Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Qtya123

    őstag

    válasz 2ozzmexy #69010 üzenetére

    Hát igen, az általam idézett leírás kb annyit tesz, hogy önthetsz bele, amit akarsz... :DDD

    Ami az M16A esetén még nagyjából valós is, de a modernebbek esetén nem.

  • Qtya123

    őstag

    válasz 2ozzmexy #69010 üzenetére

    Pont most lapoztam bele az egyik Suzuki face csoportba és ahogy látom pár napja ott is olaj téma ment:

    "Lágyhibrid (K14D) motorolaj ügyben van fejlemény. Kolléganőm hosszasan levelezett a Totalcar Olajdoktorával, és kiderült pár új infó. Ez a post azoknak szól, akik kerülnék az ECSTAR olajat, valamelyik jobbnak gondolt márkát / típust választanának. Valaki írta itt, hogy ő Motul Eco-Clean 0W-20 (API SP, ACEA C5) típust használ. Ez nem jó, mert az ACEA-nál nincsen lefelé kompatibilitás. (Az API és az ILSAC-al ellentétben.) A C5-kifejezetten alacsony HTHS viszkozitású olaj, ami ha nincs megengedve vagy előírva akkor nem szabad használni. Az A5/B5-nél is könnyebben folyik 150 C-on. (ACEA A5/B5 HTHS viszkozitása a 2,9....3,5 mPas értéktartományban van)Valaki más írta, hogy ő Eneos X Ultra 0W-20-at (API SP/RC, ILSAC GF-6A) használ, ami szintén nem jó a fent említettek miatt.A gépkönyvben szereplő előírások alapján és pl. az Eneos keresőjét használva ezek jók:1. ENEOS SUSTINA 0W-202. ENEOS ULTRA 0W-20 (ezt tehát az „X” nélküli Ultra!)Esetleg még Eneos X-Prime 0W-20 is jó lehet, de annak a HTHS viszkozitásáról nincs infó.Az Olajdoki egyébként ezt ajánlotta: TOYOTA ADVANCED FUEL ECONOMY EXTRA 0W-20Számomra is furcsa, hogy egy modern, közvetlen befecskendezéses, turbós, részecskeszűrős motorhoz ezek az előírások, de az Olajdoki szerint a motor konstruktőrök tudják, mit terveztek és ahhoz milyen olaj kell."

    A válaszok között meg volt egy ilyen, ami szintén belemegy a részletekbe:
    A C5 az A1/B1-el van párban HTHS tekintetében és az viszont szerepel a Suzuki gépkönyvben a K14D-nél. A1/B1 olajat amúgy nem kapsz, 2016-ban megszűnt, helyette jött a C5 a tesztek számát és követelményeit kibővítve de a határértékeket megtartva. Az A5/B5 valóban más tészta viszont ez nincs is felsorolva a K14D-nél.2.9 mPa*s HTHS feletti 0W-20 nem létezik, tehát ACEA A2/B2, A3/B4 vagy A5/B5 minősítést ilyen SAE fokozatú olaj soha nem fog kapni. A megszűnt A1/B1 is külön kezelte a 0W-20-akat, a többire 2.9 feletti, a 0W-20-ra 2.6-2.9 értéket előírva. A C5 ugyanezt megtartotta.Az Olajdoki lehet benézte melyik motorról kérdezed? Az érvelés jó része a K14C-re vonatkozik amire valóban igaz. A másik lehetőség hogy valaki valamit félreértett és azt kérdezte, ACEA A5/B5 helyett használható-e C5. Erre a válasz valóban nem. Viszont újra, a K14D-nél az A5/B5 fel sem merült soha, az előírásban A1/B1 szerepel (0W-20-ra HTHS: 2.6-2.9 mPa*s) amit az ACEA hivatalos dokumentumai szerint is a C5 váltott ki a megszűnése után.UI:Az ajánlott olajokról meg annyit hogy kicsit mintha elment volna a szponzor kínálata felé... de pont ugyanúgy a híg "RC" változatokat ajánlja, aminél igaz az adatlapon nincs megadva HTHS de nem felfelé fog kilógni a többi (mint írtam, alapvetően 2.9 alatti) 0W-20 közül. Így viszont nem igazán értem miért építette az egész érvelést arra hogy az ACEA C5-nél és API SP/RC-nél a HTHS túl alacsony lesz, mert az előírtból ezek sem lógnak ki.Itt valami félreértés lesz. Jó lenne tudni mi volt a pontos kérdés.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák