- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Computex 2024: az ASUS nem viccel, ha felsőkategóriás billentyűzetről van szó
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Mini-ITX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Computex 2024: MSI Claw 8 AI kézikonzol Lunar Lake-kel
- Vezetékes FEJhallgatók
Hirdetés
-
Computex 2024: perifériák az ASUS ROG fémjelzésével
ph A cég 50 gramm alatti, szénszálas burkolattal bíró egeret és decensnek látszó játékos headsetet is villantott a madzagmentes szegmensben.
-
Kingdom Come Deliverance 2 - Konzolokon be kell érnünk a 30 FPS-sel
gp Sem PlayStationön sem Xbox-on nem kapunk teljesítmény módot, akinek a cél a minimum 60 FPS, annak a PC-s verziót kell választania.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
válasz Janusz001 #66449 üzenetére
Swiftet múlt héten alaposan lemostam mosóban, utána otthon 2 vödrös módszer+mikroszálas bigyóval lemostam Ezután sima mezei viaszos turtle vax-al átfújtam, és áttöröltem, sokat nem vártam tőle. Namost a vízcseppek szépen félgömbbe összeálnak, és a kosz sokkal hamarabb lejön. Működik.
Kéne vennem gyurmát, ahogy nétem, ráférne már.
Fehér autóm pedig van. Ha ráfingok, azt is észrevenni.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Janusz001 #66449 üzenetére
Azokat amik a lándzsásban vannak nyugodtan kezeld úgy hogy nincs rajta. Nagyon könnyű az ellenőrzése, szép nagy cseppekben összeugrik rajta a víz ha leöntöd és szinte azonnal le is esik, de a kezeddel is érezned kell hogy olyan a tapintása mint a műanyag ételesdoboznak ha nem jól mosogattad el.
Érintésmentessel nem fogod tudni tisztán tartani soha, ahhoz garázsban kell tartani és hetente egyszer lemosni aktív hab+ védelem, ez ennél mélyebb téma amúgy mert ugye az aktív hab meg gyengíti a védelmet, ördögi kör... lándzsásban többnyire pont a biztonság miatt nem szokott túl erős vegyszer lenni, van aki használja, pl XXL hab és a habgenerális is, de 10-ből 7 helyen ilyen himi-humi aktív hab van, inkább passzívnak csúfolnám... ha ráfújod csíkosra kell marnia a mocskot, különben nem tisztít semmit. Hetek óta le sem mosott autót nem lehet így letisztítani, főleg ha autópályátál, mentél frissen aszfaltozott úton nagy melegben, stb.
Én szoktam vinni a kis vödröcskémet (ex felmosóvödör) meg a mosókesztyűt és lándzsából kicsit trükközve de telenyomom a vödröt, lefújom habbal és két elemenként kiöblítem a kesztyűt a vödörben. Nyilván előtte érintésmentes hogy lazuljon a kosz meg lejöjjön a nagyja mocsok... (agyrém, ne csináld utánam )"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ncc1701
veterán
válasz 2ozzmexy #66453 üzenetére
Na, ezért szoktam kézzel évi 1x kocsit mosni. Utána leállok vele a garázsba, és nem is akarom kihozni, olyan tiszta. De persze az az első, h esik az eső. Vagy ha nem az, akkor locsolják elöttem az utat. Ha meg estére mondjuk áthozom a nagyvasat a mutertól, és nálunk alszik, akkor tuti valami macsek összejárja.
Érdemes autó detailingos videót nézni, hogyan takarítanak a profik.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #66454 üzenetére
Szoktam nézni, külföldieket is meg magyarokat is, bár nem szakmám és sosem tanították sehol, most gyűjtök az általános felulettisztito tanfolyamra hogy utána lehessen szakosodni autokozmetikara...
Amit tudok/gondolok az saját tapasztalatból van vagy másoktól lestem el, tanultam meg, igyekszem felszivni a tudást mert még mindig felmosorongynak érzem magamat a függönyök között..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
fogkefe21
kezdő
Rengeteget pályázok és kb állandóan bogaras a kocsi eleje, végig azt hittem én vagyok a béna mert nem jön le lándzsával, de kb a szélvédőről sem nagyon. De akkor ezek szerint nem én vagyok a béna, hanem egyszer fognom kell magam, kisvöydörr, autósampon, szivacs aztán kézzel lesikálni.
[ Szerkesztve ]
-
blakey
titán
válasz fogkefe21 #66457 üzenetére
Mondjuk nem árt, ha pár percig áztatod, csak úgy a semmitől nem fog lejönni, vagyis, de annak az autó fényezése és a szélvédő láthatja kárát.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz fogkefe21 #66457 üzenetére
Mint fentebb is írtam, függ a védelemtől is, de ha gondolod leírom én hogyan szoktam:
Körbe pocskolom egyszer vízzel, ezzel portalanitom és elkezdenek felazni a makacsabb dolgok (bogarak, guano, fanedv, pollen, stb.) Utána az elejét végig fujom bogaroldoval (hutomaszk, első lökös, lámpák, gepteto, első szelvedo), első tengelytol hátrafelé az alsó 30cm kap TFR-t (előmosó vegyszer), a felniket lefujom felnitisztitóval, ezután beteritem az egész autót habbal. Magasnyomásúval elkezdem leobliteni, ha maradt valami akkor majd visszaterek rá a mosokesztyuvel."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
TommyY2
tag
válasz simonjoe #48749 üzenetére
Szia!
Tudom, hogy már nagyon régen volt, de én is gondolkodom beszerelni DRL-t a Splash-be.
A miénken nincs ködlámpa, így a hosszúkás fekete részbe gondoltam beépíteni egy csík forma DRL-t.
Először azt terveztem, hogy a távolsági fényszórót fogom csökkentett feszültséggel bekapcsolni (az lenne a nappali menetfény), de közben olvastam, hogy csak a fehér fény az elfogadott, a csökkentett fényű fényszóró meg inkább sárgás lenne.
A gyújtás 12V-ot megkeresem, talán sikerül megfelelő DRL-t vennem és beszerelnem a lökhárító leszedése nélkül.
DRL vezérlőt használtál, vagy relével oldottad meg a megfelelő működést? Nincs véletlenül kapcsolási rajzod az első lámpa vezetékeiről, ami megmondja, hogy melyik szín a tompított és a reflektor? Ezekről akarom diódázva levenni a jeleket, ami meghúzza a jelfogót, ezzel kikapcsolva a DRL-t.
Bármilyen egyéb ötletet szívesen fogadok. Előre is köszönöm a segítséget.
TommyY
-
-
Moleman
addikt
válasz TommyY2 #66462 üzenetére
A csökkentett fényerejű refi fehérnek számít, én azon a vonalon indulnék el.
Az előző autómban csináltam meg azt, hogy a ködlámpát 65 wattos H9 izzókkal aránylag magasra céloztam, mint kiegészítő reflektor, és az ment 50%-on, mint menetfény. A tompított lekapcsolta, a reflektorral együtt pedig 100%-on ment. Külön relézve oldottam meg az egészet. Műszakira mindig kikapcsoltam, de mióta eladtam, a következő tulaj már háromszor műszakiztatta, megnézték, jól működik, megfelelt. Pedig a H9 izzóban nincs E-jel.
Úgyhogy ha tudsz szerezni olcsón köldlámpát, akkor azzal ugyanezt meg tudod csinálni, ha nem, akkor marad a refis megoldás, kérdés, hogy a kupakon át hogy hozod ki a refi kábeleit (nem tudom pontosan, hogy van a Splash-nél).
Én egy 4 és egy 5-lábú relével csináltam meg a kapcsolást (a 4 lábúhoz egy komplett kínai xenon kábelkorbács is volt ) .
Szerintem amúgy praktikusabb a refis megoldás, mert magasabban van, bukkanón hamarabb látja meg a lámpád a szembejövő.
-
simonjoe
őstag
válasz TommyY2 #66462 üzenetére
Szia!
Kicsit most mérges vagyok......magamra. Egy pár napja dobtam ki egy vezérlő elektronikát. Vagy két évig kerülgettem, annyi sok haszontalan dolgom összegyűlt, és ahogy ez lenni szokott most bizony jó lenne Neked! Nem tudom mennyi a kereted rá, de én a helyedben megvenném a gyári kábelköteget, a kapcsolót hozzá és beraknám a helyére, majd abból már tudsz építkezni. Nehéz napom volt ma, kettőig nem tudok most gondolkodni, de igyekszem segíteni. Kereslek majd priviben.
Joe
-
TommyY2
tag
válasz Moleman #66464 üzenetére
Úgy olvastam (bár, ahány hely, annyi felé képpen írják), hogy a reflektorral se mehet együtt a menetfény.
Amennyiben a reflektort használnám 50%-on menetfénynek, ez a probléma le lenne tudva.
Mivel csináltál feszültség csökkentést? Folyni fog 50%-on is max. 3A kétszer, az 5-6A. Gondolom, hogy mindkét oldal külön biztiről megy, így illene két nagy áramú diódán keresztül megtáplálni őket.
TommyY
-
Moleman
addikt
válasz TommyY2 #66468 üzenetére
Soros-párhuzamos kapcsolással oldottam meg, az egyik relé azt kapcsolta. Sorosan 50% DRL, párhuzamosan 100%. Így nem kell hozzá külön eszköz, dióda is csak a jelvezetékre kell, ahonnan szeded a tompítottat, ami kikapcsolja. Az egész kóceráj 1 biztosítékon volt (a kínai kábelkorbácson van alapból).
[ Szerkesztve ]
-
Rég jártam erre de tegnap olyan sztori történt velem (nem pont suzukis de érinthet más autóst is) hogy azóta is bosszankodok miatta. Voxpay parkoló appot használok a telefonomon, eddig minden rendben volt vele. Tegnap leálltam Szombathely egy kiemelt tarifájú területén, elindítottam a parkolást aztán a dolgomra mentem. Mikor visszatértem az autómhoz meglepve láttam, hogy egy mikulás csomag fityeg az ablkatörlőmön, csekély 7800 forintos bírsággal mert hogy "alacsonyabb díjövöezetű" parkolójegyem van mint kéne. Kiderült a Voxpay hibázott. Helyesen adta meg az óradíjat de több mint egy óra parkolás után kevesebb mint a felét vonta le a helyes összegnek. Felhívtam őket és azt az infót kaptam, hogy egy-két napon belül elintézik a dolgot. Hát ajánlom is nekik.....
Szóval most már ezekben sem lehet bízni. Persze ha gyorsan, flottúl rendezik a z ügyet akkor tovább használom az applikációt.Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
TommyY2
tag
válasz Moleman #66469 üzenetére
Igen, ez így teljesen logikus, csak sajnos a reflektor használata DRL esetében ezt nem lehet megoldani, legalábbis nem szeretném szétszabdalni a gyári kábelezést.
Esetleg lenne valakinek valami más ötlete a reflektor 50%-on történő meghajtására (pl. sok dióda sorba, step-down konverter, esetleg van olyan DRL vezérlő, ami ezt tudhatja)?
Köszönöm előre is mindenkinek.
TommyY
-
ncc1701
veterán
válasz mefistofeles #66470 üzenetére
Mobil parkolás, csakis sms-ben, h nyoma maradjon. Oda megyek az automatához, h nehogy rossz koordináta miatt büntessenek. Igazság szerint el is kellene olvasni, h az adott automata hová vonatkozik, mert itt bp-en büntettek már azért, h a király utcában parkoltam, csak másik automatánál, mert mint kiderült az utca egyik ioldala az egyik, a másik pedig egy másik parkoló cégé volt.
-
-
Moleman
addikt
-
fogkefe21
kezdő
válasz mefistofeles #66470 üzenetére
Nekem a Simple app vált be. GPS alapon egyből mutatja melyik zónában vagyunk a térképen, amit módosítani is lehet, ha rosszul fogná a jelet, de nekem eddig ezzel nem volt probléma, így bármelyik városban van az ember ki sem kell szállnia a kocsiból. Annyi, hogy +70 forint a szolgáltatás díja, de ennyibe kerül a kényelem.
-
válasz fogkefe21 #66475 üzenetére
A Voxpay ugyanez. GPS alapon eddig mindig jó helyet adott meg. most is valami rendszergebasz volt. A parkolási díjat is jól jelezte csak valahogy rosszul számolt. Ennek 85 forint a díja.
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
bigdigit
addikt
Ha még nem volt 3 évig ingyenes a suzuki connect.
-
Gyöször
senior tag
válasz fogkefe21 #66475 üzenetére
Én is simpllel vagy magyarul szimplével :-) parkolok. Egyszer nekem olyan volt megálltunk 30 percre ez olyan 200 Ft be került és este nézem a számlát levonta a teljes befoglalt keretet estig. Valóban le is vonta a pénzt. Másap jött email, hogy eltoltak valamit, visszajött a pénz is.
Legutób meg megallítottam a parkolást de nem léptem ki az appból, és egy pillanatra kiírta, hogy 8 órája parkolok szegeden. De eltűnt rögvest és nem is vont le többet.
Viszont ha van automata megnézem a zóna számot. Meg a simpliben van valami, hogy magától megáll, ha elindulunk. De tényleg van ilyen? Még évekkel ezelőtt néztem mikor felraktam. Meg honnan tudja, hogy kocsival megyünk nem gyalog? Sebességből jön rá? Vagy a kapcsolt blútúszból? Vagy nincs is ilyen csak én találtam ki.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
burgatshow
veterán
válasz Gyöször #66482 üzenetére
Detektálható a szenzorokon keresztül, hogy mivel mozogsz és mennyire. Simán megkülönböztethető a kocsival mozgás és a járás/futás is.
Ezt most nem azért írom, hogy megerősítsem a Simple tud ilyet, csak azt, hogy a telefon szenzoraiból ez egyszerűen megállapítható a mozgás iránya, sebessége, típusa.
[ Szerkesztve ]
-
beef
őstag
válasz Gyöször #66482 üzenetére
Önmagában a sebesség nem meghatározó, hogy leálljon, mert simán átülhetsz egy másik kocsiba, mert azzal mentek tovább és akkor elég kellemetlen lenne, ha leállítaná
Figyelmeztetni épp tudhatna a GPS segítségével, ha gyalogló tempónál gyorsabban távoldsz a parkolóhelytől. -
fogkefe21
kezdő
válasz Gyöször #66482 üzenetére
Nem ismertem ezt a funkciót, de tuti nem sebességet néz, mert már volt, hogy vonattal mentem tovább és nem állította le. Amúgy én úgy szoktam csinálni, hogy teljes napra elindítom, zárolja akkor az összeget a teljes napra, majd amikor leállítom, akkor utáni a különbözetet feloldja. Kényelmes így szerintem, eddig nem volt gond.
-
dethroner
veterán
válasz TommyY2 #66471 üzenetére
Régi rönőmon volt utólagos menetfény. Románcigányoktól a vásárban vettem E-jeles, tehát hivatalosan is használható DRL-t, kb 5000 forintért, egy megaszakító relét kb 100 forintért. Motortérben haver keresett olyan áramszálat, ami a gyújtás ráadásakor mindig áram alatt van, erről kapta az áramot, majd a megaszakító relét rákötötte a tompítotthoz futó szálra, tehát amikor a tompítottat felkapcsoltam, a relé bontotta a DRL-t.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
TommyY2
tag
válasz dethroner #66486 üzenetére
Ma leteszteltem a fényszóró csökkentett feszültséggel történő megtáplálását. Azonnal el is vetettem, mivel közel nincs akkora fényereje, mint egy 20W-os izzónak (ami a követelménye a DRL fényerejének), az áramfelvétele viszont kB. a kétszerese lenne. Így abszolút nem gazdaságos.
Tehát a megoldás egy minősített LED DRL. Találtam is egyet (kb. 5000Ft), ami passzolna az autó ködlámpa takaró helyére, de nem lehet a lökhárító leszerelése nélkül hozzáférni a belső részekhez, valamint a vezetéket felvinni a motortérbe.
Az elektromos bekötést már valószínűleg megtudnám fent oldani (rácsatlakozni a vezetékekre).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz fogkefe21 #66485 üzenetére
Persze én is határozatlan időre indítom. Különben ha letelik akkor újra leszurkolnám a kényelmi díjat. Akkor szoktam bedobni a parkolóórába ha pld du 6ig van parkolás és 5 után érkezem. És várhatóan 7ig maradok. Akkor nem húzzák le a kényelmit :-) persze csak ha van automata a közelben.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
pjen
félisten
Üdv.Most olvastam, hogy van SIRIUS HLG led lámpa.család amelyekkel szabadon le lehet cserélni a hagyományos autó izzókat. Mennyire szabályos ez?
-
TommyY2
tag
Már majdnem megörültem, hogy nem kell bajlódnom a nappali menetfény beszerelésével, de aztán megláttam az árakat (40e-60e-határ a csillagos ég / db).
Kíváncsi leszek a véleményekre. Egyik oldalon a következőket írták:
"Ritkán, de előfordulhat, hogy az izzó cseréjét követően a gépjármű ellenőrző elektronikája „kiégett izzó” hibajelzést mutat a műszerfalon. Ebben az esetben úgynevezett „CAN-BUS” modul használata szükséges, amivel kiküszöbölhető ez a probléma.
A Sirius OELED H1/ HLG fényszóró közúti forgalomban való használata nem engedélyezett, kizárólag közút vagy közforgalom elől elzárt magánúton, vagy zárt pályás rendezvényen közlekedő járműre szerelhető fel!"
TommyY
-
pjen
félisten
A fene egy meg. Már kezdtem örülni. Köszi mindenkinek.
[ Szerkesztve ]
-
beef
őstag
válasz TommyY2 #66492 üzenetére
És mire vagy kíváncsi?
A második egyértelmű, azon nincs mit megvitatni.
Az elsőnél meg a Suzuki szerintem attól fillérbaszóbb, hogy beépítsen ilyet figyelő elektronikát
Esetleg az új, eleve LED-eseknél már lehet van normális CAN-BUS rendszer, de oda meg úgy sem lehet berakni ezeket. -
tboldi
nagyúr
Tippre a 2000-es évek végétől, 2010-es évek elejétől már lehetett CAN a Suzukinál is, de ez tényleg csak tipp. Az biztos, hogy az európai gyártók jóval hamarabb kezdték használni.
Egyébként az Alfám is reklamál minden LED-ért, még azokért is, amik elvileg kompatibilisek, vagy "error free". Nem akartam mindenhez ellenállásokat beiktatni, főleg nem az első lámpákhoz, amikre csak egy vastag korbács megy egy darab stekkerrel, és a lámpatesten belül ágazik szét, ahol meg nincs is hely plusz dolgoknak. Maradt a halogén, még a DRL is, viszont minden emelt és/vagy fehérebb fényű.
Egyedül az ajtók alján a tócsavilágítás vált LED-essé (a hátsó féklámpákat és a helyzetjelzőt leszámítva, azok gyárilag olyanok), de ez ricambi originali.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz tboldi #66495 üzenetére
Veszélyes is.
Én az Almerával jártam úgy, se CAN, se semmi, de mikor ledre cseréltem a hátsó lámpa izzóit, vészüzembe állt a motorvezérlő, kb 80 km/h lett a végsebessége, és addig se gyorsult, cserébe literekkel többet fogyasztott. Minden szerelő fojtószelepet akart pucolni/újraprogramozni/cserélni. Mint (jóval később) kiderült, az autó figyeli a hátsó helyzetjelzők ellenállását, ha egyik oldalon sem érzékeli, akkor vége mindennek. Végül bedugtam egy párhuzamos ellenállást a csatlakozó alfelébe és megoldódott a probléma - aztán visszaálltam én is halogénre (25/7 wattosra, mert botrányosan kicsi és halvány volt az Almera hátsó helyzetjelzője).
A Mazdánál a ledes index okozhatott gondot, nem villogott gyorsan, de 1-2 nap múlva álltában meghalt az akksi. Ami 6 évesen nem annyira váratlan, de gyanúsan egybeesett a ledes index beszerelésével, úgyhogy inkább kivettem.
-
AMD Power
titán
Azt néztem most a hahun,hogy egy szimpatikusabb Scross 2018 körüli 1.4 T kevés km-rel 5.5-6 millió Ft.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
zsolt19900
őstag
3x annyi kilométerrel, egyel gyengébb felszereltséggel és 2-3 évvel idősebb példányok TÖBBÉRT vannak fent, mint amennyiért vették Ősök az Scrosst
persze tudom, hogy most ez a trend.... de akkor is
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
Új hozzászólás Aktív témák
- Destiny 2 (Xbox One, PS4, PC)
- Politika
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Milyen légkondit a lakásba?
- Computex 2024: az ASUS nem viccel, ha felsőkategóriás billentyűzetről van szó
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ingatlanos topic!
- További aktív témák...
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen