Új hozzászólás Aktív témák
-
dethroner
veterán
válasz
Moleman #59047 üzenetére
És ha tényleg vérdurván használni akarja az ember a starstopot és spórolni vele, akkor a rendszer jellegéből fakadóan valóban veszít az ember az indulások dinamikájából:
Automatikusan leállított motor esetén a tengelykapcsoló-pedál benyomására a motor újraindul és üzemanyagot fogyaszt. Ebből következően, üzemanyag-takarékossági megfontolásból ajánlott a tengelykapcsoló-pedált csak közvetlenül a jármű elindulását megelőzően benyomni.
Tehát nem tudsz egyesbe rakott váltóval a kuplungon és féken állva várni a pillanatot hogy kilőhess, mert akkor nem áll le. -
Moleman
addikt
A Mazda szerint 0.35 másodperc az övék, de nem hiszek nekik.
#59044 mefistofeles
Dugóban, sok lámpával, sok állással elhiszem, sokat tud számítani. Én hálistennek keveset megyek olyan körülmények között, csak vasúti átjáróban szoktam leállítani, ott meg jó manuálisan is.Szombathelyen csak hétvégén szoktam járni, akkor sem a belvárosban, nem tudom, milyen ott az igazi dugó.
Amúgy a 2 literes Skyactivnak 550-600 körül van az alapjárata, feltételezem, hogy emiatt kevesebbet is eszik, mintha 800-1000 lenne.
#59046 dethroner
+1, ha meg spórolni akarok, van több másik, jóval hatékonyabb módja a fogyasztáscsökkentésnek, még lassabban se kell menni, elég ha kevésbé intenzíven gyorsítok. -
dethroner
veterán
Vannak starstop hívők és van az ellentábor. Magam is ez utóbbiakat erősítem. Miért? Mert ahogy bigdigit is írta, nem kéne minden rohadt másodperc megállás kihasználnia arra hogy leálljon. Gyakran csak 1 pillanatra áll meg az ember amíg benéz a kereszteződésben és már megy is tovább. Na ez a jószág nem mérlegel, nem tud mérlegelni. Belassultál kb 15km/h alá? Már teljesült a feltétel, nem is kell megállnod, már le is állíthatja a motort. És hiába magyarázzák a kereskedők hogy milyen sok dolgot vesz figyelembe a rendszer, pl motor hőmérsékletét, ez valahogy nem így működik. Hideg motort is leállít akár pár száz méterrel indulás után. Nyáron klímát, világítást, fejegységet használsz, nem gond, a motor spórolni akar, leáll. És én úgy tudom hogy ezek az indulások is a hagyományos akkumulátorról történnek, nem véletlenül kell bele drága, startstop tűrő aksi.
Szóval tudom nem olcsó a benzin és egyre drágább lesz, de maximum pár deci takarékosság számomra nem éri meg azt a kockázatot, hogy jól számolt-e a kis japán mérnök a rendszer tartósságát illetően, illetve azt a pár évet amíg gari van rá biztos kibírja, utána meg ha javítani, cserélni kell valamit, már nekem fáj.
Inkább pár száz forint plusz költség 100km-enként és egy kis plusz co2 a világnak. Abból nem lehet baj, több co2, több növény, magasabb fák -
dethroner
veterán
válasz
yaneez #59039 üzenetére
Azt írtad az almás alkalmazás működik, az androidos telóval nem megy. Erre írtam, hogy nálam bt és vezetékes csatlakozás kell egyidejűleg és akkor működik a droidos telóval.
Másik meg hogy a 19-es swiftben nekem nincs is wifi, úgy látszik ez már az újabb fej sajátossága. De én a helyedben átolvasnám a kocsihoz kapott fej használatiját, biztos benne van a megoldás -
válasz
mefistofeles #59043 üzenetére
Ja azt már el is felejtettem, hogy mellesleg városban olyan 1, 1,5 liter benyát takarítok meg vele 100 kilométeren.
-
-
válasz
Moleman #59040 üzenetére
Hát akkor a tiéd még lassú. A swiftemben egyszerűen nem tudok olyan gyorsan elindulni, hogy már ne járjon a motor. Ahogy benyomom a kuplungot, már jár a motor. Mire váltok, már pontosan az az érzés mint ha nem is lenne.Semmiféle késlekedést nem érzékelek. Az indulás, meg olyan finom, hogy gyakorlatilag észrevehetetlen.
-
Moleman
addikt
válasz
mefistofeles #59035 üzenetére
Engem is zavar, a Mazdában ki is iktattam örökre, hogy ne kelljen kapcsolgatni. Aránylag gyorsan reagál, de nem elég gyorsan. Berakom egyesbe, már engedném fel a kuplungot, de ő még csak akkor indul be, rosszul jön ki a lépés.
-
-
válasz
Cunaja #59036 üzenetére
.és ez még csak a kereskedés!!
A szervizek meg egytől egyik kutyaütők, főleg ha garanciális ügyinézésről van szó! Ez nem pusztán a Suzuki-ra igaz!
Azért írtam, h csak óvatosan azzal a kijelentéssel, h majd ha baj lesz, ott a garancia. Itt írta valaki, h valami turbó hiba miatt micsoda tortúrja volt.
-
Cunaja
addikt
válasz
mefistofeles #59035 üzenetére
+1.
Nagyon sok autót vezettem a meló miatt start-stop rendszerrel Budapesten és órákon át. Bizony volt olyan autó, amiben kikapcsoltam, mert idegesített.
A lényeg, mindegyikben éreztem a müködését. Egyik sem volt hibrid.
Beültem a teszt Swift GLX-be, ( nem veszem meg) és nem is éreztem a rendszert. Egy élmény volt, azt sem vettem szinte észre, csak ha rákoncentráltam teljesen, hogy beindul a motor. Egyszóval zseniálisan megoldották.
Az autóban a hibrid rendszer és a motor a legdrágább. Garancia van bőven és nehogy már azt figyeljem mindig, hogy mikor megy tönkre. Ha tönkre megy, ott lesz. a szervíz. Persze, a megfelelőt kell megtalálni.
Teszt autó!
Szóval bementem a szalonba és nem megfelelő hangnemben közölte velem a kisasszony, hogy most fogja igazán hajtani. 2-hét alatt 400km ment bele. Közöltem velük, köszönöm nem kérek belőle.
Ezután kiderült, hogy nem is volt megrendelve az autóm, csak most rendelték meg és a Suzuki is megerősítette, hogy augusztusban várható. Jelen esetben én januárban szerződtem és csak májusban rendelik az autómat, így 380K-val, meglettem károsítva, mert most júniusban jöhetett volna meg. A szerződésben is június volt.
Elmondhatjuk, hogy jól átvagyok verve..
Az ügy a Suzukinál van és megy a megfelelő hatósághoz is, amiben panasszal kívánok majd élni, amikor kifizettem az autót.
Ez a kereskedés egy nulla és ráadásul az embert is jól átvágják. -
-
bigdigit
addikt
Én nem is az önindító miatt aggódom hanem a motor miatt. 5 évig myld hybrid swiftel jártam szóval ismerem az előnyeit. De hogy a motornak biztos nem tesz jót ez a sok újra indítás az biztos. A kedvencem mikor kiérek egy sima sarokra ahol nincs is szinte forgalom de meg kell állni egy pillanatra. A motornak ideje sincs teljesen megállni már indulok is tovább. De dugóban is sűrűn fordul elő ahogy leáll már engedem is fel a féket mert gurulunk még 3 métert.
Még AT.
Korábban csak ritkán mentem automata autóval így nem is foglalkoztam a kérdéssel. Mégis ki volt az a barom aki így osztotta ki váltókaron a pozíciókat?
Mi értelme van mindig áthúzni hátrameneten P-be-ki közben? Én biztos alulra tettem volna utolsónak. -
blakey
titán
Okosan használva SS nélkül kedvezőbb is lehet a fogyasztás és ha a korábbi hsz-eket is olvastál volna ezzel kapcsolatban, mondjuk úgy 5 évre visszamenőleg, akkor azt is tudhatnád, hogy a volt/van olyan állás a légbeömlők esetében amikor az SS egyáltalán nem kapcsol ki/be, tehát én manuálisan egyáltalán nem kapcsolom ki viszont soha nem állítja le a motort. Ez is gyakran visszatérő "elem", úgy használja mindenki ahogy neki tetszik, engem konkrétan zavar az állandó motorleállás, főleg városi közlekedés esetében, ha a motorban, önindítóban nem tesz kárt, akkor bennem keletkezik a kár, elég bosszantó, persze a rendszer maga jól működik csak engem valahogy zavar.
-
-
Kuter
senior tag
válasz
simonjoe #59022 üzenetére
Tipikus hozzá állás " a start stop rendszert kapcsold ki mert agyon vágja az akut meg az önindítót" De itt már nem az önindító indítja az autót és nem az 12 voltos akkut cseszteti.
Akinek nincs és még a nem is látta működni az el sem tudja képzelni. A másik a turbó " ha megáll még járasd az autót vagy 5 percig míg lehűl" de ez intercooler turbo városi használatban szinte lehetetlen hogy túlmelegedjen. Tíz év garanciát a Suzuki nem csak jópofaságból adja , a suzukinál dolgozó mérnöki szaktudásban csak lehet bízni. Nálunk van egy 2 éves s-cross hybrid és a mostani új semmi nincs kikapcsolva benne. Az újban szerintem még a hybrid rendszer is jobban van hangolva (AT allgrip) sokkal többszőr van 3-4 rublikán az akku töltősége mint a régin. Imádom szó szerint. -
O_L_I
őstag
Szerintem az automatában annyira jól össze van hangolva a motor-váltó-MHEV rendszer, hogy bűn kikapcsolni.
Sok minden spórolós a Suzukiban de ez a része kifejezettem kulturáltan van összehangolva.
Én egyedül a nagyon hideg reggeleken szoktam egy időre kikapcsolni, mert olyankor érzésem szerint túl hamar engedi leállni a motort.Hozzá kell tenni, hogy ehhez a motorhoz nem véletlen a 0W20-as olaj ajánlott, ennek ellenére szó nélkül öntik bele az 5W30-at a szervizben.
-
yaneez
csendes tag
Ha már AA...
Tegnap szembesültem a ténnyel, hogy vezeték nélkül nem képes wifin keresztül kapcsolódni az androidos telefonom a fejegységhez.
Apple Car Play persze megy...
Eddig úgy tudtam mindkettő futtatható így, hát nem. Apróság, de bosszantó, lehet nélküle élni, de hát na... Nem értem a logikát, ha az egyik működik akkor a másik miért nem, holott képes lenne rá? Nagyon remélem hogy lesz majd frissítés ami megoldja majd ezt a helyzetet.Amúgy nagyon szerethető az autó, barátkozom a számomra sok új extrával. Sebváltó még elég karcos, de majd bekopik. Az összes többi is ilyen volt újkorában. Futómű egy picit komfortosabb érzetet ad az előzőhöz képest. Fogyasztás meg lazán bevihető 6l alá már most is. Igaz egyelőre kímélő üzemmódban autózom vele.
-
válasz
szabonagyur #59011 üzenetére
"Nem cseszed szét a motort a start stop használatával
"
Hát én ebben nem lennék biztos, tessék utána olvasni, h mit áldoztak fel a környezetkímélés oltárán!! -
bigdigit
addikt
Ha figyelmesen olvasol írtam startstop nélkül van problémám. Ha be van kapcsolva persze hogy nincs probléma mivel akkor nem kell vissza fogni. Azért amikor több mint félórákat araszolsz neked is eszedbe jutna jó ez az autó le se áll már megint indít kb 5-10 másodpercenként. Álló helyzetben túl nagy erőt ad át a hajtásnak.
-
O_L_I
őstag
Sziasztok!
2021 S-Cross Android auto segítséget szeretnék kérni.
Az eddigi telefonnal Xiaomi MI9 (android 11) tökéletesen működött
Ma cseréltem le egy Xiaomi 12-re (android 12) na ezzel se kép se hang.
A BT-het csatlakozik, de mikor bedugom a kábelt nem történik semmi (annyi hogy a teló elkezd tölteni meg feldobja az az alap menüt, hogy mi legyen az USB-vel de az AA egyik oldalon se indul el)
Esetleg valakinek megvan a legfisebb SLDA firmware? azt megpróbálnám feltenni hátha. -
bigdigit
addikt
válasz
szabonagyur #59011 üzenetére
A Vito nem akar ennyire menni ez tény. De mint mondtam az automata váltó fajtájától is függhet gondolom.
-
a_tesz
Korrektor
válasz
tboldi #59006 üzenetére
Ugye hivatalosan az csak a központosítást szolgálja, nem tehermentesít semmit, de igazából az se baj, ha nincsen, a kúpos furatokkal legalábbis központosítják az anyák/csavarok a felnit, ha megfelelően vannak felrakva. Egyszer fogadtunk kollégával, hogy felrakunk egy jégből készült központosító gyűrűvel egy szett kereket, és ha elolvad, akkor se megy el a központosítás, de sajnos nem jutottunk el a megvalósításig. Ettől függetlenül inkább legyen, mint ne legyen, de a műanyag is bírja bőven évekig, nekünk a Hondán hatodik éve van a lehető leggagyibb, és most gondolkoztam el a cserén
-
bigdigit
addikt
Ismét kicsit az AT Scrossról így 700km után ami szinte mind Pest és nagy dugókkal is.
Most már ha kikapcsolom a stopstartot mindig nyekken a fék megálláskor. Szóval vagy választok a motort cseszem szét a 10 méteres megállásokkal vagy nyekkenek és bólintok illetve eszem a féket. Elég flusztráló. Ha vidéken élnék nem izgatna.
Az asszonynak van egy régi vitarája ami automata. Biztos más fajta váltó meg diesel is. De annál ilyen biztos nincs.
Egyszerűen túl nagy erővel próbál kúszni. Van olyan dugó olyan lassan lehet csorogni folyamatosan fékeznem kell kúszás közben is. Drága lesz!
A legjobb hasonlat talán hogy állás közben olyan az autó mint egy megfeszített íj. Arra vár csak kilőjön.
Arról már nem is beszélek ehhez a feleslegesen feltartott erőhöz állás közben mennyi + energia kellhet. -
bigdigit
addikt
Köszönöm a válaszokat új felni fent is van.
Viszont lett egy új problémám.
Télire felni adott a most levett gyári . Gumi is meg van már. Viszont a TMPS szelep feladta a leckét. A gyári ugye egy vagyon 20 alatt nincs. Utángyártott amit elvileg tanítani sem kellett akadna DE mindenhol azt az infót kaptam 2020-tól már az utángyártottat is tanítani kellene amit valami új szoftver miatt nem egyszerű. Tanítani meg csak akkor lehet ha fent a kerék vagy legalábbis ellenőrizni rendben működik is. A suzuki persze elhalt mert nem gyári a cucc és max nagyobb gumisok képesek még rá. Van valakinek ebben tapasztalata vagy konkrét gumis aki képes az új alapján is tanítani? -
blakey
titán
Vitara 5 éves szerviz 42 488 HUF. Olaj, olajszűrő és tömítések csere + munkadíj + 1 éves ingyenes Assistance szolgálat.
-
tboldi
nagyúr
válasz
dobolan #59004 üzenetére
És létezik alu is, nekem az van.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- OPEL CORSA D OPC 1.6 Áron alúl, magánszemélytől kihasználatlanság miatt!
- Mamas & Papas Flip XT3 babakocsi szett 3 az 1-ben
- Veemann V-FS8 20 felnim új nyári abroncs szettel.
- Eladó elektromosan állítható magasságú gamer asztalok (Fekete és Fehér)
- Siemens EQ6 Series 700 premium ritka tipus keveset használt
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Több mint 70.000 eladott szoftverlicenc
- BLUESUMMERS NVMe SSD adapter
- Samsung Galaxy A35 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest