H​i​rd​et​é​s​

2017. november 25., szombat

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2017-10-09 10:20:05

PROHARDVER!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#1) Dyingsoul


Dyingsoul
(Topikgazda)

Hamarosan érkeznek a legújabb VR kütyük és egyre több fórumtémában látom, hogy a felhasználók Off topikként beszélgetnek ezekről. Szerintem itt az ideje, hogy saját topikot nyissunk nekik, ahol a hivatalos, konzumer eszközök megjelenését várván tudunk ezekről szabadon beszélgetni.

Oculus Rift

DK1:

Oculus Rift fejlesztését egy független fejlesztőcsapat tűzte ki céljául, miszerint olyan VR eszközt szerettek volna teremteni, ami 300$-os áron juthat a végfelhasználók kezébe. Eredetileg egy Kickstarter kampányban indult a fejlesztés, ami sikerre is vezetett: azok az emberek akik 300$al támogatták a fejlesztést, meg is kapták a DK1 (Development Kit 1) névre hallgató verziót. Ebben egy darab 7'-os 1280×800 felbontású LCD kijelző foglalt helyet. A fejmozgás követését 3 tengelyes giroszkóp, accelerométerek és magnetométerek segítették a precizitás érdekében.

HD Prototype:

2013 júliusában került bemutatásra, 1080p LCD kijelzővel felszerelt Rift prototípusa, ami így megkétszerezte a pixelek számát, jelentősen csökkentve ezzel az úgynevezett screendoor effektet. Ez a prototípus nem került forgalomba.

Crystal Cove Prototype:

Az első igazán alacsony perzisztenciájú OLED kijelzővel felszerelt Rift. Ezen a típuson infravörös jeleket kibocsátó pontok és egy külső kamera fokozta a fej követésének pontosságát. Ez a rendszer lehetővé tette a felhasználó testhelyzetének (guggolás, ülés stb) követését is, így sokkal pontosabb képet kapott a felhasználó, nagyban csökkentve a rosszullétet.

Development Kit 2:

2014 márciusában jelentették be, júliusra már a felhasználók kezébe kerülhetett. Az előzőektől minden tekintetben fejlettebb technológiát jelentett: egy darab 1920x1080 (szemenkénti 960×1080) felbontású alacsony perzisztenciájú, magasabb frissítésű OLED kijelző foglalt helyet benne, pozícionális követés, lecsatolható kábelekkel és az extra vezérlődoboz elhagyásával bűvölte el a VR rajongóit. 2015 februárjára több, mint 100.000 példányban kelt el.

Crescent Bay Prototype:

2014 szeptemberében került bemutatásra. Ez a típus már beépített audio rendszert is kapott, növelték a kijelző felbontást, csökkentettek a fejlesztők a készülék súlyán és a 360 fokos elfordulás követésére is képes, hála a Rift hátuljába épített mozgást követő LED-eknek. Ez az első olyan prototípus, mely két külön kijelzőt használ a képi megjelenítéshez.

Konzumer (átlagfelhasználóknak szánt) verzió:

Ez a verzió a Crescent Bay Prototype egy továbbfejlesztett formája lesz, két darab kijelzővel, 90hz-es frissítésre tervezve, melyek felbontásának összege a DK2-nél nagyobb lesz: egyenként 1080x1200 felbontásúak. Különösen nagy figyelmet fordítanak a mozgásunk követésére, mellyel a rosszulléteket próbálják megelőzni és a VR élményt maximalizálni. Az ergonómiára és a komfortra is nagy hangsúlyt fektettek. Elméletileg 2015 végén már előrendelhető lesz és 2016 első negyedévében kerül a boltok polcaira.

Az Oculus fejlesztői úgy gondolják, hogy a sikerpéldány egy jelenleg is folyamatos fejlesztés alatt álló modell lesz, ami két évvel az első Konzumer Verzió megjelenése utánra várható majd.

Oculus Rift hivatalos oldala.

HTC Vive

A Valve és a HTC közös projektje. Az eszközben két kijelző lapul meg egyenkénti 1200x1080-as felbontással 90Hz-es frissítéssel. gyroszenzort, accelerométert és lézeres követést használ a pozíciónk helyes megállapításához. Az elfordulási szögeket 1/10-ed szög pontossággal képes megállapítani. Steam VR Base-el kombinálva képes a virtuális valóságban reprodukálni a helyzetünket, melyet a valóságban 4.5x4,5 méteres térben tud követni. Valószínűleg drágább lesz, mint bármelyik versenytársa, viszont megjelenése 2015 karácsonyára várható.

A HTC Vive hivatalos oldala.

Szlengszótár:

VR - Virtual Reality - Virtuális Valóság
Motion Sickness - Enyhe rosszullét, melyre a felhasználók egy része hajlamos. Okai lehetnek a pontatlan követés, a mozgási sebesség és irány eltérése a valóságban és a virtuális valóságban, egyéni hajlam.
Screendoor Effect - Az a jelenség, mikor egy megalkotott képen jól látható a pixelek közötti távolság.

A topiknyitó hozzászólás a későbbiekben bővülni fog!

[ Szerkesztve ]

YT: youtube.com/dyingsoulgaming --- Facebook: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream csatorna: http://twitch.tv/dyingsoul -- Honlap: http://diablo3.hu/

(#2) Raysen623


Raysen623
(PH! addikt)

Rögtön adnék hozzá egy kise adalékot. A srác a gamescon-on próbálta ki először a VR-t, de utána is kaptak rá hivatalosan lehetőséget. Erről készített egy rövid felvételt, amit itt lehet megnézni. Tartalmaz némi konkrétumot is, főleg a rift kijelzőjéről kapunk végre pontosabb specifikációt.

Amit írok az csupán magánvélemény...

(#3) Shodan


Shodan
(PH! addikt)

Kíváncsi vagyok melyik lesz majd a befutó. Vagy megférnek e majd egymás mellett, főleg ha még jönnek a többiek is.
Vagy majd lesz egy ami mindent visz mint pl hd dvd vs blu ray csatájában

www.pc-style.hu - Első magyar minimal modding oldal.

(#4) Raysen623 válasza Shodan (#3) üzenetére


Raysen623
(PH! addikt)

Eleinte az ár lesz a vízválasztó szerintem...

(#2) Raysen623 : most látom ez bele is van írva a topic leírásba :D

[ Szerkesztve ]

Amit írok az csupán magánvélemény...

(#5) Reggie0 válasza Raysen623 (#4) üzenetére


Reggie0
(PH! kedvence)

Szerintem meg a minoseg. Meg a DK2-re is sokan panaszkodnak, hogy pixeles.

(#6) Dyingsoul válasza Raysen623 (#4) üzenetére


Dyingsoul
(Topikgazda)

Egyáltalán nem biztos, hogy az ár lesz a vízválasztó. Ezekhez az eszközökhöz köztudottan nagy teljesítményű gép kell majd. Akinek van arra pénze, lesz pénze +20-30 ezer forintot fizetni egy sokkal jobb eszközért. Legfeljebb itthon vagy más nem túl gazdag országokban lehet ez jellemző, de abban igazad van, hogy a tömeges elterjedéshez mindenképp szükséges a jó árcímke is.

YT: youtube.com/dyingsoulgaming --- Facebook: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream csatorna: http://twitch.tv/dyingsoul -- Honlap: http://diablo3.hu/

(#7) Raysen623 válasza Reggie0 (#5) üzenetére


Raysen623
(PH! addikt)

Arra lehet is panaszkodni, de a legutolsó verzió már pixelmentesnek mondott (a videóban a tesztelő legalábbis ezt állítja). Szóval szerintem ezzel nem lesz gond sehol.

(#6) vitko: valahogyan én is így gondoltam... :R

[ Szerkesztve ]

Amit írok az csupán magánvélemény...

(#8) Reggie0 válasza Raysen623 (#7) üzenetére


Reggie0
(PH! kedvence)

Az jo, akkor majd valoszinuleg veszek is. De pixeles vr-t venni olyan, mint felig berugni: kidobott penz.

(#9) Komplikato


Komplikato
(PH! kedvence)

Jöhetett volna előbb EZ a topik volt vagy 120 értelmesebb hír, amiket máshova kellett linkelni.
Mondjuk az utolsó azt hiszem az Unreal Engine 4.10 natív motion controll integrációjáról az Oculus, Vive és Sony rendszereibe támogatásával téma volt.

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#10) Komplikato válasza Reggie0 (#8) üzenetére


Komplikato
(PH! kedvence)

Valamelyik versenyző mutatott be 2x2560-as kijelzős HMD-t, de szerinted mivel lehet meghajtani? 4db Titan-X vagy Fury X? És azok mellé milyen proci kellene? Van gyártásban 4K kijelző és tervben van a 8K, nem azon a felén van a probléma, hanem a vas árával ami kijatja, meg azzal, hogy eddig is volt 5-20.000 dolláros VR HMD, de most valakik 3-500 dolláros áron hoznák ezt. Biztos lehet a felbontáson turbózni, de akkor pl. 1500 lesz az ára és pont.

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#11) Dyingsoul válasza Komplikato (#9) üzenetére


Dyingsoul
(Topikgazda)

Hát igen, én két héten keresztül sasoltam, hogy van-e ilyen vagy ehhez hasonló topik, de ma úgy döntöttem félve megnyitom, mert ugye nem tudni mennyire lesz sikeres a topik úgy, hogy:

1: A rift elég drága itthon meg sokaknak normális PC-re sincs pénze.
2: Sokaknak az a véleménye, hogy ez egy felesleges dolog.
3: Néhányan akik kipróbálták élből elvetették, mert rosszul lettek tőle.

Azért remélem elindul itt valami és lesznek emberek akikkel értelmes keretek között lehet beszélgetni a VR-ról. Én személy szerint tervezem az OR beszerzését a megjelenésekor, bár előtte még ki fogom próbálni valahol én is. (Eddig csak DK1-hez volt szerencsém élőben.)

Egyébként a legfontosabb dolgot elfelejtettem betennia z első HSZ-be de ha majd kapok módosítási jogot akkor pótlom:

Oculus Rift szimulátor.

Én azt ajánlanám hogy így próbálja ki mindenki:
1: Írd fel egy lapra az irányítást - 1-4ig a felbontások, K betű az égbolt ki/bekapcs, H- UI ki/bekapcs, P - Perzisztencia. WASD+egér irányítás.
2: Ülj közel a monitorhoz!
3: F11-el tedd ki teljes képernyőbe.
4: Játszadozz a felbontásokkal és a kapcsolókkal, próbálgasd mindet legalább 1 percen át.

Szerintem ahhoz képest, hogy csak egy webes mizéria, így egész jól meg lehet nézni Rift nélkül is a különbségeket, persze ez csak egy nagyon körülbelüli dolog de a semminél mindenképp jobb.

[ Szerkesztve ]

YT: youtube.com/dyingsoulgaming --- Facebook: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream csatorna: http://twitch.tv/dyingsoul -- Honlap: http://diablo3.hu/

(#12) Joshi válasza Shodan (#3) üzenetére


Joshi
(PH! nagyúr)

A legfontosabb a támogatása az eszközöknek játék és alkalmazások terén. Ha nincs minőségi alkalmazás akkor nem sokat ér egy VR. Azt nem tudom hogy a különböző gyártók megoldásai mennyire lesznek kompatibilisek egymással, de szerintem semennyire. Az adott program vagy támogatni fogja vagy nem.

(#13) Raysen623 válasza Dyingsoul (#11) üzenetére


Raysen623
(PH! addikt)

Hát nem tudom. Annyira nem jön át, mivel teljesen máshogyan mozog a kamera mintha a fejemen lenne. Ráadásul pont az 1200*1080-as felbontás nincs meg.

Amit írok az csupán magánvélemény...

(#14) Shodan válasza Joshi (#12) üzenetére


Shodan
(PH! addikt)

Hát igen ezen sok fog múlni, ha nem lesznek egymással kompatibilisek az nagy probléma lesz.

www.pc-style.hu - Első magyar minimal modding oldal.

(#15) Dyingsoul válasza Raysen623 (#13) üzenetére


Dyingsoul
(Topikgazda)

A 3-as kapcsoló áll hozzá legközelebb, hiszen az 1200x1080-at szemenként kell nézni, de valóban teljesen más a kettő.

YT: youtube.com/dyingsoulgaming --- Facebook: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream csatorna: http://twitch.tv/dyingsoul -- Honlap: http://diablo3.hu/

(#16) Jack@l


Jack@l
(PH! kedvence)

Subs.

[ Szerkesztve ]

(#17) Komplikato


Komplikato
(PH! kedvence)

The German banking and financial services giant Deutsche Bank has projected the virtual reality industry to be worth up to $7 Billion within 5 years as mainstream adoption of the immersive technology ramps up post retail release in 2016.
Virtual Reality to be Worth $7 Billion by 2020, Report Suggests
Hát ezt majd meglátjuk, de valami oka volt, hogy ennyi gyártó ugrott a témára és sok pénzt beleölt.
Erősen kétlem, hogy olyan szűk réteget érdekelne a téma, mint azt sokan az összes VR topikban és hírnél leírják.

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#18) Dyingsoul válasza Komplikato (#17) üzenetére


Dyingsoul
(Topikgazda)

Én is ezen a véleményen vagyok: a VR a jövő. :) És meglátjátok pár év múlva már azon fognak kuncogni a jövőbeli fiatalok, hogy mi még monitor előtt ültünk. :DDD

YT: youtube.com/dyingsoulgaming --- Facebook: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream csatorna: http://twitch.tv/dyingsoul -- Honlap: http://diablo3.hu/

(#19) Dyingsoul


Dyingsoul
(Topikgazda)

Szeptember 23-25-én rendezik meg az Oculus Connect 2-t. John Carmack is ott lesz! :)

A programot elnézvén azt mondom jó látni azt, hogy az audio élményre is nagy hangsúlyt fektetnek! :) Mellesleg pont tegnap gondolkoztam már azon, hogy fejleszteni kellene valamit riftre, szó lesz az Oculus PC SDK-ról is plusz unreal engine, unity engine. :)

Nem tudom ti hogy vagytok vele de szerintem baromi jól hanzik a program! :))

YT: youtube.com/dyingsoulgaming --- Facebook: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream csatorna: http://twitch.tv/dyingsoul -- Honlap: http://diablo3.hu/

(#20) Jack@l válasza Komplikato (#17) üzenetére


Jack@l
(PH! kedvence)

De ez mindenre vonatkozik, ipartól kezdve a gyógyászat, autók, beviteli eszközök, mobilok, szoftverekig, stb...
Nagy szám, de 5 év se kis idő, addig még simán kiderül hogy úgy járhat mint a 3d-s tv. (jó-jó, de 1-2 film után már elő se veszi az ember, gyártók is kb tesznek rá)

[ Szerkesztve ]

(#21) Raysen623 válasza Jack@l (#20) üzenetére


Raysen623
(PH! addikt)

Autóiparban már jelenleg is használják egyes cégek, persze saját fejlesztésű megoldásaik vannak és egyszerűbbek. Nem tűnik úgy mintha unnák a dolgot :D

Amit írok az csupán magánvélemény...

(#22) Kicsimix válasza Reggie0 (#5) üzenetére


Kicsimix
(őstag)

Két ilyen kis kijelzőbe ezt a felbontást belezsúfolni valószínűleg elèg jó pixelsűrűséget jelenthet. Ezt nem lehet összemosni az 1 kijelzős OR verziókkal.. Valószínű, hogy nagy a minőségi ugrás tényleg. Jó lesz ez.

...Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)

(#23) Chrys_


Chrys_
(PH! addikt)

Milyen hatása lesz ezeknek a VR-rendszereknek a szemre? Napi néhány órás viselet majd rontja a látást?

(#24) Dyingsoul válasza Chrys_ (#23) üzenetére


Dyingsoul
(Topikgazda)

Nah ez az amiről nem sokat tudunk. :( Szerintem nagyon nagymértékben befolyásolja majd az adott eszköz minősége. Gondolok itt felbontás, ergonómia, lencsék, frissítés és minden egyéb paraméterre. Vannak akik már DK1 óta használják őket folyamatosan, mégsem vakultak még meg. :DDD Meg perze szerintem ez is egyénfüggő, egységesen nem lehet olyan kijelentéseket tenni, hogy 2 éven belül 2 diptriát romlik majd a felhasználók szeme vagy hasonló.

Én kicsit úgy vagyok vele, hogy a hullámvasutazás és az autóversenyzés sem való mindenkinek, mint ahogyan a vadászrepülővel való repülés és űrhajózás sem. Ezért biztosan ki lesznek akadva néhányan, de nagyon jó az irány amit a jelenlegi gyártók képviselnek: igyekeznek minél nagyobb célközönség számára elkészíteni az eszközöket: mindent megtesznek a kényelem, ergonómia és élmény érdekében.

[ Szerkesztve ]

YT: youtube.com/dyingsoulgaming --- Facebook: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream csatorna: http://twitch.tv/dyingsoul -- Honlap: http://diablo3.hu/

(#25) Kicsimix


Kicsimix
(őstag)

Amùgy ITT van mèg pár VR eszköz felsorolva paraméterekkel.

[ Szerkesztve ]

...Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)

(#26) Chal válasza Chrys_ (#23) üzenetére


Chal
(őstag)

Valószínűleg elég durván befolyásolja a látást, de hogy ez maradandó változást okoz e, azt egyelőre senki nem tudja.

Én pl tompalátó vagyok az egyik szememre, és azért kattantam rá a témára, mert pár hónapja találtam egy cikket, ami arról szól, hogy egy tompalátó Oculus usernek meglepő módon gyógyulni kezdett a szemproblémája. Tovább keresgéltem, a dolog most már ott tart, hogy bizonyos szemklinikák saját fejlesztésű szoftvert (ami tulképpen egy speciális játék) készítenek tompalátóknak a Rift-hez. Az USA-ban már részt lehet venni a programban, egyelőre jók az eredmények. E mellett vannak közösségi kezdeményezések is ugyanezen a területen.

A fenti dolog amúgy nem kifejezetten a látóidegre hat, hanem az agyra (mert a tompalátás nem látószervi probléma), de ha ilyen mértékű befolyásolással bír, akkor lehetnek ellentétes hatásai is. Az biztos, hogy egyelőre mindenki sötétben tapogatózik, és sokat fogunk még a jövőben erről a témáról olvasni.

[ Szerkesztve ]

(#27) Chal


Chal
(őstag)

BTW: tud valaki Budapesten elérhető DK2 próbalehetőségről? Akár bérlés is érdekelne. Mivel nekem a fent említett szemprobléma miatt kéne elsősorban (jó, nyilván a fun factor se utolsó :) ), ezért akár már most beleugranék egy DK2-be is, nem várnék még fél-egy évet, amíg az új termékek kijönnek. Viszont próba nélkül nem öntenék bele azért pénzt.

Előre is köszi!

[ Szerkesztve ]

(#28) Chrys_


Chrys_
(PH! addikt)

Amit nem tudok pl., hogy viszonyul a szemlencse a közeli képhez? Beáll az adott kis távolságnak megfelelően és nem kell fókuszálnia, vagy tartalomtól függően fókuszál, mint a való életben? Olyan lesz, mint a tükörnél, hogy nem mindegy, hol keletkezik a tükörben a tárgy képe?

(#29) Kicsimix válasza Chrys_ (#28) üzenetére


Kicsimix
(őstag)

Itt nem fog semmi fokuszálgatni. Ha valamihez túl közel mész a virtuális térben ugyan azt tapasztalod mint a valóságban. Pl ha 5 centiről a valóságban nem tudsz elolvasni valamit akkor ott sem fogod tudni bár hozzátenném ennek már van egy technologiai oldala is mert azt mesélik ha tényleg azt szeretnénk látni mint igazából akkor 16k-s képet kellene küldeni a szemünknek.

Vagy lehetséges az a variáció is miszerint egy digitális térben vagyunk ha közel hajolsz valamihez akkor egyre nagyobb kèppontokat látsz. De mindenképp te vagy az eszköz.

[ Szerkesztve ]

...Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)

(#30) Chrys_ válasza Kicsimix (#29) üzenetére


Chrys_
(PH! addikt)

"Ha valamihez túl közel mész a virtuális térben ugyan azt tapasztalod mint a valóságban."
O.K. De mi van akkor, ha pl. valami a 3D-s képen 1km-re lenne? Igazodik a képhez, vagyis az objektumhoz a szemlencse, vagy ez tényleg nem befolyásol semmit, és ugyanúgy annak a néhány cm-nek megfelelő fókuszra áll?

(#31) Kicsimix válasza Chrys_ (#30) üzenetére


Kicsimix
(őstag)

Ugyan úgy fogod látni mint ahogy a monitoron most. Pl nézd meg a GTA5-ben ott van több km távolság is. Takard ki a kép többi részét csak oda nézz ahova szeretnél. Igazából sem tudsz élesebbé tenni egy ilyen távolságban lévő tárgyat.. Ez nem nagyító/fokuszáló eszköz.

Persze sok mindent le lehet programozni : )

...Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)

(#32) Chal válasza Chrys_ (#30) üzenetére


Chal
(őstag)

Perpill a játékokban vagy nincs DOF (depth of field), tehát minden éles bármilyen távolságban, vagy van (jó példa erre a fent említett GTA V, ami nagyon ügyesen bánik ezzel), de trükközve. Mivel a játék nem tudja mit néz a szem pontosan (hova fókuszál), ezért egyszerűen a kamera középpontját használja erre (a GTA V esetében ez egyszerűen a crosshair, vagyis a képernyő közepe ugye), vagy pl. átvezető animációkban használják, ahol nagyon erősen rázoomolnak egy tárgyra, vagy egy karakterre, de ugye ilyenkor a teljes képet betöltő dolgokról van szó, aminél biztosan lehet tudni hogy mit a háttér (mit kell elmosni, mert úgysem azt nézi a player) és mi nem.

VR esetében szerintem ez a jövő zenéje, valószínűleg még pár évig a DOF nélküli (minden éles mindenhol) dolog lesz, de nem tartom elképzelhetetlennek hogy akár már most dolognak valamilyen szemmozgás és pupilla érzékelésen, ami szolgáltathat pontos adatot a DOF-ozáshoz, és ez által majd még jobban át lehet verni az agyat.

[ Szerkesztve ]

(#33) Komplikato válasza Chal (#32) üzenetére


Komplikato
(PH! kedvence)

Előző témához, BÁRMI amit közelről nézel (értsd 150 centin belüli fókusszal) az rontja a szemed távolbalátását ha sokáig csinálod. Igen a monitor is. Igen egy sima papírkönyv IS.

Fókusz: Van kint végleges prototípussal ilyen HMD ami alapból tudja, de szvsz YouTube-on van olyan videó nem egy, ahol pl. DK2-be "hackelte" be valaki házi barkácsban. Ha jól emlékszem valami 130-140 fps sebességgel követi a szemeket és talán a fókuszt is. Tehát már túl vagyunk azon, hogy foglalkozik vele valaki, mostantól a fejlesztés, pontosság javítása marad. Viszont ezt szoftveresen lekövetni elég nagy késleltetést okoz szerintem. És itt lép be a képbe az NVidia által fejlesztett Light field kijelző, ami fókuszálható képet ad. Ugye az eredeti prototípus bő két éve kemény 128x128-as felbontást tudott és nyilvánvaló okokból nagyságrendileg sokkal gépigényesebb. Elvileg mostanában lesz vagy volt egy kiállításon egy újabb prototípus nagyobb felbontással, de még egyik hírportálon se jött szembe róla infó.

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#34) Dyingsoul


Dyingsoul
(Topikgazda)

Tényleg arról lehet tudni valamit, hogy az Nvidia mit forral VR téren? Egyáltalán készül valami a konyhában? Csak mert a Radeon már eléggé felkészült a meccsre a Liquid VR-ral, de Nvidia nem tudom mit akar a jövőben. Azon is sokat morfondírozom, hogy a maxwell vs pascal mi lesz majd a különbség VR téren. Már csak azért is mert mindent hallottam már a Pascal megjelenéséről csak igazat nem még, a VGA vásárlás meg lassan esedékes lenne, ha OR-ezni akarok. :DDD GTX 770-en nem tudom hogy menne 2gb vrammal. :F

YT: youtube.com/dyingsoulgaming --- Facebook: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream csatorna: http://twitch.tv/dyingsoul -- Honlap: http://diablo3.hu/

(#35) Raysen623 válasza Dyingsoul (#34) üzenetére


Raysen623
(PH! addikt)

Jelenleg itt tartanak. Szokás szerint jókat demózgatnak, de komolyan fejlesztgetni nem akarnak.

Amit írok az csupán magánvélemény...

(#36) Dyingsoul válasza Raysen623 (#35) üzenetére


Dyingsoul
(Topikgazda)

Azért az nem rossz, hogy GTX 770-el ilyen jól megy a Rift. :) Persze SLI-ben van neki de akkor is. Megnéztem az Arma 3-as videóját, bár ott írta a leírásban, hogy nagyon sokszor kellett felvennie ezt a kis anyagot mert valami mindig rosszul sült el. Nem túl bizalomgerjesztő. Én a Pascalt várnám, mint a megváltót. Korábban úgy vásároltam VGA-kat, hogy egyszer Geforce, egyszer AMD utána megint g aztán így tovább. Most már szeretnék az Nvidiánál megmaradni (semmi zöld fanság én az Atit is szeretem csak az Nvidia drivere, ct-je feature-i jobban tetszenek meg aztán én rednerelésnél a Geforce-t sokkal jobban ki tudom használni), nagyon remélem, hogy kihoznak vlaamit a srácok.

YT: youtube.com/dyingsoulgaming --- Facebook: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream csatorna: http://twitch.tv/dyingsoul -- Honlap: http://diablo3.hu/

(#37) Jack@l válasza Raysen623 (#35) üzenetére


Jack@l
(PH! kedvence)

Megint nagyon jól informált vagy ugye? :)
Mi az neked, hogy már két nagy engine alá beépítették a gameworks-ös vr-t. (de lehet már a unity alá is)

[ Szerkesztve ]

(#39) Raysen623 válasza Jack@l (#37) üzenetére


Raysen623
(PH! addikt)

Már megbocsáss, de nincs időm és kedvem sem napi szinten átnyálazni az NV témájú híreket a teljes világhálón...Nevetséges, amiért a szememre veted hogy nem tudok mindent a zöldekről azonnal. Szépen csendben linkeld be oszt jó napot, nem írhatom oda minden egyes kommentemnél hogy én csak ennyit tudok jelenleg. Azért van ez a fórum és a topic is, hogy ha valamivel többet tudsz, akkor ki tudod egészíteni más inforrmációit szemrehányás nélkül. Olyan vagy mint egy gyerek komolyan mondom... :R

Amit írok az csupán magánvélemény...

(#40) Jack@l válasza Raysen623 (#39) üzenetére


Jack@l
(PH! kedvence)

De akkor mért böfögsz be fikázós commenteket tudatlanul? Előrébb járnak jóval mint a liquidvr, már régen megy nekik az sli-s vr, van publikus béta.

(#41) Raysen623 válasza Jack@l (#40) üzenetére


Raysen623
(PH! addikt)

Igen persze, a Physx-el és fényévekkel előrébb járnak már, csak éppen szinte semmi komolynak mondható új feature nem jön át. Olyan szép demokat csinálnak pedig és olyan jó lenne látni is őket a játékokban, de a szokásos megoldásokon túl nem látunk semmit. Itt van ez a liquid VR, működik az SLI-s VR, publikus BETA van, hurráááá. Szeretnélek emlékeztetni, hogy ezt is szerintem kényszerből csinálják, mert a piac belekényszeríti őket a VR témában. Ugyanis meglepően jó megoldásokat kínál a konkurencia is. Ha szerinted maguktól is kijöttek volna ezzel záros időn belül, akkor szerintem tévedsz. Csupán erre irányult a "fikázás", mert köztudott tény hogy az NV magától előremutató dolgokat nem fejleszt. Jól felmére a jelen szükségleteket és abból él (az is fejlesztés csak nem hosszútávú). De legközelebb akkor majd megkímélem az érzékeny fülecskédet és objektív lelki világodat ettől. Most pedig túlléphetünk ezen végre?

[ Szerkesztve ]

Amit írok az csupán magánvélemény...

(#42) Jack@l válasza Raysen623 (#41) üzenetére


Jack@l
(PH! kedvence)

#38, egy évvel ezelőtti cikk, benne 13 vr-es techdemóval.
Biztosan kényszeríti őket sokminden, de ekkor még a kanyarban se volt a liquidvr :)
Dugd már ki a homokból a fejed, nehogy azt hidd hogy véletlen lettek piacvezetők. Sokkal több mindenbe belekezdtek már évekkel ezelőtt, nem csak a physx-ig terjed a nagy nv tudomány...
Az hogy te semmit nem tudsz róla, mert a ph-n nincs róla cikk, meg amúgyis mindenki utálja itt őket, attól még baromi jó dolgokkal foglalkoznak a háttérben, csendben, profin.

[ Szerkesztve ]

(#43) Raysen623 válasza Jack@l (#42) üzenetére


Raysen623
(PH! addikt)

Igazad van, a többi VR fejlesztő is csak az NV után kezdett el fejleszteni... :R Részemről ez a vita lezárva.

Amit írok az csupán magánvélemény...

(#44) Chal válasza Raysen623 (#43) üzenetére


Chal
(őstag)

Nem akartok máshol offolni?

[ Szerkesztve ]

(#45) Komplikato


Komplikato
(PH! kedvence)

Most csodálkoztam rá, hogy az Oculus már Júniusban bejelentette, hogy fejlesztés alatt van a CV2. Hmmm.

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#46) Reggie0 válasza Raysen623 (#39) üzenetére


Reggie0
(PH! kedvence)

Ha tudod, hogy nem vagy naprakesz a temabol, akkor minek allitasz tenynek velt dolgokat ilyen magabiztossan? Talan ezen kene csiszolnod egy kicsit.

(#47) Raysen623 válasza Reggie0 (#46) üzenetére


Raysen623
(PH! addikt)

Oda volt írva hogy tény? De most komolyan. Saját véleményt ugye már nem is lehet leírni? Mintha itt mindenki a szeplőtelen igazságot írná, holott nagyrészt szubjektív vagy fikció, de erről is szólna ez a fórum. Mi pedig csak beszélgetnénk...ha valaki netán olyat ír ami nem állja meg a helyét vagy már elavult, akkor nyugodtan ki lehet javítani szemrehányás nélkül. De legyen már vége az offolásnak. A többiektől én kérek elnézést a kollégák helyett is.

Amit írok az csupán magánvélemény...

(#48) Komplikato


Komplikato
(PH! kedvence)

Na ebben a hírben az az érdekes, hogy ki mondta:
"Crude contact lens displays" may be possible in next five years, says Carmack :Y

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#49) Dyingsoul válasza Komplikato (#48) üzenetére


Dyingsoul
(Topikgazda)

Áhh ez már nagyon sci-fi. :DDD De azért kipróbálnám... :))

YT: youtube.com/dyingsoulgaming --- Facebook: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream csatorna: http://twitch.tv/dyingsoul -- Honlap: http://diablo3.hu/

(#50) Tesus


Tesus
(tag)

Azt lehet tudni, hogy Oculushoz melyik gyártót érdemes választani? Nvidia vagy AMD?

Huawei P9 Dual

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.