiszen pl a laptopom HDMI-je nem elég powerful így vásárolnom kelett hozzá egy mini dp to mini dp kábelt. Ez sem a HTC vive-hez sem az oculus rifthez nem jár. Sok telefonhoz fülhallgató sem jár, ezt külön veszi hozzá az ember, főleg ha valami jobbat szeretne, szval ezek inkább megvásárolható extrák.
Cshavez:Ha frissitem a firmwaret, akkor a szenzorokat tudom alvó állapotba rakni?
-
aerosmith
őstag
Skacok ne felejtsétek el Cshavez besorolását:
Cshavez
(fanatikus tag)Ennek megfelelően válaszolgassatok neki.
-
#15779328
törölt tag
válasz
zsolti_20 #2935 üzenetére
Így van! Amig nincs meg a várva várt kontrollerük,addig üljenek a kispadon és nézzék ahogy a nagyok játszanak,ha betudnak szálni valamikor a játékba akkor lehet véleményt írni ,ki a jobb!
Még egyszer mondom, mindegyiket teszteltem Bécsben mielött bármit vettem volna és elötte dk2- m volt!
Nekem nem jött be a rift a sok hátránya miatt.Az oculusék még sokat fognak szívni az usb kábeles sensorokkal, nem véletlen hogy még nem tudták piacra dobni!
-
zsolti_20
senior tag
Ez így értelmetlen, összehasonlíthatatlan vitába fog torkolni vagy torkollani?
A szenzort felkell szerelni két oldalra, mivel ez követi a headsetet és a controllert is, ezzel ki küszöbölve az árnyék problémát.
Oculuséknál ilyen probléma nincs, mivel csupán a gép előtt ülsz. Amíg nem jön hozzá a kiegészítő, addig ülős is marad.
De ha nagyon erőltetjük ezt, akkor HTC-nél elég a konektorba bedugni a két szenzort, letenni magad elé, majd tolni a fotelból, de ez inkább a szobában mászkálós játékokhoz való.A linkbox valakinek előny, valakinek hátrány. Nekem pl előny a könnyebb elhelyezés végett, illetve gondolom annak is akinek lenn van a gép az asztal mellett. Valakinek az esik jobban ha közvetlen a csatlakozókat rángathajta a headsettel
Ha megjön a controllert az oculushoz, jön hozzá még egy érzékelő, amit hasonló módon kell elhelyezni, így azt a kb 8m USB-t valóban végig kell rángatni a gépig, vagy esetleg vezetéknél megoldani bár akkor valszeg a delay lesz tul nagy ami problémát okozhat.
Valójában 3 kábelt kell bedugni a linkboxba egyik oldalról:
-hdmi vagy dp
-USB
-power
másik oldalába a headset 3 végét ami ugyan ez.Ezenkivül a linboxot kell összekötni a géppel és kb ennyi. Véleményem szerint teljesen fölösleges ezeket össze hasonlítgatni. MÉG! Ha megjön az oculushoz is minden utána jöhet a nagy teszt.
Esetleg valaki aki oculussal rendelkezik, tudna válaszolni a #2930-as kommentemre?
Végső gondolat:
Persze hogy rohangálni kell a controllerrel, mivel a szenzor nem tudja feltérképezni a talajt, így ha nem kalibrálunk akkor a controller a levegőben lóghat, ahol a talajt "érzékelte", bár ehhez valojában csak a földre kell tenni és egy gombot nyomni a vr progiban.
A rohangálos rész akkor jön, amikor a szoba méretét térképezzük fel, így a saját érdekünkben ezt tegyük meg, mivel ha ez nincs könnyen neki mehetünk bárminek, bár ha a kamerát bekapcsoljuk ( amit msot probáltam először), abban az esetben ez is kiküszöbölhető. Hatalmas találmány ez a kamera benne, nagyon jol kitaláltákÍgy fölösleges össze hasonlítgatásokrol beszélni, amikor az oculus riftnél nincs is mivel rohangálni
-
Segal
veterán
válasz
#15779328 #2929 üzenetére
Csak röviden mert süt rólad hogy fan vagy.
Tehát az hogy a Vive-nál még plusz költségbe kell verned magadat és szerelgetni a konnektornál hogy ki tudd kapcsolni a szenzorokat az előny? Érdekes gondolatmenet...
Összerakást úgy értettem hogy míg a riftnél bedugsz a gépbe 3 usb-t meg egy hdmi-t (legyen 4 teendő) és már csak szoftveres telepítés van) addig Vive-nál vedd elő a fúrót fúrj lyukakat, dugd be a kábeleket a szenzorokba és a konnektorba is, a linkboxba is dugd be a kábeleket és a linkboxból is a számítógépbe. Akárhogy számolom ez nem 4 kábelbedugás és akkor a rift telepítője is egyszerűbb a kalibrálás rész mindössze annyi hogy a szenzor elé tedd be szemüveget nem kell a kontrollerrel rohangálni a szobába...
Tehát (gy. k.) nem szétszedés hanem összerakás. Szétszedni mi a fenéért is szeretném? Ha nem kell akkor csak odateszem a számítógépház mellé.
Kinézetbe egyetértek direkt írtam is hogy szerintem.
Szemüvegre vagy 30 éve van megoldás úgy hívják kontaktlencse.
Kapaszkodj meg megveszel valamilyen VR játékot steamen és megy az Oculuson csak nem a steamVR-t pipálod ki hanem az Oculust. Képpel illustrálva Nézd csak meg van Oculus részleg is a steamen nem csak Vive. Tehát még egyszer Oculus Store-nek csak a Rift működéséhez kell fent lennie a játékok/alkalmazások megvásárolhatók steamen is. Kb olyan mint ha a HTC is csinált volna egy saját alkalmazásboltot de minden elérhető lenne steamről.
Részemről befejezve a dolog. -
#15779328
törölt tag
válasz
Menthirist #2931 üzenetére
Sok vak van a világon,és nem bántják őket!
-
#15779328
törölt tag
-
-
zsolti_20
senior tag
válasz
#15779328 #2929 üzenetére
Beindítottátok az első VR harcot
Eddig PC vs konzol, most HTC vs Oculus.
Egyébként nekem két dolog jutott eszembe, ami benne van Cshavez az írásodban is.
Linkbox és az Oculus szenzora(kamerája).
A linkbox szerintem egy jó dolog hogy külön került, mivel ha arra gondolok hogy a gépház sok esetben lenn van az asztalnál, amibe hátulról kell bedugni a kábelek, jobb ha a linkboxot először felvezeted az asztalra, mint ahogy Te i csináltad, rögzíted a kétoldalú gumis ragasztóval, majd ebből vezeted ki a headsetet.Az oculus kamerájára én kíváncsi vagyok, hogy hogyan lehet majd rögzíteni, mivel ha felfelé áll 45 fokos szögben hogyan láthatja a földet? Oké fellehet szerelni úgy mint a videóban látottakban, de ez kicsit több meló, mint a HTC szenzort gyorsan felrakni valahová egy aksis furóval, vagy épp felcsavarozni egy állványra.
Az oculusnál egyébként szükséges csinálni "szbakalibrációt"? Úgy értem ott látsz valamit a kijelzőn ha épp fal van előtted? Vagy mivel "ülős" headset az oculus így erre nincs szükség?
-
#15779328
törölt tag
Aha jól,de nem én sírok a topikban hanem a riftesek,amúgy 3000 ft-ból megoldottam!
Miért előny,hogy letisztult? Szerintem a vive jobban néz ki,ezt hagyjuk,kinek ez kinek az. EZ NEM ELŐNY!
Kisebb,de vive gondolt a szemüvegesekre is! Ha észre veszed azt a pár grammot,akkor te superstar vagy!
Szerintem hatalmas ötlet volt a linkbox simán beraktam a helység közepére,nem kell a gépet húzkodni,melléfeküdni ,ha el akarod rakni a vivet! EZ NEM ELŐNYA fülest inkább hagyjuk,mint egy kínai csapás!
EZ NEM ELŐNY
Összerakni kevesebb idő??? Amikor 2db riftes sensort kell elraknod usb kábellel akkor megnézzük mi mennyi idő! +hogyan viszel el 15m usb kábelt a másik sarokba,hogy ne akadj el benne? biztos egyszerű... EZ NEM ELŐNY
Akkor ez mi,ha nem letisztult?A steam az steam. Sok,sok éve fejlesztik hogy emberbarát legyen. Mindenki megszokta barátságos.Az oculus store talán 1 éve van,és nem az emberek kedvence. Tudsz steames játékkal játszani az ok.,de az nem steam vr! EZ NEM ELŐNY
Miben jobb a vive? MINDENBEN
-
Csepe
aktív tag
Sziasztok!
Vettem én is egy HMD-t a telefonomhoz és kérdeznék egy két kérdést a dologgal kapcsolatban.
Viszont nem e lenne jó ötlet a mobilos VR-t leválasztani erről a topikról és egy új, különálló topikot létrehozni számára (pl. Google Cardboard (Mobilos VR))?
Jelenlegi formájában úgy érzem, hogy nem teljesen tud keveredni a két téma (az 'olcsó VR' és a 'nagypályás, komoly VR') és ez most meg is látszik a hozzászólások tekintetében (vagy 50-100 hozzászólásonként kerül a mobilos dolgokról).
Ötletek? -
Segal
veterán
válasz
W00dyka #2924 üzenetére
DK2-vel kezdtem (bár volt cardboardom is) de azzal szerintem olyan 40 nagyon max 50 perc lehet a maximum egyszerűen fárasztja a szemet de elég durván. A CV1 ilyen szempontból sokkal kellemesebb azzal meglesz a másfél óra is de tény hogy szokni kell ezeket. Elsőre szerintem elég 10-15 perc aztán mehet feljebb amíg nem érzel bármi rendelleneset.
Vive-ot nem próbáltam még de ha egyszer el is jutok odáig akkor sem fogom tudni másfél órán keresztül szóval erről nem tudok nyilatkozni. Viszont gondolom az eddigi hozzászólásaimból kiderült hogy nálam nem is van tervbe tehát annak örülök hogy kényelmes csak engem nem érint
-
Segal
veterán
válasz
zsolti_20 #2922 üzenetére
Masszívnak masszív de az Oculus is tépőzáras. 3 helyen lehet állítani (bal jobb fent) de a bal és jobbat túl lehet felvételkor picit húzni ami utánna a fejen azonnal visszaugrik és így marad a fejen. Nekem egyelőre legtöbbet olyan 70 perc lehetett egyhuzamba a fejemen (project cars 15 perc időmérő plusz 25 kör verseny) a cucc akkor a tarkó részt már picit nyomja de pár perc pihi után akár egyből mehet vissza.
-
zsolti_20
senior tag
Igen valóban tartalmaz a szenzor mozgó alkatrészt, de ennek a hangja annyira halk, hogy kb 2-3m távolságból sem hallható csöndes szobában. Ha közel hajol hozzá az ember akkor hallani pici zugo hangot, mintha egy szervó motor lenne csak kb 20szor halkabb. Ze valóban idegesító, hogy nem lehet lekapcsolni, hiszen ha nem használjuk minek menne állandóan? Ki-be huzogatni mert igencsak fárasztó, unalmas tud lenne főleg ha olyan helyre van bedugva hogy konkrét barlangrendszerben kell megtalálni az adapter végét.
Ezekről jut eszembe... Később elképzelhető, hogy a HTC/steam esetleg ad ki alkatrészeket hozzá? Gondolok itt pl controller akkumulátorra vagy konkrét controllerre, esetleg komplett szenzor készletet, vagy headset alkatrészekre (lencse, kijelző pl).
Egy pici nagatív még a HTC vive-nek és az a headset résznél van, amivel állítható a mérete. Tépőzárat használtak hozzá, ami számomra nem tűnik túl tartósnak. Lásd pl kabátokon egy idő után cserélni kell, mert nem fog tartani semmit. Ha jol tudom ez az oculusnál másképp lett megoldva, viszont nem tudom mennyire lehet azt szorosan beállítani. Nálam zavaró ha nincs rendesen rögzítve a fejemre és mozog, vagy érzem hogy nem stabil.
És a végére a számok: HTC Vive kb 550gramm, az oculus 470, így valamivel gyengébb rögzítés is elegendő lehet az utóbbinak. Bár az oculusnak a rögzítése elég masszív? vagy lötyögős?
-
Nem tudok sokat hozzátenni, nagyjából a felsorolt dolgok miatt szeretnék én is jobban Riftet mint Vive-ot. Egyszerűbb, kompaktabb, kevesebb hacacáréval jár. Nálam egyébként a mozgó alkatrészt tartalmazó, zúgó, magát automatán nem kikapcsoló szenzorrendszer már-már dealbreaker.
Illetve plusz egy gondolat: 5 éve árulnak HMD-ket, és ez már a negyedik generáció (Gear VR-el együtt mondhatjuk hogy az 5.), sokkal több bizodalmam van abban hogy a Rift tartósabb és megbízhatóbb lesz hosszú távon. De persze amíg csak pár hónapos termékekről beszélünk, addig ez csak egy tipp, illetve megérzés.
Egyébként a Vive előtt is le a kalappal, hogy gyakorlatilag lóhalálában kiadták a legelső fejlesztésüket, és úgy igazán nagy gond/bug nincs vele úgy tűnik, reméljük nem is lesz.
-
zsolti_20
senior tag
válasz
clyvejhamma #2918 üzenetére
Eleg fura, hisz a hivatalos weboldalt nezve augusztusra ad idopontot. Erosen emlekeztet a magyar egeszsegugyre
-
clyvejhamma
aktív tag
Úgy tűnik a Rift beszerezhetőség is kezd változni!
Utolsó hozzászólás... -
Segal
veterán
válasz
#15779328 #2911 üzenetére
Ha jól emlékszem (igen jól) nem rég pont te sírtál itt a fórumon hogy valaki segítsen mert az imádott Vive-od szenzorai blokkolnak minden távirányítós jelet... Ezt valahogy most kifelejtetted a felsorolásból.
Vegyük át pontról pontra a Rift előnyeit.
- Az első számomra pont szubjektív de nem úgy néz ki elölről mint amire rálőttek hanem szép sima letisztult.
- jelentősen kisebb is mint a Vive szemüvege (gondolom könnyebb is) readásul nem kell még egy linkboxot is kerülgetnem.
- Az a hangszoró ugyan nem a legminőségibb de te döntöd el hogy használod vagy nem.
- Összeszerelni indulásra készre a rendszert a riftet kb fele annyi idő. (ha fúrod a Vive-ot akkor még kevesebb)
- El nem fogod hinni de a steamről letöltött játékokkal is működik a Rift tehát az Oculus Store-t a telepítés után akár hanyagolhatod is (érdemes is mert a legtöbb esetben drágább)Miben jobb a Vive
- A kamerát ha nagyon akarom akkor ide lehet sorolni de tényleg kilátni a Rift alól ha nagyon lefelé nézel vagy 1-2 centit emelsz rajta de legyünk tisztességesek legyen előny.
- Kontrollerek ez MA mindenképp előny de várhatóan októberbe megjelenik a Touch onnantól a Vive van hátrányba tehát ez csak rövidtávon előny.
- Azonnal megvásárolható ez megint rövidtávú előny itt mert egyszer a Rift is kapható lesz (mondjuk egyre többször találnak emberi áron is a felhasználók itt a fórumba) de mégis a hivatalos út a jobb. (Ettől függetlenül idehaza nem lehet hivatalosan Vive-ot sem rendelni)Tehát összefoglalva a dolgokat SZERINTREM a Vive-nak jelenleg olyan előnyei vannak a Rift-el szembe amit a késöbbiekben a Rift ki tud egyenlíteni de a már megvásárolt Vive nem lesz se könnyebb, nem lehet majd gyorsabban befúrni a falba, a kontrollere sem lesz ujjérzékelős (mármint amit már megvettél) tehát én azt mondom nagyon max októberig vezet pár dologba utána a Rift lesz a Jobb választás. Könnyen elképzelhető hogy picit drágább lesz a Rift és a Touch mint a Vive de szerintem ahol van 300ezer ilyen hóbortra ott lesz 310 is... (főleg ha többet nyújt cserébe)
-
Chrys_
addikt
OR CV1-be is rakhattak volna kamerát előlre, az nem egy rossz ötlet a VIVE-nál.
-
válasz
clyvejhamma #2914 üzenetére
A rendszerben elfoglalt működési elvet értette. A Rift-nél ugye a kamera gyűjt adatokat arról hogy mit lát a szemüveg ledjeiből, ezt dolgozza fel a gép. A Vive esetében a lighthouse-ok csak szórják a lézert napestig, amit a szemüveg (és a kézi kontroller) maga detektál, és ezt dolgozza fel a gép. Ezért kell a rift kamerájának bedugva lennie a gépre, míg a lighthouse-nak meg nem. de ennyi. USB kell neki? Na bumm. Van jelenleg 10 USB3-am, 10-12 környéki usb2-őm, és ebből összesen talán 4 foglalt
Amúgy mindkét oldalnak megvannak a maga előnyei és hátrányai, a füles szvsz nagyon korrekt minőség, valóban leszerelhető de sokan nem teszik mert korrektül végzi a dolgát, az ergonómiát (súly, méret, tömegeloszlás) és a fel-levételt túlnyomó többségben az oculusnál mondták jobbnak, akárcsak az optika sweet spotját. God ray mindkét szemüvegen jelen van többé-kevésbé (ez szvsz részben gyártási minőség kérdése is, gyanítom a korai vagy bizonyos szériás eszközöknél hangsúlyosabb), csak más jellegű (riftnél sugárszerű, vive-nál körkörös), a képminőséget, olvashatóságot pedig elég sokan a riftét tartják egy kicsit jobbnak. Szoftver tekintetében pedig rifthez lehet venni oculus store-ból és steam-ről is.
Szóval jelenleg aki nem igényel csakazértis touch controllert, az olcsóbban meg tudja venni csak a hmd-t, ha később úgy dönt kell a controller, vehet hozzá külön.
-
menpee
aktív tag
válasz
#15779328 #2911 üzenetére
- Leszerelhető, azt használsz mellé, amit akarsz.
- Az indulásakor a Steam is egy katasztrófa volt választék és stabilitás nélkül, azóta eltelt néhány év.
- Majd lesz az is.
- Akinek ez szükséges, annak megvan az első tényleges negatívum, ami végig fogja kísérni az első generációt.
- A Vive headset része nehezebb is, mert ott a Lighthouse rendszer perifériái passzívak, a Riftnél meg nem.
- Egyáltalán nem biztos. A 200$ felárba belefér a Touch szerintem, amikor megjelenik.
- Nem mi vagyunk a célpiac jelenleg. Mivel ez egész Európára igaz sajnos, ezért mehet még egy negatív. -
clyvejhamma
aktív tag
válasz
#15779328 #2911 üzenetére
oda tákolt fejhallgató:
Nem kell szerencsétlenkedni + kábellel, egyszer veszed fel és ott a hang is. Sokkal kényelmesebb, mint felrakás után még a fejhallgatóval is bénázni. A minősége kiváló, de ha nem tetszik leszerelhető.oculus store:
Olyan amilyen, cserébe amit onnan töltesz az garantáltan akadásmentesen, jól fut a Rift-en ha megvan a min. spec a gépednél.Mozgás érzékelős kontroller hiány:
Ezt félig meg is válaszoltadKésik, igen, viszont az ujjak pozícióját is képes több fázisban érzékelni, emellett ergonómikusabb is mint a Vive "rudak"
Nincs fejszett kamera:
Ez speciel engem baromira nem érdekel. Ha keresztül akarok rajta látni, feltolom....lighthouse sensorokhoz csak áram kell:
Húha, szuper. A Rift kamerájának meg 1 db USB....
Be és ki kell őket kapcsolnod, búgnak, nagy üveg felületes helyiségekben gondjai lehetnek a trackingel
Vélhetően előbb is fognak elromlani, mint a passzív kamera a Riftnél. Min 2.5 méteres átmérőjű hely kell neki.oculus + toch
Lehet, de valószínűbb, hogy azonos árban leszneka nép szopatása,lehetetlen rendelések
100%-ig egyetértünk!Iszonyat balfaszkodás megy náluk...
Ami miatt nekem még mindig jobb választás, mint a Vive:
- ATW (ez önmagában elég lenne, bár 6 magos Intel és 980 Ti-m van...)
- kijelző minősége (tudom minimális a különbség, de ennél a generációnál minden kis + szükséges)
- füles (bár a Vmoda 100-at valószínűleg erősen alulmúlja)
- touch ergonómiája
- egyszerűbb setup/használhatóság (nem kell fúrkálnom, állványoznom a helyiséget ahol van)
- kényelem, kinézet -
#15779328
törölt tag
Magyarázzátok már el nekem,hogy miben jobb az oculus?! Én próbáltam,de nekem nagyon nem jött be!
- A fejszetten az oda tákolt fejhallgató katasztrófa, tudtommal leszerelni sem lehet.
- Az oculus store...hát nem egy steam, elég kezdetleges.
- Mozgás érzékelős kontroller hiány (valamikor jön 50-60e ft-ért,ha hozzá lehet majd jutni egyszer....)
- Nincs fejszett kamera (htc-nál belehet állítani,hogy amikor a fejeden van akkor is átlátsz rajta no1.)
- lighthouse sensorokhoz csak áram kell (nem kell +usb3)
- oculus + toch drágább lesz mint a vive
- a nép szopatása,lehetetlen rendelésekNálam -7 Az Oculus nagybácsi.
-
aerosmith
őstag
hihetetlen banyek hogy usaban már minden nap van készlet a riftbol BestBuyban mi meg itt szpjuk a brét.
-
W00dyka
tag
Azt írtam az "Iracing csak az Oculust támogatja" ....és nem azt hogy "Oculus only", ha játszol vele akkor ezt tapasztalhatod is.
Ahogy én látom nem az Oculus döntötte el hogy "Oculus only" hanem az Iracing egyenlőre csak az Oculusnak csinálta meg a szoftveres támogatását.Ergo nekem aki az Iracing-el szeretnék játszani VR-ben erősen az Oculus ajánlott.
-
zsolti_20
senior tag
válasz
clyvejhamma #2901 üzenetére
Nekem is hasonló januári előrendelésem van, ami julius 18-28 között ér ide... Nevetséges az egész. Komolytalanok ilyen téren nagyon. Ebből még hasznuk sincs, ha úgy nézzük.
-
clyvejhamma
aktív tag
Jah
két napja még 400 felett volt
(#2900) zsolti_20:
Persze, hogy megveszik magasabb áron, alig lehet hozzájutni...Hihetetlen amit az oculus csinál, gyártás/szállítás címszó alatt.
Az én preorderem (ismerős intézi UK-ban) jan.7-i, xx369xx sorszámmal még mindig nem ért ide. Közben olvasom a redditen meg az oculus fórumon, hogy van olyan, aki március 3-án rendelt, xx60xx-as sorszámmal és jött a levél, hogy 2 napon belül megérkezik a csomag, szintén UK.
USA-ban már xx90xx körüli számokkal "dobálóznak", április közepi rendeléssel és már szállingóznak a csomagjaik...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Intel X540-T2 dual-port 10GbE RJ45 hálózati vezérlő (10Gbit, 2 port, áfás számla, garancia)
- Konzol felvásárlás!! Playstation 5, Playstation 5 Pro
- Samsung Galaxy Watch 5 /12 Hó Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged