- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
Hirdetés
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
Új hozzászólás Aktív témák
-
slett27
addikt
De igen, baromi félelmetes....sajnos. Tesztelgetem. Már megvan a méretezés. Előre 15-ös felnik 185/55-el, hátra ugyan úgy R15 195/60-as tappancsokkal. Úgy stabilabb lesz nyomtávszélesítés nélkül.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
ViZo72
tag
válasz slett27 #67198 üzenetére
Az 1,3-as Ignisnek papírforma szerint 160km/h a végsebessége, szóval 180-at nem igazán megy.
(Az óra persze mutathat 160 feletti értéket -én is láttam már az enyémen 170-et- csak nem annyival mész valójában. Jó hátszéllel és/vagy lejtőn talán megközelíti, de önerőből nem igazán lesz meg a 180...)
Másrészt 130-nál már 4000rpm a fordulatszám, ami egyben azt is jelenti, hogy ott már fogyaszt is rendesen (a zajról ne is beszéljünk, nem is értem, hogy viseled hosszú távon).
Persze 130-tól még tud gyorsulni (ha nincs leterhelve), mivel egyrészt 4.100-on van a nyomatékcsúcs, másrészt rövidre áttételezett váltó (ezért is forog 4000-et 130-nál).A légellenállást alábecsülöd szerintem.
Valahol nagyon egyszerűen úgy próbálták elmagyarázni mint tényezőt, hogy kedvezőtlen esetben 130km/óra fölött minden +10km/óra sebességnövelés akár plusz 1Litert is jelenthet fogyasztásban...
(Nyilván ez egy durva becslés és autó típusonként más és más lehet, dízel és utazóautóknál meg főleg. Ebben még a Puntó is jobb valószínűleg, mint az Ignis a forma miatt.)A fentiek alapján az esetlegesen bőven 130 fölötti tartós tempó+rövid váltó+nagy légellenállás miatt nem lehetetlen a 9Liter környéke ennek az autónak. (A 10L már soknak hangzik azért.)
Óra szerinti 130-140-nél biztos nincs 10Liter, szerintem ott 6,8-7,8 liter között mozoghat átlagban (szembeszéltől, emelkedőtől, terheléstől függően). Ha így nézzük 140-160 közötti forszírozott tempóra a 9Litert simán megadnám, főleg ha a körülmények is olyanok.
A másik lehetőség: valami rossz.
(Nem Te voltál Szeged környékéről aki korábban már Ignis topikban is felhozta ezt? Elég hasonló a panasz.)Most látom közben, még "tuningolni akarod", hogy jobb legyen pályázni.
Szerintem NEM ez az autó kell Neked oda.Rövid tengelytáv, kisnyomtáv, magas építés, szélérzékenység. A szélesebb gumi segíthet valamelyest a futási érzeten de....
950kg az autó+Te.
Ha autópályatempónál ha valami váratlan történik (és nem kell hogy neked menjenek) azt nem úszod meg, nem fog tudni segíteni az autó.
Pl. egy fészfékezés, kikerülő manőver, vagy csak csúszósabb útszakasz, egy erősebb széllökés oldalról...
(Országúti tempónál ha erősebb oldalszél fúj, már kacsázik az autó....)[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz slett27 #67202 üzenetére
Te most ugye ezeket a dolgokat ugye csak hülyítésből írod és mondd, hogy jutott annyi ész neked is mikor osztogatták, hogy tényleg nem akarsz 200al karcolni a kisautóddal a prémium liga közt .. az eskrosszal sem gondolnám, hogy 140 fölött kéne csordogálnom..
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
slett27
addikt
válasz ViZo72 #67204 üzenetére
Postosan ahogy írod, de ha kell akkor videót is csinálok GPS-el mérve megvolt 180 persze csak pár száz méteren. Androidos fejegység van, ezzel együtt GPS is. Fordulat karcolta a 6.800-at.
Csak örülök annak hogy ez a kis "csóró" kocsi így megy. Élvezem, sokan alábecsülik. Én is alábecsültem régen.
Mindegy, meggyőztetek nem kezdem keresgélni a problémát, én vagyok az. Nagy a lábam.
Gyöször : csak itt írom le, családban meg sem említem.
[ Szerkesztve ]
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
slett27
addikt
Btw, azt hittem ez kamu :
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
ViZo72
tag
válasz slett27 #67206 üzenetére
Nehogy megpróbáld csak az én/mi kedvemért/kedvünkért levideózni a mutatványt. :-)
Csak fura a 180km/h meg a max. 6800 rpm is, egyiket sem kellene tudnia az 1,3-as motornak, sőt az 1,5-ösnek sem bár ahhoz már közelebb állnak az értékek..
Menned kellene pár 100km "normál" tempós vegyes kört (város+országút+pálya). Ha az rendben van, akkor nincs gond az autóval.
6-7liter közötti vegyes fogyasztást gondolok normálisnak. Ha több a pálya benne akkor legyen mondjuk max. 7,5l/100km (De csak legális tempós kereteken belül.)Nekem pl. 6,2-6,5 nyáron, vegyesben (30-40% város 60-70% országút) de pálya nélkül.
(Ha kell lendületesen, előzéshez 4000-6000rpm között tartva, de nem állandó padlógázon, meg lámpától lámpáig gyorsulgatva. ) -
ViZo72
tag
válasz slett27 #67207 üzenetére
Ahogy a videó feltöltője is írta a hozzászólások között, mivel valaki rákérdezett: ehhez hozzá volt nyúlva, ezért is világít a check engine lámpa.
(Takarásban van ugyan de kb. 45 másodpercnél jól látszik, hogy sárgán világít...)Én nem erőltetném ezt a végletekig hajtást.
Alapvetően egy strapabíró motor (sem olajra sem üzemanyagra sem használat módjára nem igazán kényes normális keretek között) de idővel azért egyre több hengerfejes példányról hallani/olvasni Ignis topikban is.
Ez persze nem a vég, meg lehet csináltatni és megy tovább, csak minek erőltetni a bekövetkezését?Másik oldalról viszont nem csoda, hogy egyre több törődést igényelnek. 20éves és 300.000-500.000 km-t futott példányok is vannak, utóbbi nem is olyan ritka, mint gondolnánk.
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz Gyöször #67205 üzenetére
Rendes német korlátlan szakaszon 160 is bőven okés az 1.4T Scrossnak, próbáltam nyáron, nem volt fogyi sem sokkal több (majd visszanézem), de ott az átlag is elég jó volt hozzá, nem csak pár száz méteren mentem ennyivel.
Itthon semmi értelme ennyire felgyorsulni sem.Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
slett27
addikt
válasz ViZo72 #67209 üzenetére
Persze értelek. Nem is akarom annyira erőltetni amíg nem ismerem ki mivel 1.5 hónapja vettem. Szervizkönyv nincs, de át van vizsgálva (toronycsapágy cserés). Olaj aranysárga, elvileg van még benne 5e km a cseréig. Hűtővíz rozsdás, cserére érett erőteljesen.
Ebben 341e van.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
Qtya123
őstag
válasz ncc1701 #67215 üzenetére
Plusz ugye teljes diszkomfort az egész utazás olyankor. Szélzaj túl erős, az autó instabil, a motor ordít.
Anno kolléga megvette élete első új autóját, egy Vitarát. Elfelejtette a helyén kezelni, mert azt hitte, hogy attól hogy új és attól hogy 140 ló, ő már a prémium ligában van...
Aztán durcásan panaszolta, hogy megy a pályán 140-150el és úgy húz el mellette néhány prémium, mintha ő állna. Aztán önnyugtatásként közölte, hogy azok egy emeletes barmok és szét fogják hajtani az autójukat, mert ilyen gyorsan mennek.
Felvilágosítottam, hogy azoknak az autóknak nagy része 180nál kevesebbet forog, mint az övé 140nél. Addig nem volt hajlandó elhinni, amíg nem mutattam meg neki videón, hogy de igen.
Azóta ezzel kapcsolatos csendben van. De most meg szemlélet váltott, a fogyasztással henceg, de azt ritkán teszi hozzá, hogy 80 90 között poroszkál az M0-n.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #67218 üzenetére
Lehet nem kellene, de ezt most magamra vettem...
A Vitarának én is rugom 140-150 között gondolkodás nélkül autópályán (GPS szerint 152 = 148 km/h, tehát eléggé pontos az órája), ettől nem érzem hogy önértékelési zavarom lenne. A "verylow- budget bimmerben" hamarabb jön az az érzésem hogy kompenzálnom kellene néhány centit vele."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #67222 üzenetére
Az lehet, de a szerencsétlen kis Vitara forog 3500at 150-nél... bőven menni óhajtana még onnan, mégis én vagyok az ámokfutó, mert a többiek 110-120al poroszkálnak ugyanilyennel a külsőben és háborognak a kamionok mögé érve hogy nem engedi ki őket senki. Lehet ők is fogyasztásra mennek... óra szerinti 130-nál 6,2, ahogyan én használom inkább 7,3, mindenki döntse el maga. Annyira keveset megyek vele hogy ez számomra egy felejthető paramétere egy autónak.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #67220 üzenetére
Olasz autót én sem engedem magam elé, még a végén ott robban le ahol nem tudom kikerülni...
Amúgy éppen tegnap beszéltük ebédnél hogy a Musa-Mito párhuzam milyen látványos és hogy az olaszok legalább olyat terveznek amire jó ránézni..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
hemaka
nagyúr
A magyar autopalyaktol rendesen idegrangasom van.
bent kinlodik a belsobe, nem megy ki…(foleg ha a sporttal vagyok, a ceges elol kimenekulnek eleg gyorsan😂)
villogsz, bemegy kozepre meg mutogat…
kulsobol siman behuzza eled, tukrot se nezi…
terelesnel amikor a belsobe szembe jonnek, a pihenobe vezeto savon eloz…
kegyetlen[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
Sziasztok! A visszacsapó szelepes visszahívás miatt írok, ha kicserélik a szelepet akkor automatikusan olajcsere is van? Valaki tudja esetleg?
(mert akkor nem öntöm bele a Motult )"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #67231 üzenetére
Szinte biztos, hogy nincs olajcsere, de a te autód az enyémhez hasonlóan már nem garanciális.
Te már megkaptad a behívódat? Én még nem, anélkül nálunk nem csinálják meg (igaz, hogy nincs is vele gond, úgyhogy nem siettetem a dolgot).
Épp most írtam az olajos fórumba, hogy várom majd az észrevételedet az Eco-Lite olajjal kapcsolatban.
TommyY
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #67232 üzenetére
Ígérem referálok róla, de sajnos még arra sem volt időm, így hogy megjött a "sasbehívó" meg főleg nem fogok... másoknak ez az időszak a nyaralásról meg a buliról, vitorlázásról szól, nekem a munkáról ezerrel, mert sok cég ilyenkor áll le "nyárikarbantartásra", ami annyit tesz szó szerint időablakok vannak elvégezni a munkálatokat, szóval mint a gumisok szezonban, aludni járok haza...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz ncc1701 #67234 üzenetére
Road presence vagy a márka reputációja, nemtom, de a Jazz-zel vagy a WagonR-rel is szinte mindig kihajtanak elém, az Alfával kevesebbszer. Habár ma éppen egy öreg Baleno hajtott ki a digó elé. 🤷♂️
Mondjuk az is igaz, hogy a MiTo messzebbről is könnyebben észlelhető, sportkipu + tüsszögő lefújószelep.
-
burgatshow
veterán
Voltam ma az Eromeroben a lagy hibrid Scrossal. Erdekes volt (pozitive - az auto erosebb mint papiron), nem tudom mikor jelenik meg majd de tenyleg jo volt. En elveztem.
Spoiler: aki eddig csak azt mondogatta, hogy kamu az ISG, meg hogy csak placebo hatasa van es nem erezheto a hatasa, az lehet kicsit meg fog lepodni. -
bigdigit
addikt
válasz burgatshow #67236 üzenetére
Spoilert!
-
ncc1701
veterán
válasz burgatshow #67236 üzenetére
Turbós autók tudni szokták a papírformát. A szívóbenzinek viszont nem.
-
Gyöször
senior tag
válasz burgatshow #67236 üzenetére
K14C volt már mérve ugyan azon a padon korábban? Nem figyelem a híreket...
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
SX4 váltógombot hol lehet kapni jó áron? Nem krómozott utángyártott vackot, hanem eredetit, vagy egy az egyben úgy kinézőt.
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
2ozzmexy
aktív tag
Konkrétabban?
1. Mit jelent a jó áron?
2. Nem utángyártott vackot, akkor gyári kell?
3. Mikori évjárat?
4. Automata vagy kézi?
5. 5 vagy 6 sebességes?Teljesség igénye nélkül:
Suzuki alkatrészek | Suzuki bontó | Suzuki szerviz – Suzuki gyári alkatrészek (suzuminn.hu)
váltógomb - Részletes keresés - Sumo Suzuki Webáruház (suzukialkatresz.com)
SUZUKI SX4 2006- - Autóalkatrész-Suzuki.hu (autoalkatresz-suzuki.hu)Vagy besétálsz a legközelebbi márkaszervizbe és megkérdezed mennyi a gyári... defibrillátor otthon ne maradjon!
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
szabonagyur
félisten
Ebbe azért ment a km rendesen Plusz árban azért lehet túlárazott.
[link][ Szerkesztve ]
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
válasz 2ozzmexy #67241 üzenetére
Jogos, elnézést!
1. Mondjuk a gyári megoldás árának töredéke.
2. A gyári is érdekel, ha 17 évente kell csak cserélni, de az utángyártottra is vevő vagyok, ha a megjelenése és tartóssága a gyárival megegyező.
3. 2006
4. kézi
5. 5 sebességesA szervizben mondták, hogy vigyek magammal egyet, és majd ők kicserélik.
Már az első linkeden is 50k ez a gomb, szóval pont ezért kérdeztem, hogy a 4k-s krómozott és a gyári(?) között nincs átmenet?Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
slett27
addikt
válasz ViZo72 #67204 üzenetére
Készült ebből a "fektetett telefonfülkéből" Sport is ugye :
Valószínű itt más "hangolású" a futómű is igaz ? Inkább úgy kérdezem hogy valójában miben más ? Különösebben ez sem tűnik stabilabbnak mint a sima.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
válasz ncc1701 #67244 üzenetére
Hogy aztán az is szétessen 1-2 év múlva? Persze ezekre az urángyártottakra sincs garancia...
Amúgy tartja valami patent/csavar, vagy csak izomból fel kell húzni? A váltónak nem tudok bajt csinálni?
---
H4-es izzócsere után érdemes megnézetni, hogy jó fele világít?
[ Szerkesztve ]
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
tboldi
nagyúr
Hivatalosan igen, illene. De te magad is meggyőződhetsz róla.
-
tboldi
nagyúr
válasz burgatshow #67249 üzenetére
Autószerelőknek ezt tanítják, gondolom, a tömeggyártásból fakadóan előfordulnak apró különbségek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- További aktív témák...
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Delonghi mobilklíma eladó, megkímélt, hibátlan
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen