Hirdetés
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- A kézikonzolok teljesítménytrónjára pályázik az AYANEO és a GPD
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- TCL LCD és LED TV-k
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- ASUS notebook topic
- A NEX üzletágat is leválasztaná az Intel
- Melyik tápegységet vegyem?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Tőzsde és gazdaság:
Hasznos információk az összefoglalóban!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
félisten
-
KMT
addikt
válasz
Ixion77 #6755 üzenetére
"Amíg az áram előállítása nem megújulóból történik, a kínaiak meg sorra húzzák fel az új szénerőműveket, addig látszattevékenység az egész. "
Alapvetően igen, de azért az nem mellékes, hogy elektromos esetén nem a városban szennyez az autó.
6758 HussarF:
"el kell most már felejteni ezt a kínai=gagyi dolgot, mert annak az érának vége"
Ezt csak úgy ide, mert épp aktuális
[link] -
Ixion77
Topikgazda
-
#48584626
törölt tag
"de ha tudná mi az ára, akkor elutasítaná"
Tudja mi az ára: az amit otthagy a kasszánál.
Amúgy meg szigorúan nézve az embernek semmire sincs szüksége egy meleg és száraz barlangon, egy kevés tiszta vízen és némi egyszerű kaján kívül. Éppen ezért én nem kezdeném el méregetni hogy mire van és mire nincs objektíven szükség.
Fogyasztói társadalomban élünk, sőt abból élünk.
-
avl
senior tag
válasz
#48584626 #6792 üzenetére
a felesleges valami vagy a fogyaszto döntse el: szerintem direkt gerjesztett (a "jómódban")
mintha azt mondanánk: a kábszerfogyasztó "hajlandó ezért (plusz) pénzt adni akkor nem felesleges...kőkeményen profitorientált gazdasági vállalkozás" ugyhogy szolgáljuk ki ezt az igényt
egy tarsadalmon, 1 bolygon, 1 orszagon, 1 cegen, 1 piacon, 1 családon belül sem lehet minden hülye igényt szó nélkül kiszolgálni csak mert van, ...szerintem
erösen valoszinü, hogy X éve senki nem ment be a szalonokba, hogy venne autot, de legyen benne Y1, Y2 feature (pl. a kulccsal "örökké" kommunikálás ..ami miatt aksi 2 nap alatt lemerülhet; az auto "szól neten" a szerviznek, stb.)
ezek nelkül azt gondolom jobb lenne a világ
a fogyaszto rá lett gerjesztve, de ha tudná mi az ára, akkor elutasítaná
persze van mögöttük tartalom, munka, eröforrás
pocsékolásrááldozás ..épp ez a baj;a japánok szerintem tudnának hülyeségeket kínálni, de sokkkkal kevésbé teszik, mint a "haladó EU"beliek;
óvva intek mindenkit a hülyeségek fogyasztásától
de befejeztem e témába írást
-
#48584626
törölt tag
válasz
julius666 #6790 üzenetére
A földbe állás nekem az amit például a Saab bemutatott. Vagy mondhatnám a teljes brit autóipart, az talán még jobb példa.
"Itt EU-n belül az autóipar egy kiemelten fontos, stratégiai üzletág"
Fene tudja. Egyes országok szintjén talán, teljes EU szinten erős kétségeim vannak. Ha így lenne akkor nem szivatnánk saját magunkat.
-
#48584626
törölt tag
"erre mondom, hogy felesleges"
Ezt nem nekünk kell eldönteni hanem a fogyasztónak. Ha valaki hajlandó ezért (plusz) pénzt adni akkor nem felesleges. Az autógyártás nem jótékonysági intézmény, hanem kőkeményen profitorientált gazdasági vállalkozás (még ha nem is a legjövedelmezőbb), amivel profitot lehet termelni az legitim.
Mellesleg azért műszaki tartalom is van a komplexitás mögött."en is erzek olyat a hsz.-aidban"
Erre neked is ugyanazt tudom mondani mint neki.
-
j0k3r!
őstag
"A várakozásoknak megfelelően újabb 75 bázisponttal 10,75 százalékra csökkentette az alapkamatot az MNB Monetáris Tanácsa idei utolsó kamatdöntő ülésén. Így az évet még 18 százalékon kezdő irányadó kamat az infláció meredek esésével jelentősen csökkent, és ez várhatóan 2024 elején is folytatódik."
Forrás: [link]
-
julius666
addikt
válasz
#48584626 #6783 üzenetére
Mit jelent számodra a "földbeállás"? A totális felszámolást? Szerintem azt senki se gondolja.
Itt EU-n belül az autóipar egy kiemelten fontos, stratégiai üzletág. Elég csak egy jelentős térvesztés és már annak kb. beláthatatlan következményei lennének. Autóiparhoz közvetlenül nem kapcsolódó területeken is.
-
avl
senior tag
válasz
#48584626 #6777 üzenetére
"Megbízhatóságban valóban a japánok vezetnek"
"a németek sokkal magasabb komplexitás mellett" -> erre mondom, hogy felesleges (és persze nem csak a németek); a fogyasztok gerjesztve lettek ...a Haptik-ra, a puha belsöre, hogy az auto felhivja a szervizt és millio - szerintem - minimum tulzott, felesleges "feature", ...amik eröforrast (idö, penz, kapa) emesztenek fel es miattuk - is - sikkad a lényeg
"A kínaiakról meg kábé nem tudunk semmit" egyetértek
"A 80as években a japánok voltak a mumus, jaj jönnek a japánok, vége az európai autóiparnak. Az ezredforduló környékén a koreaiak voltak azok, ma meg a kínaiak.
Aztán az európai autóipar még mindig itt van. Nyilván folyamatosan átalakul, változik, aki rossz döntéseket hoz megszívja, de ebben"egyetértek
vége nincs semminek, a dolgok alakulnak; a kinaiak növekedni fognak az autópiacon, hogy kinek a rovására, melyik szegmensben, mennyire ...az majd elválik (nyilván pl. Dacia és Lambo szegmense nem egyformán érzékeny a kínai "márkák" presztizsére, akármijeire)
...kicsit en is egyetértek #6778HussarF elsö mondatával, en is erzek olyat a hsz.-aidban
-
ngaba
aktív tag
válasz
Hi!King #6786 üzenetére
Most vettem Xiaomi telefont, a mobiltelefonos topicban ajánlották.
Nekem ez megfelelő minőség. (A HP is gyárt sz@r laptopot is a legalsó árkategóriában.) Az egyéb kütyüiket nem ismerem.
A befektetési topicokban előszeretettel ajanlott Stellantis meg ilyen autókat gyárt: [link] (Az most lényegtelen, hogy itt a tulaj is hibázott.)
Lehet, h az sem véletlenül olcsó. -
#48584626
törölt tag
válasz
Hi!King #6781 üzenetére
Igen, ez is benne van. 1990ben 35 millió autót adtak el globálisan, 2017ben, a csúcson meg 82 milliót, nyilván ebben benne van például Kína növekedése, ami pár tízezerről 24 millióra emelkedett.
Azóta lefelé megyünk, úgyhogy az új szereplők csak a többiek kárára tudnak növekedni. De ez nem a régieknek hátrány, hanem az újaknak, nekik nehezebb a dolguk.Persze a kínaiak főleg a kínai piacra koncentrálnak.
-
Hi!King
őstag
A vacak minőségre nagyon jó példa, és elsősorban nem a telefonoknál, bár mióta nagy a piaci részesedésük, ott is, sőt az ár-értékaránybeli fölényük is lassan elolvad. Csak mert arról volt szó hogy már nem igaz, és tévhit az hogy a kínai cuccok vacakok, na a Xiaomi erre jó példa, hogy de (nyilván vannak ellenpéldák is).
-
ngaba
aktív tag
válasz
Hi!King #6763 üzenetére
Ez itt lényegtelen, a Xiaomi pont jó példa arra, hogy lehet félni a kínaiaktól. Nem azt mondja senki, hogy a Xiaomi a legjobb telefon, de ha feleannyiba kerül, mint egy hasonló tudású Sony, akkor... Meg lehet nézni, hogy hány telefont ad el a Xiaomi, és mi lett a Motorolával, LG-vel stb.
Mondom ezt úgy, hogy abszolút nem szurkolok nekik...
-
66zio
aktív tag
Ez az autóipar nehéz kérdés amúgy. Teljesen ugyan az mint a mezőgazdaság. Mindig megy sírás aztán kiderül, hogy az év rekord profitot hozott. Upsz. Aztán persze egyszer minden sírás bejön, csak kit érdekel amikor minden évben előadják? Farkast kiáltó fiú esete.
-
Hi!King
őstag
válasz
#48584626 #6777 üzenetére
Ehhez azért kellett, hogy globálisan durván emelkedtek az eladások, ezért hiába csökkent az európai autóipar százalékos részesedése a japánok növekedésével, még így is brutálisan tudtak növekedni. Az akkori arányban már nincs tér növekedésre, mivel a fejlett világban további motorizációra nincs tér, és már Kína, India meg a többi közepes gazdasági fejlettségű ország autó piaca is nagyra növekedett.
-
-
-
#48584626
törölt tag
Megbízhatóságban valóban a japánok vezetnek, viszont a németek sokkal magasabb komplexitás mellett hoznak átlagos vagy enyhén átlagon felüli eredményeket.
A Tesla simán szar, alulméretezett és silány minőségben gyártott ipari hulladék, ezt már ma tudjuk. Ahogy öregszik a flottájuk, úgy fognak durva témák náluk tömegesen kibukni, lesznek még látványos botrányok, amiket nem lehet majd egy OTA frissítéssel elrendezni.A kínaiakról meg kábé nem tudunk semmit, de az biztos hogy nem eszik olyan forrón a kását. Az elmúlt évtizedekben néhányszor már lejátszottuk ezt a hisztit ami most megy. A 80as években a japánok voltak a mumus, jaj jönnek a japánok, vége az európai autóiparnak. Az ezredforduló környékén a koreaiak voltak azok, ma meg a kínaiak.
Aztán az európai autóipar még mindig itt van. Nyilván folyamatosan átalakul, változik, aki rossz döntéseket hoz megszívja, de ebben semmi újdonság nincs. -
avl
senior tag
válasz
#48584626 #6768 üzenetére
es szerintem / adatok szerint a megbizhatosagban a D-beli tömeggyartmanyok nem olyan jok, a J-okhoz képest
nem Tesla vagy kinaiak, mert azoknak nem lehet meg ma a mondjuk elmult 20 eves trendjük (hogy alakult ezen tavon a megbizhatosag, a tartossag)
D itt tart ma (sajnos) :
-
Kijött a friss rangsor: már nem Magyarország az infláció Európa-bajnoka
Látott valaki mostanában hírt arról, hogy az Eurostat mire jutott a vizsgálódással, megfelelőnek találták az "okosított" magyar infla adatot? Ez amúgy nem az a módszertan, hanem egy egységes, csak úgy eszembe jutott.
-
#48584626
törölt tag
válasz
PredatorZoli #6770 üzenetére
"Egy belsőégésű motor+automata váltó kombó komplexitásában össze sem hasonlítható egy villanymotoros hajtással."
Egy modern akkupakk + inverter messze nem olyan egyszerű mint ahogy sokan gondolják, ahogy a villamos gépek sem azok. Nyilván valamivel egyszerűbb, de ez nem döntő szempont, ettől nem könnyebb piacra lépni és eredményesnek lenni.
"Persze hogy mindent meg lehet venni, csak amíg a kínaiaknak az európai váltót kellet megvenni"
Vehettek bármilyen váltót. A kínai PHEV-ekben is van valamilyen, a BYD eladásainak a fele PHEV, a kínai gyártók belföldi eladásainak a nagy része ICE vagy hibrid.
A VW meg a BMW is megveszi a váltót (nyilván a saját igényekre fejlesztve)Motort is vehettek volna, ha annyira kellett volna nekik, de láthatóan nem kell, mert van nekik milliószámra.
A kínaiak versenyelőnye egyedül a teljesen átláthatatlan állami támogatásoknak és kereszttulajdonlásoknak köszönhető, aminek az eredményeképpen nem kell piaci körülmények között helyt állniuk,.mert a veszteségeik el vannak bújtatva a teljes beszállítói láncban.
-
Wn2tl
aktív tag
Ti mindhárman is az autóiparban dolgozó mérnökök vagytok és totál máshogy látjátok a dolgokat. Fura nekem.
-
#48584626
törölt tag
válasz
HussarF #6771 üzenetére
"Nem különösebben gyengébbek, mint a konkurencia"
Tartósságról, megbízhatóságról nem tudunk semmit. Az infotainmentjük csapnivaló, úgy szoftveresen általánosan szarok.
"árban jóval alattuk vannak"
Tényleg? Nekem nem úgy tűnik.
Tisztában vagyok az alapvető iparági hangulattal. Amit beidéztél annak jó lenne ha ismernéd a kontextusát.
-
-
PredatorZoli
senior tag
válasz
#48584626 #6769 üzenetére
Csak tudom miről beszélek, ebben a szektorban dolgozom. Egy belsőégésű motor+automata váltó kombó komplexitásában össze sem hasonlítható egy villanymotoros hajtással. Persze hogy mindent meg lehet venni, csak amíg a kínaiaknak az európai váltót kellet megvenni (vagy kétes minőségben lemásolni) addig nem volt akkora versenyelőnyük, most meg...
Az a tendencia, hogy a legtöbb autógyártó ilyen szerkezetet mint pl váltó, meg sem próbált házon belül lefejleszteni és gyártani, általában megvették. Azonban az elektromos hajtásnál ez annyival egyszerűbb, hogy ezt már simán a legtöbb autógyár megcsinálja magának, még kínában is (vagy megveszi féllérekért mert sokan meg tudják csinálni az alacsony knowhow igény miatt). -
#48584626
törölt tag
válasz
PredatorZoli #6767 üzenetére
Egyrészt nem jóval egyszerűbb az EV sem, másrészt semmiféle olyan knowhow előny nem volt korábban sem, ami az új szereplők piacra lépését gátolta volna, mert a belsőégésű motort meg a váltót ugyanúgy meg lehet venni a piacon mint bármi mást.
Semmivel sem egyszerűbb az új szereplőknek betörni a piacra EV- vel mint ICE-szal. Ez egy baromi nagy tévhit, és nagyon sok befektetői pénz elpárolgását fogja eredményezni. -
#48584626
törölt tag
Nem is az a fő érték, hanem a megbízhatóság, a komfort, a gyártási minőség, a tartósság, stb. Sokan azt képzelik hogy attól még, hogy a külső lemezek csálén állnak, a belső tulajdonságok rendben vannak, de pont nem így van. Ha már arra sem fordítanak figyelmet amit lát az ügyfél, akkor azt meg különösen leszarják amit nem lát.
-
PredatorZoli
senior tag
-
User_2
tag
egy lehetséges válasz a részvényárakra:
Why AI Will Spark Exponential Economic Growth | Cathie Wood | TED
az elmondottak valószínűleg csak a nagyobb vállalatokra vonatkoznak, a kisebbek - russel népe nem feltétlen éli túl.
ami elképesztő vállalat darabszám csökkenést, tőke koncentrációt és index növekedést indukálhat. -
axioma
veterán
Nincs teslam, de nem a hezagok parhuzamossaga hanem a hasznalati erteke alapjan valasztanek inkabb autot, a tobbi szerencsere engem nem zavar. A kezzel huzott festekvonalakon meg elvezkedjen akinek cserebe nem faj az arra koltott penze.
[Kinait me'g nem tudom megitelni - es nincs hasznalt, az uj auto felar meg szinten no-go -- befektetes topikban vagyunk vagy mi ;-) -, de T-t siman bevallalnek.] -
Hi!King
őstag
válasz
HussarF #6758 üzenetére
Én elsősorban a Xiaomi márka miatt gondolom, hogy nem kell elfelejteni azt, hogy a kínai termékek jelentős része ipari hulladék. Pedig egy jó telefonmárkaként indult, de ma már minden szemétre ráírják a nevüket, es telefon vonalon is egyre szemetebbet gyártanak, valamint szoftveresen egyre megbízhatatlanabbak. Értem én, hogy az autóknál komolyabb ellenőrzések vannak mint egy telefonnál vagy robotporszívónál, csakhogy sokkal kevésbé van mindez garantálva Kínában, mint itthon, és persze ott a szoftveres problémák is súlyosabbak lehetnek.
-
kovsol
titán
Beleülsz egy teslába, és megnézed az anyagokat, az összerelés minőségét, elemek közötti hézagok egyenetlenségét stb akkor rájössz, hogy az az autó kb egy tech demó, nem pedig egy minőségi kocsi. Persze a tesla rózsaszin ködben úszó felhasználok nagy része ezt nem fogja beismerni önmagának.
-
Aki hulladékot akar venni, azoknak biztosan.
Én sok különböző forrásból olvastam/hallottam már erről, olyanról is, aki személyesen, üzletileg érintett. És az volt az egybehangzó vélemény, hogy el kell most már felejteni ezt a kínai=gagyi dolgot, mert annak az érának vége. Kína már minőséget tud gyártani és azok a kínai autók, amiket ide hoznak, igazából nem rosszabbak, mint a nyugatiak.Ezért is rettegnek igazán az itteni gyártók, mert Kína már nem csak egy összeszerelő üzem. Ellopta meg kifejlesztete a know-how-t és most már olyan termékkel tud betörni a piacra, ami nagyon komoly versenyhelyzetet teremt.
-
FrozeN`
tag
válasz
Ixion77 #6698 üzenetére
Az ábrához kapcsolódó friss videó
(plusz a kötelező clickbait cím)
-
Vesa
veterán
válasz
HussarF #6754 üzenetére
"A szemek most meg a kínaiakra szegeződnek."
Aki hulladékot akar venni, azoknak biztosan. Egyébként nyilván nem megy magától olyan jól az EV, hiszen azonos kategóriát jelentős felárral lehet venni egy füstöshöz képest. Ezt nem sokan fogják kifizetni, csak azért, mert zöld. Bár így 2 év masszív EV használat után már azt mondom, nagyon is szerethető ez a dolog és ha nem kerülne annyiba egy új BMW i4, mint egy egy 4 éves 750i, akkor fel sem merülne bennem a 750i vásárlása, mert valójában az EV sokkal jobb vezetési élményt és kényelmesebb üzemeltetést ad. De amíg árban ekkora a szórás, addig nehéz lesz a válsztás. A jövő évi EV pályázatra azért én is rászaladok, de nem biztos, hogy a NER outsider jobbágyoknak is marad belőle valami, esélyesen szétosztják szépen egyás között.
Ixion77
kína nem azért "versenyképes", hanem mert csalnak! Irtózatos állami pénzeket tolnak bele, így nem nehéz olcsóbban adni az autóikat, mint egy európai vagy amerikai gyártónak. A kínaiak ezt az egészet gyakorlatilag gazdasági háborús fegyverként használják. Én az EU helyében teljesen kitiltanám a piacról a kínai autókat, amíg ez a helyzet fennáll. Majd ha megtanulnak piaci alapon működni, akkor jöhetnek, ha meg nem, akkor marad nekik a KGST egy korcsosult verziója. -
Ixion77
Topikgazda
válasz
HussarF #6754 üzenetére
Pont ezért nem szabadott volna az EU-ban eddig sem támogatni őket. Csak lábonlőtték vele az európai gyártókat, a tőlük beszedett adókból. A környezetvédelmi eredmények meg csak elméletiek. Amíg az áram előállítása nem megújulóból történik, a kínaiak meg sorra húzzák fel az új szénerőműveket, addig látszattevékenység az egész. A belsőégésűek árusításának betiltásáról szóló tervezeteket is el kellene törölni, mielőtt még nagyobb kárt okoznának. Vagy átírni úgy, hogy "Majd ha Kínában és az USA-ban már be lesz tiltva, akkor majd mi is betiltjuk. Talán."
-
-
Vesa
veterán
válasz
Ixion77 #6698 üzenetére
Maximálisan oszton ezt az elemzésedet! Látszik, hogy sokkal több olyan paramétert figyelembe veszel, ami a kezdők szerint irreleváns, vagy eleve nem is számolnak vele. Pedig nagyon fontosak, és jelentős kihatással lehetnek a világgazdaságra. Az USA vs. Kína gazdasági és politikai háborúja -ami egy ideje ugye zajlik-, még tartogathat nem kis meglepetéseket.
-
Geri89
aktív tag
Sziasztok! Fejlesztési Hitelközpont Zrt. mond valakinek valamit? Cégünknek kínál állítólag valami EU-s hitelt teljesen 0 kamattal, ami bérre, fejlesztésre, stb fordítható, cserébe egyszeri 5%-ot kérnének.. Valaki tud jelenleg futó ilyen konstrukciót cégek részére?
-
Mercutio_
félisten
válasz
HussarF #6715 üzenetére
Már az előző szigorításnál erősen csökkent a vásárlások száma.
Pedig az csak annyit írt elő, hogy 6 helyett 12 hónapig nem adható el az autó (rengeteget tovább adtak az élelmes németek az északi országoknak) valamint némileg csökkent a támogatás összege.
Itthon 2 vagy 3 évig nem adható el támogatott autó? -
avl
senior tag
forras: [link] mas jo abra is van benne
-
Ixion77
Topikgazda
válasz
PredatorZoli #6740 üzenetére
Gyengélkedik ez már vagy két hete, csak a 12.-14. közt volt masszív dollárgyengülés elfedte.
Érdekesebnek tűnik nekem ami az OTP-n történt ma. 30+ milliárdos ügyletet nyomtak le kicsivel dél előtt tegnapi zárón. Akinek volt nyitott vételi megbízása, az pár perc alatt nyert másfél százalékot. Kíváncsi lennék ki és kinek adott át ekkora pakkot.
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz
PredatorZoli #6744 üzenetére
De szerintem nem normalis az aki fogja a 4%-ot es vakon, minden evben inflacioval indexalva kiveszi, fittyet hanyva a korulotte levo vilagra. Ez egyszeruen nem realis.
Szerintem senkinek sem kene ennyire szigoruan venni ezt a szabalyt, ez csak egy okolszabaly, cornerstone, rule of thumb (ahogy elobb is irtam), kismillio kifejezes van ra.
"Ott bizony látszik hogy eltérő felélési periódusnál más kicsit a szitu."
Ezert mondtam, hogy ne keverjuk ide a FIRE-osoket, normal nyugdijrol volt szo +-20 ev nem mindegy. -
PredatorZoli
senior tag
válasz
Oppenheimer #6742 üzenetére
No shit, azt hittem ez evidens.
Akkor (lehet) nem vagy tisztában arról, miről szól ez a 4%-os cucc. Az eredetileg úgy van, hogy elindulsz 4%-al, és az így kapott összeget minden évben inflációval emeled. Magyarul közben sehogy nem veszed figyelve, hogy milyen a hozam vagy épp hogy áll a piac vagy a portfoliod...
Az hogy early vagy nem early, az mind1 a metodika szempontjából. Van ott egy nagy tábla ahol a különböző időtávokat is nézi, nem csak a portfolio összetételt és a withdrawal ratet, érdemes megnézni. Ott bizony látszik hogy eltérő felélési periódusnál más kicsit a szitu. -
julius666
addikt
válasz
PredatorZoli #6740 üzenetére
Simán csak közeledik az év végi nagyobb számlázásom. Januárban majd, hogy adóznom kell a devizajövedelmem után, erőre kap majd a forint, nem kell aggódni.
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz
PredatorZoli #6729 üzenetére
Elsőt a feléig végignéztem, utána pedig tekergettem, mert unalmassá vált sajnos.
Nem mond semmiben ellen annak amit írtam.
Először is ő early retirementről beszél, mi pedig nem.
Másodszor is, a vége felé beszél egy ötletről, mi szerint piaci helyzet függvényében vonj ki tőkét a portfólióból. No shit, azt hittem ez evidens.Normál nyugdíjazásnál 4%-ot venni rule of thumbnak, majd triviálisan alakítani a pénztkivonás mértékét piaci helyzettől függően - továbbra sem rossz tanács.
Én úgy számolom magamnak a 4%-ot, hogy annak a feléből is megéljek, azért mert van egy magasabb életszínvonal amit szívesen fenntartanék, és az adja ki a 4%-ot. Vannak költséges hobbijaim. Másnak is ezt javasolnám.
FIRE az más tészta. Nekik nagyon figyelni kell rá hogy puritán életét éljenek és nyilván a 4%-os átlag kivonás kockázatos lehet longevity szempontból.
-
Ringman
félisten
válasz
PredatorZoli #6740 üzenetére
lehetséges, linkeltem feljebb egy cikket erről:
#6692 -
PredatorZoli
senior tag
A forint péntek óta jól megindult lefele. Lehet ezzel elindult egy gyengülő trend, ami talán mondhatjuk hogy érett már egy ideje?
-
TCr
veterán
válasz
Oppenheimer #6737 üzenetére
Én a magam 42 évével nem annyira.
-
Oppenheimer
nagyúr
-
Ixion77
Topikgazda
válasz
Oppenheimer #6733 üzenetére
Továbbá bizonyos kifejezéseket annyira csak angolul hallok, hogy már ha akarom se tudom a magyar megfelelőjét írni, mert nem tudom mi az. Ami most így hirtelen eszembe jut, az a "pivot" és a "rigged". (After the Fed pivots, stock prices are usually still go up for a while / Stock market is fundamentally rigged towards long)
-
j0k3r!
őstag
Kis bulvár: "Törökország újonnan kinevezett jegybankelnöke, Hafize Gaye Erkan elárulta, hogy az egekbe szökő infláció miatt kiszorult az isztambuli ingatlanpiacról, így kénytelen volt visszaköltözni a szüleihez."
-
Oppenheimer
nagyúr
TCr: én hunglishül beszélek és ez nem fog megváltozni senki miatt. Médiafogyasztásom 90%-a angol, munkám nyelve angol, gyakorlatilag 100%-ig amerikai kulturális hatás ér, szóval nekem teljesen értéktelen a magyar szavakhoz ragaszkodni amikor valamit egy angol szó jobban kifejez.
-
TCr
veterán
válasz
Oppenheimer #6730 üzenetére
No offense: miért könnyebb a cringe szót használni, mint a magyar megfelelőit?
-
PredatorZoli
senior tag
válasz
Oppenheimer #6728 üzenetére
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz
PredatorZoli #6719 üzenetére
Az mar reg keso. Ezert a sporolasert en nem maradnek MO-n.
Ha valakinek van arra penze hogy jobb helyenre koltozzon idosen, akkor arra is van, hogy fiatalabban megtegye ugyanezt.
"A safe az inkább 3%."
Ott van az abra hogy a 4% is safe.
Persze ha valaki 40 evesen mar nem akar dolgozni 1 percet se, akkor lehet jobb neki a 3... -
kovsol
titán
válasz
PredatorZoli #6719 üzenetére
És 70 évesen ki akar költözni egy idegen helyre ahol lehet egy ismerőse sincs, és mindent hátra hagyva?
-
#48584626
törölt tag
válasz
PredatorZoli #6719 üzenetére
Az a baj, hogy fiatalon sem vagy védve a betegségektől, nem kell ahhoz nyuggernek lenni. Ismerősi körben most ment el nemrég egy srác, nem volt még 50, bélrák, mire diagnosztizálták addigra áttét, nem tudták megmenteni. Másik 30 akárhány éves, heterák, szevasz.
Tudja a fene hogy nyugaton megmentették-e volna őket, lehet ott sem, de az biztos hogy jelentősen nagyobb esélyük lett volna életben maradni.
-
buherton
őstag
válasz
Oppenheimer #6716 üzenetére
Ez a kedvenc részem:
Azok, akinek már forgalomba van helyezve az autójuk, és korábban igényeltek pénzt az államtól, megkapják a támogatást, azok, akinek el van fogadva a kérelmük, de az autójuk még nem érkezett meg, bukták a pénzt. El sem merem képzelni, hogyan fogadna egy ilyen lépést a magyar közvélemény, de ez most mellékes.
A pártújsáh hű maradt magához. Ennél meredekebb dolgok mennek itthon és sokkal gyakrabban.
-
PredatorZoli
senior tag
válasz
Oppenheimer #6714 üzenetére
A safe az inkább 3%.
Egyébként korán nyugdíjbamenni nem rossz Mo, mert amíg nem szorulsz egészségügyi ellátásokra, addig nagyon olcsón megúszod (8k/hó és le van tudva a TB), adómentes befektetések stb.
Talán úgy a jó ha valaki itt kezdi a nyuggerséget és mikor romlik az egészsége elmegy egy fejlettebb országba? -
válasz
Oppenheimer #6716 üzenetére
Ha azt kitakarja a szemellenző, akkor tessék, fb poszt formában: [link]
-
pictigjis
őstag
válasz
Oppenheimer #6716 üzenetére
a konkret teny attol meg teny marad
-
Azonnali hatállyal megszüntették az elektromos autók vásárlási támogatását Németországban
Még egy adalék a nikkel ár bezuhanás témához.
-
Oppenheimer
nagyúr
Merjen az ember 5%-kal számolni?
Mi van ha 60 évesen nyugdíjba megyek és 90 évesen elfogy?
Aztán még lenne 10 év life spanem.. hát durva lenneAmúgy azon kell gondolkodni hogy nyugdíjasan milyen társaságot talál magának az ember, mert a jó szociális közeg nagyon fontos a hosszú élethez.
Ez meg olyan helyen elérhető ahol van ennek kultúrája.Azon is gondolkodni kell hogy milyen célokat tűz ki maga elé és mivel foglalja el magát. Aki nem marad aktív és nincs célja, az meghal. Ebben az esetben lehet 6% is a withdrawal rate, de én pl inkább élnék tovább.
Emellett legyen elérhető és megfizethető egészségügy, emiatt megfelelően fejlett országban kell nyugdíjba menni, ahol van pénz pakisztáni ápolókat importálni.
Szóval a 4-5% withdrawal ratet sztem nem érdemes magyar árszínvonallal számolni, szerintem MO-n nem érdemes nyugdíjba menni. Itt csak meghalni lehet gyorsan. Ezért is kell legalább 5-10 év vagyonhalmozás Svájcban, ha a bejön lehet ott is maradunk. Az elég jó hely megöregedni is.
-
avl
senior tag
latvanyos abra:
forras: [link]
-
Gabró
tag
válasz
concret_hp #6708 üzenetére
A kormányzat az MNB-nél vált. Pusztán a deviza beérkezésével, és annak átváltásával nem jelenik meg forintkereslet a piacon.
A bérkező euró a devizatartalékot növeli, javítja a kormányzat pénzügyi pozícióját, és indikáció lehet arra, hogy ha ezt a 10 milliárdot kiengedték, akkor ki fognak többet is.
-
concret_hp
addikt
-
annak ellenére, hogy az eurhuf esetén az volt a várakozás, hogy az érkező "pénzek" segítik majd az árfolyamot valahogy nem ez történik, mintha pont a másik irányba indult volna el. miért kellene ennek a forint erősödésével járnia? nekem az tűnik logikusnak, hogy a kormány számára ebben az esetben is a gyenge forint a jó, többet tudnak belőle itthon költeni. a pályázatok huf alapon kerülnek kiírásra, a tanárok bére szintén forintban kerül kifizetésre, stb, sbt.
-
julius666
addikt
válasz
Ixion77 #6704 üzenetére
Ez a chart fintwitről van? Lehet tudni mi alapján és hogyan vannak képezve ezek a görbék? Nem tartom lehetetlennek, de őszintén szólva borzasztóan szkeptikus vagyok az ilyenekkel kapcsolatban (vagy a fintwit posztokkal kapcsolatban úgy általában).
#6705 j0k3r!
RRP "ürülésével" kapcsolatban olvastam egy érdekes cikket a hetekben, megpróbálom majd megkeresni. Emlékeim szerint arról szólt, hogy a befektetők látványosan elkezdtek átugrálni inkább államkötvénybe. -
j0k3r!
őstag
válasz
Ixion77 #6704 üzenetére
RRP
2023.10.31. - $1137.697B
2023.12.15. - $683.254B
Csak innen ("likviditás börtön") kiáramlott az elmúlt 6 hétben $450B. Nem baj, Q1 végéig valószínűleg elfogy. Tudjuk mi alapján számolódik a zöld vonal? RRP, TGA, FED balance sheet, ilyesmi?BTFP kapcsán érdekes tweet (egyébként őt is érdemes követni), kíváncsi vagyok mi lesz az "ideiglenes" program sorsa márciusban. Aztán lehet, hogy Milton Friedman-nek lesz végül igaza: "Nothing is so permanent as a temporary government program."
Elvileg a QE is így indult 2008-ban, most meg békeidőben, konjunktúrában is alig bírja ki nélküle a gazdaság.
"Magyarán a kérdés az, hogy már a lufifújás végéhez vagyunk közel, vagy lehet ezt még fújni ennél is jóval nagyobbra."
Szerintem van még benne, nagyon közel az S&P500 $5000, azt kár lenne most már nem megütni -
Ixion77
Topikgazda
"Shiller P/E 32, és ez még mehet felfele, ha beindul a FOMO/chasing."
...és/vagy ha várakozás alatti jelentések/előrejelzések érkeznek.
Valamint még messze el vagyunk maradva 2000-től, márpedig amilyen extremitások voltak az elmúlt években, semmi meglepőt nem találnék benne ha akár azt is meghaladnánk.
Magyarán a kérdés az, hogy már a lufifújás végéhez vagyunk közel, vagy lehet ezt még fújni ennél is jóval nagyobbra.Épp ma délelőtt láttam a friss chartot a US (zöld) és globál (lila) jegybanki pénzpumpáról. Elképesztő. Magyarázza a rallyt is:
Az állítólagos QT (amire én jelentős részben építettem az idei évi stratégiámat) óriási szemfényvesztés.
-
j0k3r!
őstag
válasz
julius666 #6701 üzenetére
"kivéve amikor nem. Pl. 2008 pont választási évre esett"
2000 is"Szóval nem igaz a közhiedelem, hogyha sokan várják a válságot akkor nem jön."
Most alig várják, maximum ebben a fórumban van magasabb arányban jelen a hard landing scenario gondolata. Shiller P/E 32, és ez még mehet felfele, ha beindul a FOMO/chasing. -
Ringman
félisten
-
julius666
addikt
Választási év: idén gyönyörűen sikerült hozni a pre-election year szezonális statisztikát. Election year se szokott rossz lenni, bár ezek a tőzsdei ökölszabályok mindig olyanok, hogy egész jól működnek, kivéve amikor nem. Pl. 2008 pont választási évre esett.
2008: nyilvánvalóan sok a különbség és az szinte biztos, hogy ha most is válság lesz, akkor nem ugyanonnan fog indulni (subprime mortgage) és más menete lesz. A történelem nyilván nem ismétli önmagát, max rímel.
- Ami szerintem érdekes hasonlóság, hogy 2008 is egy hasonló módon évekkel előre, legalább az ingatlanpiaci problémák felszínre bukkanásától sokak által várt válság volt. Szóval nem igaz a közhiedelem, hogyha sokan várják a válságot akkor nem jön. Persze később jött mint a rá várók gondolták, ez tény.
- Ami érdekes különbség, hogy 2008-ban nem számított arra mindenki, hogy rövid úton vissza fog térni - és tartós lesz! - a ZIRP. Bikák és medvék egyartánt. Én is. Ez látszik az extrém inverzióban. Ez látszik a fedwatch táblázatában, amiben gyakorlatilag 2022 óta folyamatosan pár hónapra előre kamatvágást próbál látni a piac.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Path of Exile (ARPG)
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Azonnali informatikai kérdések órája
- EAFC 25
- Alkoholista nevelde
- Okos Otthon / Smart Home
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest