Hirdetés
-
PROHARDVER!
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Akula
őstag
válasz KTTech #17295 üzenetére
Ez igen!
Nálunk a 3 kocsiból mind a három zabál.
Mondjuk én tolom is neki, mert soha nem érek rá.
Mindegyik szívó benzines.
- 19 éves francia könycsepp lámpás Yaris csak helyben, városon belül mozog bevásárlás, gyerek hurcolás, 100m-enként elsőbbséget kell adni, vagy lámpa, meg rengeteg dugó. 6.4-6.8. Teszteltem sima nyílegyenes autópályás 90-95 km/h tötymörgéssel 4.6-4.8. Gumik: 2.2-re fújva.
- 2015-ös Rio 1.25MPI, ha klíma nélkül megyek vele és csak épp hozzáérek a gázpedálhoz, akkor nagy kínok és villogtatások árán 4.8. Ha a saját tempómban autók között szlalomozós, még épp beférek, lámpánál úgyis én leszek az első, akkor 5.8-5.9. Autópályán 140-nél 6.7 Pedig áramvonalasnak gondoltam. Gumik: 2.4-re fújva.
- 2015-ös Verso 1.8 (147LE) országúti vegyes 6.0-6.2, városi 6.2-7.0 ez sok mindentől függ, autópálya 120-nál 7.5 150-nél 8.9, 160-nál már 9.3. Ezt azóta sem értem. Megéri a végsebességgel menni vele? Gumik: 2.6-ra fújva."Akula Sub, ready for the deep!"
-
KTTech
veterán
Spritmonitor, sajnos nem full automata, csak a fogyasztást illetve a megtett távot számolja az előző óraálláshoz képest.
Amit meg kell adni: óraállás, tankolt üzemanyag mennyisége (illetve, hogy full tank volt-e, ha nem, akkor nem tud átlagot számolni majd csak akkor, amikor ismét teletank lesz) és a fizetett összeg (illetve, hogy milyen valutát használtál, de ez automata, változtatni csak akkor kell ha pl. nem az UK-ban tankolok, aztán átváltja majd magának esetemben fontra a hosszú távú statisztikához).
Opcionálisan meg lehet adni, hogy hol tankoltál, milyen gumit használsz, megy-e az AC stb.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
2.6-ra fújva kaptam meg 0 km-esen, de amúgy is ennyire fújják a Toyota márkaszervizek erre.
A motor ugyanaz mint a Yaris MK4 HSD-mben volt (gyakorlatilag azonos az újabb Corollák, Lexusok 2L-es motorjával, csak 1 hengerrel kevesebb - így lesz 1.5-ös - és csak portbefecskendezés van, de így is 41%-os a hatásfoka, ami bőven diesel kategóra, annak is a teteje, a kompresszió is nagy, 14:1), és ott nyáron lazán levittem a fogyasztást 3.8-3.9 közé:
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Az egyik ismerős meg akar győzni, hogy az NX300h 4,5L körül fogyaszt , mert venni akar egyet, és állítólag a tulajnál ennyit fogyaszt Mondjuk hegyről lelökve, kikapcsolt motorral, hátszélben... lehet még igaz is
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A másik lehetőség, hogy bekapcsolod a táblafüggő dinamikus tempomatot, és amilyen táblát felismer, le és fel hosszan nyomva a + - gombot (attól függően, hogy alacsonyabb, vagy magasabb az érték), beállítódik. A limiteket nem csak a táblákból tudja szedni, hanem a beépített naviból is.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Én ezt az adaptív tempomattal oldom meg: hosszan lefele nyomva, 5km/h-s lépcsőkben csökkentem a sebességet és hagyom, hogy a maga tempójában szépen lelassuljon, fékezés nélkül (persze előre gondolkozva, meg tudom saccolni, mekkora táv kell neki). Onnan meg már ismét tudja tartani a beállított értéket.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
g0dl
addikt
válasz KTTech #17280 üzenetére
"(igazán belerakhattak volna 3 memóriahelyet: pl. FR-ban 50, 70, 80-ra, UK-ban 50, 64, és 100-ra állítanám be, jelentősen megkönnyítették volna az életem "
Hát bizony. Én azt nem találom, ha 130-ról visszaesik 110-re a megengedett, azt hogy lehet egyszerűen pl. lelassítok, és akkor most ezt tartsd. -
KTTech
veterán
Betartom a sebességhatárokat, de induláskor nyomom rendesen neki. Na jó, pályán 100-at tartok (ahogy normál úton is, mert ott az a limit), az nincs messze a maximálisan megengedett 110-től . Franciaországban meg ha nem pályázol, 80 a megengedett a legtöbb helyen (sok helyen az is korlátozva 70-re), csak ahol 2 sáv van ott van 90 vagy 110km/h limit. Mindkét ország elég dimbes-dombos, szóval nem a legjobb fogyasztáscsökkentő
Pályán mindig aktív a tempomat, egyébként meg a limiter van bekapcsolva (igazán belerakhattak volna 3 memóriahelyet: pl. FR-ban 50, 70, 80-ra, UK-ban 50, 64, és 100-ra állítanám be, jelentősen megkönnyítették volna az életem .
A mostani tankolás átlaga kevesebb lesz majd (épp 4,1 körül mutat, azaz kb. 4,3), én a hosszútávú átlagomat 4,5 körülre várom majd, aztán majd meglátom mi lesz belőle.Visszanéztem a MK4-es adatait, az is jóval magasabb értékekről indult vásárlás után, mint amit 2 évvel később hozott pl.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #17274 üzenetére
Elmegy kategória. A régebbi autóim se voltak halkabbak (a Seat Leon MK1 TDi vagy a Golf MK3 benzines hangosabb volt)... Jobb mint a 2021-es Yaris MK4 volt, de van benne potenciál a javításra - viszont nincs kedvem kb. 2000 GBP-t kiadni rá.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Köszönöm
Közben belekerült már 1500km 😃 a fogyasztás még annyira nem tetszik 4.77l/100km a jelenlegi átlag, de megy ez még lentebb... a Yaris MK4-nek is nagyobb volt a fogyasztása az elején.
Szokni kell még a méreteit (egy körforgalomban Franciaországban "megsímogattam" kicsit a jobb első gumi oldalfalát), a parkolás viszont könnyebb vele, mint a régivel (főleg ha automatán csinálja 😃 - de egyébként a 360-as kamera sokat segít a neccesebb helyeknél).Az oldalszelet megint érzem, ettől elszoktam már, illetve nem fürge, legalábbis a MK4-hez képest, de ezzel együtt lehet élni.
Egyelőre pozitív a csere mérlege, a csomagtartóban elvesztek a cuccaink, a hátsó ülésre csak a hűtőt kellett berakni (az nem is mehetne hátra, mert szeretem a hideg üdítőt vezetés közben is 😃)
Az asszonynak is tetszik, szóval ezzel sincs gond 😃
Az új és a régi találkozása:[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
g0dl
addikt
A MyT alkalmazás másnak is tovább nem részletezett műszaki problémára hivatkozik?
Nem az autóval, hanem gondolom a központi rendszerükkel. -
AXisBOLD
addikt
válasz dellfanboy #17265 üzenetére
én se tudom mennyit ugrálnak most hónapról-hónapra az árak, de magyar oldalakon most 66.000 és 72.000 HUF-ért találok Maxgear hajtótengelyt... ez alapján reális
viszont, ha csak az árat nézem, akkor ez a gyártó a középkategóriába tartozhat, 30-40 ezer, 60-70 ezer és 100-120 ezer között vannak hajtótengelyek.
Aurea mediocritas
-
dellfanboy
őstag
válasz AXisBOLD #17264 üzenetére
marciusban csereltem haverral, cikkszamra nem emlekszem, csak arra hogy maxgear volt uj es 45ert vette webshopbol...
erre a cikkszamra nekem most a google ilyen 155eur ajanlatokat ad fel.. bar most kulfoldon vagyok. ami szamomra meglepo, hogy 3 honap alatt ennyit dragultak volna-e az alkatreszek... (bar a mai vilagban fastudja)
[ Szerkesztve ]
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
AXisBOLD
addikt
válasz dellfanboy #17263 üzenetére
új elvileg, de a cikkszám alapján ez is Maxgear: 273154mg
68.000 HUF körül találom meg a neten.
Ez akkor valamivel jobb lehet vagy lehúztak?Aurea mediocritas
-
AXisBOLD
addikt
2006-os 2-es Yarisba féltengely br. 66.000HUF reális?
Aurea mediocritas
-
ncc1701
veterán
válasz Szibilla #17240 üzenetére
Az autó van értük. Persze mikor egy ilyen ember hsdznált kocsit akar venni, akkor hangosan sivalkodik, h dehát mekkora lelakott lomok vannak használtan. Oszt simán rakodja be a kárpitra a tüzifát amúgy...
-
-
AXisBOLD
addikt
válasz ncc1701 #17236 üzenetére
évente elvégeztem eddig az klímabombás tisztítást, 99% lekapcsolom a klímát, várok legalább 1 percet és csak utána állítom le a motort.
nincs egyáltalán semmilyen szaga a kiáramló levegőnek.de a fentiek ellenére 1 hete torokfájás, könnyezés, nátha, száraz köhögés, letapadás.
Lehet csak a légkondit nem bírom ennyire, viszont korábban ezt úgy jelezte a szervezetem, hogy megfájdult a homlokom, akkor kikapcsoltam a klímát bármi is volt és nem lett bajom.kb mennyi egy ózonos tisztítás most?
Aurea mediocritas
-
addikt
válasz KTTech #17250 üzenetére
Remélem az én corollam is ilyen! Eddig még nem szagit, pedig én is néha elfelejtem lekapcsolni az utolsó 5 km-en.
Egyébként motor nélkül is megy, úgy tűnik. Legutobb csak a gyújtás adtam rá, a motor nem ment és vártam nyitott ajtoval, hogy kimenjen a 70 fokos levegő. KB 1 perc múlva már jött is a hűs levegő a szellőzőkből:)
-
KTTech
veterán
válasz vicces #17243 üzenetére
Yaris mk3 és mk4 egyik se dohosodott be... pedig felénk "kicsit" párásabb az idő.
Az AC mindig automatán, soha nem kapcsolom ki, 18.5-22 fok közt télen-nyáron (kivétel, ha nagyon meleg van, ami az év elenyésző ideje, akkor felviszem 24-25-re).www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
g0dl
addikt
válasz pècsimunkás #17239 üzenetére
"Ha megállok, a világítás le( ha megy)"
És ha nincs a világításnak kikapcsolt állapota? Na én ezen lepődtem meg. Nekem csak auto, és kétféle világítás állapot van.
-
nagyúr
válasz pècsimunkás #17244 üzenetére
A rádió nem hiszem, hogy sokat variálna, még akkor sem, ha önindítós az autó (vagy ha igen, akkor sürgősen akksi csere...), indítózáskor meg nem megy a klímakompresszor.
Hibrid meg okos, tudja mikor kell mikor nem...Aki él és nem boldog, az téved!
-
Szibilla
aktív tag
válasz pècsimunkás #17241 üzenetére
A mostani hibrid, így ez a kérdés nem merül fel.
Egyébként igen, az előző autómban sem foglalkoztam ezzel külön, rádiót sem kapcsolom ki sosem. Ahogy írtam, az autó van értem...de így is eredeti akkuval adtam el 5 éves korában (pedig abban már start-stop is volt), tehát annyira csak nem vette zokon, persze lehetett szerencsém is vele.
-
nagyúr
válasz pècsimunkás #17239 üzenetére
Milyen autó az, aminél a klíma és a rádió megy leállítva is?
Úgy értem minek azokat külön kikapcsolni, ha úgyis kikapcsol, amikor leállítod?Aki él és nem boldog, az téved!
-
Szibilla
aktív tag
válasz pècsimunkás #17239 üzenetére
Nem vagyunk egyformák, számomra az autó van értem és nem én érte. Mióta a szalonból elhoztam az autót, nem kapcsoltam ki a klímát és nem is bűvészkedem semmivel...biztos hozzá lehetne szokni, de inkább nem. Évente kap tisztítást, aztán legyen neki annyi elég.
-
pècsimunkás
addikt
válasz Szibilla #17237 üzenetére
95 óta használok klímás autókat.
Közvetlenül a leállítás előtt kapcsolom ki a klimát, a ventilátorral együtt. Soha egyik autóm sem büdösödött be.Ha megállok, a világítás le( ha megy), rádió ki, ( ha megy), klíma/ventilátor ki, majd autó leállít.
Nemrég volt tèma egyébként ez, az autós topikban.
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
-
AXisBOLD
addikt
Sziasztok,
2-es Yaris klímát tisztított már valaki házilag?
Évek óta klima bombát használok, eddig jó is volt, de most úgy néz ki már kevés lesz, másra nem tudom levezetni a kötőhártya gyulladást.Érdemes valamelyik habbal próbálkozni, könnyen szét lehet szerelni, hogy eléjük a befújás helyét? Van van más módszer?
Aurea mediocritas
-
KTTech
veterán
-
Flashback
addikt
válasz KTTech #17225 üzenetére
Ja a Corolla Crossban is ilyen van. Brutál mód jó!
A múltkor elénk pöffentett jó nagy fektet felhőt egy dízel kutya. Bent semmit sem lehetett érezni. Kb game changer a levegő tisztításban.
Egyenlőre az autó illatosítóval is szenvedek mert az is nagyon megöli.[ Szerkesztve ]
profi gőzállomás eladó - Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
KTTech
veterán
válasz ncc1701 #17224 üzenetére
Az ózonnak is megvannak a maga veszélyei... pl. simán éveket tud öregíteni a kocsi belterén rövid idő alatt (koncentráció függő), a gyulladásveszély meg hatványozott lesz az ózonnal telített környezetben (ha meg nincs telítve, nem hat, mivel nincs olyan kocsi, ami jól zárna...).
Leírásnak megfelelően használva a random befújós cucc is jó, semmi elektronika nincs ott, ahova a Toyotáknál be kell juttatni. Cserébe szívás a dolog, mert be kell mászni a kocsi alá, vagy emelőre kell tenni, és nem 1-2 órás mutatvány.
Szerencsére a Crossban már nincs rá szükség, a Nanoe X-es légkondi megoldja a problémát.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
ncc1701
veterán
-
őstag
válasz KTTech #17214 üzenetére
A jobb hangszigetelést én is hallottam, szerintem kezdő szériában elrontottak valamit mert sok volt a panasz a hátsó részből jövő zajra. Gondolom kicsit túlkompezálták ami nem gond (mondjuk corollánál is jobb hangszigetelésről hallottam legújabb modellévben az is lehet hogy vége a hangszigetelő hiánynak toyotánál, vagy megunták hogy minden tesztben minden modelljük ezzel van kóstolgatva...).
Jól hangzik mire asszony pajtás sorra kerül autó cserére már itt lesz a 130 paci változat, lesz versenytárs a jazznek (melynek fő előnye eddig a hangszigetelés és a dinamika volt, de most morcos vagyok rá árképzésileg).
-
g0dl
addikt
válasz daninet #17216 üzenetére
Én előző kocsinál olyan klímatisztítót használtam, hogy a flakont be kell állítani a pohártartóba, és maxon járó belső keringetésre kapcsolt légkondi mellett benyomni, majd hagyni így járni kb. 10 percig, aztán szellőztetés. Ez jól működött, a gomba szagot megszüntette.
Ez a fajta használható toyotánál is? 2023 corolla ts
-
daninet
veterán
Sziasztok!
Vettem egy klímatisztító cuccot amit be kell fújni egy hosszú műanyag csővel. Toyota Yaris esetén ki kell vajon vennem a pollenszűrőt mielőtt belefújom?Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #17213 üzenetére
Köszönöm, tegnap bele is toltam 100km-t hirtelen felindulásból, aztán kicsit szét is kaptam 😃:
Bekábeleztem gyorsan a Dashcam-et. Ami látható (és hallható), hogy sokkal jobb a hangszigetelése, mint a sima Yarisnak (bár azóta volt verziófrissítés, lehet javítottak azon is).
A fogyasztás olyan 5-7dl-el nőtt az első mérések alapján (azonos feltételekkel használva). A menetdinamika romlott (várható volt), de a menetkomfort sokat javult, még 18-as kerekeken is kényelmesebb, mint a MK3 volt a 16-osokon vagy a MK4 a 17-eseken. Kanyarstabilitása jó (de nincs egy ligában a Yaris MK4-el), a fékek hangyányival gyengébbnek érződnek, bár ez becsapós, inkább csak máshogy van hangolva.
A beépített deréktámasz aranyat ér 😃
A méreteit szoknom kell, jóval nagyobbnak érződik, mint a Yaris. Parkolásnál sokat segít a 360 fokos kamera, ami többek közt a forgalomra is figyelmeztet tolatásnál (is).
Amitől idegbajt kapok, az a gyári navigáció... eddig nem volt és AA-nál a Map gomb szépen nyitotta a Waze-t. Most bele kell mászni a menübe, onnan AA, és megy a Waze...www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz vicces #17208 üzenetére
Köszönöm
Holnap átvétel után gyors bevásárlás (megjáratjuk egy kicsit, átugrunk 60km-re levő városba, hogy szokjam), aztán szétkapom kicsit a kesztyűtartó környékét, hogy bekábelezzem a Dashcam-et, meg be kell lakni rendesen 😃
Jövő héten meg is lesz járatva (a szokásos melót nem számítva), átugrunk Disneylandbe egy rövid hétvégére, éles teszt (1300km oda-vissza), hogy férünk el benne a Yaris után a csomagokkal... aztán aug 31-én irány Korfu vele (még le kell meccselnem a rendszámcserét a görögökkel, mert a kompjegy már ki van fizetve, meg az osztrákokkal a pályamatricát, a franciáknál a Crit'air-t...).
Közte meg még sok program itt, bele fog ugrani kb. 10000km a következő 3 hónapban 😃 szóval le lesz tesztelve, remélem megérte a csere (a menetdinamikában történő visszalépés és a fogyasztás növekedése azért kis tüske a szememben), mondjuk ez jövő vasárnapig kb. kiderül.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
_drk
addikt
válasz membrandj #17198 üzenetére
2019es 1.6os kombit használok 2 hónapja, ha van kérdésed szívesen válaszolok.
Kb fél évet néztem ezeket a kocsikat, sokba bele is ültem.
Mindenképp facelift, sokat szépült!
Kombi amúgy egész nagy, ég és föld mint a hatchback. Néha nehéz is parkolni és kell a tolatókamera
Szerintem ha automata akkor már inkább hibrid.
Városban megeszi nekem a 7,5ot litert, autóúton 6 körül mozog,.pályán 7l.
Nem az a táltos, viszont 2,5-3ezres fordulaton életre kell.
Sima Benzines jobban megy mint a hibrid!
Szépen lehet vele gyorsítani még 120-130rol is meg tud indulni.Hibrid nekem 100nal már csak zúgott de nem igazán gyorsult. Fura volt.
Manuális váltóval szépen lehet pörgetni, hogy meglegyen a dinamika.Ha inkább csak város akkor hibrid, ha sok autóút és néha pálya akkor benzin.
Viszont városba a kombi nagy.
Ha sok pálya akkor meg nem ez a kocsi kell, kicsit zajos már ott. -
Veron
addikt
válasz membrandj #17198 üzenetére
nincs Aurisszal tapasztalatom, de Corolla E210 alapján kizárt, hogy babakocsival értelmesen elférjetek benne. értsd: biztosan megoldható nagy nehezen, esetleg ülés lehajtásával, de 100%, hogy nem kényelmes.
amikor én néztem autót a baba születése előtt, az 500 litert húztam meg határnak a csomagtartó méretében. plusz a hatchback (Corollában) a hátsó lábtér is nagyon csekély.[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
őstag
válasz membrandj #17201 üzenetére
Én nem ültem benne, de tudtommal kicsit csendesebb is, de szerintem nem óriási a különbség.
Plusz annyi még, ha érdekel a Carplay és társai, a Facelift-es modellbe lehet utólag tenni Touch 3 gyári kijelzőt (kb 150-200k) és az tud mindent Nem kell egyéb megoldásokkal vacakolni.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest