Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    Hamarosan érkeznek a legújabb VR kütyük és egyre több fórumtémában látom, hogy a felhasználók Off topikként beszélgetnek ezekről. Szerintem itt az ideje, hogy saját topikot nyissunk nekik, ahol a hivatalos, konzumer eszközök megjelenését várván tudunk ezekről szabadon beszélgetni.

    Oculus Rift

    DK1:

    Oculus Rift fejlesztését egy független fejlesztőcsapat tűzte ki céljául, miszerint olyan VR eszközt szerettek volna teremteni, ami 300$-os áron juthat a végfelhasználók kezébe. Eredetileg egy Kickstarter kampányban indult a fejlesztés, ami sikerre is vezetett: azok az emberek akik 300$al támogatták a fejlesztést, meg is kapták a DK1 (Development Kit 1) névre hallgató verziót. Ebben egy darab 7'-os 1280×800 felbontású LCD kijelző foglalt helyet. A fejmozgás követését 3 tengelyes giroszkóp, accelerométerek és magnetométerek segítették a precizitás érdekében.

    HD Prototype:

    2013 júliusában került bemutatásra, 1080p LCD kijelzővel felszerelt Rift prototípusa, ami így megkétszerezte a pixelek számát, jelentősen csökkentve ezzel az úgynevezett screendoor effektet. Ez a prototípus nem került forgalomba.

    Crystal Cove Prototype:

    Az első igazán alacsony perzisztenciájú OLED kijelzővel felszerelt Rift. Ezen a típuson infravörös jeleket kibocsátó pontok és egy külső kamera fokozta a fej követésének pontosságát. Ez a rendszer lehetővé tette a felhasználó testhelyzetének (guggolás, ülés stb) követését is, így sokkal pontosabb képet kapott a felhasználó, nagyban csökkentve a rosszullétet.

    Development Kit 2:

    2014 márciusában jelentették be, júliusra már a felhasználók kezébe kerülhetett. Az előzőektől minden tekintetben fejlettebb technológiát jelentett: egy darab 1920x1080 (szemenkénti 960×1080) felbontású alacsony perzisztenciájú, magasabb frissítésű OLED kijelző foglalt helyet benne, pozícionális követés, lecsatolható kábelekkel és az extra vezérlődoboz elhagyásával bűvölte el a VR rajongóit. 2015 februárjára több, mint 100.000 példányban kelt el.

    Crescent Bay Prototype:

    2014 szeptemberében került bemutatásra. Ez a típus már beépített audio rendszert is kapott, növelték a kijelző felbontást, csökkentettek a fejlesztők a készülék súlyán és a 360 fokos elfordulás követésére is képes, hála a Rift hátuljába épített mozgást követő LED-eknek. Ez az első olyan prototípus, mely két külön kijelzőt használ a képi megjelenítéshez.

    Konzumer (átlagfelhasználóknak szánt) verzió:

    Ez a verzió a Crescent Bay Prototype egy továbbfejlesztett formája lesz, két darab kijelzővel, 90hz-es frissítésre tervezve, melyek felbontásának összege a DK2-nél nagyobb lesz: egyenként 1080x1200 felbontásúak. Különösen nagy figyelmet fordítanak a mozgásunk követésére, mellyel a rosszulléteket próbálják megelőzni és a VR élményt maximalizálni. Az ergonómiára és a komfortra is nagy hangsúlyt fektettek. Elméletileg 2015 végén már előrendelhető lesz és 2016 első negyedévében kerül a boltok polcaira.

    Az Oculus fejlesztői úgy gondolják, hogy a sikerpéldány egy jelenleg is folyamatos fejlesztés alatt álló modell lesz, ami két évvel az első Konzumer Verzió megjelenése utánra várható majd.

    Oculus Rift hivatalos oldala.

    HTC Vive

    A Valve és a HTC közös projektje. Az eszközben két kijelző lapul meg egyenkénti 1200x1080-as felbontással 90Hz-es frissítéssel. gyroszenzort, accelerométert és lézeres követést használ a pozíciónk helyes megállapításához. Az elfordulási szögeket 1/10-ed szög pontossággal képes megállapítani. Steam VR Base-el kombinálva képes a virtuális valóságban reprodukálni a helyzetünket, melyet a valóságban 4.5x4,5 méteres térben tud követni. Valószínűleg drágább lesz, mint bármelyik versenytársa, viszont megjelenése 2015 karácsonyára várható.

    A HTC Vive hivatalos oldala.

    Szlengszótár:

    VR - Virtual Reality - Virtuális Valóság
    Motion Sickness - Enyhe rosszullét, melyre a felhasználók egy része hajlamos. Okai lehetnek a pontatlan követés, a mozgási sebesség és irány eltérése a valóságban és a virtuális valóságban, egyéni hajlam.
    Screendoor Effect - Az a jelenség, mikor egy megalkotott képen jól látható a pixelek közötti távolság.

    A topiknyitó hozzászólás a későbbiekben bővülni fog!

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

Új hozzászólás Aktív témák