Új hozzászólás Aktív témák
-
Micsurin
nagyúr
Én nem azt mondom ne nézd meg, csak nézz utána a típusnak a márkacsoportban. Marha jó blokk de ha le van élve az árvák könnyét is elkérheti.
Opelmárkakereskedés meg látta őket míg újak voltak és nem igazán voltak szervizígényesek, mára ezek 200k fölött vannak és pár típusértő szaki az aki tényleg jó állapotban tartja őket az országban. (Weisz, Harangi, TóthÁdi stb)
----
Azt meg, hogy ezek mit kaptak... pontosan tudom. Faterom 28 évet húzott le kékben, talán utoljára a Golf2-esek amiket a németektől vettek át használtan kaptak akkora kiképzést mint kaptak ezek a H-k.
Mennyiért mérik?
edit.:
A márkakereskedés és a hozzáértésre amúgy... az ~180-200k kilométerig tart, hogy garizni ne kelljen. A XER-ekben a gyári 30k-s olajcsere rendre vágta haza mint az okoskereket mind azok szolenoidjait ahogy a GYÁRILAG és a GYÁRI SZERVIZ AJÁNLÁS szerinti alúl töltött (3l helyett 1,5-1,7l) váltóolaj is rendre hazavágta a turbósokon az M32-es váltókat. Természetesen a az Opel (GM) mosta kezeit... "gari letelte után nem tudnak mit kezdeni".
A céges flottánk belevert a H és a J szériás 1.7-es dízelekbe átlagban ~250k kilométert minden példányba, lehetne mesélni azokról a hazai márkaszevizekről is. Maxaboos J SportTourer amin már üt konkrétan az M32-es mert a kopott csapágy miatt megszűnt a váltó tengelyiránti hézagoltsága de ők nem értik mi a baj ezzel...
Tartom, marha jó blokk a Z16XER, Z18XER, A16XER család, de tudd pontosan mikre kell figyelni, nézz utána a csoportban mert durva meglepetés csomag lehet egy olcsó és tömegautónak tartott HAstra.
-
Micsurin
nagyúr
H Classic?
Olyan sok rövid távot kapott és olyan szinten betartották a gyári periodust, hogy meglepne ha az okoskerék nem zörögne hidegindítva az meg ~500k-s buli lesz.Onnan tudom, hogy mi bevállaltunk 1,5m-ért egy excéges Classicot 1.6XER (115le)-vel és most cseréltettük benne gyári GM-re a kerekeket mert hidegen már zenéltek pár másodpercig.
De Te tudod.
Kupakokat vedd le a tornyokról, szered berohadni a toronyszilent és emiatt kiszakadhat a torony ahogy vagy, szinte nyomtalan lesz kívülről, csak a kupak alatt látszik.XER-nél az okoskerék ha egyenletlen és zakatol akkor cserés (VVT motor ugye), kiegyenlítő falát nézd meg. Ha csak picit is opálos szürkés akkor sétálj el. (Gyári olajhűtő tömítése elgyengül és beleszivárog a motorolaj a hűtőközegbe, ez amiatt gáz mert a gyári csövek NEM gumik hanem félműanyagos anyagok -> olaj megeszi és eldurransz. Vízhőfok jelző NINCS, mire a műszerfal jelet ~90%-ban összesül a motor. Emiatt érdemes vétel után minden csövet cseréltetni. Ha olajos pára nyomát látod a kiegyenlítőn akkor elséta --> ~400k buli az is.)
Dudát nézd meg, ha halkan szól tompított és index mellett akkor a CIM modulban a forrasztás kezdi elengedni, Somlyai Atti ~10k-ért javítja nem komoly tétel. De figyelni kell rá mert az Immo letilthat miatta.
Klímát checkold, hogy gázfröccsre lekapcsol-e ha nem akkor a mágneskuplung lassan cserés ez is ~150k-s buli.
Nem vészes dolgok de jó rájuk figyelni.
H Astra Hungaryt ajánlom, olvass utána a XER-eknek szinte végtelen sok anyagot összegyűjtöttünk már ott. Egyik legjobb blokk alapvetően az 1.6 és 1.8XER ha oda van rájuk figyelve. Havernak a TwinTop-ban az 1.8 átlépte az 500k-t, csak egy okoskerék cseréje és vízcső szett cseréje volt. (~170k-s kora óta hajtja Ő)
-
-
icemad
nagyúr
Érdekes téma... Nekem a 9500 eurós plug in hybridemben 6500 euró lett volna a váltó csere. Adtam is el a francba.
Ha még hozzávesszük azt is, hogy a németek meg 2045-től betiltanák a benzin és dízel üzemanyag forgalmazást is az unióban, hogy terjedjen az elektromos autó és e-üzemanyag akkor elég szar világ elé nézünk.
-
RandomName
senior tag
Nekem igazából annyi bajom van az SW univerzummal, hogy szét van szabdalva. Alapból olyan marketingstratégiát folytatnak, hogy ha téged érdekel, akkor nézzél filmet, animációs sorozatot, játssz pc/android/stb játékokat, vegyél könyvet/képregényt, és mára már fizess is elő streamingre is. Kb azt akarják, hogy minden szórakozásra szánt pénzed náluk költsd el.
És ez a szétszabdaltság ami nem tartalmaz átjárást. Ha kimaradtál a játékokból, akkor nehéz lesz az Old Republic vonalon mozogni. De ha megcsináltad is kell mellé könyv, vagy valami. -
S e t h
nagyúr
A Star Wars jelen pillanatban halott és még csak ötletem sincs mivel lehetne feltámasztani.
Annyi inger támadja az érzékeinket, hogy ami régen csodának számított, az ma kb. pár másodpercben látható a médiában.
Ma már nem fognak minden réteget elérni, ez lehetetlen, max megpróbálhatják a régi fanokat kiszolgálni, de ha továbbra is azt erőltetik, hogy trendik akarnak lenni és a mai fiatalokat megszólítani, akkor jól láthatóan marad az az eredmény, hogy a régi fanok legyintenek, a fiatalok meg konkrétan letojják.
Értem én, ma csak a milliárdos bevétel számít, de az SW elég messzire került ettől, a recept régi, a leves kihűlt és már egyre kevesebbeknek ízlik.
-
icemad
nagyúr
Az erő felfedezéséről fog szólni... Ami baromi érdekes lenne. Talán még moziban is megnézném.
(Csak majd jön az első trailer, ami bemutat egy árvaházat, benne egy fehér, egy szinesbőrű meg egy ázsiai árvával. Mindhárom erő érzékeny. A szinesbőrű meg az ázsiai természetesen nő és Jedi lesz (esetleg még leszbikus is), a fehér pasi meg Sith. -
oriic
HÁZIGAZDA
"Szerintem csak a szkájvókeres szálat kellene elengedni"
Ez lenne a lényeg, de úgy tűnik, hogy még mindig nem szabadulunk. Anno hét éve Kenny (Retroshock) összerakott egy nagyon jó videót, hogy mitől lehetne jobb a Star Wars franchise, kb semmibe nem tudnék belekötni. Régi anyag, de szerintem mai napig megállja helyét. ([link])
-
Micsurin
nagyúr
Bocsi felületes voltam, jogos igazából erre gondoltam volna
Semmi, a Landoból sem lesz semmi attól tartok... egyszerűen kiváló érzékkel tesznek olyanokat a rendezői székekbe akiknek semmi közükl ehhez a témavilághoz.
Ez 2 short film. Nem?
Hogy érted? Én magára az érára gondoltam, hogy olyan szinten kiaknázatlan, hogy nem igaz. De ha csak elhatárolodnánk végre Lukácséktól az is nagyot mehetne... Boba Fett le lett rágva, ellenben ott van Cad Bane, Aurra Sing, Bosk, Hondo stb stbDe ha bele gondolsz Dooku átállása is csak short-okban lett tárgyalva, Sifo-Dyasról szintén alig tudunk valamit.
Itt a legfőbb probléma nem az, hogy a lore vagy az érdekessége a témának kezd kiapadni. Itt az a baj a rendezők és a script írok apadtak ki teljesen mert már egy tisztes középszer sem akaródzik összejönni... Szerintem bőven azok közt vagyok akiknek B kat. film is eladható csak mert SW de jó ideje már ez sem jött össze.
Lassan ha értelmes taralmat akarok akkor Daves Comicshop és tárazok fel képregényből.
-
Micsurin
nagyúr
Annyira kis időt ölel fel az egész "univerzum".
Ez nem igaz, Old Republic - High Republic stb stb. Kéne egyet lépni... vagy csak Kathleen Kennedyt eltávolítani a Lucasfilm éléről a vérbe... érdekes a TCW kitudott egy karcsún de 3 éves időszakból hozni 7 évadot.Kéne egy nagy takarítás a Lucasfilm vezetőségében és még jók is lehetnénk. Olyan projektek vannak megkaszálva amik nem kellenének, hogy bukjakank már preproduction és olyanok erőltetve amiknek se füle se farka. Erről az erőltetett feminism témától is szabadulnánk ha az említett nénit végre menesztenék...
Játékfronton ugyan ez, lásd VRPisti elszólása az Outlawsban, hogy szinte mindenki nő, férfival legfeljebb mint ellenség találkoztak.
-
Nem a korszakkal van itt baj, hanem azzal hogy képtelenek egy épkézláb koherens normális sztorit írni majd azt képernyőre/vászonra vinni.
Mondjuk egyetértek, hogy azért túlsokmindent, legalábbis a jedi/erő/sith vonalon már nem lehet ebből a korszakból elmesélni, mert vagy elmondták, vagy szétbarmolták már annyira.
-
S e t h
nagyúr
-
S e t h
nagyúr
Szerintem a Star Wars kifújt, ennyi volt, nincs több benne.
Egy kozmikus mese amiről már mindent elmondtak, a korábbi generációknak nem tud újat mutatni, a fiatalabbakat meg nem érdekli, mert ezer más izgalmasabb dolgot találnak helyette.1970-es, 80-as években ez nagyot tudott szólni, ma már telített a piac.
-
-
Steve1207
veterán
Emlékszem, de sose játszottam és nem is tudtam a nevét. Nem találom hirtelen, viszont a bing ai se segítség:
"A játék, amit leírtál, Gárdonyi Géza “Egri csillagok” című regényében található. Ebben a jelenetben a két gyermek, Gergő és Vicuska, egy patakban fürdenek, majd egy szürke lóval találkoznak, amely össze van kötve. A ló kiszabadításához Gergőnek meg kell oldania a kötőféket."
-
S e t h
nagyúr
Kb. semmit sem láttam az olimpiából, de kényszerűségből ezt igen, mert ez futott a háttérben, hallgattam is a vendéglátó feleségétől, hogy már vége lehetne, mert csak ez megy hetek óta.
Egyébként annyira megfogott, hogy hazafelé a kocsiban streameket kezdtem keresni, de mivel egyik sem indult el a telón, így online követtem eredményt, még úgy is izgalmas volt.
Nem való ez nekem, rápörgök, meg elveszi az időt is mástól. -
Steve1207
veterán
Stranger Wars: nekem a világ bejönne, igaz az mindenhol eladható kb (még), viszont maga az egész nem, amit a sw-szal csinálnak. Minden hónapban valami újdonságot le akarnak belőle nyomni a torkunkon, anno meg szívesen kivártuk azt az 5-10 évet, örültünk, szerettük, utáltuk, de emlegettük minden pontját. Ezzel csak elrontják az új rajongóknak, pár év alatt teljesen közömbössé teszik azoknak is, akiket még érdekelne.
Hófehérke: nálam Eva Green lenne a fav, ha ilyen szerepekről van szó. Nem tűnne rossznak GG, de nem illik bele az arac nálam, na meg szebb, mint hófehérke, elviszi az egész show-t. Amúgy meg, ha ilyen boszival mesélik nekünk is... máig ez lenne a kedvencem
RZ-t csipáztam az új éhezők előzményfilmben meg a shazamban, jól játszik, de neki se illik minden.
Az az agatha meg olyan budget sorozatos. Amúgy nem tűnne rossznak szereposztásra, ha egy közepes sztorit raknak alá akkor egyszer nézhető és érdekes is lehet. Utolsót meg csak címről ismerem, jópofa.
-
ρσгτσ
addikt
Amúgy mindig az jut eszembe, és valószínű ezt még sokan mondják, hogy régen minden jobb volt.
Alig volt elektronika, semmi multiplex rendszer vagy egyéb más.
A Wartburg is elközlekedett kuplung nélkül. Csak az 1 -es sebességhez kellett leállítani a motort, hogy ne legyen kattogás, kerregés. Utána minden probléma nélkül váltott kuplung nélkül.
Viszont egy csomó olyan dolog van, ami balesetveszélyes lenne, ha nem raktak volna oda érzékelőket, és nem tiltana le minden szart az autó.
Pl. 130 -nál beáll a kerék, mert a tulajdonos szarik bele, hogy zúg az autó.
Én még a fékhez is tennék érzékelőt minden autóba. Azért pár szervizessel beszélgetve elszomorító, hogy erre mennyire nem figyelnek oda az emberek. Azt meg ugye nem kell magyarázni, hogy mennyire veszélyes, ha nem működik rendesen a fék, mert szarrá van kopva. Szervizbe meg csak akkor viszi, ha már nem hallja a rádiót 20 -as hangerőn.
-
Micsurin
nagyúr
-
Arra nem jó az autó elkobzása (mert jellemzően van még neki vagy apunak 10, szintén nem jó a pontozás, mert lehet egy hajléktalan nevén van, hacsak tetten nem érik) konkrétan az illető lecsukása lenne a megfelelő szerintem.
Én meg arról, hogy jelenleg Magyarországon:
Nincsenek általános, mindenkire vonatkozó szabályok, amit annak szánnak se feltétlen van arányban az általános viszonyokkal. (A minimálbért meg a juttatásokat jellemzően nem duplázgatják.)De mind1, mást gondolunk ettől még bevezetik, a moralizálásomtól függetlenül.
-
Félre ne érts, nem a bűnözést meg a magyarországi balkán életérzést pártolom (ami felé erősen haladunk). Tőlem a határ a csillagos ég, ha korrektül van véghez víve (mellesleg nem döglik éhen az ember a hónap hátra levő részében, mert elnézett egy táblát [engem nem érint szerencsére ez az anyagi lét, de azért lehet mesélni]), nem pedig azért mert kell a pénz, mivel elzárták az uniós pénzek csapot és a hitelspirál mellé még kell egy kis bevétel. Vagy esetleg a közlekedés biztonságosabbá tételére fordítódna az összeg...
-
icemad
nagyúr
Azt nem tudom, pár éve nem használtam már. Azt sem tudom, melyik verzió lehet jó.
Most próbáltam másként megkerülni a dolgot... Revolutban vettem 7 napos török esimet, 1gb mobil adat, hátha.... de az sem megy, mert ahhoz helyileg is Törökországban kellene lennem. Gondolom nézi, hogy melyik szolgáltató hálózatára csatlakozok... Vpn-en keresztül ugyanúgy nem megy, persze ez várható volt, de gondoltam egy próbát megér.
Szóval ezt a Vpn-es dolgot szerintem ellehet felejteni a fő topikban is. Marad Izland, mint kibúvó... Csak ott meg sok dolog nem elérhető.Szerk. : régebbi droid nálam nem gond, van itthon s5 és note 5-től kezdve szinte mindegyik note és s szériás Samu. Csak egy verzió szám kellene az xbox apphoz. Ha azzal sem megy, akkor marad így.
-
ρσгτσ
addikt
Mondjuk droid 14 -en lehet nem fog menni. Most próbáltam egy régebbi verziót és a telefon jelezte, hogy letiltja az alkalmazást, mert túl régi droidhoz készült, és nem felel meg a biztonsági szintje a mai követelményeknek.
Aztán lehet másik, valamelyik régebbi verzió menni fog. Meg kell próbálni. Sajnos most nincs több időm ezzel foglalkozni...
Mindegyik telefonunk droid 14, így korábbi verzióról nem tudok nyilatkozni.
-
-
S e t h
nagyúr
Én 10 éve vettem egy bringát és öt éve pihen, mert kétszer lett majdnem félárva a gyerek, ennyi autó közé már nem megyek ki.
Viszont mostanában olvastam vhol, hogy a covid alatt nagyon kilőtt bringa piac mostanra a földbe állt, nem fogynak és ez valószínűleg azzal jár majd, hogy csökkenni is fog az áruk.
Nem csak az autók nem fogynak, bár tény, mindennek nagyon elszállt az ára.
-
ρσгτσ
addikt
Amúgy szerintem a fekete szín baromi jól tud kinézni egy jó dizájnon. Nekem például Laguna -ban baromira tetszett. Nagyon elegáns volt. Főleg fényes, metálos verzióban. Viszont iszonyat kényes mindenre, de erről múltkor már beszéltünk.
Így én visszaváltottam fehérre. Előtte is az volt. Vagy fehéret, vagy szürkét akartam, de végül az előbbi lett. Feketében jobban nézett volna ki, de lesz@rom.
Azóta is kerülöm a sötét színeket, és ha veszek még kisebb autót, az is fehér vagy szürke lesz.
-
icemad
nagyúr
Annyira nem durva, mint az első két rész, de vannak benne jó részek. A "meglepetés" szereplők odabasznak.
Wesley Snipes mikor megjelent Pengeként, az tipikusan aztakurva jelenet volt nálam. De a többiek is jók voltak. Pl Fáklya, és az ő halála (megnyúzása) is kemény volt. Meg a Deadpool vs Rozsomák harc a kocsiban, stb...
Nálam kb így néz ki egy rajongóknak készült film. Az elmúlt pár évből nem tudok hasonlóan jó marvel filmet mondani. Remélem lesz még ilyen, ha más nem egy Deadpool 4 vagy egy Deadpool és Rozsomák 2. Egyébként ez a két színész és ez a két karakter nagyon passzol egymáshoz, szóval tőlem jöhet a folytatás. Tuti moziba megyek miatta.
Azt nem tudom, hogy a magyar szinkront ki fordította, de zseniális lett! Tipikusan a "magyar piacra" szánt poénok is kaptak benne helyet, pl a Rozsomák vs Farkas dologra reagálva, vagy a Furiosa /Thor/Deadpool szinkronos megjegyzés, vagy Ryan Reynolds/Blake Lively vs Nagy Ervin/Borbély Alexandra párhuzam, Blöki Lively, stb... Szóval le a kalappal a fordító(k) előtt. -
icemad
nagyúr
Új autónál az a gond, hogy relatív rövid idő alatt rengeteget veszít az értékéből. A szervizt meg annál sem úszod meg. Ugyanúgy költeni kell arra is, minimum olaj, szűrők cseréje, esetleg külön téli nyári gumi szett, stb. Új autóhoz szerintem nagyon gazdagnak kell lenni. Nekem pl sosem volt saját. Céges is csak egyszer
-
ScreenX-ben néztük meg, még nem voltunk, jópofa volt. A gyerekek tisztában vannak vele, hogy minden hamar elérkezik haza, de szeretnek moziba járni, eddig nem volt rossz élményük, még ha dréga is, néha belefér, örülnék, ha megmaradna ez is meg a színházba járás is. Olvasást nem tudom megszerettetni, pedig a nagy rengeteget olvasott 10-12 éves koráig...
-
ρσгτσ
addikt
Én még mindig azt mondom, ha valaki teheti vegyen új autót, aztán a garancia végén adja el. Utána pedig kezdje elölről, ismét új autóval. Azzal van talán a legkevesebb szívás, ami a te pénztárcádat érinti.
Legjobb, ha cégre meg tudja venni nyílt végű lízingre is akár. Ott ha maximum féláfázik, akkor nincs vele különösebb gond, nem kell útnyilvántartást sem vezetni és a NAV sem erőszakolja meg segged.
Nyilván áfázni nem mindent tud.
Persze az sem olcsó dolog, de előre számolható költségek lesznek. Nem jönnek a meglepetések random módon.
Vagy megbízhatóbb, már több éves használt modellt. Csak meg kell nézni előtte milyen a szerelhetősége, típushibája. Kettőstömegű, befecskendező, részecskeszűrő, turbó, vezérlés fajtája, stb.
Szerelhetőség azért nagyon fontos, mert van, hogy óriási szívás és a munkadíj, munkaóra fogja megenni a pénztárcád. Amikor bontani kell az egész alját, vagy ki kell emelni a motort...
Némelyik autónál már az izzó cseréje is óriási sz*patás.
Használtnál a legnagyobb szívás, hogy lehet gondos gazdája van, de szerelő vagy nem ért hozzá, vagy nem hívja fel a figyelmet mindenre. Például hajtókar csapágy a legtöbb ember számára ismeretlen fogalom. Pedig rendkívül fontos, és egyáltalán nem drága alkatrész. Akkor viszont gond van, ha menet közben beüt a gebasz.
Az is kva idegesítő, amikor az autóban nincs pontos vízhőfok jelző. Csak akkor jelez, ha már nagy gáz van. Illetve akkor sem feltétlen, mert nem látod, ha mondjuk soha nem éri el az üzemi hőmérsékletet meghibásodás miatt. Aztán jönnek az extra, komoly költségek.
Másik kedvencem, amikor mutatós a visszajelző, de minden indításnál egyből középre áll. Tehát eleve az alatt semmit nem jelez.
Azt is csípem, amikor a tulaj veri a mellét, hogy alacsony a kilométer. Ez tök jó dolog, de milyen körülmények között? Folyamatosan rövidtávok hideg motorral. Vagy havi egyszer kijártak vele a szőlőbe? Mert nagyon nem mindegy.
Arról nem beszélve, hogy azt hiszik a vezérlést akkor kell cserélni, ha elérik vele az "x" kilométert...és meg vannak sértődve, ha valaki azt mondja a koránál fogja ezt bizony cserélni kellett volna. Persze a láncos egy fokkal jobb téma, de az sem örök életű. Meg ebből sem mindegy milyen.
Guminál is ugyanez a helyzet. Tök jó, hogy 90 százalékosnak ítéli meg, mert alig van kopva, csak éppen 8-10 éves, ami marhára nem jó már.
Szintén ilyen ismeretlen fogalom sokak számára az üzemanyagszűrő. Vagy hogy a fékolajra is időnként rá kellene nézni. Nem beszélve az automata váltó olajáról.
Így aztán lehet megbízhatónak tűnik az autó, vagy akár gondosnak, jó arcnak tűnik az eladó. Mégis jönni fognak a brutál költségek használtnál. Főleg, ha valami menet közben repül el.
-
ρσгτσ
addikt
BMW és Mercedes szerintem ugyanez. Ehhez kapcsolódóan pedig a Mini is. Látom mit szenvednek vele az ismerőseim.
Ráadásul például az új Mercik ótvar gagyi kategória anyaghasználatra, összeszerelesése is. Mindenhol az a kva gagyi műanyag, amit konkrétan a kezemmel be tudok nyomkodni, mintha nem lenne a helyére illesztve.
AMG talán ebből a szempontból jobb, egyik ismerősömnek van pár éves modell. Ott ezeket az ótvar cuccokat lényegesen minőségibb anyagokra cserélték, és minden patent módon illeszkedik. Illetve ebből az újabbat nem ismerem, de pár éves modellnél ez tényleg frankó. Akár még A -ból is.
Külön tetszik, hogy egy idő után megbízhatóan megjegyzi, ha rendszeresen, még az elején kinyomod a Start-Stop -ot. Amivel a legtöbb autónál szenvedni kell. Mert vagy nem jegyzi meg, vagy csak amikor kedve van hozzá. Olyan autó is volt alattam, ami néhány használat után megjegyezte, aztán menet közben visszakapcsolta. Vagy csak 1 vagy 2 alkalomig tárolta el.
Ráadásul a viszonylag öregebb Mercikhez is kva drága minden, annyira meg már szerintem rég nem megbízható márka.
Szerk.:
Mini -re is egyik ismerősöm milliókat locsolt el az elmúlt másfél évben, mert volt visszahívás típushibára, csak éppen konstrukciós hiba, így sosem lesz 100% -os a javítás. Ráadásul kegyetlen sokat kell bontani, iszonyat munkadíjjal.Ez is pár éves, de már nem garanciális modell.
-
icemad
nagyúr
Én azt mondom, hogy olyan autót vegyél, ami neked megfelel méretben. Utána agyalj azon, hogy elektromos vagy más. Az én véleményem szerint csak akkor éri meg az elektromos, ha vagy a cég adja, vagy te tudod otthon is kedvezményesen tölteni (pl meglevő napelemmel). Állami támogatás sem ér sokat, ha telepen laksz, és nem tudod tölteni csak kúton.
-
icemad
nagyúr
Hollandiában vannak gyártók, ahol az autót veszed meg, az aksit nem. Talán a Renault Zoe ilyen. Ha gebasz van az aksival, akkor az nem a te sarad. Beviszed márkaszervízbe és cserélik, a régit meg felhasználják. De ennek nagyon szigorú feltételei vannak. Pl csak a kijelölt szervizbe viheted, minden ellenőrzést időben el kell végezni, stb... Szóval ezt is meglehetne oldani.
Vagy könnyen cserélhető aksikat kellene gyártani, ahol nem töltöd, hanem teli aksira cseréled le a sajátod. Ehhez viszont minden autógyártónak kellene egy egységes szabvány. Kb úgy, mint 100+ éve Londonban az elektromos buszoknál. -
icemad
nagyúr
Az EU-ban egy kurva óraátállítást nem tudnak szabályozni, gondolod ezzel majd boldogulnak?
Én biztos vagyok benne, hogy fog ez még változni. Plussz a benzin és dízelmotorokat is fejlesztik, még találhatnak olyan megoldást, ami jobb, mint az elektromos. Környezetszennyezés és fogyasztás szempontjából is. Volt VW Lupo-m is. Nyilván a 3l fogyasztás "valahogy" sosem jött össze. De 4l alatt bőven elvolt. A mostani Prius 3 meg 4.6 litert eszik. A plug in hybrid Ford C Max meg 3.9l, ha felvolt töltve, 6.5 liter, ha nem.
Egyébként a pár évtized már nálam nem igazán szempont, 41 éves vagyok, talán a 60 elérése még reális lehet. Bár a holland egészségügy jelenlegi helyzetében inkább 55 max. -
icemad
nagyúr
Na azt nem hiszem, hogy a benzinest /dízelt nem fogják engedni. Egyszerűen muszáj lesz, mert az emberek inkább vesznek majd egy lerúgott használtat, mint egy új elektromost. Nálunk a cégnél is lehet kérni elektromos autót /kisbuszt, kb 60 emberből 4 kérte, abból 3 irodista, és tudja az irodánál tölteni. Az az egy melós meg fix helyen van. Én pl 2-3 hetente új projectet kapok, arra meg nem tudok számolni. Egyik héten 30 km oda-vissza az út naponta, a következőn meg 400 km naponta. Annyit meg nem bír egy kisbusz, tele szerszámmal meg anyaggal. Úgyhogy én is azt mondtam, hogy dugják fel maguknak. Ráadásul olyan feltételeket szabtak a cégnél, hogy a hajam égnek állt.
Szerk. : Hollandia egy sötétzöld ország... Most már azon gondolkodnak, hogy az autópályán újra engedik a 130km/h tempót, mert a 100-as korlátozással semmit nem értek el. Nem lett kevesebb a károsanyag kibocsátás és baleset is ugyanannyi van. Csak senki nem tud haladni miatta. Komolyabb támogatás (mint pl Magyarországon) meg nincs az elektromos autókra, így szarnak rá. Szóval a benzin/dízel még egy ideig velünk lesz.
Egyébként pl az otthoni napelemes támogatás is megszűnik lassan itt, szóval csak a környéken 3 cég ment csődbe emiatt. Nincs megrendelés, mert egyszerűen nem éri meg már napelemet felrakatni. Van egy két elvetemült, aki még bevállalja, de azok a saját zoknijukat is megennék, ha azzal megmentik 3 csirke életét... -
icemad
nagyúr
Tegnap jöttem vissza Barcelonából. Az autópályán végig van töltőállomás. Azon lepődtem meg, hogy pl franciáknál a sima pihenőben is volt, ami kb egy budi meg pár pad. Még olyan kisebb településeken is mint Blanes vagy Pineda de Mar is volt szabad töltő mindig. Lyonban pl minden parkolóház legközelebbi szintje a bejárathoz tele van töltőkkel.
Egyébként meg nem lesz itt semmilyen forradalom, egyszerűen az emberek nem veszik az elektromos autókat. Nekem is volt egy fasza plug in hybridem, soha többé nem lesz. Haverom is egy éve vett vadiúj BMW i3-at, nem mert vele Magyarországra elindulni a két gyerekkel. Inkább mentek repülővel.Ott meg bérel kocsit 2 hétre. Jó üzlet volt.
Plussz az autógyártók is sorra csökkentik az elektromos autók gyártását. Ha jól tudom legutóbb a Porsche jelentette be. -
ρσгτσ
addikt
Amúgy ez az elektromos autózás is rendesen be fog tenni az új autók piacának. Egyszerűen még mindig nem látom, hogy ez tömegesen, a következő 100 évben fenntartható lenne.
Majd intenzívebb, és talán kicsit veszélyesebb(?) energiatermelés mellett, amihez a hálózat is fel van húzva megfelelő infrastruktúrával. Ez tuti nem teljesül 10-20 éven belül.
Tényleg nem tudom hova tartunk, leginkább itt európában. 5 év múlva tervezek újra autót cserélni, de baromira nem látom, hogy fenntartható, működőképes irányba mennénk.
-
Nyilván ezért szenved a többi is.
Saccra most így "fejből" nekem úgy tűnik azok a márkák mennek jól, ahol nincs sok modell... és egy kategóriában nincs több 2 modellnél/márkánál...
Azok a cégek, akikik 4-5 azonos kategóriájú modellt vissznek különböző márkanevek alatt nem mennek jól, mert nem használják ki jól már a méretgazdaságosságot és a racionaliálást (ie. el van aprózódva az előny, ami lehetne).
Vissza kéne vágni max 3 modellre, de inkább 2. Persze én nem vagyok autómenedzser...
Akkor már működhetne újra a méretgazdaságossági előny.Lásd Toyota/Lexus... Kia/Hyundai... stb.
Egyébként meg az összes cég kiárazta magát még a nyugati piacról is... nem csoda, ha nem megy a szekér. Azt hitték minden áremelést benyel a piac, de nem.
Bár, ha fenntarthatóságot meg a zsúfoltságot/környezetvédelmet nézem, akkor jót tettek, hisz csökken így a gépkocsik száma (majd), mert egyre inkább luxus lesz.
-
-
ρσгτσ
addikt
Jah látom, a partner neve mellett bal oldalon jelöli, hogy hány privát beszélgetésünk volt. Illetve az egyben egy aktív link is. Így arra bökve kiadja mindegyik beszélgetést.
Ez mondjuk egy fokkal jobb, de így sem igazán értem miért kell ezeket külön beszélgetésben megjelölni.
Adott esetben keresgethetem, hogy melyik beszélgetés ad érdemi infót számomra. Ahelyett ami korábban volt, hogy egyben listázta az egész korábbi beszélgetést...
-
ρσгτσ
addikt
Egyébként most van tervben Lian Hearn Otoriak története sorozata. Állítólag zseniális, ha valaki szereti ezt a műfajt.
-
icemad
nagyúr
De hát ez a jó az einkben. Nincs vibrálás, nincs háttérfény (alapból nincs, de persze lehet.) Mindezt persze szinte nulla fogyasztás mellett. Mert csak akkor fogyaszt, ha változik a képernyő tartalma. Szerintem a világ egyik legjobb megoldása, ha nem fontos a folyamatosan frissülő tartalom. Volt Pebble okosórám több is, meg Yotaphone 2-m is, mindkettő szuper volt. Van még otthon egy ebook olvasóm, ami einkes, androidos. Email, böngészés, könyvolvasás szuper rajta. Típusát most nem mondom meg, mert nyaralok. Fejből meg nem tudom.
Új hozzászólás Aktív témák
- itt sincs warez!
- Gyúrósok ide!
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Kés topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Autós topik
- Bittorrent topik
- Gurulunk, WAZE?!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G5 - i5-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX One S 1TB játékkonzol extra kontrollerrel garanciával hibátlan működéssel
- Okos Playstation 3 - Telepített PS3 játékokkal
- ÚJ- Hp Elitebook 840 G8 i5 11. gen 14" Magyar laptop / notebook- Win11
- DELL PowerEdge R730xd 12LFF+2SFF rack szerver - 2xE5-2680v3,64GB RAM,4x1GbE,H730 RAID v ZFS
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest